Celldoradon palveluviestit!

H.H.

VAROITUS!

Olenko ainut, joka on saanut epämääräisiä palveluviestejä puhelimeen? Niitä alkoi tulla huhtikuussa, eikä loppua tunnu näkyvän. Edellinen puhelinlaskuni oli päätähuimaava, 70 euroa pelkkiä palveluviestejä, oma osuuteni laskusta oli 25 euroa eli 95 euroa!

Soitin DNA:lle, käskivät heti mennä Celldoradon kotisivuille: olen saattanut osallistua Facebookissa IQ testiin. Kuinkas sattuikaan, enhän minä edes ole käyttäjänä Facebookissa! DNA:lla sanottiin myöskin, että muillakin käyttäjillä on ollut ongelmia samaisen firman kanssa. Antoivat muutaman viikon aikaa selvittää asiaa ja ottaa yhteyttä kyseiseen firmaan, sitten pitää soittaa taas operaattorille!

Onko muilla kokemuksia firmasta?

8

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LKH

      Et todellakaan ole ainut!

      Sain viime viikolla 110 euron puhelinlaskun, palveluviestejä 87 euron edestä, omia puheluita/viestejä loput. Soitin tällä viikolla DNA:lle, siirsivät heti puhelinlaskun eräpäivää kuukaudella. Kysyivät myöskin, olenko tehnyt Facebookissa IQ testin, en myöntänyt mitään. DNA:lla setä sanoi, että heille on tullut pienen ajan sisällä monta soittoa, aiheena juurikin tämä Celldorado. Hän antoi minulle firman puhelinnumeron, sanoi tosin, että siihen vastaa luultavammin automaatti. Pyysi laittamaan reklamaatiota sähköpostilla (Celldoradon kotisivuilla on palautelaatikko, mikä ei kuitenkaan toiminut minun koneellani, laitoin sähköpostia omasta osoitteestani).

      Nyt olenkin sitten eilisen ja tämän päivän istunut koneella ja tarinoinut Celldoradolle. Lähettivät minulle selvityksen, että olen tilannut heiltä jotain ja saanut seuraavat kaksi tekstiviestiä takaisin puhelimeeni (ohessa päivämäärä ja kellonaika):


      "26.5.2009 klo 13:05:31

      FI 173372 GAME W1 WTEST
      Täytä tämä 38502 saadaksesi tuotteesi. EUR 2/SMS, max 6/SMS/Viikko.
      Lisätietoja: fi.celldorado.com tai 09 4259 9694. Artiq Mobile. (Aloitus EUR 2.oo)"

      sekä

      "26.5.2009 klo 13:06:06

      FI 173372 GAME W1 WTEST
      Tervetuloa tilattavaan WTEST palveluun!
      Lisätietoja: fi.celldorado.com tai 09 4259 9694.
      EUR 2/SMS, max 6/SMS/Viikko.
      Lopettaminen? Tekstaa WTEST STOP numeroon 173372."

      En minäkään sentään niin tyhmä ole, että olisin jättänyt lopettamatta tuollaisen palvelun, kun vielä tuollaisista hinnoista on kyse! Suoranaista kusetusta. Viestejä tuli monta kertaa viikossa, kaksi peräkkäin. Niistä veloitettiin, vaikka en ladannut niitä (poistin heti).

      Ensimmäisessä heidän lähettämässään tekstiviestissä oli (muka) PIN-koodi 38502. Olen kuulemma syöttänyt PIN-koodin heidän kotisivuillaan tms. johonkin ja palvelu on aktivoitunut. Miksi en vaan muista mitään sellaista? Ilmeisesti nuoruusiän dementiaa. Kannattaa todellakin laittaa asia eteenpäin, minä teen kaikkeni, ettei tarvitse maksaa tuollaisesta kusetuksesta pennin hyrrää!

      Saunalahden keskustelufoorumeilla on myöskin samasta aiheesta keskustelua! Kannattaa lueskella sieltä lisää. Haluan myöskin kuulla onko muilla DNA:n liittymän omistajilla ollut samanlaisia ongelmia, ja kuinka DNA on suhtautunut asiaan, kertokaahan!

      Aiheesta:

      Saunalahti vs. Celldorado: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5912225
      FunMobile ja Celldorado: http://keskustelu.suomi24.fi/node/5269458
      JonneWeb: http://jaaari.no-ip.com/foorumi/viewtopic49818.html
      Iltalehti: http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=47949
      YleRadio: http://chat.yle.fi/yleradio1/viewtopic.php?f=6&t=3675

      Tässä adressi: http://www.adressit.com/kestotilauskieroilut

      • HUOMIO..

        DNA sinua laskuttaa joten sinun kuuluu asioida DNAn kanssa
        eikä mennä siihen lankaan etta laittavat sinut tekemään oman työnsä.
        DNA todistakoon että laskutus on aiheellinen.
        Itse uhkaisin rikosilmoituksella petoksesta,
        DNA siis itse sinulta kynii rahaa ja kertoo sen jonnekin Celldoranolle
        tilittävänsä. Et voi edes tietää pitääkö tämä edes paikkaansa.


      • LKH

        Lisää keskustelua aiheesta.


      • ei kuseteta

        DNA väittää kivenkovaan, että he eivät ole vastuussa ja ei sopimusta celldoradon kanssa esimies nimeltään J.Tolonen.
        Teen tänään rikosilmoituksen ja otan yhteyttä kuluttajavirastoon. DNA:lla oin olemassa sopius Celldoradon kanssa-kusetussopimus yhteistyössä.


      • Mummi1955

        ...minulla ihan sama "kokemus" eli DNA veloittaa minulta palveluviesteistä, joita aloin saada numerosta 173372 toukokuun lopussa. Kaiken huipuksi en pystynyt viestejä lukemaan, luki vain "viestiä ei voi näyttää" eli en tiennyt mistä niitä tuli ja miten ne olisi saanut loppumaan....Minullekin tuli viestejä aina kaksi peräkkäin monta kertaa viikossa, ja minäkin poistin ne heti....!!!
        Reklamoin Celldoradoa ja he väittävät minullekin että olen syöttänyt heidän lähettämänsä PIN-koodin heidän kotisivuillaan tms. johonkin ja palvelu on aktivoitunut. Tällaista en todellakaan ole tehnyt...Olen nyt pyytänyt heitä ilmoittamaan minulle missä nettisivulla olen tämän pin-koodin syöttänyt, mutta en ole saanut vielä vastausta.

        Käsittämätöntä huijausta! DNA ilmoitti, että he "vain" laskuttavat, mutta ilmoittivat siirtävänsä ao. laskun eräpäivää kahdella kuukaudella, jotta ehdin selvittää asiaa. Maksoin heidän laskunsa kylläkin jo, mutta vain puhelujen osalta enkä kyllä aio loppusummaa eli palveluviestiveloitusta maksaa kovin helpolla.


      • kysymyksiä???
        Mummi1955 kirjoitti:

        ...minulla ihan sama "kokemus" eli DNA veloittaa minulta palveluviesteistä, joita aloin saada numerosta 173372 toukokuun lopussa. Kaiken huipuksi en pystynyt viestejä lukemaan, luki vain "viestiä ei voi näyttää" eli en tiennyt mistä niitä tuli ja miten ne olisi saanut loppumaan....Minullekin tuli viestejä aina kaksi peräkkäin monta kertaa viikossa, ja minäkin poistin ne heti....!!!
        Reklamoin Celldoradoa ja he väittävät minullekin että olen syöttänyt heidän lähettämänsä PIN-koodin heidän kotisivuillaan tms. johonkin ja palvelu on aktivoitunut. Tällaista en todellakaan ole tehnyt...Olen nyt pyytänyt heitä ilmoittamaan minulle missä nettisivulla olen tämän pin-koodin syöttänyt, mutta en ole saanut vielä vastausta.

        Käsittämätöntä huijausta! DNA ilmoitti, että he "vain" laskuttavat, mutta ilmoittivat siirtävänsä ao. laskun eräpäivää kahdella kuukaudella, jotta ehdin selvittää asiaa. Maksoin heidän laskunsa kylläkin jo, mutta vain puhelujen osalta enkä kyllä aio loppusummaa eli palveluviestiveloitusta maksaa kovin helpolla.

        Ei ole celldorado,zed tai muukaan mobile club häirinnyt. Kännyjä ollut 10 vuotta,eri operaattorien liittymiä eikä kertaakaan ole tullut ko juttuja mulle. Mulla on salainen numero ja jos haluan uutta sisältöä, haen sen operaattorin omilta sivuilta. Jos netissä on jotain ilmaista, jätän sen tilaamatta tai syynään ohjeen moneen kertaan yllärin varalta. Kun näitä juttuja lukee, tulee väkisin mieleen kysymys, onko puhelimen tai netin käyttäjä itse vastuussa vai kuka? Ei ole operaattorin syy jos alkaisin käyttäytymään vastuuttomasti. Minähän käytän palvelua jota he tarjoaa. Siis yhteyttä! Ja minä maksan käytön. On tietysti tapauksia, joissa käyttäjä ei ymmärrä mitä tekee. Näissä keskusteluissa näkee, että kyllä operaattorit kohtuullistaa laskua tai ainakin maksuaikaa saa. Vai pitaisikö niiden maksaa korvausta mielipahasta?


      • Parempi kun ei tilaa mitään
        HUOMIO.. kirjoitti:

        DNA sinua laskuttaa joten sinun kuuluu asioida DNAn kanssa
        eikä mennä siihen lankaan etta laittavat sinut tekemään oman työnsä.
        DNA todistakoon että laskutus on aiheellinen.
        Itse uhkaisin rikosilmoituksella petoksesta,
        DNA siis itse sinulta kynii rahaa ja kertoo sen jonnekin Celldoranolle
        tilittävänsä. Et voi edes tietää pitääkö tämä edes paikkaansa.

        Jos menet tilaamaan tuotteen niin olkoon sinulla minkä operaattorin liittymä tahansa, sinä sen tilaamasi tuotteen firman kanssa olet sopimuksen tehnyt ja sattumalta käytät jonkun operaattorin liittymää kaikkeen soittamiseen, teksitiviesteihin ym. Näitä Celdoradon juttuja on näköjään joka operaattorin kohdalla täälläkin keskusteluissa.En oikein ymmärrä miten saa operaattorin vastuuseen siitä mitä puhelimellasi tai puhelimeesi tilaat ????


    • Ei tule viestejä

      Saapuville ja lähteville viesteille estot, niin säästyy paljolta. Operaattori tarjoaa sellaista palvelua ja lisäksi löytyy sivustoja , muistaakseni viestintäviraston, josta voi tehdä laajemman markkinointiestonkin. Minä laitoin puhelimeen operaattorin kautta omaan liittymääni eston tuleville viesteille ja siihen loppuivat. Tosin minulla ei ole dna:n liittymää mutta eiköhän heiltäkin sellainen löydy !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe