YHTEISÖVIESTINTÄ (Jyväskylän yliopisto)

Valmistautuja

Eli Jyväskylän yliopiston pääsykoe (haastattelu) on ensi viikon tiistaina (10.6.08). Onko muita jotka ovat tulossa tilaisuuteen? Tai sellaisia, jotka olivat esimerkiksi viime vuonna kyseisessä haastattelussa? Jos olet jo ollut siellä, niin kaipaisin tietoa, minkä tyyppisiä kysymyksiä haastattelijat esittävät, ja koska osa on englanniksi, niin minkä verran pitää osata yhteisöviestintään liittyviä termejä engalanniksi?? Myös muita yhteisöviestintään liittyviä faktoja tai neuvoja olisi mukava saada! :) Kiitos!

8

1842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös minä

      minä myös olen tulossa kokeeseen. millaisen esitelmän olet valmistanut?

      • valmistautuja

        Moi.
        Puheeni/esitelmäni etenee järjestyksessä ennakkotehtävän kysymysten mukaan. Paljon olisi ollut sanottavaa, mutta 3 minuuttiin piti karsia rankalla kädellä KAIKKI ylimääräinen. Kolme minuuttia on ihan liian lyhyt aika. :/
        Muuten olen valmistautunut melko huonosti, kun heti ylppäreiden jälkeen ei jaksanut ja nyt on sitten ollut todella paljon töitä.

        Minkälainen sinun puheesi on, miten olet muuten valmistautunut? :)


      • yhteisöviestintään myös
        valmistautuja kirjoitti:

        Moi.
        Puheeni/esitelmäni etenee järjestyksessä ennakkotehtävän kysymysten mukaan. Paljon olisi ollut sanottavaa, mutta 3 minuuttiin piti karsia rankalla kädellä KAIKKI ylimääräinen. Kolme minuuttia on ihan liian lyhyt aika. :/
        Muuten olen valmistautunut melko huonosti, kun heti ylppäreiden jälkeen ei jaksanut ja nyt on sitten ollut todella paljon töitä.

        Minkälainen sinun puheesi on, miten olet muuten valmistautunut? :)

        Sama juttu tod. näk. menee vähän yli kun ei pysty tajuttomasti tiivistämään. Ja ilman paperia ei kyllä tule mitään. Luin kyllä materiaalin, mutta en kuitenkaan osaa sitä millään tapaa ulkoa jos siitä kysytään. Koitan olla stressaamatta liikaa. Haitko muille aloille?


      • valmistautuja
        yhteisöviestintään myös kirjoitti:

        Sama juttu tod. näk. menee vähän yli kun ei pysty tajuttomasti tiivistämään. Ja ilman paperia ei kyllä tule mitään. Luin kyllä materiaalin, mutta en kuitenkaan osaa sitä millään tapaa ulkoa jos siitä kysytään. Koitan olla stressaamatta liikaa. Haitko muille aloille?

        Mulla oli tosiaan eilen se haastattelu. Meni mielestäni ihan hyvin, mutta niin sanoivat kaikki muutkin, jotka tulivat sieltä. :D

        Oliko sinulla se tänään? Miten meni?


      • yhteisöviestintään myös
        valmistautuja kirjoitti:

        Mulla oli tosiaan eilen se haastattelu. Meni mielestäni ihan hyvin, mutta niin sanoivat kaikki muutkin, jotka tulivat sieltä. :D

        Oliko sinulla se tänään? Miten meni?

        Joo olin tänään kokeessa ja ihan hyvin se kyllä meni. Toisaalta kaikki, jotka näin kokeen jälkeen oli tyytyväisiä itseensä ja mikäs siinä kun on kuitenkin selvinnyt omasta esityksestänsä. Ei muuta kun tuloksia odottelemaan. :)


      • millien**
        yhteisöviestintään myös kirjoitti:

        Joo olin tänään kokeessa ja ihan hyvin se kyllä meni. Toisaalta kaikki, jotka näin kokeen jälkeen oli tyytyväisiä itseensä ja mikäs siinä kun on kuitenkin selvinnyt omasta esityksestänsä. Ei muuta kun tuloksia odottelemaan. :)

        Minkä tyyppinen tuo yhteisöviestinnän pääsykoe sitten oli ja kuuluiko siihen siis muuta kuin valmisteltu esitys? Onko pelkästään yksilöhaastattelu vai myös joitain ryhmätehtäviä tms.? Mielelläni kuulisin jo nyt mitä tuleman pitää, vaikka ajattelinkin vasta vuoden päästä hakea...:)


      • ööh...
        millien** kirjoitti:

        Minkä tyyppinen tuo yhteisöviestinnän pääsykoe sitten oli ja kuuluiko siihen siis muuta kuin valmisteltu esitys? Onko pelkästään yksilöhaastattelu vai myös joitain ryhmätehtäviä tms.? Mielelläni kuulisin jo nyt mitä tuleman pitää, vaikka ajattelinkin vasta vuoden päästä hakea...:)

        Eli kolme minuuttia puhut joko yhdestä aiheesta tai kolme kertaa minuutti eri aineista. saa olla paperi mukana, mutta ei kannata suoraan siitä lukea. aikas helppo.


    • Nimetön123123

      no miten kävi, pääsitkö sisään? :) itsekin hain yhteisöviestintään. Tiedätkö näkeekö mistään (netistä) ketkä on otettu sisään ja kuinka monta tänä vuonna? Tuleehan sieltä kirjeet kotiin mutta siinä ei ainakaan ollut mitään tietoa muista valituista, enkä netistä ole löytänyt myöskään :o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe