Kultasade kukkii

reimars

9

6825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi!

      Valtavan kaunis!
      Kateellisena nelosvyöhykkeen asukkina ihailen!
      Täällä ei menestyisi.

      • Virkkalasta.

        Meidän pensas kukki eka kertaa kuusivuotiaana v.2001. Sen jälkeen muutama kukka siellä täällä. Tällä hetkellä se on täydessä kukassa, ei sinun pensaan kokoinen, mutta katseita vangitseva.
        Pitäisiköhän varautua ettei ensi kesänä kuki?


      • jos leikkaa !
        Virkkalasta. kirjoitti:

        Meidän pensas kukki eka kertaa kuusivuotiaana v.2001. Sen jälkeen muutama kukka siellä täällä. Tällä hetkellä se on täydessä kukassa, ei sinun pensaan kokoinen, mutta katseita vangitseva.
        Pitäisiköhän varautua ettei ensi kesänä kuki?

        Sivuhaarat, pikkuoksat pitää typistää kukinnan jälkeen vaikka heinäkuulla, muuten ei kuki tai kukkii vain vähän seuraavana kesänä. Uuden leikkauksen voi tehdä vielä talvellakin, lisää kukintaa.


      • edellinen
        jos leikkaa ! kirjoitti:

        Sivuhaarat, pikkuoksat pitää typistää kukinnan jälkeen vaikka heinäkuulla, muuten ei kuki tai kukkii vain vähän seuraavana kesänä. Uuden leikkauksen voi tehdä vielä talvellakin, lisää kukintaa.

        sinisadetta.


    • Täysin tietämätön

      En ole kuullutkaan, enkä nähnyt ikinä, että Suomessa pärjää kultasade !?
      Harmi, olisin aikaa päiviä istuttanut !
      Onko köynnös ja puu samaa "sukua", siis pärjäävätkö yhtä hyvin ?

      • ja eri sukua

        Kultasade, Laburnum alpinum.
        Sinisade, Wisteria sinensis.
        Kultasade pärjää I-III-vyöhykkeillä, sinisade huonommin


      • Harrastelija..
        ja eri sukua kirjoitti:

        Kultasade, Laburnum alpinum.
        Sinisade, Wisteria sinensis.
        Kultasade pärjää I-III-vyöhykkeillä, sinisade huonommin

        Niin Wisteria sinensis, sinisade, on lähes mahdoton kasvattaa Suomessa puutarhassa. Wisteria floribunda, Japanilainen, voi jossain otollisessa paikassa menestyä mutta vaatii talvisuojausta. Jos jollain on kasvava sinisade Suomessa haluaisin mielenkiinnosta nähdä kuvia ja tarinaa että missäpäin.


      • huclebery

        Kasvaa ajan kanssa. Allekirjoittaneella kolme kultasadetta mökillä. Yhden jouduin leikkaamaan aika tavalla keväällä, kun jänikset olivat asialla. Mutta sekin kukkii nyt. kaksi isompa n.. 5mtr ja n.7 mtr. korkeat kukkivat viime kesänä ja taas tänä kesänä. Aiemmat kukinnot ennen viime kesää n. neljän vuoden takaisia. Alkoi kukkia ripeämmin kaadettuani varjostavia kuusia oikein urakalla. Kukinnot todella komeita, nyt tosin vähän niinkuin loppuillaan.


      • Sini Sade
        Harrastelija.. kirjoitti:

        Niin Wisteria sinensis, sinisade, on lähes mahdoton kasvattaa Suomessa puutarhassa. Wisteria floribunda, Japanilainen, voi jossain otollisessa paikassa menestyä mutta vaatii talvisuojausta. Jos jollain on kasvava sinisade Suomessa haluaisin mielenkiinnosta nähdä kuvia ja tarinaa että missäpäin.

        Ainakin Helsingin yliopiston kasvitieteellisessä puutarhassa on jo kauan kasvanut ilman talvisuojausta yli viisi metriä korkeita sinisateita. Kukkivat joka vuosi alkukesällä. Kasvavat kasvihuoneiden seinustoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      938
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      607
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      516
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      506
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe