Olen tehnyt erääseen tehtävään liittyen makron joka muuttaa koko taulukon tekstin kursivoiduksi, asettaa fonttikooksi 12
ja tasaa sen oikealle. Homma toimii muuten hyvin mutta kohditimen pitäisi palautua samaan soluun jossa se oli ennen makron suorittamista. Solu ei luonnollisesti ole määriteltävissä etukäteen.
Löytyisikö keneltäkään gurulta tietoa miten tuollaisen pystyy tekemään?
Kohdistin palaamaan makron suorittamista edeltävään soluun
Aloittelija...
2
358
Vastaukset
- paavali50
Laita makron alkuun: Set p = ActiveCell
Ja loppuun: p.Activate jos oikein tekee eli ...
Sub Koe1()
With Cells
.Font.Size = 12
.Font.Italic = True
End With
End Sub
mutta makronauhottimella tehdessä olet siirtänyt kohdistuksen alkuperäisestä solusta pois, joten vaatii palautuksen esim. noin
Sub Koe2()
Dim Vanha As String
Vanha = ActiveCell.Address
'koodia...
Range(Vanha).Select
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa205614Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5502089- 1421729
- 761112
- 72900
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa96874Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.64778- 30744
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10743Kuntoportaat sai rahaa
Kuntoportaat sai mojovan tuen. Minua vain ihmetyttää, tuleeko ne pidettyä käyttökunnossa. Televisiossa oli yksi aamu p37686