http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=5402&Itemid=38
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1542295
Luterilainen kirkko kiistää arkkujen/vainajien murskaamisen Ruotsin ja Norjan malliin mutta kirkko valehtelee.
Myös Luterilainen kirkko murskaa ja on käyttänyt myös vesimenetelmää jossa putkea pitkin arkku täyteen vettä.
Ruumiin "hukutuksessa" käytetty vesi saa ympärillä olevan maan tiivistymään ja arkun murskaantumaan helpommin.
Myös Luterilaisen kirkon tapa juntata maanpinta koneella murskaa arkun välittömästi kun arkun päällä on jo valmiina tonneittain maa-ainesta.
http://keskustelut.iltasanomat.fi/thread.jspa?threadID=7729
Kirkko kiistää murskaamisen mutta...
10
572
Vastaukset
- So What??
Olen haudannut 3 rakasta lähimmäistäni vuoden sisällä. Aivan sama, mitä hautausmaan hoitajat arkulle tekevät! Heidän on asiansa!
Kiva, että miettivät myös hautausmaan parasta!
"Ja ruumis palajaa maahan niin kuin on ollutkin, ja sielu luo Jumalan, joka sen on antanutkin".
Onko saatanan vihje-virasto kesälomalla, vai ovatko Pekun aiheet ihan muuten vaan loppu?Kyseessä on luterilaisen kirkon tekemät haudan häpäisyt.
Ruotsin luterilainen kirkko joutui paniikkiin paljastuksista.
Ja paniikin kourissa teki jo ylilyötejä kun puhuu 4000:n haudankaivajan pestaamisesta.
Kun on vuodessa n. 100000 vainajaa niin yhdelle kaivajalle olisi vain kaksi haudan peittämistä kuukaudessa.
Kun haudan häpäisy kirkonmiehille on normaalia toimintaa eli on paatunut kuten kiduttajat ja tappajatkin tulevat tunteettomiksi työhönsä.
Mutta Suomessa on muutama miljoona ihmistä jotka eivät ole paatuneet eikä siten hautarauhan rikkomista sulata.- ai siii!
Pe.ku kirjoitti:
Kyseessä on luterilaisen kirkon tekemät haudan häpäisyt.
Ruotsin luterilainen kirkko joutui paniikkiin paljastuksista.
Ja paniikin kourissa teki jo ylilyötejä kun puhuu 4000:n haudankaivajan pestaamisesta.
Kun on vuodessa n. 100000 vainajaa niin yhdelle kaivajalle olisi vain kaksi haudan peittämistä kuukaudessa.
Kun haudan häpäisy kirkonmiehille on normaalia toimintaa eli on paatunut kuten kiduttajat ja tappajatkin tulevat tunteettomiksi työhönsä.
Mutta Suomessa on muutama miljoona ihmistä jotka eivät ole paatuneet eikä siten hautarauhan rikkomista sulata.Sinäkö kiinnostunut hautarauhasta ja paatumisesta!!!!!
Hautarauha ei rikkoonnu millään tavalla, jos arkku rikotaan. Se kuuluu haudan täyttämiseen.
Voithan sinä laitattaa itsesi jätesäkkiin, niin sekin homma on hoidettu.
- Alpo Ahola
Ruumiin polttaminen on uusi kuvottava tapa hävittää ruumis. Se tapa on tullut pakanamaista kristillisiin maihin. Kristillinen tapa on hoitaa vainajansa arkussa tai käärinliinoissa hautaan. En ole arkun murskaamisen kannattaja missään tapauksessa. Ottakaamme huomioon, että haudan hoito kuuluu omaisille - kun hauta luonnollisesti ajan kanssa laskettuu, niin luulisi omaisten hoitavan haudan ulkoisesti kuntoon. Onkohan esille tullut tapa siitä osin johtuvaa, että omaiset eivät hoida vainajien hautuja?
- E-.
ei ole uusi eikä epäkristillinen tapa.
Kristillinen kirkko on nimittäin hävittänyt lukuisia kerettiläisten ja noidaksi luultujen ruumiita polttamalla, tosin elävältä.
Myös Luther kannatti "noitien" ja "harhaoppisten" vainoamista. - Alpo Ahola
E-. kirjoitti:
ei ole uusi eikä epäkristillinen tapa.
Kristillinen kirkko on nimittäin hävittänyt lukuisia kerettiläisten ja noidaksi luultujen ruumiita polttamalla, tosin elävältä.
Myös Luther kannatti "noitien" ja "harhaoppisten" vainoamista.No sittenhän olet hyvin luterilainen, kun kaiketi kannatat vainajien polttamista. Minä olen myös luterilainen, enkä kannata moista pakanuutta. Näin sanon minä.
- pointti tuohonkin
Kuule Ahola, ei kukaan kaupunkilainen rupea laskeneen haudan kummulle hiekkaa ja multaa kärräämään haudan laskettua. Aivan teoreettinen ajatus.
Haudan hoito kuuluu omaisille, kuten aseman lasten hoito heidän vanhemmilleen.
Seurakuntahan haudat hoitaa kun siitä heille maksetaan.
Minun arkkuni ainaski saa vapaasti murskata. Sitä tuskin kukaan käyttää toista kertaa. Itse en ainakaan.
Arkun tehtävä on kiikuttaa vainaja hautaan. Sitten sen tehtävä on täytetty. - Alpo Ahola
pointti tuohonkin kirjoitti:
Kuule Ahola, ei kukaan kaupunkilainen rupea laskeneen haudan kummulle hiekkaa ja multaa kärräämään haudan laskettua. Aivan teoreettinen ajatus.
Haudan hoito kuuluu omaisille, kuten aseman lasten hoito heidän vanhemmilleen.
Seurakuntahan haudat hoitaa kun siitä heille maksetaan.
Minun arkkuni ainaski saa vapaasti murskata. Sitä tuskin kukaan käyttää toista kertaa. Itse en ainakaan.
Arkun tehtävä on kiikuttaa vainaja hautaan. Sitten sen tehtävä on täytetty.Niin rahallahan voi hoitaa asioita ja kun maksaa, niin silloinhan on omainen ottanut vastuun haudan hoitamisesta, kun maksaa siitä toiselle, vaikka siis seurakunnalle.
- smegmamegma
Ruumiit pitäisi käyttää hyötykäyttöön! liha eläinruuaksi ja luut teiden alle sepelintäytteeksi!
- Mr.Greengreen
SOYLENTGREEN!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761219
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t232557- 51539
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510