hei taas kaikki palstan hihhulit

puusilimä

12

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan tavallinen ihminen,

mutta epäilen, että hihhulien vastaukset jos niitä tulee ovat sitä samaa lätinää kuin aina ennenkin, ei niitä viitsi toistaa.

• vastaan silti.

mikä pakko-oire sulla on mollata uskovaisia?

antaa porukan uskoo jos haluaa jos ei nii ei usko ja kaikki uskovaiset vois lopettaa muitten käännyttämisen ja samaten ateistit vois lopettaa uskovaisten käännyttämisen.

Tiiän kuinka vittumaista on vihata uskovaisia ku uskovaiset uskoo silti vaikka tekisit mitä.

Toisaalta jos mitää ei oo ku kuollaan nii vois juosta junan alle saman tien, miks elää jos eläminen ei oo kivaa, kukaan ei rankase itsemurhasta ja vois vetää muutaman muukin samalla mukaan, sillä turhaan ne elää ku lopputulos on joka tapauksessa sama eli ku kuollaan nii tajunta vaan lähtee.

• Eräs nainen

joskus, tästä elämisen hurumyllystä!

• Kössönöm

käännytetä uskovaisia. Lähinnä korjataan uskovaisten virheellisiä käsityksiä jumalista, joita siis ei ole todistettu olevan olemassa.

Ei tänne ole uskovaisten pakko tulla parkumaan. Tuolla on valinnanvaraa kuin valintatalossa. Sen kun hakee sen itselleen sopivan uskonlahkon. Mutta ei, tänne on pakko tulla länkyttämään ateistien pahuudesta ja ties mistä.

Loppuosa jutustasi oli täyttä sontaa. Ihan sama kuin sanoisit, että paskaaks sitä nyt tässä aurinkoa otetaan, kun huomenna kuitenkin sataa.

• --GG---
        Kössönöm kirjoitti:

käännytetä uskovaisia. Lähinnä korjataan uskovaisten virheellisiä käsityksiä jumalista, joita siis ei ole todistettu olevan olemassa.

Ei tänne ole uskovaisten pakko tulla parkumaan. Tuolla on valinnanvaraa kuin valintatalossa. Sen kun hakee sen itselleen sopivan uskonlahkon. Mutta ei, tänne on pakko tulla länkyttämään ateistien pahuudesta ja ties mistä.

Loppuosa jutustasi oli täyttä sontaa. Ihan sama kuin sanoisit, että paskaaks sitä nyt tässä aurinkoa otetaan, kun huomenna kuitenkin sataa.

valitettavaa,että tämmöistä myös tehdään kuten tämä Jokelan koulusurmat todistaa...

--GG--- kirjoitti:

valitettavaa,että tämmöistä myös tehdään kuten tämä Jokelan koulusurmat todistaa...

Hitler-korttia vetänyt esiin.

• hurmahenki

mutta uskossa olen ja vastaan kysymykseen. Se onko tuollaisen teon tekijä uskova vai ei-uskova ei vaikuta siihen että se on tuomittava teko ja Raamatun mukaan ei ole epäselvää etteikö homous itsessään olisi synti, mutta vielä tietysti paljon pahempi asia on alaikäiseen poikaan sekaantuminen.

Oma kantani siis on että tuomitsen tuollaisen teon.

Tuosta ei saa selvää että minkä hengellisen työntekijä ja minkä seurakunnan jäsen on kyseessä, mutta vakava asia on miten tuollainen on päässyt seurakunnan työhön mukaan.

• surulliseksi

tuollainen. 'Homous on synti'. Mikä ihme siinä on, että tällaista ylläpidetään?

Jos tämä jumala olisi olemassa, niin olisipa äärimmäisen kaunista tehdä osasta ihmisistä homoseksuaaleja ja sitten sanoa, että ei haittaa että olet homoseksuaali, ellet ikinä etsi rakkautta etkä toteuta sitä mitä kaikki muutkin ihmiset kaipaavat ja saavat toteuttaa. Sinä et saa kun jos niin teet, olet iljetys ja helvettiin joudut.

Siis anteeksi kuinka? Millainen jumala noin tekisi?

Tämä on taas kerran yksi näistä uskonnon tuomista iljettävistä ongelmista. Homoseksuaaleja tuomitaan ja syrjitään uskonnon 'oikeutuksella' vieläkin.

• hurmahenki
        surulliseksi kirjoitti:

tuollainen. 'Homous on synti'. Mikä ihme siinä on, että tällaista ylläpidetään?

Jos tämä jumala olisi olemassa, niin olisipa äärimmäisen kaunista tehdä osasta ihmisistä homoseksuaaleja ja sitten sanoa, että ei haittaa että olet homoseksuaali, ellet ikinä etsi rakkautta etkä toteuta sitä mitä kaikki muutkin ihmiset kaipaavat ja saavat toteuttaa. Sinä et saa kun jos niin teet, olet iljetys ja helvettiin joudut.

Siis anteeksi kuinka? Millainen jumala noin tekisi?

Tämä on taas kerran yksi näistä uskonnon tuomista iljettävistä ongelmista. Homoseksuaaleja tuomitaan ja syrjitään uskonnon 'oikeutuksella' vieläkin.

minun maailmankatsomukseeni. Itse pyrin yleensä välttämään koko homous aihetta koska se herättää suuria tunteita ja itselle aika samantekevä asia se että onko joku homo vai ei.

Mutta yleensä muut nostavat aiheen esiin, niin kuin keskustelun aloittaja ja itse en kumminkaan häpeä näkemyksiäni ja sitä mitä itse olen ja siksi vastaan rehellisesti kysymyksiin niinkuin ajattelen.

Itse en homoja mitenkään vainoa, en esimerkiksi teen niin kuin jotkut ateistit menevät vaikkapa helluntai palstalle parjaamaan helluntalaisia. Annan heidän olla rauhassa ja voisin hyvin olla vaikkapa homon ystävä ja ei minulla ole heitä mitään vastaan, se on vain syntiä, samalla tavalla kuin vaikka kaikki muukin avioliiton ulkopuolinen seksi. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat siksi pelastusta, eikä homous ole mitenkään erityinen synti, mutta synti se on kumminkin.

Toivon että itse hyväksyt minut tällaisena vaikka ajattelen asioista eri tavalla kuin sinä. Rakastan homoja, rakastan juoppoja, mutta olen sitä mieltä että he harjoittaa syntiä, pitäisikö minun muuttua erilaiseksi yleisen painostuksen tähden? Vai onko homoilla oikeus olla sitä mitä he ovat mutta minulla ei?

Jollakin voi olla syntymästään enemmän taipumusta homouteen kun toisella, jollain enemännän taipumusta alkoholismiin kuin toisella, mutta loppujen lopuksi silti on valinta miten elää ja kuinka paljon antaa jonkin asian addiktoida itseään. Ja Jeesuksen sovitustyö on voimallinen vapauttamaan synnin orjuudesta, vapauteen Jumala meitä kutsuu eikä riutumaan jonkun synnin orjuudessa yrittäen väkisin olla jotain muuta kuin on. Tätä on vaikea selittää jos ei ole kokenut.

• asioita
        hurmahenki kirjoitti:

minun maailmankatsomukseeni. Itse pyrin yleensä välttämään koko homous aihetta koska se herättää suuria tunteita ja itselle aika samantekevä asia se että onko joku homo vai ei.

Mutta yleensä muut nostavat aiheen esiin, niin kuin keskustelun aloittaja ja itse en kumminkaan häpeä näkemyksiäni ja sitä mitä itse olen ja siksi vastaan rehellisesti kysymyksiin niinkuin ajattelen.

Itse en homoja mitenkään vainoa, en esimerkiksi teen niin kuin jotkut ateistit menevät vaikkapa helluntai palstalle parjaamaan helluntalaisia. Annan heidän olla rauhassa ja voisin hyvin olla vaikkapa homon ystävä ja ei minulla ole heitä mitään vastaan, se on vain syntiä, samalla tavalla kuin vaikka kaikki muukin avioliiton ulkopuolinen seksi. Kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat siksi pelastusta, eikä homous ole mitenkään erityinen synti, mutta synti se on kumminkin.

Toivon että itse hyväksyt minut tällaisena vaikka ajattelen asioista eri tavalla kuin sinä. Rakastan homoja, rakastan juoppoja, mutta olen sitä mieltä että he harjoittaa syntiä, pitäisikö minun muuttua erilaiseksi yleisen painostuksen tähden? Vai onko homoilla oikeus olla sitä mitä he ovat mutta minulla ei?

Jollakin voi olla syntymästään enemmän taipumusta homouteen kun toisella, jollain enemännän taipumusta alkoholismiin kuin toisella, mutta loppujen lopuksi silti on valinta miten elää ja kuinka paljon antaa jonkin asian addiktoida itseään. Ja Jeesuksen sovitustyö on voimallinen vapauttamaan synnin orjuudesta, vapauteen Jumala meitä kutsuu eikä riutumaan jonkun synnin orjuudessa yrittäen väkisin olla jotain muuta kuin on. Tätä on vaikea selittää jos ei ole kokenut.

On eri asia, mikä on ihmisen seksuaalinen suuntautuminen tai minkä väriset hiukset hänellä on kuin se, tuomitseeko toisen ihmisen seksuaalisen suuntautumisen tai hiusten värin perusteella. Ymmärrätkö pointin?

Minä en sille mitään voi, että olen hetero. Ei minusta tulisi homoseksuaalia, vaikka kuka minut tuomitsisi. Sama juttuhan se on homoseksuaaleilla. Sitä on mitä on. Ja voitko ajatella omalle kohdallesi. Sinun jumalasi olisi ilmoittanut, että seksuaalinen suuntautumisesi on iljetys. Ettet saa koskaan rakastaa, et ikinä. Muut toki, mutta sinä et koska sinulla se on väärin.

Mutta tämän rinnastaminen siihen, että 'tällainen olen, tuomitsen heidät' on ihan eri asia. Silloinhan kaikkinainen rasismi olisi vain hyväksyttävä, väkivalta, kaikki. Tällainen olen, minä vain hakkaan muita. Hyväksythän minut tällaisena.

Sinulla on oikeus olla mitä olet, mutta ikävää, että katsot oikeudeksesi muiden tuomitsemisen.

• Missukka

Hihhuliksi lyötynä saanen vastata. Olen sitä mieltä, että sekä uskovat että uskomattomat tekevät tai voivat tehdä isoja ja pieniä syntejä. Tuossa ei ollut mitään uutta.

• että asia paljastui!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8213
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2572
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      921
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      816
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      800
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe