JEESUS SIUNAA LAPSIA
Mark. 10:13-16
(Rinnakkaiskohta; Matt.19:13-15)
--
10:13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.
Jeesus siunaa lapsia, Mark.10:13-16
52
1613
Vastaukset
- jeh..
Fil. 2:16
kun pidätte esillä elämän sanaa*, ja minä voin Kristuksen tulemisen päivänä ylpeillä siitä, että en ole turhan vuoksi ponnistellut ja nähnyt vaivaa. [Toisen tulkinnan mukaan: pysytte elämän sanassa.] [2. Kor. 1:14; 1. Tess. 2:19]
1. Tess. 2:13
Lakkaamatta me kiitämme Jumalaa siitäkin, että kun julistimme teille Jumalan sanaa, te ette ottaneet sitä vastaan ihmisten sanana vaan sinä mitä se todella on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä uskovissa. [Gal. 1:11; 1. Tess. 1:5]
2. Tim. 2:15
Pyri kaikin voimin osoittautumaan Jumalan silmissä luotettavaksi työntekijäksi, joka ei häpeä työtään ja joka opettaa totuuden sanaa oikein.Fil. 2:16 "...kun pidätte esillä elämän sanaa..."
--
Tämä on hyvä muistaa varsinkin kun ollaan Raamattu-palstalla!
Filipp.2:15-16
--
2:15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
2:16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
--
Kristukseen uskovat loistavat niin kuin tähdet maailmassa (15).
He levittävät ”Kristuksen tuoksua” (2. Kor.2:15) sekä pelastuvien, että kadotukseen joutuvien keskellä.
Tähän me pystymme, jos pidämme kiinni Sanasta, joka yksin voi antaa meille elämän (16).
Vanhemmat toivat Jeesuksen tykö lapsiaan, jotta Hän koskisi heihin.
Kätten päällepanemisella Israelissa siunattiin. Siten oli Jeesuksesta lähtenyt myös parantava voima.
Opetuslapset ajattelivat, ettei Mestaria saa vaivata turhaan lasten tähden, jotka olivat vielä ymmärtämättömiä (13).
Jeesus toimi vastoin järkeviä ihmisiä. joiden mielestä lapsia on turha tuoda, kun he eivät vielä käsitä asiaa.
Jeesus tahtoo lapsia, ja juuri lapsia, tuotavaksi luokseen (14).
Jeesus siunaa heitä, eikä se ole ainoastaan ulkonainen toimitus, vaan lapset saavat siitä oikeasti siunauksen (13,16).
Lapsi antautuu maallisen isän käsiin vastustelematta, sellaisena kuin on.
Taivaalliselle Isällekin lapsi näin antautuu.
Samoin on täysi-ikäistenkin otettava vastaan Jumalan valtakunta ”niinkuin lapsi”(15).
---
Miksi sinun mielestäsi opetuslapset estelivät vanhempia tuomasta lapsiaan Jeesuksen tykö (Mark. 10:13)?Virsi 492
--
1.
Ystävä sä lapsien,
katso minuun pienehen.
Minne käynkin maailmassa,
sinä olet hoitamassa.
Onni täällä vaihtelee,
taivaan Isä suojelee.
2.
Ota, Jeesus rakkahin,
suojaas koti kallehin.
Siunaa äitiä ja isää,
heille elinpäivää lisää.
Ystävä sä lapsien,
pientäs auta holhoten.
3.
Pidä meitä turvissas,
Jeesus, armohelmassas.
Suojaas sulje isänmaamme,
sulta kaiken lahjaks saamme.
Johda, Jeesus rakkahin,
meidät taivaan kotihin.- Agnostikkosissi
Haluatko että usko Jeesukseen on totuudesta riippumatonta ?
Lapset uskovat kaiken.
Jos vanhemmat sanovat "laita kätesi kuumalle levylle, ei sitä tarvitse pelätä," niin lapsihan laittaa ja polttaa kätösenä.
Sitäkö Sinä haluat ?
Sitäkö Jeesus haluaa ? - liisit,
Agnostikkosissi kirjoitti:
Haluatko että usko Jeesukseen on totuudesta riippumatonta ?
Lapset uskovat kaiken.
Jos vanhemmat sanovat "laita kätesi kuumalle levylle, ei sitä tarvitse pelätä," niin lapsihan laittaa ja polttaa kätösenä.
Sitäkö Sinä haluat ?
Sitäkö Jeesus haluaa ?Matt. 7:11
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät. - syntisyys
liisit, kirjoitti:
Matt. 7:11
Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät.Nyt on vain niin, että kaikki eivät tunnusta ensin lapsiensa syntisyyttä ja syyllisyyttä Jumalan edessä, eivätkä vie lapsiaan saamaan sitä Jeesuksen "kosketusta" lapsille.
Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he tunnustavat myös pienien lapsiensa syntisyyden ja syyllisyyden Jumalan kasvojen edessä ja vievät lapsensa saamaan syntien anteksisaamista ja Pyhän Hengen lahjaa kristillisen kasteen yhteydessä.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7)
1. Joh. 1:8
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." - YX syntynyt
syntisyys kirjoitti:
Nyt on vain niin, että kaikki eivät tunnusta ensin lapsiensa syntisyyttä ja syyllisyyttä Jumalan edessä, eivätkä vie lapsiaan saamaan sitä Jeesuksen "kosketusta" lapsille.
Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he tunnustavat myös pienien lapsiensa syntisyyden ja syyllisyyden Jumalan kasvojen edessä ja vievät lapsensa saamaan syntien anteksisaamista ja Pyhän Hengen lahjaa kristillisen kasteen yhteydessä.
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."motään synnintunnustuksia. Sen kun parantaa tapansa, ja kääntyy pois huonoilta teiltänsä, jos ne sellaiset ovat.
- Agnostikkosissi
syntisyys kirjoitti:
Nyt on vain niin, että kaikki eivät tunnusta ensin lapsiensa syntisyyttä ja syyllisyyttä Jumalan edessä, eivätkä vie lapsiaan saamaan sitä Jeesuksen "kosketusta" lapsille.
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."Miten voit ajatella että pieni lapsi voi olla syntinen ja paha ?
Itse näen lapsissa tulevaisuuden.
Tämä on paljon kestävämpi perusta
"11 Mene väliin, kun syytöntä viedään surmattavaksi,
riennä apuun, kun hän hoippuu teloituspaikalle.
12 Älä selitä: Enhän tunne koko asiaa, sillä sydänten tutkijaa sinä et petä. Hän valvoo sinua ja tuntee sinut, hän maksaa jokaiselle tekojen mukaan syntisyys kirjoitti:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.""Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he tunnustavat myös pienien lapsiensa syntisyyden ja syyllisyyden Jumalan kasvojen edessä ja vievät lapsensa saamaan syntien anteksisaamista ja Pyhän Hengen lahjaa kristillisen kasteen yhteydessä".
--
Tästä Raamattu puhuu esim. Apt. 2:38,39
2:38 Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."- Agnostikkosissi
Tapio522 kirjoitti:
"Oikeat Kristityt tunnistaa siitä, että he tunnustavat myös pienien lapsiensa syntisyyden ja syyllisyyden Jumalan kasvojen edessä ja vievät lapsensa saamaan syntien anteksisaamista ja Pyhän Hengen lahjaa kristillisen kasteen yhteydessä".
--
Tästä Raamattu puhuu esim. Apt. 2:38,39
2:38 Niin Pietari sanoi heille:
"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
2:39 Sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."Lapset eivät voi olla syntisiä.
Kastetta tai ei.
Lapset eivät ole syntisiä.
Miten lapsi voi tehdä parannuksen ?
- Kosketus.
On pantava merkille, että vanhemmat eivät itse siunanneet niitä lapsiaan, vaan veivät kaikista pienimmätkin vauvansa saamaan Jeesuksen parantavaa ja pelastavaa "kosketusta"; mikä on ihan eri asia kuin ihmisen itsensä lukema siunaus.
Mikä pani vanhemmat liikkeelle estelyistä huolimatta?
Vanhemmat tunsivat kirjoituksia:
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas! (Job.15:14)- lakkiluke
...ne olla sovinisteja jo tuohon aikaan. Hyvä oivallus. Ainakin puolet kansasta, naiset, pistettiin tossun alle. Niinhän on itämailla tapana tehdä vieläkin. Kun asian pukee Jumalan sanaksi, niin pakkohan sitä on uskoa...:)
- kirjoitusten mukaan
lakkiluke kirjoitti:
...ne olla sovinisteja jo tuohon aikaan. Hyvä oivallus. Ainakin puolet kansasta, naiset, pistettiin tossun alle. Niinhän on itämailla tapana tehdä vieläkin. Kun asian pukee Jumalan sanaksi, niin pakkohan sitä on uskoa...:)
Jeesuksella oli valta maan päällä parantaa sairauksia ja antaa syntejä anteeksi, keitä hän tapasikin.(syntinen nainen, lapset, ristinryöväri).
Ps.51:7
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."
Luuk. 5:24
"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Luuk. 18:15
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Luuk. 8:46
"Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".
Raamatun kielessä Jeesuksesta lähtevä VOIMA tarkoittaa Henkeä. - syntynyt
.......vaimosta/ naisesta. Mutta miestä siinä ei tarinan mukaan tarvittu, mistähän syystä?
- toisenlainen.
syntynyt kirjoitti:
.......vaimosta/ naisesta. Mutta miestä siinä ei tarinan mukaan tarvittu, mistähän syystä?
Jeesus oli täysin synnitön, koska Jeesus oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi. - Yx syntynyt
kirjoitusten mukaan kirjoitti:
Jeesuksella oli valta maan päällä parantaa sairauksia ja antaa syntejä anteeksi, keitä hän tapasikin.(syntinen nainen, lapset, ristinryöväri).
"Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
"Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun KOSKI; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".
Raamatun kielessä Jeesuksesta lähtevä VOIMA tarkoittaa Henkeä.....vallan antoi. Ei Jumala ainakaan. Tai silloin
kai jokaisen lahkosaarnaajan parantava/ kaatava valta/ voima on Jumalalta. - Yx syntynyt
toisenlainen. kirjoitti:
Jeesus oli täysin synnitön, koska Jeesus oli siinnyt Pyhästä Hengestä.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi....valehteli sen minkä kerkesi, ja syytti omia kansalaisiaan milloin mistäkin. Empä sanoisi sellaista synnittömäksi.
- selvä asia
Yx syntynyt kirjoitti:
....vallan antoi. Ei Jumala ainakaan. Tai silloin
kai jokaisen lahkosaarnaajan parantava/ kaatava valta/ voima on Jumalalta.Raamattu varoittaa vääristä lahkoista ja ihmeiden tekijöistä monessa kohtaa ja monella tavalla. Mutta ihmiset eivät sitä varoitusta huoli, koska heitä kiinnostaa kaikki yliluonnollinen, vaikka se tulisi valkeuden ylienkelin hengeltä.
Kaikki henget ja kaatavat voimat eivät todellakaan ole Jumalasta.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." kirjoitusten mukaan kirjoitti:
Raamatun kielessä Jeesuksesta lähtevä VOIMA tarkoittaa Henkeä."Raamatun kielessä Jeesuksesta lähtevä VOIMA tarkoittaa Henkeä".
---
Aivan!
Kätten päällepaneminen kuuluu opin alkeisiin (Hebr. 6:2).
Se ei ole vain ulkonainen toimi, vaan hyvän toivottamista ja antamista:
-siunaamisessa (1. Moos.48:14),
-tärkeään virkaan ja asemaan asetettaessa (5.Moos.34:9, Apt. 6:6, 1.Tim.4:14),
-Pyhän Hengen saamisessa (Apt. 8:15-17,19:6),
-parantamistapauksissa;
Jeesuksen (Mark. 6:5, 8:25) ja
apostolien (Apt. 28:7-9).- Yx syntynyt
selvä asia kirjoitti:
Raamattu varoittaa vääristä lahkoista ja ihmeiden tekijöistä monessa kohtaa ja monella tavalla. Mutta ihmiset eivät sitä varoitusta huoli, koska heitä kiinnostaa kaikki yliluonnollinen, vaikka se tulisi valkeuden ylienkelin hengeltä.
Kaikki henget ja kaatavat voimat eivät todellakaan ole Jumalasta.
"Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.",,,juuri näistä ihmeidentekijöistä varoittaa Mooses, ja erittäin ankarasti vielä. Siitä syystä
juutalaiset karttoivat kaikkia lahkosaarnaajia, kuten Jeesusta, joka ihmeitä teki. Kuka voi tietää mistä ne Jeesuksen voimat olivat.
Vanha testamentti ei puhu mitään suuresta ihmemiehestä, joka on tuleva.
Sensijaan sanoo 5 Moos. lopussa, että koskaan ei enää Israeliin ilmestynyt Mooseksen veroista profeettaa, joka teki niin suuria ihmetekoja Israelin kasvojen edessä. - Jeesus oli
Yx syntynyt kirjoitti:
...valehteli sen minkä kerkesi, ja syytti omia kansalaisiaan milloin mistäkin. Empä sanoisi sellaista synnittömäksi.
Jeesus oli täysin synnitön Jumalan Karistsa.
Hepr. 4:15
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. - tietenkin.
Yx syntynyt kirjoitti:
,,,juuri näistä ihmeidentekijöistä varoittaa Mooses, ja erittäin ankarasti vielä. Siitä syystä
juutalaiset karttoivat kaikkia lahkosaarnaajia, kuten Jeesusta, joka ihmeitä teki. Kuka voi tietää mistä ne Jeesuksen voimat olivat.
Vanha testamentti ei puhu mitään suuresta ihmemiehestä, joka on tuleva.
Sensijaan sanoo 5 Moos. lopussa, että koskaan ei enää Israeliin ilmestynyt Mooseksen veroista profeettaa, joka teki niin suuria ihmetekoja Israelin kasvojen edessä.Koko Raamatun punainen lanka on ennustus Jeesuksen tulosta Messiaaksi. Ensin ihmisen hahmossa ja sitten toisen kerran taivaallisen sotaväkensä kanssa Kuninkaiden kuninkaana ja herrain herrana.
20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
21 Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön.
22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia.
23 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun." - Yx syntynyt
Jeesus oli kirjoitti:
Jeesus oli täysin synnitön Jumalan Karistsa.
Hepr. 4:15
Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä......joka tavallisen ihmisen kohdalla synniksi luetaan, Jeesuksen kohdalla ollutkaan synti.
Kuten, valehteleminen, vihaaminen, uhkailu.
Esimerkkejä:
Valhtelelusta:
- Johannes Kastaja on Elia, joka on ensin tuleva.
Vihaamisesta:
- Joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, siskojaan ja veljiään, vaimoaan ja lapsiaan, jopa omaa elämäänsä, ei kelpaa minun opetuslapsekseni.
uhkailusta:
- Jos ette minua usko, joudutte iänkaikkiseen Helvettiin, tai
- Viholliseni, jotka eivät huolineet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni. - Yx syntynyt
tietenkin. kirjoitti:
Koko Raamatun punainen lanka on ennustus Jeesuksen tulosta Messiaaksi. Ensin ihmisen hahmossa ja sitten toisen kerran taivaallisen sotaväkensä kanssa Kuninkaiden kuninkaana ja herrain herrana.
20 Miehet saapuivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Johannes Kastaja on lähettänyt meidät sinun tykösi ja kysyy: 'Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?'"
21 Sillä hetkellä hän juuri paransi useita taudeista ja vitsauksista ja pahoista hengistä, ja monelle sokealle hän antoi näön.
22 Niin hän vastasi ja sanoi heille: "Menkää ja kertokaa Johannekselle, mitä olette nähneet ja kuulleet: sokeat saavat näkönsä, rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, köyhille julistetaan evankeliumia.
23 Ja autuas on se, joka ei loukkaannu minuun."Messiaan tulo, mutta tämä Messias ei ole palvottava henkilö, ei syntien sovittaja, eikä vie ketään taivaanporteille. Jeesus ei ole tämä henkilö, koska ei ole myöskään Daavidin sukua. ( toistoa, toistoa)
VT ei kerro myöskään minkäänlaisen Antikristuksen tulosta, vai oletko löytänyt sellaisen kohdan? - totuus,
Yx syntynyt kirjoitti:
.....joka tavallisen ihmisen kohdalla synniksi luetaan, Jeesuksen kohdalla ollutkaan synti.
Kuten, valehteleminen, vihaaminen, uhkailu.
Esimerkkejä:
Valhtelelusta:
- Johannes Kastaja on Elia, joka on ensin tuleva.
Vihaamisesta:
- Joka ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, siskojaan ja veljiään, vaimoaan ja lapsiaan, jopa omaa elämäänsä, ei kelpaa minun opetuslapsekseni.
uhkailusta:
- Jos ette minua usko, joudutte iänkaikkiseen Helvettiin, tai
- Viholliseni, jotka eivät huolineet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.sinun sisälläsi oleva valheen henki valehtelee Jeesuksesta.
Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes Kastaja oli todellakin Elian inkarnaatio.
Elia nousi taivaaseen kuolemaa näkemättä, ja siksi oli mahdollista tulla Johanneksen hahmossa takaisin.
Mitä tulee omaisten vihaamiseen on voimakas ilmaus, mutta tarkoittaa sitä, että Jeesuksen totuuden tunteminen ja Jeesuksen seuraaminen on tärkeämpää kuin omat mieltymykset. Jeesus on number one sille on voi olla Jeesuksen opetuslapsi. Siksi niin monet jäävät sen ahtaanportin väärälle puolelle, koska eivät luovu kaikesta Jeesuksen tähden. Niin ahdas se neulansilmäportti on. Siinä on riisuttava kaikki pois. Jeesuskin riisuttiin alastomaksi, ristiinnaulittiin, häväistiin julkisesti.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, MUTTA EIVÄT VOI. - kädet välittää
Tapio522 kirjoitti:
"Raamatun kielessä Jeesuksesta lähtevä VOIMA tarkoittaa Henkeä".
---
Aivan!
Kätten päällepaneminen kuuluu opin alkeisiin (Hebr. 6:2).
Se ei ole vain ulkonainen toimi, vaan hyvän toivottamista ja antamista:
-siunaamisessa (1. Moos.48:14),
-tärkeään virkaan ja asemaan asetettaessa (5.Moos.34:9, Apt. 6:6, 1.Tim.4:14),
-Pyhän Hengen saamisessa (Apt. 8:15-17,19:6),
-parantamistapauksissa;
Jeesuksen (Mark. 6:5, 8:25) ja
apostolien (Apt. 28:7-9).Pitää olla luotettava henkilö, jonka käsien alle kannattaa mennä siunattavaksi.
Täällä kirjoitti kerran henkien erottamisen lahjan saanut henkilö, että jossain koulussa oli käynyt lahkolaissaarnaaja, joka oli yrittänyt laittaa joka tilanteessa käsiään koululapsien päälle.
Tuon henkien erottamisen saanut henkilö oli nähnyt tuon lahkosaarnaajan sisällä käärmeen muotoisen hengen, jonka pää oli ihmisen äänielimien kohdalla. - Yx syntynyt
totuus, kirjoitti:
sinun sisälläsi oleva valheen henki valehtelee Jeesuksesta.
Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes Kastaja oli todellakin Elian inkarnaatio.
Elia nousi taivaaseen kuolemaa näkemättä, ja siksi oli mahdollista tulla Johanneksen hahmossa takaisin.
Mitä tulee omaisten vihaamiseen on voimakas ilmaus, mutta tarkoittaa sitä, että Jeesuksen totuuden tunteminen ja Jeesuksen seuraaminen on tärkeämpää kuin omat mieltymykset. Jeesus on number one sille on voi olla Jeesuksen opetuslapsi. Siksi niin monet jäävät sen ahtaanportin väärälle puolelle, koska eivät luovu kaikesta Jeesuksen tähden. Niin ahdas se neulansilmäportti on. Siinä on riisuttava kaikki pois. Jeesuskin riisuttiin alastomaksi, ristiinnaulittiin, häväistiin julkisesti.
Luuk. 13:24
"Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, MUTTA EIVÄT VOI.lue Malakia 4.
Ennustus oli, että ennen kuin tulee Herran päivä,
se suuri ja peljättävä. - tietenkin
Yx syntynyt kirjoitti:
lue Malakia 4.
Ennustus oli, että ennen kuin tulee Herran päivä,
se suuri ja peljättävä.Toki Jeesus sen tiesi, että Johannes oli Elian inkarnaatio, kuten hän opetuslapsilleen kertoi.
Mt.11
10 Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.
11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
15 Jolla on korvat, se kuulkoon. - Yx syntynyt
tietenkin kirjoitti:
Toki Jeesus sen tiesi, että Johannes oli Elian inkarnaatio, kuten hän opetuslapsilleen kertoi.
Mt.11
10 Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.
11 Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
14 ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.
15 Jolla on korvat, se kuulkoon.Ensiksikin, silloin kristittyjen pitää uskoa jälleensyntymään/ inkarnaatioon.
Toiseksi, ei tullut sitä Herran päivää, suurta ja lopullista, ei sidottu pahaa, ei taottu aseita auroiksi, ei tuullut ikuista rauhan aikaa.
Joten pieleen meni ennustukset.
Jeesushan sanoi opetuslapsille lähettäessään heidät: >>>> Ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennekuin Ihmisen poika tulee.>>>>
Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella. - vaunuilla
Yx syntynyt kirjoitti:
Ensiksikin, silloin kristittyjen pitää uskoa jälleensyntymään/ inkarnaatioon.
Toiseksi, ei tullut sitä Herran päivää, suurta ja lopullista, ei sidottu pahaa, ei taottu aseita auroiksi, ei tuullut ikuista rauhan aikaa.
Jeesushan sanoi opetuslapsille lähettäessään heidät: >>>> Ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennekuin Ihmisen poika tulee.>>>>
Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella.Elian poismeno oli erilainen kuin tavallisen kuolevaisen.
Elia nousi tulisilla vaunuilla taivaaseen kuolemaa näkemättä. - huomaa.
Yx syntynyt kirjoitti:
Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella.28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. - Yx syntynyt
huomaa. kirjoitti:
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy....mutta ihmiset odottivat, ja Jeesus varsinkin,
että se oli just silloin ovella, mutta Jeesuksen ennustukset menivät pieleen.
Vanha testamentti sanoo: " Jos joku profetoi minun nimessäni, ja se mitä hän ennustaa, ei tapahdu. Ei se silloin ole minusta, vaan julkeuttaan se on puhunut, älä häntä pelkää:" - Yx syntynyt
vaunuilla kirjoitti:
Elian poismeno oli erilainen kuin tavallisen kuolevaisen.
Elia nousi tulisilla vaunuilla taivaaseen kuolemaa näkemättä....no kuinka hän silloin voi ilmestyä Johannes Kastajana.
Toisaalta minä en usko, että kukaan nousee taivaaseen luineen ja karvoineen.
Kysymys kai lienee henkisestä olomuodosta. Yx syntynyt kirjoitti:
Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella.Yx syntynyt: "Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella".
--
Lainaamasi kohta:
"Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee" (Matt. 10:23).
Mistä Ihmisen Pojan tulemuksesta Jeesus puhuu?
Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
".... tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa" (Mark.9:1).
Jumalan valtakunta tuli ”voimassaan” Kristuksen ylösnousemuksessa (Room. 1:4, 2.Kor.13:4).- hirvas
Tapio522 kirjoitti:
Yx syntynyt: "Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella".
--
Lainaamasi kohta:
"Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee" (Matt. 10:23).
".... tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa" (Mark.9:1).
Jumalan valtakunta tuli ”voimassaan” Kristuksen ylösnousemuksessa (Room. 1:4, 2.Kor.13:4).Luuk.17:20-21
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Se on ihmisen sydämessä. hirvas kirjoitti:
Luuk.17:20-21
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Se on ihmisen sydämessä."...pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,..."
(Room. 1:4).- Yx syntynyt
Tapio522 kirjoitti:
Yx syntynyt: "Lopun ajan piti tuleman niin pian. Ei tullut takaisin Jeesus, turha enää odotella".
--
Lainaamasi kohta:
Jumalan valtakunta tuli ”voimassaan” Kristuksen ylösnousemuksessa (Room. 1:4, 2.Kor.13:4).Sanot:
Yx syntynyt kirjoitti:
Sanot:
Yx syntynyt:"Ei tullut rauhan aikaa, ei taottu asieta auroiksia, ei sidottu pahaa".
--
Jeesus lupasi omilleen sisäisen rauhan:
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö" (Joh. 14:27).
--
Tulee myös aika, josta kerrot.
TULEVA RAUHAN VALTAKUNTA
Miika4:1-4
--
4:1 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat.
4:2 Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana."
4:3 Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
4:4 He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut.- hirvas
Tapio522 kirjoitti:
"...pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,..."
(Room. 1:4).tuolla pätkällä?
- Lainatekstit
Tapio522 kirjoitti:
Yx syntynyt:"Ei tullut rauhan aikaa, ei taottu asieta auroiksia, ei sidottu pahaa".
--
"Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö" (Joh. 14:27).
--
TULEVA RAUHAN VALTAKUNTA
--
4:1 Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat.
4:2 Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana."
4:3 Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.
4:4 He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut.Lainaamallasi tekstillä Miikasta, ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
Koskee tulevaisuutta, ei siis tullut Jeesuksen toimesta.
Ei se näy maailmassa, jos muutamalla on sisäinen rauha. - rauhasta.
Lainatekstit kirjoitti:
Lainaamallasi tekstillä Miikasta, ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.
Koskee tulevaisuutta, ei siis tullut Jeesuksen toimesta.
Ei se näy maailmassa, jos muutamalla on sisäinen rauha.Rauha on vain niillä, joille Jeesus on lähettänyt Totuuden Hengen. Maailman ihmiset eivät sitä voi saada. Heillä on valherauha. He vain hokevat rauha, rauha, rakkaus, rakkaus, Jeesus, Jeesus.
Tapio522 kirjoitti:
--
Lainaamasi kohta:
Jumalan valtakunta tuli ”voimassaan” Kristuksen ylösnousemuksessa (Room. 1:4, 2.Kor.13:4).uudestisyntymään?
Luuk.17: 20-21
20 "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".- uudestisyntyminen
Sirkka-Iita kirjoitti:
uudestisyntymään?
20 "Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".uudestisyntymään?
--------
Jeesus sanoi, että LAPSI on paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan.
Helluntailaisethan eivät edes pyydä Pyhää Henkeä vauvoilleen. Eivätkä heidän vauvojensa tarvitse uudestisyntyä. Eli nyt on Iitan oppi täysin ristiriitainen helluntaiopin kanssa.
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." - eri mieltä
Tapio522 kirjoitti:
--
--
TULEVA RAUHAN VALTAKUNTA
--
4:4 He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut.oikeasti rauha?
uudestisyntyminen kirjoitti:
uudestisyntymään?
--------
Helluntailaisethan eivät edes pyydä Pyhää Henkeä vauvoilleen. Eivätkä heidän vauvojensa tarvitse uudestisyntyä. Eli nyt on Iitan oppi täysin ristiriitainen helluntaiopin kanssa.
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."Miksi et pysy asiallisessa keskustelussa?
Jeesus sanoi, että "Jumalan Valtakunta on sisäisesti teissä!"
Niin eikö ole aivan luonnollista olettaa, että Jumala on täyttänyt ihmisen Pyhälla Hengellä ja asuu itse Henkensä kautta ihmisessä?
Ei Jeesus katso kuppikuntaan, vaan sydämeen!uudestisyntyminen kirjoitti:
uudestisyntymään?
--------
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle.""Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
---
Uskon, mitä Jeesus sanoo, vaikka järkeni sanoo toisin!
Lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan, eikä Jeesus aseta mitään ikärajoituksia vastaanottamiselle ja uskomiselle.
Jeesus siunasi lapsia, mutta ei säätänyt jälkeensä erillistä siunaustoimitusta.
Niinpä emme löydä esim. Apost. Teoista yhtään kohtaa, jossa lapsia olisi erikseen siunattu.
Seurakunnalleen Jeesus sääti kasteen ulkonaiseksi välineeksi, jonka kautta Hän siunaa.
Kaste toimitetaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen (Matt.28:19) ja siinä Jeesus siunaa lapsia.
Estelijöille Jeesus sanoo närkästyneenä:
"Älkää estäkö heitä tulemasta minun tyköni" (Matt.19:14).Tapio522 kirjoitti:
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
---
Lapsi ottaa vastaan Jumalan valtakunnan, eikä Jeesus aseta mitään ikärajoituksia vastaanottamiselle ja uskomiselle.
Niinpä emme löydä esim. Apost. Teoista yhtään kohtaa, jossa lapsia olisi erikseen siunattu.
Seurakunnalleen Jeesus sääti kasteen ulkonaiseksi välineeksi, jonka kautta Hän siunaa.
Kaste toimitetaan kolmiyhteisen Jumalan nimeen (Matt.28:19) ja siinä Jeesus siunaa lapsia.
"Älkää estäkö heitä tulemasta minun tyköni" (Matt.19:14).Jeesuksen suhtautuminen lapsiin
(Ote Matti Väisäsen kirjasta Pyhä kaste Raamatussa)
http://www.lyrs.fi/arkisto/tekstit/vaisanen_matti_001.htmlTapio522 kirjoitti:
"Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
---
"Älkää estäkö heitä tulemasta minun tyköni" (Matt.19:14).ja niin meidänkin tulee tehdä!
- vissi ero
Sirkka-Iita kirjoitti:
ja niin meidänkin tulee tehdä!
Maan päällä asuneen Jeesuksen "kosketus" lapsille oli ihan eri asia kuin ihmissiunaus eli vanhempien lukema pelkkä siunaus.
Alkuseurakunnassa vanhempien siunaksella ei edes yritetä liittää lapsia Kristuksen ruumiiseen.
Se tapahtui aina kasteessa, mikä suoritettiin perhekunnittain. Ja kun kastettuun perheeseen syntyi lisää lapsia, heidät tiedetään kastetun heti vauvoina. Silloin alkoi varsinainen erillinen "lapsikaste", kun kastettava oli uusi perheenjäsen.
"Meidät KAIKKI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä" vissi ero kirjoitti:
Maan päällä asuneen Jeesuksen "kosketus" lapsille oli ihan eri asia kuin ihmissiunaus eli vanhempien lukema pelkkä siunaus.
Alkuseurakunnassa vanhempien siunaksella ei edes yritetä liittää lapsia Kristuksen ruumiiseen.
Se tapahtui aina kasteessa, mikä suoritettiin perhekunnittain. Ja kun kastettuun perheeseen syntyi lisää lapsia, heidät tiedetään kastetun heti vauvoina. Silloin alkoi varsinainen erillinen "lapsikaste", kun kastettava oli uusi perheenjäsen.
"Meidät KAIKKI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä""Alkuseurakunnassa vanhempien siunaksella ei edes yritetä liittää lapsia Kristuksen ruumiiseen".
-
Tosiaan, eipä tästä löydy yhtään esimerkkiä.
Perhekuntakasteista kylläkin.
Niin...miksi jättää lapset kastamatta ja Kristus-ruumiin, Jumalan perheväen, ulkopuolelle!vissi ero kirjoitti:
"Meidät KAIKKI, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä"tapahtua HENGESSÄ JA TOTUUDESSA! Niin Jeesus meitä opetti siunaamaan toinen toistamme ja rukoilemaan Jumalaa.
Kasteasiasta en ala kiistelemään.
Kastepalsta on sitävarten, että jos joku haluaa väitellä.
Minulla on itseläni varma tieto siitä sydämessä, että mikä on minun kohdallani oikein, enkä ole siitä mitenkään tilivelvollinen ihmisille.
Jumala tietää ja tuntee minussa kaiken, senkin että mitkä ovat ne vaikutteet uskon elämässäni, mitä kautta toimin, ja kuinka toimin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685