citroen C4 grand Picaasso bmp 2,0i

Autokuumetta

Minua mietityttää ko. autossa ihan kaikki asiat laidasta toiseen. Esim. miten robottivaihteistolla ajetaan pitkässä jyrkässä mutkasessa alamäessä? Pitääkö painaa jarrua koko ajan (kuten vanhalla Saab 96:n vapaakytkimisellä) vai tuleeko robottivaihteistossa moottorijarrutusta? Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia Citroen Grand C4 Picasso 2,0i bmp:stä. En tiedä ko. autosta enkä robottivaihteistosta mitään, mutta ne kiinnostavat. Esim. milloin ja miksi Citroenin etuosassa pitää käyttää sellaista mustaa eristemattoa?

30

10601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ceevitonen

      Arvelen sinun olevan hyvin perillä asioista joten voit tehdä itsenäisesti tuon ostopäätöksesi. Et tarvitse noitten Riisikuppi ruikuttajien allekirjoituksia tilaussopimukseen.

    • huono pro..

      Etkö muuta keksinyt.

      • kyllla vai ei

        Olisi itselläkin ajatus vaihtaa C5:n C4 Grand Picassoon, perhe ihastu. Tuntuu ettei ole suomenmaassa ks. autoa paljoa myyty mutta kuka omistaa kertokaa kommetteja, hyvät ja huonot. Toinen vaihtoehto on vaihtaa C5 mutta on niin pitkät toimitusajat.


      • Citroënisti
        kyllla vai ei kirjoitti:

        Olisi itselläkin ajatus vaihtaa C5:n C4 Grand Picassoon, perhe ihastu. Tuntuu ettei ole suomenmaassa ks. autoa paljoa myyty mutta kuka omistaa kertokaa kommetteja, hyvät ja huonot. Toinen vaihtoehto on vaihtaa C5 mutta on niin pitkät toimitusajat.

        Itse on tullut nyt ajeltua 5 paikkaisella picasso 1.6 hdi bmp:llä nyt n.6000km.
        Moottori 1.6 HDI riittää omiin tarpeisiin hyvin ja BMP toimii hyvin. Totuttelemista tietty vaatii alkuun. Ei häirinnyt minua. Ei se automaattia hakkaa, mutta kuluttaapa ainakin vähemmän polttoainetta. Muita miinus puolia en ole toistaiseksi autosta keksinyt, kuin tuuliherkkyyden. Auto on tiloiltaan loistava. Tilaa joka suuntaan riittävästi. Myös lukuisat lokerikot on hyvää plussaa. Kesällä mukava kun saa esim, vesipullon pysymään viileänä "viileälokerossa". ;-)
        Wanhana hydesitikka miehenä kaipaan kyllä hydropneumaattista jousitusta.. Miksi IHMEESSÄ autossa pitää olla rauta jouset? Nyt on taas huomannut että kuinka Suomen tiet ovat niin paskassa kunnossa.
        Toisin sanoen, saatais olla että ottaisin sittenkin uuden C5 mielummin, jos nyt laitettais autoa alle. Noh, tehty mikä tehty. Näillä mennään.


      • ceevitonen
        kyllla vai ei kirjoitti:

        Olisi itselläkin ajatus vaihtaa C5:n C4 Grand Picassoon, perhe ihastu. Tuntuu ettei ole suomenmaassa ks. autoa paljoa myyty mutta kuka omistaa kertokaa kommetteja, hyvät ja huonot. Toinen vaihtoehto on vaihtaa C5 mutta on niin pitkät toimitusajat.

        No tuo toimitusaika on tehdastilauksena ollut kohdallani noin 8 viikkoa. Tehdastilauseksihan se menee jos haluaa kattavan varustuksen, muttan onpahan sitten tosimukava.


    • batonki

      omistanut 2.0 BMP:n yli vuoden ja tässä kommentit:

      plussat:
      -hyvän kokoinen takakontti
      -fiksu monikäyttöisyys: takapenkkien kääntäminen nopeaa ja toimivaa jos tarvitsee koko takatilan
      -lisäpenkkien käyttöönotto nopeaa ja helppo
      -viattomuus; ei mitään vuoden aikana (mikä on kyllä yllättänyt..)
      -hyvät etupenkit; ei puudu paikat pitkälläkään matkalla
      -takapenkkien selkänojien kallistus mahdollisuus; takana aikuinenkin voi matkustaa melko mukavasti
      -rengasäänien vähäisyys erityisesti nastarenkailla
      -ajomelun pienuus erityisesti moottoritiellä kohtuullinen verrattuina esim. muihin saman luokan tila-autohin--> mukava matka-auto
      -bmp toimivuus ok, kunhan ottaa huomioon sen rajoitukset( ei vaihda nopeasti esim. ohitustilanteessa, silloin voi käyttää manuaalivaihtoja)

      miinukset:
      -mäkisessä maastossa bmp:n vaihtaessa useasti meno hieman nyökkivää pehmeän jousituksen takia ja
      nopeissa kiihdytyksissä nyökkiminen selvintä
      -suurin miinus: ohjaus liian kevyt ja tunto huono
      -digitaalimittaristolla kikkailu ei anna mitään hyötyä verrattuna perinteiseen viisarimittariin
      -kohtuuhyvä äänentoisto (vakiokaiuttimet ajaa hyvin asiansa)
      -vaalea sisustus helposti likainen
      -pyyhinten sadetunnistus toimii huonosti; pyyhkii joko liian hiljaa tai tiheään
      -kulutus: keskikulutus rauhallisessakin ajossa ollut lähes 9 l/100

    • kokemuksia C4 grand picassosta

      Olen ajellut nyt 20tkm vuoden aikana (7hengen C4,2l robottivaihteisto) ja olen oikein tyytyväinen. Meillä on usein 6 istuinta käytössä ja seitsemäs paikka on rattaita&tavaroita täynnä suksiboxi tarvittaessa.

      Vikoja ei ole ollut ja kulutus on sekalaisessa ajossa välillä 7.8-8.1. 20tkm keskiarvokulutus on 8.0 l/100km. Arvostan hiljaista menoa ja kulun rauhallisuutta. Vaikka 2l koneella meno on reipasta niin auto on parhaillaan kruisailullisessa menossa. Itse pidän robotisoidusta laatikosta, sitä pitää joskus avustaa viiksestä esim ohitukseen lähtiessä tai kun haluaa käyttää moottorijarrutusta. Sen käyttö on kuitenkin niin mukavaa että ihme jos ei yleisty.

      Ainoat heikkoudet autossa on bensan täyttöluukun jäätyminen ja se ei aukea kuin vääntämällä (no joo, eipä tullut juuri rasvattua mutta silti...). Sadeanturi kyllä toimii, mutta on liiankin innokas-> ei juuri ole ollut tästä syystä käytössä. Lisäksi on se onneton jarrupolkimen päällä oleva anturi joka on isoilla kengillä ajettaessa vaarallinen, on pari kertaa juuttunut jalka ja jarrunpainallus on epäonnistunut, tätä valitettiin jo aikanaan TM:n arvostelussa ja on ihme ettei tuota ole muutettu.

    • leppoisaa

      Olen ajellut C4 Grand Picasso 1.6 dieselillä toukokuusta 09 lähtien. Mitään ongelmia ei ole ollut. Odotankin mielenkiinnolla talvea...
      Bmp toimii mukavasti. Moottorijarrutus pitkässä alamäessä toimii kuten manuaalissa. Bmp hiukan nykii hitaassa rauhallisessa jarrutuksessa, kun se käy kaikki vaihteet läpi myös hidastaessa. Nykäisy tulee lähinnä kolmosen ja kakkosen välissä tyhjällä autolla. Kuormattuna meno on aivan tasaista eikä tuo herkäksi moitittu ohjauskaan silloin häiritse yhtään.
      Kulutuslukemat ovat EU-normin mukaiset käytännössäkin eri pyörineet 5.5 - 6.0 l/100km riippuen kaupunkiajon osuudesta. Auto on TILAVA ja mukava sekä maantienopeuksilla erittäin hiljainen. Dieselin nakutus lakkaa kuulumasta kokonaan, kun vauhti nousee yli kuudenkympin.
      Jarrupolkimen päällä oleva kyhmy tosiaan osuu isoon kenkään, jos nyt jotakin negatiivista pitää keksiä.
      En ole osannut kaivata isompaa moottoria. Ehkä se voisi olla tarpeen, jos hinaa jotakin.

      • leppoisaa

        Hyvistä puolista pitää siis vielä korostaa tuota tilavuutta eli lähes kaikkiin muihin kolmen penkkirivin tila-autoihin verrattuna etuna on, että keskimmäisessä rivissä on oikeasti kolme samanlevyistä paikkaa, joihin kolme aikuistakin istuu mukavasti vierekkäin. Useimmissa kilpailijoissa keskipaikka on joko kapeampi tai täysin olematon.
        Muistin vielä toisen negatiivisen asian tuon jarrupoljinkyhmyn lisäksi: kattokiskot ovat vähän huterat ainakin vanhaan autooni verrattuna. Ne joustavat suksiboxin alla vähän turhan paljon. Mitään ei ole mennyt rikki, mutta tuntuma on, että voisivat olla jäykemmätkin.


    • ollut...

      Ainoastaan juuri ed. mainittu robotti vaihteiston hitaus joskus häirinnyt, mutta onneksi voi ennakoida...
      Muihin verrattuna Hiljaisuus aaahh..

    • Ei enää sitikkaa

      Mulla oli kyseinen auto työsuhdeautona noin 8kk. Ensimmäinen ja viimeinen sitikka mulle toistaiseksi. Haitallisimmat viat luettelona:
      -kampiakselin stefan vaihto
      -ruiskutuspumpun vaihto
      -etupenkin vaihto (siirtomekanismimjumissa, piti vaihtaa koko penkki)

      Ongelmat joita ei saatu korjattua:

      -ilmanvaihtolaitteisto sulki luukut muualta paitsi takapenkin kanavista. Ensin auton sammutus auttoi asiaan, mutta tunni jälkeen ei sekään. Loppumatkan vesisateessa (350km) vaimo pyyhki huuruja tuulilasista jotta kuski näkisi tien.
      -kammottava sivutuuliherkkyys. Tuulella piti oikeasti pitää ratista kiinni.

      Ite ajoin kys autolla 35 000km, se riitti. Vaihdoin työpaikkaa ja kuulin että sama tahti jatkuin uuden haltijan kanssa. Ilmastointi teki samat tenät viime kesänä ja alustasta on vaihdettu useampia niveliä. Kuulemma myös takaluukun lukko vaihdettu kahdesti.

      Ensin ajattelin että kyll'ä sitikka työsuhdeautona toimi kun ei itse tarvitse korjata. Mutta joulun aatonaattona kun hinurin kutsuin klo 18:00 kotoa noin sadan kilometrin päästä kotoa, olin eri mieltä. Silloin pamahti ruiskutuspumppu ja korjatun auton sain uuden vuoden jälkeen.

      Onneksi oli 230 000km ajettu Fiat Stilo toisena autona (ei merkittäviä vikoja koko aikana) niin sai loma-ajan matkustelut (1500km) suoritettua ongelmitta ja turvallisesti.

      BMP on erilainen muttei paha. Siihen kyllä totuin.

      • AudiA6.

        sen tietää kaikki.


      • Niinpä niin...

        Laitas auton rekkari tänne, niin tarkistellaan historiaa tarkemmin....... Taitaa olla vaan paskanpuhuja...


      • 50tkm
        Niinpä niin... kirjoitti:

        Laitas auton rekkari tänne, niin tarkistellaan historiaa tarkemmin....... Taitaa olla vaan paskanpuhuja...

        50 tkm takana 2.0hdi BMP:llä.

        Kertaalleen vaihdettu molemmat lähivalopolttimot.

        Taakse kun sais liukuovet.


      • Monet kokenut
        AudiA6. kirjoitti:

        sen tietää kaikki.

        Kuuleppas "AudiA6". valehtelet tai olet tietämätön.


      • Pakko löytyä keino
        50tkm kirjoitti:

        50 tkm takana 2.0hdi BMP:llä.

        Kertaalleen vaihdettu molemmat lähivalopolttimot.

        Taakse kun sais liukuovet.

        Grand Picasso BMP 2007, ajettu 35 tkm.
        Alusta kolisee selvästi ja voimakkaasti. Veho väittää kaiken olevan kunnossa ja kertoo, etten ole ainoa, jota asia kiusaa. Nimenomaan talvisen tien ja risteysten sekä nimismiehen kiharien ongelma. Isot ja pienet kohoumat kolisuttavat ja auto ylittää ne kuin ilman jousia tai renkaita oleva ajoneuvo.
        Oletteko saaneet kolinat kuriin tai tiedättekö te, mistä moinen johtuu?
        Koska muuten auto on hieno ajopeli, haluaisin saada ongelman korjatuksi.


      • 1.6Hdi
        Pakko löytyä keino kirjoitti:

        Grand Picasso BMP 2007, ajettu 35 tkm.
        Alusta kolisee selvästi ja voimakkaasti. Veho väittää kaiken olevan kunnossa ja kertoo, etten ole ainoa, jota asia kiusaa. Nimenomaan talvisen tien ja risteysten sekä nimismiehen kiharien ongelma. Isot ja pienet kohoumat kolisuttavat ja auto ylittää ne kuin ilman jousia tai renkaita oleva ajoneuvo.
        Oletteko saaneet kolinat kuriin tai tiedättekö te, mistä moinen johtuu?
        Koska muuten auto on hieno ajopeli, haluaisin saada ongelman korjatuksi.

        Ostimme loka-marraskuun taitteessa 60v juhlamallin c4 grande picassosta. Auto on todella mukava ajaa, vaimo ajaa bmp:llä, itse ajan manuaalina. Talven kylmillä täytyy sanoa, että manuaalilaatikkona toimii paremmin - ei tahdo oikein kiihtyä kylmänä, kun aina hakee vaihteita. Ajettu nyt noin 8000km ja vikalista alla:

        Heti alussa ja edelleen ongelmana:
        - takapenkin vapautus ei toiminut. Sai kerran auki, sitten ei enää mennyt millään kiinni. Nyt ei enää aukea kun Veholla säädettiin "kuntoon".
        - lasinpesurin suuntaus. Tuntuu olevan tyyppivika ja paha sellainen. Lasinpesurin suihku suuntautuu 3/4 osaa auton katolle ja 1/4 lasin alaneljännekseen. Koska pyyhin toimii keskeltä ulos, ei lasin yläosa tule käytännössä lainkaan puhtaaksi vaikka pumppaa säiliön tyhjäksi. Korjattuna jo kolme kertaa ja vika vaivaa edelleen. Ihme homma. Toivottavasti muutkin älyävät valittaa tuosta viasta, sillä se on ainoa tapa että sille tapahtuu jotain. Testattu neljää samaan aikaan valmistettua / myytyä autoa, ja kaikissa sama vika eli vääränlainen suutin.
        -kruiseri (vakionopeuden säädin)kieltäytynyt pari kertaa menemästä päälle pakkasilla
        - kuskin ikkuna jäi kerran aukeamatta

        oma arvioni autosta:
        ajon hiljaisuus kaikissa olosuhteissa
        bmp / manuaali vaihtoehtoisuus
        tilat ja niiden mittasuhteet
        taskulamppu takatilassa. Osoittanut hyödyllisyytensä muutaman kerran
        ilmanpuhaltimen suuntaukset autossa talvella - ei ikkunoita huurussa
        oikea nopeudenrajoitin eli se päälle ja kaasua ei tarvitse vahtia. Käytän 40 km/h alueella. Vaarallinen jos unohtaa päälle!!!
        pieni mutta yllättävän pippurinen kone. Kulutuslukemat tosin talvella 7.5-7.8 L /100km (todelliset tankkauksista lasketut lukemat)

        - merkkihuollon kykenemättömyys ratkaista vikoja (no, se on valitettavan yleinen ongelma Suomessa ja sen tietävät kaikki mersuista ladan omistajiin)
        - moottorin lisälämmittimen puute. Ei vaikuta sisätilojen lämpöön tehokkaan sähkölämmittimen johdosta, mutta lisää kulutusta aika reippaasti vastaavaan autoon varusteen kanssa - moottori ei ilmeisesti lämpene kunnolla missään vaiheessa.
        - sadeanturi on aivan roskaa. Pykäläinen katkon säätö olisi näin huonosti toimivassa anturissa fiksumpi vaihtoehto, tai sitten kilpailijoiden käyttämä säädettävä herkkyys. Anturi luulee pyyhkäisyn jälkeen aina kaatosateen alkaneen ja alkaa tykittää täydellä nopeudella... Sama vika muuten muissa sitikoissa ja pösöissä myös eli konsernin valmisteen ongelma.
        - esp:n toiminta esim. liikkeelle lähdettäessä liukkaasta risteyksestä. ESP pois ja johan pääsee menemään. Esp on muutenkin hieno keksintö usein, mutta hiton vaarallinen toisissa tilanteissa (jos auto puskee liukkailla tms.)

        Ostaisin saman auton uudelleen, mutta vanhemman vuosimallin tuon ikkunanpesurin vuoksi. Merkkiliike on tosiaan yrittänyt korjata ko. vikaa kolme kertaa mutta ainoa seuraus on ollut se, että pesuri pesee auton katon aiempaa paremmin. Työssäkäyvän aikataulu ei antanut myöden viedä enää neljättä kertaa huoltoon samasta naurettavasta syystä. Korjatkoon kevään määräaikaisessa huollossa perusteellisemmin.


      • vm-08
        1.6Hdi kirjoitti:

        Ostimme loka-marraskuun taitteessa 60v juhlamallin c4 grande picassosta. Auto on todella mukava ajaa, vaimo ajaa bmp:llä, itse ajan manuaalina. Talven kylmillä täytyy sanoa, että manuaalilaatikkona toimii paremmin - ei tahdo oikein kiihtyä kylmänä, kun aina hakee vaihteita. Ajettu nyt noin 8000km ja vikalista alla:

        Heti alussa ja edelleen ongelmana:
        - takapenkin vapautus ei toiminut. Sai kerran auki, sitten ei enää mennyt millään kiinni. Nyt ei enää aukea kun Veholla säädettiin "kuntoon".
        - lasinpesurin suuntaus. Tuntuu olevan tyyppivika ja paha sellainen. Lasinpesurin suihku suuntautuu 3/4 osaa auton katolle ja 1/4 lasin alaneljännekseen. Koska pyyhin toimii keskeltä ulos, ei lasin yläosa tule käytännössä lainkaan puhtaaksi vaikka pumppaa säiliön tyhjäksi. Korjattuna jo kolme kertaa ja vika vaivaa edelleen. Ihme homma. Toivottavasti muutkin älyävät valittaa tuosta viasta, sillä se on ainoa tapa että sille tapahtuu jotain. Testattu neljää samaan aikaan valmistettua / myytyä autoa, ja kaikissa sama vika eli vääränlainen suutin.
        -kruiseri (vakionopeuden säädin)kieltäytynyt pari kertaa menemästä päälle pakkasilla
        - kuskin ikkuna jäi kerran aukeamatta

        oma arvioni autosta:
        ajon hiljaisuus kaikissa olosuhteissa
        bmp / manuaali vaihtoehtoisuus
        tilat ja niiden mittasuhteet
        taskulamppu takatilassa. Osoittanut hyödyllisyytensä muutaman kerran
        ilmanpuhaltimen suuntaukset autossa talvella - ei ikkunoita huurussa
        oikea nopeudenrajoitin eli se päälle ja kaasua ei tarvitse vahtia. Käytän 40 km/h alueella. Vaarallinen jos unohtaa päälle!!!
        pieni mutta yllättävän pippurinen kone. Kulutuslukemat tosin talvella 7.5-7.8 L /100km (todelliset tankkauksista lasketut lukemat)

        - merkkihuollon kykenemättömyys ratkaista vikoja (no, se on valitettavan yleinen ongelma Suomessa ja sen tietävät kaikki mersuista ladan omistajiin)
        - moottorin lisälämmittimen puute. Ei vaikuta sisätilojen lämpöön tehokkaan sähkölämmittimen johdosta, mutta lisää kulutusta aika reippaasti vastaavaan autoon varusteen kanssa - moottori ei ilmeisesti lämpene kunnolla missään vaiheessa.
        - sadeanturi on aivan roskaa. Pykäläinen katkon säätö olisi näin huonosti toimivassa anturissa fiksumpi vaihtoehto, tai sitten kilpailijoiden käyttämä säädettävä herkkyys. Anturi luulee pyyhkäisyn jälkeen aina kaatosateen alkaneen ja alkaa tykittää täydellä nopeudella... Sama vika muuten muissa sitikoissa ja pösöissä myös eli konsernin valmisteen ongelma.
        - esp:n toiminta esim. liikkeelle lähdettäessä liukkaasta risteyksestä. ESP pois ja johan pääsee menemään. Esp on muutenkin hieno keksintö usein, mutta hiton vaarallinen toisissa tilanteissa (jos auto puskee liukkailla tms.)

        Ostaisin saman auton uudelleen, mutta vanhemman vuosimallin tuon ikkunanpesurin vuoksi. Merkkiliike on tosiaan yrittänyt korjata ko. vikaa kolme kertaa mutta ainoa seuraus on ollut se, että pesuri pesee auton katon aiempaa paremmin. Työssäkäyvän aikataulu ei antanut myöden viedä enää neljättä kertaa huoltoon samasta naurettavasta syystä. Korjatkoon kevään määräaikaisessa huollossa perusteellisemmin.

        08 2-litran diesel robottilaatikolla. Ajettu vajaa 40 000

        Plussat:
        Ominaisuuksia on ja paljon
        tavaratilaakin löytyy, paitsi jos joku istuu takana käännettävillä tuoleilla kuten meillä
        Moottorissa kivasti puhtia.
        kompura pitää takapään aika hyvin ylhäällä kovallakin kuormalla
        (ihme juttu mutta...) se ladattava taskulamppu joka on myös takaosan sisävalona
        Miinukset:
        -Vedenlämpö-osoitin puuttuu.
        -Robottivaihteisto logiikaltaan kuin pikkubensa-koneesta. Ramppikiihdytyksessä saattaa hakea 2-vaihdetta A-asennolla (1 askel kerrallaan), dieseli vinguttaa yli 4000 kierrosta, arvatkaa kiihtyykö. Ohituksissa M-asento pakollinen jos haluaa ohituksen ilman vaaratilannetta tai takaatulevan peräänajoa.
        -H7-polttimot ovat suorastaan p*seestä. Niitä menee kuin ketjupolttajalla nikotiinipurkkaa. Ihan ihme susikonsepti sen polttimonpidike-peltihärvelin kanssa. Nytkin sormet rikki kädestä, se tietää joka niitä on ronkkinut sinne pesään. Edellisen sitikan H4:sia ei mennyt kertaakaan kolmeen vuoteen.
        -Tietyllä kierrosluvulla ja -rasitusasteella nykii. Esim noin 86 km/h kutosella loivaa ylämäkeä (robotti ei vaihda itse alas), alkaa ihme resonanssi joka on kiusallista. Esim oma ääni alkaa väristä tämän takia jos puhuu samaan aikaan.
        Hajonnut:
        -takapään ilmakompura vaihdettu melko uutena
        -Koko talven jonkun pyörän pyörimisanturi jumissa. Sammuttaa ABS:n, ESP:n ja automaattikäsijarrun ja koko keltainen valokimara päällä kojetaulussa. Voin kertoa että talviajo vaikeutuu dekadilla, kitkoilla etenkin. Veho tarjoaa tällaiseen toivotaan-toivotaan menetelmää eli "lämmitä auto niin se häviää". Paskat häviä.
        -Kerran stumppasi laivan rampille kun madeltiin ylöspäin (diesel, A1-vaihde päällä). Nytkähti senverran että oikea polvi osui virta-avaimeen ja avain juuresta poikki. Lensi avaimesta piirilevyt kolmena osana jonnekin ja nappiparisto jonnekin muualle (ajoneston virtalähde) ja takana kahden kilometrin autojono. Otsassa oli metrin sarvi ja korvat hieman punotti. Lisänä mielenkiintoinen piirre, että sain auton lopuksi käyntiin noilla paloina olevilla avaimenkappaleilla. Riittää kun pitää niitä piirilevyn palasia lähellä avaimenreikää kun patteri on paikallaan ja vääntää avaimen metalliosasta käyntiin...mutta paska konsepti se avain, varokaa noita tilanteita missä se esim vaikka tippuu kovalle alustalle. Se muoviosa ei ole mitään kovin kestävää tavaraa.


      • japsirulez

        se ranskalainen laatu on. Kyllä se on japsiautoilu toista. Ei tarvitse vikojen kanssa tapella.


      • 14
        japsirulez kirjoitti:

        se ranskalainen laatu on. Kyllä se on japsiautoilu toista. Ei tarvitse vikojen kanssa tapella.

        ...ettei tarvi vikojen kanssa tapella? Etkö ole seurannut viime aikoina uutisia Tojosta ja Hondasta?


      • leppoisaa
        14 kirjoitti:

        ...ettei tarvi vikojen kanssa tapella? Etkö ole seurannut viime aikoina uutisia Tojosta ja Hondasta?

        Kävin täällä viimeksi kesällä, ks yllä. Autona siis Grand Picasso 1.6HDi BMP. Talvi on mennyt mukavasti. Tuntuu olevan talviautonakin OK. Ainoastaan 24 asteen pakkasessa ajaessa kävi niin, että maantiellä taajamaan tultaessa (siis 40km/h) hidastuneen vauhdin myötä automaattinen ilmastointi jonkin tulkintavirheensä takia pisti sisäkierron päälle, jolloin tietysti lasit alkavat sumentua, mutta tuo tilannehan oli helposti korjattavissa manuaalisäädöillä ja sitten taas takaisin automaatille, kun vauhti nousi. Tämä on tosiaan ollut ainoa ongelmatilanne koko tämän aikasmoisen talven kuluessa. Hyvin pelittää siis. Eikä ole ajovalopottimoitakaan tarvinnut vaihtaa...

        Mistä muuten noita ranskalaisia periaatteen vuoksi haukkuvia japsi- ja saksalais-turkkilaisten autojen ihannoijia ilmaantuu tällekin palstalle? Miksi eivät pysy omilla palstoillaan vaahtoamassa.


      • kolavi
        AudiA6. kirjoitti:

        sen tietää kaikki.

        mitä kikulin jatkeella köröttelevä uhoo??


      • leppoisaa kirjoitti:

        Kävin täällä viimeksi kesällä, ks yllä. Autona siis Grand Picasso 1.6HDi BMP. Talvi on mennyt mukavasti. Tuntuu olevan talviautonakin OK. Ainoastaan 24 asteen pakkasessa ajaessa kävi niin, että maantiellä taajamaan tultaessa (siis 40km/h) hidastuneen vauhdin myötä automaattinen ilmastointi jonkin tulkintavirheensä takia pisti sisäkierron päälle, jolloin tietysti lasit alkavat sumentua, mutta tuo tilannehan oli helposti korjattavissa manuaalisäädöillä ja sitten taas takaisin automaatille, kun vauhti nousi. Tämä on tosiaan ollut ainoa ongelmatilanne koko tämän aikasmoisen talven kuluessa. Hyvin pelittää siis. Eikä ole ajovalopottimoitakaan tarvinnut vaihtaa...

        Mistä muuten noita ranskalaisia periaatteen vuoksi haukkuvia japsi- ja saksalais-turkkilaisten autojen ihannoijia ilmaantuu tällekin palstalle? Miksi eivät pysy omilla palstoillaan vaahtoamassa.

        Ostettu uutena 8/2008. Taka-akseli meni vaihtoon heti alussa. Sitten vuoden ajettua auto seisoi 3 viikkoa huollossa moottorin ohjausyksikön vaihdon takia. Ja nyt kun tuli 2 vuotta ja 3 viikkoa täyteen, niin pamahti turbo (takuuaika 2 vuotta). Taas menee moottorin ohjausyksikkö vaihtoon. Pelle Svensson teki pari päivää Tukholmassa töitä ohjausyksikön korjaamiseksi, mutta taisi olla Pellellä peukalo suussa kun ei saanut mitään aikaan !

        Jos totta puhutaan, niin mulla ei ole ikinä ollut näin heikkoa autoa. Auto on taksina ja on ollut huollon pihassa noin 1,5 kk reilun 2 vuoden aikana. Kilometrejä nyt 168 tkm.

        Oli ensimmäinen ja samalla viimeinen sitikka !!!!


      • silleensä
        joni.x kirjoitti:

        Ostettu uutena 8/2008. Taka-akseli meni vaihtoon heti alussa. Sitten vuoden ajettua auto seisoi 3 viikkoa huollossa moottorin ohjausyksikön vaihdon takia. Ja nyt kun tuli 2 vuotta ja 3 viikkoa täyteen, niin pamahti turbo (takuuaika 2 vuotta). Taas menee moottorin ohjausyksikkö vaihtoon. Pelle Svensson teki pari päivää Tukholmassa töitä ohjausyksikön korjaamiseksi, mutta taisi olla Pellellä peukalo suussa kun ei saanut mitään aikaan !

        Jos totta puhutaan, niin mulla ei ole ikinä ollut näin heikkoa autoa. Auto on taksina ja on ollut huollon pihassa noin 1,5 kk reilun 2 vuoden aikana. Kilometrejä nyt 168 tkm.

        Oli ensimmäinen ja samalla viimeinen sitikka !!!!

        vikoja, mutta suurin ongelma vaikuttaa olevan huollon hidas toiminta. Nopea ja osaava huolto ja olisit noiden parin vian jälkeen tyytyväinen Citikkaan.


      • leppoisaa
        silleensä kirjoitti:

        vikoja, mutta suurin ongelma vaikuttaa olevan huollon hidas toiminta. Nopea ja osaava huolto ja olisit noiden parin vian jälkeen tyytyväinen Citikkaan.

        Mittarissa 82.000km 1,6 Hdi BMP:llä. Ainoat korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuollot 20.000km:n välein. Ei mitään ongelmia.


      • Huollon toiminta
        leppoisaa kirjoitti:

        Mittarissa 82.000km 1,6 Hdi BMP:llä. Ainoat korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuollot 20.000km:n välein. Ei mitään ongelmia.

        kuuluu myös laatu ketjuun


      • KK
        leppoisaa kirjoitti:

        Mittarissa 82.000km 1,6 Hdi BMP:llä. Ainoat korjaamokäynnit ovat olleet määräaikaishuollot 20.000km:n välein. Ei mitään ongelmia.

        Ole onnellinen. Jos satut tarvitsemaan varaosia, niin saat niitä sitten muutamia viikkoja odotella. Vehon ja Auto-Bonin toimitusajat ovat taatusti Euroopan pisimmät.
        Täysi paska värkki muutenkin!


      • Anonyymi
        14 kirjoitti:

        ...ettei tarvi vikojen kanssa tapella? Etkö ole seurannut viime aikoina uutisia Tojosta ja Hondasta?

        En.


    • EsaEronen

      Minulla menossa jo kolmas sitikka. Edellinen 1.6 bensa xsara picasso oli meillä 300tkm asti ja palvelee vieläkin, mutta toisen perheen ajossa. Nyt ollut kaksi vuotta c4 grand picasso 1.6 thp bensa. Vikana ollut ainoastaan ovien johdotusten vaihto, joka meni takuuseen. Auto vm.2011 ostettiin siis käytettynä. yli 100tkm jo autolla ajettu ja hyvin on kaikki toiminut. Moottoriöljyä vie tosin 5000km/1l, mutta niin nämä turbokoneet viekin muissakin merkeissä. Hyvä peli ollut.

    • Citikkaisä

      C4 Grand Picasso 1.6hdi 80kw 6bmp 2008. Käytettynä ostettu, ajettu nyt meillä n. 30 000km vuoden sisään. nyt mittarissa n. 200 000km.
      Vaihdelaatikko on toimiva. Siihen pitää vain tottua, valoista lähtiessä jää muut jälkeen joten ei se ainakaan hidas ole. Tarvtitaessa vaihto manuaalille ja siihen loppuu esim. mäkimaastossa hitaasti ajaessa vaihteiden vaihtamaninen edestakasin.Koneessa riittää puhti hyvin täydellekkin autolle. Ei jää jalkohin kun ennakoit tarvittaessa. Osat samat kuin manuaali laatikkoon joten ei niin kalliita. Muistettava käyttää viimasuojia, hiukkasloukku tarvitsee lämpöä toimiakseen. kallis paukku jos se tukkeutuu. Englannissa paljon kyllä pesevät ja polttavat noita suodattimia, onhan siinä aina kuitenkin purkamisen vaiva.
      Korjatut ja todetut viat meillä ollessa
      Jakohihna ja vesipumppu (10v tai 180tkm)
      etupäähän jarrulevyt ja palat 180tkm kohdalla (kuluvaa tavaraa)
      vas. etupäänlaakeri samalla (kuluvaa tavaraa tämäkin)
      4- pyöräsuuntaus
      hiukkasloukku häiriö, selvisi että syynä 2 palanutta hehkutulppaa uusittu 4 tulppaa
      ilmavuoto polttoaineen lämmitys järjestelmässä, osa 65€ (sammmui helposti 30 sek päästä käynnistyksestä). korjattu hehkun vaihdon yhteydessä

      auton plussat
      Tilat
      Käytettävyys
      Kulutus
      Ajettavuus, ketterä koostaan huolimatta taipuu paremmin esim. parkkipaikalla kuin entinen pösö 406.
      varaosia saa lähes mistä vain
      Automaatti ilmastoinnin toimivuus; mm huurteettomuus, lämmön tasaisuus jne.
      Edulliset korjauskulut esim. moottori remonteissa verrattuna saksa-autoihin (olen selvittä nyt hinnat gran picasso versus VW touran automaatilla joten tiedän mistä puhun, turha volkkari ukkojen sitten alkaa tästä suutaan soittamaan)
      Lapset pitävät sisätilojen toimivuudesta
      Toimiva vaihdelaatikko
      Toimiva sähkökäsijarru
      vaihdelaatikon kestävyys kunhan öljyistä huolehdittu,

      Huonot puolet
      Sadetunnistin on ihan järjetön verrattuna esim- pösö 406 jossa tuo toimi erittäin hyvin
      alkuperäiset osat maksavat maltaita
      Merkkihuollon kalleus
      aavistus kova jousitus. ei haittaa kuin harvoin joten ei oikeastaan edes miinus!
      Varovaisuutta kotelointien poistoon, helposti saat murrettua muovihakaset yms.
      Takakontti saisi olla vieläkin isompi ;)
      perusvarustus olisi voinut olla alkujaan jo parempi esim. parkkitutkat jne.
      Kytkin kuluu aivan kuten manuaalissakin jos sillä luistattaa. eli kaasua kunnolla eikä liiraamisia tällä vaihdelaatikolla.Jarrun käyttö muistettava mäkipysähdyksissä. Kuluessaan kytkin aiheuttaa lähtönykimista jne.
      Mittaristo saisi olla kuskin edessä kuten pösöllä 5008 mallissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe