Earthlings

3

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traileri kyseiseen, toivottavasti ajatuksia herättävään dokumenttiin.

      http://www.youtube.com/watch?v=evwPX_Mu5BM

      Yksipuolisen julmaa ja häikäilemätöntä suhdettamme muihin eläimiin hätkähdyttävällä ja aidolla tavalla käsittelevän amerikkalaisfilmin soisi näkevän jokaisen joka vielä kuvittelee elävänsä sulassa sovussa muiden "maanasukkien" kanssa.

      Erittäin julmaa kuvamateriaalia sisältävä luotaus nykypäivän spesismiin onnistuu olemaan samalla kertaa sekä runollinen ja kaunis visio inhimillisemmän maailman puolesta, että karu ja koruton hätähuuto niiden puolesta jotka eivät itse osaa itseään puolustaa.

      Elokuvan anti on suunnattu ensisijaisesti jenkkiyleisölle, mutta sisältämänsä yleismaailmallisen "eläinhumaanin" sanomansa puolesta se sopii jokaiselle jota kiinnostaa nähdä totuus eläinten hyväksikäytöstä kaikessa alastomassa karmeudessaan.

      Kritiikin siementä voisi heittää valitun, osittain lähes paatoksellisen ja naivinkin oloisen lähestymistavan takia, jonka vuoksi se itsekin sortuu osittaiseen spesismiin käsitellessään eläimiä yksiulotteisen viattomina luontokappaleina, mutta dokumentti ei yritäkään olla muuta kuin oikeutettu, ja ansaittu puolustuspuhe eläinten puolesta, vihdoin.

      Filmiä voidaan syyttää myös mustavalkoisesta asetelmasta, jossa ihmiset kuvataan tunteettomina ja julmina tappajina, mutta eikö se asetelma ole enemmän kuin tosiasia eläintiloilla, labroissa, teurastamoissa, ja ruokapöydissä?

      Dokumentti käy hyvin myös tee-se-itse psykopaattitestinä jos yrittää syödä pihviä sitä katsoessaan.

      Häpeämättömän antropomorfistinen ja häikäilemättömän misantropinen hyökkäys puolustuskyvyttömien puolesta herättää varmasti enemmän vihastusta kuin ihastusta lihansyöjäihmisissä - ja se on vitun oikein!

      • Linkolan linjoilla

        Vaikka kaikki siityisimme kasviravintoon, se ei elonkehää pelasta. Vain vähentämällä ihmisten määrää radikaalilla tavalla saamme lisäaikaa luonnolle. Mikään keino ei ole liian brutaali. Vain eloonjäämisestä on kysymys, ja se edellyttää monien, jopa kokonaisten ihmisväestöjen äkkikuolemaa.


      • Linkolan linjoilla kirjoitti:

        Vaikka kaikki siityisimme kasviravintoon, se ei elonkehää pelasta. Vain vähentämällä ihmisten määrää radikaalilla tavalla saamme lisäaikaa luonnolle. Mikään keino ei ole liian brutaali. Vain eloonjäämisestä on kysymys, ja se edellyttää monien, jopa kokonaisten ihmisväestöjen äkkikuolemaa.

        _The Earthling_

        "Between the cracks
        Of time and space infinite black
        A species, a disease
        The planet earth has fleas
        A tapeworm
        A parasite
        Microscopic organisms that crawl on your face at night
        Resident flora - human host to mites burrowing in the sores of
        Oil ducts, glands; epidermal crabs take a stab at the dermis
        And underlying flab
        And the staunch of bouch writhing in the raunch
        Of panties stretched taut hot on the crotch

        Upon a look inside
        One can observe its functions
        Quite beautiful, actually
        Unfortunately, it's human - the earthling

        Prey that mankind comes to a stop
        Bottom feeder worked it's way to the top
        The primaordial waste which we're from
        Look at it and what we have done

        Bag of organs - sputtering mucous generator -
        saliva on skin - sniff your own aroma

        ...disturbing...
        ...disgusting...
        ...revolting...
        structure of cells
        best to have not metastasized
        into this barbaric creature
        that you know as yourself

        ...and these things,
        these goddamn ugly earthlings
        they tried to put a face on creation
        they invented a morality crutch
        to hide us from our own nature
        one of virulence and futility
        through abstinence and humility
        how dare they hide the truth

        Our job is to destroy
        Let no man go unemployed
        Do what you do best - kill everything.

        Why stop at innocent beings?
        Kill everything.
        Self destruct - an instinct for extinction
        Kill everything.
        Armageddon wasn't only a dream
        Kill everything.
        The most disgusting thing this world's ever seen
        The earthling.

        You're all ingrates
        Waste of time and space
        Begin with the self
        And destroy all."

        -Cattle Decapitation-

        PS.Itse olen vähän maltillisemalla kannalla mitä tulee ihsrodun karsimiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe