173 X X X Ryöstäjä

Ryöstetty

Tilasin viime heinäkuussa 07 jostain radiopuhelin harrastajien sivuilta ILMAISEN näytönsäästäjän kännykkään. Mainoksessa sanottiin että ensimmäinen näyte on ilmainen, seuraavat maksaa jotain 4 €.
Palveluviestejä (että voisin ladata HEIDÄN sivuilta taas uuden näytönsäästäjän) alkoi tulla tästälähin n. joka toinen päivä ja yllätys yllätys jokaisesta mainoksesta jonka HE? lähettävät minulle HE? myös puhelinoperaattorin kautta (puhelinlaskussa) laskuttavat 2€ kpl. Tähän mennessä noin 65€.

Viesteissä ei ole lähettäjän tietoja enkä muista numeroa mistä olen ilmaisen näytönsäästäjän tilannut,laskussa näkyy 173xxx puhelinoperaattorikaan , ei ole 3:ssa vuorokaudessa kyennyt selvittämään kuka tai mikä minulle näitä kuluja aiheuttaa. Mutta perjantantaina menen tekemään asiasta rikosilmoituksen Laskua en palveluviestien osalta maksa.

Tällaisesta osoitteesta palveluviesti kehoittaa näytönsäästäjiä lataamaan: http://dl1.sms247.tv/bin/get/1/36ec8b590027fbdcbf63e3fa d9c33f0c/

Jos joku tietää mikä tai kuka tän osoitteen takana on niin vastausta vaan tänne niin asia saadaan tietoon ja julkisuuteen.

MAPEL:in maksullisten palveluiden eettinen lautakunta.
WWW.mapel.fi
sivuilla sanotaan näin:

Mitä tietoja mainoksessa on oltava?

Mainoksessa on ilmoitettava palvelun hinta. Palveluiden verollinen yksikköhinta (muodossa euroa/min pvm tai euroa/puhelu pvm tai euroa/viesti) on mainoksessa aina esitettävä selkeästi, välittömästi numeron yhteydessä ja helposti luettavassa muodossa.
Mainoksesta tulee aina ilmetä myös palveluntuottajan nimi ja kirjallisen yhteydenoton mahdollistavat osoitetiedot. Lisäksi nämä tiedot on oltava aina saatavissa teleoperaattorilta.

Mainitut säännökset koskevat niin painettua kuin sähköistäkin mainontaa.


Tästä voidaan päätellä minua on kusetettu ja kunnolla, Tämä ei jää tähän.

46

14884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei toimi
    • Masi

      ... Ja jos, niin miten?

      Toinen kusetettu

      • Ryöstetty

        Ei ole Saunalahti tehnyt asian kassa yhtään mitään minun suuntaan. Palveluviestejä tulee edelleen ja laskua kertyy, tosin palveluviestien osuus on vähennetty maksetuista laskuista. Sekä reklamaatio/huomautus lähetetty myös tiedoksi.

        MAPEL:sta neuvottiin että täytyy tilata tarkempi puhelin erittely saunalahdelta a 7.40 josta selviää palveluviestien lähettäjä/numero, jolloin voidaan katkaista palveluviestien tulo lähettämällä: STOP viesti, ko. numeroon.

        Saunalahden kuuluisi kyllä palveluviestien lähettäjän numero minulle toimittaa maksutta mutta eivät ole sitä tehneet tietosuojalakiin vedoten.


      • Lindorff Oy

        Saunalahdesta pääsee eroon ainoastaan vetämällä muutamaa toimihenkilöä turpaan!

        Siinä kaikki mitä ne pellet ansaitsevat...


      • Anti-Elisa
        Ryöstetty kirjoitti:

        Ei ole Saunalahti tehnyt asian kassa yhtään mitään minun suuntaan. Palveluviestejä tulee edelleen ja laskua kertyy, tosin palveluviestien osuus on vähennetty maksetuista laskuista. Sekä reklamaatio/huomautus lähetetty myös tiedoksi.

        MAPEL:sta neuvottiin että täytyy tilata tarkempi puhelin erittely saunalahdelta a 7.40 josta selviää palveluviestien lähettäjä/numero, jolloin voidaan katkaista palveluviestien tulo lähettämällä: STOP viesti, ko. numeroon.

        Saunalahden kuuluisi kyllä palveluviestien lähettäjän numero minulle toimittaa maksutta mutta eivät ole sitä tehneet tietosuojalakiin vedoten.

        Koko Suomen ihmiskunnan tulee tehdä yhtenäinen päätös:

        KUKAAN ei osta enää Saunalahdelalta ja Elisalta MITÄÄN palveluja!
        Loput laskut riitautetaan, myös ne 10 %, jotka ovat mahdollisesti aiheellisia.

        Pistetään Saunalahdelle ja Elisalle luu kurkkuun porukalla!


    • Toinen ryöstetty

      Itselläni on sama tilanne päällä. Tosin kyseessä on poikani, joka ymmärtämättömyyttään tilasi joltakin nettisivulta "ilmaisen" soittoäänen. Palveluviestejä on tullut jo muutaman viikon ajan minun tietämättä. Pojan puhelimella ei ole näitä soittoääniä edes saanut ladattua eli tyhjästä maksetaan. Olen tuloksetta yrittänyt selvittää, mikä tämä huijarifirma on, jotta saisin "sopimuksen" irtisanottua. Operaattorilla ei kuulema ole tietoa mistä numerosta saapuvat viestit laskutetaan eli puheluerittelystäkään ei kuulema ole hyötyä. Ja puhelimeen saapuvissa palveluviesteissähän ei ole lähettäjän numeroa. Näitä maksullisia palveluviestejä tulee jopa useampi päivässä. Ainoa keino katkaista laskun kertyminen oli vaihtaa puhelinnumeroa, joka sekin maksaa ja tietysti aiheuttaa omat lisähankaluutensa. Ottaa päähän ihan älyttömästi. Oletko saanut selville, mikä tämä huijarifirma on ja miten sinun asiasi on edennyt?

      • wweg

        Jouduin saman rahastuksen uhriksi.

        Asialla näyttää olevan Amsterdamissa toimiva Artiq Mobile -niminen yhtiö. Suomenkielinen saitti löytyy täältä: http://www.celldorado.com/FI/index.php

        sms-palvelun pystyy ilmeisesti lopettamaan täällä:
        http://www.celldorado.com/FI/contact.php


        Firman puhelinnumero on 358942597809, jossa on ainakin nyt päällä englanninkielinen tiedote, joka kertoo putiikin palvelevan vain arkisin.

        Sivuston yleisissä ehdoissa todetaan seuraavaa:

        "10. PERUUTUS JA LOPETTAMINEN

        Palvelun tarjoaja antaa käyttäjälle mahdollisuuden keskeyttää tietojen virran, jonka tämä saa SMS-palvelusta. Tarjoamme sinulle Palvelua koskevaa tietoa Sivustoilla ja/tai SMS-palvelun kautta. Myös Palvelun tarjoajan lähettämässä ilmaisessa tervetuloviestissä on tietoja siitä, kuinka voit peruuttaa Palvelun. Yleisesti ottaen SMS-palvelun kautta saadut tiedot voi keskeyttää lähettämällä tekstiviesti, jonka alussa on tunnussana, esim. pääsykoodisi, jonka jälkeen tulee välilyönti ja sana STOP, tai joka sisältää muuta tietoa sen mukaan kuin Sivustoilla on ilmoitettu. Voit lähettää tämän viestin lyhennettyyn numeroon (lyhyt koodi), jota käytit tullessasi palveluun. Voit esimerkiksi lähettää viestin ZOO STOP (lopettaaksesi Zoo-palvelun) asianmukaiseen lyhyeen numeroon ja peruutus tulee voimaan heti, kun lopetuspyyntö on vastaanotettu. Lisätietoja saat Erityisistä ehdoista, Sivuston laskeutumissivulta ja/tai klikkaamalla oman maasi lippua. On myös mahdollista lähettää sähköpostiviesti Sivustolla ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja/tai Palvelumme kautta tai soittaa puhelinnumeroon, joka on ilmoitettu Erityisissä ehdoissa. Tässä tapauksessa peruutus astuu voimaan 48 tunnin kuluttua lopetuspyynnön vastaanottamisesta. Kulut voidaan silti laskuttaa matkapuhelinlaskussa seuraavana kuukautena, koska mobiilipalvelujen tarjoajat laskuttavat jälkikäteen. Palvelun tarjoaja voi oman harkintansa mukaan, ilmoittamatta siitä etukäteen, keskeyttää tai lopettaa Palvelun käyttösi ja hävittää tai poistaa rekisteröityjä tietoja Palveluun liittyen mistä tahansa syystä. Hyväksyt sen, että Palvelun tarjoaja voi poistaa tai deaktivoida tilisi ja kaikki siihen liittyvät tiedot sekä kaikki sen sisältämät luettelot tai tiedostot välittömästi ja/tai kieltää sinulta jatkossa pääsyn Palveluun."

        Mikä mahtaa olla tuo "pääsykoodi"?


        Yritin lopettaa "palvelun" firman palautesivulta, saas nähdä onnistuuko.

        Toinen ryöstetty:
        Minkä ikäinen poikasi on? Firman sivuilla todetaan:
        3. PALVELUN KÄYTTÖOIKEUS

        Voidaksesi käyttää Palvelua sinun on (1) oltava vähintään 15-vuotias, laillisesti Suomessa asuva valtuutettu tilin haltija ja/tai sinulla on oltava (yhden) vanhemman ja/tai laskun maksajan lupa kirjoittautua palveluihin ja käyttää niitä tämän puolesta ja (2) hyväksyttävä vanhemman ja/tai tilin haltijan ja omasta puolestasi, että nämä Yleiset ja Erityiset ehdot sitovat sinua. Kun kirjoittaudut ja/tai käytät Palvelua, tunnustat ja vahvistat, että olet lukenut ja hyväksynyt Yleiset ja Erityiset ehdot ja että täytät ne yllä esitetyt ehdot, jotka koskevat sinua.


      • Toinen ryöstetty
        wweg kirjoitti:

        Jouduin saman rahastuksen uhriksi.

        Asialla näyttää olevan Amsterdamissa toimiva Artiq Mobile -niminen yhtiö. Suomenkielinen saitti löytyy täältä: http://www.celldorado.com/FI/index.php

        sms-palvelun pystyy ilmeisesti lopettamaan täällä:
        http://www.celldorado.com/FI/contact.php


        Firman puhelinnumero on 358942597809, jossa on ainakin nyt päällä englanninkielinen tiedote, joka kertoo putiikin palvelevan vain arkisin.

        Sivuston yleisissä ehdoissa todetaan seuraavaa:

        "10. PERUUTUS JA LOPETTAMINEN

        Palvelun tarjoaja antaa käyttäjälle mahdollisuuden keskeyttää tietojen virran, jonka tämä saa SMS-palvelusta. Tarjoamme sinulle Palvelua koskevaa tietoa Sivustoilla ja/tai SMS-palvelun kautta. Myös Palvelun tarjoajan lähettämässä ilmaisessa tervetuloviestissä on tietoja siitä, kuinka voit peruuttaa Palvelun. Yleisesti ottaen SMS-palvelun kautta saadut tiedot voi keskeyttää lähettämällä tekstiviesti, jonka alussa on tunnussana, esim. pääsykoodisi, jonka jälkeen tulee välilyönti ja sana STOP, tai joka sisältää muuta tietoa sen mukaan kuin Sivustoilla on ilmoitettu. Voit lähettää tämän viestin lyhennettyyn numeroon (lyhyt koodi), jota käytit tullessasi palveluun. Voit esimerkiksi lähettää viestin ZOO STOP (lopettaaksesi Zoo-palvelun) asianmukaiseen lyhyeen numeroon ja peruutus tulee voimaan heti, kun lopetuspyyntö on vastaanotettu. Lisätietoja saat Erityisistä ehdoista, Sivuston laskeutumissivulta ja/tai klikkaamalla oman maasi lippua. On myös mahdollista lähettää sähköpostiviesti Sivustolla ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen ja/tai Palvelumme kautta tai soittaa puhelinnumeroon, joka on ilmoitettu Erityisissä ehdoissa. Tässä tapauksessa peruutus astuu voimaan 48 tunnin kuluttua lopetuspyynnön vastaanottamisesta. Kulut voidaan silti laskuttaa matkapuhelinlaskussa seuraavana kuukautena, koska mobiilipalvelujen tarjoajat laskuttavat jälkikäteen. Palvelun tarjoaja voi oman harkintansa mukaan, ilmoittamatta siitä etukäteen, keskeyttää tai lopettaa Palvelun käyttösi ja hävittää tai poistaa rekisteröityjä tietoja Palveluun liittyen mistä tahansa syystä. Hyväksyt sen, että Palvelun tarjoaja voi poistaa tai deaktivoida tilisi ja kaikki siihen liittyvät tiedot sekä kaikki sen sisältämät luettelot tai tiedostot välittömästi ja/tai kieltää sinulta jatkossa pääsyn Palveluun."

        Mikä mahtaa olla tuo "pääsykoodi"?


        Yritin lopettaa "palvelun" firman palautesivulta, saas nähdä onnistuuko.

        Toinen ryöstetty:
        Minkä ikäinen poikasi on? Firman sivuilla todetaan:
        3. PALVELUN KÄYTTÖOIKEUS

        Voidaksesi käyttää Palvelua sinun on (1) oltava vähintään 15-vuotias, laillisesti Suomessa asuva valtuutettu tilin haltija ja/tai sinulla on oltava (yhden) vanhemman ja/tai laskun maksajan lupa kirjoittautua palveluihin ja käyttää niitä tämän puolesta ja (2) hyväksyttävä vanhemman ja/tai tilin haltijan ja omasta puolestasi, että nämä Yleiset ja Erityiset ehdot sitovat sinua. Kun kirjoittaudut ja/tai käytät Palvelua, tunnustat ja vahvistat, että olet lukenut ja hyväksynyt Yleiset ja Erityiset ehdot ja että täytät ne yllä esitetyt ehdot, jotka koskevat sinua.

        Kiitos vinkistä! Poikani on 10-vuotias eli ei ole ymmärtänyt, mihin on sitoutunut, kun on "ilmaisen" soittoäänen tilannut. Ja suurin ongelmahan tässä on ollut se, että tilausta ei ole voinut perua, kun emme ole tienneet, mikä taho näitä palveluviestejä lähettää. Kunhan saan seuraavan puhelinlaskun, aion tehdä asiasta reklamaation kyseiselle firmalle. Tosin epäilen, miten asia etenee. Laitoin nimittäin suomenkielisiltä palautesivuilta tiedustelun, onko poikani puhelinnumeroon lähetetty heiltä maksullisia palveluviestejä, enkä ole saanut viestiini mitään vastausta. Eli ilmeisesti reklamaatio on syytä tehdä suoraan Hollantiin?!


      • Ryöstetty

        Ryöstäjä.
        Saunalahti vastasi reklamaatiooni asiallisesti noin kolmen viikon kuluttua, viestit tulevat numerosta 173372 numeron omistaa Netsize Sverige Ab, yhtiö toimii myös nimikkeellä Cellorado. Yhteys osoite sinne on www.cellorado.com.

        Lopetin ko. palvelun lähettämällä viestin: stop em. numeroon, sain heti kuittaus viestin että ko. palvelu on lopetettu, se toimi siis hyvin.
        Asia tuli korjattua mutta laskua kertyi yli 100 €.
        Rikollisen toiminnan tunnusmerkit täyttyy siinä kun ko. palvelua ei saanut katkaistua koska ei ollut saatavissa enää lähettäjän numeroa.

        Se on aina oltava saatavissa sekä palveluviestissä että puhelin operaattorilta.

        Saunalahti ohjasi kääntymään MAPEL:n puoleen ja pyytämään apua sieltä, asia on kesken ja myös kuluttajanriitalautakunta käsittelee asiaa.

        Laskut pitää ensikädessä ilmeisesti (muuten katkeaa liittymä ? ) maksaa. Puhelin operaattori mahdollisesti palauttaa jälkikäteen mikäli kuluttajanriitalautakunta niin suosittelee.

        Tässä mennään.


      • MARKUS
        Ryöstetty kirjoitti:

        Ryöstäjä.
        Saunalahti vastasi reklamaatiooni asiallisesti noin kolmen viikon kuluttua, viestit tulevat numerosta 173372 numeron omistaa Netsize Sverige Ab, yhtiö toimii myös nimikkeellä Cellorado. Yhteys osoite sinne on www.cellorado.com.

        Lopetin ko. palvelun lähettämällä viestin: stop em. numeroon, sain heti kuittaus viestin että ko. palvelu on lopetettu, se toimi siis hyvin.
        Asia tuli korjattua mutta laskua kertyi yli 100 €.
        Rikollisen toiminnan tunnusmerkit täyttyy siinä kun ko. palvelua ei saanut katkaistua koska ei ollut saatavissa enää lähettäjän numeroa.

        Se on aina oltava saatavissa sekä palveluviestissä että puhelin operaattorilta.

        Saunalahti ohjasi kääntymään MAPEL:n puoleen ja pyytämään apua sieltä, asia on kesken ja myös kuluttajanriitalautakunta käsittelee asiaa.

        Laskut pitää ensikädessä ilmeisesti (muuten katkeaa liittymä ? ) maksaa. Puhelin operaattori mahdollisesti palauttaa jälkikäteen mikäli kuluttajanriitalautakunta niin suosittelee.

        Tässä mennään.

        EN KEKSINYT MUUTA ENÄÄN KUN VAIHTAA NUMEROA, SAAS NÄHDÄ LOPPUKO VIESTIT


    • markus

      olen saman yrityksen uhri, en myöskään tiedä kuinka palvelun saa loppumaan ja laskua kertynyt jo n.90eeroo. ei kiva maksella!!!!

      • ryöstetty

        mä lähetin tekstiviestin stop siihen numeroon josta ne viestit tuli ja siihen loppu se palvelu onneks. Laskuu kerkis tulee jotai vähä yli 100 € nyt kuluttajariitalautakunta käsittelee asiaa. Rahat saattaa saada jossain vaiheeessa takaisin jos kuluttajariitalautakunta niin suosittelee.


      • noksu

        itseltäni 173*** palvelu/viihde viestit ryövänny 36e, 12e/kk . lähetin 173372 nro:n stop. saa nähdä loppuuko extra maksut. toivon mukaan koska en ole koskaan tilannu mitään mistään omalta koneelta .. jne.. enkä tehnyt ainuttakaan sopimusta mistään asiasta. jos ei maksut lopu niin joutuu varmaan vaihtamaan liittymää. elisa/saunalahden asiakas palvelukaan ei tiedä mistään mitään ,koska heillehhän se lasku loppupeleissä maksetaan. ylläri.


    • Huijattu

      Joo o tätä samaa ilmiöö tässä itsekkin ihmettelen.
      Mulla on peruspaketti kuussa 50e ja nyt on jo laskun hinta kuussa 138e ni kohta ei ole varaa maksaa laskuja....pikaseen apuja! Kun ei saa sitää kiinteästä numerosta kiinni ketään viimeks yritin ni tuli luuri korvaan! Viesteissä ei näy mitään numeroa mihin lähettää mitään stop viestiä tänä päivänäkään. Mutta sen muistan että tilasin kans sen ilmaisen näytön säästäjän, jonka jälkeen lähetin palvelun lopettavan stop viestin koska halusin vain sen ilmaisen näytteen. =o) Mutta palvelu on näköjään jauhanu pitkään ja kivalla taksalla. Luulin viestejä ilmaisiksi mainoksiksi mutta laskun oudn kohoamisen vuoksi rupesin selvitteleen mistä on kyse. Tein jo operaatorille selvittely pyynön mutta vielä en ole ehtinyt saada vastausta sieltä. Joten jos jollain on ensiapua asiaan niin mailia vaan!

      • huijattu

        Ykskään noista lopeta hommista ei toimi. Yritin viestiä ni tuli paluu viestinä, että et ole tilannut meiltä mitään. Jaa se netti sivuston kautta lähetettävä lopeta viesti juttu, ni ei lähde eteenpäin ollenkaan.


      • ...
        huijattu kirjoitti:

        Ykskään noista lopeta hommista ei toimi. Yritin viestiä ni tuli paluu viestinä, että et ole tilannut meiltä mitään. Jaa se netti sivuston kautta lähetettävä lopeta viesti juttu, ni ei lähde eteenpäin ollenkaan.

        Soita täällä mainittuun 09-numeroon. Itse tosin jouduin juuri puhumaan lontoota ko. numerossa saadakseni "palvelun" poikki.

        Olin myös yrittänyt aiemmin lähettää Stop-viestin, mutta vastaus oli sama "Tästä numerosta ei ole tilattu mitään palveluita" tms. Puhelimessakaan asiaa kysyessäni ei tahtonut löytyä numeroa, kunnes hlö ilmeisesti kysyi naapuriltaan ja kuulin numerot "358". Tämän jälkeen minulta kysyttiin, haluanko lopettaa "tilauksen", johon vastasin että kyllä ja heti.

        Kaikkiaan, kusetus mikä kusetus.


      • voijee
        huijattu kirjoitti:

        Ykskään noista lopeta hommista ei toimi. Yritin viestiä ni tuli paluu viestinä, että et ole tilannut meiltä mitään. Jaa se netti sivuston kautta lähetettävä lopeta viesti juttu, ni ei lähde eteenpäin ollenkaan.

        Eli siis itse sain tuon pois soittamalla numeroon 0942599694
        Siellä pitää mielestäni puhua englantia. Minulla saatiin peruutettua tuo tilaus. Sen pitäisi mennä kun lähettää siihen numeroon viestin stop
        Ainakin mulle niin väitettiin asiasta en ole niinkään varma

        Vittumaista tollanen toiminta, eihän toi oo kun jotain hyväksikäyttöä.


    • Keksin

      Celloradon palvelu toiminta on hiukan monimutkainen. Siis sen ilmais mainoksia on pyörinyt netissä. siis esim Tilaa ilmainen näytön säästäjä "pingispallon irtokipinöitä" Noniin tilaat sen sieltä ja se on ilmainen. Mutta liityt celloradon lakutukseen eli siis tämä kyseinen tuote/palvelu maksaa viikossa 12e ja jonkun uuden tuotteen tilaaminen tämän palvelun aikan maksaa 4e. Noni eli siis niitä viesti numeroita oli 173737 ja 173372. Eli sinun täytyy tietää minkä tuotteen tilasit puhelimeesi kuten esim jos olisn tilannut heiltä "pingispallon irtokipinöitä" ni se palvelu suletaan sillä tilatun tuotteen nimellä (etuliitteenä) "WPINGISPALLONIRTOKIPINÖITÄ STOP" ja vielä oikeaan numerron jonka löydät sieltä celloradon sivuilta sen tuotteen perästä minkä tilasit. Mutta nämä oudot mainos textiviesti linkit on vielä vaiheessa, en tiedä veloitettiinko niiden vastaan ottamisesta tai että loppuuko ne tuon äskeisen neuvomani palvelun sulkemisen myötä. Mutta palaan vielä aiheeseen. Kun selviää.

      • Tiedoksi koko Suomen kansalle

        NÄIN SAAT RAHASI TAKAISIN
        Kirjoittanut: Tiedoksi koko Suomen kansalle 1.2.2008 klo 13.48


        NÄIN SAAT RAHASI TAKAISIN:

        OHJE: laittakaa tällainen viesti kusettajafirmaanne sekä osoitteisiin http://fi.celldorado.com/FI/contact.php minulla on kysyttävää kohtaan ao viesti sekä osoitteeseeen http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/ sekä osoitteeseen http://www.mapel.fi/yhteydenotto/ sekä osoitteeseen http://www.webropol.com/P.aspx?id=140315&cid=41614110 copy-paste toiminnolla allaoleva viesti (omilla tiedoilla) joka paikkaan niin saadaan kusetus loppumaan. Minä sain kaikki rahani takaisin valittamalla mainitsemiini osoitteisiin.

        KOPIOIKAA ALLAOLEVA VIESTI OMIIN REKLAMAATIOIHINNE OMILLA TIEDOILLANNE:

        Kuten tiedätte, kahden euron palvelutekstiviestinne ovat huijausta. Numero on 173737(numero). Maksamani 125(oma summa) eur huijatuista viesteistä on palautettava minulle takaisin koska lähettämissänne viesteissä ei näy selkeitä yhteystieoja. Hinnoittelunne selkeys ei täytä Suomen kuluttanjansuojalain mukaisia ehtoja. Näinollen viestinne ovat LAITTOMIA.

        Kuluttaja-asiamiehen kanta on selkeä: Laitonta toimintaa. Asia menee niin pitkälle kun oikeusasteita riittää, jos haluatte alkaa asiasta riitelemään. Tuhansia muita huijattuja on tukenani. Teidän henkilöstönne turvallisuuden kannalta teidän KANNATTAA LOPETTAA tämä toiminta. Yhteydenotot minulle sähköpostitse.


      • EPÄTOIVOINEN nainen

        kertokaa minulle miten helvatti pääsen eroon tuosta palvelusta.
        Viime vuoden elokuusta on minulle tullut noita viestejä ja en saa lopetettua sitä ollenkaan.
        Puhelin laskuni ovat kauheat tuon palvelun takia.
        Auttakaa minua pian.
        asialliset kommentit vain kiitos
        -epätoivoinen


      • ryövärit
        EPÄTOIVOINEN nainen kirjoitti:

        kertokaa minulle miten helvatti pääsen eroon tuosta palvelusta.
        Viime vuoden elokuusta on minulle tullut noita viestejä ja en saa lopetettua sitä ollenkaan.
        Puhelin laskuni ovat kauheat tuon palvelun takia.
        Auttakaa minua pian.
        asialliset kommentit vain kiitos
        -epätoivoinen

        Heillä on tällainen ao. teksti näissä harhaanjohtavissa mainoksissa joita pompahtelee netissä silloin tällöin.

        lisäksi näitä linkkejä löysin:

        joku yhteystietolomake..tuskin auttaa mutta:
        http://www.celldorado.com/FI/contact.php

        Tuotteet linkki:
        http://www.celldorado.com/FI/products.php

        tuosta tuotteet sivulta voit etsiä vahingossa tilaamasi palvelun ja käsittääkseni poistaa sen niin että lähetät palvelun nimen esim.
        Rakkaustesti POISTA ja numeroon 173737.

        (mielestäni suomalaiset operaattorit voisivat estää kaikista suomalaisten kännyköistä viestit näihin kusetusnumeroihin)



        TÄSSÄ TÄMÄ ERITTÄIN VAIKEASTI TULKITTAVA, HUONOLLA SUOMENKIELELLÄ JA YLEENSÄ PIENELLÄ TEKSTILLÄ KUSETUSMAINOSTEN ALAPUOLELLA OLEVA SELITYS:

        *Kestotilaus. Että saat bonustuotteesi huomenna. Hinta on € 4.00 per tuote, enintään € 12.00per viikko ( operaattorin datasiirtokulut).Aloitus: 2.00 euron ilmoittaumismaksua sovelletaan. Lähetetyt viestit veloitetaan operaattorin standardimaksujen mukaan. Tilauksen lopetus? Lähetä STOP numeroon 173737. Käyttääksesi tätä palvelua tarvitset WAP/GPRS yhteyden. Tarkista asetuksesi. Lisätietoja saat teleoperaattoriltasi. Palvelun käyttäjän on oltava 18 vuotta täyttänyt tai hänellä on oltava huoltajan suostumus. Celldorado noudattaa toiminnassaan Suomessa sovellettavia menettelynormeja. Celldorado tarjoaa innovatiivista informaatiota ja viihdettä matkapuhelimeesi, kuten soittoääniä, Java-pelejä ja taustakuvia. Celldorado tarjoaa alkuperäisiä, ainutlaatuisia palveluja korkeimpien standardien mukaan. Helpdesk 09 4259 9694(pvm). Palvelun tarjoaa Artiq Mobile B.V.


      • löytyi
        ryövärit kirjoitti:

        Heillä on tällainen ao. teksti näissä harhaanjohtavissa mainoksissa joita pompahtelee netissä silloin tällöin.

        lisäksi näitä linkkejä löysin:

        joku yhteystietolomake..tuskin auttaa mutta:
        http://www.celldorado.com/FI/contact.php

        Tuotteet linkki:
        http://www.celldorado.com/FI/products.php

        tuosta tuotteet sivulta voit etsiä vahingossa tilaamasi palvelun ja käsittääkseni poistaa sen niin että lähetät palvelun nimen esim.
        Rakkaustesti POISTA ja numeroon 173737.

        (mielestäni suomalaiset operaattorit voisivat estää kaikista suomalaisten kännyköistä viestit näihin kusetusnumeroihin)



        TÄSSÄ TÄMÄ ERITTÄIN VAIKEASTI TULKITTAVA, HUONOLLA SUOMENKIELELLÄ JA YLEENSÄ PIENELLÄ TEKSTILLÄ KUSETUSMAINOSTEN ALAPUOLELLA OLEVA SELITYS:

        *Kestotilaus. Että saat bonustuotteesi huomenna. Hinta on € 4.00 per tuote, enintään € 12.00per viikko ( operaattorin datasiirtokulut).Aloitus: 2.00 euron ilmoittaumismaksua sovelletaan. Lähetetyt viestit veloitetaan operaattorin standardimaksujen mukaan. Tilauksen lopetus? Lähetä STOP numeroon 173737. Käyttääksesi tätä palvelua tarvitset WAP/GPRS yhteyden. Tarkista asetuksesi. Lisätietoja saat teleoperaattoriltasi. Palvelun käyttäjän on oltava 18 vuotta täyttänyt tai hänellä on oltava huoltajan suostumus. Celldorado noudattaa toiminnassaan Suomessa sovellettavia menettelynormeja. Celldorado tarjoaa innovatiivista informaatiota ja viihdettä matkapuhelimeesi, kuten soittoääniä, Java-pelejä ja taustakuvia. Celldorado tarjoaa alkuperäisiä, ainutlaatuisia palveluja korkeimpien standardien mukaan. Helpdesk 09 4259 9694(pvm). Palvelun tarjoaa Artiq Mobile B.V.

        ohjeet palvelun lopettamiseen. Kerran aikaisemmin tuli turhaa laskua vastaavasta roskapalvelusta ja otti päähän todella paljon. :) Helpoimmalla pääsee kun peruuttaa palvelun vaan mahdollisimman nopeasti ja varmistaa tietysti että siitä tosiaan tulee se peruutus-vahvistus-viesti puhelimeen. Rahoja voi olla tosi vaikea saada takaisin joten paras kun saa edes katkastua mahd. nopeasti kusetuksen. Laskuahan ei kannata jättää kuitenkaan maksamatta jos on mahdollisuus että siitä tulisi sitten itselle vaan lisäongelmia.


      • peksi67
        Tiedoksi koko Suomen kansalle kirjoitti:

        NÄIN SAAT RAHASI TAKAISIN
        Kirjoittanut: Tiedoksi koko Suomen kansalle 1.2.2008 klo 13.48


        NÄIN SAAT RAHASI TAKAISIN:

        OHJE: laittakaa tällainen viesti kusettajafirmaanne sekä osoitteisiin http://fi.celldorado.com/FI/contact.php minulla on kysyttävää kohtaan ao viesti sekä osoitteeseeen http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/ sekä osoitteeseen http://www.mapel.fi/yhteydenotto/ sekä osoitteeseen http://www.webropol.com/P.aspx?id=140315&cid=41614110 copy-paste toiminnolla allaoleva viesti (omilla tiedoilla) joka paikkaan niin saadaan kusetus loppumaan. Minä sain kaikki rahani takaisin valittamalla mainitsemiini osoitteisiin.

        KOPIOIKAA ALLAOLEVA VIESTI OMIIN REKLAMAATIOIHINNE OMILLA TIEDOILLANNE:

        Kuten tiedätte, kahden euron palvelutekstiviestinne ovat huijausta. Numero on 173737(numero). Maksamani 125(oma summa) eur huijatuista viesteistä on palautettava minulle takaisin koska lähettämissänne viesteissä ei näy selkeitä yhteystieoja. Hinnoittelunne selkeys ei täytä Suomen kuluttanjansuojalain mukaisia ehtoja. Näinollen viestinne ovat LAITTOMIA.

        Kuluttaja-asiamiehen kanta on selkeä: Laitonta toimintaa. Asia menee niin pitkälle kun oikeusasteita riittää, jos haluatte alkaa asiasta riitelemään. Tuhansia muita huijattuja on tukenani. Teidän henkilöstönne turvallisuuden kannalta teidän KANNATTAA LOPETTAA tämä toiminta. Yhteydenotot minulle sähköpostitse.

        Jättäkää tuo "henkilöstönne turvallisuuden kannalta" ehdottomasti pois - syyllistytte muuten itse laittomaan uhkaukseen tässä....

        -Pekka


      • Death comes
        EPÄTOIVOINEN nainen kirjoitti:

        kertokaa minulle miten helvatti pääsen eroon tuosta palvelusta.
        Viime vuoden elokuusta on minulle tullut noita viestejä ja en saa lopetettua sitä ollenkaan.
        Puhelin laskuni ovat kauheat tuon palvelun takia.
        Auttakaa minua pian.
        asialliset kommentit vain kiitos
        -epätoivoinen

        Etpä ole ainoa, Epätoivoinen nainen.

        Älä maksa yhtäkään laskua mitä he lähettävät: ei suoraan, ei Lindorffin ei kä Intrum Justitian kautta!
        Pistetään nämä RIKOLLISET vastuuseen teoistaan!


    • tepanori

      Ryöstäjän osoite on Artig Mobile B.V PO Box 79072 1070 NC Amsterdam The Netherlands. En tiedä mutta tällaisen osoitteen löysin netistä.

    • jouh..

      Lapselleni 8v tulee vähän väliä tuolta txt viestejä,onneksi oli järkeä sen verran,ettei mennyt vastaamaan siihen,vaan näytti minulle.Mitä tehdä,että loppuvat,menee kohta hermot

      • melkein seltoraaton uhri

        Itselläni lukenut jo jonkun aikaa facebookissa jossakin "crush centerissä" että "2 new messages" ja että "one of your buddys from XXXXXX is crush on you"

        Pitääkö toi siis lainkaan paikkaansa, että joku todellinen henkilö on lähettänyt mulle rakkausviestin, vai onko toi taas sitä celldoradon onnetonta yritystä huijata lisää uhreja mukaan...

        ite meinasin jo noiden viestien takia liittyä mukaan että pääsisin lukemaan viestini, mutta onneks maltoin mieleni ja löysinkin juuri ajoissa tämän viestiketjun!!

        Nyt en ainakaan liity enää siihen! En halua tai jaksa mitään asiamies- ja poliisi- sekä operaattori- ja celldorado-härdelliä käydä läpi...

        ihmettelen vaan, miten sovellus voi mulle mitään lähettää kun en ole edes rekisteröitynyt käyttäjäksi.

        Näitä kahta viestiä en siis pysty lukemaan, vaan kun klikkaan sitä viesti-ilmoitusta, niin aukeaa celldoradon rakkaustestin tilaussivu. Kännykkääni en ole saanut mitään tekstareita... tämä ilmoitus on siis nettisivulla facebook-profiilissani.


    • charolastra

      mä sain viime yönä useemman viestin ko.palvelulta ja äsken soitin sinne et mitäs vittua niin siel vastas joku viron murteella puhuva naikkonen...
      mikä oli kyl arvattavissakin...

    • lumikke

      Minulla oli joka kuukausi tullut onneksi vain 6€ kyseisestä firmasta ja kiitos kaikille teille jotka antoivat lisätietoa tästä hujausta. Saunalahti ei osanut sanoa mitään kyseisestä numerosta ja ne ehdotti vain 10 e palvelu (josta näkisin kyseisen hujarin numero. ) itse olen ulkomaalainen, enkä uskoisi että suomessa on vielä hujareita. tsemppia kaikille jotka käyttää suomi24.fi paras keskustelupalsta.

      • mutta raha meni

        lisäys: olin ulkomaailla enkä koskaan edes saanut kyseiset viestit, mutta siltti ne ottii rahat tililtani. pitääko toimia raajumpi?


      • sotkujaselvittelevä äiti
        mutta raha meni kirjoitti:

        lisäys: olin ulkomaailla enkä koskaan edes saanut kyseiset viestit, mutta siltti ne ottii rahat tililtani. pitääko toimia raajumpi?

        Samasta aiheesta tuore viestiketju:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8236737

        Lue Myös:
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/070508/

        Operaattori myös kieltäytyi yhteistyöstä kunnes otimme yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Nyt kiistanalaiset veloitukset on TOIVOTTAVASTI lupauksen mukaisesti jäädytetty, kunnes asiaa selvitellään.

        Kuluttajaneuvoja sanoi, että operaattoreilla on lain mukaan velvollisuus antaa ilmaiseksi tietoja kiistanalaisesta laskuttajasta (eli yhteystiedot, veloitusten määrä ja lyhytpalvelunumero, johon voi lähettää STOP viestin), sekä että kiistanalaista veloitusta ei saa alkaa perimään.


    • LL

      Heips Minulle kävi samoin n. 200 e olen maksanut palveluviestejä kun huijasivat
      minuakin. Nyt sain vasta sinne Saunalahden kautta yhteyden .
      Olin aikasemminkin yrittänyt mutta toivoton tapaus. Toivottavasti muita
      ihmisiä ei huijattais. Hyvää kesän jatkoa terv. LL

      • Lenita

        Näistä numeroista ei kannata tilata mitään 173737 tai 094259 9694


    • WWW.ZEMGO.COM

      Vaihdoimme vaimon kanssa dna:lta saunalahteen pienempien puhelinlaskujen toivossa. Pari ensimmäistä laskua olivat kuten pitikin Tuplapaketti hinnoittelun mukaiset.
      Heinäkuussa sain WWW.ZEMGO.COM osoitteesta ns. palvelutekstiviestin peräti 13 kertaa. Ainoastaan avasin viestin nähdäkseni keneltä se oli, mikä on kai aivan normaalia. Viesti oli jonkinlainen sanakilpailu, jossa palkintona 10 000 €. Yhteenkään viestiin en vastannut ja kuinka ollakaan heinäkuun lasku oli kasvanut 26 € pakettihinta 19,90 €. Minua oli tietämättäni laskutettu pelkästä viestin avaamisesta 2 € per vastanotettu viesti. Yhdelläkään toisella operaattorilla en ikinä ole törmännyt näin törkeään toimintaan. Vaadin saunalahdelta uuden laskun tai edessä tulee olemaan operaattorin vaihto !!!

      • Huijauksilta välttynyt

        Asiahan menee niin, että tämä kyseinen yritys on ostanut mainos tilaa useilta sivustoilta. Mainokset ovat usein "kilpailu" tai tietovisa muodossa. Esimerkkinä vaikka äo-testi, ensin kysytään 10 kysymystä jonka jälkeen luvataan lähettää saamasi tulos viestinä matkapuhelimeesi.
        Tässä kohtaa viimeistään pitäisi herätyskellojen alkaa soida. Mikäli palvelu olisi oikeasti ilmainen, mitä kovasti toitotetaan mainoksessa(esim. Tee ilmainen äo-testi), tulos voitaisiin aivan hyvin kertoa suoraan sillä sivulla.
        Tämä firma käyttää hyväkseen ihmisten kiinnostusta ja halukkuutta saada tietää vastaus, vaikka kymmenellä kysymyksellä kyseistä testiä ei pysty edes tekemään.
        Puhelinnumeron lähetettyään sivulle palvelu aktivoituu ja veloittaa suoraan 2 euron käsittelymaksun ja mahdolliset datasiirto maksut. Lisäksi palvelu lähettää 3 kertaa viikossa viestejä puhelimeesi joista kustakin veloitetaan 4 euroa. Eli ensimmäinen viikko mahdollisesti pelkästä huolimattomuudesta/ajattelemattomuudesta tulee maksamaan yli 14 euroa ja 12 euroa joka viikko niin kauan kuin palvelu saadaan pidettyä auki(eli noin 48-50 euroa kuukaudessa extraa). Lisäkustannuksia tulee mikäli menet vielä vastaamaan viesteihin, jotka he lähettävät.
        Firma on hyvin salaperäinen, eikä ihme että sen osoite on ulkomailla. Firmasta on tehty jo satoja rikosilmoituksia, eikä firman toimintaa olla vieläkään saatu lopetettua. Huijauksilla sekä ovelasti suunnitelluilla mainoksilla firma on varmasti pystynyt tienaamaan jo useita miljoonia euroja, enkä siksi yhtään ihmettelisi mikäli tämä firma katoasi lähitulevaisuudessa rahojen kanssa virkavallan ulottumattomiin.

        Eli yrittäkää hyvät ihmiset varoa tällaisia huijauksia netissä. Älkää missään tapauksessa luovuttako henkilökohtaisia tietojanne(puhelinnumeroita, nimeä, osoitetta tai muutakaan mistä teidät voi tunnistaa tai teihin voidaan ottaa yhteyttä) internetissä kenellekään ketä ette tunne älkääkä myöskään syöttäkö näitä tietoja mihinkään lomakkeisiin tai arvontoihin. Kannattaa myös lukea pienellä printillä kirjoitetut tekstit tarkkaan jos on aivan pakko johonkin nimi tai puhelinnumero laittaa.


      • Lakimies
        Huijauksilta välttynyt kirjoitti:

        Asiahan menee niin, että tämä kyseinen yritys on ostanut mainos tilaa useilta sivustoilta. Mainokset ovat usein "kilpailu" tai tietovisa muodossa. Esimerkkinä vaikka äo-testi, ensin kysytään 10 kysymystä jonka jälkeen luvataan lähettää saamasi tulos viestinä matkapuhelimeesi.
        Tässä kohtaa viimeistään pitäisi herätyskellojen alkaa soida. Mikäli palvelu olisi oikeasti ilmainen, mitä kovasti toitotetaan mainoksessa(esim. Tee ilmainen äo-testi), tulos voitaisiin aivan hyvin kertoa suoraan sillä sivulla.
        Tämä firma käyttää hyväkseen ihmisten kiinnostusta ja halukkuutta saada tietää vastaus, vaikka kymmenellä kysymyksellä kyseistä testiä ei pysty edes tekemään.
        Puhelinnumeron lähetettyään sivulle palvelu aktivoituu ja veloittaa suoraan 2 euron käsittelymaksun ja mahdolliset datasiirto maksut. Lisäksi palvelu lähettää 3 kertaa viikossa viestejä puhelimeesi joista kustakin veloitetaan 4 euroa. Eli ensimmäinen viikko mahdollisesti pelkästä huolimattomuudesta/ajattelemattomuudesta tulee maksamaan yli 14 euroa ja 12 euroa joka viikko niin kauan kuin palvelu saadaan pidettyä auki(eli noin 48-50 euroa kuukaudessa extraa). Lisäkustannuksia tulee mikäli menet vielä vastaamaan viesteihin, jotka he lähettävät.
        Firma on hyvin salaperäinen, eikä ihme että sen osoite on ulkomailla. Firmasta on tehty jo satoja rikosilmoituksia, eikä firman toimintaa olla vieläkään saatu lopetettua. Huijauksilla sekä ovelasti suunnitelluilla mainoksilla firma on varmasti pystynyt tienaamaan jo useita miljoonia euroja, enkä siksi yhtään ihmettelisi mikäli tämä firma katoasi lähitulevaisuudessa rahojen kanssa virkavallan ulottumattomiin.

        Eli yrittäkää hyvät ihmiset varoa tällaisia huijauksia netissä. Älkää missään tapauksessa luovuttako henkilökohtaisia tietojanne(puhelinnumeroita, nimeä, osoitetta tai muutakaan mistä teidät voi tunnistaa tai teihin voidaan ottaa yhteyttä) internetissä kenellekään ketä ette tunne älkääkä myöskään syöttäkö näitä tietoja mihinkään lomakkeisiin tai arvontoihin. Kannattaa myös lukea pienellä printillä kirjoitetut tekstit tarkkaan jos on aivan pakko johonkin nimi tai puhelinnumero laittaa.

        Olemassa on vain yksi varma keino, joka pystyy autamaan: kieltäminen maksamasta puhelmella. Nettipankki riittää. Kaikki rahojen asiat täytyy tehdä pankissa. Helpommin maksaa - helpommikin varastaa!


      • .

        Saunalahtea syytät? Eihän se nyt operaattorin vika oo! Huijasfirmat hankkii numeronsa yleisistä numerotiedusteluista yms. eikä Sauniksella ole mitään yhteyttä ko. firmaan. Saunalahdella ei voida tietää, oletko sä tilannut sen palveluviestin vai et. Ne laskuttaa sen mitä käsketään, huijarifirmathan jotenkin operaattorien kautta "omiaan perii". Eli tuskin Saunalahti alkaa "sun laskujas" makselemaan, eihän ne voi tietää ootko sä halunnu niitä viestejä vai et! Ihan samalla tavalla ne laskuttaa ne niinkuin tietoisestikin tilatut palveluviestit!

        Eli tässä tapauksessa sun tulee ottaa ZEMGOon yhteyttä (ja kuluttajansuojavirastoon, kun kerran huijausfirma on), ja operaattorin kanssa tietty hyvä keskustella ja tehdä yhteistyötä. Mutta jos meet sinne aukoo päätäs et "en maksa näit laskuja" niin tuskin tuut koskaan näkemään rahojas.

        Itse tein saunalahteen asiallisen reklamaation ja sain asiallisen vastauksen. Kertoivat kuka niitä juttuja lähettää ja sitten sain kulsuoj.vir kanssa sieltä asiat selviksi :/


      • TEXTAA
        . kirjoitti:

        Saunalahtea syytät? Eihän se nyt operaattorin vika oo! Huijasfirmat hankkii numeronsa yleisistä numerotiedusteluista yms. eikä Sauniksella ole mitään yhteyttä ko. firmaan. Saunalahdella ei voida tietää, oletko sä tilannut sen palveluviestin vai et. Ne laskuttaa sen mitä käsketään, huijarifirmathan jotenkin operaattorien kautta "omiaan perii". Eli tuskin Saunalahti alkaa "sun laskujas" makselemaan, eihän ne voi tietää ootko sä halunnu niitä viestejä vai et! Ihan samalla tavalla ne laskuttaa ne niinkuin tietoisestikin tilatut palveluviestit!

        Eli tässä tapauksessa sun tulee ottaa ZEMGOon yhteyttä (ja kuluttajansuojavirastoon, kun kerran huijausfirma on), ja operaattorin kanssa tietty hyvä keskustella ja tehdä yhteistyötä. Mutta jos meet sinne aukoo päätäs et "en maksa näit laskuja" niin tuskin tuut koskaan näkemään rahojas.

        Itse tein saunalahteen asiallisen reklamaation ja sain asiallisen vastauksen. Kertoivat kuka niitä juttuja lähettää ja sitten sain kulsuoj.vir kanssa sieltä asiat selviksi :/

        EIKÖ TÄÄN AHNEE SAUNALAHDEN PITÄS ALKAA JO TAJUTA ETTÄ TÄÄ NUMERO ON PELKÄÄ HUIJAUSTA
        MONTA VUOTTA ON JO TULLUT VALITUKSIA JA ONGELMIA ON VARMAAN OLLU RIITTÄMIIN.
        JA LAKIHAN ON ETTÄ RIKOKSELLA SAATUUN HYÖTYYN RYHTYMINEN ON MYÖS RIKOS.


      • atcx
        TEXTAA kirjoitti:

        EIKÖ TÄÄN AHNEE SAUNALAHDEN PITÄS ALKAA JO TAJUTA ETTÄ TÄÄ NUMERO ON PELKÄÄ HUIJAUSTA
        MONTA VUOTTA ON JO TULLUT VALITUKSIA JA ONGELMIA ON VARMAAN OLLU RIITTÄMIIN.
        JA LAKIHAN ON ETTÄ RIKOKSELLA SAATUUN HYÖTYYN RYHTYMINEN ON MYÖS RIKOS.

        Moro,

        Niin nämä huijaamalla tuotetut palvelumaksut ovat rikollisella toiminalla hankittuja, joten niitä ei tarvitse maksaa. Voitte nyös periä nämä rahat takaisin. Tosin saunalahden päässä yrittävät laittaa teidät maksamaan, mutta elkää hemmetissä tehkö sitä, vaan menkää ja täyttäkää alla olevan linkin pfd tiedosto ja kun se on täytetty saatte koodin jonka ilmoitatte saunalahdelle.
        http://www.ecc.fi/fi-FI/apua-euroopan-kuluttajakeskuksesta/

        Kysehän on kansainvälisestä netti rikollisuudesta jota EU tutkii parhaillaan.
        Aika kummaa toimintaa saunalahden osalta tietävät varsin hyvin mistä on kyse. Saunalahdessa yrittävät myös maksattaa vaikka ovat hyvin tietoisia noista huijauksista = "RIKOKSELLA SAATUUN HYÖTYYN RYHTYMINEN" kuten edellisessä jo mainittiin.
        Elkää nyt hemmetissä maksako noita palvelumaksuja rikollisille.
        Kuluttajaneuvonta antaa myös apua ja lisätietoja mitä tehdä.
        Elkää antako saunalahden syyllistävän teitä, että olette itse mokanneet tms. kysessä on taitava ja hyvin harkittu huijaus.

        Alkaisi olla ryhmäkanteen paikka, käsi ylös ketkä samaa mieltä.


      • Huijattu!
        atcx kirjoitti:

        Moro,

        Niin nämä huijaamalla tuotetut palvelumaksut ovat rikollisella toiminalla hankittuja, joten niitä ei tarvitse maksaa. Voitte nyös periä nämä rahat takaisin. Tosin saunalahden päässä yrittävät laittaa teidät maksamaan, mutta elkää hemmetissä tehkö sitä, vaan menkää ja täyttäkää alla olevan linkin pfd tiedosto ja kun se on täytetty saatte koodin jonka ilmoitatte saunalahdelle.
        http://www.ecc.fi/fi-FI/apua-euroopan-kuluttajakeskuksesta/

        Kysehän on kansainvälisestä netti rikollisuudesta jota EU tutkii parhaillaan.
        Aika kummaa toimintaa saunalahden osalta tietävät varsin hyvin mistä on kyse. Saunalahdessa yrittävät myös maksattaa vaikka ovat hyvin tietoisia noista huijauksista = "RIKOKSELLA SAATUUN HYÖTYYN RYHTYMINEN" kuten edellisessä jo mainittiin.
        Elkää nyt hemmetissä maksako noita palvelumaksuja rikollisille.
        Kuluttajaneuvonta antaa myös apua ja lisätietoja mitä tehdä.
        Elkää antako saunalahden syyllistävän teitä, että olette itse mokanneet tms. kysessä on taitava ja hyvin harkittu huijaus.

        Alkaisi olla ryhmäkanteen paikka, käsi ylös ketkä samaa mieltä.

        samaa mieltä!!!


      • kusetuslahti oyj
        atcx kirjoitti:

        Moro,

        Niin nämä huijaamalla tuotetut palvelumaksut ovat rikollisella toiminalla hankittuja, joten niitä ei tarvitse maksaa. Voitte nyös periä nämä rahat takaisin. Tosin saunalahden päässä yrittävät laittaa teidät maksamaan, mutta elkää hemmetissä tehkö sitä, vaan menkää ja täyttäkää alla olevan linkin pfd tiedosto ja kun se on täytetty saatte koodin jonka ilmoitatte saunalahdelle.
        http://www.ecc.fi/fi-FI/apua-euroopan-kuluttajakeskuksesta/

        Kysehän on kansainvälisestä netti rikollisuudesta jota EU tutkii parhaillaan.
        Aika kummaa toimintaa saunalahden osalta tietävät varsin hyvin mistä on kyse. Saunalahdessa yrittävät myös maksattaa vaikka ovat hyvin tietoisia noista huijauksista = "RIKOKSELLA SAATUUN HYÖTYYN RYHTYMINEN" kuten edellisessä jo mainittiin.
        Elkää nyt hemmetissä maksako noita palvelumaksuja rikollisille.
        Kuluttajaneuvonta antaa myös apua ja lisätietoja mitä tehdä.
        Elkää antako saunalahden syyllistävän teitä, että olette itse mokanneet tms. kysessä on taitava ja hyvin harkittu huijaus.

        Alkaisi olla ryhmäkanteen paikka, käsi ylös ketkä samaa mieltä.

        Saunalahdelle ja Elisalle ei kannata maksaa YHTÄKÄÄN laskua. Jos maksat yhden, he lähettävät samasta laskusta 2-3 uutta laskua, joista osa vielä koronkiskojafirma Lindorff Oy:n kautta.

        Huijareita ja paskaa kaikki. Älkää maksako Saunalahdelle ja Elisalle koskaan mitään.


      • telkkuF
        kusetuslahti oyj kirjoitti:

        Saunalahdelle ja Elisalle ei kannata maksaa YHTÄKÄÄN laskua. Jos maksat yhden, he lähettävät samasta laskusta 2-3 uutta laskua, joista osa vielä koronkiskojafirma Lindorff Oy:n kautta.

        Huijareita ja paskaa kaikki. Älkää maksako Saunalahdelle ja Elisalle koskaan mitään.

        Ikävää, ettei rehellistä työntekoa arvosteta enää elannon ansaitsemisessa. Olisin kiinnostunut kuitenkin kuulemaan syyn, miksi ihmset täällä herjaavat Elisaa/Saunalahtea tästä kaikesta. Käyttäjillä tosiaan taitaa olla em. liittymät, mutta eihän operaattori eli palvelun tarjoaja ole vastuussa tästä mitenkään?
        Jos joku on lähettänyt viestin kyseiseen huijaus-numeroon, niin eihän SL sille voi mitään? Palvelutekstiviestieston voi aina laittaa päälle. Ja voin hyvin kertoa, että hyvitykset ovat mahdollisia, ihan oikeasti. Talven jatkot kaikille, olisi hieno kuulla asiallisia vastauksia! :)


      • Entinen asiakasa
        telkkuF kirjoitti:

        Ikävää, ettei rehellistä työntekoa arvosteta enää elannon ansaitsemisessa. Olisin kiinnostunut kuitenkin kuulemaan syyn, miksi ihmset täällä herjaavat Elisaa/Saunalahtea tästä kaikesta. Käyttäjillä tosiaan taitaa olla em. liittymät, mutta eihän operaattori eli palvelun tarjoaja ole vastuussa tästä mitenkään?
        Jos joku on lähettänyt viestin kyseiseen huijaus-numeroon, niin eihän SL sille voi mitään? Palvelutekstiviestieston voi aina laittaa päälle. Ja voin hyvin kertoa, että hyvitykset ovat mahdollisia, ihan oikeasti. Talven jatkot kaikille, olisi hieno kuulla asiallisia vastauksia! :)

        Celloradon tapaista huijaustoimintaa on jo tapahtunut vuosia, joten kyseiset operaattorit ovat täysin tietoisia mitä heidän verkoissaan tapahtuu. Väite, että he eivät tiedä tai voi asialle mitään on täyttä puppua.

        1) - Voisivat haastaa esim. Celloradon tms. oikeuteen koska, tekevät rikollista toimintaa heidän verkoissaan. (tahraavat brandin, aiheuttavat asiakkaille aiheettomia laskuja jne...jne... nimikkeitä kyllä riittää ei ainakaan siitä kiinni. Mutta mikäli on totta, että omistavat itse celloiradon tapaisia firmoja bulvaanien kautta eivät tätä tietenkään tee. )

        2) - Katkaista laskutusuhteen kyseisiin huijarifirmoihin.
        3) - Informoida asiakkaita kyseisistä huijarifirmoista
        4) - Lopettaa eettisesti arveluttavat bisneksen teon.
        5) - jne,,,jne

        Joku taisi sanoa, että eivät operaattorit tästä mitään hyödy...hmm... ilman muuta hyötyvät joka ikisestä laskusta jonka lähettävät. Ei näitä laskutuksia ym. kukaan tee ilmaiseksi.

        Tässä esim. miten huijaus menee:

        Perheen 11 vuotias lapsi osallistuu kilpailuun jossa voit voittaa iphone puhelimen. Hetken kuluttua tulee puhelimeen txt viesti haluatko kilpailija numerosi jolla voit voittaa puhelimesi tms. mutta itseasiassa tällä hetkellä teetkin sopimuksen kyseisen firman kanssa. Ja alat saamaan
        laskuja kyseiseltä firmalta esim. olemattomista soittoäänistä tms. Oman eettisen ymmärykseni mukaan kyseessä on tietoinen kusetus, jolla voidaan osoittaa, että olet tehnyt sopimuksen kyseisten huijareiden kanssa. Sopimus on mahdollista tehdö vaikka olisit alaikäinen,
        kuka tahansa voi tehdä sen sinun puolesta mikäli jätät puhelimesi muiden ulottuville. Hmm.. aika outoa eikö pitäisi olla 18v. jota voi tehdä tälläisiä sopimuksia taikka pitäsi vaatia digitaalinen allekirjoitus verkkopankin tms. kautta? hmm.... Juristit kommentoikaapas...

        Ei siis mitään sympatioita operaattoreita kohtaan ovat mukana tässä bisneksessä. Odotetaan kun EU/Interpol, joka tukii asiaa euroopan osalta saa toivottavasti jotakin aikaan asian suhteen ja laittaa operaattorit toivottavasti edes hiukan vastuuseen kusetuksesta.

        Ei muuta kun äänestäkää jaloilla joten Saunalahden/Elisa liittymät vaihtoon vaikkapa, DNA, Sonera tai mikä tahansa...

        Tarpeeksi asiakaskatoa ja kas kummaa asioille voikin tehdä jotakin.... ihme on tapahtunut.
        Ja mikäli tämä toiminta todetaan lailliseksi ja hyväsyttäväksi tavaksi toimia niin ei ,kun bisnestä tekemään. Tarvitsee vain huijata ihmiset vastaavalla tavalla ja voit ansaita noin, 250 000 000 kuukaudessa no pois tietysti verot&sossut.

        Ja jos sun vuokraamassa huoneistossa harrastetaan ihmiskauppaa, prostutuutiota, tms. vastaavaa toimintaa siihen puututaan todennäköisesti.
        Eli jos sun omistamssa palvelussa/verkossa ryövätään ihmisten rahoja niin eikö olisi kohtuullista puuttua siihen niin viranomaisten kuin omistajienkin osalta. Yksittäisten ihmisten on aika hankala tehdä asialle mitään, sillä ryhmäkanne Suomessa on vielä aika lapsen kengissä.
        Ja jos yrität saunalahden kanssa asioida ne suunillen nauraa sulle paskaset naurut.


    • trololollloo

      vittu te ootte tyhmiä! ootte nii kaulaa myöte paskas ku rupeette jotaaa tollasta paskaa, jos tulee ni sulkekaa liittymä ja ottakaa uus samal numerol no proplemo.

    • väärä puu

      Tyhmyydestä sakotetaan. Mainoksessahan sanottiin, että seuraavat näytönsäästäjät ja muut ovat maksullisia, joten tuollaiseen palveluun ei annata liittyä ollenkaan jos ei halua maksaa mistään.
      Täysin oma moka tällä kertaa, näistä on turha myöskään operaattoreita syyttää, eiväthän he ole vastuussa siitä, mitä palveluja heidän asiakkaansa tilaavat. Voi herranjumala sentään.

    • pienivinkki444

      Jälkiviisaus ei ole sitä parasta, mutta pieni vinkki.
      Varsinkin alaikäisille lapsille, miksei myös omaankin puhelimeen kannattaa ottaa esto viihde- yms palveluille. Eston saa varsin helposti.
      esim saunalahden tapauksessa kirjautumalla oma saunalahteen, klikaamalla "GSM-Liittymät ja Mobiililaajakaista" ja sieltä "Liittymät".
      (en ole saunalahden markkinoija, mutta omistan ko. liittymän. Siksi pystyin laittamaan suhteellisen selvän? ohjeen)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe