Anoreksian pointti?

Ei ymmärrä

Mitä ideaa on syödä epäterveellisesti laihtuakseen kun voi syödä suoraan elävää ravintoa, olla terve ja luonnollisen laiha samaan aikaan?

15

1340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaloreita..

      Eikä tarvii laskea kaloreita. Saa syödä niin paljon kuin jaksaa eikä paino nouse.

      Kypsennetty sapuska on se joka kehon pistää tukkoon ja painoa nostaa.

      • caramelle

        Se on sairaus. En jaksa edes selittää. Luenpa sinulle tekstin mitä juuri tänään kirjoitin päiväkirjaani:
        Yhtenä päivänä kuitenkin tuli taas rytmihäiriöitä. Sydän muljahteli ja se jäi joksikin aikaa päälle. Huh, kun heikotti. Epäröin keittiössä. Syönkö jotain? Mutta siinä samassa muistin taas vaa'an ja sen alas päin laskevat numerot. Ei, en todellakaan syö. Ok, puolikas banaani saa luvan riittää! En minä tähän kuole, jos olo menee niin heikoksi, että tipahdan lattialle, niin sitten harkitsen soittavani ambulanssin. Muussa tapauksessa: KESTÄ SE! Kannan siis puhelinta mukana joka paikassa, koska välillä tosiaan tuntuu, että nyt tipahdan.

        Ajattelen aina, että huomenna saan/täytyy syödä vähän enemmän. Ehkä vähän jotain karkkia, parisataa kaloria enemmän. Nythän tuoa kalori määrä on 200-500/päivä. Vaihdellen. Mutta kun tuo huominen koittaa, ajattelen kauhuissani miltä tuntuu seuraavana aamuna mennä vaa'alle, kun olen syönyt enemmän.. Kauhun vavistus!! Hyi, apua. Vaa'n numerot laskevat, niiden on laskettava! Ne eivät saa jäädä paikoilleen tai nousta.

        Välillä mua pelottaa tämä. Tää on niin pelottavan helppoa olla syömättä ja välillä kun paniikki iskee terveyteni puolesta, niin on pelottavaa, miten en kertakaikkiaan pysty syömään! SYdän hakkaa, ei hakkaa, hakkaa niin epätasasesti ja silti seison keittiössä miettimässä syönkö vai enkö. Päädyn aina vastaukseen en. Tämä on niin vitun sairasta ja helvetin pelottavaa!! Mutta silti niin ihanaa. :/

        Muutkin voi muuten käydä katsomassa tekstejä http://caramelle.suntuubi.com/?cat=10


      • raakaravinnon syöjä
        caramelle kirjoitti:

        Se on sairaus. En jaksa edes selittää. Luenpa sinulle tekstin mitä juuri tänään kirjoitin päiväkirjaani:
        Yhtenä päivänä kuitenkin tuli taas rytmihäiriöitä. Sydän muljahteli ja se jäi joksikin aikaa päälle. Huh, kun heikotti. Epäröin keittiössä. Syönkö jotain? Mutta siinä samassa muistin taas vaa'an ja sen alas päin laskevat numerot. Ei, en todellakaan syö. Ok, puolikas banaani saa luvan riittää! En minä tähän kuole, jos olo menee niin heikoksi, että tipahdan lattialle, niin sitten harkitsen soittavani ambulanssin. Muussa tapauksessa: KESTÄ SE! Kannan siis puhelinta mukana joka paikassa, koska välillä tosiaan tuntuu, että nyt tipahdan.

        Ajattelen aina, että huomenna saan/täytyy syödä vähän enemmän. Ehkä vähän jotain karkkia, parisataa kaloria enemmän. Nythän tuoa kalori määrä on 200-500/päivä. Vaihdellen. Mutta kun tuo huominen koittaa, ajattelen kauhuissani miltä tuntuu seuraavana aamuna mennä vaa'alle, kun olen syönyt enemmän.. Kauhun vavistus!! Hyi, apua. Vaa'n numerot laskevat, niiden on laskettava! Ne eivät saa jäädä paikoilleen tai nousta.

        Välillä mua pelottaa tämä. Tää on niin pelottavan helppoa olla syömättä ja välillä kun paniikki iskee terveyteni puolesta, niin on pelottavaa, miten en kertakaikkiaan pysty syömään! SYdän hakkaa, ei hakkaa, hakkaa niin epätasasesti ja silti seison keittiössä miettimässä syönkö vai enkö. Päädyn aina vastaukseen en. Tämä on niin vitun sairasta ja helvetin pelottavaa!! Mutta silti niin ihanaa. :/

        Muutkin voi muuten käydä katsomassa tekstejä http://caramelle.suntuubi.com/?cat=10

        Miksi syöt sitten karkkeja kun ne vain riistävät ravinteita elimistöltä?
        Kannattaa kokeilla brahmia niin pääsee karkinhimosta.

        Itse syön pääasiassa villivihanneksia, voikukkia ja semmosia koska niissä on 5-6 kertaa enemmän ravinteita kuin kaupan salaateissa. Kaloreita tulee varmaan jotain tuota luokkaa jos sitäkään ja silti ei paino laske vaan pysyy samassa.

        Miksi näännyttää itsensä karkeilla hengiltä?


      • miks määrällä pitää korvata...
        raakaravinnon syöjä kirjoitti:

        Miksi syöt sitten karkkeja kun ne vain riistävät ravinteita elimistöltä?
        Kannattaa kokeilla brahmia niin pääsee karkinhimosta.

        Itse syön pääasiassa villivihanneksia, voikukkia ja semmosia koska niissä on 5-6 kertaa enemmän ravinteita kuin kaupan salaateissa. Kaloreita tulee varmaan jotain tuota luokkaa jos sitäkään ja silti ei paino laske vaan pysyy samassa.

        Miksi näännyttää itsensä karkeilla hengiltä?

        ja laadulla tarkoitan ruoan makua.
        Kyllä mä mielummin syön rasvaista silliä 2 palaa kun vetelen voi kukan lehtia kilon.


      • kalorilaskut voi unohtaa..
        miks määrällä pitää korvata... kirjoitti:

        ja laadulla tarkoitan ruoan makua.
        Kyllä mä mielummin syön rasvaista silliä 2 palaa kun vetelen voi kukan lehtia kilon.

        > Kyllä mä mielummin syön rasvaista silliä 2 palaa
        > kun vetelen voi kukan lehtia kilon.

        Ei tarvii kyllä kiloa syödä. Mistä sellainen käsitys?

        Itsellä esim. huomiset eväät:
        - sekalaisia villivihanneksia (voikukkia, koivunlehtiä, piharatamoa yms yms..) paino 30-40g
        - avokadon puolikas
        - banaani

        Jauhan tehosekoittimessa ne vain puuroksi.

        Se riittää päivälliseksi.

        Aamulla vetelen puoli vajaa puoli litraa sekalaisia pakastemarjoja.

        Joskus välipalaksi omena..

        Illallinen jotain samantapaista.. porkkanaa, banaania, omenaa...

        Vatsa ei turvota yhtään ja paino on silti ihan ok (180cm / 62kg).. Leipä on kyllä yks pahimpia vatsan turvottajia. Ei sovi lainkaan.

        Joku voi laskea tietty tosta kalorit. Luulempa että jää aika alhaiseksi.


      • sammma..
        kalorilaskut voi unohtaa.. kirjoitti:

        > Kyllä mä mielummin syön rasvaista silliä 2 palaa
        > kun vetelen voi kukan lehtia kilon.

        Ei tarvii kyllä kiloa syödä. Mistä sellainen käsitys?

        Itsellä esim. huomiset eväät:
        - sekalaisia villivihanneksia (voikukkia, koivunlehtiä, piharatamoa yms yms..) paino 30-40g
        - avokadon puolikas
        - banaani

        Jauhan tehosekoittimessa ne vain puuroksi.

        Se riittää päivälliseksi.

        Aamulla vetelen puoli vajaa puoli litraa sekalaisia pakastemarjoja.

        Joskus välipalaksi omena..

        Illallinen jotain samantapaista.. porkkanaa, banaania, omenaa...

        Vatsa ei turvota yhtään ja paino on silti ihan ok (180cm / 62kg).. Leipä on kyllä yks pahimpia vatsan turvottajia. Ei sovi lainkaan.

        Joku voi laskea tietty tosta kalorit. Luulempa että jää aika alhaiseksi.

        Vaikka poljen 20km pyörälenkkejä töihin päivittäin.
        Energiaa riittää vaikka mihin.


      • caramelle
        raakaravinnon syöjä kirjoitti:

        Miksi syöt sitten karkkeja kun ne vain riistävät ravinteita elimistöltä?
        Kannattaa kokeilla brahmia niin pääsee karkinhimosta.

        Itse syön pääasiassa villivihanneksia, voikukkia ja semmosia koska niissä on 5-6 kertaa enemmän ravinteita kuin kaupan salaateissa. Kaloreita tulee varmaan jotain tuota luokkaa jos sitäkään ja silti ei paino laske vaan pysyy samassa.

        Miksi näännyttää itsensä karkeilla hengiltä?

        En tiedä oliko tekstissäni virhe vai ymmärsitkö väärin. Ei, en tosiaan syö karkkia! Vaan ajattelin, että koska olen syönyt kauan alta 500kcal (koostuu banaanista, ruisleivästä, salaatista ym), niin huomenna annan itselleni luvan herkutella: 100g karkkia. Mutta kun huominen koittaa, en siltikään uskalla syödä niitä lihoamisen pelossa.


      • samma..
        caramelle kirjoitti:

        En tiedä oliko tekstissäni virhe vai ymmärsitkö väärin. Ei, en tosiaan syö karkkia! Vaan ajattelin, että koska olen syönyt kauan alta 500kcal (koostuu banaanista, ruisleivästä, salaatista ym), niin huomenna annan itselleni luvan herkutella: 100g karkkia. Mutta kun huominen koittaa, en siltikään uskalla syödä niitä lihoamisen pelossa.

        Syön ilmeisesti sitten vähemmän. 100% elävää ravintoa. Enkä silti lihoa tai laihdu vaan pysyn kokoajan täydellisissä mitoissa, eikä ole mitään terveydellisiä ongelmia.

        Ruuan kalorithan tulevat pääasiassa rasvoista.
        Pohjalla on kuitenkin hyvin vähäkalorinen ruoka.
        Eli kaloreiden laskenta on ihan turhaa. Yhtähyvin voisi vedellä ruokaöljyä jos haluaisi vain tyhjiä kaloreita.

        Ruisleivän jätän pois koska se on epäterveellistä ja epäluonnollista.

        Karkinsyönnin kiellän täysin itseltäni koska se rappauttaa elimistön ja riistää vitamiinit.


      • Caramellea?
        samma.. kirjoitti:

        Syön ilmeisesti sitten vähemmän. 100% elävää ravintoa. Enkä silti lihoa tai laihdu vaan pysyn kokoajan täydellisissä mitoissa, eikä ole mitään terveydellisiä ongelmia.

        Ruuan kalorithan tulevat pääasiassa rasvoista.
        Pohjalla on kuitenkin hyvin vähäkalorinen ruoka.
        Eli kaloreiden laskenta on ihan turhaa. Yhtähyvin voisi vedellä ruokaöljyä jos haluaisi vain tyhjiä kaloreita.

        Ruisleivän jätän pois koska se on epäterveellistä ja epäluonnollista.

        Karkinsyönnin kiellän täysin itseltäni koska se rappauttaa elimistön ja riistää vitamiinit.

        Hän ilmeisesti haluaa laihtua, koska tuntee olonsa lihavaksi!


    • ...........................

      katsos kun kuvitellaan että vain tikku laihana ollaan kauniita ja upeita ja siitä se kierre sitten alkaa. Vaikka painaisit 20kg (noh kuolisit) mutta jos naama on ruma niin ei edes tikkuus voi pelastaa. Luurangot ovat rumia, minkäs teet.

      • -deimos-

        Myötätunto huipussaan. Muistakaa mennä nyt masennus palstalle kertomaan kuinka hyvää elämä on kun vain muistaa olla onnellinen!

        Teidänkaltaisten ihmisten takia en uskalla hakea apua. En katsokaas halua tulla muistetuksi pinnallisena idioottina joka näännytti itsensä nälkään karkeilla.

        Taidankin mennä taas oksentamaan, alkoi yhtäkkiä ahdistamaan tämä elämä taas hieman enemmän. En tosin usko että minusta tulee kaunista ja upeaa.


      • ....................
        -deimos- kirjoitti:

        Myötätunto huipussaan. Muistakaa mennä nyt masennus palstalle kertomaan kuinka hyvää elämä on kun vain muistaa olla onnellinen!

        Teidänkaltaisten ihmisten takia en uskalla hakea apua. En katsokaas halua tulla muistetuksi pinnallisena idioottina joka näännytti itsensä nälkään karkeilla.

        Taidankin mennä taas oksentamaan, alkoi yhtäkkiä ahdistamaan tämä elämä taas hieman enemmän. En tosin usko että minusta tulee kaunista ja upeaa.

        ihan rauhassa, kuten ne SAIRAAT alkoholistit myös juovat.


    • sylikonna

      Kaiken maailman kirjoja ja videoita elävästä ravinnosta tutkittuani ajattelin, että siitä voisi olla minullekin apua anorexiasta parantumiseen (olen sairastanut monta, monta vuotta ja haluan parantua, en vain pääse irti), mutta ei toiminut: En uskaltanut syödä pähkinöitä, avokadoa, siemeniä, kuivahedelmiä, banaania, en edes idätettyjä herneitä. Pelkillä raaoilla lehdillä, porkkanalla, kaalilla, kurkulla jne. ei elä.
      Anorexia on sairaus päässä, joka toimii järjenvastaisesti, ja jos se (sairaus) niin päättää, että jokin ruoka-aine lihottaa (vaikka kaloreita olisi nolla) niin sitten sairastunut uskoo sen lihottavan.

      Mutta ei huono ehdotus: ) On syömishäiriöisiä, jotka ovat saaneet elämänsä kuntoon elävällä ravinnolla, mutta luulen, että ruokavalio tehoaa paremmin bedin ja bulimian hoitoon.

    • `Tarvitsetko jonkin

      Erityisen syyn anoreksialle? Musta toi kysymys on vähän turha... "anorexian pointti?" Mä en ymmärrä sun pointtia... Mikä kysymyksesi onkaan?

    • exsairas

      Luin tässä eilen loppuun yhen kirjan, joka oli niin todentuntusesti kirjotettu että ihan järkytti.

      "Hampaat olivat oksennuksen syövyttämät, ja huulet rohtuneet verille. Lukioikäinen lapsen vartalossa. kasvojen iho roikkui kuin eläköityvällä. Tyttö joutui nojaamaan selkää seinään, koska pää painoi liikaa. Vapisevat sormet harpivat hiuksia, jotka olivat harventuneet puoleen ja jättäneet päänahkaan paljaita laikkuja.

      Hukkuneita, jotka vaelsivat yksin pimeässä toivoen, että löytäisivät edes tiensä siihe tunneliin, jonka päässä pilkottaisi valo, joka olisi tie pois siitä tuskasta joka aamuisin herätti pelkäämään. Kierteestä, jota ei saanut pysäytettyä.

      Siipirikkoja enkeleitä. Nuitä jotka eivät osanneet lentää. Kiipesivät rohkeasti ylös ja putosivat aina uudelleen. Eivät uskoneet enää.

      Js sitä kutsuttiin kauneudeksi. Ihannoitiin. Mediat kiljuivat kuorossa, jos joku oli laihduttanut punaiselle matolle tai toinen lihonut edellisestä keikastaan. Levittivät erilaisia dieettejä. Porkkana, parsa, popcorn, proteiinijuomat ja puuro. Että okisit yhtä kaunis kuin hän, se tai tuo. Yhtä siro ja soma. Ihana ja rakastettu. Jakun se vie hengen, haukutaan itsekkääksi. Heikoksi"

      kaikki toi on liianki totta, ja pistää vaan miettimään mitä ihmiset oikeen tekee toisilleen ja muulle maailmalle...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe