Pasi Turunen ja ennaltamääräys

Sydämen vartija

Aamuyöllä 15.6 Pasi turunen sanoi radiossa, että Jumala ei tee mitään väärää, jos tuomitsee syntiset, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta.

Itse näen, että oikeudenmukaisuus toteutuu vasta, kun - jollain tavalla - kaikki ovat saaneet ilmoituksen Vapahtajan suorittamasta sovituksesta. Turusen yksioikoinen viileys puistatti minua (on puistattanut tämän asian kohdalla aikaisemminkin !).

Jumala on rakkaus. Tämän pitäisi olla lähtökohta kristilliselle ajattelulle. Hän on myös oikeudenmukainen. Tuo ominaisuus ei mukaudu ajatukseen, että Jumala sakoittaisi toisia, toiset päästäsi, saman lain alla, samasta epä-uskon rikkomuksesta.

Kaksinkertainen predestinaatio (johon ajatukseen Turusen lausumat selvästi kiinnittyvät)ei pohjaudu raamatulliseen kokonaiskuvaan Jumalan rakkaudesta luotujaan kohtaan. Kirjassaan "Yksi ainoa elämä" Tapio Nousiainen tuomitsee jyrkästi predestinaatio-opin, hänen mukaansa se passivoi ihmisen uskonkysymyksen edessä. Myös Raimo Mäkelä vastasi minulle (kirjeellä) kysyttyäni aiheesta. Mäkelä osoitti, että ns.kalvinistinen predestinaatio ei ole raamatullinen, koska ihmiset syntyisivät tuon ajattelun mukaan maailmaan eriarvoisina (kirjelähetyksessä oli myös mittava paperiannos Lutherin tunnstuskirjoista, joista selkeästi ilmenee, että tuo uskonpuhdistaja oli kaksinkertaista predestinaatiota vastaan).

83

1750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • issakki

      täysin Mellerin oppipoikia.Täynnä uskomuksia ja raamatuntulkinnat vaihtelevat päivittäin.He eivät ees muista mitä ovat milloinkin puhuneet tai selittäneet mistäkin.Menestysteologiasta on paljonkin vaikutteita,omilla (mutu)mausteilla.

      • Sydämen vartija

        että Turunen on parikymmentä vuotta työskennellyt Leo Mellerin isännöimässä talossa.Olen hieman seurannut sivusta tuota toimintaa (tänä päivänä se on helppoa).Aikanaan kävin kristillisessä keskuksessa - lähinnä Melleriä kuuntelemassa.Aikanaan se myös upposi - tuo hänen sanomansa.Viime aikoina en jaksa - huutaa hirveästi- Meller siis.Pasi Turunen vaikuttaa paikoin mieheltä, jota ehkä jaksaisikin kuunnella, mutta en tavoita hänen puheestaan rakkautta - mikä mielestäni on melkoinen puutos, kun on kysymys kristillisestä julistajasta.(Minulle on jäänyt vaikutelma, että siinä on kysymys liiketoimesta - painotetusti ,niinkuin toki saa ollakin tiettyyn rajaan asti, mutta eikö kuitenkin olisi tärkeintä voittaa sieluja Jeesukselle, kuin voittaa uhraajien sydämet setelihaavin täyttäjäksi ?).Mutta tuo on ilmeinen trendi nykypäivän "kristillisyydessä": taloudelliset seikat näyttävät määräävän kaikki viirin käännähdykset tuulien puhaltaessa. Oikein se - tietenkään - ole.


      • Anonyymi
        Sydämen vartija kirjoitti:

        että Turunen on parikymmentä vuotta työskennellyt Leo Mellerin isännöimässä talossa.Olen hieman seurannut sivusta tuota toimintaa (tänä päivänä se on helppoa).Aikanaan kävin kristillisessä keskuksessa - lähinnä Melleriä kuuntelemassa.Aikanaan se myös upposi - tuo hänen sanomansa.Viime aikoina en jaksa - huutaa hirveästi- Meller siis.Pasi Turunen vaikuttaa paikoin mieheltä, jota ehkä jaksaisikin kuunnella, mutta en tavoita hänen puheestaan rakkautta - mikä mielestäni on melkoinen puutos, kun on kysymys kristillisestä julistajasta.(Minulle on jäänyt vaikutelma, että siinä on kysymys liiketoimesta - painotetusti ,niinkuin toki saa ollakin tiettyyn rajaan asti, mutta eikö kuitenkin olisi tärkeintä voittaa sieluja Jeesukselle, kuin voittaa uhraajien sydämet setelihaavin täyttäjäksi ?).Mutta tuo on ilmeinen trendi nykypäivän "kristillisyydessä": taloudelliset seikat näyttävät määräävän kaikki viirin käännähdykset tuulien puhaltaessa. Oikein se - tietenkään - ole.

        Aloitusviestin asia, tekeekö Jumala vääryyttä tuomitessaan jotkut, jne. Luulisi, että tämä on selvä, jos uskotte kristinuskon perisyntioppiin. Aatamin lankeemuksen kautta koko ihmissuku syntisyyteen joutunut. Paitsi se yksi Jeesus ei syntiluontoa toteuttanut. Mutta voidaan toki kysyä, onko Jumala surkea paskiainen, kun on kaikki tottelemattomuuteen sulkenut itse, ja sitten vielä siitä jallittelustaan "rankaisee" ihmisiä. Roomalaiskirje luku 9 ja luku 11.


        Te olette isästä perkeleestä

        Efesolaiskirje:
        4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

        Jeesuksen opetuksia:

        Matteuksen evankeliumi:
        23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

        Johanneksen evankeliumi:
        8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.


    • Avautuu vasta kun tulet uskoon !! Rakas ihmettelijä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • PoikaIapsi

      Paskaa paskaa paskaa... huutaa kohta poikalapsi

      • poikalapsi

        Jos uskis oisin, uhkaisin sinua nyt raastuvalla. Sinähän HERJAAT minua...ja minähän olen netistä tuttu nimimerkillä Poikalapsi. Kiittelepä Luojaa, etten ole uskonnon orja.


        =))

        Voi pyhä jysäys!


    • tähtipöllö

      Jumala on Rakkaus. (piste) Jumala ei tee kenellekään väärin.

      Miksi syyttömät kärsii... miksi on sotia... miksi on sairaita... miksi pahuus menee eteenpäin...

      Raamattu ilmoittaa, että tämä on syntiinlangennut maailma/ihmiskunta, mikä on pahan vallassa tällä hetkellä. Maailma olisi paljon parempi paikka elää jos jokainen kohdaltaan etsisi Jumalan tahtoa elämäänsä. Taivaassa ei ole enää edellä mainittuja synnin tuomia ongelmia ja epäuskoa Jumalaan. Voimme kysyä miksi usko Jeesukseen kelpaa vain niin harvoille, vaikka se olisi avain Onnen maahan!

      ______________________________________________

      Jumalan sana puhuu niistä, jotka tavalla ja toisella estävät evankeliumin levittämisen toisille ihmisille. Koko maailma olisi jo saanut kuulla Kristuksen evankeliumin moneen kertaan, mutta on niitä, jotka ovat Paholaisen vaikutuksesta tehneet ja keksineet epäjumalanpalveluksen tai jotenkin muuten estäneet Jumalan sanoman saapumisen tiettyjen ihmisten tietoisuuteen. Nämä synnissään kuolleet "pakanat" (myös suomalaiset) eivät pelastu sillä, että eivät saaneet/halunneet kuulla Jeesuksesta. Raamattu opettaa, että heidän tilansa otetaan huomioon viimeisellä tuomiolla, ainoan oikeudenmukaisen tuomarin ja täysin lahjomattoman persoonan itse Jumalan toimesta, joka todellisesti tietää kaiken.

      Ihmiset, jotka estivät toiminnallaan heidän evankeliumin kuulemisen saavat sitä kovemman tuomion.

      Toisin ei kannata kauheasti haaskata aikaa tämän kysymyksen kanssa: "miten niiden ja niiden käy?"

      Tärkein asia on, että sinä tunnet Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisena pelastajana tänään ja nyt, ja olet Jumalan armosta saanut uskoa kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen ristin kuoleman perustella. Jeesus sovitti syntimme, vain uskomalla itse Häneen voimme pelastua.

      Olisi aika mennä kertomaan tämä niille, jotka eivät vielä ole kuulleet sitä, eikä jatkaa turhaa asioiden
      jankkaamista, mikä ei todellakaan hyödytä ketään.

      Kannattaa uskoa Jeesukseen tänään ja kertoa Hänestä kaikille luoduille. Mark.16:16

      • Sydämen vartija

        ei pysy teemassa. Minä aloitin pohdiskelemalla teologista ongelmaa, joka vaivaa minua erään tunnetun julistajan sanottua kantansa - joka hänellä on tietenkin oikeus pitää.Se on yksi kanta,ja ehkä olisin voinut osoittaa Saarnaja-Pasin suuntaan enemmän huomaavaisuutta, olemalla ystävällisempi - mutta joskus, kun puhuu asioista suoraan, niin sanoihin tulee kitkerä maku.Korostan, etten minä halua mitätöidä Turusen työtä.Monista muista teologisista seikoista hän puhuu hyvin. Minua vain "korpeaa" tämä predestinaatio-asia, millä hän onnistuu - ainakin minulta - ikäänkuin vetämään "maton alta".


      • Sydämen vartija

        minäkin olen kristitty ja haluan voittaa sieluja Jeesukselle.Minä uskon, että Jeesus on kuollut JOKAISEN ihmisen syntien puolesta Golgatalla.
        Kaksinkertainen predestinaatio-oppi (jos et tiedä, niin kerron)opettaa -tosiasiallisesti, ettei Jeesus kuollut kaikkien puolesta. Tuo Joh 3:16 esitetään, aina, joka alttarikutsun yhteydessä näennäisenä (siis kalvinistisessa käsitys-piirissä), että kutsu olisi kaikille.Siis näennäisenä kutsuna kaikille - mutta ei tosiasiallisesti - vain ns. "valituille".
        MINÄ JA MONI MUU USKOO, ETTÄ JEESUKSEN VERI ON VUOTANUT JOKAISEN IHMISEN PUOLESTA EI VAIN ELIITTIRYHMÄN.Ymmärrätkö, mitä ajatusta vastaan olen ?


      • tähtipöllö
        Sydämen vartija kirjoitti:

        minäkin olen kristitty ja haluan voittaa sieluja Jeesukselle.Minä uskon, että Jeesus on kuollut JOKAISEN ihmisen syntien puolesta Golgatalla.
        Kaksinkertainen predestinaatio-oppi (jos et tiedä, niin kerron)opettaa -tosiasiallisesti, ettei Jeesus kuollut kaikkien puolesta. Tuo Joh 3:16 esitetään, aina, joka alttarikutsun yhteydessä näennäisenä (siis kalvinistisessa käsitys-piirissä), että kutsu olisi kaikille.Siis näennäisenä kutsuna kaikille - mutta ei tosiasiallisesti - vain ns. "valituille".
        MINÄ JA MONI MUU USKOO, ETTÄ JEESUKSEN VERI ON VUOTANUT JOKAISEN IHMISEN PUOLESTA EI VAIN ELIITTIRYHMÄN.Ymmärrätkö, mitä ajatusta vastaan olen ?

        Olen vain sitä mieltä, että on hyvä että mietit asioita ja olet uskossa Jeesukseen.

        Älä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti silloin.

        En vaan jaksa nyt perehtyä asiaan syvemmin, kerroin vain mitä mieltä asiasta olen yleisesti.

        Tosiasia on, että vain ne, jotka kuulevat Jumalan kutsun ja uskovat Jeesukseen sekä pysyvät loppuun asti uskossa pelastuvat. Niin muiden kohdalta Jeesuksen syntien sovitus ristillä on mennyt hukkaan (2.Kor. 6:1-2) - siis Jeesus kuoli turhaan heidän syntiensä tähden.

        Meidän teh
        tehtävämme ei ole arvuutella kenkään ikuisuuskohtaloa liiaksi, vaikka voimmekin jotakin ajatella, mutta älkäämme ihmisinä sittenkään kenellekään kadotustuomiota varmuudella tai taivaspaikkoja jakako tällä:

        Room. 10:6-7

        "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista."


      • tp.
        tähtipöllö kirjoitti:

        Olen vain sitä mieltä, että on hyvä että mietit asioita ja olet uskossa Jeesukseen.

        Älä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti silloin.

        En vaan jaksa nyt perehtyä asiaan syvemmin, kerroin vain mitä mieltä asiasta olen yleisesti.

        Tosiasia on, että vain ne, jotka kuulevat Jumalan kutsun ja uskovat Jeesukseen sekä pysyvät loppuun asti uskossa pelastuvat. Niin muiden kohdalta Jeesuksen syntien sovitus ristillä on mennyt hukkaan (2.Kor. 6:1-2) - siis Jeesus kuoli turhaan heidän syntiensä tähden.

        Meidän teh
        tehtävämme ei ole arvuutella kenkään ikuisuuskohtaloa liiaksi, vaikka voimmekin jotakin ajatella, mutta älkäämme ihmisinä sittenkään kenellekään kadotustuomiota varmuudella tai taivaspaikkoja jakako tällä:

        Room. 10:6-7

        "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
        7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista."

        Yksi poikkeus ryhmänä pelastuviin:

        pikkulapset ja vauvat ja abortti vauvat ovat autuaita, viattomuuden tilassa, Jeesuksen ristin kuoleman kautta, jos/kun kuolevat.


    • auta !!

      Ei tässä paljon mäkelät ym. auta kun Jumala on se joka määrää miten pelastutaan ja kuka pelastuu. Jeesus on edelleen se hyvä Paimen joka vääjäämättä etsii sen yhden kadonneen eikä mäkelät voi tätä estää vaikka kuinka haluaisivat.

    • Anonyymi

      Minusta predestinaatio-oppi on karmea väärä oppi, ei ollenkaan raamatullinen. Pelastus on jokaiselle vastaanotettavissa uskon kautta, joka on Jumalan teko. Ihan selkäpiitä karmi kun kuuntelin Maan ja taivaan väliltä -ohjelmaa, jossa Pasi Turunen mielestäni puolsi kyseistä oppia. Jos predestinaatio-oppi olisi totta, Jumala olisi epäoikeudenmukainen, ja me ihmiset sätkynukkeja, joista osa pelastetaan “väkisin”, koska ei muka edes ole mahdollista luopua uskosta, ja osalla ei edes ole mahdollisuutta pelastua. Kukaan teologi, edes uskonpuhdistaja, ei ole jumala, jonka opetukselle sitten rakennetaan teologia, eikä lueta, mitä Raamattu kokonaisuudessaan sanoo. Ihan jokaisella on mahdollisuus tulla Jeesuksen luokse ja ottaa pelastuksen lahja vastaan! Jumala tarjoaa pelastusta jokaiselle ihmiselle, ja valinta on ihmisen. Uskon vaikuttaa edelleen Jumala, ja pelastus on Jumalan teko. Toivottavasti kukaan ei ole menettänyt toivoaan tämä kamalan predestinaatio-opin vuoksi!

      • Anonyymi

        Ja todellakin, Jeesus on KUOLLUT RISTILLÄ (antanut kertakaikkisen uhrin) KAIKKIEN IHMISTEN PUOLESTA, jottei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUTUISI KADOTUKSEEN, VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todellakin, Jeesus on KUOLLUT RISTILLÄ (antanut kertakaikkisen uhrin) KAIKKIEN IHMISTEN PUOLESTA, jottei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUTUISI KADOTUKSEEN, VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN.

        Jeesuksen uhrin saavat hyväkseen vain ne, jotka tekevät Jumalan tahdon. Kaikki Jeesukseen uskovat eivät pelastu, koska he tekivät laittomuutta. Tie taivaaseen on kapea ja harva sinne pyrkivä uskova pääsee.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        >>Minusta predestinaatio-oppi on karmea väärä oppi, ei ollenkaan raamatullinen. <<

        Predestinaatio-oppi löytyy Paavalin kirjeistä ja muistakin kirjoista. Jumala pelastaa ne, jotka hän on edeltä määrännyt seuraamaan Herraa. Ennalta määrääminen on raamatullinen oppi.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina. [Room. 8:29; 2. Tim. 1:9 | Luuk. 1:75; Kol. 1:22]
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todellakin, Jeesus on KUOLLUT RISTILLÄ (antanut kertakaikkisen uhrin) KAIKKIEN IHMISTEN PUOLESTA, jottei YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, JOUTUISI KADOTUKSEEN, VAAN SAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN.

        Predestinaatio-oppi perustuu tähän Efesolaiskirjeen 1 luvun jakeeseen:

        5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

        Tuosta ei välttämättä voi vetää johtopäätöstä, että Jumala on edeltä määrännyt, ketkä ottavat vastaan Jeesuksen. Kaiken tietävänä Jumala tietää, että kaikki eivät niin tee. Todennäköisesti myös tietää, ketkä niin tekevät. Mutta tietäminen on eri asia kuin ennalta määrääminen.

        Tuon jakeen voi ymmärtää niinkin, että Jumalan pelastussuunnitelma maailmalle oli ennalta valmisteltu ja määrätty. Ja Jumala sääti etukäteen, että kuka tahansa turvaa Jeesuksen sovitustyöhön, hänet liitetään Jumalan perheeseen.

        Paavalim mukaan Jumalan laki on kirjoitettu jokaisen ihmisen omaantuntoon. Ja ne, jotka eivät ole Jeesuksesta kuulleet, tuomitaan sen mukaan miten he ovat omaatuntoaan kuunnelleet.

        Meksikossa kerrotaan erikoista tarinaa. Kun lähetyssaarnaajat saavuttivat koskemattoman heimon, niin nämä sanoivat, että kyllä he Jumalan pojan Jeesuksen tuntevat. Eräs vanha eurooppalainen nainen oli käynyt kertomassa. Lähetit eivät meinanneet millään uskoa.

        Heimon jäsen piirsi naisen kuvan ja hänet tunnistettiin erääksi nunnaksi. Ja kun naista asiasta haastateltiin, hän tunnusti, että Pyhä Henki on siirtänyt hänet hengessä ko. heimon luo kertomaan Jeesuksesta. Muuallakin hän oli vieraillut hengessä evankelioimassa. Fyysisesti hän ei koskaan ollut poistunut luostaristaan.


    • Anonyymi

      >>Kaksinkertainen predestinaatio (johon ajatukseen Turusen lausumat selvästi kiinnittyvät)ei pohjaudu raamatulliseen kokonaiskuvaan Jumalan rakkaudesta luotujaan kohtaan.<<

      Raamatussa on ilmoitettu, että Jumalalla on luettelo valmiina niistä, jotka pelastuvat. Sitä luetteloa kutsutaan elämän kirjaksi, mikä on kirjoitettu valmiiksi ennen maailman luomista. On ihmisiä, joiden nimi ei ole koskaan ollut elämän kirjassa ja he eivät pelastu. Sitten on niitä, joiden nimi on kirjassa, mutta se on syntien takia pyyhitty pois.

      Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

      2 Tim 1:9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen

      Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

      Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

      Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

      Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

      Dan 12:1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

      • Anonyymi

        "Raamatussa on ilmoitettu, että Jumalalla on luettelo valmiina niistä, jotka pelastuvat. Sitä luetteloa kutsutaan elämän kirjaksi,"

        Mooseksen kirjassa ei sanota, että elämän kirja on luettelo pelastuvista. Pikemminkin sen täytyy olla luettelo kaikista ihmisistä ja sinne merkitään elämän aikana ihmisten teot ja syntivelka.

        Viimeisellä tuomiolla kirjat avataan. Ja ne, joiden syntivelka on kuitattu sovitetuksi Jeesuksen sovitustyön kautta, pääsevät taivaaseen. Mutta ne, jotka eivät ole, tuomitaan tekojensa mukaan eroon Jumalasta.


    • Anonyymi

      Joka on pysynyt vahvana loppuun asti, se pelastuu, sanoo Raamattu. Kaikille annetaan mahdollisuus, jokainen tekee oman valintansa. Ennaltamääräys perustuu itämaiseen uskontoon. Esim. Intiassa hyvin tuttu ajatus. Se ei ole Jumalan tahdon mukainen.
      Jumala näkee kuitenkin ihmisen sydämeen ja näkee vaikuttimet. Juudas Iskariot on hyvä esimerkki. Jeesus valitsi hänet opetuslapsekseen ja hän oli vilpitön alkaessaan, mutta antoi ahneuden kasvaa sydämessään ja Jumala havaitsi tuon muutoksen. Sen perusteella hän tiesi, miten asiat tulisivat menemään. Jumala ei valitse ketään epäonnistumaan, ihminen itse muuttaa tiensä kulun.
      Kaikki ihmiset ovat samalla viivalla Jumalan edessä. Hän ei kuitenkaan ole vastuussa siitä, että joku valitsee väärin. Hän on täydellisen oikeudenmukainen ja haluaisi jokaisen asettuvan puolelleen, mutta hän on myös uskollinen päätöksilleen ja tuomitsee ihmisen elämäntavan, jos joku tahallaan rikkoo häntä vastaan. Hän ei iloitse kenenkään tuhosta, koska olemme hänen ihmislapsiaan. Valinnan väärään menettelyyn tekee ihminen itse.

      • Anonyymi

        Kaikki eivät saa mahdollisuutta, koska he eivät ole edes koskaan kuulleet evankeliumia. Sitten on niitä, jotka ovat niin paatuneita, etteivät viitsi tehdä Jeesuksen vaatimaa parannusta laittomuudesta. Huorakirkot pitävät huolen siitä, että moni uskonnosta kiinnostinut sanoo uskovansa Jeesukseen, mutta parannuksen teko jää tekemättä, koska kirkon opit eksyttävät heitä pysymään laittomuudessa. Nän on myös laita helluntaikirkossa.

        Predestinaatio-oppi löytyy Paavalin kirjeistä ja muistakin kirjoista. Jumala pelastaa ne, jotka hän on edeltä määrännyt seuraamaan Herraa. Ennalta määrääminen on raamatullinen oppi.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Pelastuksen voi myös menettää, jos ei ole kuuliainen Jumalan käskyille. Elämän kirjasta voidaan pyyhkiä nimi pois.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.


    • Anonyymi

      Jumala kaikkitietävyydessään näkee jo kaiken tapahtuneena, ja koska kaikki on Jumalan silmissä jo tapahtunut, on Raamatun mainitsemassa elämän kirjassa niiden nimet, jotka on pesty Karitsan verellä, eli jotka ovat ottaneet Jeesuksen tarjoaman pelastuksen vastaan. Ilman Jeesusta ei ole pelastusta, mutta ei voi olla niin, että Jumala mielivaltaisesti valitsee, ketkä pelastuvat. Eihän koko evankeliumissa olisi muuten mitään järkeä. Jumala tietää jo lopputuloksen, myös sen, torjuuko ihminen Jeesuksen. Ja kyllä, edelleen pelastus on Jumalan armotekoa!

      • Anonyymi

        Jumala ei ennalta määrää mutta ennalta näkee myös tulevaisuuden. Se on Kaikkivaltiaan ominaisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei ennalta määrää mutta ennalta näkee myös tulevaisuuden. Se on Kaikkivaltiaan ominaisuus!

        Luonnollisesti - ajatellen turmeltunutta ihmistä saat vapaasti ajatella ja muutella ilmoitusten tekstejä / opetusta mieleiselläsi tavalla.

        Mutta, todellisuus on, joka tulee JUMALAN ilmoittamien sanojen sisällöstä, miten JUMALA on valinnut ja ennalta määrännyt OMAN aivoituksensa mukaisesti ihmiset, joihin tekee uskon Jeesukseen. Tämä on fakta. Löytyy useimmista kohdista Raamattua.

        Ongelma vain on siinä, ettei tämä alue kertakaikkiaan istu tämän ajan uskonnollisen ihmisen uskontona harjoittamiseen. Tämä ihminen ajattelee JUMALAN olevan väärämielinen ja ennenkaikkea ei kunnioittaisi ihmisen turmultunutta mieltä / tahtoa. Niin, JUMALAA ei uskonnollline ihmine pidäkkään kaikkkivaltiaana. Tämä on ärsyttävä ominaisuus JUMALASTA.

        Lyhyesti ajatellen. JUMALA ennalta vallitsee tässä ajassa jokaisesta sukupolvesta ilosanoman levittäjät. Tiedostavat JUMALAN olemassaolon ja ihmisen täydellisen turmeltuneisuuden ja JUMALAN aivoittaman maailman / ihmisen pelastamisesta turmeluksen tilasta.

        Ihminen, joka on valittu ja siten JUMALA on tenyt uskon ihmiseen, niin vain tämä ihminen mahdolistuu ohjaantumaan Jeesuksen / apostolien opetuksen mukaisesti. Raamattu toimii siis mielikuvien ja askeliden ohjaajana. Epäuskoiselle ihmiselle ei.
        Raamatun ohjeistus ei ole kohdennettu politiikkaan / maiden perustuslakeihin, vaan aikuisen oikeesti uudestisyntyneille ihmisille =todellliselle seuraunnalle oppaaksi. Vain ja ainoastaan tämä ihmisryhmä näkee Hengellisillä silmllään mikä tehtävä on valituilla. On edelleen piskuinen ryhmä ja kautta aikain.

        "Mutta .....m-e..... t-i-e-d-ä-m-m-e....., että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, ...jotka... hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. 29Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös ...edeltämäärännyt.... Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; 30mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös..... vanhurskauttanut..........; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        31Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?

        Valituiden tehtävä on ensiksi YMMÄRTÄÄ Raamatun ilmoituksista ja luotaisesti asennoitua ja elää lähimmäisiään kohtaan ilmoitusten mukaisesti. Ei tuomita, vaan tietäen ja uskoen.

        "Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. 31Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista. Ap 17

        "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, 10niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, 11ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra." Fil 2

        13Ja... .....k-a-i-k-k-i-e-n....... l-u-o-t-u-j-e-n.........., jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain ......minä..... kuulin s-a-n-o-v-a-n:
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu,
        ja Karitsalle
        ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta
        aina ja iankaikkisesti!" Ilm 5



        "Sillä Jumala on ....s-u-l-k-e-n-u-t ...............k-a-i-k-k-i .....tottelemattomuuteen, että hän........... k-a-i-k--k-i-a......... a-r-m-a-h-t-a-i-s-i.
        33Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! 34Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? 35Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? 36Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen. Room 11

        Siis se ei ole JUMALAN syys, jos uskontoaan harjoittava ihminen ei ymmärrä JUMALAN aivoittamaa ihmisen pelastamista. Ongelma on juuri siinä ette tämä uskonnolllinen ihminen ymmärrä Jeesksen vertauskuvainnollisia opetuksia ja siten ei myöskään kokonaisuutta.

        Mutta,- ajattele - todelllisen ilon aihe on tämä, miten KAIKKI ihmiset ihmislajsita tulee aikanaan tiedostetuksi kokemusperäisesti tämän kaiken. KAIKKI JUMALAN luodut siten ylistää ja kiittää Karitsaa ja kaikkivaltiasta JUMALAA kaikesta tästä mitä JUMALA on aivoittamut ja tehnyt Jeesuksen Kristusen kautta.
        m.l


      • Anonyymi

        Pieni lisäys kokonaisuuteen.

        Ajatellen ihmisen mieltä - uteliaisuutta ja erikoisesti tietämättömien - ratkaisemattomien asioiden vaikutusta ihmiseen / alitauntaa myö mm. mitä tapahtuu ihmiselle aikuisen oikeesti kuoleman jälkeen jne....

        Niin, ette usko ja ymmärrä mikä vapauttava koemus ja ihmeellinen olotila on koettavana kun ihminen tulee valaistetuksi mistä ihminen / laji on lähtöisin ja missä tilassa ihminen / laji elää täss ajassa ja mihin ihminen / laji päätyy.

        Kuten Jeesus opetti; Kuolema on voitettu ja siihen liittyvät asiat.

        Toki saat vapaasti uskotella ihisten kidutukseen, jos tuo tyydytystä, mutta älä tällä mustamaalaa kaikkivaltiasta JUMALAA.

        Näkymätön JUMALA - kaiken luoja ja suunnittelija on aikuisen oikeesti kaikkivaltias. JUMALAN siten ei tarvitse kysellä lupaa keneltäkään mitä hän aivoittaa ja toteuttaa. Vaikka tämä kaikkivaltias JUMALA antoi kaiken vallan (mutta ei itsensä nähden), niin tämän vallan kaikkvaltias JUMALA ottaa Jeesuseltakin lopussa pois. Niin, puhumatakaan mitä ihmeen valtaa asioihin / pelastukseen liittyisi ihmiseen. Ei kertakaikkiaa mitään. Ja erikooisen hyvä onkin, ettei JUMALA anna turmeltuneen ihmisen sotkea suunnitelmiaan - asioita ihmisen turmeltuneella mielellä ja tahtotilalla.

        m.l


    • Anonyymi

      Tässä todella hyvää tekstiä, laitan linkin http://www.bibelfokus.se/fi/kalvinismi
      Paremmin en voisi sanoa kuin linkin takaa löytyvässä kirjoituksessa asiat on esitetty. Nyt Raamattu auki, sydän avoimeksi rukouksessa ja järki käteen!

    • Anonyymi

      Jer.31:33. Room.11:27. Hebr.8:10. 10:16 Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä.

    • Anonyymi

      Jer.3:16 Biblia (1776) Ja se on silloin tapahtuva, kuin te moneksi tulette ja kasvatte maassa, ettei siihen aikaan, sanoo Herra, pidä enää puhuttaman Herran liitonarkista, eikä ajateltaman, ei myös muistettaman, eli etsittämän, taikka enää tehtämän. Jer.31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Jer.24:7

    • Anonyymi

      Val.4:6 Tyttären, minun kansani, syntivelka on Sodoman syntiä suurempi; Sodoma hävitettiin yhtäkkiä kätten siellä riehumatta. Hes.16:46 Isompi sisaresi oli Samaria tyttärineen, joka asui vasemmalla puolellasi, ja pienempi sisaresi, joka asui oikealla puolellasi, oli Sodoma tyttärineen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon artikkelin kirjoittaja Weijo Lindroos on hurahtanut paavolalaisuuteen. Sen takia Lindroosin tekstejä ei ole turvallista lukea. Hän on eksyttäjä.

        Mitä tulee ennaltamääräämisoppiin, niin sitä ei voi kumota, koska se lukee Raamatussa. Sitten on ihan eria asia, miten eri kirkkokunnat ymmärtävät tämän asia. Joka tapauksessa Raamatussa lukee, että ennen maailman luomista Jumala on luetellut elämän kirjaan ne, jotka voivat pelastua. Joiden nimet eivät ole olleet ennen maailman luomista elämän kirjassa, he eivät pelastu. Tätä totuutta ei eksyttäjä Weijo Lidroos pysty millään kumoamaan, vaikka niin saattaisi väittää.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        2 Tim 1:9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen

        Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

        Dan 12:1 ----- Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

        Pelastuksen voi myös menettää, jos ei ole kuuliainen Jumalan käskyille. Elämän kirjasta voidaan pyyhkiä nimi pois. Jos nimeä ei ole koskaan ollut elämän kirjassa, niin ei voi pelastua.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.


      • Musti.Hintikka
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon artikkelin kirjoittaja Weijo Lindroos on hurahtanut paavolalaisuuteen. Sen takia Lindroosin tekstejä ei ole turvallista lukea. Hän on eksyttäjä.

        Mitä tulee ennaltamääräämisoppiin, niin sitä ei voi kumota, koska se lukee Raamatussa. Sitten on ihan eria asia, miten eri kirkkokunnat ymmärtävät tämän asia. Joka tapauksessa Raamatussa lukee, että ennen maailman luomista Jumala on luetellut elämän kirjaan ne, jotka voivat pelastua. Joiden nimet eivät ole olleet ennen maailman luomista elämän kirjassa, he eivät pelastu. Tätä totuutta ei eksyttäjä Weijo Lidroos pysty millään kumoamaan, vaikka niin saattaisi väittää.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        2 Tim 1:9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen

        Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

        Dan 12:1 ----- Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

        Pelastuksen voi myös menettää, jos ei ole kuuliainen Jumalan käskyille. Elämän kirjasta voidaan pyyhkiä nimi pois. Jos nimeä ei ole koskaan ollut elämän kirjassa, niin ei voi pelastua.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Haista paska.


      • Roskaa.


    • Anonyymi

      Jes.45:23. Fil.2:10-11. Room.14:11 Sillä kirjoitettu on: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa.

    • Anonyymi

      Mielestäni ennaltamääräämisoppi on mitä puhtain ilmentymä Jumalan suuresta armosta. Ihmiselle ei jää todellakaan mitään osuutta pelastuksessa. Sehän on estetty, kun valinta on tehty jo ennen aikojen alkua Jumalan oman tahdon mielisuosion mukaan. Lihallinen ihminen, jolle armo ei ole täysin kirkastunut, vain tahtoo lisätä sekaan oman, edes vähäisen osuutensa jollakin teolla (=katolisuutta). Pelastus on alusta loppuun kokonaan Jumalan teko ja lahja.

    • Anonyymi

      Myöskään sitä Raamatullista totuutta ei voi mikään protetstanttinen raamatuntulkinta kumota, että kun luetaan Raamattua kokonaisuutena ymmärrämme, että Jeesus lähetettiin kaikkien ihmisten syntien sovitukseksi, jottei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tekisivät parannuksen. Jos ihminen ei voisi valita hyvän ja pahan välillä, me olisimme tahdottomia robotteja!

      Maailman hirvein uskonto olisi sellainen, jossa vain tietyt ihmiset olisi jo väkisin valittu pelastukseen, eikä muilla olisi mahdollisuuksia. Raamattua pitää lukea kokonaisuutena. Kyseisen kaltainen predestinaatio-oppi on mitä vakavin ja hirvein harhaoppi!

      • Anonyymi

        >> jossa vain tietyt ihmiset olisi jo väkisin valittu pelastukseen, eikä muilla olisi mahdollisuuksia. <<

        Ei väkisin vastoin tahtoa, vaan kaikkivaltias JUMALA vaikutaa juuri tahtomisen ja tekemisen.
        Vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen siksi, jotta kertovat muillekkin, mistä ovat itse tulleet tietoisiksi - mitä hyvää on odotettavissa. Pelastus synnin orjuudesta.

        m,l


      • Anonyymi

        Uskominen on parannukseen tekoja. Jos ei ole tekoja, usko on kuollut. Sen takia hyvin harva helluntailainen uskovainen on vanhurskas.

        Matt 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä,

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • Anonyymi

        Tässä on teille predestinaatiota:

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, että KUKA IKINÄ häneen uskoo, ei huku, vaan hän saa iankaikkisen elämän.

        Jumala on siis suunnitellut ja määrännyt ainoastaan pelastussuunnitelmansa Jeesuksen sovitustyön kautta. Ei sitä, kuka siihen turvaa ja kuka ei. Kaikentietävänä Jumala voi sen ennalta tietää, mutta tietäminen ei ole ennalta määräämistä.

        Kaikki ihmiset on merkitty taivaan kirjoihin, sillä niiden perusteella käydään viimeinen tuomio. Elämän kirjaan on merkitty ne, joiden syntivelka on kuitattu Jeesuksen sovitustyön kautta. Ja muut tuomitaan sen mukaan mitä tekojen kirja heistä sanoo.

        Uskovankin kannattaa pohtia onko hänen nimensä armoon turvaavien elämän kirjassa, vaiko tekoihin turvaavien tekojen kirjassa.


    • Minäkin jotain aavistelen jo tietäväni ja yksi sellainen asia ,jonka tiedän ,että ..en tiedä .Se tarkoittaa ,että en tiedä sanoa ,millälailla Jumala eri ihmiset tuomitsee eli ,kuinka Jumala näkee ihmisen sydämmen .
      Muilla esim uskovilla ja ateisteilla ,jotka esim on kuulleet Jeesuksesta on eri asia,mutta kun Jumala tuomitsee niin Hän tuomitsee oikein sillä Hänen kaikki on ja Hänen tuntemuksensa kaikkeen on täydellinen sillä Luoja tuntee luomakuntansa.

    • Anonyymi

      Luuk.13:24 Biblia (1776) Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida. Hes.34:16

      • Anonyymi

        Sinä antti antikristus et ole mennyt ahtaasta portista sisäpuolelle. Kuitenkin melskaat Jumalan seurakunnan keskellä lammasaitauksessa. Olet noussut lammastarhaan muualta kuin Jeesus-ovesta. Olet raateleva susi ja varas.


    • Anonyymi

      Jumala, meidän pelastajamme, tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. 1. Tim. 2:4. Kiitos Herra ihmeellisestä hyvyydestäsi ja armostasi! Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.

    • Anonyymi

      Ps.95:11. Hebr.3:11. 4:3. 4:5 "He eivät pääse minun lepooni."

      • Anonyymi

        Yksikään toorasta vouhkaava valhejuutalainen ei ole päässyt Jumalan antamaan lepoon, vaan he ovat käskyjen orjia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään toorasta vouhkaava valhejuutalainen ei ole päässyt Jumalan antamaan lepoon, vaan he ovat käskyjen orjia.

        Raamattu kertoo, että taivaassa Jumalan levossa on ainakin Abraham, Iisak, Jaakob, Mooses ja Johannes Kastaja. Raamattu kertoo, miten taivaassa lauletaan Karitsan ja hänen palvelijansa Mooseksen laulua.

        Kukaan ei ole käskyjen orja, jos tekee sen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Jos rikkoo lakia vastaan, niin silloin on tottelematon synnin orja, joka tuomitaan kadotukseen.


    • Anonyymi

      Mark.12:28-29 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuulut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä? Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. 5Moos.6:4,5. 10:12,13

    • Anonyymi

      Matt.22:35-38 ja eräs heistä joka oli lainoppinut kysyi häneltä kiusaten. Opettaja, mikä on suurin käsky laissa? Niin Jeesus sanoi hänelle: Rakasta Herra, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.....Ef.6:2

    • Anonyymi

      Jumala ennalta määräsi että pelastus on (Vain!) Jeesukseksen Kristuksen kautta ihmiseen katsomatta. (Ef.kirje) Jokainen joka kuulee ja uskoo evankeliumin pelastuu ( uskominen on elävää uskon kuuliaisuuta käytännön elämässä lähimmäisen rakastamisessa)

      Jumala on ennalta määrännyt kyolleden ylösnousemuksen kautta muuttumaan Kristuksen, kaltaisuiteen ( ruumiin kirkastamisen kautta) ne jotka ovat Kristuksessa kuollessaan tai Herran tulemuksessa ovat Hänen omiaan. (Room.8 luku)

      • Anonyymi

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.


    • Anonyymi

      Jer.3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmälliseksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatuksiin astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä. Jer.31:33. Hes.11:19. 36:26. Hebr.8:10. 10:16

    • Anonyymi

      Room. 9
      20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
      21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
      22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
      23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

    • Anonyymi

      2Kor.3:3 Biblia (1776) Ja te olette ilmoitetut, että te Kristuksen lähetyskirja olette, meidän palveluksemme kautta valmistettu, ei pläkillä kirjoitettu, vaan elävän Jumalan hengellä, ei kivisiin lauluihin, vaan lihallisiin sydämen tauluihin. Sanakirja: pläkki. 1. (vanhentunut) muste, kirjoitusmuste.

    • Anonyymi

      Patmoksen sivulla. "Kaikkivaltiaan Luojan luomassa sateenkaaressa on 7 väriä." Raamattu ei tunne sanaa sateenkaari. 1Moos.9:12-14 Ja Jumala sanoi: Tämä on se liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä. Tässä ei puhuta, mitään sadepilvistä!

    • Anonyymi

      sanalla sanottuna kyse on kalvinismista. Tässä opissa suurin ongelma on pyhityksen puuttuminen. Helpottava asia opissa on julistaa esim synnissä eläjä taivaaseen, koska ennalta määräämisoppi julistaa kaikki menneet olevat ja tulevat synnit on anteeksi. Sana sen sijaan sanoo monissa kohtaan ilman pyhitystä ei ole osaa taivaan valtakunnassa.

      • Anonyymi

        On aina muistettava miten kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä paranus. On Raamatussa .Kaikkivaltias JUMALA pitää tästä huolen.

        Taivaaseen / taivaskelpoiseksi ei pääse yksikään ihminen ilman parannuksen tekemistä / mielenmuutosta.

        m.l


    • Rauhan tervehdys.

      Kalvinisti joutuu muuttamaan Raamatusta yli 30 kertaa kaikkia tarkoittavan sanaksi VALITUT. Näin hän ainakin toimii mielessään ja myös jopa tunnetuimman Raamatun jakeen kohdalla.

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään (Kalvinisti: VALITUT), joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." - Johannes 3:16

      Itse olen käsitellyt kalvinismia ja sen viittä väärää opetusta tällä videollani:
      https://youtu.be/aqv4F_PTCFM

      Dave Hunt aikanaan teki kalvinismin vääräksi osoittavan kirjan ja opetuksen nimellä What love is this? (Mitä rakkautta tämä on?) Sillä kalvinismin Jumala on kylmä laskelmoiva kone ja jokaisesta tulee sellainen, kuin hän itse on.

      "Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus." - Matteus 24:12

      Eipä ihme, että nuoret miehet ovat lähteneet John MacArthurin, Don Piper ja patmoslaisten johdolla uuskalvinismin pakopaikkaan, jossa ei tarvitse murehtia luopumusta ja kadotettuja sieluja, vaan kaiken voi ulkoistaa Jumalan vastuuksi. Kalvinismi kylmentää rakkauden, josta Jeesus varoitti meidän ajassa eläviä.

      "Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi. Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:

      Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani." - Hesekiel 34:6-8

      Kun taas puhutaan Patmoksesta, niin siellä ei kaikki luurangot ole pysyneet kaapissa, vaan niitä on vuosien varrella käsitelty lehdissäkin runsaasti. Kun suuret kristilliset vaikuttajat ovat Suomessa näin langenneet omalta vahvalta pohjaltaan pois, ei ole ihme että meillä on suuri eksytys ja luopumus saanut vallan.

      Patmos oli apostoli Johanneksen aikana vankisaari, jonne keisari määräsi apostolin vangiksi. Tässä on videoni Patmos saaren vangit, jonka toivon vapauttavan ne, jotka ovat sen keisarin kiehtovien tyhjien puheiden vankeja. Jeesus on ainoa Vapahtaja ja Herra.
      https://youtu.be/04-FrBfDI7A

      Siunauksin, MM

      • Anonyymi

        Kalvinististä - opista en tiedä mitä se on, mutta sen ainakin olen havainnut tämän ajan uskonnollisesta ihmisestä,- ettei hän ehkä edes ymmärrä, mutta ainakaan pidä JUMALAA kaikkivaltiaana.

        Tämä poloinen ihminen kuvittelee kaikkivaltiaan JUMALAN antavan osittain valtaa myös turmeltuneessa tilassa oevalle ihmiselle / lajilleen. Siis lihan mieloisyydessä elävälle ihmiselle.

        Väitämpä, miten juuri ihmisen lihan mieli ei salli JUMALAA kaikkivaltiaana ja luonnolisesti ei ymmärrä a huomioi, miten tämä kaikkivaltias JUMALA ANTOI valtaa / vallan Pojalleen, mutta ei itseensä nähden. Tämänkin annetun vallan kaikkivaltias JUMALA palauttaa aivan lopussa itselleen.

        Niin, tuo valta käsite ja tekijä on erikoisen merkittävä ymmärtää ja tietenkin huomioida. Jos tuon ymmärtää väärin, niin kaikki muukin on jo vääristynein silmin nähtynä.

        Niin, ajatellen turmeltunutta ihmistä / koko lajia ja valtaa, niin jokainen ymmärtänee, miksi ei tule antaa valtaa alkoholistille, joka alkaisi säätämään saadulla vallalla alkoholipolitiikkaa.
        Sama tilanne turmeltuneella ihmisellä ajatellen JUMALAN lapseuttamista.

        m.l


      • Anonyymi

        Mauno Mattila taas repäisee eksytystä. Hän tarkastelee ennaltamääräämisoppia kalvinismin kannalta. Hänen pitäisi todellakin tarkastella sitä vain kalvinismin kannalta, eikä ennaltamäärämisopin kannalta.

        Miksi Mauno Mattila on todella huono opettamaan tästä asiasta. Hän ottaa mielensä mukaiset jakeet Raamatusta ja sivuuttaa muun olennaisen. Mauno Mattila ei kerta kaikkiaan osaa tutkia Raamattua oikein.

        Unohdetaan kaikki se, mitä kalvinistit asiasta opettavat. Katsotaan, mitä Raamattu opettaa. Raamatun mukaan Jumala on edeltä kirjoittanut elämän kirjan, johon hän on merkinnyt pelastuvat. Hän on sen kirjan luettelon mukaan kutsunut pelastukseen omansa. Tätä totuutta Mauno Mattila ei pysty kiistämään millään, koska se lukee Raamatussa.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        2 Tim 1:9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen

        Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

        Dan 12:1 ----- Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

        Pelastuksen voi myös menettää, jos ei ole kuuliainen Jumalan käskyille. Elämän kirjasta voidaan pyyhkiä nimi pois. Jos nimeä ei ole koskaan ollut elämän kirjassa, niin ei voi pelastua.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila taas repäisee eksytystä. Hän tarkastelee ennaltamääräämisoppia kalvinismin kannalta. Hänen pitäisi todellakin tarkastella sitä vain kalvinismin kannalta, eikä ennaltamäärämisopin kannalta.

        Miksi Mauno Mattila on todella huono opettamaan tästä asiasta. Hän ottaa mielensä mukaiset jakeet Raamatusta ja sivuuttaa muun olennaisen. Mauno Mattila ei kerta kaikkiaan osaa tutkia Raamattua oikein.

        Unohdetaan kaikki se, mitä kalvinistit asiasta opettavat. Katsotaan, mitä Raamattu opettaa. Raamatun mukaan Jumala on edeltä kirjoittanut elämän kirjan, johon hän on merkinnyt pelastuvat. Hän on sen kirjan luettelon mukaan kutsunut pelastukseen omansa. Tätä totuutta Mauno Mattila ei pysty kiistämään millään, koska se lukee Raamatussa.

        Ef 1:4 Jo ennen maailman luomista hän on valinnut meidät Kristuksessa olemaan edessään pyhiä ja nuhteettomia Kristuksesta osallisina.
        5 Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Room 8:29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa. 30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        2 Tim 1:9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen

        Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

        Dan 12:1 ----- Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

        Pelastuksen voi myös menettää, jos ei ole kuuliainen Jumalan käskyille. Elämän kirjasta voidaan pyyhkiä nimi pois. Jos nimeä ei ole koskaan ollut elämän kirjassa, niin ei voi pelastua.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Ilm 21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.

        Ilm. 17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

        Haista sinä vittu.


    • Anonyymi

      Ratkaisukristillisten tulkinta ja selitykset ovat monin paikoin kuin järjetöntä sianpaskaa. Juostenkustua sotkua mennen tullen. Sitä se teettää, kun halutaan teeskennellä kristittyä.

    • Anonyymi

      Kirjasta nimen pyyhkimisellä Raamatussa ei uhkailla, vaan nimenomaan päinvastoin, tähdennetään, ettei nimeä pyyhitä pois. Mutta saatanan ratkaisukristillisillä on väärä uskonto, joka on rakennettu oman ratkaisun päälle. Sen takia heillä saattaa olla käsitys, että heidän "pelastuksensa" myös menetetään - omilla ratkaisuilla. Loogista. Mutta tällä ratkaisukristillisellä paskalla ei ole mitään tekemistä oikean ennaltamääräämisopin ja oikean pelastuksen kanssa. Koittakaa teeskentelevät paskiaiset ymmärtää, että teidän surkea pelastusoppinne ei ole kristinuskoa.

    • Anonyymi

      2Moos.32:32-33 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi. johon kirjoitat. Mutta Herra vastasi Moosekselle: Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani. Ps.69:29 Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun.

      • Anonyymi

        Niinpä te onnettomat todistatte, että perustatte uskontonne judaismiin ja Vanhaan testamenttiin. Vanhentunutta oppia.


      • Anonyymi

        Tuossa sanotaan nimenomaan, että nimeä EI PYYHITÄ POIS. Tekö saatanan ratkaisukiristilliset luette sitä niin, kuin siinä sanottaisiin tasan päinvastoin? Tämä kohta oli yläpuolella, tuollaisen tulkinnan mukana, ikäänkuin Raamattua luettaisiin ylösalaisin kääntäen se, mitä siellä on sanottu.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa sanotaan nimenomaan, että nimeä EI PYYHITÄ POIS. Tekö saatanan ratkaisukiristilliset luette sitä niin, kuin siinä sanottaisiin tasan päinvastoin? Tämä kohta oli yläpuolella, tuollaisen tulkinnan mukana, ikäänkuin Raamattua luettaisiin ylösalaisin kääntäen se, mitä siellä on sanottu.

        Ilm 3:5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

        Te ratkaisukristilliset saatanan perslävet esitätte tavoittelevanne pelastusta, tai siinä pysymistä, ettekä tunnu ymmärtävän, että tosi uskovat ovat JO VOITTANEET, ja OVAT JO pelastettuja! Ei tarvitse tavoitella mitään!

        1.Johanneksen kirje:
        2:13 Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
        2:14 Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
        4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

        Ilmestyskirja:
        12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.

        Roomalaiskirje:
        8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.

        1.Korinttolaiskirje:
        15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!


      • Anonyymi

        Efesolaiskirje:
        2:1 Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2:2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        2:3 joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        2:4 mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        2:5 on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        2:6 ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        2:7 osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        - Tuossa kerrottiin uskovista, ei ratkaisukristillisistä kerskaajista. Että ollaan JO pelastettuja. Eikä tekojen kautta. Pelastus on kuin ohjelmoitu jo määrityksien kohdalla valmiiksi, sitä ei mikään toiminta muuta toiseksi.


    • Anonyymi

      Raamatun ennaltamääräämisasia kertoo nimenomaan niistä uskovista, joiden nimet ovat ja pysyvät elämän kirjassa maailman luomisesta lähtien. Mutta ratkaisukristilliset perslävet yrittävät esittää, että he pääsevät kirjaan omilla ratkaisuilla.

      Ilm. 17:8 ...ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään...

      Efesolaiskirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
      1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa...

      - Mutta entä ne perslävet, jotka esittävät pääsevänsä sisään pelastukseen omilla ratkaisuilla?

      Matteuksen evankeliumi:
      22:12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
      22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

    • Mene metsäkirkkoon ja kuuntele oravaa. Hän kertoo sinulle totuuden kaikesta.

    • Anonyymi

      > Ps.69:29 Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun.

      Alkukielessä tuossa jakeessa ei ole "elämän kirja". Siinä on sana chay, eikä zoe, jota käytetään "elämän kirjassa".

      KJV: Let them be blotted out of the book of the living, and not be written with the righteous.

      Biblia: Pyyhi heitä eläväin kirjasta, ettei he kirjoitettaisi vanhurskasten kanssa.

      • Anonyymi

        Uuden testamentin kreikassa bios tarkoittaa fyysistä elämää ja zooee tarkoittaa hengellistä elämää.

        Meller on näitä kirjoja selitellyt, että kirjoja on useampia. Kuin olisi yhdessä kirjassa pelastettuja, ja toisessa sitä, kuka on vaeltamassa arvollisesti tms. Joku väitti, että enkelit tarkkailevat ja panevat muistiin asioita.

        Mutta Patmos-lähetyssäätiö on ratkaisukristillisyyttä. Meller muistaakseni väitti, että reformoitua kalvinismia. Se on vähän kuin sekotettaisiin vastakohtia yhteen: ratkaisuoppia ja ennaltamääräämistä. Kuin susi lampaan vaatteissa.

        Mutta mielestäni kerran pelastettu aina pelastettu -oppi ei ole mikään kalvinismi, eikä välttämättä edellytä kalvinismia, eikä ennaltamääräämisasian tuntemista. Eri asioita.


    • Anonyymi

      Aloitusviestiin kommentti. Päinvastoin, voitaisiin väittää, että Jumala tekee pelkkää vääryyttä. Tuomitessaan ihmisiä teeskentelee, ettei ole itse osallinen eikä syyllinen.

      Roomalaiskirje:
      11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

      Jesaja:
      45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
      45:6 jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
      45:7 minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän.

      Johanneksen evankeliumi:
      15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

      - Ilman Jumalaa ei voida MITÄÄN tehdä. Toisin sanoen, Jumala on kaiken tehnyt. Jumalan näytelmä.

    • Anonyymi

      Kaikki ihmiset on jo pelastettu. Se tapahtui Golgatalla. Nyt taivaassa odotetaan ihmisiä, jotka ottavat vastaan pelastuksen. Silloin on enkeleillä ilo taivaassa. Luuk. 15:10.
      Ilman armon vastaan ottamista ei kukaan pelastu:
      "Jumalan työtovereina me kehotamme teitä OTTAMAAN VASTAAN Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä." 2 Kor. 6:1,2.

      Linkissä on Raamatun näkökulmia predestinaation opista:
      http://Jeesus-on-Herra.com/voivatko-kaikki-pelastua/

    • Anonyymi

      järkyttävää solvaamista, tuomitsemista.

    • Anonyymi

      Se teitä ratkaisukristillisiä harmittaa, että Turusen oppi on samaa ratkaisukristillisyyttä kuin omannekin. Ja tuomitsette ja arvostelette sitä, kuin katsoisitte peiliin.

      Ennaltamääräämisopissa ei ole mitään ristiriitaa, että tekeekö Jumala väärin kadottaessaan, jne. Nimenomaan teillä se hölmöys on. Jos jokainen muka saisi itse vapaasti valita ja ratkaista, niin kukapa sinne helvettiin väkisin tahtoisi, hölmöläiset? Teidän oppinne ristiriitaista ja onnetonta on. Kertakaikkiaan onnetonta töppäilyä.

    • Anonyymi

      https://rll.fi/2020/08/ennaltamaaraamisoppi/
      Ennaltamääräämisopista puhuttaessa on syytä erottaa toisistaan ensinnäkin ennalta tietäminen ja ennalta määrääminen. Efesolaiskirjeessä puhutaan kummastakin asiasta. On selvää, että Jumala on tiennyt ennakolta, että ihmissuku tulisi lankeamaan syntiin, mutta sitä hän ei määrännyt tapahtuvaksi, vaan lankeemus on kokonaan ihmisen syytä.

      Jumalan rakkaus sai aikaan sen, että hän lähetti Poikansa maailmaan. Sama rakkaus sai hänet päättämään jo ennen aikojen alkua, että me ihmiset voimme päästä hänen yhteyteensä ainoastaan Jeesuksen Kristuksen tähden. Tämä asia on siis määrätty ennakolta.

      Ajatus sellaisesta kaksinkertaisesta ennalta määräämisestä, että toiset ihmiset olisi valittu kadotukseen ja toiset pelastukseen on Raamatulle vieras. Jumala on valmistanut pelastuksen, jonka hän tahtoisi kaikkien ihmisten ottavan vastaan. Näin oli toimittava, koska ihminen ei voi pelastaa itse itseään. Siihen tarvittiin Jumalan teko. Tähän kokonaisuuteen liittyy myös se, ettei Jumala pakota ketään vastaanottamaan valmistamaansa pelastusta. Hän kyllä kaikin tavoin vetää ja kutsuu meitä luokseen, mutta hän kunnioittaa myös meidän kieltävää vastaustamme. Kenenkään elämään Jumala ei tule väkisin. Mutta jokaista ihmistä hän kyllä kutsuu luokseen.

      • Anonyymi

        "Laki ja profeetat oli Johannekseen asti, siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja
        jokainen tunkeutuu sinne väkisin" Luuk: 16: 16

        tuo "väkisin" ei taida joillekin oikein avautua !


      • Anonyymi

        >>>Ajatus sellaisesta kaksinkertaisesta ennalta määräämisestä, että toiset ihmiset olisi valittu kadotukseen ja toiset pelastukseen on Raamatulle vieras.<<<

        Raamatussa on ilmoitettu selvästi, että Jumala on edeltä määrännyt ne, jotka pelastuvat.

        Luuk 10:20 Mutta älkää siitä iloitko, että henget teitä tottelevat. Iloitkaa siitä, että teidän nimenne on merkitty taivaan kirjaan."

        Joel 2:32 Ne, jotka Herra kutsuu, ne pelastuvat.

        Room 8:28 Me tiedämme, että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa ja jotka hän on suunnitelmansa mukaisesti kutsunut omikseen.
        29 Ne, jotka hän edeltäkäsin on valinnut, hän on myös edeltä määrännyt oman Poikansa kaltaisiksi, niin että hänen Poikansa olisi esikoinen suuressa veljesjoukossa.
        30 Ne, jotka Jumala on edeltä määrännyt, hän on myös kutsunut; ne, jotka hän on kutsunut, hän on myös tehnyt vanhurskaiksi; niille, jotka hän on tehnyt vanhurskaiksi, hän on myös lahjoittanut kirkkautensa.

        2 Tess 2:13 Mutta teidän vuoksenne meillä on täysi syy aina kiittää Jumalaa, te Herralle rakkaat veljemme. Jumala on valinnut teidät ensimmäisinä pelastumaan, kun Henki pyhittää teidät ja te uskotte totuuteen.

        Ilm 13:8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.
        ---
        17:8 "Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.
        ---
        21:27 Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan.


      • Anonyymi

        Dan 12:1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
        2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.


    • Anonyymi

      Norvanto on oikeassa ja Turunen on väärässä.

    • Anonyymi

      Hyvä asiallinen kirjoitus, olen samaa mieltä, Jumala ei tuomitse ihmistä joka EI ole saanut tietoa evankeliumeista. Tuo mitä kirjoitit "Jumala on rakkaus" Paavali sanoi sen seurakunnalle joka oli vahvasti uskossa. "rakastakaa toisianne sillä Jumala on rakkaus" ei tarkoita rakkautta ateisteille, jumalan kieltäjille. Jumalan rakkaus on AINA ehdollinen, pitää "uskoa" Häneen, et pelastu jos et usko ja usko on ehtona.

    • Anonyymi

      Raamattu sanoo, että kuolema on tullut Aadamin kautta (synnin tähden), ja synnistä seuraa iankaikkinen kadotustuomio ilman katumusta ja uskoa Raamatun Jumalaan. Kalvinismi opettaa eri tavalla kuin Raamattu, koska kalvinismin mukaan Jumala olisi päättänyt jo etukäteen ennen kuin Hän oli luonut ihmisen, että jotkut ihmiset ennaltamäärätään pelastukseen ja jotkut ihmiset ennaltamäärätään iankaikkiseen kadotukseen. Kalvinismin kannattajat eivät ole ehkä ajatelleet sitä, että heidän oppinsa mukaan jotkut ihmiset ovat jo etukäteen tuomittuja iankaikkiseen kadotukseen ennen kuin he ovat syntynetkään tai tehneet yhtään syntiä ja tämä tuomio olisi Jumalan valitsema ihmiselle, ei ihmisen tekojen tähden, vaan Jumalan etukäteen päätetyn valinnan mukaan.

      Raamatun mukaan kuolema on tullut ihmisen osaksi synnin tähden, josta seuraa iankaikkinen kadotus ilman katumusta ja uskoa Raamatun Jumalaan. Kalvinismin opin mukaan iankaikkinen kadotus on tullut joidenkin ihmisten osaksi Jumalan ennaltamääräämisen mukaan, Jumalan valinnan mukaan. Kalvinistit eivät ehkä ymmärrä sitä, että heidän oppinsa mukaan Jumala on se syy ja aiheuttaja miksi jotkut ihmiset joutuvat iankaikkiseen kadotukseen. Ei se olisi silloin ihmisen oma syy joutua kadotukseen, vaan Jumalan syy ja valinta, jos Jumala olisi hänet sinne jo etukäteen määrännyt ilman minkäänlaista mahdollisuutta pelastuksen vastaanottamiseen.

      Kalvinismi ei edusta Jumalan armoa ja rakkautta, koska se sanoo Jumalan ennaltamääräänneen toiset kadotukseen ja toiset pelastukseen. Mitä armoa ja rakkautta se on, että toinen synnin vallassa oleva saa pelastuksen, ja toinen synnin vallassa oleva on ennaltamäärätty kadotukseen? Tuollainen olisi pahuutta, sillä vain pahuus voisi tehdä suunnitelman, että teenpä ihmisiä, joita rakastan, mutta "rakkaudessani" määrään osan ihmisistä kadotukseen vailla pelastuksen mahdollisuutta ja osan ihmisiä pelastan iankaikkiseen elämään.

      Jos sinä olet rakastava isä tai äiti, niin voitko koskaan tehdä etukäteen sellaista päätöstä, että jo etukäteen ennen lapsen syntymää määräät toisen elämään ja toisen kuolemaan heti synnytyksen jälkeen? Kauhistuttava esimerkkini edustaa kalvinismin opin mukaista Jumalakuvaa, jossa toinen määrätään etukäteen pelastukseen ja toinen määrätään etukäteen kadotukseen vailla minkäänlaista mahdollisuutta pelastukseen. Rakastava isä ja äiti ottavat rakkaudella vastaan kaikki syntyvät lapset ja siten antavat heille mahdollisuuden elämään ja valintoihin, jotka eivät ehkä miellytä vanhempia. Kalvinismin ennaltamääräämisen oppi on kauhistuttava harhaoppi, jonka antama kuva Jumalasta on kauhistus. Jumala aivan varmasti haluaisi, että jokainen Häneen uskova hylkäisi kalvinismin kauhistuttavan harhaopin ennaltamääräämisestä.

      Todellinen Jumalan armo ja rakkaus on sellaista, että jokainen ihminen saa saman mahdollisuuden kuullessaan evankeliumin, hän saa valita joko iankaikkisen elämän tai iankaikkisen kadotuksen. Todellinen armo ja rakkaus antaa jokaiselle pelastuksen mahdollisuuden, siksi Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Kaikki ihmiset eivät halua pelastua, eivätkä tule pelastumaan, mutta siitä huolimatta Jumala tahtoisi kaikkien ihmisten pelastuvan, koska Hän on rakkaus ja hyvä Jumala.

      Kun otetaan esille mikä tahansa kalvinistien esille nostama jae tai opetus kalvinistisesta ennaltamääräämisestä ja asetetaan mikä tahansa tai kaikki niistä Raamatun sanan kokonaisopetuksen tarkastelun alle, niin kalvinistinen oppi, että Jumala olisi ennaltamäärännyt jotkut ihmiset iankaikkiseen kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään kumoutuu kiistattomasti.

      • Anonyymi

        "Jumala olisi ennaltamäärännyt jotkut ihmiset iankaikkiseen kadotukseen ja toiset iankaikkiseen elämään kumoutuu kiistattomasti."

        Luterilainen kirkko ainakin määrää kaikki kastetut lapset taivaaseen. Ei siinä Jumalaa tarvita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe