raamatun kohtia etsimässä

Jomna

Osaisikohan joku auttaa minua kun pitäisi raamatusta löytää jotain kauniita ja opettavaisia kohtia. jos sattuu tulemaan mieleen niin vinkit tulee tarpeeseen :) kiitos jo etukäteen!

22

9354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue nämä

      "Voi teitäkin te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle (=veronmaksajien päälle) vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!" (Luuk.11:46)

      "He [fariseukset] sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille (=veronmaksajien harteille), mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa." (Matt.23)

      • rakastumisesta

        Yöllä, kun lepäsin vuoteellani,
        minä kaipasin häntä, jota rakastan.
        Etsin häntä, mutta en löytänyt.
        Silloin päätin: minä lähden ulos,
        kierrän kaupungin kadut ja torit,
        etsin sieltä häntä, jota rakastan.
        Minä lähdin etsimään
        mutta en löytänyt.
        Vastaani tuli vartijoita
        öisellä kierroksellaan.
        Minä kysyin heiltä: "Oletteko nähneet
        häntä, jota rakastan?"
        Mutta kun jatkoin kulkuani,
        heti löysin hänet, jota rakastan!
        Tartuin häneen enkä päästänyt irti,
        ja minä vein hänet äitini taloon,
        synnyttäjäni huoneeseen.
        Minä vannotan teitä, Jerusalemin tytöt, gasellien ja villipeurojen kautta: älkää häiritkö rakkauttamme, älkää häiritkö, ennen kuin itse haluamme herätä!

        (Laulujen laulusta, Vanhasta Testamentista)


    • pieni hakemisto
    • Jomna

      Unohdin mainita, että kyseinen raamatun kohta tulee muistolauseeksi rippilapselle.

      • >>LISÄYS ALKUPERÄISEEN VIESTIIN
        Jomna 9.6.2008 klo 07.42
           Unohdin mainita, että kyseinen raamatun kohta tulee muistolauseeksi rippilapselle.


      • sininauharitaritar

        Joh. 3:16

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän...


      • tästä se alkaa

        Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta --
        kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,
        niin saat rakkautta ja kiitosta
        sekä Jumalalta että ihmisiltä.

        (Sananlaskujen kirja)


    • Huhahhhei

      ”Hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin, joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siementään kuin orhi. Hes. 23:20”

      • psalmit

        psalmit 23:2-5 Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en minä mitään pahaa pelkäisi, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; miun maljani on ylitse vuotavainen.


    • Trubaduuri

      Kyllä Luojan, taivaallisen Isän luoman keskeltä voi itse kukin löytää paljon kaikkea kaunista sanottavaa, sillä Hän on elävä ja myös eläväisten Luoja. Kokeile elää tätä päivää ja tämän päivän kauneuden kanssa sovussa, niin voit jopa löytää jotakin todella ajankohtaista ja myöskin kaunista sanottavaa tuon kaiken puhki kuluneen sijaan jota yrität pitää kasassa samoin kuin monet muutkin, väkisin ja väkinäisesti, tosin jotenkin vielä hymyillen!

    • kaksi kalaa

      Moi,
      Tosi hienoa että haet viisauksia teoksesta parhaimmasta! Laitan omia suosikkejani alla. Kun luen niitä koko ruumiini valtaa lämmin tunne ja uskoni vahvistuu joka kerta. On häpeällistä ettei raamatun oppeja seurata nykysuomessa1

      3. Moos. 20:9-12 Homot ja avionrikkojat on tapettava.

      4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.

      3. Moos. 21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.

      Efes. (Paavali) 5:22-24
      Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.

      5. Moos. 22:23-24
      Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.

      Efes. (Paavali) 6:5 Orjien on toteltava herrojaan ”kuin Kristusta”.

      2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).

      Kor. (Paavali) 6:9-11 Homoseksuaalit ja naismaiset eivät pääse taivaaseen.

      Room. 11:7-10 Jumala sokaisi juutalaiset, jotta he eivät näkisi Messiasta.

      Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.

      Mark. 4:25 Keillä tämä elämä on huono, seuraava on vieläkin huonompi.


      Joh. 5:14 Jeesus uskoo, että rammat ovat rampoja siksi, että Jumala on rangaissut heitä synnistä. Hän sanoo rammalle miehelle parannettuaan hänet: ”älä tee enempää syntiä, tai sinulle koituu enemmän pahaa”.

      Room. 14:2 (Paavali) Vain heikot ovat vegetaristeja.

      5. Moos. 23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.

      1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot [Jumala]: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

      • joojooooo

        On kiva että kommentoitte asioita, mutta muistakaa lukea koko asia yhteys. ei voi tekstistä poimia vain haluttuja lauseita.

        ESIM:
        5. mooseksenkirja: 23 "Jos mies makaa toiselle miehelle kihlatun koskemattoman tytön ja tämä tapahtuu kaupungissa,

        24 molemmat on vietävä kaupungin portille ja kivitettävä kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua, ja mies siksi, että hän häpäisi toiselle vaimoksi luvatun tytön. Hävittäkää paha keskuudestanne.

        25 "Jos taas mies kohtaa toiselle kihlatun tytön kaupungin ulkopuolella, käy häneen käsiksi ja makaa hänet, mies on surmattava,

        26 mutta tytölle ei saa tehdä mitään. Hän ei ole tehnyt syntiä, josta rangaistaan kuolemalla, sillä tapaus on verrattavissa siihen, että joku käy toisen kimppuun ja tappaa hänet.
        HUOM. jae 26


      • Anonyymi

        pirujensa palvoja on taas etsinyt sananlaskuja, eikä kerro mihin ne liittyy, kun ei itsekkään sitä tiedä. Ovatko ne mielestäsi rippilapselle sopivia? minusta löysit outoja sieltä.


    • löytyy Jeesuksen

      opetuksia jotka ovat hyviä ja opettavaisia ja kauniitakin jos niin ajatellaan.

      • WWJD

        Noi yllä mainitut raamatunpaikat, ovat joko vanhasta testamentista( Jossa tosiaan oli ihan eri säännöt ja tavat), tai irrotettu lauseesta, jolloin merkitys muuttuu tai sitten et vaan ole niitä ymmärtänyt. Raamattu on selväsanainen, ja ristiriidton kirja. Sillä on selvä sanoma. Se kertoo menneestä, tulevasta sekä nykyhetkestä. ´Kuten Paavali sanoo " Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille jotka pelastuvat se on Jumalan voima ". Jumalan suuruutta ja armollisuutta, ei sovi vesittää. Jumala sen tään antoi ainoan poikansa, kurjan ja syntisen maailman pealstukseksi Joh 3:16


      • tääkin ihan hyvä

        Viisaudella Herra loi maan perustan,
        ymmärryksellä hän rakensi taivaat,
        hänen tietonsa erotti kahtaalle meren, sen voimasta pilvet satavat vettä. (Sananl. kirjasta)


    • ihmisille opetuksexi

      jos haluaa kaunista, niin se onkin sitten osittain jo lukijan mielipidekysymys, mutta opettavaista on erittäin paljon.

    • oppii kauneutta

      Nouse, kalleimpani, kauneimpani,
      tule kanssani ulos!
      Talvi on mennyt, sade on laannut,
      se on kaikonnut pois.
      Kukat nousevat maasta,
      laulun aika on tullut,
      joka puolella huhuavat metsäkyyhkyt.
      Viikunapuussa kypsyvät ensi hedelmät,
      viiniköynnöksen nuput aukeavat
      ja levittävät tuoksuaan.
      Nouse, kalleimpani, kauneimpani,
      tule kanssani ulos!
      Kyyhkyni, kallion kätkemä, vuoren seinässä lymyävä, anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä sinun äänesi on suloinen, ihanat ovat sinun kasvosi.

      (laulujen laulusta, Vanhasta Testamentista, rakastuneista nuorista)

      • tässä muutama

        Tuo kaikki hankkeesi Herran eteen, niin suunnitelmasi menestyvät.

        Ihminen suunnittelee tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askelensa.

        Hopealle sulatin, kullalle uuni, ihmisten sydämet tutkii Herra.

        Herran pelko turvaa elämäsi: nukut tyynesti, säikkymättä pahaa.

        Olkoon kultaa, olkoon helmiä, aarteista kallein on punnittu puhe.

        Herra ohjaa ihmisen askelet, kukapa arvaa tiensä suunnan?

        Siunattu se, jolla on hyvä sydän, hän antaa leivästään tarvitsevalle.

        Viisaus on väkevyyttä, kokemus tuo voimaa.

        Veden kalvossa näet kasvosi, lähimmäisessä näet sydämesi.


      • Uudesta Testamentist
        tässä muutama kirjoitti:

        Tuo kaikki hankkeesi Herran eteen, niin suunnitelmasi menestyvät.

        Ihminen suunnittelee tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askelensa.

        Hopealle sulatin, kullalle uuni, ihmisten sydämet tutkii Herra.

        Herran pelko turvaa elämäsi: nukut tyynesti, säikkymättä pahaa.

        Olkoon kultaa, olkoon helmiä, aarteista kallein on punnittu puhe.

        Herra ohjaa ihmisen askelet, kukapa arvaa tiensä suunnan?

        Siunattu se, jolla on hyvä sydän, hän antaa leivästään tarvitsevalle.

        Viisaus on väkevyyttä, kokemus tuo voimaa.

        Veden kalvossa näet kasvosi, lähimmäisessä näet sydämesi.

        Jeesuksen sanoja: Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo

        Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut.

        Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni.

        Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.


      • Sektioton.
        Uudesta Testamentist kirjoitti:

        Jeesuksen sanoja: Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo

        Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut.

        Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni.

        Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.

        Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.

        Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
        Matt. 5:18 "Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut."


    • Anonyymi

      Usko ja kadte

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe