Sattui niin että olin varannut ajan rakennekynsienhuoltoon ja ilmoitin n puoli tuntia ennen aikaani etten pääsekään tulemaan. Minulle kerrottiin että lasku tulee peruuttamattomasta ajasta ja se on sama kuin varattu hoito eli 68e.
Mielestäni aika kohtuuton hinta. Olisi kuulemma pitänyt ilmoittaa 1vrk aiemmin.
Peruutusmaksu
9
6880
Vastaukset
- oikein toimittu
ei sitte käynyt mielessä peruuttaa sitä aiemmin sitä aikaa? Aivan laillista on että peruuttamattomasta ajasta peritään maksu. No nää on näitä oppirahoja mitä makselet, muistat sitten seuraavalla kerralla peruuttaa hieman aiemmin että yrittäjä voi ottaa jonkun toisen asiakkaan sun varaamalle ajalle.
- Mieltä
Eihän se yrittäjä löydä mistään uutta asiakasta, jos peruutat puoli tuntia aikaisemmin. Täysin oikein toimittu yrittäjältä.
Aika itsekästä ajattelua, että se yrittäjä hyväksyisi toimintasi ihan noin vain ilman mitään sinulta saatavaa korvausta.
- Ei voi olla totta
Ei ole tyhmyydellä ja itsekkyydellä näköjään rajaa.
Mistä ihmeestä kuvittelet että se yrittäjä nappaa uuden asiakkaan PUOLI TUNTIA ennen kuin aika alkaa??
Ja ties kuinka monelle aikoja aiemmin kysyneelle on joutunut sanomaan, että on täyttä. Ja sitten sinä jätät tulematta, ja luulet vielä että pitäisi päästä halvemmalla. Totta ihmeessä sinun kuuluu maksaa koko summa siitä tulosta joka jää TÄYSIN SINUN TAKIASI saamatta.
En kyllä käsitä ihmisiä. Ja ei riitä että olet tarpeeksi hölmö olemaan tuota mieltä, on vielä niin paljon röyhkeyttä että siitä pitää kirjoittaa Kuluttajansuoja-palstalle! Niin kuin sinua, kuluttajaa, olisi tässä muka kohdeltu väärin!!
Olen aina pitänyt rakennekynsiä käyttäviä naisia valtaosaltaan idiootteina. Hauska nähdä että olen ollut oikeassa. - OsisGel
jos kynsihoitajat saavat veloittaa peruuttamatta jääneistä ajoista sillä ei me kampaajat/parturit ainakaan saada.
- Outo väite
Kyllä kenellä hyvänsä yrittäjällä, jolle tulee taloudellista vahinkoa siitä, että asiakas jättää tulematta tilaamaansa aikaan, on oikeus vaatia korvausta, tilanteesta riippuen jopa koko hinta.
Jos sinun liikkeessäsi ei näin tehdä niin se on omistajan oma valinta.
Minun kampaamossani laskutetaan varatun ajan käyttämättä jättämisestä (tai liian myöhäisestä peruutuksesta) puolet leikkauksen hinnasta, jos kampaaja ei saa "lennossa" uutta asiakasta. - saa aina
Outo väite kirjoitti:
Kyllä kenellä hyvänsä yrittäjällä, jolle tulee taloudellista vahinkoa siitä, että asiakas jättää tulematta tilaamaansa aikaan, on oikeus vaatia korvausta, tilanteesta riippuen jopa koko hinta.
Jos sinun liikkeessäsi ei näin tehdä niin se on omistajan oma valinta.
Minun kampaamossani laskutetaan varatun ajan käyttämättä jättämisestä (tai liian myöhäisestä peruutuksesta) puolet leikkauksen hinnasta, jos kampaaja ei saa "lennossa" uutta asiakasta.veloittaa niin kampaamot kuin kauneushoitolatkin. Peruuttamattomista ajoista veloitamme puolet hoidon hinnasta on aivan yleinen käytäntö. Tai jos peruutus tulee liian myöhään.Mikäli peruutus ei tapahdu vuorokautta ennen moni veloittaa puolet.
Kaikki eivät tosin näin tee, se on firman päätettävissä. - lupia tarvita!
Olen 12v kampaamoyrittäjänä ollut. Viimeiset 4v olen veloittanut alle 1vrk peruutuksesta tai siitä, ettei tule ollankaan (eikä siis edes peru) 75% palvelun hinnasta. Kannattaisiko kuulua yrittäjäjärjestöön tai Hiusyrittäjiin, tietäisit omatkin oikeutesi.
4v sitten olin yhteydessä kuluttajaviranomaiseen, jonka kanssa varmistin että toimin laillisesti. Ilmoitan sakkomakusta nettisivuilla, yritykseni seinillä useaan kertaan. En kerro puhelimessa todellakaan joka kerta, ja sekin on laillista- varmistettu kuluttajaneuvojalta. ASIAKKAALLAKIN ON VASTUU.
Jos olet yrittäjä itse, ymmärrät jos on palkansaaja, voisi heittää vastakysymyksen:
menet klo 7 töihin, työaikasi 7-16. Pomo sanoo sinulle aamulla, että saatkin tänään palkan vasta klo 10-16, mutta et 7-10, kun häntä ei vaan nyt huvita maksaa...
Sairastapauksissa neuvottelen asiakkaan kanssa erikseen. Silloin pyrin yleensä järjestämään uuden ajan, ja sakkoa ei peritä. Itsekin voin sairastua millon vain!
- Ratkaisevaa on
Ratkaisevaa on onko asiakkaalle annettu palvelua varatessa tieto peruutusmaksusta, jos on niin maksu on laillinen ja jos ei ole annettu tietoa niin maksu ei ole laillinen. Peruutusmaksu on mahdollinen monissa eri palveluissa, esim kauneushoidoissa ja parturi/kampaajapalveluissa, mutta maksusta on annettava etukäteen tieto asiakkaalle.
- ihan niin
Tämä ei pidä paikkaansa. Ainakin joissain palveluissa liian myöhään peruuttamisesta tai ohareista saa laskuttaa, vaikkei olisikaan etukäteen asiakkaalle ilmoitettu. Tämä asia on tarkistettu kuluttajaneuvojalta, ja vaikkei ala silloin ollutkaan kauneudenhoitopalvelut, niin en usko, että siitä voi olla periaatteellisesti alakohtaisia poikkeuksia. Kuluttajaneuvojan kanta asiaan oli, että asiakkaan ei välttämättä tarvitse tietää, millaiset juuri kyseisen palveluntarjoajan peruutusehdot ovat, mutta katsotaan, että asiakkaan tulee tietää, että sellainen asia kuin peruutusehdot ja -maksut on olemassa ja niitä voidaan häneen soveltaa.
Oikein hyvään asiakaspalveluun toki kuuluisi löpistä joka asiakkaalle jokainen nippelitieto erikseen. Mutta käytännössä varauksia tehdään paljon puhelimitse ja asiakkaat eivät siinä suinkaan aina ole halukkaita jaarittelemaan tai ainakaan kuuntelemaan yrittäjän jaarituksia enempää kuin oman asian hoitaminen eli varauksen tekeminen vie. Asiakkaallakin on vastuunsa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752