Earthlings

3

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traileri kyseiseen, toivottavasti ajatuksia herättävään dokumenttiin.

      http://www.youtube.com/watch?v=evwPX_Mu5BM

      Yksipuolisen julmaa ja häikäilemätöntä suhdettamme muihin eläimiin hätkähdyttävällä ja aidolla tavalla käsittelevän amerikkalaisfilmin soisi näkevän jokaisen joka vielä kuvittelee elävänsä sulassa sovussa muiden "maanasukkien" kanssa.

      Erittäin julmaa kuvamateriaalia sisältävä luotaus nykypäivän spesismiin onnistuu olemaan samalla kertaa sekä runollinen ja kaunis visio inhimillisemmän maailman puolesta, että karu ja koruton hätähuuto niiden puolesta jotka eivät itse osaa itseään puolustaa.

      Elokuvan anti on suunnattu ensisijaisesti jenkkiyleisölle, mutta sisältämänsä yleismaailmallisen "eläinhumaanin" sanomansa puolesta se sopii jokaiselle jota kiinnostaa nähdä totuus eläinten hyväksikäytöstä kaikessa alastomassa karmeudessaan.

      Kritiikin siementä voisi heittää valitun, osittain lähes paatoksellisen ja naivinkin oloisen lähestymistavan takia, jonka vuoksi se itsekin sortuu osittaiseen spesismiin käsitellessään eläimiä yksiulotteisen viattomina luontokappaleina, mutta dokumentti ei yritäkään olla muuta kuin oikeutettu, ja ansaittu puolustuspuhe eläinten puolesta, vihdoin.

      Filmiä voidaan syyttää myös mustavalkoisesta asetelmasta, jossa ihmiset kuvataan tunteettomina ja julmina tappajina, mutta eikö se asetelma ole enemmän kuin tosiasia eläintiloilla, labroissa, teurastamoissa, ja ruokapöydissä?

      Dokumentti käy hyvin myös tee-se-itse psykopaattitestinä jos yrittää syödä pihviä sitä katsoessaan.

      Häpeämättömän antropomorfistinen ja häikäilemättömän misantropinen hyökkäys puolustuskyvyttömien puolesta herättää varmasti enemmän vihastusta kuin ihastusta lihansyöjäihmisissä - ja se on vitun oikein!

      • Linkolan linjoilla

        Vaikka kaikki siityisimme kasviravintoon, se ei elonkehää pelasta. Vain vähentämällä ihmisten määrää radikaalilla tavalla saamme lisäaikaa luonnolle. Mikään keino ei ole liian brutaali. Vain eloonjäämisestä on kysymys, ja se edellyttää monien, jopa kokonaisten ihmisväestöjen äkkikuolemaa.


      • Linkolan linjoilla kirjoitti:

        Vaikka kaikki siityisimme kasviravintoon, se ei elonkehää pelasta. Vain vähentämällä ihmisten määrää radikaalilla tavalla saamme lisäaikaa luonnolle. Mikään keino ei ole liian brutaali. Vain eloonjäämisestä on kysymys, ja se edellyttää monien, jopa kokonaisten ihmisväestöjen äkkikuolemaa.

        _The Earthling_

        "Between the cracks
        Of time and space infinite black
        A species, a disease
        The planet earth has fleas
        A tapeworm
        A parasite
        Microscopic organisms that crawl on your face at night
        Resident flora - human host to mites burrowing in the sores of
        Oil ducts, glands; epidermal crabs take a stab at the dermis
        And underlying flab
        And the staunch of bouch writhing in the raunch
        Of panties stretched taut hot on the crotch

        Upon a look inside
        One can observe its functions
        Quite beautiful, actually
        Unfortunately, it's human - the earthling

        Prey that mankind comes to a stop
        Bottom feeder worked it's way to the top
        The primaordial waste which we're from
        Look at it and what we have done

        Bag of organs - sputtering mucous generator -
        saliva on skin - sniff your own aroma

        ...disturbing...
        ...disgusting...
        ...revolting...
        structure of cells
        best to have not metastasized
        into this barbaric creature
        that you know as yourself

        ...and these things,
        these goddamn ugly earthlings
        they tried to put a face on creation
        they invented a morality crutch
        to hide us from our own nature
        one of virulence and futility
        through abstinence and humility
        how dare they hide the truth

        Our job is to destroy
        Let no man go unemployed
        Do what you do best - kill everything.

        Why stop at innocent beings?
        Kill everything.
        Self destruct - an instinct for extinction
        Kill everything.
        Armageddon wasn't only a dream
        Kill everything.
        The most disgusting thing this world's ever seen
        The earthling.

        You're all ingrates
        Waste of time and space
        Begin with the self
        And destroy all."

        -Cattle Decapitation-

        PS.Itse olen vähän maltillisemalla kannalla mitä tulee ihsrodun karsimiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe