Helena Konttisen kirjasta ahdistuneet

retrospektiivi

Löytyykö ketään? Ite oon kirjaa lukenu eikä se "jätä rauhaan". Olis kiva jakaa ajatuksia muiden kirjaa lukeneiden kanssa. Ihan vaikka tässä ketjussa, mutta annan s-postiosoitteenikin: [email protected] .

Kerro vaikka mitkä jutut erityisesti ahdistivat ja miksi. Mieluiten tosiaan tähän ketjuun mutta jos ei huvita niin sitten sähköpostiini.

Itteeni ovat ahdistaneet oppi kahdenlaisista ihmisistä, pre-eksistenttisistä "lupauksen lapsista" vs muut ihmiset (haureudesta alkunsa saaneet, rangaistukseksi lähetetyt jne, jotka eivät olleen pre-eksistenttisiä), hyvin julma helvettioppi ja välitilaoppi... ankara kilvoitusoppi myöskin. Hassua miten ne opit eivät kuitenkaan näytä olevan todellisuutta tänä päivänä, meinaan uskovatkin elävät ihan toisin kuin Konttinen vaatii ja pysyvät silti elävässä uskossa....

Aijuu ja vissiin pahin ahdistus tuli väitteestä, että perkeleestä sikiää lisää pahoja henkiä koko ajan. Eli ne syntyisivät suoraan kadotukseen tuomittuje tilaan. Ja että jo 8-vuotias voi joutua kadotukseen... vaikka kirkon opin mukaan mahdollisesti jo aiemminkin, mutta kirkossa se oppi on sopivan epävarma ja hämärä, niin että voi rauhassa jättää kuolleet "rakastavan ja armollisen Jumalan käsiin".

Jään odottamaan. ;)

37

7065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossa jollain

      naisella oli syntisiä ajatuksia jotka Helena paljasti julkisesti jossain kokouksessa. Ei varmaan ollut Pyhän Hengen toimintaa, vaan tietäjähengen. Jumala olisi kyllä puhunut jollakin muulla tavalla. Vaikka kyse olikin karkeasta synnistä, se tapahtui enimmäkseen vielä AJATUKSISSA. Näinköhän tarvitsi sielunhoitoa, näinköhän sai???

      • Anonyymi

        Niinpä niin. Jos jonkun toiminta ei miellytä omaa silmää, niin kyse on toki tietäjähengestä. Aivan samoja asioita tapahtuu jokaisessa uskonnossa. On hurmoksellisuutta, valaistumista, salaisen tiedon löytämistä jne. Ihmisaivot on siitä jännät, että uskonto on keksitty niin monen kansan keskuudessa. On tiettävästi vain pari kansaa, joiden kansanperinteeseen ei kuulu minkäänlaisia uskomuksia yliluonnolliseen.


    • lainaan sen tähän.

      unissa eli meedio saarnaajien uhrit.
      karttus 24.5.2008 klo 15.53
         Hurrrja nainen oli tämä Åkerblom!
      KTS  31.10.2007 klo 20.18


      Hurmoksellisia kokouksia, harhaoppisuussyytöksiä, myymälävarkauksia, tappeluja, ampumavälikohtauksia, vääriä todistuksia, murhayrityksiä, lennokkaita pakoretkiä...

      Eihän nää nykyajan julkkikset oo mitään tähän verrattuna ;o)

      http://lib.kokkola.fi/wiirilinna/mika nainen.htm


      Synti nimeltä unissasaarnaaja eksytys
      Varo ja varoita ! 11.11.2007 klo 04.24


      lainaan osan helluntaiherätyksen palstalla
      olleesta ketjusta. 4.11.2007 klo 15.31
      Profetia helluntaiherätyksestä
      Vesa 3.11.2007 klo 13.17


      Vuonna 1906 tullut profetia

      Julkaistu Kanadan suomalaisten helluntailaisten Todistaja-lehdessä


      "Viimeisinä päivinä tulee helluntaiherätyksessä tapahtumaan kolme asiaa: Tulee olemaan liikaa voiman korostamista, mieluummin kuin vanhurskauden. Tulee olemaan liikaa Jumalan ylistyksen korostamista, Hänen, jota he eivät enää rukoile. Tulee olemaan liikaa Hengen lahjojen korostamista, mieluummin kuin Kristuksen herrauden."


      http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu10.htm


      Helena Konttinen oli meedio, jos hän olisi
      ollut ... 3.11.2007 klo 17.48


      Jumalan profeetta, niin ei hän olisi ollut orja.

      (1Kor 14:32) Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

      Konttisella ja hänen kolleegallaan Åkerblommilla on sama taustavoima.

      Hurrrja nainen oli tämä Åkerblom!
      KTS 31.10.2007 klo 20.18
      Hurmoksellisia kokouksia, harhaoppisuussyytöksiä, myymälävarkauksia, tappeluja, ampumavälikohtauksia, vääriä todistuksia, murhayrityksiä, lennokkaita pakoretkiä...

      Eihän nää nykyajan julkkikset oo mitään tähän verrattuna ;o)

      http://lib.kokkola.fi/wiirilinna/mika nainen.htm

      Helenassa oli edesneneen
      rovastin henki 3.11.2007 klo 18.44


      (1Sam 28:7-9) Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä". Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki".

      Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon".

      Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?"

      Sama toistui; apostoli Paavali kohtasi samanlaisen tietäjä naisen kuin edellisetkin meediot.

      (Apt 16:16-17) Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.

      Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".


      Tämä on totta
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 17.57


      Konttisen profetia on ainakin toteutunut! Tosin tämä profetia mustaa vain yksin helluntailiikettä, eihän sitä ihan noin mustavalkoisesti voi ottaa, kyllä sitä samaa eksytystä on jo luterilaiskirkossa ja muissakin vapaasuunnissa samalla tavalla, samoin kuin aitoa Pyhän Hengen työtä helluntailaisissakin. Voisin kertoa päinvastaisenkin esimerkin missä eksytys oli kirkossa ja helluntailainen korosti yksin Kristusta ja hänen ristiään ja kehotti koettelemaan sillä evankeliumilla henkeä ja toimintaa. Kirkon tilaisuus ei sitä kestänyt.
      Mutta viinalekkerin kuljetus on osuva! Kukas se onkaan se "Pyhän Hengen baarimikko" joka tarjoilee jotakin henkeä juopuneille asiakkaille ja saa ne kaatumaan! Rodney Howard-Browne.
      Ja tärkeää on että ensin pitää itse saada usko Kristukseen ja henkilökohtaisesti kokea uudestisyntyminen ennenkuin voi alkaa todistaakaan. Et voi antaa enemmän kuin olet itse saanut. Ja palvelutyöhön pitää saada kutsu, profeetatkin kutsuttiin, jopa Herra itse kertoi miten hänet asetettiin tehtäväänsä, ei hän sitä itse ottanut!
      Nyt on jos minkälaista profeettaa jotka tuovat sanomia omalta väräjävältä sydämeltään "niinkuin kannel" ja hätistelevät ihmisiä: mene ja tee niin! Usko ja tee uskosi mukaan niin saat mitä vaan. Höpsis.


      Minkä rovastin?
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 20.08


      Nyt en käsitä. Minkä ihmeen rovastivainaan henki Helenassa olisi ollut? Ei hän maininnut mitään rovastin henkeä? Horrostilaa tutkivat myös lääkäri ja papit.
      Vertailtu Een-Doorin noita joka itse kutsui ja nostatti vainajahenkiä, ei täsmää Helenaan.
      Rovasti Sarlin oli elossa silloin ja merkitsi muistiin Helenan puheita ja ystävien muistin mukaan niin ettei se ollut ainakaan hänen henkensä. Hän tarkasti varoi panemasta omiaan Helenan puheiden joukkoon, selitti vaan jotain alalaitaan.
      Helena ei tuonut kenellekään tuloja ennustamisellaan. Jotkut ihmiset itsestään päättivät kerätä hänelle rahaa kun tiesivät hänen olevan "köyhä vaimo".
      Mitkään tietäjähenkien vallassa olevat ihmiset eivät toitottaneet Helenasta, päinvastoin monet aikalaiset vastustivat ja vihasivat häntä koska hän nuhteli heitä synneistään. Hän ei ollut itse hakeutunut työhönsä, mutta oli lupautunut siihen kuitenkin vapaaehtoisesti vaikka koki sen välillä vaikeana ja kapinoi ja epäili itsekin joskus pelottavia ilmestyksiään ja kertoipa rovasti Sarlinille saatanankin hänelle ilmestyneen ja uhkailleen. Hän sai ohjeita koetella hänelle puhuvat henget/enkelit, "Jeesuksen Natsareenuksen" nimessä.
      Minunkin mielestäni Helena oli aito profeetta vaikka en ymmärräkään kaikkia hänen ilmestyksiään ja ennustuksissakin on virheitä. Profetoimisemme on vajavaista. Mutta siis tuo Helenan profetia eksytyksistä ja muutama muukin on jo toteutunut. Kirjassa olevat saarnat ovat myös hyvää hedelmää. Helena ei korottanut koskaan itseään vaan kertoi rehellisesti kaikesta. Se "orjuus" ja horrostila oli siitä syystä että ympärillä olijat näkisivät ettei ilmestykset ja työ ole Helenan omaa keksintöä.
      Helenan työn hedelmää oli myös Parikanniemen orpokoti.


      Ne joika olivat olleet helenaa kuuntelemassa
      ovat ... 3.11.2007 klo 20.49


      tunnistaneet, että helena puhui vanhan rovastin äänellä. Toinen rovasti, joka kirjan kirjoitti. Sanoo ennen saarnaamista, helenan luota kuului supinaa.

      (Jes 8:19) Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?


      Niinkö?
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 21.10


      Saattaa olla että kuului supinaa, en muista kyseistä kohtaa kirjasta? Millä sivulla? Mitä mieltä rovasti siitä supinasta oli? Helenan ilmestykset oli usein pelottavia ja outoja, mutta pitivät yhtä Raamatun ilmestysten kanssa, olivat samankaltaisiakin ja hän itse yhdisti niitä siihen. Tosin se ei todista mitään, koska vihollisen voimat vain matkivat Jumalan töitä, ei niillä ole mitään omaa muuta kuin valehteleminen.
      Mutta Helena piti tietoisesti yhteyttä Jumalaan, rukoili, kävi kirkossa ja ehtoollisella ym. Hän ei toiminut kuten meediot. Hän ei mennyt tietoisesti ottamaan yhteyttä vainajiin, kutsumaan niitä ja kyselemään niiltä mitään vaikka kyllä hän näki niitä ilmestyksissään.
      Vertaa miten meediot pitävät istuntojaan ja miten Helenan horrostilasaarnat tapahtuivat. Minun mielestä niissä on iso ero!


      Jos olet katsonut manaaja elokuvan,
      niin jotain 3.11.2007 klo 22.02


      samankaltaista kammottavaa horrossaarnaajissakin on. Helenan silmiin tuli kuulemani mukaan kuoleen ihmisen kalvot?
      Juuda 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

      Bileamin profetiakin oli oikea vaikka mies kokoajan halusi vain vääryyden palkkaa.

      Aahaan edessä oli 500 valheen hengen valtaamaa profeettaa. Mutta ainoastaa Miika pysyi Herran sanassa.

      Jeesuksen aikana Fariseukset ja saddukeuksek olivat ihmisten silmissä pyhiä, mutta kuitenkin he tekivät tyhjäksi Jumalan tahdon perinnäissäännöillään.

      Meni liian kauas
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 23.03


      Myönnän että Helenan horrostilan täytyi olla kammottavan näköistä kun hän itsekin siitä järkyttyneenä kuvaili rovastille miltä ihmiset sanoivat hänen näyttäneen. Ja lääkärikin kävi tutkimassa ja neulalla pistelemässä. Jos me näytämmekin kammottavilta, kun emme ole tajuissamme, tai olemme jopa kuolleitakin, eihän sen tarvitse merkitä saatanan läsnäoloa.
      Mutta se on kyllä kaukana että hänessä olisi ollut jotain sellaista oliota kuin Manaaja-elokuvassa! En ole katsonut elokuvaa mutta tiedän juonen. Miksihän rovasteille ja muillekaan ei pälkähtänyt päähän yrittää ajaa pois Helenassa ollutta henkeä jos he epäilivät sitä? Päinvastoin hän itse joutuu rukoilemaan yhden riivatun puolesta ja miehessä olleet henget särkevät seinän ja kärrytkin mennessään. Ei kai riivaaja voi ajaa pois riivaajaa, ne riitaantuvat keskenään?
      Tottakai väärän profeetan ilmoitus voi olla oikeakin kuten sen palvelustytön jossa oli tietäjähenki. Silti hän ei saanut julistaa koska hän korotti väärin Paavalia ja Silasta eikä Jeesusta. Näin henki koetti eksyttää heidätkin ylpistymään omasta työstään.
      Jumalan tuntee siitä ettei hän anna kunniaansa ihmiselle. Helenalla ei ollut mitään sellaista kunniaa ja kiitosta vaikka hän saikin työtovereita ja kannattajia. Kai se että hän oli oppimaton vaimo ja näytti niin horroksessa kamalaltakin, sekä ne "vaihetuspäivät" vaikuttivat asiaan?
      Eikä häntä voi verrata fariseuksiin ja saddukeuksiinkaan vaikka hän opetti ja nuhteli ihmisiä. Ei hän yrittänyt olla muita parempi eikä halveksinut kuin "äpärälasta", josta sai sitten nuhteet.
      Helena ei tehnyt työtään rahapalkan tähden kuten Bileam vaan odotti palkkaa vasta taivaassa.
      Jumalan sanassa hän pysyi lujasti ja rakasti Raamattuaan ja virsiä.


      Meni aika kauas
      Korvenlotta 4.11.2007 klo 00.05


      Myönnän että Helenan horrostilan täytyi olla kammottavan näköistä kun hän itsekin siitä järkyttyneenä kuvaili rovastille miltä ihmiset sanoivat hänen näyttäneen. Ja lääkärikin kävi tutkimassa ja neulalla pistelemässä. Jos me näytämmekin kammottavilta, kun emme ole tajuissamme, tai olemme jopa kuolleitakin, eihän sen tarvitse merkitä saatanan läsnäoloa.
      Mutta se on kyllä kaukana että hänessä olisi ollut jotain sellaista oliota kuin Manaaja-elokuvassa! En ole katsonut elokuvaa mutta tiedän juonen. Miksihän rovasteille ja muillekaan ei pälkähtänyt päähän yrittää ajaa pois Helenassa ollutta henkeä jos he epäilivät sitä? Päinvastoin hän itse joutuu rukoilemaan yhden riivatun puolesta ja miehessä olleet henget särkevät seinän ja kärrytkin mennessään. Ei kai riivaaja voi ajaa pois riivaajaa, ne riitaantuvat keskenään?
      Tottakai väärän profeetan ilmoitus voi olla oikeakin kuten sen palvelustytön jossa oli tietäjähenki. Silti hän ei saanut julistaa koska hän korotti väärin Paavalia ja Silasta eikä Jeesusta. Näin henki koetti eksyttää heidätkin ylpistymään omasta työstään.
      Jumalan tuntee siitä ettei hän anna kunniaansa ihmiselle. Helenalla ei ollut mitään sellaista kunniaa ja kiitosta vaikka hän saikin työtovereita ja kannattajia. Kai se että hän oli oppimaton vaimo ja näytti horroksessa kamalalta sekä ne "vaihetuspäivät" vaikuttivat asiaan?
      Eikä häntä voi verrata fariseuksiin ja saddukeuksiinkaan vaikka hän opetti ja nuhteli ihmisiä. Ei hän yrittänyt olla muita parempi eikä halveksinut kuin "äpärälasta", josta sai sitten nuhteet.
      Helena ei tehnyt työtään rahapalkan tähden kuten Bileam vaan odotti palkkaa vasta taivaassa.
      Jumalan sanassa hän pysyi lujasti ja rakasti Raamattuaan ja virsiä. Uskollinen oli loppuun asti.


      helena oli silmät selällään viisikin
      tuntia... 4.11.2007 klo 01.16


      kertaakaan silmiä edes räpäyttämättä. Ihmiset huomasivat että silmien päälle tuli jokin kalvo. Tohtori on sanonut että sellainen tulee kuolleelle noin kymmenen minuutin kuluttua kun henki on lähtenyt.
      !5 minuuttiin ei kuulunut edes hengitystä sen jälkeen alkoi vasta edellä mainittu supatus ja mumina.

      Wilkam Branham näki kerran näyn. Jakaisesta kansasta oli edystajia ja eri kansallisuudet pystyi eroittamaan heidän kansallisten puvuista ja symboleista. Sitten hän sanoi nähneensä pohjoismaidenkin edustajia ja yhtä lansaa näytti ohjaavan noita.


      Branham oli roomalaiskatolilainen ,
      eikä liittynyt 4.11.2007 klo 15.19


      mihinkään uskontokuntaan. Hän kulki omaa tietänsä. Mutta Helenan kuolema oli todella hirveä. Mitään horros hengen helenalle antamaa lupausta ei toteutunut. Valheen henki orjuutti ja näyttää yhä ojuuttavan niitä, jotka tuota kirjaa lukevat. Kaikki, jotka sitä lukevat joutuvat lainalaiseen tilaan.

      Itse olin lukenut tuon kirjan ja tiedän sen kirot. Samalla tavalla kuin Paavalinkin aikana, samoin nytkin: Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut. Tänään kirkkon on pakko pitää noitaa johtamassa rahavirtoja. Luin jostakin, että Sarenin kirja on jumalan lahja kirkon kirstuun. Kaikkien tulisi lukea Armas von Bellin kirjoittama kirja totuus unissasaarnaajista

      (Apt 16:19-20) Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

      Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia


      Helena Konttinen oli
      eksyttäjä 4.11.2007 klo 11.11


      Tutkikaapa Helena Konttisen opetusta, niin näätte ettei se raamatullista ollut.

      "Silloin minulla juotettiin Jumalan vihan tulta. Jo ensimäisellä kerralla oli suulla-selittämätön tuska ja minulta turposi joka kohta, niin että menin ihan muodottomaksi. Siinä piti aina ensin tehdä se työ, mistä oli rangaistus; minä olin pyörittäväni separaattoria, peseväni astioita, kiilottavani kenkiäni, leipovani y.m., ja sitten täytettiin Jumalan vihan tulella, jota piti juoda, annettiin maistaa sitä täydellistä liekkiä, mitä tulee kadotuksessa.

      Suunikin oli ihan auki ja hiukset nousivat pystyyn, ollen nekin täytetyt Jumalan vihan tulella, niin että se oli kamalata ja kauheata kaikille nähdä."
      Lainaus kirjasta:K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 330

      "Tästä annettiin rangaistukseksi seuraavaa: Kun ensin juotettiin Jumalan vihan kalkilla, niin olin tullut niin hirmuisen näköiseksi, että vahtivat jott'en pääsisi sängystä pois. Aina kun seisaalleni nousin, he painoivat minut polvilleni, mutta sittenkin minä aivan koholla hypin ja tanssin sitä tanssilajia, mitä kansakoululla oli käytetty. Se ei ollut tavallista talonpoikaista tanssia, vaan semmoista mitä eräs läsnäolija oli nähnyt ja kuullut Viipurin tanssikoulussa. Minä löin kädelläni tahtia ihan säännön mukaan ja sitä nuottia rallatin, mutta siinä oli itku ja voivotus mukana.

      Tämä tapahtui juuri sillä tavalla, kuin niiden vielä pitää kadotuksessa tanssia helvetin voivotuksen kanssa. Olin siinä vielä sanonut: Näin kestää ja on vahvuutta helvetin katkeruudessa ja tulen hirmuisuudessa; ne eivät väsy. Se mikä täällä on synnin himossa tehty, muuttuu siellä helvetin liekiksi ja Jumalan vihan hirmuisuudeksi, ja siitä voimasta siellä ihmiset samassa muodossa tanssivat ja hyppivät kadotuksessa.

      Kolme miestä ei jaksanut hallita minua, kun koettivat pitää minua tilalla pitkälläni."
      Lainaus kirjasta: K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 331


      Helena Konttisen vääriä profetioita:


      "Milloin antikristus ilmestyy? Kun ensin jumalaton joukko on saanut voiman puolelleen, niin sitte heille tulee ruhtinas, jonka ääntä on pakko kuulla. Hänen muotonsakin on näytetty minulle; hän on lihava ja pulski mies; ja myöskin näytettiin hänen vanhempansa, jotka puhuivat vierasta kieltä. Hän on syntynyt kesällä 1906. Tästä ilmoitettiin joulunalusviikolla 1907."
      Eräs meidän ajan profeetta, 3 p. Sivu 266

      "Kun ensin antikristuksen henki ensin on aikaansaanut sen, että Raamattu on julistettu kielletyksi kirjaksi, niin sitten 4 vuoden perästä alkaa niiden etsiminen ja polttaminen. Siihen on aikaa 22 vuotta (vuodesta 1915). Silloin uskovaisia jo vainotaan, niiden täytyy jo peläten kulkea ja ruveta hiljaisesti kokouksia pitämään."
      Eräs meidän ajan profeetta, 3 p. Sivu 270



      Alla lainauksia Armas Von Bellin kirjasta: Totuus unissasaarnaajista:

      Helena Konttisen opetusta:

      "Tähdissakin on asukkaita, jotka ovat ihmisen muotoiset, mutta ei niissä ole syntiä. Niillä on samanlaista kirkkautta kuin Kristuksella. Mitä kirkkaampi on tähti, sitä enemmän on siinä olentoja. Olen kuullut niiden puhettakin, joka vähä muistuttaa urkujen soittoa.

      "Ylimmäinen Enkeli oli välikappaleena Aadamia luotaessa, joka tapahtui siten, että Jumala kutsui sielun henkimaailmasta ja valmisti sille ruumiin maan tomusta; ja kun se oli luotu, niin Jumala puhalsi siihen oman henkensä, ja niin ihminen tuli eläväksi sieluksi ja myöskin Jumalan suvuksi."

      Konttisen profetia on ainakin toteutunut! Tosin tämä profetia mustaa vain yksin helluntailiikettä, eihän sitä ihan noin mustavalkoisesti voi ottaa, kyllä sitä samaa eksytystä on jo luterilaiskirkossa ja muissakin vapaasuunnissa samalla tavalla, samoin kuin aitoa Pyhän Hengen työtä helluntailaisissakin. Voisin kertoa päinvastaisenkin esimerkin missä eksytys oli kirkossa ja helluntailainen korosti yksin Kristusta ja hänen ristiään ja kehotti koettelemaan sillä evankeliumilla henkeä ja toimintaa. Kirkon tilaisuus ei sitä kestänyt.
      Mutta viinalekkerin kuljetus on osuva! Kukas se onkaan se "Pyhän Hengen baarimikko" joka tarjoilee jotakin henkeä juopuneille asiakkaille ja saa ne kaatumaan! Rodney Howard-Browne.
      Ja tärkeää on että ensin pitää itse saada usko Kristukseen ja henkilökohtaisesti kokea uudestisyntyminen ennenkuin voi alkaa todistaakaan. Et voi antaa enemmän kuin olet itse saanut. Ja palvelutyöhön pitää saada kutsu, profeetatkin kutsuttiin, jopa Herra itse kertoi miten hänet asetettiin tehtäväänsä, ei hän sitä itse ottanut!
      Nyt on jos minkälaista profeettaa jotka tuovat sanomia omalta väräjävältä sydämeltään "niinkuin kannel" ja hätistelevät ihmisiä: mene ja tee niin! Usko ja tee uskosi mukaan niin saat mitä vaan. Höpsis.


      Minkä rovastin?
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 20.08


      Nyt en käsitä. Minkä ihmeen rovastivainaan henki Helenassa olisi ollut? Ei hän maininnut mitään rovastin henkeä? Horrostilaa tutkivat myös lääkäri ja papit.
      Vertailtu Een-Doorin noita joka itse kutsui ja nostatti vainajahenkiä, ei täsmää Helenaan.
      Rovasti Sarlin oli elossa silloin ja merkitsi muistiin Helenan puheita ja ystävien muistin mukaan niin ettei se ollut ainakaan hänen henkensä. Hän tarkasti varoi panemasta omiaan Helenan puheiden joukkoon, selitti vaan jotain alalaitaan.
      Helena ei tuonut kenellekään tuloja ennustamisellaan. Jotkut ihmiset itsestään päättivät kerätä hänelle rahaa kun tiesivät hänen olevan "köyhä vaimo".
      Mitkään tietäjähenkien vallassa olevat ihmiset eivät toitottaneet Helenasta, päinvastoin monet aikalaiset vastustivat ja vihasivat häntä koska hän nuhteli heitä synneistään. Hän ei ollut itse hakeutunut työhönsä, mutta oli lupautunut siihen kuitenkin vapaaehtoisesti vaikka koki sen välillä vaikeana ja kapinoi ja epäili itsekin joskus pelottavia ilmestyksiään ja kertoipa rovasti Sarlinille saatanankin hänelle ilmestyneen ja uhkailleen. Hän sai ohjeita koetella hänelle puhuvat henget/enkelit, "Jeesuksen Natsareenuksen" nimessä.
      Minunkin mielestäni Helena oli aito profeetta vaikka en ymmärräkään kaikkia hänen ilmestyksiään ja ennustuksissakin on virheitä. Profetoimisemme on vajavaista. Mutta siis tuo Helenan profetia eksytyksistä ja muutama muukin on jo toteutunut. Kirjassa olevat saarnat ovat myös hyvää hedelmää. Helena ei korottanut koskaan itseään vaan kertoi rehellisesti kaikesta. Se "orjuus" ja horrostila oli siitä syystä että ympärillä olijat näkisivät ettei ilmestykset ja työ ole Helenan omaa keksintöä.
      Helenan työn hedelmää oli myös Parikanniemen orpokoti.

      Ne joika olivat olleet helenaa kuuntelemassa
      ovat ... 3.11.2007 klo 20.49


      tunnistaneet, että helena puhui vanhan rovastin äänellä. Toinen rovasti, joka kirjan kirjoitti. Sanoo ennen saarnaamista, helenan luota kuului supinaa.

      (Jes 8:19) Ja kun he sanovat teille: "Kysykää vainaja- ja tietäjähengiltä, jotka supisevat ja mumisevat", niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta?


      Niinkö?
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 21.10


      Saattaa olla että kuului supinaa, en muista kyseistä kohtaa kirjasta? Millä sivulla? Mitä mieltä rovasti siitä supinasta oli? Helenan ilmestykset oli usein pelottavia ja outoja, mutta pitivät yhtä Raamatun ilmestysten kanssa, olivat samankaltaisiakin ja hän itse yhdisti niitä siihen. Tosin se ei todista mitään, koska vihollisen voimat vain matkivat Jumalan töitä, ei niillä ole mitään omaa muuta kuin valehteleminen.
      Mutta Helena piti tietoisesti yhteyttä Jumalaan, rukoili, kävi kirkossa ja ehtoollisella ym. Hän ei toiminut kuten meediot. Hän ei mennyt tietoisesti ottamaan yhteyttä vainajiin, kutsumaan niitä ja kyselemään niiltä mitään vaikka kyllä hän näki niitä ilmestyksissään.
      Vertaa miten meediot pitävät istuntojaan ja miten Helenan horrostilasaarnat tapahtuivat. Minun mielestä niissä on iso ero!


      Jos olet katsonut manaaja elokuvan,
      niin jotain 3.11.2007 klo 22.02


      samankaltaista kammottavaa horrossaarnaajissakin on. Helenan silmiin tuli kuulemani mukaan kuoleen ihmisen kalvot?
      Juuda 1:11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!

      Bileamin profetiakin oli oikea vaikka mies kokoajan halusi vain vääryyden palkkaa.

      Aahaan edessä oli 500 valheen hengen valtaamaa profeettaa. Mutta ainoastaa Miika pysyi Herran sanassa.

      Jeesuksen aikana Fariseukset ja saddukeuksek olivat ihmisten silmissä pyhiä, mutta kuitenkin he tekivät tyhjäksi Jumalan tahdon perinnäissäännöillään.

      Meni liian kauas
      Korvenlotta 3.1
      Meni liian kauas
      Korvenlotta 3.11.2007 klo 23.03


      Myönnän että Helenan horrostilan täytyi olla kammottavan näköistä kun hän itsekin siitä järkyttyneenä kuvaili rovastille miltä ihmiset sanoivat hänen näyttäneen. Ja lääkärikin kävi tutkimassa ja neulalla pistelemässä. Jos me näytämmekin kammottavilta, kun emme ole tajuissamme, tai olemme jopa kuolleitakin, eihän sen tarvitse merkitä saatanan läsnäoloa.
      Mutta se on kyllä kaukana että hänessä olisi ollut jotain sellaista oliota kuin Manaaja-elokuvassa! En ole katsonut elokuvaa mutta tiedän juonen. Miksihän rovasteille ja muillekaan ei pälkähtänyt päähän yrittää ajaa pois Helenassa ollutta henkeä jos he epäilivät sitä? Päinvastoin hän itse joutuu rukoilemaan yhden riivatun puolesta ja miehessä olleet henget särkevät seinän ja kärrytkin mennessään. Ei kai riivaaja voi ajaa pois riivaajaa, ne riitaantuvat keskenään?
      Tottakai väärän profeetan ilmoitus voi olla oikeakin kuten sen palvelustytön jossa oli tietäjähenki. Silti hän ei saanut julistaa koska hän korotti väärin Paavalia ja Silasta eikä Jeesusta. Näin henki koetti eksyttää heidätkin ylpistymään omasta työstään.
      Jumalan tuntee siitä ettei hän anna kunniaansa ihmiselle. Helenalla ei ollut mitään sellaista kunniaa ja kiitosta vaikka hän saikin työtovereita ja kannattajia. Kai se että hän oli oppimaton vaimo ja näytti niin horroksessa kamalaltakin, sekä ne "vaihetuspäivät" vaikuttivat asiaan?
      Eikä häntä voi verrata fariseuksiin ja saddukeuksiinkaan vaikka hän opetti ja nuhteli ihmisiä. Ei hän yrittänyt olla muita parempi eikä halveksinut kuin "äpärälasta", josta sai sitten nuhteet.
      Helena ei tehnyt työtään rahapalkan tähden kuten Bileam vaan odotti palkkaa vasta taivaassa.
      Jumalan sanassa hän pysyi lujasti ja rakasti Raamattuaan ja virsiä.


      Meni aika kauas
      Korvenlotta 4.11.2007 klo 00.05


      Myönnän että Helenan horrostilan täytyi olla kammottavan näköistä kun hän itsekin siitä järkyttyneenä kuvaili rovastille miltä ihmiset sanoivat hänen näyttäneen. Ja lääkärikin kävi tutkimassa ja neulalla pistelemässä. Jos me näytämmekin kammottavilta, kun emme ole tajuissamme, tai olemme jopa kuolleitakin, eihän sen tarvitse merkitä saatanan läsnäoloa.
      Mutta se on kyllä kaukana että hänessä olisi ollut jotain sellaista oliota kuin Manaaja-elokuvassa! En ole katsonut elokuvaa mutta tiedän juonen. Miksihän rovasteille ja muillekaan ei pälkähtänyt päähän yrittää ajaa pois Helenassa ollutta henkeä jos he epäilivät sitä? Päinvastoin hän itse joutuu rukoilemaan yhden riivatun puolesta ja miehessä olleet henget särkevät seinän ja kärrytkin mennessään. Ei kai riivaaja voi ajaa pois riivaajaa, ne riitaantuvat keskenään?
      Tottakai väärän profeetan ilmoitus voi olla oikeakin kuten sen palvelustytön jossa oli tietäjähenki. Silti hän ei saanut julistaa koska hän korotti väärin Paavalia ja Silasta eikä Jeesusta. Näin henki koetti eksyttää heidätkin ylpistymään omasta työstään.
      Jumalan tuntee siitä ettei hän anna kunniaansa ihmiselle. Helenalla ei ollut mitään sellaista kunniaa ja kiitosta vaikka hän saikin työtovereita ja kannattajia. Kai se että hän oli oppimaton vaimo ja näytti horroksessa kamalalta sekä ne "vaihetuspäivät" vaikuttivat asiaan?
      Eikä häntä voi verrata fariseuksiin ja saddukeuksiinkaan vaikka hän opetti ja nuhteli ihmisiä. Ei hän yrittänyt olla muita parempi eikä halveksinut kuin "äpärälasta", josta sai sitten nuhteet.
      Helena ei tehnyt työtään rahapalkan tähden kuten Bileam vaan odotti palkkaa vasta taivaassa.
      Jumalan sanassa hän pysyi lujasti ja rakasti Raamattuaan ja virsiä. Uskollinen oli loppuun asti.


      helena oli silmät selällään viisikin
      tuntia... 4.11.2007 klo 01.16

      helena oli silmät selällään viisikin
      tuntia... 4.11.2007 klo 01.16


      kertaakaan silmiä edes räpäyttämättä. Ihmiset huomasivat että silmien päälle tuli jokin kalvo. Tohtori on sanonut että sellainen tulee kuolleelle noin kymmenen minuutin kuluttua kun henki on lähtenyt.
      !5 minuuttiin ei kuulunut edes hengitystä sen jälkeen alkoi vasta edellä mainittu supatus ja mumina.

      Wilkam Branham näki kerran näyn. Jakaisesta kansasta oli edystajia ja eri kansallisuudet pystyi eroittamaan heidän kansallisten puvuista ja symboleista. Sitten hän sanoi nähneensä pohjoismaidenkin edustajia ja yhtä lansaa näytti ohjaavan noita.


      Branham oli roomalaiskatolilainen ,
      eikä liittynyt 4.11.2007 klo 15.19


      mihinkään uskontokuntaan. Hän kulki omaa tietänsä. Mutta Helenan kuolema oli todella hirveä. Mitään horros hengen helenalle antamaa lupausta ei toteutunut. Valheen henki orjuutti ja näyttää yhä ojuuttavan niitä, jotka tuota kirjaa lukevat. Kaikki, jotka sitä lukevat joutuvat lainalaiseen tilaan.

      Itse olin lukenut tuon kirjan ja tiedän sen kirot. Samalla tavalla kuin Paavalinkin aikana, samoin nytkin: Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut. Tänään kirkkon on pakko pitää noitaa johtamassa rahavirtoja. Luin jostakin, että Sarenin kirja on jumalan lahja kirkon kirstuun. Kaikkien tulisi lukea Armas von Bellin kirjoittama kirja totuus unissasaarnaajista

      (Apt 16:19-20) Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen.

      Ja vietyänsä heidät päällikköjen eteen he sanoivat: "Nämä miehet häiritsevät meidän kaupunkimme rauhaa; he ovat juutalaisia


      Helena Konttinen oli
      eksyttäjä 4.11.2007 klo 11.11


      Tutkikaapa Helena Konttisen opetusta, niin näätte ettei se raamatullista ollut.

      "Silloin minulla juotettiin Jumalan vihan tulta. Jo ensimäisellä kerralla oli suulla-selittämätön tuska ja minulta turposi joka kohta, niin että menin ihan muodottomaksi. Siinä piti aina ensin tehdä se työ, mistä oli rangaistus; minä olin pyörittäväni separaattoria, peseväni astioita, kiilottavani kenkiäni, leipovani y.m., ja sitten täytettiin Jumalan vihan tulella, jota piti juoda, annettiin maistaa sitä täydellistä liekkiä, mitä tulee kadotuksessa.


      Suunikin oli ihan auki ja hiukset nousivat pystyyn, ollen nekin täytetyt Jumalan vihan tulella, niin että se oli kamalata ja kauheata kaikille nähdä."
      Lainaus kirjasta:K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 330

      "Tästä annettiin rangaistukseksi seuraavaa: Kun ensin juotettiin Jumalan vihan kalkilla, niin olin tullut niin hirmuisen näköiseksi, että vahtivat jott'en pääsisi sängystä pois. Aina kun seisaalleni nousin, he painoivat minut polvilleni, mutta sittenkin minä aivan koholla hypin ja tanssin sitä tanssilajia, mitä kansakoululla oli käytetty. Se ei ollut tavallista talonpoikaista tanssia, vaan semmoista mitä eräs läsnäolija oli nähnyt ja kuullut Viipurin tanssikoulussa. Minä löin kädelläni tahtia ihan säännön mukaan ja sitä nuottia rallatin, mutta siinä oli itku ja voivotus mukana.

      Tämä tapahtui juuri sillä tavalla, kuin niiden vielä pitää kadotuksessa tanssia helvetin voivotuksen kanssa. Olin siinä vielä sanonut: Näin kestää ja on vahvuutta helvetin katkeruudessa ja tulen hirmuisuudessa; ne eivät väsy. Se mikä täällä on synnin himossa tehty, muuttuu siellä helvetin liekiksi ja Jumalan vihan hirmuisuudeksi, ja siitä voimasta siellä ihmiset samassa muodossa tanssivat ja hyppivät kadotuksessa.

      Kolme miestä ei jaksanut hallita minua, kun koettivat pitää minua tilalla pitkälläni."
      Lainaus kirjasta: K. Sarlin, Eräs meidän aikamme profeetta, Sivu 331


      Helena Konttisen vääriä profetioita:


      "Milloin antikristus ilmestyy? Kun ensin jumalaton joukko on saanut voiman puolelleen, niin sitte heille tulee ruhtinas, jonka ääntä on pakko kuulla. Hänen muotonsakin on näytetty minulle; hän on lihava ja pulski mies; ja myöskin näytettiin hänen vanhempansa, jotka puhuivat vierasta kieltä. Hän on syntynyt kesällä 1906. Tästä ilmoitettiin joulunalusviikolla 1907."
      Eräs meidän ajan profeetta, 3 p. Sivu 266

      "Kun ensin antikristuksen henki ensin on aikaansaanut sen, että Raamattu on julistettu kielletyksi kirjaksi, niin sitten 4 vuoden perästä alkaa niiden etsiminen ja polttaminen. Siihen on aikaa 22 vuotta (vuodesta 1915). Silloin uskovaisia jo vainotaan, niiden täytyy jo peläten kulkea ja ruveta hiljaisesti kokouksia pitämään."
      Eräs meidän ajan profeetta, 3 p. Sivu 270


      Alla lainauksia Armas Von Bellin kirjasta: Totuus unissasaarnaajista:

      Helena Konttisen opetusta:

      "Tähdissakin on asukkaita, jotka ovat ihmisen muotoiset, mutta ei niissä ole syntiä. Niillä on samanlaista kirkkautta kuin Kristuksella. Mitä kirkkaampi on tähti, sitä enemmän on siinä olentoja. Olen kuullut niiden puhettakin, joka vähä muistuttaa urkujen soittoa.

      "Ylimmäinen Enkeli oli välikappaleena Aadamia luotaessa, joka tapahtui siten, että Jumala kutsui sielun henkimaailmasta ja valmisti sille ruumiin maan tomusta; ja kun se oli luotu, niin Jumala puhalsi siihen oman henkensä, ja niin ihminen tuli eläväksi sieluksi ja myöskin Jumalan suvuksi."




      Onhan tuo
      täysin selvä 11.11.2007 klo 09.21


      ettei tuommoinen ole Jumalasta, mutta tänä aikana on suurin vaara siinä että vapaissa suunnissa hengen lahjoja käyttää uskovaiset, jotka elää synnissä, esm ovat homoja ja ovat jopa yrittäneet ehdotella siihen suuntaa suoraan, eli se on silmillä ja korvilla nähtävillä ja kuultavissa.
      Kuitenkin jos sanot siitä niin sinua moititaan, että mitä sinä arvostelet Jumalan työntekijöitä ja näitä on paljon. Eräskin kuuluisa naisevankelista moitti ettei voi sanoa Jumalan hengessä toisesta sellaista, kun se loukkaa toisen tunteita, vaikka se olisi toisiasia, että henkilö tekee ja elää kauheuksissa.
      Eikvätkä nämä koe sitä synniksi, he ovat niitä saatanan työntekijöitä, jotka tekeytyy valkeuden varustuksiin ja julistaa lihallista evankeliumia, mutta Jeesus on heille sanova, että ei tunne heitä.
      Uskovaisten pitäisi vaeltaa niin ettei tämän maailman heki saastuta ja vasta silloin voi tuoda raitista sanomaa. niin saarnoissa, kuin sanomissakin.




      Ei edes hengen lahjat takaa
      taivaspaikkaa 11.11.2007 klo 12.20


      vaan Hengessä vaeltaminen. Jeesus sanoi:(Joh 14:21) Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

      1Kor 13:1-2 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

      Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

      Kolmas jae vielä puhuu vaikka jakaisi kaiken köyhäin ravinnoksi. Sekään ei mitään hyödyttäisi. Ei edes väärällä mielenlaadulla martyyrius takaa mitään, koska sekään ei takaisi mitään.

      Kor. 12 luvun armolahjat ovat armolahjoja, eivätkä ne pyhitä ketään. Ainoastaan valossa vaeltaminen pyhittää.

      Raamattu suoranaisesti kehottaa tutkimaan ja arvostelemaankin profeetiat, onko ne Jumalasta.



      Vaan uskovia kirkonjäseniä!
      nettari 13.11.2007 klo 20.07


      Kuinka ollakkaan, kun useimmat noiden unissasaarnaajien kuulijoista saivat parannuksen ja alkoivat käydä ahkerasti kirkossa. Spiritistien seuraajat eivät käy kirkossa juuri kukaan.

      Jesus kielsi apostoleita, kun he aikoivat kieltää jotakuta julistamasta Jeesusta!
      Jesus sanoi, joka ei ole vastaan, on puolesta.
      Ja apostoli Paavalikin julisti, että pääasia on, että Kristusta saarnataan.

      'Ja huone itseään vastaan erinnyt ei ole pysyväinen' Raamatun mukaan.

      Kurt Kochin kirjassa on esimerkkejä ns. helluntalaisten kielillä puhumisesta. Esimerkiksi: Ja sitten oli sattumalta tilaisuudessa joku, joka osasi tuota helluntalaisen kielilläpuhujan kieltä, ja miten ollakkaan, tuo kielilläpujuja oli herjannut Jumalaa ja Jeesusta tuolla vieraalla kielellä!
      Ja oli siellä enemmänkin esimerkkejä helluntalaisuuden vaarallisuudesta!

      Samanlaisia meedioita molemmat
      Totuus... 12.11.2007 klo 15.48


      ei ole mustamaalaamista. Näitä horrostilassa olleita saarnaajia on useita miutakin. Taipalsaarelainen Taimi Virrasta tuli horrossaarnaaja 17 vuotiaana. Kovan pääsäryn vuoksi oli hoidettavana sairaalassa. Hänen horrossaarnat kestivät useita tunteja. Saarnan loputtua koko tytön ruumista alkaa vetää, kädet ja jalat jäykistyvät.

      Missään raamatussa ei ole kyseistä armolahjaa olemassakaan. Kuitenkin Olikohan ihan Sana lehti joka nosti helenan evankelistaksi. Jo on pimeetä touhua.

    • lknt

      Vanhurskaita ei nuo Konttisen julistukset häiritse ollenkaan!

      • edes uskossa

        kun tuollaista menet sanomaan. Tottakai sarenin kirja kertoo hyvin ahdistuneen ihmisen stoorin. Olen lukenut kirjan kahteen ellen kolmeenkin kertaan. Mutta se on vienyt lainalaiseen tilaan, jossa tuntui kuin kaikki olisi syntiä. Heitin konttisen kirjan roskalehtien mukana nuotioon. Erosin myös kirkosta koska se niin pontevasti alkoi mainostaa tuota kirjaa.

        Helena Konttisesta
        Lukenut.. 12.4.2008 klo 11.30
           Helena Konttinen oli horrossaarnaaja, hänen kauttansa vaikuttivat pimeyden henkivallat.

        Hänellä oli runsaasti väärää opetusta ja useita vääriä profetioita. Hänen toimintaansa on käsitelty Aarni Voipion neljässä kirjassa ja Armas Von Bellin kirjassa, Totuus unissasaarnaajista. Lisäksi hänestä on kirjoitettu muutama elämänkerta.

        Hän sopii hyvin TV7:n ohjelma valikoimaan, joka on pääasiassa tarkoitettu Uskon Sana-liikkeen seurakuntien jäsenille ja River-seurakuntien ihmisille.

        Kristittyjen kannattaisi käyttää aikansa johonkin parempaan, kuin kanavan katselemiseen.


    • zigi

      Heitä koko Konttisen kirja roskiin (edellyttäen ettei ole lainakirja).
      Mun kaveri joka on tosi lakihenkinen mulle suositti sitä, mut mää kammoksuin sitä tosi paljon.
      Nyt tämä mun ystävä on sellaisessa lahkossa jossa ollaan " me ollaan oikeassa ja muut väärässä". Niin että kun on oikein epävarma niin tällainen lahko antaa turvalliset raamit niin kauan kunnes alkaa päätä pakottaa ja on aika lähteä vihreille laitumille, joissa voi vapaasti hengittää Jumalan ilmaa.

    • Oli unissa saarnaaja joka oli monien harhahenkienkin riepoteltavana. Usko sinä se.
      Kun käytät tervettä järkeäsi niin tiedät mikä on totuus. Eikös itse Jeesus sanonut.
      Sallikaa lasten tulla minun tyköni....

      Olen aikoinani kirjan lukenut, enkä usko hänen saarnoihinsa. Sillä hyvä henkimaailma ei kiusaa ketään.
      Ei uskovaa ei pakanaa.

      • Hebr. 12:5.

        Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; 6. sillä jota Herra rakastaa sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa. 7. Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?


      • Hebr. 12:5. kirjoitti:

        Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; 6. sillä jota Herra rakastaa sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa. 7. Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

        Jeesus oli eri mieltä.
        En viitsi etsiä raamatun kohtia hänen sanoistaan.
        Armo ja rakkaus olkoon kanssanne.


      • huomaavat
        maagikko kirjoitti:

        Jeesus oli eri mieltä.
        En viitsi etsiä raamatun kohtia hänen sanoistaan.
        Armo ja rakkaus olkoon kanssanne.

        että sinä et Raamattuasi taida kovin ahkerasti kuluttaa kun et tunnista näin tuttua kohtaa Uuden Testamentin kirjeestä. Apostoli, joka sen on kirjoittanut, taisi tuntea Herran Jeesuksen ajatukset syvemmin ja lähemmin kuin sinä.

        Itse olen saanut vakavan herätyksen ja koko elämän uudistumisen sen Jumalan Sanan kautta, jota Helena Konttisen annettiin puhua. Onneksi Jumala sen myös antoi säilyä kirjoitettuna minuakin varten! Ihmeellinen on Hänen voimansa ja suuri Hänen armonsa!
        Suosittelen kirjaa kaikille Elävää Jumalaa kaipaaville.


    • curritos

      Siinä kirjassa on paljon sellaista mitä on varmasti monen vaikea ymmärtää. Mutta punaisena lankana Konttisen sanomassa on selvästi pelastuminen Jumalan armosta yksin Jeesuksen työn kautta. Jumala on Pyhä, ja pienikin synti voi kadottaa. Itse olen saanut kirjasta paljon apua, mutta ymmärrän täysin että kaikki eivät sitä ymmärrä, onhan se erilainen nykykristillisyyteen verrattuna. Mutta mielestäni Jumalan Pyhyyttä ei tule unohtaa, Pyhyys tekee meistä voimattomia ja avuttomia, se johdattaa meidät ristille Jeesuksen luo armoa etsimään. Onneksi sinulla on vielä Raamattu, sitä älä heitä pois vaikka kaikkiin muihin kirjoihin pahastuisit. :)

      • yksinomaan

        puhua lapsikasteeta. Helenan pelastus oppi perustu kirkossa pysymiseen. Suurin synti hänelle oli ja vieläkin on ihmisen uudestisyntyminen ylhäältä.

        (Apt 22:16) Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Oli helenalle mitä suurinta syntiä. Mitäpä riivaaja muuta osaisikaan sanottavaksi voisi antaakaan.


    • roviolle tai piiloon

      Ehdotan ensimmäisenä, että poltat tuon noitakirjan jossakin sopivassa paikassa, jos se on sinun omasi. Jos se on kirjaston, niin piilota se johonkin väärään hyllyyn toisten kirjojen taakse, mistä sitä tuskin kukaan koskaan enää löytää, näin minäkin teen usein kirjastossa.

      Jos olet Pyhästä Hengestä uudestisyntynyt kristitty, niin en yhtään ihmettele, että voit pahoin lukiessasi Helena Konttisen kirjaa. Helena Konttinen oli yhtä eksyksissä ja henkivaltojen sitoma kuin H.B.Blavatsky, toinen Teosofisen Seuran perustajäsenistä. Uskon, että sama demoninen henkivalta heissä silti vaikutti. Blavatsky vain oli okkultisti tietoisesti omasta valinnastaan, mutta Helena Konttinen oli sitä todennäköisesti vasten omaa tahtoaan, vasten tietoista yritystä olla kosketuksissa henkimaailman kanssa.

      Helenalla oli varmasti suvussa periytyvää mediumistista herkkyyttä, niin kuin ruusuristiläisen okkultistin, Pekka Ervastin suvussakin on. Olen yhden Ervastin suvun jäsenen kanssa keskustellut, ja hän kertoi minulle tästä asiasta, ja siitä, että hänellä on tällaisia yliluonnollisia kykyjä nähdä tulevia tapahtumia ja muitakin asioita. Tämä ihminen ei usko seuraavaan Raamatun kohtaan, vaan jälleensyntymisoppiin, eikä siksi ole kristitty.

      Heb9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän KERRAN on kuoleminen, mutta sen jälkeen tulee tuomio

      Kaikki sellainen kirjallisuus, mistä koet omassa hengessäsi ahdistusta, on parempi hävittää tavalla tai toisella. Tämän tyylisiä kirjoja ei saa kuitenkaan viedä antikvariaattiin myyntiin, eikä myöskään kerrostalon lehtiroskikseen. Joku voi sen sieltä ottaa ja lukea sen, ja ahdistua sen eksyttävästä sisällöstä, niin kuin sinäkin nyt olet tehnyt.

      Terveisiä kiltille admatalle ;)

    • Hanna

      Älkää missään ihmeessä lukeko Konttisten kirjoja ja mitään horrosaarnaajien juttuja. Tällainen ei ole raitista Jumalan Sanaa. Raamatussa ei ole missään mainintaa, että profeetta tai saarnaaja menettää ymmärryksen, terveen järjen kontrollin ja alkaa franssitilassa saarnaamaan. Tunnen useita henkilöitä, jotka ovat joutuneet ahdistukseen ja kriisiin luettuaan Helena Konttisen kirjaa. Siinä kirjassa on myös paljon muuta "lisää" jota ei ole Raamatussa. Laita kirja pois ja rukoile Jeesuken Kristuksen nimessä ja veressä vapautusta valheellisesta opetuksesta. Unohda sitten moinen juttu.

      • Yritin lukea...

        Edustan vanhempaa ikäpolvea. Muistan kuinka isäni, maallikkosaarnaaja kirkon piiristä ja ystäväpiiri lukivat kyseistä kirjaa jatkuvasti. En ole pystynyt itse ko. kirjaa lukemaan, vain katsellut sieltä täältä ja aina tuli paha olo. Samoin kävi veljilleni. Lapsena oli pakko käydä näiden horrossaarnaajien seuroissa ja muistan kuinka pelottava, ahdistava ja synkkä ilmapiiri niissä oli. Niistä piireistä ne traumat jäivät kun aina odotettiin jotain kauheaa tapahtuvaksi. Seurausta noista taustoista lienee, että erosin vastikään kirkosta, jolta olen saanut vain leimoja ja paheksuntaa sekä hylkäämisiä. Elän lapsenomaisessa uskossa ja kartan kaikkia ääriliikkeitä ja henkistä sekä hengellistä vallankäyttöä.


      • Hanna
        Yritin lukea... kirjoitti:

        Edustan vanhempaa ikäpolvea. Muistan kuinka isäni, maallikkosaarnaaja kirkon piiristä ja ystäväpiiri lukivat kyseistä kirjaa jatkuvasti. En ole pystynyt itse ko. kirjaa lukemaan, vain katsellut sieltä täältä ja aina tuli paha olo. Samoin kävi veljilleni. Lapsena oli pakko käydä näiden horrossaarnaajien seuroissa ja muistan kuinka pelottava, ahdistava ja synkkä ilmapiiri niissä oli. Niistä piireistä ne traumat jäivät kun aina odotettiin jotain kauheaa tapahtuvaksi. Seurausta noista taustoista lienee, että erosin vastikään kirkosta, jolta olen saanut vain leimoja ja paheksuntaa sekä hylkäämisiä. Elän lapsenomaisessa uskossa ja kartan kaikkia ääriliikkeitä ja henkistä sekä hengellistä vallankäyttöä.

        Suvussani vähän uskovaisia ja heille harvoille nuoruudessani oli Konttisen kirja tärkein Raamatun ja uskon tulkinnan opas. Itse luin kirjan noin 15-vuotiaana, koin minäkin valtavaa pimeyttä ja ahdistavaa pelkoa.Eräs sukulaiseni kävi mielisairaalassa, useita muitakin tiedän melkein seonneen. Vieläkin ihmisiä joutuu välistä kirjan kokukkuun.

        Jumala on rakkaus: jos Pyhä Henki puhuu ja kirkastaa synnin, kirkkaana valkenee myös armo, vapautus ja todellinen elämä. Saatana vaatii, pakottaa, vie ihmisen orjalliseen lainvaatimukseen ja vie toivon. Valitettavasti erityisesti luterilaisen kirkon piirissä on paljon näitä horrossaarnaajien kannattajia - on Uukuniemen lastenkotisäätiö ym.
        Rukoilen että voit löytää oikeanlaisen kuvan Taivallisen Isän rakkaudesta ja Jeesus Kristus voi vapauttaa myös väärästä uskonnoliseta orjuudesta ja voi heittää moisen moskan romukoppaan sielun syvyydestä.


    • sunnyriver

      Olen joskus lukenut puolihuolimattomasti Konttista,mutta ei tainnut jäädä paljon mieleen.
      Siksi kirjoitan oman tekstisi perusteella.
      Tuo ajatus pre-eksistenttisistä Jumalan lapsista tuntuu veiraalta, varsinkin sillä tulkinnalla, että toiset taas olisivat haureudesta alkunsa saaneita, rangaistukseksi lähetettyjä jne.
      Kyllä Jeesus kuoli kaikkien puolesta ristillä, valmisti kaikille tien taivaaseen.
      jokaisen oma ratkaisu on sitten ottaako pelastuksen vastaan vai ei.
      Itse tappelin ensimmäiset yli 30 vuotta vastaan,
      enne kuin tajusin, että rakkautta vastaanhan minä tappelen.
      Noista haureudesta alkunsa saaneista vielä..
      Joskus Jumala totesi niin rakkaudellisella äänellä, että taisi olla hymynpoikanen suupielessä:
      "Siellä lehtien syntyneitä -palstoillakin on monta vahinkoa..."
      Eli ei Jumalalle vahinkoja ole, kaikki lapset Hän on luonut, Hänen rakkaitaan ja lahjojaan maan päälle he ovat jokainen.
      Ja ainakin vapaissa suunnissa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat tulleet sen takia rakastavan Jumalan lujo, että ovat olleet
      juoppoja, väkivaltaisia, toisten pilkkaamia äpäriä. Jumala rakastaa jokaista, joka Hänen luoksensa avoimella mielellä tulee.

      Noista pahoista hengistä en menisi mitään niin
      varmaa sanomaan, en ole tutkinut sitä puolta Raamatusta. Onhan niitä, ihan niin kuin on langenneita enkeleitä 1/3 kaikista enkeleistä,
      heidän johtajanaan Saatana tai Lucifer tai piru, miksi häntä nyt nimittääkin. Yleensä ne
      pahat henget taitavat olla enemmänkin sellaista
      kiertävää laatua, ilmaantuvat paikalle, missä
      saavat kiusaa tehdä ja sitten taas kyllästyvät tai joutuvat rukouksen ja Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren voimasta väistymään.
      Joku voi joskus olla niin syvällä pahuudessa, että pahat henget ottavat hänet asuinpaikakseen, mutta yleensä ne enmmänkin kiusaavat ulkoa päin,
      kuiskuttelevat ja yrittävät saada ihmisen uskomaan omiin valeisiinsa. Rukous auttaa siinäkin luottamus siihen, että on Jumalan rakastama ja hyväksymä. Ja yleensä Suomi on ollut niin pitkään kristitty maa, että ei täällä sellaista henkimaailman painostusta ole kuin monessa syvällä noituudessa olleessa maassa.
      Niin,kyllä 8-vuotiaskin periaatteessa voi joutua kadotukseen. Hän on jo usean vuoden ajan voinut tehdä eron hyvän ja pahan välillä
      ja jos hän tietoisesti (vaikkapa vaiin vanhempiensa opetuksen perusteella) hylkää Jumalan ja pilkkaa Häntä, niin silloin voi edessä olla kadotus. Uskoisin kuitenkin, että
      useimmilla tuonikäisillä on vielä lapsenusko
      jäljellä, ainakin omalla 8-vuotiaalla hyvin vahvana.
      Sitä vain rukoilee, että Suomessa säilyy uskonnonopetus kouluissa ja eskalaisetkin saavat opetusta, niin että se lapsenusko tosiaan saa ravintoa ja rakkautta kasvaa aikanaan aikuisen tietoiseksi päätökseksi seurata Jumalaa, Rakkautta.
      Siunausta sinulle!

      • Pörris..

        Niin

        Itse luin ahkeraan Konttisen kirjaa vähän aikaa ja meni tovi kun en pystynyt muuta oikein lukemaankaan kun en saanut oikein kirjasta rauhaa.. Se tuomitsevuus jokaisesta synnistä painoi mieltä ja jouduin jopa keskellä yötä rukoilemaan jotta saisin mielen rauhoittumaan.. Noh nyt olen polttanut kirjan ja en aio koskaan lukea kirjaa enää.. En tiedä olikos siinnä Jumalan henki mukana vai ei mutta takuulla kirja ei sopinut minun herkälle psyykelleni..


      • Volatile Semantics
        Pörris.. kirjoitti:

        Niin

        Itse luin ahkeraan Konttisen kirjaa vähän aikaa ja meni tovi kun en pystynyt muuta oikein lukemaankaan kun en saanut oikein kirjasta rauhaa.. Se tuomitsevuus jokaisesta synnistä painoi mieltä ja jouduin jopa keskellä yötä rukoilemaan jotta saisin mielen rauhoittumaan.. Noh nyt olen polttanut kirjan ja en aio koskaan lukea kirjaa enää.. En tiedä olikos siinnä Jumalan henki mukana vai ei mutta takuulla kirja ei sopinut minun herkälle psyykelleni..

        Tässä koko viestiketjussa näkyy loistavasti se, kuinka yksi täysin päästänsä sekaisen oleva henkilö (tässä tapauksessa Helena Konttinen) voi sanomisillaan saada aikaan kaikkea muuta kuin keveämpää ja eheämpää mieltä. Syy on hyvin yksinkertainen: uskonto. Mitä kummallisemmat asiat verhoillaan uskonnon terminologialla ja Jumalan sanalla ja ties millä, niin sitä useammat tavalliset uskovat, jotka eivät uskalla sanoa ei, menevät päästänsä itsekin ulalle kuin profeetat konsanaan. Ja kas tässähän se ongelma taas onkin. Fundamentalistit hallitsevat ja muiden täytyy uskoa ja kuunnella kaikessa hiljaisuudessa.
        Minun äitini kirjahyllystä löytyy niin ikään kaikenlaista uskonnolista satuteosta lähtien jenkkiläisistä tv:n demonisoivista saarnaajista aina supi Suomalaisiin teoksiin kuten Leo Mellerin mielikuvitushömppään.
        Ole siis rehellinen itsellesi ja uskalla sanoa jyrkkä ei(!) Helena Konttisen ym. satukirjoille, olipa niissä Jeesuksen nimeä ja Jumalaa ripoteltuna riveille kuinka paljon tahansa.


      • kanssasi!
        Volatile Semantics kirjoitti:

        Tässä koko viestiketjussa näkyy loistavasti se, kuinka yksi täysin päästänsä sekaisen oleva henkilö (tässä tapauksessa Helena Konttinen) voi sanomisillaan saada aikaan kaikkea muuta kuin keveämpää ja eheämpää mieltä. Syy on hyvin yksinkertainen: uskonto. Mitä kummallisemmat asiat verhoillaan uskonnon terminologialla ja Jumalan sanalla ja ties millä, niin sitä useammat tavalliset uskovat, jotka eivät uskalla sanoa ei, menevät päästänsä itsekin ulalle kuin profeetat konsanaan. Ja kas tässähän se ongelma taas onkin. Fundamentalistit hallitsevat ja muiden täytyy uskoa ja kuunnella kaikessa hiljaisuudessa.
        Minun äitini kirjahyllystä löytyy niin ikään kaikenlaista uskonnolista satuteosta lähtien jenkkiläisistä tv:n demonisoivista saarnaajista aina supi Suomalaisiin teoksiin kuten Leo Mellerin mielikuvitushömppään.
        Ole siis rehellinen itsellesi ja uskalla sanoa jyrkkä ei(!) Helena Konttisen ym. satukirjoille, olipa niissä Jeesuksen nimeä ja Jumalaa ripoteltuna riveille kuinka paljon tahansa.

        Tällainen Konttinen saattaa olla uhri toki itsekin, mutta ei ole kovin "jumalista" siirtää omaa ahdistustaan toisten kärsittäväksi. Herkät ihmiset saattavat mennä lankaan ja ahdistua enkä enemmän kuin konsaan Konttinen itse! Lukekaa muuta ja unohtakaa koko Konttis-roska! Hän oli vailla psykiatrin apua, mutta kuten tavallista, ei osannut hakeutua hoitoon!


    • oppia

      Raamatun mukaan Sodomassa imeväisetkin lapset poltettiin ja helvettiin suoraan. Konttisen kirja on siihen verrattuna kaunisteltua.

    • Kolina Henttinen

      Monissa niin sanotuissa "vapaissa"suunnissa niitä perkeleitä sikiää milloin mistäkin.Ymmärrän hyvin tuon että nuo asiat ei jätä sinua rauhaan.Minä joudun yhä käsittelemään traumoja jotka ovat syntyneet n.20v sitten.Itse kun nuorena kriittisessä elämänvaiheessa jouduin hengellisen väkivallan kohteeksi, tuo perkeleellä pelottelu, epäily perkeleen painostuksesta ym. kuuluivat oleellisena osana karismaattiseen fundamentalismiin.Voin sanoa että oli todella raskasta aikaa kun muutenkin olin vaikeassa elämänkriisissä.Helvetti, perkele, tempaus ovat lahkojen keino sitoa jäsenensä ja saada tottelemaan.Olisipa silloin ollut internet, niin olisin saanut asiallista tietoa fundamentalismista.

      Ehdotus:revi silpuksi, tallaa ja polta se Konttisen kirja!!!

      Luettavaksi suosittelen raamatun tutkija Heikki Räisäsen kirjallisuutta.Hyvä kirja myös Lauerman:Usko,toivo ja huijaus

      • jos jollakin vielä o

        Ei Raamttu anna missäään kohden puollustusta horrosksessa tai transsissa saarnaamisesta. Ei raitista opetusta. Roskiin Konttisen kirjat.


    • Juuri luennan alla

      Luen suurella mielihalulla tuota kirjaa, jonka olen kai kirpputorilta joskus tuonut ja nyt löysin hyllystäni. Konttinenhan ei korota itseään lainkaan, vaan "lyö" itseään kovin ankarastikin. Huomaa, että tuohon aikaan oli Suomessa paljon erilaisia herättäjiä ja saarnaajia ainakin maaseudulle. Minusta on hyvin mielenkiintoista ihan historiallisen perspektiivin vuoksi lukea sitä kirjaa. Kirjassa on paljon ilmeisetsi ajalle tyypillistä ankaran kilvoittelun vaatimusta. Se, että yhdelle ihmiselle on annettu noin raskas julistajan tehtävä, tuntuu kyllä kovalta. Konttinenhan ei tee julistusta oman voiton pyynnistä, vaan itse tykönään on vilpitön. Saattoihan hän olla jotenkin henkisesti yliherkkä tai vähän sairas. Sitä ehkä vaati nuo todeistettavat ennalta näkemiset. Puhutaanhan Jumalan hulluista. En koe kirjaa lainkaan pahastuttavana, vaan ajatuksia herättävänä. Onhan siinä kerrottuna elämästä, joka on täysin antautunut saamalleen tehtävälle.
      Kirja on vielä kesken lukemisen ja mielelläni palaan taas kirjan pariin. Siitä on ollut laajempi laitos, harmi, että minulla on vain tuo supistettu kooste.
      Älkää nyt ahdistuko, vaan lukekaa mielenkiinnon vuoksi ja ihaillen noin vahvaa persoonaa!

      • remppakone

        Olen onnelisesti päässyt eroon lahkosta ja oikeestaan elämä alkoi uudelleen.
        Ei enää perkelettä,helvettiä ja just tempausta.. Voi elää ihan tavallista elämää..
        Psyyke tosin joutui kovallle rasitukselle ja toipuminen vie aikaa mutta nyt on niin ihanan maallista..


      • -Anna
        remppakone kirjoitti:

        Olen onnelisesti päässyt eroon lahkosta ja oikeestaan elämä alkoi uudelleen.
        Ei enää perkelettä,helvettiä ja just tempausta.. Voi elää ihan tavallista elämää..
        Psyyke tosin joutui kovallle rasitukselle ja toipuminen vie aikaa mutta nyt on niin ihanan maallista..

        En ole ko. kirjaa lukenut, mutta henkilönä Helena Konttinen kylläkin kiinnostaa kovasti, naisprofeetoista harvemmin kun puhutaan. Ja kyllähän Helena elämänsä aikana paljon ehtikin tehdä. Itse olen käsittänyt ennemminkin, että kaiken synnin jälkeen Helena korosti Jumalan armoa lopuksi ja sai monia ihmisiä lupumaan pahasta ja auttoi heitä saavuttamaan mielen/uskon rauhan? Vai olenko nyt täysin hakoteillä?

        Kirjaa en menisi lukemaan, horrossaarnat eivät juurikaan kiinnosta ja itselleni riittää vallan mainiosti ev.lut jumalanpalvelus silloin tällöin ja raamatun selailu mikäli niikseen on. :) Mutta kiinnostavaa kuitenkin.


    • nuppu sika

      Minä oun lukenu sitä kirjjoo joskus hyvin nuorena. Minusta se immeenen tuntu ihan sairraalta. Siinä luki es´merkiks´semmosta, jotta helevetissä immeeset riippuut kielesttään terävässä koukussa ja tanssijoilta tulloo tulta jalakkoin välistä. Viskasin sen lopula uunniin. Tuntu, jotta höppiivyn ihan kokonnaan jos luven tuomosta enemän. Luvin myöhemin semmosta kirjjoo kun Totuuus unissa saarnaajista. Siinä on Helena Konttisestakkii. Sen on kirjuttanu Armas von Bell. Siinä lukkoo, jotta oikkeesti piru on huastanu sen immeesen iänelä.

    • Syntinen ihminen

      Olen juuri lukemassa "Eräs meidän ajan profeetta"-kirjaa ja melkein lopussa. Tähänastinen vaikutelmani on, että ainakin saarnat ovat erittäin Kristus-keskeistä ja painavaa hengellistä sanomaa. Jumalan sanan pitääkin saada aikaan ahdistusta ja sen ahdistuksen tehtävänä olisi viedä syntinen taakkoineen ja ahdistuksineen Jeeusksen ristin luo, pyytämään ja saaman armahduksen ja sitä kautta vapautuksen ja hyvän omantunnon.

      Oh kuitenkin selvää, että kukaan "luonnollinen" ihminen ei voi ottaa vastaan sitä mikä Herran hengen on, vaan hän pitää sitä hullutuksena.

      Konttisen saarnat ovat herätyssaarnoja parhaimmillaan. Voisipa vielä joskus nykyisinkin kuulla samanlaista jossain, mutta kuten Helena profetoikin oikein; lopunajalla ei enää saarnata synneistä ja kadotuksesta ja evankeliumiakin julistetaan ilman Jumalan lakia. Tähän on tultu. Jeesuksen paluu on todellakin lähellä.

      Kyllä Helena oli TODELLAKIN Jumalan ihminen. Sielunvihollisen oma ei voisi puhua sillä tavalla Jeesuksesta ja Hänen sovitustyöstään ja verensa voimasta.

    • luterilainen veli

      Kiinnostaisi tietää, mitä Helena Konttisen saarnoissa opetetaan Raamatusta ja hänen saarnojensa suhteesta siihen? Onko Raamattu hänelle kokonansa Jumalan sanaa? Entä hänen saarnansa?

      - Kysymys on tärkeä, sillä moni on väittänyt, että Konttisen saarnat sisältäisivät sellaistakin, mitä ei Raamatussa ole. Raamattu sanoo selvästi "ei yli sen, mikä kirjoitettu on" (1 Kor 4:6). Toisaalta pitäisi opettaa kaikki, mitä Vapahtaja on apostoleitaan käskynyt pitää (Matt. 28:20).

      Moni on myös väittänyt, että Konttisen parannussaarna sisältäisi lain tuomion lisäksi pelastuksen armosta Kristuksen tähden, mikä onkin iankaikkisen autuudellemme välttämätöntä. Se ei silti tarkoita, että julistus olisi tervettä. Tärkeää on myös se, käsittääkö lain saarna Jumalan käskyjen julistuksen vai onko siinä ihmiskäskyjen noudattamisen vaatimus mutta ennen muuta hallitseeko julistusta todellakin oppi syntisen pelastuksesta yksin vapaasta armosta ilman ihmisansioita, yksin uskon kautta ilman lain tekoja, ja yksin Kristuksen sovitustyön tähden?

      Olkoonkin, ettei Konttinen ollut ns. naispappi (joita tuolloin ei varsinaisesti edes ollut), hänen kohdallaan kiinnostaa, miten hän naisena perustelee toimintansa julkisena opettajana huolimatta siitä, että Herran apostoli kehottaa vaimoja vaikenemaan seurakunnassa (1 Kor 14:34) ja kieltää naista opettamasta ja vallitsemasta miestä luomisjärjestykseen ja syntiinlankeemukseen vedoten (1 Tim. 2:12). Sen, että nainen saattaa pää peitettynä rukoilla tai profetoida (1 Kor 11:4), todistaa Jumalasta Raamatun mukaan, on ymmärretty tarkoittavan lähinnä yhteistä rukousta ja virrenveisuuta, sillä julkista opetusta se ei voi tarkoittaa.

      Alkukirkon aikana, kun UT:ia ei ollut, naisellakin saattoi olla profetoimisen ihmelahja, mikä tarkoitti erityiskykyä todistaa Jumalasta VT:n ja apostolien opin mukaan tai tulevien ennustamista, mutta kuten moni on todennut, Raamattu ei tunne sellaista kuin uni- tai horrossaarna. Sellainen ekstaattinen toiminta, transsinomaisessa tilassa, sopii huonosti sen kanssa, että profeettojen henget ovat profeetoille alamaiset (1 Kor 14:32) ja kaikki tapahtukoon järjestyksessä (1 Kor 14:40).

      Jos Konttisella oli profetoimisen ihmelahja, mihin ekstaattinen uni- tai horrossaarna tosin huonosti sopii, eikö hänen olisi pitänyt käyttää lahjaansa yksityisesti eikä julkisesti sekä ensisijassa huolehtia kallisarvoisesta kutsumuksestaan perheenäitinä eikä kierrellä puhujamatkoillaan?

      • hyvää hänessäkin

        Jos joku hellari antaa lausunnon konttisesta sen saa jättää omaan arvoonsa koska hän arvostelee heitä aika kovasti, konttisen ansiosta kuitenkin uukuniemelle syttyi herätys joka on voimissaan vieläkin ja hedelmistään puu tunnetaan, en usko väitteisiin että konttisella vaikutti paha henki juuri tuon työn ja niiden hedelmien takia. kaikki saa tarkastaa mikä on uukuniemeläinen herätys ja miten se jaksaa. pitää pystyä näyttämään toteen jos jotain haukkuu harhaoppiseksi, räksytys ei auta.


    • TutkivaHerra

      Onko Konttisen lukijoita vielä ? Siis tämän kirjan ja vanha topikki.. Itse poltin yhden näistä kirjoista ja sitten myöhemmin ostin tilalle uuden ja ehkä yksi syistä oli tämä hänen suhtautumisensa helluntailaisuuteen johon Helenalla oli hyvin jyrkkä mielipide. Niin tähän halusin tutustua tarkemmin koska uskoin kuitenkin Helenan sinällääm olevan vilpitön ja tämän nykyisen helleuntailaisuuden olevan varsin valheellinen..Niin näitä halusin tutkailla tarkemmin..ja siis siksi ostin kirja uudelleeen ja luin myös..

    • Trilogiaa

      Yksi juuri uskosta kiinnostuneita vastaan suosituin suosituin lyömäase on pitkään ollut Unissasaarnaaja meedio Helena Konttinen, kirja. Helenassa saarnasi pitäjässä juuri kuollut kirkkoherra henki. Mitä sanotte tästä: Helena Konttinen on korotettu kirkon evankelistaksi ja profeetaksi.. Toinen; Hurja nainen Åkerblom! Hurmoksellisia kokouksia, harhaoppisuus syytöksiä, myymälävarkauksia tappeluja, ampumavälikohtauksia, vääriä todistuksia, murhayrityksiä, lennokkaita pakoretkiä. Eihän nää nyky julkkikset oo mitään tähän verrattuna. http://lib.kokkola.fi/wiirilin na/mikanainen.Htm  Helluntalaisuus ei ole uskonto, vaan uudestisyntyneiden pyhien yhteisö: Hellareilla ei ole meedio- eli unissasaarnaajia, ainut ongelma, on jatkuva herätys sanan käyttö ja kirkollistuminen. Tuota herätys mantraa mättää myös kirkon sisällä olevat herätysliikkeet. https://www.kokkola.fi/palvelut/kirjasto/kotiseutuaineisto/wiirilinna/fi_FI/mika-nainen-oli-maria-akerblom/
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/03/04/rikostarinoita-historiasta-unisaarnaaja

      http://www.tv7.fi/vod/player/39338/

    • Anonyymi

      Muutama asia Konttisen puolesta,puolukasta on löydetty parantavia aineita,estää hampaiden reikiintymistä,vähentää lihomista,puhdistaa virtsa teitä,Konttinen mainitsi että puolukka on erikoisen terveellinen, sanoi myös elkää sitä kahvia liikaa juoko,liika kahvin juonti on nykyään todettu epäterveelliseksi,mutta kohtuu on terveellistä käyttö.

      • Anonyymi

        Siis Oulun profetiasta löytyy nämä kahvista,puolukasta löydetyt faktat,Laila Heinonen profetoi joka tunsi Helena Konttisen opin.


    • Anonyymi

      Siis Oulun profetiasta löytyy nämä puolukasta löydetyt faktat.

    • Anonyymi

      Oon tän ketjun aloittaja hauska nähdä että tähän on tullut paljon vastauksia vuosien kuluessa :)

      Nykyään ajattelen, että tuo kirja on liian kaukana nykyajasta jotta sen opetukset enää olisivat sovellettavissa, erityisesti jos mietitään vaikkapa Helenan opetuksia pyhäpäivän vietosta joka oli hyvin ankara ja jopa käsittääkseni epäraamatullinen, eihän Uusi Testamentti vaadi yhden päivän erottamista muista. Se on ollut sellainen minua pisimpään seurannut oppi tuosta kirjasta enkä vieläkään mielelläni pyhäpäivänä esim kaupassa käy, mutta joskus se ei palvele kokonaisuutta ja on liian laki henkistä meidän maailmassamme kieltää esim kaikki ostaminen pyhäpäivänä. ei se oikein onnistu yksinään elää todeksi yli sata vuotta vanhoja opetuksia, kun koko muu maailma, uskovat mukaanlukien, toimivat toisin.

      Nykyään heti Raamatun jälkeen tärkein hengellinen auktoriteettini on Tapani Suonto. Hän on hyvin armollinen opettaja ja hänen hedelmänsä puhuu hänen puolestaan, että on todellisesti Jumalan käytössä oleva opettaja. 🙂 Ja hän on itse auttanut minua myös näissä minun lakihenkisyyksissäni, jotka osaltaan ovat tuon Konttisen kirjan perua.

      En tiedä, oliko se minulle myös jonkinlainen merkki, mutta kävin katsomassa näytelmän Helena Konttisesta tässä joku kesä, mutta näytelmän loppuosa meni ihan pilalle hurjan vesisateen takia. Tuntuu, että jos Helena olisi joku nykyaikanakin hyvin tärkeä opettaja, niin Jumala olisi paremmin siunannut tuon näytelmän... :P

      En silti mitenkään Helenaa kiroa, luulen että hänen pyhäpäiväopetuksensakin oli hänen omassa kulttuurissaan ihan ymmärrettävä... Mutta herkillä ihmisillä voi tuon kirjan kanssa kyllä todella ongelmia tulla joten en ehkä hirveästi sitä suosittelisi...

    • Anonyymi

      Ymmärtääkö joku, miksi Jumala antoi Helenalle niin hirveitä rangaistuksia pyhäpäivän rikkomisesta? Eihän nykyään kukaan opeta, että sunnuntain vietto orjuuttaisi kristittyjä, ja Paavalihan suorastaan kieltää sellaisen yhden päivän erottamisen toisista kaikille kuuluvana vaatimuksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe