http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12412
"heikossa kunnossa oleva infrastruktuuri hidastaa talouskehitystä"
Miksi tuota ei tajuta Suomessa? Ennen edellisiä eduskuntavaaleja Keskusta ja Kokoomus olivat yhtä mieltä siitä, että esim. nelostien pitäisi olla moottoritie Helsingistä Ouluun (minun mielestäni vielä hieman pidemmällekin). Nyt on kuitenkin kuiskittu vain nelostien korjauksesta, eli ohituskaistoja ja jotain pientä mutkaa kai suoremmaksi. Tuohon ei pitäisi ryhtyä ollenkaan, sillä sen jälkeen tielle ei tehdä parannuksia vuosikymmeniin.
Rahoitus tuskin olisi ongelma, jos vain haluja olisi, hyvin löysivät rahoitusta vaaleihinkin. Nyt ei muka riitä rahaa edes rakennettujen siltojen korjaamisiin niin paljon kuin tarve olisi. Saas nähdä hajoaako se Hännilänsalmen siltakin, ennen kuin saavat uuden tehtyä siihen viereen. Moottoriteitäkin rakennetaan näköjään vain muutaman kilometrin pätkissä vähän sinne sun tänne ja niitä jatketaan sitten kymmenen-kymmenien vuosien kuluttua.
Suomessa nyt vain bisnes matelee maanteillä, hitaista ei pääse ohi, kun ei näe, tai ei mahdu, tai ei ehdi, tai ei saa... ja "verokarhu" on kuitenkin käsi ojossa suorituksia ajallaan odottamassa.
Rautatietkin ovat kapasiteetiltaan vajaita, koska samoja raidepareja liikutaan molempiin suuntiin. Omat kiskoparithan ne olla pitäisi vastakkaisiin suuntiin.
Venäjällä oikea suunta
5
223
Vastaukset
- eri-mies
Älä ihmessä loukkaannu, jos tulee "mäikittyä" joskus, noita nikittömiä, jotka kohta ovat jokaisen housunpunteissa roikkumassa.
Minä en ole helposti loukkaantuvaa sorttia. Johan tuossa on ehtinyt itsellänikin olla niitä roikkujia, mutta ovat näköjään putoilleet jo vähemmäksi. Kestävyyslaji?
- eri-mies
Kairakettu kirjoitti:
Minä en ole helposti loukkaantuvaa sorttia. Johan tuossa on ehtinyt itsellänikin olla niitä roikkujia, mutta ovat näköjään putoilleet jo vähemmäksi. Kestävyyslaji?
sitkeää sorttia :=)) Noin se on oikein... eikä kannata pienistä hetkahtaa.
- sakotusjärjestelmiin
Liikenneolosuhteiden parantaminenhan tehdään vain pakosta eikä EU ole vielä kovistellut. Vastahan saatiin autoverotusta parannettua, mutta siinäkin vetkuteltiin niin kauan kuin pystyttiin.
Aina löytyy tuhat ja yksi syytä miksi mitään parannuksia ei voi tehdä ja tyhmien kuoro taustalla säestämässä. Täysin älytöntä on pystytellä kameratolppia huonokuntoisille erämaataipaleille keräämään sakkorahoja ja älyttömintä tietulleja näissä olosuhteissa mihinkään.
Kunnolliset turvalliset liikenneväylähän parantaisivat liikenteen sujuvuutta ja vähentäisivät kaahaamisen tarvetta vaikka sakkorahaa ei kertyisikään niin raha
liikkuisi muuten paremmin ja elinkeinot kukoistaisivat.
Harvanasutun maan elinehto on kunnollinen ja tarkoituksenmukainen infrastruktuuri niin tiestöineen kuin kulkuvälinein.
Toivottavasti hallituspuolueilla on todellinen halu parantaa liikenneolosuhteita muuallakin kuin sossujen kannatusalueilla.
Lopultakin länsiväyläkin saataisi jatkettua moottoritiellä.
Autoilijat ovat lainasujattomia sakko- ja veroriistaa mikä näkyy myös liikenteessä holtittomuutena. Autoilu ei ole rikos vaan nykyiset autoilun edellytykset laiminlyödyin liikennejärjestelyin, nykyisellä huippu verotuksella ja rahankeruu valvonnalla. - kehityksen tiellä...
Se voi olla siten, että Venäjällä heikot tiet hidastavat kehityksen kulkua, mutta en vertaisi oloja Suomeen.
Suomessa voi tapahtua siten, että mitä paremmat yhteydet idästä/pohjoisesta etelään, sitä hiljaisemmiksi muuttuvat syrjäkylät.
Järkevä ratkaisu kuljetuksiin olisi rautateiden kunnon parantaminen. Maantieliikenne, yleensä autoilu, kuin myös lentoliikenne, on liiaksi suhdanteiden varassa. Ne ovat kerta kaikkiaan epävarmalla pohjalla kaiken koko ajan kallistuessa hirvittävää vauhtia.
Ajatellaanpa tilannetta, missä koko ajan rakennetaan uusia teitä. Uutta kaikkea. Kaiken uuden myötä nousee myös koko ajan uudesta vanhaksi muuttuneen kunnossapitokustannukset, joten taakka on kaksinkertainen ja se kasvaa koko ajan.
Kasvuideologia on tuhoisa, ja se johtaa romahdukseen. Tulette näkemään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694303
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163133Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342802En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102344IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251471Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751069