Minun mielestäni

Minun mielipiteeni on sellainen, että EGW:n
opeista ja EGW:n persoonasta on kivempi keskustella
kuin Raamatusta. Ellenillä on hieno oppi, oikein
"todistusten ketju", yhtäkään sitovaa kettingin
pätkää unohtamatta. Ylevää ja ihanaa on lukea
Elleniä.
Hänellä on monenlaista ja moniselitteistä asiaa.
Mielenkiintoista ottaa kantaa niihin.

Mutta Raamattu on tylsä - se kertoo vain
Jeesuksesta ja Hänen ylösnousemusvoimastaan.
Nöyryyttävää tekstiä joka sivulla.
Turahn yksiselitteinen kirja Raamattu, se ei anna
tilaa omille mielikuville, kuten Ellen antaa.
Paavalikin jankutta yhtä ja samaa.

Fil. 3:1
Sitten vielä, veljeni, iloitkaa Herrassa! Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi.

15

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siranja

      Onpa surullista, että Raamattu jää sivuun.

      Itselläni Raamattu on jokapäiväinen ilon aihe ja uuden oivaltamisen lähde. Miten ihmeellinen onkaan Herrani Jeesus Kristus!

      • Minulle EGW:n profetioiden muisteleminen on
        joka viikonlopun ilonaihe. Tosi hilpeyden.


      • Totuus.-Antista
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Minulle EGW:n profetioiden muisteleminen on
        joka viikonlopun ilonaihe. Tosi hilpeyden.

        Spiritisti Antti Semiramiksen ja Tammuksen palvelia: Hän on oivallinen näytekappale epäjumalan palveliasta. Spiritismin harjoittaminen on suuri Antin ilo. Hän ei edes huomaa olevansa noita?


      • että aina

        rakkaamaksi käy Raamattu. Muut kirjat jäävät sivurooliin. Raamattua jaksaa lukea aina, mutta muita kirjoja ei jaksa kovin moneen kertaan lukea.
        Joitain kirjoja ei kertaakaan.

        Miten voikin yksi kirja, raamattu olla niin kiinnostava, että sitä jaksaa päivästä toiseen selata.

        Sanassa on voima ja väkevyys. Se on ikuinen. Vertaansa vailla. Vielä, jopa kielellisesti värikäs, yltäkylläinen, aina uusia vivahteita, että en vastaavaan ole elämässäni törmännyt. Ihmeellinen kirja.
        Miten ihmeellinen onkaan Herrani, Vapahtajani!


      • sellainen, joka on ottanut Marian osan. Mariahan istui Jeesuksen jakojen juuressa ja kuunteli hänen puhettaan. Sellaisiin ihmisiin Jumala mielistyy..

        Lieneekö sitten toiset lähimmäisemme niitä Martan kaltaisia, kun touhuavat olevinaan 'kiireellisempiä' touhujaan, eivätkä jouda kuuntelemaan Jeesuksen puhetta, josta Raamattu puhuu..


    • EGW-maailma on tosiaan kiehtovan mystillinen ihan
      omaperäinen maailmansa. Kun Raamatun tulkinnassa
      joudutaan alati tekemään korjauksia, esim siksi,
      että nähdään toteutuvien profetioiden kautta,
      että on aikaisemmin väärin tulkittu - niin
      EGW-maailmassa mikään ei ajan saatossa
      muutu. Sellainen vakaa pysyvyys luo
      tietenkin turvallisuutta.

      On niinkin, että EGW-opin opiskeleminen ei mene
      hukkaan, kun se on niin 100 % muuttumnatonta.
      Raamattukäsityksellä on se paha taipumus, että
      kun pääsee syvemmälle, näkee eri lailla.
      Mutta EGW-opissa se pojakin on kaiken aikaa
      näkösällä; se ei ole mikään vaihtuvien vesien
      lähde.

      Vaan sama alkuperäinen vesi on ja pysyy.

      • elina2

        kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.


      • malliksi
        elina2 kirjoitti:

        kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.

        Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?

        Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?


      • elina2
        malliksi kirjoitti:

        Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?

        Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?

        tietää hänestä jotain kun tiesit sanoa, miksi hän sulki ovet muilta.
        Minä en tiedä hänestä muuta kuin mitä olen lukenut vähän hänen kirjoja, niin en ole nähnyt mitään pilkkaamisen aihetta niissä.


      • elina2 kirjoitti:

        kirjoittaa E.Whitesta hyvää niin jätä tuo pilkka mieli pois, tuo ei mielestäni kuulu sellaiselle henkilölle joka pitää itseään kristittynä, vai olenko erehtynyt, voit ollakin vain pilkka kirjoijoittelija, joka haet vain toisista vikoja.

        Oudostipa sulla, elina2, päreet paloi.
        Jos se on egw:n pilkkaamista, kun on kiinnostunut
        hänen profetioidensa täyttymisestä, niin sitten
        kaikki on pilkkaa. Mutta minä olen kiinnostunut
        profetian hengen ilmentymistä ja kehoittaahan
        Sanakin tarkkaamaan.

        Kyllä sinunkin täytyisi Raamatun lisäksi lukea myös
        ege:tä, että tietäisit, mitä kirkkosi opettaa.
        Kuuluu yleissivistykseen tietää, mitä amerikkalainen
        seitsemännen päivän adventtikirkko tarjoaa
        suomalaiselle piirikunnalleen (=Suomi).

        Lisäksi täytyy oppia sovittamaan yhteen ne opit.
        Siis Uusi Testamentti ja vuodesta 1844 voimassa
        ollut oppi.
        Ja mikäs sen pyhempää voisi olla, kuin lukea
        Suurta taistelua sapatin ratoksi.


      • elina2
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Oudostipa sulla, elina2, päreet paloi.
        Jos se on egw:n pilkkaamista, kun on kiinnostunut
        hänen profetioidensa täyttymisestä, niin sitten
        kaikki on pilkkaa. Mutta minä olen kiinnostunut
        profetian hengen ilmentymistä ja kehoittaahan
        Sanakin tarkkaamaan.

        Kyllä sinunkin täytyisi Raamatun lisäksi lukea myös
        ege:tä, että tietäisit, mitä kirkkosi opettaa.
        Kuuluu yleissivistykseen tietää, mitä amerikkalainen
        seitsemännen päivän adventtikirkko tarjoaa
        suomalaiselle piirikunnalleen (=Suomi).

        Lisäksi täytyy oppia sovittamaan yhteen ne opit.
        Siis Uusi Testamentti ja vuodesta 1844 voimassa
        ollut oppi.
        Ja mikäs sen pyhempää voisi olla, kuin lukea
        Suurta taistelua sapatin ratoksi.

        kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.


      • Elleniin?
        elina2 kirjoitti:

        kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.

        Jumala asetti sapatin vain israelilaisille.

        Sinä vietät Ellenin asettamaa sapattia, miksi?

        Kirjoitan tähän perään jo valmiiksi

        PELKKÄÄ PILKANTEKOA, PELKKÄÄ PILKANTEKOA,

        että sinun ei taas tarvitse vastata, kun et osaa mitään muuta kirjoittaa.


      • ne ovet
        malliksi kirjoitti:

        Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?

        Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?

        ja on vielä sulkeva, sinultakin, ellet tee parannusta.


      • Markku_Meilo
        malliksi kirjoitti:

        Kirjoita sinä jotain hyvää Ellusta, minulle ei tullut mitään mieleen, kun en edes tiedä, kuka hän on?

        Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?

        >>Mitä hyvää siinä oli, että Ellu sulki ovet muilta?

        Ai teilläkin on ovia paiskottu kiinni?

        Vartiotorniseurassa Russell paiskasi pienen joukon aitan oven kiinni 1881, mutta joutui avaamaan oven raolleen kun taivaaseentempomista ei kuulunut eikä näkynyt.

        Kun 1975-fiaskoa markkinoitiin, niin jehovantodistajille opetettiin, että (kuten Nooan arkin kertomuksessa) ovi suljetaan hieman ennen H-hetkeä. Sitten vuoden 1975 jälkeen todettiin, että ovi on sittenkin raollaan.

        Vanhojen termien kierrätys on kunniassa.


      • elina2 kirjoitti:

        kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten.

        ## Mr Kantola
        elina2 18.6.2008 klo 01.04
           kyllä sinun kiinostuksesi E. Whiten kirjoihin näkee, ei se ole mitään kiinostusta vaan pelkkää pilkantekoa, mutta itseppä tiedät parhaiten. ##

        Pastorinrouva elina2: Miksi pilkkaat uskoani?

        Apostolinvirka ja opettajan ja profeetan, ovat
        itsenäisiä ylimpiä Kristuksen srk:nan virkoja.
        Ei Ellen-profeettaa voi a-kirkko omata itselleen
        tai suitsia laittaa hänelle tänä päivänäkään.

        Kahta päävirkaa ei Jumala suuressa viisaudessaan
        ole koskaan kellekään antanut, siis liian suurta
        valtaa. EGW oli profeetta, ei opettaja.
        A-kirkko on ylittänyt valtuutensa, kun on hänet
        asettanut profeetan lisäksi myös opilliseksi
        ylijohtajakseen tai yliselittäjäkseen.

        Miksi minä en uskoisi Ellenin profetoimiseen?
        Hän omien sanojensa mukaan profetoi enemmän kuin
        Vanhan Testamentin profeetat ja esim profetia
        Englannin hyökkäämisestä Amerikkaan, valloittaen
        sen - täyttyi viimeistä piirtoa myöden.

        Englanti todella valloitti Amerikan; englannin
        kieli vallitsee siellä ihan kauttaaltaan.
        Miksi en uskoisi, että sapatin vuoksi aletaan
        vainota? Ei ihan vielä, sillä sanoohan adventisti
        Suomen vapaakristillsien neuvoston (SVKN)puheenjohtajuuden myötä viimeisen sanan siinäkin.
        (Ja meitä ulkouolella olevia luterilaisiahan ei
        miksikään noteerata.)

        Mutta sitten kun on lauantailaki lopulta, SVKN:n
        aloitteesta saatu voimaan ja kun se muuallakin
        läntisessä maailmassa vallitsee, sitten alkavat
        perjantaisapatistit - islaminuskoiset - vainota.

        Tämän varmaankin EGW näki, mutta adventismi on
        selittänyt, että muka sunnuntaikristillisyys
        vainoaa. Ei vainoa, sillä ovathan vapaiden
        kristittyjen neuvostossakin kaikki muut sunnuntain
        viettäjiä ja kaikilla on silti täysi sopu päällä.
        Ja lauantaisapatin edustajan ovat korottaneet
        puhetta johtamaan - viimeisen sanan sanomaan.

        Älä lausu väärää todistusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe