aivan todellisuudessa tällaista, niinkuin saamme palstan aloituksista lukea?
Onko adventismi siis
6
211
Vastaukset
- Elina2
palstalta sinä et tule koskaan tietämääm mitä adventismi on, sen tulet kylläkin tietämään täältä mitä adventismi ei ole.
kyllä jo huomannut palstalla vieraillessani, ettei kuva ainakaan mairittele adventismia. Ja juuri sen seurauksenahan minä aloitukseni kysymyksen laadinkin, koska tiedän adventistikirkon olevan aivan muilla aaltopituuksilla elävä uskonyhteisö, kuin mitä palstan aiheet antavat ymmärtää..
Mutta ehkäpä palstalla kirjoittavat adventistit alkavat nyt oikoa virheellisiä käsityksiä, jotka ovat syntyneet lukemattomista kiistoista adventismin ulkopuolisten tahojen kanssa, ettei adventismin todellinen kuva aivan kokonaan hämärtyisi kaikenlaisen 'irvistelyn' seurauksena..- bluebird2
stefanus kirjoitti:
kyllä jo huomannut palstalla vieraillessani, ettei kuva ainakaan mairittele adventismia. Ja juuri sen seurauksenahan minä aloitukseni kysymyksen laadinkin, koska tiedän adventistikirkon olevan aivan muilla aaltopituuksilla elävä uskonyhteisö, kuin mitä palstan aiheet antavat ymmärtää..
Mutta ehkäpä palstalla kirjoittavat adventistit alkavat nyt oikoa virheellisiä käsityksiä, jotka ovat syntyneet lukemattomista kiistoista adventismin ulkopuolisten tahojen kanssa, ettei adventismin todellinen kuva aivan kokonaan hämärtyisi kaikenlaisen 'irvistelyn' seurauksena..nuo kaikki kirjoittajat edes ole adventisteja senkun härnäämis tarkoituksessa kirjoittelevat adventistien nimissä,mutta mitäpä tuosta itsehän jokainen tietää mitä tekee, kyllä Jumala tietää ja maksaa kullekin tekojensa mukaisen palkan.
Minun mielipiteeni kumminkin on ettei pitäisi leikkiä pyhillä asioilla pimeesti, sillä ne tulevat joskun päivän valoon. - täällä.
bluebird2 kirjoitti:
nuo kaikki kirjoittajat edes ole adventisteja senkun härnäämis tarkoituksessa kirjoittelevat adventistien nimissä,mutta mitäpä tuosta itsehän jokainen tietää mitä tekee, kyllä Jumala tietää ja maksaa kullekin tekojensa mukaisen palkan.
Minun mielipiteeni kumminkin on ettei pitäisi leikkiä pyhillä asioilla pimeesti, sillä ne tulevat joskun päivän valoon.Luulen ja uskon niin, että adventismi opin tunteva ja uskon ratkaisun ulkopuolelle jäänyt puhaltaa propakadapilliin ja tekstaa härnäämällä kumpaakin osapuolta. Riitat vielä kirjoittelee toiselta osapuolikentältä, mutta perusadventistit ovat jääneet hiljaisuuteen jo aikaa sitten.
- mikäll
Jos keskustelu koskee adventismin opinkohtia, on keskustelu jokseenkin tätä kuin täällä.
Adventistit puhuvat kuin papukaijat ulkoa oppimansa opinkohdat eikä mikään perustelu poikkea täälläesitetyistä.
Ei täältä mitään järkevää kokonaiskuvaa saa, mutta ei sitä saa adventistien tilaisuuksissakaan käymällä. Jokainen adventisti ja jokainen paikallisseurakuntakin on aina yksilöllinen. Ei ole olemassa sellaista kuin tyypillinen adventisti.
Yhteiset opinasiat yhdistää toki, mutta kyllä ne välillä erottaakin. Mutta eikö näin ole jokaisessa kristillisessä yhteisössä. Aina jotkut tietyt asiat hiertää. Samat aiheet pyörii vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen. Onneksi on niitä ihmisiä jotka haluavat pysyä turhan väittelyn ulkopuolella, koska elämä on sieltä katsoen lopulta paljon mielenkiintoisempaa.
On tietysti tiettyjä tapoja, joista usein tunnistaa jonkun adventistiksi, mutta minua ei varmaan tunnistaisi muusta kuin siitä, että minulle tulee Nykyaika ja käyn kirkossa sapattina. Ei adventismi minulla juurikaan tule esiin arjessa, uskovaisuus kylläkin. Uskostani halua kertoa ja keskustella siitä ihmisten kanssa. Siitä miten pelastutaan ja kuka Jeesus on. Ja myäs siitä, että Jeesus on tulossa takaisin sitten kun sen aika on.
Valitettavasti tämä opinasioista kiistely on joillekin arkipäivää adventtikirkossa. Sitä on ikävä seurata, kun tietää että olisi parempikin vaihtoehto. Elää vapaana Jeesuksessa Kristuksessa.
Mutta niinhän se on, että nisu ja luste kasvavat yhdessä, kunnes tulee elonkorjuun aika.
Älkää jumittuko liian ahtaiden seinien sisäpuolelle.
Teille, jotka kuvittelette olevanne hyviäkin adventisteja, kun tunnette Ellenin kirjoitukset, annan vielä yhden vinkin. ..Adventismin ulkopuolellakin on elämää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .603325Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472941Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242779Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541857- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971030- 45859
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26850Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103845