Oksentaminen + perhe = ??

vierailija

eli olen tällänen teiniikäinen koht 15v. ja asun perheen luona siis. Nyt kesällä varsinkin vanhemmat kotona ja mul on 2siskoa et ain joku on kotona. miten pystyisin oksentamaan niin ettei ne sais tietää? Jotain vinkkejä? En ole koskaan oksentanut (siis ilman oksennustautia) joten jotain vinkkejä siihen! voiko omaan oksenukseensa tukehtua? voiko sit alkaa pyöryttää tai jtn. Haluaisin alkaa oksentaa sillon ku ahmin (1500-2000kaloria/pv!!) mut en "uskalla"(pelkään tukehtumista) tai voi (perheen takia) joten antakaa vinkkejä näihin ongelmiin! miten itse toimitte? onko joku ruokamömmö jonka avulla oksentaa helpommin(esim. joku itsetehty? vesi suola tai jtn.???

12

2923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oksentaminen..

      niille jotka kamppailevat bulimiahelvettinsä kanssa joka ikinen päivä. ihan oikeasti. mitä hyödyt siitä? haluatko tämän: kahdeksan vuotta bulimiaa takana, kun "vähän" vain kokeilin oksentamista kotona. jotta laihtuis... nyt on kaksi vuotta pakkohoitoa takana, teho-osastolla olen maannut kolme vuorokautta tajuttomana, kolme kuukautta ollut letkuissa, raajani ovat raadellut; tuskin arvet koskaan katoavat, itsetunto palasina (läski läski läski) vakavaa masennusto, tuli psykoosikin, epävakaa persoonallisuushäiriö, unettomuus on kiva kaveri, pakkoliikunta, ylikunto ja rasitusvammat, veren sylkeminen kun nielu on ihan rikki, arvot alhaiset -> sydän voi pysähtyä koska vaan, elimistö kuivuu, pyörtyilen, vaikka olen norm. painoinen, paino heittellyt pahimmillaan ylös ja alas 30 kiloa, terapiaa kolmme vuotta, lääkekoukku (en voi kuvitellakaan että eläisin ilman lääkkeitä) ja minä vähän vain halusin kanssa oksentaa salaa jos söi enemmän. ei sen pitänyt olla enempää. nyt oksennan joka päivä. monia kertoja. sosiaalinen elämäni on kadonnut. minulla on jatkuvia kiputiloja rinnassa. oikeastaan en tee muuta kuin syö ja oksenna.

      et kannattaa lähtee meidän messiin! KUKA HELVETIN IDIOOTTI HALUAA KOKEA SITÄ PASKAA!!?? tajuatko kuinka viestisi satuttaa niitä jotka oikeasti yrittävät päästä monen vuoden koukusta eroon koska ELIMISTÖ PETTÄÄ MUUTEN!

      anteeksi. meni hermot vain...

    • LillyRose

      Sairastin syömishäiriötä seitsemän vuotta, voi todellakin sanoa, että siihen meni ”parhaat” vuoteni. Viisi vuotta olen voinut ”paremmin”. Vuoden vaihteessa sairauteni uusiutui stressin ja ihmissuhdesotkun takia. Olen laihtunut kolmessa kuukaudessa 11 kiloa, BMI nyt 19, siis VIELÄ normaalipainoinen. Mutta tiedättehän te, mikään ei riitä, tavoitteita laitetaan, niitä rikotaan ja paino pitää vaan saada alemmaksi vaikkei se mitään onnea tuo.

      Tänään oli erittäin huono päivä. Kävin psykologilla joka sai minut ahdistumaan. Menin kaupan kautta kotiin ja ahmin vajaan tunnin aikana yli puoli pussia sipsiä (loput heitin roskiin), Saarioisten pitsan, kaksi munkkia, kolme suklaapatukkaa ja 8 dl rahkaa. Oksensin tämän session aikana kuusi kertaa, jotta varmasti sain lähes kaiken ulos. Arvatkaa onko nyt hyvä olo? Kurkkuun sattuu, heikottaa, ahdistaa, vituttaa.. Ja arvatkaa mikä on kauheinta, mietin oksentaessani, että ihan sama vaikka kuolen tähän vessan lattialle, mutta oksennan niin kauan, että painoni on siinä missä ennen mässäilyn alkua.

      Vaakani on siis paras kaverini, petollinen rakastajani. Päivä alkaa ihanasti jos paino on tippunut, mutta auta armias jos se on sata grammaa enemmän kuin edellisenä aamuna, koko päivä on pilalla. Eikä riitä, että käyn aamulla vaa’alla vaan jos mässäilen niin ennen mässäilyä, oksentamisen jälkeen, suihkun jälkeen ja vielä ennen nukkumaan menoa.

      Koko elämä pyörii tämän asian ympärillä. Koko päivän mietin mitä syön, milloin syön, vai syönkö ollenkaan.. Peilistä katson ällöttävää läskiä ryhävalasta ja minua itkettää. Nukkumaan mennessä haaveilen uudesta laihasta minästä ja asettelen tavoitteita. Juhannukseksi se, synttäreiksi se, koulun alkuun se, mutta ei missään tapauksessa sen alle, tai ehkä sittenkin vielä vähän sen alle..

      Edellisen kerran kärsin liian kauan kun hain apua. Nyt minulla on kuukauden verran ollut lääkitys joka on hieman auttanut, mutta annosta nostetaan nyt. Minä haluan elää ”normaalia” elämää, mutta haluan myös olla laiha. Olen sentään jo 30 ja kamppailen edelleen tällaisten asioitten kanssa, säälittävää..

      Mieti onko järkeä haluta oppia oksentamaan, laihduttaa itsensä näännyksiin, valvoa yöt kun ei saa unta, kadottaa elämänilonsa, värit maailmasta ja mielenkiinnon mihinkään muuhun kuin laihtumiseen? Koska se vie kaiken, todellakin..

    • jessus soikoon

      Että vinkkejä oksentamiseen? Toi on kyllä yksi aivottomimpia viestejä joita olen täältä lukenut... Miksi ylläpito ei poista tällaisia?!! Onneksi vinkkejä ei ole tullut ja toivottavasti ei tulekaan.

    • ..................

      siihen juttuun ei kannata lähtee. Syöt normaaleja ruokia sen verran ku tuntuu hyvältä. normaali ruoka ei lihota, sen voi kuluttaa esim liikkumalla kohtuullisesti. mut jos ahmit karkkeja ym ym se lihottaa, koska sitä on hankalampi kuluttaa. pidä esim kerran viikossa karkki päivä ja sillon voit vetää niin paljon ku huvittaa, koska jos se käy kerran viikossa ni ei näy missään jos muuten kuutena päivänä syöt normaalisti. ÄLÄ missään tapauksessa ala oksentamaan. siit tulee sellanen kierre mist voi olla haittaa useemmaks vuodeks. ja on vaarallista.

      • Suzih

        ...niin hana päälle ja väität, että oli vatsa kuralla. Suhiseva vesi peittää äänet ja saa aikaan illuusion siitä, että siellä ollaan rehellisesti suomalaisella paskalla eikä laatoittamassa äidin lihamureketta.

        Toinen keino on ottaa mukaan vesipullo, lähteä lenkille ja voida pahoin metsässä.

        Ellei ajatus ulkona laattailusta miellytä, syö Stockan vessassa. Sieltä lähtee mummot pois saman tien jos kuulevat jotain sellaista. :) Ja siellä saa lisäksi ahmailla rauhassa jos huvittaa, porukka vaihtuu tiiviiseen tahtiin.

        Ottakaa ny kysymykset saakeli vakavasti. Ei näitä kukaan piruuttaan kysele jos kerta apua tarttee. :)

        Voimia. Toivottavasti selviät perheruokatilanteista vain näykkimällä eikä tartte laattailla.


      • AngelWhite
        Suzih kirjoitti:

        ...niin hana päälle ja väität, että oli vatsa kuralla. Suhiseva vesi peittää äänet ja saa aikaan illuusion siitä, että siellä ollaan rehellisesti suomalaisella paskalla eikä laatoittamassa äidin lihamureketta.

        Toinen keino on ottaa mukaan vesipullo, lähteä lenkille ja voida pahoin metsässä.

        Ellei ajatus ulkona laattailusta miellytä, syö Stockan vessassa. Sieltä lähtee mummot pois saman tien jos kuulevat jotain sellaista. :) Ja siellä saa lisäksi ahmailla rauhassa jos huvittaa, porukka vaihtuu tiiviiseen tahtiin.

        Ottakaa ny kysymykset saakeli vakavasti. Ei näitä kukaan piruuttaan kysele jos kerta apua tarttee. :)

        Voimia. Toivottavasti selviät perheruokatilanteista vain näykkimällä eikä tartte laattailla.

        asialliselle vastaukselle.

        Ikävä vaan että tuollaisilla asiallisilla, hyvillä vastauksilla saat (kuten minäkin, ja monet muut) päällesi kaikkien "oikeamielisten" vihat joiden elämäntehtävä on halveksua "vääräuskoisia" ja PAHEKSUA kukkatätimäisesti kaikenlaisten neuvojen antajia (mm. tällaisissa tapauksissa) - nyt olet aiheuttanut teinitytölle syömishäiriön, se on sinun aiheuttamaasi ja vastuullasi, häpeä, kohta on poliisi oven takana!

        (anteeks, oli vaan ihan pakko ;D on niin ihanaa kun ihmiset närkästyy. silleen perusteettomasti.)


      • jos IHAN OIKEESTI
        AngelWhite kirjoitti:

        asialliselle vastaukselle.

        Ikävä vaan että tuollaisilla asiallisilla, hyvillä vastauksilla saat (kuten minäkin, ja monet muut) päällesi kaikkien "oikeamielisten" vihat joiden elämäntehtävä on halveksua "vääräuskoisia" ja PAHEKSUA kukkatätimäisesti kaikenlaisten neuvojen antajia (mm. tällaisissa tapauksissa) - nyt olet aiheuttanut teinitytölle syömishäiriön, se on sinun aiheuttamaasi ja vastuullasi, häpeä, kohta on poliisi oven takana!

        (anteeks, oli vaan ihan pakko ;D on niin ihanaa kun ihmiset närkästyy. silleen perusteettomasti.)

        on saatava laatata, niin kyllä hätä keinot keksii. Musta aloittajan kysymys menee vähän samaan kategoriaan kuin kaloritiedustelut, joita juuri sinä kritisoit. Eli, jos yrjötä täytyy, niin kyllä se "pakko" keksii keinot olipa tilanne tai ympäristö mikä tahansa. Kun aikoinaan itse sairastuin en tosiaankaan tarvinnut kenenkään apua, pää ne tuotti kaikki, mitä kummallisimmat keinot ja ratkaisut.


      • AngelWhite
        jos IHAN OIKEESTI kirjoitti:

        on saatava laatata, niin kyllä hätä keinot keksii. Musta aloittajan kysymys menee vähän samaan kategoriaan kuin kaloritiedustelut, joita juuri sinä kritisoit. Eli, jos yrjötä täytyy, niin kyllä se "pakko" keksii keinot olipa tilanne tai ympäristö mikä tahansa. Kun aikoinaan itse sairastuin en tosiaankaan tarvinnut kenenkään apua, pää ne tuotti kaikki, mitä kummallisimmat keinot ja ratkaisut.

        puhun nyt vähän ristiriitasesti, hitto oon yliväsyny x) Unirytmiki pieles. Joo no se ehkä tavallaan sama asia, kyl oksentaan oppii... Jos tarvii. Ehkä mun pointti oli se et ku se toinen puoli on sit se et KAIKKI kyselijät lytätään alimpaan helvettiin kun jotkut elitistit on sitä mieltä että ano-rektikot eivät kysele mitään vaan istuvat hiljaa ylpeinä nurkassa ja tietävät kaiken.

        Mut joo, mä meen varmaan nuqq, kirjottelen sit q osaan taas ajatella (tai sit en x)


    • on tässä..

      Jos asut kerrostalossa, niin teillä on varmaan kerhohuone tai kellarin vessa?.. Siellä on hyvä oksentaa ja ahmia.. Kukaan ei kuule, eikä osaa aavistaa.
      Sitten keinoina voit käyttää vaikka hammasharjaa, mutta varo ettet repäse sillä päällä nielurisoja ku oot suorittanut operaation.. Sormet kurkkuun tekniikka on vanhanaikainen ja kömpelö joten käytä jotain sormea pitempää esim.. stabilon kynä..
      Onnea riippuvuuteen

    • Mooooooooiiiiiii

      Mäkin tarviin samaa apua
      Ja teille muille jotka kertovat omista kokemuksista niin älkää kertoko niitä koska hän ei kysynyt sitä vaa miten ja tulitte tänne vain kertomaan niitä koska miksi muuten olisitte kirjoittaneet tuon että pääsette tönne

      • bulimia.on.mielensairaus

        Sua varmaan auttaisi psykiatrinen hoito.


    • äitiluontoparantaa

      Pystyisikö anorektikko tai bulimikko millään siirtämään sitä huomiota omasta itsestä ja omasta ulkonäöstä ulkomaailmaan, omaan ympäristöön? Se voisi olla ratkaisu, joka avaisi tien ulos.

      Itse löysin kokemuksen normaalista syömisestä, kun pyörälenkillä pysähdyin vattupensaiden viereen ja napsin vattuja. Tajusin jotain syömisen yksinkertaisuudesta ja puhtaudesta. Huomasin luonnon ympärilläni, tuulen suhinan koivun lehvissä. Se oli ensiaskel ulos syömishäiriökuplastani, johon olin joutunut, jonka olin itselleni rakentanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe