Minun mielipiteeni on sellainen, että EGW:n
opeista ja EGW:n persoonasta on kivempi keskustella
kuin Raamatusta. Ellenillä on hieno oppi, oikein
"todistusten ketju", yhtäkään sitovaa kettingin
pätkää unohtamatta. Ylevää ja ihanaa on lukea
Elleniä.
Hänellä on monenlaista ja moniselitteistä asiaa.
Mielenkiintoista ottaa kantaa niihin.
Mutta Raamattu on tylsä - se kertoo vain
Jeesuksesta ja Hänen ylösnousemusvoimastaan.
Nöyryyttävää tekstiä joka sivulla.
Turahn yksiselitteinen kirja Raamattu, se ei anna
tilaa omille mielikuville, kuten Ellen antaa.
Paavalikin jankutta yhtä ja samaa.
Fil. 3:1
Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.
Minun mielestäni
15
377
Vastaukset
- siranja
Onpa surullista, että Raamattu jää sivuun.
Itselläni Raamattu on jokapäiväinen ilon aihe ja uuden oivaltamisen lähde. Miten ihmeellinen onkaan Herrani Jeesus Kristus!- Totuus.-Antista
AnttiVKantola kirjoitti:
Minulle EGW:n profetioiden muisteleminen on
joka viikonlopun ilonaihe. Tosi hilpeyden.Spiritisti Antti Semiramiksen ja Tammuksen palvelia: Hän on oivallinen näytekappale epäjumalan palveliasta. Spiritismin harjoittaminen on suuri Antin ilo. Hän ei edes huomaa olevansa noita?
- että aina
rakkaamaksi käy Raamattu. Muut kirjat jäävät sivurooliin. Raamattua jaksaa lukea aina, mutta muita kirjoja ei jaksa kovin moneen kertaan lukea.
Joitain kirjoja ei kertaakaan.
Miten voikin yksi kirja, raamattu olla niin kiinnostava, että sitä jaksaa päivästä toiseen selata.
Sanassa on voima ja väkevyys. Se on ikuinen. Vertaansa vailla. Vielä, jopa kielellisesti värikäs, yltäkylläinen, aina uusia vivahteita, että en vastaavaan ole elämässäni törmännyt. Ihmeellinen kirja.
Miten ihmeellinen onkaan Herrani, Vapahtajani! sellainen, joka on ottanut Marian osan. Mariahan istui Jeesuksen jakojen juuressa ja kuunteli hänen puhettaan. Sellaisiin ihmisiin Jumala mielistyy..
Lieneekö sitten toiset lähimmäisemme niitä Martan kaltaisia, kun touhuavat olevinaan 'kiireellisempiä' touhujaan, eivätkä jouda kuuntelemaan Jeesuksen puhetta, josta Raamattu puhuu..
EGW-maailma on tosiaan kiehtovan mystillinen ihan
omaperäinen maailmansa. Kun Raamatun tulkinnassa
joudutaan alati tekemään korjauksia, esim siksi,
että nähdään toteutuvien profetioiden kautta,
että on aikaisemmin väärin tulkittu - niin
EGW-maailmassa mikään ei ajan saatossa
muutu. Sellainen vakaa pysyvyys luo
tietenkin turvallisuutta.
On niinkin, että EGW-opin opiskeleminen ei mene
hukkaan, kun se on niin 100 % muuttumnatonta.
Raamattukäsityksellä on se paha taipumus, että
kun pääsee syvemmälle, näkee eri lailla.
Mutta EGW-opissa se pojakin on kaiken aikaa
näkösällä; se ei ole mikään vaihtuvien vesien
lähde.
Vaan sama alkuperäinen vesi on ja pysyy.- elina2
kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.
- malliksi
elina2 kirjoitti:
kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.
Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?
Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta? - elina2
malliksi kirjoitti:
Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?
Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?tietää hänestä jotain kun tiesit sanoa, miksi hän sulki ovet muilta.
Minä en tiedä hänestä muuta kuin mitä olen lukenut vähän hänen kirjoja, niin en ole nähnyt mitään pilkkaamisen aihetta niissä. elina2 kirjoitti:
kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.
Oudostipa sulla, elina2, päreet paloi.
Jos se on egw:n pilkkaamista, kun on kiinnostunut
hänen profetioidensa täyttymisestä, niin sitten
kaikki on pilkkaa. Mutta minä olen kiinnostunut
profetian hengen ilmentymistä ja kehoittaahan
Sanakin tarkkaamaan.
Kyllä sinunkin täytyisi Raamatun lisäksi lukea myös
ege:tä, että tietäisit, mitä kirkkosi opettaa.
Kuuluu yleissivistykseen tietää, mitä amerikkalainen
seitsemännen päivän adventtikirkko tarjoaa
suomalaiselle piirikunnalleen (=Suomi).
Lisäksi täytyy oppia sovittamaan yhteen ne opit.
Siis Uusi Testamentti ja vuodesta 1844 voimassa
ollut oppi.
Ja mikäs sen pyhempää voisi olla, kuin lukea
Suurta taistelua sapatin ratoksi.- elina2
AnttiVKantola kirjoitti:
Oudostipa sulla, elina2, päreet paloi.
Jos se on egw:n pilkkaamista, kun on kiinnostunut
hänen profetioidensa täyttymisestä, niin sitten
kaikki on pilkkaa. Mutta minä olen kiinnostunut
profetian hengen ilmentymistä ja kehoittaahan
Sanakin tarkkaamaan.
Kyllä sinunkin täytyisi Raamatun lisäksi lukea myös
ege:tä, että tietäisit, mitä kirkkosi opettaa.
Kuuluu yleissivistykseen tietää, mitä amerikkalainen
seitsemännen päivän adventtikirkko tarjoaa
suomalaiselle piirikunnalleen (=Suomi).
Lisäksi täytyy oppia sovittamaan yhteen ne opit.
Siis Uusi Testamentti ja vuodesta 1844 voimassa
ollut oppi.
Ja mikäs sen pyhempää voisi olla, kuin lukea
Suurta taistelua sapatin ratoksi.kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.
- Elleniin?
elina2 kirjoitti:
kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.
Jumala asetti sapatin vain israelilaisille.
Sinä vietät Ellenin asettamaa sapattia, miksi?
Kirjoitan tähän perään jo valmiiksi
PELKKÄÄ PILKANTEKOA, PELKKÄÄ PILKANTEKOA,
että sinun ei taas tarvitse vastata, kun et osaa mitään muuta kirjoittaa. - ne ovet
malliksi kirjoitti:
Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?
Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?ja on vielä sulkeva, sinultakin, ellet tee parannusta.
- Markku_Meilo
malliksi kirjoitti:
Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?
Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?>>Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?
Ai teilläkin on ovia paiskottu kiinni?
Vartiotorniseurassa Russell paiskasi pienen joukon aitan oven kiinni 1881, mutta joutui avaamaan oven raolleen kun taivaaseentempomista ei kuulunut eikä näkynyt.
Kun 1975-fiaskoa markkinoitiin, niin jehovantodistajille opetettiin, että (kuten Nooan arkin kertomuksessa) ovi suljetaan hieman ennen H-hetkeä. Sitten vuoden 1975 jälkeen todettiin, että ovi on sittenkin raollaan.
Vanhojen termien kierrätys on kunniassa. elina2 kirjoitti:
kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.
## Mr Kantola
elina2 18.6.2008 klo 01.04
kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten. ##
Pastorinrouva elina2: Miksi pilkkaat uskoani?
Apostolinvirka ja opettajan ja profeetan, ovat
itsenäisiä ylimpiä Kristuksen srk:nan virkoja.
Ei Ellen-profeettaa voi a-kirkko omata itselleen
tai suitsia laittaa hänelle tänä päivänäkään.
Kahta päävirkaa ei Jumala suuressa viisaudessaan
ole koskaan kellekään antanut, siis liian suurta
valtaa. EGW oli profeetta, ei opettaja.
A-kirkko on ylittänyt valtuutensa, kun on hänet
asettanut profeetan lisäksi myös opilliseksi
ylijohtajakseen tai yliselittäjäkseen.
Miksi minä en uskoisi Ellenin profetoimiseen?
Hän omien sanojensa mukaan profetoi enemmän kuin
Vanhan Testamentin profeetat ja esim profetia
Englannin hyökkäämisestä Amerikkaan, valloittaen
sen - täyttyi viimeistä piirtoa myöden.
Englanti todella valloitti Amerikan; englannin
kieli vallitsee siellä ihan kauttaaltaan.
Miksi en uskoisi, että sapatin vuoksi aletaan
vainota? Ei ihan vielä, sillä sanoohan adventisti
Suomen vapaakristillsien neuvoston (SVKN)puheenjohtajuuden myötä viimeisen sanan siinäkin.
(Ja meitä ulkouolella olevia luterilaisiahan ei
miksikään noteerata.)
Mutta sitten kun on lauantailaki lopulta, SVKN:n
aloitteesta saatu voimaan ja kun se muuallakin
läntisessä maailmassa vallitsee, sitten alkavat
perjantaisapatistit - islaminuskoiset - vainota.
Tämän varmaankin EGW näki, mutta adventismi on
selittänyt, että muka sunnuntaikristillisyys
vainoaa. Ei vainoa, sillä ovathan vapaiden
kristittyjen neuvostossakin kaikki muut sunnuntain
viettäjiä ja kaikilla on silti täysi sopu päällä.
Ja lauantaisapatin edustajan ovat korottaneet
puhetta johtamaan - viimeisen sanan sanomaan.
Älä lausu väärää todistusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624
