Kokemuksia kahvinkäyttämisestä

Kofeinisti

Kofeiinin nauttiminen johtaa myös järjettömään sokerin nauttimiseen, sekä huonosti nukkumiseen, joka taas johtaa siihen että pitää nauttia lisää sokeria ja ruokaa, kun tuntuu jatkuvasti väsyneeltä. Se taas johtaa lihomiseen.

Mielestäni kierre on sellainen, että vaikka teknisesti kofeiini laskisi riskiä. Näiden muiden vaikutusten kautta elintavat huononevat. Riski tulee moninkertaiseksi.

Kofeiini on huume joka aiheuttaa monenlaisia ongelmia, kuten muutkin päihteet.

Aina kun olen päässyt kofeiinista katkolle, olen voinut paljon paremmin. Syönyt huomattavasti vähemmän, nautitnut sokeria varmaan 5-10 kertaa vähemmän ja voinut yleisesti huomattavasti paremmin. Mainittakoon, ei jatkuvaa masennusta, agressiivista, uhkaavaa ja ärtynyttä käyttäytymistä, unettomuutta, ummetusta/ripulointia (vatsan yleistä pahoinvointia), lihas ja hermostosärkyjä, eikä ahdistusta.

Ai niin, mut noihan oli pikkujuttuja. Ei niistä kannata välittää.

5

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomannut

      moisia oireita itselläni enkä muillakaan, ettei vaan siihen sinun kahviisi ole laitettu jotain muutakin?

      Eli yksinkertaisesti - ongelmasi eivät välttämättä johdu kahvista tai kofeiinista.

      Itse juon kahvia nauttien - joka kerta, ilman edellä kuvattuja varsin outoja oireita.

    • 40 vuotta ilman

      Asuin kesäkuun 1968 ajan perheessä, jonka jäsenet joivat kahvinsa ilman sokeria. Päätin kokeilla minäkin.

      Kahden viikon kuluttua maistoin kahvia taas sokerin kanssa – ja sehän maistui vastenmieliseltä!

      Sen koommin en ole kahviini sokeria pistänyt – ja jos joku pääsee sitä minun kahviini ”valmiiksi” tunkemaan, niin juomattahan jää! Kahvin ja sokerin makujen yhdistelmä on kertakaikkisen etova.

      Muissa yhteyksissä en huomaa sokeria niin hirveästi vierastavani, mutta kahvissa se on kauhistus! Jopa espressoni juon ilman muuta ilman.

    • ......

      älä sitten juo kahvia, jos heikko ruumiisi ei sitä kestä.

    • bana--

      Miten niin kahvin juonti johtaa "järjettömään sokerin nauttimiseen" ?? En tunne tasan tarkkaan kuin 3 ihmistä jotka laittavat kahviinsa sokeria. Hyi se on kyllä etovaa sokerin kanssa, kuten joku jo sanoikin.

      Jos tarkoitat sitäkin että jotkut syövät kahvin kanssa leivonnaisia, niin niistähän tulee kyllä melkoinen kalori- ja sokeripommi.

      Mutta niin tekevät vain jotkut, ja joskus ei aina. Äitini syö yleensä kahvin kanssa palan ruisleipää, näkkärin tai hapankorpun. Se menee välipalana.
      Itse juon kahvini paljailtaan, AINA. Tuntuisi hassulta syödä jotain sen kanssa. :DD

      Kertomasi perusteella voisi kuvitella, että olet ollut pahasti koukussa kofeiiniin ja kahvia olisi mennyt pannutolkulla päivässä. Suurina määrinä kofeiini/kahvi on tottakai epäterveellistä, mutta kun sitä juo kohtuudella, niin sillähän on tutkittu olevan myönteisiä vaikutuksia. :>

      • perustuu siihen, että...

        Kofeiini aktivoi insuliinia, joka laskee verensokeria -> johtaa siihen että jos ei vedä sokeria tulee ihan tärinät ja alkaa heikottamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      150
      8773
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1443
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      76
      1325
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      78
      1212
    5. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      143
      1092
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1077
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      103
      837
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      808
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      791
    10. 45
      787
    Aihe