Miksi "Jahve" halusi Liiton Arkin kaatuvan ja rikkoutuvan?!?

2 Sam.6:1-10, 1 Aik.13:9-12

Ussalle tuli kova kohtalo kun hän koetti estää liiton arkkia kaatua rojahtamasta sen tuhannen saakelin päreiksi pitkin ketoa ja kenttää.

Ussa tarttui ähisten ja puhisten horjuvaan liiton arkkiin tukeakseen sitä. Vaan mikä oli armollisen ja vanhurskaan "Jahven" reaktio: Ussaa kohtasi "Jahven" viha ja "Jahve" löi Ussan kuoliaaksi, koska Ussa koski liiton arkkiin. Hui sentään! :O

Jopa Daavid kauhistui "Jahven" tekoa ja pelkäsi ottaa arkkia luokseen. "Puinen koristeltu laatikko" oli tärkeämpi kuin ihmisen elämä. Ussan kuolemasta joutui kärsimään ja suremaan tämän perhe (vaimo, lapset ja Ussan vanhemmat, joille Ussa oli vanhuuden turva).

Mitä opimme tästä? Jos siis näette joskus Liiton arkin horjuvan ja huojuvan, niin antakaa mennä vaan... ;)

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhät asiat

Jumalan sana on täysin ehdoton asia. Esimerkiksi kun Jumalan sana sanoo selvästi, että kaste on yksi, niin se todella on yksi "hen baptisma", eikä mitään muuta. "Hen" on yksiselitteisesti numeraali, eli kasteiden lukumäärää yksi ilmaiseva sana. Kasteen uusiminen on todella paha hengellinen synti ja Jumalanpilkka, joka tapahtuu vastoin selvää käskyä yhdestä kasteesta.

Pyhissä asioissa, jos ei noudata Jumalan selvää käskyä, voi käydä kuin Aaronin pojille. Rangaistus on kova.

1 Ja Aaronin pojat Naadab ja Abihu ottivat kumpikin hiilipannunsa ja virittivät niihin tulen ja panivat suitsuketta sen päälle ja toivat vierasta tulta Herran eteen, vastoin hänen käskyänsä.
      2 Silloin lähti tuli Herran tyköä ja kulutti heidät, niin että he kuolivat Herran edessä.
      3 Niin Mooses sanoi Aaronille: "Tämä tapahtuu Herran sanan mukaan: Niissä, jotka ovat minua lähellä, minä osoitan pyhyyteni ja kaiken kansan edessä kirkkauteni". -Mutta Aaron oli ääneti.

• Konstantinus Suuri

...vain lestissäsi, eli siellä Teosofiassa,
      vain mikä Kristosofia lieneekään. :D

• aivan.

Teosofiassa ihminen ottaa yhteyttä henkivaltoihin "henkioppaan" välityksellä.

Raamatussa Jeesus sanoo: Kukaan ei tule Isän Jumalan tykö, muuten kuin Minun (Jeesuksen) kautta.

Teosofit opettaa, että kukaan ei tule Jumalan tykö kuin ihmisen minän kautta.

• Konstantinus
        aivan. kirjoitti:

Teosofiassa ihminen ottaa yhteyttä henkivaltoihin "henkioppaan" välityksellä.

Raamatussa Jeesus sanoo: Kukaan ei tule Isän Jumalan tykö, muuten kuin Minun (Jeesuksen) kautta.

Teosofit opettaa, että kukaan ei tule Jumalan tykö kuin ihmisen minän kautta.

....henkioppaista, mutta pikku-ukkoja KTS:llä
        ainakin istuu kaapin päällä ja hyppelee parvekkeelta alas.

Näin olen kuullut...tai lukenut...:)

• Kalle Keturi"

Sairauksista mitään: Ussa otti asian liian raskaasti. Kuoli äkillisen rehkimisensä seurauksena Sydän veritulppaan. Taika-uskoinen kansa päällysmiehineen pani tämän asian Jumalan syyksi. Onhan näet olemassa uskoa ja on olemassa taika uskoa? Kuten huomaatte taika usko on vahvin usko maailmassa?

• Äänestän tätä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      680
    Aihe