Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiire, Apua, mistä nuori tammentaimi???

tuleva kummi

keksin juuri "loistoidean" kummipojalle lahjaksi.
Olisi kiva antaa samanikäinen jalopuun (mieluiten tammen) taimi.
Puutarhoissa tuntuvat myyvän n. 4vuotiaita ja minä haluaisin ihan pienen jotta olisi mahdollisimman lähellä pojan ikää.

Mistä tällaisen voisi saada? Tietty voisi tänä kesänä itse yrittää terhosta kasvattaa vaikka 1 vee lahjaksi, mutta viime kesäinen olisi musta vielä passelimpi kun silloin poikakin sai alkunsa.

Olen siis niinkin aikaisessa liikenteessä että ensi sunnuntaina on kastejuhla, osaako kukaan vinkata ostopaikkaa (pk-seudulla)?

5

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksivuotisia

      kuka niitä ostaisi, saa odottaa 100 vuotta että se kasvaisi joksikin.
      osta minkä löydät, onhan se puu kuitenkin siellä pihassa olevana yhtä vanha kuin kummilapsi.

    • Turun seutu

      Hei, laita s-postiosoitteesi!
      Mökin nurtsilta pitäisi poistaa syksyn aikana ilmestynyt taimi (jos on kestänyt tämän kevään kuivuuden). Olen odottanut sateen kastelua, että on helpompi nyhtäistä juurineen ylös.
      Taimi on ~10 senttinen, joten postituskin onnistuisi vielä.

    • Hiirenkorva

      Toivottavasti olet löytänyt pikkutammen kummilapsellesi. Noita yksivuotisia puiden taimia saa ainakin, Turusta, Ruissalon kasvitieteellisestä puutarhasta. Olen itsekin ostanut useita tammia ja hevoskastanjoita. Ne ovat tosi edullisia ja lähtevät hyvin kasvamaan, eikä tarvii hoitaa niin viimesen päälle kuin isoja taimia.

    • kasvaa pieniä taimia

      Asun Etelä-Espoossa ja lenkkeilen koiran kanssa melkoisesti. Täällä kasvaa noita tammia siellä täällä pihoilla. Ja varmaan ainakin kymmenen metriä joka suuntaan on yhdenkin aidan ulkopuolella kävelytien varressa maassa vaikka kuinka paljon pieniä tammen taimia. Eli ellei ala löytyä muualta ja Turkuun on pitkä matka, niin selvitä, missä noita tammia kasvaa. Sitten lenkille iltamyöhään istutuslapion kanssa vain ja saalis ruukkun pihalle varjoon odottamaan lahjoittamista. Talveksi kannattaa suojata sitten jäniksiltä.

      • harkintaa kiitos

        Ehdotat, että kummi istuttaisi kummilapselleen varastetun puun. Pienen taimen ottamista tuskin kukaan huomaisi, mutta en minä ainakaan voisi hyvillä mielin ilman lupaa otettua puuta lahjaksi antaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe