Elämänläheisiä VASTAUKSIA

VIRSULLE

## Saamme syödä kuninkaan pöydässä... ## (Virsu)

Niin, saamme syödä kuninkaan pöydässä, niinkuin Mefiboset, joka on armahdettujen esikuva.

2. Sam. 9:11    Hän vastasi kuninkaalle: "Minä teen niin kuin herrani ja kuninkaani käskee." Siitä alkaen Mefiboset söi Daavidin pöydässä kuninkaan poikien joukossa.

2. Sam. 9:13    mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa, koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä; ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.    

Ps. 23:5
Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. [Ps. 92:11]

Toivottavasti Vegetarius-jumala ei pyri rajoittamaan Virsun vapautta syödä kaikkea, mitä
Herra Luoja tarjoilee pöydässään. Pääruoka on tärkeä asia, se pihvi lisukkeineen.

Että miksikö teen hengellisestä asiasta vatsan asian? Ehkä siksi, että adventtikirkko
tekee vatsan asiasta hengellisen asian ja pelastuskysymyksen. Hallituskysymyksen.

Rakkaasti

SIRANJALLE

## Jumalallinen rakkaus, jos se saa täyttää mielemme, antaa meille rakkautta ja kärsivällisyyttä toinen toistamme kohtaan. ## (Siranja)

Kärsivällisesti jaksan muistuttaa, ettei sapattisinetti pelasta eikä sunnuntain viettäminen kadota.
Vaan armoton rakkaudettomuus akdottaa ja laupeus pelastaa.
Sillä armoton on laissa ja laupias on Krsituksessa.

Jaak 2:10-13

10
Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10]   
11
Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.   
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]   
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]   

Rakastaen

STORKILLE

## Eikös Ellen White kehoittanut lukemaan 1 Kor. 13 luvun joka päivä?
Siunausta päivääsi! ## (Stork)

Ei raamatunluku pelasta, vaan Jeesus Kristus!

Joh. 5:39
Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta. [Room. 1:2 ]

Rakkaudella

6

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arjen keskelle

1. Joh. 4:20
      Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt. [Ef. 4:31; Jaak. 3:14]

1. Joh. 4:21
      Tämän käskyn me olemmekin häneltä saaneet: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään. [3. Moos. 19:18 | Joh. 13:34 ]

Tit. 3:9
      Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. [1. Tim. 1:4 ]

1. Tim. 4:3
      Nämä kieltävät menemästä naimisiin ja syömästä ruokia, jotka Jumala on luonut sitä varten, että ne, jotka tuntevat ja uskovat totuuden, nauttisivat niitä ja kiittäisivät Jumalaa. [1. Moos. 9:3; Mark. 7:19; Room. 14:6; Kol. 2:20,21]

Ei sapatin, vaan arjen ystävä

• Neuvoja"

Raamattu Palstalle ja käännytäisit Teuvo Sunin Kristin uskoon. Hän todella kaipaa sinunlaisei Profeetan Opetuksia ja neuvoja. Jopa ArmiK Ja sirkka-iita ynnä muut joilla ei ole vertaistasi Raamatun tuntemusta. Sinulla olisi siellä hyvät edellykset saada monet sinun kaikkivoivan Evankeliumisi pariin: Toivotan sinulle siunausta uudelle työsarallesi. Näet Raamattupalstalla voit saada työllesi tuloksia. Siunausta sinulle!

• ## Väärä valinta Jumalan sapattia kohtaan johtaa kuoleman rangaistukseen niille, jotka kumartavat petoa ja rangaistus on iankaikkinen, sillä sunnuntai on pedon merkki, ja ollut voimassa vuodesta 321 jKr. lähtien.
        Jumalan merkki sapatti ja pedon merkki sunnuntai on silloin vastakkain, ja tottelemattomuus rangaistaan kuoleman rangaistuksilla molemmissa tapauksissa.
        Pedon rangaistus on ajallinen, mutta tottelemattomuus Jumalan sapatti käskyä vastaan on ikuinen.
        Kannattaa lukea Ilmestyskirja loppuun asti, ja tehdä oikea valinta, Jumalan ja pedon merkin suhteen. ## (Ylifariseus 7.6.08)

Tuossapa palstamme ylifariseus vei sanat suusta vapaiden suuntien ylifariseukselta eli
        a-kirkon johtajalta, joka ylimmäisenä johtaa puhetta ja näyttää tietä vapaille suunnille.

( http://www.svkn.fi/?sid=11 )

Laikesta ylläolevasta voi päätellä, että lauantailain astuminen voimaan ihan oikeasti on enää
        vain ajan kysymys. Salakavalasti annetaan ymmärtää ikäänkuin se jo olisi tosiasia ja pelkkä
        muodollinen järjestely enää puuttuu. Suomalaisten luterilaisuus lienee ainoa este laille.
        Kysyn vaan, että mitä voitettaisiin tuollaisella ulkonaisella hurskaudenosoituksella.
        Ei laki lähennä Isään vaan Krsitus.

KRISTUS ON KAIKKI KAIKESSA

1. Kor. 9:21
        Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ]

Ef. 2:12
        Siihen aikaan te elitte ilman Kristusta, Israelin kansan ulkopuolella ja osattomina liitoista ja niiden lupauksista, olitte maailmassa vailla toivoa ja vailla Jumalaa. [Room. 9:4]

Kol. 2:23
        Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä; mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.

Tästä kristinusko-adventismi-palstasta on muodostunut varsinainen lauantailain sisäänajopalsta.
        Ehkä siksi, että adventismissa todellakin pelastus on sidottu lauantailakiin.
        He sanovat, että Kristus putsasi lauantailain (sapatin), mutta että on muka välttämätöntä sitä
        noudattaa. Vaikka se olisi putsattu kuin ryövätty samariassa.
        Herää kylläkin kysymys, että miksi lauantailain ajajille ei riitä lauantailaki, vaan täytyy heidän
        koettaa pakottaa koko maailma juoksemaan heidän lakinsa perässä.

Vapaitten kristittyjen ylineuvoja johtaa sitä
        kirkkoa, joka korostaa ns. kolmannen enkelin
        sanomaa ja ripustaa sen varaan lauantaipelastuksen
        ja sunnuntaikadotuksen.
        Kannattaa lukea Sanasta, Ilm 14:9-11, kolmannen
        enkelin sanoma ja oivaltaa ihan itsekin, ettei
        siellä viitata lainkaan lauantaipäivään tai
        sunnuntaipäivään; ei viikon ensimmäiseen eikä
        viimeiseen.

Ilm 14:9-11
        9
        Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
        10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
        pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
        11
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

Tästä puhutaan

• Kun oikein ajattelee ...

Room. 14:5
      Joku pitää yhtä päivää toista parempana, toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia. Kukin olkoon omassa vakaumuksessaan varma. [Gal. 4:10]

Fil. 2:3
      Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne. [Room. 12:10 ]

Sä oot parempi lukija kuin mä.
      Kysypä siis itseltäsi, ottaako Sana tuossa
      Room 14:5 kantaa arkipäivien paremmuusjärjestykseen, vaiko ennemminkin siihen,
      mikä kunkin omiin olosuhteisiin parhaiten sopisi
      lepopäiväksi ja Herralle erotetuksi päiväksi.

Mutta mun mielestä Raamattu tuossa antaa luvan
      ihan itsenäisesti päättää, jopa srk:sta
      riippumatta, päättää pitää vaikkapa kaikkia
      päiviä samanarvoisina.
      Ainakaan siitä ei voi löytää sunnuntain
      väheksymistä lepopäivänä tai työpäivänä.

Jos lauantaisapatti olisi Herrammekin mielestä
      pakkosapatti, niin tuossa täytyisi olla siitä
      huomautus. Mutta teksti osoittaa päinvastaista.

Tämä on mun mielipide, mutta sä oot viisaampi.

• virsu

Minun näkemykseni ravinto asioista on, että se
      ei ole, ainakaan minulle pelastuskysymys, mutta
      "hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta"
      jos oikein muistan tuon lauseen.
      Tuskin sentään taivaassa pääruokana pihviä syödään,
      koska siellä ei kukaan eikä mikään enää kuole.
      Turha on kiistellä ruoka-asioista.Room.14:3"Joka syö kaikkea, älköön halveksiko sitä joka ei syö, ja joka
      taas ei syö kaikkea, älköön tuomitko sitä joka syö.
      Onhan Jumala ottanut omakseen hänetkin...

• Crocsit kestää ajan saatossa

Virsu tahtoo syödä Herran pöydästä kaiketi vain
        ne tähteet, jotka johtajilta tippuu pöydän alle.
        Kuitenkin Herran pöydän antimiin kuuluu kaikkea,
        mitä Hän on ihmistä varten luonut.

Vai virsu virnistelisi vihannesten puolesta, niin silti
        Herramme tahtoisi hänelle tarjoilla lihavan pöydän
        ihan vihollisten silmien edessä. Sääli ettei Herran
        tahto kelpaa virsunkuluttajalle.
        Tietysti virsu tässä yhteydessä vaikenee siitä, että
        Ellenin henkï kieltää häntä lihaa syömästä ja että
        se kielto luullaan kuuluvan kaikille ihmisille.

Lainaanpa aloitusta, joka jäi virsulta vissiin lukematta.
        Sillä vaikka itsellä ois jokin sellane sairaus, ettei voi
        lihhaa syödä, niin pitäs muita rohkasta syömään kaikkea.
        Mitäs kehumista siinä on, jos Herramme näyttävästi
        ruokkisi vaikkapa sinimailasilla tai pinaattikeitolla ja
        porkkanamehulla. Pihviä siinä olla pittää.

2. Sam. 9:13
        Mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa, koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä; ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.

Ps. 23:5
        Sinä katat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni tuoksuvalla öljyllä, ja minun maljani on ylitsevuotavainen. [Ps. 92:11]

Saarn. 9:7    
        Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.    

Taivaassa ei syödä, ei - - mutta palstaltahan löytyy sanankohta, jonka mukaan hieman ennen
        taivasikuisuutta, rauhanajan koittaessa, herkutellaan ja juhlitaan rauhan ja rakkauden voittoa.
        Virsu on oikeassa siinä, että ruoka on vain vatsan asia. Kuitenkin virsun a-kirkkokunta koettaa
        tehdä siitä hengellisen asia. Tässä ketjussahan on tarkoitus keskustella siitä ristiriidasta.

Jes. 25:6    
        Tällä vuorella Herra Sebaot valmistaa pidot kaikille kansoille, herkkuruokien aterian, valioviinien juhlan: ydinrasvalla maustettuja herkkuja, kypsiä, kirkkaaksi seestettyjä viinejä. [Ps. 22:27-32; Ilm. 19:9]    

Crocsit jalkaan ja monoksi ei kun menoksi, ei virsuilu ole tätä päivää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1795
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1170
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      444
      1139
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      131
      822
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe