Herralle kauhistus?
Elän syntistä elämää, enkä uskalla rukoilla jumalaa.
Kuitenkin tiedän, että minua rakastavien ihmisten esirukoukset ovat kantaneet minut monien vaikeuksien yli.
Nyt on vaimo mennyt lahkolaisiin, onkohan meillä sama jumala?
Jumalattoman
7
337
Vastaukset
- pähkylä
>> Jumalattoman rukous on Herralle kauhistus?
Niin. Mutta meissä ihmisissä ei ole kuin jumalattomia ja syntistä elämää eläviä. Mutta meitä jumalattomia ja syntisiä ihmisiä varten Jumala lähetti Poikansa maailmaan meidän veljeksemme. Muutenhan meillä ei olisi toivoa.
Mutta nytpä meillä on täydellinen auttaja ja varman toivon antaja. Jumalan Poika otti meidän jumalattomuutemme ja syntimme omille harteilleen. Jumala siirsi meidän syntimme Jeesukseen - niin Raamatussa sanotaan. Ja kun syntimme olivat Jeesuksen päällä, Jumala rankaisi Poikaansa meidän synneistämme, jotta Hänen ei tarvitsisi rangaista meitä. Samasta rikoksesta ei rangaista kahta kertaa, eikä samaa velkaa tarvitse maksaa kahdesti. Sinun velkasi on jo maksettu ja syntisi on jo sovitettu. Sinä olet vapaa!
Me olisimme kuolleet synteihimme - mahdottomina, toivottomina - mutta nyt Jumala julisti lupauksen: Kuka ikinä maailmassa kuulee, että Jeesus on ottanut vastaan ja kärsinyt meidän syntiemme rangaistuksen, ja uskoo sen, sitä ei kohtaa rangaistus silloin, kun koko maailma kootaan tilille elämästään. "Jokainen, joka avuksi huutaa Herran nimeä, pelastuu", sanotaan Raamatussa.
Jeesukseen "Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala SIIRSI kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden."
(2. Kor. 5:21) - Vanhurskaus tarkoittaa tässä "Taivaskelpoisuutta", puhtautta Jumalan edessä. Taivas on nyt lahja, jonka saa ottaa yksinkertaisesti uskoen vastaan. "Armosta teidät on pelastettu", sanoo Raamattu.
Itsessäsi olet syntinen, ja huomaat sen monin tavoin elämäsi loppuun saakka täällä. Mutta sen vuoksi, että Jeesus on jo kärsinyt rangaistuksen synneistäsi, sinulla on rauha Jumalan kanssa, ja olet matkalla Taivaan Kotiin. Olet Jumalan silmissä puhdas ja pyhä Jeesuksen ristintyön tähden. Saat uskoa sen Jumalan Sanan lupausten perusteella. Tutustu niihin lupauksiin Raamatussa, esim. lukien Johanneksen evankeliumia.
>>..."vilpittömän rukous on hänelle otollinen"
Vilpitön rukous on se, jossa ei peitellä omia syntejä eikä yritetä kaunistella tai selitellä niitä pois. Rehellisestä, vilpittömästä, suoraan sydämestä lähtevästä rukouksesta Jeesus kertoi esimerkin. Siinä syntistä elämää elävä publikaani tuli temppeliin rukoilemaan näin: "Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. Jeesus sanoi tuosta ihmisestä: "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei."
(- "tuo toinen" oli ihminen, joka ei ymmärtänyt olevansa syntinen. Tämä Jeesuksen opetus löytyy Luukkaan evankeliumin 18. luvusta)
Publikaanit olivat huonomaineisia talousrikollisia, "julkisyntisiä", veronkiskureita. Mutta tämän syntisen rukous ei ollut Jeesukselle kauhistus, sillä Hän nimenomaan oli tullut pelastamaan syntisiä. Hänhän kantoi myös tuon publikaanin synnit ristille. Jeesus sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." (Mark. 2:17)
Siksi rukoukset ovat kantaneet sinua, sillä Jeesus kutsuu yhä tänäkin päivänä syntisiä. Vain sairaat tarvitsevat parantajaa - vain syntiset ymmärtävät, että tarvitsevat Jeesusta. Vain meidät syntiset Jeesus saa pelastaa, sillä vain me ymmärrämme huutaa Jeesusta avuksi. Me pelastumme yksin armosta, uskon kautta, Jeesuksen ristintyön tähden. Saat ottaa armon vastaan kiittäen ja vapautuen. Jeesus saa olla Herrasi tästä eteenpäin.
>> Nyt on vaimo mennyt lahkolaisiin, onkohan
>> meillä sama jumala?
Riipuu siitä mihin lahkolaisiin hän meni. Uskooko hän, että hän pelastuu siksi, että Jeesus on ottanut hänen syntinsä rangaistuksen pois? - Hanna
Uskalla nyt rukoilla kuitenkin. Ei synti hukuta vaan katumattomuus ja epäusko. Jospa vaimo onkin oikeassa paikassa... jos hän on löytänyt elämäänsä Jeesuksen ja saanyt synnit anteeksi.
- Rehabeami
Itse olen pakana, (luokitellaan minut sitten tähän ryhmään), sillä en kuulu, enkä halua kuulua mihinkään uskonnolliseen ryhmittymään. Silti uskon luojaan, jonkinlaiseen Jumalaan, maailmankaikkeuden korkeimpaan kähteeseen. Rukouksiini on vastattu mitä ihmeellisimpiinkin, joita te kristikunnan sekamelskaan, muslimeihin, juutalaisiin ym. uskontokuntiin kuuluviin kuulutte ja pidätte itseoikeutettuina ja ainoana oikeana uskontokuntina olevina. Väitätte toisia jumalattomiksi ja näin ollen myös, että Jumala kuulee ja vastaa ainoastaan teidän rukouksiin. Tämä ei pidä mielestäni paikkansa, sillä en usko kolmiyhteiseen katekismus Jumalaan, en Allahiin, enkä mihinkään lahkoihin nimettyihin jumaliin, vaan kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Rukoilen päivittäin, useaankin otteeseen. En ulkoa opeteltuja litanioita, enkä luettuja hokemia, vaan syvältä sydämmestäni lähteviä ja vilpittömiä rukouksia. Arvostan myös puolestani tehtyjä rukouksia, mikäli joku nyt minua omissa rukouksissaan muistaa ja mainitsee. Suomeksi sanottuna minua kuvottaa tekopyhyys ja toisten tuomitseminen, väittämällä, ettei "jumalattoman" rukouksia kuulla, eikä niihin vastata. Te, jotka näin teette, oletteko miettineet, miksi muihin uskontokuntiin kuuluvat tai kuulumattomat ovat kokeneet avun ja kokeneet että heidänkin rukouksiin on vastattu. Minä olen ollut onnekas tässä suhteessa, vaikka en tunnusta mitään uskontokuntaa omakseni. Minulle Jumala on universaalinen kaikkeus ja ylin viisaus. Kunnioitan Häntä pyrkimällä tekemään hyvää ja arvostamalla ja kunnioittamalla kaikkia ihmisiä, niin kauan, kuin osaavat tehdä sitä samaa muille, loukkaamatta ketään. Jos minua tuomitaan eri uskontokunnissa tämän takia, olkoon sitten niin, etten ole minkään arvoinen teidän silmissänne.
- Kaiju56
Rehabeami, Kerrankin joku, joka antoi selkeän kannanoton omasta kokemuksestaan ikuisuusaiheeseen!!
Tässä yhdyn mielipiteeseesi ja väitän myös, että jumala vastaa myös "jumalattomien" vilpittömiin rukouksiin. Siinä ei jeesuksia, eikä muhametteja tarvita. Jumala on kaikille loppupeleissä se yksi ja sama ja koska hän on ylin, ylempi Jeesusta ja muita profeettoja, kuulee hän kaikkien ihmisten rukoukset. Onhan hän kuitenkin kaiken alkulähde ja meidät kaikki luonut. En kuulu minäkään mihinkään uskonnolliseen ryhmittymään ja silti rukoilen, jos tarvetta siihen tulee. Olen kokenut myöskin, että kaikkivaltias on vastannut rukouksiini, silloin, kun olen esim. apua ja tukea tarvinnut elämäni vaikeimpiin tilanteisiin. Muistan myös olla kiitollinen kaikesta hyvästä, jota olen elämääni saanut.
En ole osoittanut rukouksia kenellekään tietylle jumalalle, vaan juurikin tuolle universaalisesti korkeimmalle lähteelle, itse jumalalle, kaikkivaltiaalle luojalle. Jos joku pitää Jeesusta jumalanaan tai Gautanaan, olkoon niin ja tulkoon autuaaksi uskossaan. Rukouksen voimaa ei tule vähätellä, sillä tässä maailmassa on ihmisiä moneen lähtöön ja kun he rukoilevat sydämmestä lähteviä rukouksia ääneti tai ääneen, Jumala kuulee heitä. Rukous on yksi ja ainoa tapa vuoropuheluun, anomuksiin ja kiitoksen osoittamiseen jumalalle, oli henkilö jumalaton tai ei. - RukousOnAinaHyväksi
Sana jumalaton on samaa kuin sana autoton.
eli se jolla ei ole autoa.
Sana jumalaton on samaa kuin sana kuiva(ton).
eli se jolla ei ole kuivia vaatteita
jne jne
Nyt Jo se että joku ajattelee Jumalaa merkitsee että on hitunen uskoa ja toivoa.
eli nyt ei muuta kuin sitten pyytää mitä sydämessä on!
se että kokeen ettei Jumala välitä tahi vastaa jumalattomalle on vale, sillä
Jeesus kuoli meidän puolestamme SILLOIN KUN me olimme Hänen vihamiehiä ja jumalattomia.
se että edes ajattelee Jumalaa on suuri uskon askel.
se että kokeen että on liian syntinen ja monien syntien paino ja omatunto syyttää, ei ole Jumalan edessä "mitään", sillä
HÄN, Jeesus POISTI SEN SYYTEKIRJEEN joka syyttää meitä.
eli kuvittele että Jumala pyyhki kumilla sen paperin tyhjäksi! eli "kreikkalainen termi", mitätöi!
Nyt voit kuvitella että mikä synti tahansa mikä syyttää sinua on sama kuin poliisi antaa syystä sakkolapun, mutta heti repii sen eli tekee mitättömksi!
jos näin kävisi luonnollisessa elämässä, et suinkaa mene maksamaan sitä sakkoa minkä poliisi sitten "ei antanutkaa" :)
Jumala kyllä vaatii että sakko tulee maksaa ja tässä on se ILOSANOMA:
Jeesus maksoi sen!
joten sinun ei tule sitä enää maksaa vaan olet vapaa "sakosta".
Kuitenkaa et saa hurjastella autolla päin punaista tahi väärää suuntaa, sen Isä sitten tekee että ojentaa sinua mutta ei rangaise siitä niin että menetät sielusi.
Joten HÄN, Jeesus kantoi kaikki ja sanoi ristillä:
SE ON TÄYTETTY.
ja tähän tapahtumaan et voi mitään lisätä etkä voi sitä tyhjäksi tehdä.
"Elän syntistä elämää, enkä uskalla rukoilla jumalaa."
Me kaikki elämme syntistä elämää, ja kuten Jeesus sanoi, joka on kylpenyt, eli joka on pesty, ei tarvitse päivittäin muuta kuin jalat pestää.
eli kukaan ei voi elää täällä puhtaana.
Mutta jos sitten tahalleen tekee syntiä, Isä varmasti antaa reilusti selkää eli kurittaa, mutta se että Rukoilee osoittaa sen että tahtoo omasta heikkoudesta huolimatta olla Herran kanssa ja elää kuin Jumala tahtoo, on Jumalan teko.
se että Rukous on puhdas eli tarkoittaa mitä rukoilee on Jumalan edessä jos ei tarkoita se merkitsee että vaikeudet jatkuvat.
se että rukoilee mitä tarkoittaa ,merkitsee että Jumala varmasti tekee oman osan eli johdattaa sekä auttaa ja kantaa, perille asti, eli pelastukseen joka sitten on taivas.
Joten voit täysin rauhassa lähestyä Rukouksella eli puhua Jumalalle ja Jumala varmasti kuulee.
"Nyt on vaimo mennyt lahkolaisiin, onkohan meillä sama jumala?"
se mitä sitten vaimosi tekee, en tiedä, mutta se ei ole sinun vallassasi vaan vaimosi.
Ei ole kuin Yksi Jumala ja Hänellä on Poika, Jeesus.
Ei ole Muuta Jumalaa kuin minä sanoo, Herra, Herra Sebaot, Jumala Kaikkivaltias.
Mutta Rukoile sinä Jeesusta ja Jeesus auttaa.
mitä sitten eri lahkoihin tulee on myös käsitelty, Raamatussa mutta idea on ettei mikään lahko tahi Kirkko pelasta vaan Jeesus. - T..Mirka
Synti on uskovaisten itse keksimä ongelma, johon he tarjoavat lääkkeeksi uskoa. HEH HEH HEH ....
Ateistina elän täysin synnitöntä elämää. - Uskontokuntiinkuulumaton
Nämä ainoan oikean Jeesustelijat, saavat vetää itsensä paskaviemäristä alas. Olen agnostikko ja koen myös, että rukouksiini on vastattu. Vai, väitättekö jeesustelijat, että vain teidän uskonne on ainoa oikea?? Eikö jeesus itse sanonut, että jumala on häntä suurempi? Eikö hän itse opettanut, että tulisi rukoilla jumalaa, eikä häntä, mutta hänen kautta tuli esittää rukoukset kristittynä itse jumalalle?? Jeesusko itse herätti itsensä kuolleista?? Katsokaahan tätä kristikunnan sekameteli soppaa. Ja, te väitätte, että teillä on vain oikea jumala ja uskonto ja kaikki muu on turhaa ja "jumalattomien", ts. ei jeesustelioiden uskonto tai uskonnottomuus on kaikki väärästä. Kuvotatte minua oikeesti!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982