onpa ollut rankkaa

villiruusu-kristalli

viime päivät siis huh huh

En oo töiden jälkeen jaksanut muutakuin nukkua ja käydä suihkussa ja taas nukkua.

Mulla tänään työhaastattelu.

37

1467

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villiruusu-kristalli

      vaikka iloinen olen ja hämmentynyt...

      Sain paikan ja liksa tunnilta parisen euroa parempi mutta nykyinen pomoni ei halua päästää minua pois enkä tiedä mitä teen...

      Syötiin likan kanssa Myyrmäen RED ONIONissa ja maananatina mäcissä,tiistaina hesessä ja keskiviikkona SUBWAYssa.

      11v tyttö menee alakerran naapurin 12v tytön kanssa toiselle tytölle pakistanilaiselle alakertaan.

      • prunette

        vaihdan työpaikkaa ja minullekin esimies sanoi useampaan kertaan ettei haluaisi päästää minua pois... Tulee vähän kumma olo, mutta on sitä ajateltava itseäänkin, eli jos on parempi palkka niin uuteen duuniin vaan! Onnea uuteen työhön.


      • villiruusu-kristalli
        prunette kirjoitti:

        vaihdan työpaikkaa ja minullekin esimies sanoi useampaan kertaan ettei haluaisi päästää minua pois... Tulee vähän kumma olo, mutta on sitä ajateltava itseäänkin, eli jos on parempi palkka niin uuteen duuniin vaan! Onnea uuteen työhön.

        tarkasti punnittava hyvät ja huonot puolet mutta alan kallistumaan uuden puolelle vaikka pomo ihana onkin ja tietyt asiakkaatkaan eivät haluaisi päästää...

        Oisin päässyt uuteen jo maananatina mutta aloitan jos sen apikan otan niin 16.6

        Ärsyttäviä tuollaiset tilanteet!

        Oiskohan pitänyt aikaisemmin uhata irtisanomisella niin ois aikaisemmin tullut jotain järkee työtilanteeseeni siis parannusta tunteihin kun ollut aika epävarmaa..


      • villiruusu-kristalli
        prunette kirjoitti:

        vaihdan työpaikkaa ja minullekin esimies sanoi useampaan kertaan ettei haluaisi päästää minua pois... Tulee vähän kumma olo, mutta on sitä ajateltava itseäänkin, eli jos on parempi palkka niin uuteen duuniin vaan! Onnea uuteen työhön.

        sekä tsemmppiä ja onnea sulle myös!!!


    • villiruusu-kristalli

      vaikka en ees olutta juo,ihan vaan sen hienon näköisen ison pullon takia kaappiin ;)

      Likka oli yöllä kaatunut pahasti pyörällä kun oli ajanut ilman käsiä ja kaverinsa rengas oli osunut tytön renkaaseen auts tosi pahan näköiset on haavat.

      11v tyttö lähtee huomenna viikoksi 12v klaverinsa ja sen äitin kanssa Kaunissaareen.

      Oon punninnut hyviä ja huonojapuolia uudesta ja vanhasta työstä ja taitaa uusi viedä voiton.....

      • villiruusu-kristalli

        joka minulle kateellinen työmahdollisuuksistani eikä osaa eikä halua iloita puolestani;/

        Sitä ei sen pomo halua takaisin äitiysloman päätyttyä mutta eihän se minun vikani ole!


      • Mitähän
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        joka minulle kateellinen työmahdollisuuksistani eikä osaa eikä halua iloita puolestani;/

        Sitä ei sen pomo halua takaisin äitiysloman päätyttyä mutta eihän se minun vikani ole!

        Työtä teet.


      • villiruusu-kristalli
        Mitähän kirjoitti:

        Työtä teet.

        hommia eli oon kaitsenut lapsia,ollut kassassa,kokkina ja kylmäkkönä,hoitanut vanhuksia,ollut tiskaajana,siivonnut päiväkoteja,toisten asuntoja sekä puhdastiloja,nykyään olen siivoillut rappuja,toimistoja,halleja,ajanut päältäajettavia koneita ja trukkiakin osaan ajaa;),kouluja oon siivonnut,peruspessyt ja vahannut hmm olikohan siinä kaikki mitä olen tehnyt ja teen..,nooh osa ainakin niin ja joskus siivosin ja pesin keittiötä sekä kioskia ja ruokalaa...ym ym ym.....

        Toimitilahuoltaja olen ja aika paljon siivonnut josta pidän todella paljon eikä mulla oo ollut pahemmin tilanteita ettenkö haluaisi aamulla töihin lähteä vaan päinvastoin innoissani useimmiten oon,hih hih taidan olla vähän outo ja hei huomaa mä en kysynyt oonko outo vaan totesin toden itsekin todeksi ;D


      • Hattuva
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        hommia eli oon kaitsenut lapsia,ollut kassassa,kokkina ja kylmäkkönä,hoitanut vanhuksia,ollut tiskaajana,siivonnut päiväkoteja,toisten asuntoja sekä puhdastiloja,nykyään olen siivoillut rappuja,toimistoja,halleja,ajanut päältäajettavia koneita ja trukkiakin osaan ajaa;),kouluja oon siivonnut,peruspessyt ja vahannut hmm olikohan siinä kaikki mitä olen tehnyt ja teen..,nooh osa ainakin niin ja joskus siivosin ja pesin keittiötä sekä kioskia ja ruokalaa...ym ym ym.....

        Toimitilahuoltaja olen ja aika paljon siivonnut josta pidän todella paljon eikä mulla oo ollut pahemmin tilanteita ettenkö haluaisi aamulla töihin lähteä vaan päinvastoin innoissani useimmiten oon,hih hih taidan olla vähän outo ja hei huomaa mä en kysynyt oonko outo vaan totesin toden itsekin todeksi ;D

        Olet oikea yleismimmi Jantunen:)))
        Jaksamisia.


      • villiruusu-kristalli
        Hattuva kirjoitti:

        Olet oikea yleismimmi Jantunen:)))
        Jaksamisia.

        oon siivoillut lastenkoteja sekä nuorisokoteja ja opiskelin toimitilahuoltajaksi.

        Soitin tänään liittoon sekä asianajajalle.

        Eilen illalla taas pihakahvit juotiin.

        8v tyttö on nytten naapureiden kanssa keilaamassa tixissä.

        Tapasin systerin ja parit lonkerot juotiin.


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        oon siivoillut lastenkoteja sekä nuorisokoteja ja opiskelin toimitilahuoltajaksi.

        Soitin tänään liittoon sekä asianajajalle.

        Eilen illalla taas pihakahvit juotiin.

        8v tyttö on nytten naapureiden kanssa keilaamassa tixissä.

        Tapasin systerin ja parit lonkerot juotiin.

        joita olen tehnyt oli 1700 neliön toimisto,meitä oli iso porukka,teimme sitä koko viikonlopun aamusta iltaan ja useampi tunti meni siinä kun ekaksi piti kamat raahata tieltä pois kun toimistonväki ei sitä ollut tehneet pyynnöistä huolimatta.

        Toinen rankka oli 1500 neliön puhdastila.
        Meitä oli neljä,kakikilla piti olla päällä avaruuspuvut,kertakäyttöhanskat,maskit naamalla,hiukset piilossa myssyn alla ja huppu tiukasti kiinni niin ettei näkynyt muuta kuin silmät niin ja hikisisn urakka.
        Tehtiin sitä tauotta 15t.

        Paskimmat urakat : rappuvahaus.


    • villiruusu-kristalli

      töissä ja kävelin äitille juomaan vettä.En tiedä matkaa mutta 20min meni aikaa.Ukko haki ja mentiin Luukkiin kaveriperheen kanssa.Kotona heti suihkuun ja laitoin pyykkikoneen päälle.

      Vietiin tyttö ja sen kaveri sinne Vuosaaren lautalle,Aurinkosaareen.

    • villiruusu-kristalli

      likka oli kebabin himossaan kun natisi että haluaa kebabannoksen ja kun en tilannut niin sanoi tilistään antavansa meille molemmille 15e jos saa annoksensa;)))

      Ja karkinhimo iski seuraavana päivänä.Oltais säästetty pussia ja kun ei annettu karkkia niin likka aukaisi pussi ja sanoi että nyt kun se on auki niin nyt se on pakko syödä;D

      Tuulista mukavaa sosiaalialojen työntekijöiden päivää kaikille!!!

    • villiruusu-kristalli

      positiivisesti eli vaikka on ollut rankkaa niin oon ainakin saanut oltua todella paljon ulkona joka päivä ja nauttia kauniista ilmoista,mun kunto kohonnut todella roimasti ja painokin tippuu niin ja saan kulkea yleisillä eikä oo tarttenut olla kiinni ukon autossa eikä oo tarttenut tehdä äijän kanssa töitä.

    • villiruusu-kristalli

      ottaa aivoon,vituttaa nykyinen pomo joka onneksi kohta entinen esimies!!!!

      Tekis mieli paiskoa kamoja,lyödä sen akan naama lyttyyn,huutaa,kirota ja raivota mutta mutta en viitsi sillä ei se auttais ja olokin vain pahenisi.

      Itkettäis mut nyt olo turta tosin jossain vaiheessa itku tulee,sen tiedän,se helpottaa kuitenkin.

      Minä ja ukko joudutaan maksamaan iso summa erehdyksestä jota emme saaneet korjata omalla ajalla ilman palkkaa vaan akka vie tilit ja lomarahat...
      Ei tullut apuja eikä neuvoja vaikka sitä useasti pyysin mutta työntekijä joka teki pomolle usean tonnin huijauksen,pääsee pälkähästä ja akka vaan antaa kyseisen naisen pomottaa ja porskuttaa vaik onkin vain tavallinen siivooja...

      Edelleen ajattelen positiivisesti jotta en rupea keuhkoamaan ihmisille jotka tilanteeseen viattomia eli onni kun ajoissa hain uutta paikkaa ja suurempi onni kun sen sain huh ;)

      Ehkä peruttava mökki ja särkänniemi mut en viitsi ajatella vielä koska yleensä olemme saaneet asiamme järjestymään jotenkin.

      Erityisesti vituttaa ukon negatiivinen asenne,se kun purkaa sen lapsiin ja kaikkiin muihin paitsi ei oikeisiin syyllisiin.

      Hyvää yötä ja huomenna päivä uus;)))

      Hohhoijaa no nyt 13v tyttö oli satuttanut kätensä jalkapalloa pelatessaan ja se turvoksissa huokaus ja syvä sellainen ötyä kaikille.

    • villiruusu-kristalli

      vielä,kaverini on raskaana siis kummipoikani äiti ja mies haluaa aborin,kaveri pitäis vauvan ja sit laittais piuhat poikki.

      Nyt myyrmäen chicosissa yön,kohta himaan.

      Jee mulla torstai ja perjantai vapaat nykyisestä ja maananatina uuteen ja parempaan jes

      • villiruusu-kristalli

        on nytten 13v tyttö kätensä takia.

        Ulkona ihana ilma!

        Rakastan raikasta tuulta!!!


      • sun uusi työ

        myös näitä toimitilojen huoltohommia vai jotai ihan muuta. Kerroit tuossa aiemmin mitä kaikke aosaa tehdä, joten varmaan mahdollisuuksia olisi monenläisiin töihin.


      • villiruusu-kristalli
        sun uusi työ kirjoitti:

        myös näitä toimitilojen huoltohommia vai jotai ihan muuta. Kerroit tuossa aiemmin mitä kaikke aosaa tehdä, joten varmaan mahdollisuuksia olisi monenläisiin töihin.

        tultu tehtyä kuten pikku remppoja sekä maalauksiakin.

        Eilen oli taas pitkästä aikaa isompi riita joka ukon puolelta jatkuu tänäänkin.
        Kyllä vituttaa kun en oo riitelevää tyyppiä ja useimmiten oon hiljaa kun toinen mesoo mutta en myöskään kuulu alistujiin joten joskus täälläkin päässä räjähtää.

        Nyt kuitenkin fiilis hyvä,riidelkööt tuo yksin kun sen taidon niin hyvin osaa,en jaksa enää välittää.

        Varmaan mekin eroamme jossain vaiheessa lopullisesti mikä ei taida olla huono homma.Paljon oon yrittänyt mutta en minäkään kaikkea voi yksin tehdä kun tuntuu että toinen vaan roikkuu huonossa suhteessa eikä uskalla irti päästää mutta ei sitä kuitenkaan tajua eikä myönnä.

        Rasittavia nuo ukot!

        Kohta ois taas asioille lähdettävä.


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        tultu tehtyä kuten pikku remppoja sekä maalauksiakin.

        Eilen oli taas pitkästä aikaa isompi riita joka ukon puolelta jatkuu tänäänkin.
        Kyllä vituttaa kun en oo riitelevää tyyppiä ja useimmiten oon hiljaa kun toinen mesoo mutta en myöskään kuulu alistujiin joten joskus täälläkin päässä räjähtää.

        Nyt kuitenkin fiilis hyvä,riidelkööt tuo yksin kun sen taidon niin hyvin osaa,en jaksa enää välittää.

        Varmaan mekin eroamme jossain vaiheessa lopullisesti mikä ei taida olla huono homma.Paljon oon yrittänyt mutta en minäkään kaikkea voi yksin tehdä kun tuntuu että toinen vaan roikkuu huonossa suhteessa eikä uskalla irti päästää mutta ei sitä kuitenkaan tajua eikä myönnä.

        Rasittavia nuo ukot!

        Kohta ois taas asioille lähdettävä.

        jäädä himaan tai siis omaa hölmöyttäni jäin kun mua pyydettiin tänään ja huomenna ulos virkistäytymään.

        Ei tosin ole vielä liian myöhäistä..


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        jäädä himaan tai siis omaa hölmöyttäni jäin kun mua pyydettiin tänään ja huomenna ulos virkistäytymään.

        Ei tosin ole vielä liian myöhäistä..

        Haltialan-tilalla nuorimman likan kanssa ja nyt olo parempi.

        Vituttaa,kun tilillä piti olla rahaa mutta siellä olikin vain 87s!


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        Haltialan-tilalla nuorimman likan kanssa ja nyt olo parempi.

        Vituttaa,kun tilillä piti olla rahaa mutta siellä olikin vain 87s!

        keskeytyksen,ihan hyvä päätös,onneksi oli vasta 5:llä vkolla.

        Mua huvittaa ihmiset jotks ottaa kaameen stressin kommenteistani ja muista jutista mutta ei se mitään,sehän vaan tietää että enempi luetaan ;O)


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        keskeytyksen,ihan hyvä päätös,onneksi oli vasta 5:llä vkolla.

        Mua huvittaa ihmiset jotks ottaa kaameen stressin kommenteistani ja muista jutista mutta ei se mitään,sehän vaan tietää että enempi luetaan ;O)

        kaveri mihensä kanssa kahvilla ja sen mies on pönttö!!!

        Oli asetonilla puhdistanut cd-levyn joka tietty suli!!!!!!

        Oli kiva kun ystävä soitti jota harvoin näen.Hän on siskoni nuoruuden ystävä mutta heillä meni välit poikki älyttömän asian takia...


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        kaveri mihensä kanssa kahvilla ja sen mies on pönttö!!!

        Oli asetonilla puhdistanut cd-levyn joka tietty suli!!!!!!

        Oli kiva kun ystävä soitti jota harvoin näen.Hän on siskoni nuoruuden ystävä mutta heillä meni välit poikki älyttömän asian takia...

        kavereita meillä valmistautumassa kun menevät synttäreille.

        Syövät,laitettiin ruoka,käyvät suihkussa ym


      • Sinullakaan
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        Haltialan-tilalla nuorimman likan kanssa ja nyt olo parempi.

        Vituttaa,kun tilillä piti olla rahaa mutta siellä olikin vain 87s!

        taida aina helppoa olla. Energinen pakkaus tunnut olevan ja paljon tapahtuu. Oletko tyytyväinen elämääsi, jos saan kysyä:))


      • villiruusu-kristalli
        Sinullakaan kirjoitti:

        taida aina helppoa olla. Energinen pakkaus tunnut olevan ja paljon tapahtuu. Oletko tyytyväinen elämääsi, jos saan kysyä:))

        meikän elämä mutta aika tyytyväinen elämääni silti oon ja aina ajattelenkin etteipähän vahingossakaan ole yksitoikkoista vaikka joskus pirun tylsää onkin.

        On ollut rankat työpäivät uudessa duunissa mutta ihan kivaa.Työtovereinani on kaksi mustaa miestä.

        Haettiin sunnuntaina likka ja sen kaveri siletä aurinkorannasta ja oli ihana saada tyttö taas kotiin viikon poissaolon jälkeen.


    • villiruusu-kristalli

      riittää usein vaikka muille jakaa vaikka loppupuhki olenkin töiden jäljiltä.

      Parhaimmillani oon kun saan koko ajan jotain tehdä ja touhottaa.

    • villiruusu-kristalli

      hidastamis jutussa että kyllä hyväksyn!!!

      Nyt suihkuun!

      Vanhin tyttö on pessyt pyykkiä koko päivän ja kumpanakin päivänä siivonnut.Eilen se teki ruuan ja tänään 13v likka.

      Lapsellisia ja naurettavia ihmiset jotka kuvittelee että keksin juttuja hah tulkoot katsomaan ja kysymään mä en moiseen alennu sillä minun ei tarvitse mutta hih sehän onkin vain kateellisten panettelua ;D

      • villiruusu-kristalli

        mä nimittäin kaaduin pahasti töihin mennessä enkä nyt pysty kunnolla kävelemään!!!!

        Lekuriaika tilattava klo 8.


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        mä nimittäin kaaduin pahasti töihin mennessä enkä nyt pysty kunnolla kävelemään!!!!

        Lekuriaika tilattava klo 8.

        sairista.

        Kivut niin kamalat että oon nukkunut koko päivän.


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        sairista.

        Kivut niin kamalat että oon nukkunut koko päivän.

        meni ensiyöksi keravalle kaverinsa luo ja 13v likka futisharkoissa.Pitäis kohta tulla.

        Ukko lähti taas yöksi töihin.


      • Kun et
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        mä nimittäin kaaduin pahasti töihin mennessä enkä nyt pysty kunnolla kävelemään!!!!

        Lekuriaika tilattava klo 8.

        pysty kunnolla käveleen? Jalan, selän? Murtuiko mitään? Harmi, jos Juhannus menee piloille kipujen takia.


      • villiruusu-kristalli
        Kun et kirjoitti:

        pysty kunnolla käveleen? Jalan, selän? Murtuiko mitään? Harmi, jos Juhannus menee piloille kipujen takia.

        polvi osui ikävästi rappuseen ja ei muuta kuin venähti pahasti.

        Mulla muutenkin välillä reistailee tuo sama oikea koipi kun jalkapohjassa on kalvontulhehdus ja reidessä limapussintulehdus ja ne eivät meinaa millään parantua niin ja samassa koivessa vielä akillesjänne tulehtunut ;((

        Nyt vain otan buranaa ja lepäilen.

        Huomenna menen kaverilleni.Se asuu tässä lähellä.


      • limapussin tulehdus
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        polvi osui ikävästi rappuseen ja ei muuta kuin venähti pahasti.

        Mulla muutenkin välillä reistailee tuo sama oikea koipi kun jalkapohjassa on kalvontulhehdus ja reidessä limapussintulehdus ja ne eivät meinaa millään parantua niin ja samassa koivessa vielä akillesjänne tulehtunut ;((

        Nyt vain otan buranaa ja lepäilen.

        Huomenna menen kaverilleni.Se asuu tässä lähellä.

        onkion viheliäinen vaiva. Ei meinaa millään parantua ja on niin kipeä ettei pääse mihinkään. Paranemisia! t prunette


      • villiruusu-kristalli
        limapussin tulehdus kirjoitti:

        onkion viheliäinen vaiva. Ei meinaa millään parantua ja on niin kipeä ettei pääse mihinkään. Paranemisia! t prunette

        kaikenlisäksi ollut murtuma ja silloin kun jalkani paloivat niin tietty pahemmin juuri tuo oikeajalka.

        Välillä lonkka,reisi ja jalkapohja niin tulessa ja tykyttää etten pääse kävelemään ja mulla vielä tälläinen työ joka oikein ruokkii ja rasittaa noita kaikkia vaivoja eikä hoitokeinoja ole;/

        Jatkuvasti pitäis ottaa kolmesti päivässä särkylääke;<

        Kiitti,toivon totisesti että paranisi joskus!!!


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        kaikenlisäksi ollut murtuma ja silloin kun jalkani paloivat niin tietty pahemmin juuri tuo oikeajalka.

        Välillä lonkka,reisi ja jalkapohja niin tulessa ja tykyttää etten pääse kävelemään ja mulla vielä tälläinen työ joka oikein ruokkii ja rasittaa noita kaikkia vaivoja eikä hoitokeinoja ole;/

        Jatkuvasti pitäis ottaa kolmesti päivässä särkylääke;<

        Kiitti,toivon totisesti että paranisi joskus!!!

        juhannuksen viettoon kyllä vaikka totuus on että hauskaa voi pitää ilmankin viinaa.

        En itsekään aina oo juonut juhlapäivinä enkä juo.


      • villiruusu-kristalli
        villiruusu-kristalli kirjoitti:

        juhannuksen viettoon kyllä vaikka totuus on että hauskaa voi pitää ilmankin viinaa.

        En itsekään aina oo juonut juhlapäivinä enkä juo.

        kaveriperhe kahvilla kummipoikamme ja koiransa kanssa.

        En pysty urheilua harrastamaan joten aina kun kotona olo ahdistaa,meen nuoremman koiran kanssa lenkille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2433
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      85
      1931
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      149
      1399
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1175
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe