Olen aloittanut blogin, jota lisäilen sitä mukaa, kun saadaan lisää tapahtumia: Olen riidoissa Saunalahden kanssa niin, että ovat sulkeneet liittymäni ja haluavat laskuttaa minulta lähes puolitoista sataa euroa olemattomista soittoäänistä, joita en ole tilannut (eikä ne edes toimineetkaan..) Mutta näin etenee todella kyrsiintynyt asiakas ja lupaan, että teen rikosilmoituksen asiasta.
Onkohan muita, jotka tarvitsevat toimintaohjeita? Täältä niitä alkaa saamaan....
http://kakkuj.blogit.fi/celldorado-episodin-eteneminen/
Celldorado ja Saunalahti yhteen soppii...
46
3706
Vastaukset
- on se
Siis tuossa tapauksessahan pitää reklamoida celldoradoa ja erittäin lujaa, ota myös yhteys www.mapel.fi
Operaattori vain laskuttaa, palvelu on celldoradon. Kieroa toimintaa ko palveluntarjoajalla, jossa kiedotaan asiakas jollakin lailla mukaan ja he lähettävät niitä soittoääniä/kuvia/jne jotka maksaa asiakkaalle.- Suomen kansalainen
Annahan minulle neuvot, kun kerron sinulle faktat:
Celldorado - majapaikka Hollanti
Minä - Suomi
Lähdetään kehittämään tästä sitä voimakasta reklamaatiota? Varsinkin kun suomalainen puhelinnumero ei yöllä vastaa, koska ei ole silloin miehitettynä. Joku käy luurin nostamassa aamulla koukkuun ja siinä se varmaan on koko päivän. Sähköposteihin ei vastaa Suomen Celldorado saati hollantilainenkaan.
Juttuun oli siis sidottu vielä kolmen kuukauden periodi, jona aikana ILMAISEN soittoäänen tilannut asiakas ei pysty "palvelua" lopettamaan, koska SMS ei toimi eikä nettikeskeytys toimi.
No vielä tähän asiaan: Kuten ehdotin Saunalahdelle itsekin, alan hoidella Afrikan metsistä käsin tekstareilla polttopuuta - aluksi ilmaiseksi ja sitten 3 kk niin, ettei tilaaja pysty sitä keskeyttämään, kun huomaa, että tekstarilla lähettämäni polttopuut eivät takassa syty! Saamani soittoäänetkään eivät nimittäin toimineet - mahtoivatko olla edes sellaisia? Jos tämä on näin helppoa, eikä operaattorilla ole MITÄÄN vastuuta, niin mielestäni kaikki "rehellinen" työ pitäisi kieltää ja aletaan operaattorien kautta kierrättää rahaa. Uskon, että tietosuojalakiuudistus tuo tähänkin selvemmät ohjeet. Itse en näe, että minulla olisi edes ollut Celldoradon kanssa sopimusta. Olen sitä kysynyt Saunalahdeltakin, mutta siellä ei ole tietoa minun asiakkuussuhteestani Celdoradoon. He vain laskuttavat, kun TOINEN osapuoli näin haluaa! Se toinen taas eli minä, olen ollut hyvin kärkkäästi näitä soittoääniä vastustamassa ja omasta mielestäni tehnyt KAIKEN, mitä keksiä voi. Silti niitä ääniä tuli kolme kuukautta! Koska Saunalhti pystyy nämä kaikki teletunnistetiedoista todentamaan, niin mielestäni olen vahvoilla: minulla ei ole sopimusta Celldoradon kanssa ja olen vaatinut Saunalahtea olemaan maksamatta Celldoradon laskua, jota en ole tilannut ja jonka palvelun keskeyttäminen on "teknisen" esteen vuoksi ollut mahdotonta! Enkä usko, että olen ainoa! - krhrm
Suomen kansalainen kirjoitti:
Annahan minulle neuvot, kun kerron sinulle faktat:
Celldorado - majapaikka Hollanti
Minä - Suomi
Lähdetään kehittämään tästä sitä voimakasta reklamaatiota? Varsinkin kun suomalainen puhelinnumero ei yöllä vastaa, koska ei ole silloin miehitettynä. Joku käy luurin nostamassa aamulla koukkuun ja siinä se varmaan on koko päivän. Sähköposteihin ei vastaa Suomen Celldorado saati hollantilainenkaan.
Juttuun oli siis sidottu vielä kolmen kuukauden periodi, jona aikana ILMAISEN soittoäänen tilannut asiakas ei pysty "palvelua" lopettamaan, koska SMS ei toimi eikä nettikeskeytys toimi.
No vielä tähän asiaan: Kuten ehdotin Saunalahdelle itsekin, alan hoidella Afrikan metsistä käsin tekstareilla polttopuuta - aluksi ilmaiseksi ja sitten 3 kk niin, ettei tilaaja pysty sitä keskeyttämään, kun huomaa, että tekstarilla lähettämäni polttopuut eivät takassa syty! Saamani soittoäänetkään eivät nimittäin toimineet - mahtoivatko olla edes sellaisia? Jos tämä on näin helppoa, eikä operaattorilla ole MITÄÄN vastuuta, niin mielestäni kaikki "rehellinen" työ pitäisi kieltää ja aletaan operaattorien kautta kierrättää rahaa. Uskon, että tietosuojalakiuudistus tuo tähänkin selvemmät ohjeet. Itse en näe, että minulla olisi edes ollut Celldoradon kanssa sopimusta. Olen sitä kysynyt Saunalahdeltakin, mutta siellä ei ole tietoa minun asiakkuussuhteestani Celdoradoon. He vain laskuttavat, kun TOINEN osapuoli näin haluaa! Se toinen taas eli minä, olen ollut hyvin kärkkäästi näitä soittoääniä vastustamassa ja omasta mielestäni tehnyt KAIKEN, mitä keksiä voi. Silti niitä ääniä tuli kolme kuukautta! Koska Saunalhti pystyy nämä kaikki teletunnistetiedoista todentamaan, niin mielestäni olen vahvoilla: minulla ei ole sopimusta Celldoradon kanssa ja olen vaatinut Saunalahtea olemaan maksamatta Celldoradon laskua, jota en ole tilannut ja jonka palvelun keskeyttäminen on "teknisen" esteen vuoksi ollut mahdotonta! Enkä usko, että olen ainoa!Naurettavaa syyttää operaattoria tuosta asiasta. Celldorado on korvausvelvollinen, ei operaattori. Sinulle on sanottu ihan oikein Saunalahdelta että he eivät pysty palvelua tai sen laskutusta katkaisemaan puolestasi.Kun olet tilannut "ilmaisen" soittoäänen niin luitko Celldoradon sivuilla olevaa pientä pränttiä jossa yleensä lukee sopimusehdot. Saunalahti ei voi puuttua Celldoradon laskuttamiin palveluihin vaan palvelun katkaisu on aina asiakkaan ja palveluntarjoajan (Sinä Celldorado) välinen asia. Tyhmyydestä sakotetaan.
- Suomen kansalainen
krhrm kirjoitti:
Naurettavaa syyttää operaattoria tuosta asiasta. Celldorado on korvausvelvollinen, ei operaattori. Sinulle on sanottu ihan oikein Saunalahdelta että he eivät pysty palvelua tai sen laskutusta katkaisemaan puolestasi.Kun olet tilannut "ilmaisen" soittoäänen niin luitko Celldoradon sivuilla olevaa pientä pränttiä jossa yleensä lukee sopimusehdot. Saunalahti ei voi puuttua Celldoradon laskuttamiin palveluihin vaan palvelun katkaisu on aina asiakkaan ja palveluntarjoajan (Sinä Celldorado) välinen asia. Tyhmyydestä sakotetaan.
Onko sinulla tallessa se banneri, jossa tätä tarjottiin? Jos on, niin laita minulle, niin tarkastetaan kuinka pienellä ne oli kirjoitettu!
Olet siis sitä mieltä, että mainostamalla ilmaiseksi saatavaa tavaraa, on moraalinen oikeutus? Ja siitä kuitenkin maksaa joku (ainakin sinun luokittelusi mukaan) tyhmä oikeata rahaa? Jos tämä on tämän päivän yleinen katsantokanta, niin edelleen vahvistuu oma uudistunut näkemykseni siitä, mitä tässä elämässä pitäisi oikeasti tehdä....
En todellakaan ymmärrä miten voit väittää, että minä olen syyllinen ja minun pitää rahoja hakea ulkomailta. Toistan uudelleen: olen tehnyt kaikki konstit (kuvitellun sopimuskumppanini) Celldoradon kanssa useaan kertaan. Koska ne eivät tuottaneet tulosta, olen sitä mieltä, että joku muu pitää olla vastuussa! Koska sopimuskumppani (jota en ole koskaan sopimuskumppaniksenikaan halunnut) tekee jotakin, jonka luokittelen rikolliseksi toiminnaksi, pitää välittäjällä (Saunalahti, Sonera, Elisa, Kolmbus jne...) olla vahvemmat aseet rikollisen toiminnan kitkemiseksi omassa toiminnassaan. Sopimuksessani Saunalahden ei lue mitään "hallitsemattoman" tapauksen hoitamisesta. Pidän kuluttajana palvelun tarjoajan vastuita niin kovina, että moista väärinkäytöstä ei heidän verkossaan pääse tapahtumaan. Tämä ilmoitukseni ei varmaan tullut mitenkään yllätyksenä, sillä näitä valituksia on monissa Euroopan maissa sanomalehdistössä suurilla kirjaimilla. Niissä varoitetaan kulutajia menemään tähän retkuun. Minusta raskauttavana asianhaarana vielä tulevaan oikeudenkäyntiin pidän Saunalahden suhtautumista tähän asiaan: Minulle päin on tyrkytetty laskuja maksettavaksi, vaikka "pääkallonpaikalla" on 100% varmuudella ollut tieto väärinkäytöksistä niin Suomessa ja muissakin maissa. Silti Celldoradon kanssaan on sopimusta jatkettu ja kännykänkäyttäjiä pidetty pelleinä! Jos olisin itse Tauno Saunalahti, pitäisin huolen siitä, että kaikista palveluista on esim kirjallinen sopimus, joka on ihan oikeasti allekirjoitettu. Allekirjoitukseksi ei riitä missään muuallaan kaupankäynnissä pelkkä JOO tai tässä tapauksessa OK. Olen ymmärtänyt asian juuri niin, että kyseessä on rikollinen toiminta ja MINÄ olen joutunut sen kohteeksi. Jos nyt maksan enkä purnaa, niin seuraava TYHMÄ ajaa samaan miinaan. Ja sitten sinne tulee taas joku viisas ja kertoo sille, että oletpa tyhmä - olisit tehnyt niin ja niin! Ei ole moraalisestikaan oikein myydä ilmaiseksi ja laskuttaa siitä äärettömän monta kertaa isompia summia, kuin alkuperäinen sopimus on antanut olettaa!
Jos olen esim hotellinomistaja ja tiloissani harrastetaan paritusta, pitää minun ensi tilassa huolehtia, että toiminta ei jatku! Muussa tapauksessa saan syytteen ja tuomion osallistumisesta rikolliseen toimintaan! Sinun näkemyksesi mukaan tällaisen toiminnan voi lopettaa vain venäläissyntyisen kauppatavaran äiti jolle asiasta pitää ensin reklamoida ja sitten äiti katsoo onko lapsensa tullut väärinymmäretyksi ja mahtaako hänelä sitten olla rahat tallessa... - vali vali
Suomen kansalainen kirjoitti:
Onko sinulla tallessa se banneri, jossa tätä tarjottiin? Jos on, niin laita minulle, niin tarkastetaan kuinka pienellä ne oli kirjoitettu!
Olet siis sitä mieltä, että mainostamalla ilmaiseksi saatavaa tavaraa, on moraalinen oikeutus? Ja siitä kuitenkin maksaa joku (ainakin sinun luokittelusi mukaan) tyhmä oikeata rahaa? Jos tämä on tämän päivän yleinen katsantokanta, niin edelleen vahvistuu oma uudistunut näkemykseni siitä, mitä tässä elämässä pitäisi oikeasti tehdä....
En todellakaan ymmärrä miten voit väittää, että minä olen syyllinen ja minun pitää rahoja hakea ulkomailta. Toistan uudelleen: olen tehnyt kaikki konstit (kuvitellun sopimuskumppanini) Celldoradon kanssa useaan kertaan. Koska ne eivät tuottaneet tulosta, olen sitä mieltä, että joku muu pitää olla vastuussa! Koska sopimuskumppani (jota en ole koskaan sopimuskumppaniksenikaan halunnut) tekee jotakin, jonka luokittelen rikolliseksi toiminnaksi, pitää välittäjällä (Saunalahti, Sonera, Elisa, Kolmbus jne...) olla vahvemmat aseet rikollisen toiminnan kitkemiseksi omassa toiminnassaan. Sopimuksessani Saunalahden ei lue mitään "hallitsemattoman" tapauksen hoitamisesta. Pidän kuluttajana palvelun tarjoajan vastuita niin kovina, että moista väärinkäytöstä ei heidän verkossaan pääse tapahtumaan. Tämä ilmoitukseni ei varmaan tullut mitenkään yllätyksenä, sillä näitä valituksia on monissa Euroopan maissa sanomalehdistössä suurilla kirjaimilla. Niissä varoitetaan kulutajia menemään tähän retkuun. Minusta raskauttavana asianhaarana vielä tulevaan oikeudenkäyntiin pidän Saunalahden suhtautumista tähän asiaan: Minulle päin on tyrkytetty laskuja maksettavaksi, vaikka "pääkallonpaikalla" on 100% varmuudella ollut tieto väärinkäytöksistä niin Suomessa ja muissakin maissa. Silti Celldoradon kanssaan on sopimusta jatkettu ja kännykänkäyttäjiä pidetty pelleinä! Jos olisin itse Tauno Saunalahti, pitäisin huolen siitä, että kaikista palveluista on esim kirjallinen sopimus, joka on ihan oikeasti allekirjoitettu. Allekirjoitukseksi ei riitä missään muuallaan kaupankäynnissä pelkkä JOO tai tässä tapauksessa OK. Olen ymmärtänyt asian juuri niin, että kyseessä on rikollinen toiminta ja MINÄ olen joutunut sen kohteeksi. Jos nyt maksan enkä purnaa, niin seuraava TYHMÄ ajaa samaan miinaan. Ja sitten sinne tulee taas joku viisas ja kertoo sille, että oletpa tyhmä - olisit tehnyt niin ja niin! Ei ole moraalisestikaan oikein myydä ilmaiseksi ja laskuttaa siitä äärettömän monta kertaa isompia summia, kuin alkuperäinen sopimus on antanut olettaa!
Jos olen esim hotellinomistaja ja tiloissani harrastetaan paritusta, pitää minun ensi tilassa huolehtia, että toiminta ei jatku! Muussa tapauksessa saan syytteen ja tuomion osallistumisesta rikolliseen toimintaan! Sinun näkemyksesi mukaan tällaisen toiminnan voi lopettaa vain venäläissyntyisen kauppatavaran äiti jolle asiasta pitää ensin reklamoida ja sitten äiti katsoo onko lapsensa tullut väärinymmäretyksi ja mahtaako hänelä sitten olla rahat tallessa...Opit varmaan ettei kännykällä kannata leikkiä eikä kaiken maailman palveluihin kannata rekisteröityä :)
- Suomen kansalainen
vali vali kirjoitti:
Opit varmaan ettei kännykällä kannata leikkiä eikä kaiken maailman palveluihin kannata rekisteröityä :)
Mene sinä venäjälle takaisin, mistä olet tullutkin! Täällä on sananvapaus ja OIKEUS valittaa. Mielestäni tässä ollaan erittäin suuren ongelman alkulähteillä, jossa ollaan vasta miettimässä kansainvälistä lainsäädäntöä. Toivottavasti valittaminen auttaa! Laita vaikka suomalainen ystäväsi kysymään esim kuluttujasuojasta miten laajasta ongelmasta tässä on kyse. Minun ongelmani on lähinnä henkistä laatua. Rahaa minula olisi juuri ja juuri ollut maksaa laskuni, mutta en sitä halua tehdä, koska en ole sitoutunut sellaiseen, että minun pitäisi niin tehdä! Olet aivan oikeassa ja asian alkulähteillä, väittäessäsi että tyhmät tekevät niin!
Voidaan vielä vetää esimerkki edesmenneeltä puoluetoverisi/aateveljesi (JS) kaverilta - Adof Hitleriltä, joka päätti, että juutalaiset, homot yms kuummallisuudet eivät ole oikeutettuja tekemään oikein mitään muuta kuin kuolemaan. Ei markkinoinnissakaan saa asettaa tyhmiä eri asemaan, kyllä hekin saavat tehdä tilauksia netissä! Olen entistä vakuuttuneempi siitä, että uusi televiestintään ja nettimyyntiin suunnattu laki tulee asettamaan tiukat säädökset teleoperaattoreille! On mielestäni todella surkeaa luettavaa, että joku puolustaa sitä, että suuret ja mahtavat operaattorit saavat tehdä mitä lystävät ja kuluttaja maksaa ihan mitä vaan? Pitkät sopimukset ovat varsinkin sellaisia, joihin sopimuksen auktorisointiin pitäisi myös saada oikea allekirjoitus (käsin/sähköinen). Tieto sopimuksen olemassaolosta pitää tulla molemmilta osapuolilta tai se pitää todentaa siten, että operaattori, joka palvelut laskuttaa, laskuttaa vain jos myös tilaajaosapuoli hyväksyy sopimukselle. Rahan välittäminen on ollut perinteisesti pankkien hommia. Tämä johtuu siitä, että rahanvälitys ei ole mitenkään yksinkertaista kaikkine mahdollisine variaatioineen. Siksi pankit ovat standardisoineet toimiaan ja siellä on voimassa selvät säännöt. Homma toimii ja nyt uudet isot operaattorit ovat kuvitelleet, että heillä on mahdollisuus leikkiä pankkia nauttien vain provikoista mutta mitään vastuuta ei kanneta. Näin ei tule kauaa olemaan, joten huijarit kiirehtikää: pian rahahanat sulkeutuvat uuden lainsäädännön myötä!
Sitä varten on tänään olemassa mm. kuluttujasuoja, jonka piiriin tämäkin tapaus kuuluu. Siltikään en näe mitään syytä lähteä hakemaan rahojani Hollannista, vaikka tällä viikolla siellä henk.koht olenkin käymässä. En vain jaksa tuhlata kaikkea aikaa tähän - nämä kommentit ovat hyviä ja avaavat minunkin ajatuksilleni uusia uomia...kiitos siitä (ja sananvapaudesta!) - asff f
Suomen kansalainen kirjoitti:
Onko sinulla tallessa se banneri, jossa tätä tarjottiin? Jos on, niin laita minulle, niin tarkastetaan kuinka pienellä ne oli kirjoitettu!
Olet siis sitä mieltä, että mainostamalla ilmaiseksi saatavaa tavaraa, on moraalinen oikeutus? Ja siitä kuitenkin maksaa joku (ainakin sinun luokittelusi mukaan) tyhmä oikeata rahaa? Jos tämä on tämän päivän yleinen katsantokanta, niin edelleen vahvistuu oma uudistunut näkemykseni siitä, mitä tässä elämässä pitäisi oikeasti tehdä....
En todellakaan ymmärrä miten voit väittää, että minä olen syyllinen ja minun pitää rahoja hakea ulkomailta. Toistan uudelleen: olen tehnyt kaikki konstit (kuvitellun sopimuskumppanini) Celldoradon kanssa useaan kertaan. Koska ne eivät tuottaneet tulosta, olen sitä mieltä, että joku muu pitää olla vastuussa! Koska sopimuskumppani (jota en ole koskaan sopimuskumppaniksenikaan halunnut) tekee jotakin, jonka luokittelen rikolliseksi toiminnaksi, pitää välittäjällä (Saunalahti, Sonera, Elisa, Kolmbus jne...) olla vahvemmat aseet rikollisen toiminnan kitkemiseksi omassa toiminnassaan. Sopimuksessani Saunalahden ei lue mitään "hallitsemattoman" tapauksen hoitamisesta. Pidän kuluttajana palvelun tarjoajan vastuita niin kovina, että moista väärinkäytöstä ei heidän verkossaan pääse tapahtumaan. Tämä ilmoitukseni ei varmaan tullut mitenkään yllätyksenä, sillä näitä valituksia on monissa Euroopan maissa sanomalehdistössä suurilla kirjaimilla. Niissä varoitetaan kulutajia menemään tähän retkuun. Minusta raskauttavana asianhaarana vielä tulevaan oikeudenkäyntiin pidän Saunalahden suhtautumista tähän asiaan: Minulle päin on tyrkytetty laskuja maksettavaksi, vaikka "pääkallonpaikalla" on 100% varmuudella ollut tieto väärinkäytöksistä niin Suomessa ja muissakin maissa. Silti Celldoradon kanssaan on sopimusta jatkettu ja kännykänkäyttäjiä pidetty pelleinä! Jos olisin itse Tauno Saunalahti, pitäisin huolen siitä, että kaikista palveluista on esim kirjallinen sopimus, joka on ihan oikeasti allekirjoitettu. Allekirjoitukseksi ei riitä missään muuallaan kaupankäynnissä pelkkä JOO tai tässä tapauksessa OK. Olen ymmärtänyt asian juuri niin, että kyseessä on rikollinen toiminta ja MINÄ olen joutunut sen kohteeksi. Jos nyt maksan enkä purnaa, niin seuraava TYHMÄ ajaa samaan miinaan. Ja sitten sinne tulee taas joku viisas ja kertoo sille, että oletpa tyhmä - olisit tehnyt niin ja niin! Ei ole moraalisestikaan oikein myydä ilmaiseksi ja laskuttaa siitä äärettömän monta kertaa isompia summia, kuin alkuperäinen sopimus on antanut olettaa!
Jos olen esim hotellinomistaja ja tiloissani harrastetaan paritusta, pitää minun ensi tilassa huolehtia, että toiminta ei jatku! Muussa tapauksessa saan syytteen ja tuomion osallistumisesta rikolliseen toimintaan! Sinun näkemyksesi mukaan tällaisen toiminnan voi lopettaa vain venäläissyntyisen kauppatavaran äiti jolle asiasta pitää ensin reklamoida ja sitten äiti katsoo onko lapsensa tullut väärinymmäretyksi ja mahtaako hänelä sitten olla rahat tallessa... - Suomen kansalainen
asff f kirjoitti:
"10. PERUUTUS JA LOPETTAMINEN
Palvelun tarjoaja antaa käyttäjälle mahdollisuuden keskeyttää tietojen virran, jonka tämä saa SMS-palvelusta. Tarjoamme sinulle Palvelua koskevaa tietoa Sivustoilla ja/tai SMS-palvelun kautta."
Mahdollisuus on annettu, mutta ei toimi toimitetettujen ohjeiden mukaan!
"Myös Palvelun tarjoajan lähettämässä ilmaisessa tervetuloviestissä on tietoja siitä, kuinka voit peruuttaa Palvelun. "
Juuri näin olen toiminut heti, kun viestin sain. En vaan ymmärtänyt tilanneeni mitään, mutta lopetin sen välittömästi!
"On myös mahdollista lähettää sähköpostiviesti Sivustolla ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja/tai Palvelumme kautta tai soittaa puhelinnumeroon, joka on ilmoitettu Erityisissä ehdoissa."
Tätä vaihtoehtoa olen kokeillut varmaan yli 20 kertaa - tuloksetta.
Tein myös kokeeksi toimivuudesta lopetusilmoituksen jostakin muusta palvelusta, jota en ollut myöskään tilannut: vastaukseksi sain heti, että minulla ei ole tilattuna kyseistä palvelua! Mutta kun lähetin lopettamispyynnön OIKEAAN numeroon, mitään vastausta ei tullut ja sähköpostien lähettäminen jatkui.
ONKO OIKEIN edes näiden sääntöjen nojalla?
Teknillinen toimintahäiriö ei voi olla sattuma niin monessa maassa ja monella operaattorilla? - emt999999999999999999999999...
Suomen kansalainen kirjoitti:
Annahan minulle neuvot, kun kerron sinulle faktat:
Celldorado - majapaikka Hollanti
Minä - Suomi
Lähdetään kehittämään tästä sitä voimakasta reklamaatiota? Varsinkin kun suomalainen puhelinnumero ei yöllä vastaa, koska ei ole silloin miehitettynä. Joku käy luurin nostamassa aamulla koukkuun ja siinä se varmaan on koko päivän. Sähköposteihin ei vastaa Suomen Celldorado saati hollantilainenkaan.
Juttuun oli siis sidottu vielä kolmen kuukauden periodi, jona aikana ILMAISEN soittoäänen tilannut asiakas ei pysty "palvelua" lopettamaan, koska SMS ei toimi eikä nettikeskeytys toimi.
No vielä tähän asiaan: Kuten ehdotin Saunalahdelle itsekin, alan hoidella Afrikan metsistä käsin tekstareilla polttopuuta - aluksi ilmaiseksi ja sitten 3 kk niin, ettei tilaaja pysty sitä keskeyttämään, kun huomaa, että tekstarilla lähettämäni polttopuut eivät takassa syty! Saamani soittoäänetkään eivät nimittäin toimineet - mahtoivatko olla edes sellaisia? Jos tämä on näin helppoa, eikä operaattorilla ole MITÄÄN vastuuta, niin mielestäni kaikki "rehellinen" työ pitäisi kieltää ja aletaan operaattorien kautta kierrättää rahaa. Uskon, että tietosuojalakiuudistus tuo tähänkin selvemmät ohjeet. Itse en näe, että minulla olisi edes ollut Celldoradon kanssa sopimusta. Olen sitä kysynyt Saunalahdeltakin, mutta siellä ei ole tietoa minun asiakkuussuhteestani Celdoradoon. He vain laskuttavat, kun TOINEN osapuoli näin haluaa! Se toinen taas eli minä, olen ollut hyvin kärkkäästi näitä soittoääniä vastustamassa ja omasta mielestäni tehnyt KAIKEN, mitä keksiä voi. Silti niitä ääniä tuli kolme kuukautta! Koska Saunalhti pystyy nämä kaikki teletunnistetiedoista todentamaan, niin mielestäni olen vahvoilla: minulla ei ole sopimusta Celldoradon kanssa ja olen vaatinut Saunalahtea olemaan maksamatta Celldoradon laskua, jota en ole tilannut ja jonka palvelun keskeyttäminen on "teknisen" esteen vuoksi ollut mahdotonta! Enkä usko, että olen ainoa!moi
- Että näin
Suomen kansalainen kirjoitti:
"10. PERUUTUS JA LOPETTAMINEN
Palvelun tarjoaja antaa käyttäjälle mahdollisuuden keskeyttää tietojen virran, jonka tämä saa SMS-palvelusta. Tarjoamme sinulle Palvelua koskevaa tietoa Sivustoilla ja/tai SMS-palvelun kautta."
Mahdollisuus on annettu, mutta ei toimi toimitetettujen ohjeiden mukaan!
"Myös Palvelun tarjoajan lähettämässä ilmaisessa tervetuloviestissä on tietoja siitä, kuinka voit peruuttaa Palvelun. "
Juuri näin olen toiminut heti, kun viestin sain. En vaan ymmärtänyt tilanneeni mitään, mutta lopetin sen välittömästi!
"On myös mahdollista lähettää sähköpostiviesti Sivustolla ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja/tai Palvelumme kautta tai soittaa puhelinnumeroon, joka on ilmoitettu Erityisissä ehdoissa."
Tätä vaihtoehtoa olen kokeillut varmaan yli 20 kertaa - tuloksetta.
Tein myös kokeeksi toimivuudesta lopetusilmoituksen jostakin muusta palvelusta, jota en ollut myöskään tilannut: vastaukseksi sain heti, että minulla ei ole tilattuna kyseistä palvelua! Mutta kun lähetin lopettamispyynnön OIKEAAN numeroon, mitään vastausta ei tullut ja sähköpostien lähettäminen jatkui.
ONKO OIKEIN edes näiden sääntöjen nojalla?
Teknillinen toimintahäiriö ei voi olla sattuma niin monessa maassa ja monella operaattorilla?Aina kun tilaa Celldoradolta tai muilta niin siinä on se pieni präntti, jota ei sitten lueta. Sopimuksista on vaikea päästä irti, tiedän sen. Mutta jos erehtyy tilaamaan heikohkoihin sopimusehtoihin perustuvaa palvelua, pitäisi olla sen verran järkeä päässä että lukee, edes, ne pienet präntit.
Lukekaa, lukekaa! Ilmaista ei ole mikään tässä maailmassa, nyt on 2008, ja epäilyksen pitäisi herätä jo siinä vaiheessa kun jotain "ilmaista" tarjotaan. Saunalahti on vain välilaskuttaja, siinäpä se. - ei oo
Että näin kirjoitti:
Aina kun tilaa Celldoradolta tai muilta niin siinä on se pieni präntti, jota ei sitten lueta. Sopimuksista on vaikea päästä irti, tiedän sen. Mutta jos erehtyy tilaamaan heikohkoihin sopimusehtoihin perustuvaa palvelua, pitäisi olla sen verran järkeä päässä että lukee, edes, ne pienet präntit.
Lukekaa, lukekaa! Ilmaista ei ole mikään tässä maailmassa, nyt on 2008, ja epäilyksen pitäisi herätä jo siinä vaiheessa kun jotain "ilmaista" tarjotaan. Saunalahti on vain välilaskuttaja, siinäpä se.Jos sinä tai minä tai Saunalahti aletaan leikkimään pankkia, niin pitää sillä pankilla olla myös sopparit kunnossa. Jos ei osaa leikkiä pankkia, niin tullee ongelmia? Itse asiassa pankkia ei saisi ihan kaikki leikkiä, jos ei osaa!
- Sunalahti? xD eheh
ei oo kirjoitti:
Jos sinä tai minä tai Saunalahti aletaan leikkimään pankkia, niin pitää sillä pankilla olla myös sopparit kunnossa. Jos ei osaa leikkiä pankkia, niin tullee ongelmia? Itse asiassa pankkia ei saisi ihan kaikki leikkiä, jos ei osaa!
Mikä on Sunalahti, hmmm.... mielenkiintoista en olekaan ennen kuullut tästä palvelusta :D LOL..
- V*******
krhrm kirjoitti:
Naurettavaa syyttää operaattoria tuosta asiasta. Celldorado on korvausvelvollinen, ei operaattori. Sinulle on sanottu ihan oikein Saunalahdelta että he eivät pysty palvelua tai sen laskutusta katkaisemaan puolestasi.Kun olet tilannut "ilmaisen" soittoäänen niin luitko Celldoradon sivuilla olevaa pientä pränttiä jossa yleensä lukee sopimusehdot. Saunalahti ei voi puuttua Celldoradon laskuttamiin palveluihin vaan palvelun katkaisu on aina asiakkaan ja palveluntarjoajan (Sinä Celldorado) välinen asia. Tyhmyydestä sakotetaan.
No niin tuli myös tehtyä moka facebookissa kun jotain äö testiä ehdotti siinä pääjäässä tein sen ja vielä oman numeron tyhmänä loppuun näpyttelin. Ja tulihan celdoradolta joku viesti jostakin ja toinen perään no lähetin sinne viestin niinkuin neuvotaan, STOP numeroon ***** no nyt katotaan et mitä tapahtuu ja mistä laskutetaan?? Kyyllä ne kaks voin vilä maksaa oman tyhmyyden piikkiin mut jos lisää tulee niin täältäkin kuuluu!!!!
- Otin selvää!
krhrm kirjoitti:
Naurettavaa syyttää operaattoria tuosta asiasta. Celldorado on korvausvelvollinen, ei operaattori. Sinulle on sanottu ihan oikein Saunalahdelta että he eivät pysty palvelua tai sen laskutusta katkaisemaan puolestasi.Kun olet tilannut "ilmaisen" soittoäänen niin luitko Celldoradon sivuilla olevaa pientä pränttiä jossa yleensä lukee sopimusehdot. Saunalahti ei voi puuttua Celldoradon laskuttamiin palveluihin vaan palvelun katkaisu on aina asiakkaan ja palveluntarjoajan (Sinä Celldorado) välinen asia. Tyhmyydestä sakotetaan.
Heps, ei ole naurettavaa! Saunalahden tilille se raha menee! Minä EN OLE EDES TILANNUT sitä palvelua ja Saunalahden puhelutietojen mukaan joka pvä tulee palvelu! En oikeasti ole koskaan tilannut mitään, ei ole sopimusta. Todellisuudessa EI TULE mitään palveluita edes! Vain lasku tulee. Ja Saunalahti laskuttaa. Hyvä kytkös, euro toiselle ja toinen toiselle - 50/kk. Tyhjästä. Saunalahti esittää viatonta.
Yrittäjien juristi kertoi, että nykyisin on laki, jonka mukaan palveluntarjoajan on kerran kuussa lähetettävä sopimus, jossa näkyy sovittu palvelu. - Uskomatonta!
krhrm kirjoitti:
Naurettavaa syyttää operaattoria tuosta asiasta. Celldorado on korvausvelvollinen, ei operaattori. Sinulle on sanottu ihan oikein Saunalahdelta että he eivät pysty palvelua tai sen laskutusta katkaisemaan puolestasi.Kun olet tilannut "ilmaisen" soittoäänen niin luitko Celldoradon sivuilla olevaa pientä pränttiä jossa yleensä lukee sopimusehdot. Saunalahti ei voi puuttua Celldoradon laskuttamiin palveluihin vaan palvelun katkaisu on aina asiakkaan ja palveluntarjoajan (Sinä Celldorado) välinen asia. Tyhmyydestä sakotetaan.
Hei, kyllä operaattoria voi syyttää siinä tapauksessa, että se laskuttaa, vaikka ei ole tilattu, ei saatu mitään palvelua- tekstiviestiä tai muuta- on peruttu (vaikka ei siis tilattu!), jne.
En minäkään laskuta kaverin firman puolesta omia asiakkaita olemattomista palveluista!
Tämä on oikeasti huipputörkeää, aivan rikollista Elisalta ja Saunalahdelta!
- Suivaantunut
Jouduin pulaan, kun alaikäinen tyttäreni on netissä mennyt tähän vouhotukseen mukaan.Saunalahdelta luvattiin laittaa esto päälle, ettei hän enää voi vastaanottaa viestejä tosta paskafirmasta, mutta toimiiko se? Yritin mennä celldoradon sivuille ja tehdä stoppia juttuun, mutta sivuja ei saanut auki.Mitä ihmettä mä nyt teen???
- jo ilmoittanut
Ilmoita Saunalahteen, että teillä ei ole sopimusta Celldoradon kanssa ja kiellä heitä lähettämästä laskua Celldoradon puolesta. Se on rikollista toimintaa (sinulla ei ole sopimusta Celldoradon kanssa, vaikka Celldorado niin väittää) ja Saunalhti sallii jatkaessaan rikollisen toiminnan verkossaan, jos laittaa sinut maksamaan penniäkään siitä laskusta!
Sulku voi onnistua, mutta sen kuulet kyllä tyttösi puhelimien piippauksista, että ei taida toimia. Mutta esimiestasolle lähtevä ilmoitus voi auttaa. Oikeasti pitäisi vielä tehdä kuluttajasuojaan jne.jne.jne ilmoitukset, mutta vasta lainsäädännön puuttuminen tällaiseen toimintaan auttaa asiassa. Nyt liikemiehet puhuvat vaan siitä, että tämä on bisnestä, vaikka se liippaa minun oikeuskäsitykseni mukaan petoksen puolelle. - ÖLJKHK
Niitä ei todellakaan pidä maksaa. Kuluttajasuojavirasto auttaa ja varmaankin se operaattori hinaa mahdollisesti menettämänsä rahat takaisin siltä paskalafkalta:
Soittoäänitulva vei operaattorin liki oikeussalia
Epäselvissä olosuhteissa syntyneet palvelumaksut aiheuttivat riidan, joka kuitenkin päättyi sovintoon ennen oikeuskäsittelyä. Operaattorilla on jatkossakin näyttötaakka, jos kiista koskee sopimuksen syntymistä.
Kuluttaja tilasi Celldorado-nimiseltä hollantilaiselta yritykseltä yhden soittoäänen kännykkäänsä. Tilauksen jälkeen yhtiö alkoi lähettää kuluttajalle viestejä tasaisin väliajoin. Kuluttaja huomasi seuraavan puhelinlaskun yhteydessä, että häneltä peritään mobiilipalveluista yhteensä 50 euroa.
Kuluttaja otti yhteyttä puhelinoperaattoriinsa Saunalahteen ja ilmoitti, ettei ole kyseisiä palveluita tilannut ja kieltäytyi maksamasta laskua Celldoradon viestien osalta. Operaattori ilmoitti, että sopimusehtojen mukaan liittymänhaltija vastaa myös liittymän kautta tilatuista muiden yhtiöiden tarjoamista palveluista. Samalla operaattori ilmoitti jatkavansa saatavan perintää ja kehotti kuluttajaa reklamoimaan asiasta kyseiselle hollantilaiselle yhtiölle.
Kuluttaja kääntyi asiassa Kuluttajaviraston puoleen. Virasto katsoi, että operaattorin pitää näyttää sopimuksen syntyminen toteen, jos kuluttaja kiistää sen. Tämä koskee myös niitä tilanteita, joissa operaattori perii muiden saatavia. Näytöksi sopimuksen synnystä ei riitä vain puheluerittely. Kun operaattorille ilmoitettiin, että kuluttajaa ryhdytään avustamaan asiassa, operaattori luopui saatavan perinnästä.
Kuluttajavirasto tulee avustamaan jatkossakin kuluttajia niissä tapauksissa, joissa operaattorit perivät epäselvissä olosuhteissa syntyneitä palvelumaksuja. Tarvittaessa asia saatetaan tuomioistuimen päätettäväksi ennakkopäätöksen saamiseksi.
Lue myös:
Kuluttajaa avustetaan oikeudessa, jos sopua ei synny
Kuluttaja-asioita tuomioistuimissa
- ..tunut
Oliskohan jo pikkuhiljaa ainesta ryhmäkanteelle?? Hajua ei mulla asiasta vielä ole. Mua celldorado laskuttaa (ja saunalahti)tekstareista joita en tiennyt koskaan tilanneeni koska en mitään ole saanut. Kyseistä palvelua en siten voinut lopettaa kun en tiennyt sen olemassaolosta kun mitään ei pukannut mun puhelimeen. Ei edes siansaksaa tai ilmoitusta että kyseistä viestiä ei voitu vastaanottaa. Ja Saunalahdella ei kyseista toimintaa ole!!!???? Tällainen alkeellinen toiminta on kaikilla muilla operaattoreilla toiminut. Mutta laskuttavat nyt mua kuitenkin tyhjästä sata euroa! En ole maksanut enkä helposti maksa. Ei kai kukaan hullu maksaisi aikakausilehdestäkään joka ei koskaan luukusta putoa sisään -vain koska lehden toimittaja niin väittää??? Saunalahden laskutus taas kulkee jälkijunassa joten pystyin reagoimaan tähän vasta 1½ kuukautta jälkijunassa, jolloin laskua ehti kertyä tajuttomasti. Totesivat että voinhan omilta sivuilta seurata laskutustani mutta kun ei ole tähänastikaan ollut tarve niin mitä hemmettiä mä sellaiseen surffailuun aikaani kuluttaisin kun on duunia niin paljon kun ehtii vaan tehdä. Celldoradolla taas kukaan ei reagoi- tietenkään- meileihin ja reklamaatioihin mitään. Eikä kukaan niitä luekaan. Aika vaikea tilanne edetä mihinkään. Kertokaa kommettia/neuvoa mikäli jaksoitte lukea.
- celldoradon seimen
Olen ehdotomasti mukana tässä.
Syy miksi lähden mukaan on se, että liikemiehet näkevät aukon lainsäädännössä ja käyttävät sitä moraalittomasti hyväkseen! Tämä asia tulee varmaan muuttumaan, kun Suomeen/EUhun saadaan edes jotenkin ajan tasalla oleva lainsäädäntö sähköisestä kaupankäynnistä.Hämäräliikemiehet eivät lopeta tätä toimintaansa, ellei heitä saada HENKILÖKOHTAISESTI oikeuden eteen. Uskon, että vaikka oikeus heidät jättäisi tuomitsematta, olisivat turvamiehet täystyöllistettyjä oikeussaleista poistuttaessa. Sen verran suuri on huijattujen joukko ja arvatenkin vihaisia siitä menetelmästä ja tavasta, jolla ansiottomasti on rahat voimattomilta kännykänkäyttäjiltä viety.
Ei pidä toki unohtaa operaattoreiden apua, joka mahdollistaa liikemiesten rikollisen/moraalittoman toiminnan. Suomessa ainakin hotellin pitäjä, joka sallii huoraamisen hotellin tiloissa, laitetaan telkien taakse, koska ei ole pitänyt hotelliaan laillisen toiminnan tiellä! Mutta hekin ovat liikemiehiä ja toisten liikemiesten apulaisia! Nämä asiat voidaan saada kriminalisoitua, kunhan asianajaja, joka ymmärtää yskän, ottaa asian hoitaakseen. - ARVO G
celldoradon seimen kirjoitti:
Olen ehdotomasti mukana tässä.
Syy miksi lähden mukaan on se, että liikemiehet näkevät aukon lainsäädännössä ja käyttävät sitä moraalittomasti hyväkseen! Tämä asia tulee varmaan muuttumaan, kun Suomeen/EUhun saadaan edes jotenkin ajan tasalla oleva lainsäädäntö sähköisestä kaupankäynnistä.Hämäräliikemiehet eivät lopeta tätä toimintaansa, ellei heitä saada HENKILÖKOHTAISESTI oikeuden eteen. Uskon, että vaikka oikeus heidät jättäisi tuomitsematta, olisivat turvamiehet täystyöllistettyjä oikeussaleista poistuttaessa. Sen verran suuri on huijattujen joukko ja arvatenkin vihaisia siitä menetelmästä ja tavasta, jolla ansiottomasti on rahat voimattomilta kännykänkäyttäjiltä viety.
Ei pidä toki unohtaa operaattoreiden apua, joka mahdollistaa liikemiesten rikollisen/moraalittoman toiminnan. Suomessa ainakin hotellin pitäjä, joka sallii huoraamisen hotellin tiloissa, laitetaan telkien taakse, koska ei ole pitänyt hotelliaan laillisen toiminnan tiellä! Mutta hekin ovat liikemiehiä ja toisten liikemiesten apulaisia! Nämä asiat voidaan saada kriminalisoitua, kunhan asianajaja, joka ymmärtää yskän, ottaa asian hoitaakseen.Mulla on riitajuttu meneillään. On muka kännykällä netin tai wapin kautta tehty sopimus, ongelma on se, että niin vanhassa kännykässä ei ole edes selaimia. Saunalahti käyttäytyy samoin kuin Celldorado, luulen että kytköksiä on. Saunalahden palvelu on todella surkeaa eivätkä he hallitse normaaleja liike-elämän perussääntöjä. Puheluerittelyn toimittaminen oli todella hankalaa. Suosittelen väistämään Saunalahtea mahdollisimman tarkkaan.
- exSaunalahtelainen
ARVO G kirjoitti:
Mulla on riitajuttu meneillään. On muka kännykällä netin tai wapin kautta tehty sopimus, ongelma on se, että niin vanhassa kännykässä ei ole edes selaimia. Saunalahti käyttäytyy samoin kuin Celldorado, luulen että kytköksiä on. Saunalahden palvelu on todella surkeaa eivätkä he hallitse normaaleja liike-elämän perussääntöjä. Puheluerittelyn toimittaminen oli todella hankalaa. Suosittelen väistämään Saunalahtea mahdollisimman tarkkaan.
Suurin ongelma on lainsäädännön puuttuminen tältä alalta ja sen puuttumisen ovat "suuret" liikemiehet huomanneet. Oikeasti kaikessa mennään niin läheltä rimaa, että ei (ihan heti) olla vankilassa! Mutta kuten kaikessa tänä päivänä: aina löytyy joku säädös jolla saadaan nämä moraalittomat liikemiehet vastuuseen. Minulla on laadittuna riskoskanne, joka on aukoton. Se etenee loogisesti ja todistaa väitteeni oikeiksi. Enää puuttuu kallis lakimies, joka sanookin, että minun rikokseksi väittämä toiminta on lain pykälän senjasen mukaan laillista ja minä saan herjauskanteen. Näinhän tämänpäivän elämässä kaikki menee... Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhdessä kuluttajasuojan asiantuntemuksen kanssa meillä on mahdollisuus tehdä kanne, jolla saadaan vaadittua menetetyt sataset takaisin korkoineen!
- ARVO G
exSaunalahtelainen kirjoitti:
Suurin ongelma on lainsäädännön puuttuminen tältä alalta ja sen puuttumisen ovat "suuret" liikemiehet huomanneet. Oikeasti kaikessa mennään niin läheltä rimaa, että ei (ihan heti) olla vankilassa! Mutta kuten kaikessa tänä päivänä: aina löytyy joku säädös jolla saadaan nämä moraalittomat liikemiehet vastuuseen. Minulla on laadittuna riskoskanne, joka on aukoton. Se etenee loogisesti ja todistaa väitteeni oikeiksi. Enää puuttuu kallis lakimies, joka sanookin, että minun rikokseksi väittämä toiminta on lain pykälän senjasen mukaan laillista ja minä saan herjauskanteen. Näinhän tämänpäivän elämässä kaikki menee... Olen kuitenkin sitä mieltä, että yhdessä kuluttajasuojan asiantuntemuksen kanssa meillä on mahdollisuus tehdä kanne, jolla saadaan vaadittua menetetyt sataset takaisin korkoineen!
Olen ollut yhteyksissä asiasta niin kotimaiseen kuluttajaviranomaiseen sekä euroopan vastaavaan. Olen ymmärtänyt, että ryhmäkanteita on rakenteilla. Onko vastapuolena juuri Celldorado, en tiedä. Minun asiani on Kuluttajariitalautakunnassa ja todellakin katson asian loppuun asti. Saunalahdella ja Celldoradolla on samansuuntaista toimintamallia, henkilöt piilossa, ei suoria puhelinnumeroita, yhteistyö todella hankalaa ja nihkeää, amatöörimäistä ja kaukana liike-elämän perus- käytössäännöistä. Palveluviestien asiaa tutkittuani, on selvää, että kyseessä on puhdas huijaus. Ns viestit ovat tekaistuja. Kyseiset asiat ovat lisäksi puhtaasti Poliisille kuuluva ja tutkittava asia. Täyttää taatusti rikoksen tunnusmerkit ja varmaan Saunalahtikin kuultavaksi joutuu. Ihmettelen suuresti ettei Saunalahtea suuremmin sureta heidän mainekkaan. Kaipa heillä on varaa tähän?!
- ExSaunalahtelainen
ARVO G kirjoitti:
Olen ollut yhteyksissä asiasta niin kotimaiseen kuluttajaviranomaiseen sekä euroopan vastaavaan. Olen ymmärtänyt, että ryhmäkanteita on rakenteilla. Onko vastapuolena juuri Celldorado, en tiedä. Minun asiani on Kuluttajariitalautakunnassa ja todellakin katson asian loppuun asti. Saunalahdella ja Celldoradolla on samansuuntaista toimintamallia, henkilöt piilossa, ei suoria puhelinnumeroita, yhteistyö todella hankalaa ja nihkeää, amatöörimäistä ja kaukana liike-elämän perus- käytössäännöistä. Palveluviestien asiaa tutkittuani, on selvää, että kyseessä on puhdas huijaus. Ns viestit ovat tekaistuja. Kyseiset asiat ovat lisäksi puhtaasti Poliisille kuuluva ja tutkittava asia. Täyttää taatusti rikoksen tunnusmerkit ja varmaan Saunalahtikin kuultavaksi joutuu. Ihmettelen suuresti ettei Saunalahtea suuremmin sureta heidän mainekkaan. Kaipa heillä on varaa tähän?!
Olen ehdottanut Saunalahdelle seuraavaa liikeideaa: Alan myymään tekstiviesteillä halkoja. Kun lähettää tekstiviestin, saa paluuviestissä halon uuniin/takkaan pantavaksi. Säästää, jos tekee parin kuukauden sopimuksen ja lähetän pari halkoa päivässä tekstarilla. Vastaa muuten toimivuudeltaan aivan näitä Celldoradon soittoääniä, joista minun puhelintani pitävä käsi sanoi aina vaan "prrkle" - muuta ääntä en niillä saanut aikaiseksi. Lupasin viedä Saunalahden johdon Thaimaahan liikematkalle (=tutustumaan muihin huijareihin)näillä tienaamillani rahoilla. Takasin ylimmälle johdolle, että ainakin minulla on nämä toimimattomat tekstiviestit aiheuttaneet niin paljon lämpenemistä, että se vastaa lämpöarvoltaan yhtä n. 40cm pitkää halkoa.
- Celldorado syypää
ARVO G kirjoitti:
Olen ollut yhteyksissä asiasta niin kotimaiseen kuluttajaviranomaiseen sekä euroopan vastaavaan. Olen ymmärtänyt, että ryhmäkanteita on rakenteilla. Onko vastapuolena juuri Celldorado, en tiedä. Minun asiani on Kuluttajariitalautakunnassa ja todellakin katson asian loppuun asti. Saunalahdella ja Celldoradolla on samansuuntaista toimintamallia, henkilöt piilossa, ei suoria puhelinnumeroita, yhteistyö todella hankalaa ja nihkeää, amatöörimäistä ja kaukana liike-elämän perus- käytössäännöistä. Palveluviestien asiaa tutkittuani, on selvää, että kyseessä on puhdas huijaus. Ns viestit ovat tekaistuja. Kyseiset asiat ovat lisäksi puhtaasti Poliisille kuuluva ja tutkittava asia. Täyttää taatusti rikoksen tunnusmerkit ja varmaan Saunalahtikin kuultavaksi joutuu. Ihmettelen suuresti ettei Saunalahtea suuremmin sureta heidän mainekkaan. Kaipa heillä on varaa tähän?!
Luepas keskusteluja eri operaattorien sivuilta ! Samasta Celldoradosta puhutaan kaikilla muillakin operaattoreiden sivuilla ,Saunalahti, DNA , Elisa ....ihan sama mikä on operaattori . Celldorado on yritys joka sinulle laskua tekee, ihan sama mitä operaattorin liittymää käytät !
- tässä avauksessa
173 X X X Ryöstäjä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4794426 - Aguel
- olet saunalahden asiakas.
Saunalahti ei hyödy laskuttamisella mitään.
Celldorado on ostanut SMS palvelut toisaalta EI Saunalahdelta.
Sauanalhti ei voi mitään sille, ettet osaa lukea niitä sivuja,
mistä TILAAT "ilmaisen" soittoäänen tms.
MIKÄÄN EI OLE ILMAISTA - MITÄÄN PALVELUA EI TARVITSE ANTAA TULLA PUHELIMEENSA !!! - jos otat tuommoisia vastaan - on se oma syysi.
ÄLÄ KLIKKAILE SILMÄT UMMESSA !!!!- Kuluttajaoikeudesta
"Soittoäänitulva vei operaattorin liki oikeussalia..."
Asiasta enemmän:
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/070508/ - artiqmobilen urhi
Ymmärrän, ettei saunalahti ole vastuussa laisinkaan, mutta se , ettei operaattori pysty todistamaan lähetettyä stop- viestiä on hyvin kyseenalaista ja hairahduksen kyseenalaista. Kyseessä on hyvin laiton toiminta ja jos alaikäiset lapset tilaavat soittoääniä ja saavat ohessa palvelun, joka laskuttaa lähettämistään viesteistä, ei se ole oikein. Itse lisäsin palvelun vahingossa ja missään kohdassa en huomannut ehtoja. Ne luultavasti olivat jossain todella pienellä ja tarkoituksenmukaisestikin oli näin.
Jos kuluttaja joutuu oman tahtonsavastaisesti hyväksymään palvelun on vilpittömän mielen suoja täysin unohdettu ja viesti ehdoista ei ole tullut tietoisuuteen. Tällöin kyseessä on laiton toiminta. Jos itse olisit samassa tilanteessa, olisit luultavasti myös kirjoittanut tänne. Joten voit yrittää olla hieman empaattisempi ja ajatella hieman pidemmälle kuin nenänkärkesi.
Asia ei kuitenkaan jää tähän ja uskon, että kaikki jotka jaksavat pistää asiaa eteenpäin saavat rahansa artiq mobilelta! - pysyä tällaisen huijauksen perässä
artiqmobilen urhi kirjoitti:
Ymmärrän, ettei saunalahti ole vastuussa laisinkaan, mutta se , ettei operaattori pysty todistamaan lähetettyä stop- viestiä on hyvin kyseenalaista ja hairahduksen kyseenalaista. Kyseessä on hyvin laiton toiminta ja jos alaikäiset lapset tilaavat soittoääniä ja saavat ohessa palvelun, joka laskuttaa lähettämistään viesteistä, ei se ole oikein. Itse lisäsin palvelun vahingossa ja missään kohdassa en huomannut ehtoja. Ne luultavasti olivat jossain todella pienellä ja tarkoituksenmukaisestikin oli näin.
Jos kuluttaja joutuu oman tahtonsavastaisesti hyväksymään palvelun on vilpittömän mielen suoja täysin unohdettu ja viesti ehdoista ei ole tullut tietoisuuteen. Tällöin kyseessä on laiton toiminta. Jos itse olisit samassa tilanteessa, olisit luultavasti myös kirjoittanut tänne. Joten voit yrittää olla hieman empaattisempi ja ajatella hieman pidemmälle kuin nenänkärkesi.
Asia ei kuitenkaan jää tähän ja uskon, että kaikki jotka jaksavat pistää asiaa eteenpäin saavat rahansa artiq mobilelta!Miten operaattori voi pysyä tällaisen toiminnan ja sinun soittojesi vahtijana. Eivät nämä huijariyritykset paljon operaattoreista välitä...... keinot keksitään aina millä rahastamiseen pystytään. Ei mikään operaattori voi kenenkään meidän puheluja aloittaa vahtimaan, tuskin muuta sitte kerkeisivätkään tekemään.Omaa itseään saa viimekädessä syyttää jos "vahingossa" töppää itselleen laskua. Minulla ainakin loppuivat viestit kun tein Celldoradon nettisivuilla peruutuksen palvelusta !!!
Saunalahti laskuttaa, koska se on tehnyt Celldoradon tai käytännössä välittäjän, kuten Ericsson IPX, kanssa sopimuksen tästä. Ei kukaan voi ruveta noin vain tunkemaan laskuja kännyköihin. Lisäksi Saunalahti kyllä saa osansa rahoista. Veikkaan operaattorin osuuden olevan n. 30 %.
Kyllä ilmainen on ilmainen ja sillä siisti. Ilmaisuuden käyttäminen huijaustarkoitukseen ei ole hyväksyttävää.
- Aguel
LYHYEEN !
- Jussi Kainulainen
MUKAAN TÄHÄN ;
http://www.adressit.com/sms_stop - H.H.
DNA:laisilla on samoja ongelmia: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8312135
- Voe rähmä
Olinkin jo saunalahteen samaisesta aiheesta johtuen,josta kerrottiin ettei mitään voida tehdä(kuulemma periaatepäätös??????)Kaveri muka selvitti viestien lähettäjän ja kehoitti olemaan sinne yhteydessä.Siellä ei taas toimi mikään!No sain kuitenkin katkottua sen paskan lähettämisen,ainakin ilmoitus tuli puhelimeen.
Tarinan tausta omaltaosaltani
Saapui(en tiedä mistä ovat numeroni saaneet) joku palveluviesti,jossa kehotettiin lähettämään se STOP vastauksena sinne,jos ei halua jatkaa.No tietenkin lähetin STOP viestin,mitäs minä noilla tekisin!Jotain tyhjiä viestejä( ei voi lukea jnejne) saapui kuitenkin,laskuerittelyn mukaan jopa alle 10sekunnin välein WTF JA SAUNALAHTI VIELÄ KIISTÄÄ VASTUUNSA TÄLLAISEEN TOIMINTAAN,varsinkin kun asiasta on jo tehty valituksia kuluttajavirastoon aikaisemmin,jolloin ovat luopuneet perimisestä.
Sääli sinänsä kun ei oikein voi muuten operaattoria moittia,vaan tähän asti kaikki on sujunut todella hyvin........
- huijattu
Olen sanut myös lopetustekstiviestitä huolimatta palveluviestejä ko. tarjoajala, vasta kun sain puhelimelle kiinni jonkun heiltä Suomen päässä ja uhkasin rikosilmoituksella, loppuivat viestit. Puh.0942-599694.
Laskua on kertynyt yht. 100 euroa, ja aion nyt yrittää periä ne takaisin.
Heistä täytyy laittaa yleinen VAROITUS NETTIIN. Operaattorini on DNA, ja he eivät vastaa kuluista. - Että näin meillä
Eilen kävin firmasta tekemässä rikosilmoituksen, ja petoksena tutkitaan. Dna suostui muitta mutkitta jäädyttämään laskun siihen asti kunnes rikostutkinta on ohi. Aivan täysin vastaava tapaus en syytä operaattoria vaan sitä vitun celldoraatoa, ja helpdeskin kaveri viel aukoo päätään...
- Justin puunkaatojärvi
Joo, minä menin samaan vipuun sell to raato:nb kanssa mutten jaksa alkaa taisteleen ku laiskanläntä olen Sen verran vituttaa kun saldot menee huijareille, että vaihdan liittymän eli numeron, jolloin kusetus loppuu heti eikä ylihuomenna!!! Tai ens vuonna . Ja suurelle vaivalla!!!!! Siis: good bye SAUNALAHTI; ja terve vaan DNA tai joku muu jolta saan uuden numeron. KYLLÄ KYRSII: MUT kyllä ainoastaan VAIHTAMALLA PARANEE!!! Terveisin Jussi
- Saunalahden Mansikk(i?)
Justin puunkaatojärvi kirjoitti:
Joo, minä menin samaan vipuun sell to raato:nb kanssa mutten jaksa alkaa taisteleen ku laiskanläntä olen Sen verran vituttaa kun saldot menee huijareille, että vaihdan liittymän eli numeron, jolloin kusetus loppuu heti eikä ylihuomenna!!! Tai ens vuonna . Ja suurelle vaivalla!!!!! Siis: good bye SAUNALAHTI; ja terve vaan DNA tai joku muu jolta saan uuden numeron. KYLLÄ KYRSII: MUT kyllä ainoastaan VAIHTAMALLA PARANEE!!! Terveisin Jussi
kumppani.
Jamban soittoäänet on toinen vastaavanlainen rahastuskeino. Olin tilannut yhden ilmaisen soittoäänen, mutta se ei toiminut. Puheluerittelyssä ei mainita Jamban soittoäänistä mitään vaan siinä lukee Palvelutekstiviestit . Erittelyn mukaan em. tekstiviestit on lähetetty minun puhelinnumerosta, joka ei taatusti pidä paikkaansa, eikä Saunalahden asiakaspalvelu suusanallisesti väitäkään niitä minun lähettämiksi. Niillä on korotettu puhelinlaskuja kutakin noin 50 eurolla. Lisäksi ovat aiheettomasti laskuttaneet Valtakunnallisilla palvelunumeroilla.
Näillä tyhjän laskuttamisilla aikaisemmat 20 - 30 euron puhelinlaskut on saatu korotetuksi 80 -124 euron suuruisiksi ja tätä on jatkunut jo pitkään.
Saunalahden asiakaspalvelusta vakuutettiin että "ei niitä Palvelutekstiviestejä ole enää tullut elokuun 11 päivän jälkeen (jolloin vaihdoin liittymän, numero on uusi ja se on salainen, sekä maistraatissa kielto antaa puhelinumeroani kenellekään). Kysyin mitkä ovat palvelunumerot/Valtakunnallliset yritysnumerot, niiden puhelinnumerot, joihin olen soittanut.
Asiakaspalvelu sanoi toisen asiakaspalvelijan tietävän niistä ja yhdisti jonoon. Aikaa myöten sieltä vastattiin, mutta numeroita ei annettu. Annettiin toimimaton salasana, jotta voisin itse tarkistaa internetissä. Näin on tehty jo usein. - tanan-tana
Saunalahden Mansikk(i?) kirjoitti:
kumppani.
Jamban soittoäänet on toinen vastaavanlainen rahastuskeino. Olin tilannut yhden ilmaisen soittoäänen, mutta se ei toiminut. Puheluerittelyssä ei mainita Jamban soittoäänistä mitään vaan siinä lukee Palvelutekstiviestit . Erittelyn mukaan em. tekstiviestit on lähetetty minun puhelinnumerosta, joka ei taatusti pidä paikkaansa, eikä Saunalahden asiakaspalvelu suusanallisesti väitäkään niitä minun lähettämiksi. Niillä on korotettu puhelinlaskuja kutakin noin 50 eurolla. Lisäksi ovat aiheettomasti laskuttaneet Valtakunnallisilla palvelunumeroilla.
Näillä tyhjän laskuttamisilla aikaisemmat 20 - 30 euron puhelinlaskut on saatu korotetuksi 80 -124 euron suuruisiksi ja tätä on jatkunut jo pitkään.
Saunalahden asiakaspalvelusta vakuutettiin että "ei niitä Palvelutekstiviestejä ole enää tullut elokuun 11 päivän jälkeen (jolloin vaihdoin liittymän, numero on uusi ja se on salainen, sekä maistraatissa kielto antaa puhelinumeroani kenellekään). Kysyin mitkä ovat palvelunumerot/Valtakunnallliset yritysnumerot, niiden puhelinnumerot, joihin olen soittanut.
Asiakaspalvelu sanoi toisen asiakaspalvelijan tietävän niistä ja yhdisti jonoon. Aikaa myöten sieltä vastattiin, mutta numeroita ei annettu. Annettiin toimimaton salasana, jotta voisin itse tarkistaa internetissä. Näin on tehty jo usein.liene operaattorien keksintöä.
- erillisten firmojen keksintöä
tanan-tana kirjoitti:
liene operaattorien keksintöä.
Kuulemma laki sallii tällaisen yrityksen ja sen toiminnan. Porsaanreikä on taas löydetty ! Operaattoreilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Turha niitä on syyttää, tarvitset jonkun liittymän jolla soitat, siinä ainoa kytkös operaattoriin.
- Kuithei
erillisten firmojen keksintöä kirjoitti:
Kuulemma laki sallii tällaisen yrityksen ja sen toiminnan. Porsaanreikä on taas löydetty ! Operaattoreilla ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Turha niitä on syyttää, tarvitset jonkun liittymän jolla soitat, siinä ainoa kytkös operaattoriin.
Perustakaas joku pystyvä ihminen kokoontumispaikka kaikille kusetuksen uhreille tänne internettiin. Näitä "sopimuksen solmineita" vaikuttais olevan niin paljon että yhdessä saattais olla jotain tehtävissä jo ton kusetuksen lopettamiseks kokonaan. Julkisuutta tälle asialle tarvitaan että jotain alkaa tapahtua. Täältä foorumeilta vois alkaa kerätä jäseniä siihen yhteisöön.
- hs.
Kuithei kirjoitti:
Perustakaas joku pystyvä ihminen kokoontumispaikka kaikille kusetuksen uhreille tänne internettiin. Näitä "sopimuksen solmineita" vaikuttais olevan niin paljon että yhdessä saattais olla jotain tehtävissä jo ton kusetuksen lopettamiseks kokonaan. Julkisuutta tälle asialle tarvitaan että jotain alkaa tapahtua. Täältä foorumeilta vois alkaa kerätä jäseniä siihen yhteisöön.
Olen minäkin tartunut paskaan...
Samaa mieltä olen minäkin-julkisuutta asiaan ja viestintaministeriö mukaan! - äö +-0
hs. kirjoitti:
Olen minäkin tartunut paskaan...
Samaa mieltä olen minäkin-julkisuutta asiaan ja viestintaministeriö mukaan!samoin minä, tein tosi älykkäästi testin.ja yritin peruttaa, monta hemmetin kertaa, ei vaan onnistunut. mitä nyt kerran tuli viesti että peruutus onnistui mutta eipä paljon lämmittänyt koska tulva jatkui. lopulta soitin , ekaksi joku hoonosoomi vastasi ja alkoi urputtaa ja lopulta heitti torven korvaan. sen jälkeen kukaan ei edes vastannut. marssin poliisille ja avauduin. poliisi soitti ja hoonosoomi vastasi , auktoriteetti auttoi ja palvelu suljettiin !!!!
virkavalta peliin, kun he kyllästyvät hoitamaan näitä asioita, saadaan varmaan laki joka auttaa pitämään kurissa näitä kahjoja. toisaalta, aina löytyy reikiä...
- juuso-47
Moro,
sama vika, tosin riita DNA:n kanssa. Eivät suostu edes kertomaan, keneltä viestit tulevat, laskussahan ei näy lähettäjää. Pakko haastaa operaattori...
terv. toinen kyrsiintynyt- väärin laskutettu
Sama juttu: en ole tilannut mitään, mutta tulevat mainosviestit maksavat. Operaattori vaatii maksamista eikä alkuperäistä lähettäjää pysty tavoittamaan!
Todellakin operaattorinkin vika, koska heidän nimi laskussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841