JEESUS KIROAA VIIKUNAPUUN
Mark.11:12-14 (Rinnakkaisteksti: Matt.21:18-22)
--
11:12 Kun he seuraavana päivänä lähtivät Betaniasta, oli hänen nälkä.
11:13 Ja kun hän kaukaa näki viikunapuun, jossa oli lehtiä, meni hän katsomaan, löytäisikö ehkä jotakin siitä; mutta tultuaan sen luo hän ei löytänyt muuta kuin lehtiä. Sillä silloin ei ollut viikunain aika.
11:14 Niin hän puhui ja sanoi sille: "Älköön ikinä enää kukaan sinusta hedelmää syökö". Ja hänen opetuslapsensa kuulivat sen.
Jeesus kiroaa viikunapuun, Mark.11:12-14
20
537
Vastaukset
VIIKUNAPUUSTA SAATU OPETUS
Mark.11:20-25 (Rinnakkaisteksti: Matt. 21:18-22)
--
11:20 Ja kun he varhain aamulla kulkivat ohi, näkivät he viikunapuun kuivettuneen juuria myöten.
11:21 Silloin Pietari muisti Jeesuksen sanat ja sanoi hänelle: "Rabbi, katso, viikunapuu, jonka sinä kirosit, on kuivettunut".
11:22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
11:23 Totisesti minä sanon teille: jos joku sanoisi tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', eikä epäilisi sydämessään, vaan uskoisi sen tapahtuvan, minkä hän sanoo, niin se hänelle tapahtuisi.
11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
11:25 Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."Jeesuksen kiroama viikunapuu (Mark. 11:12-14) ei ainoastaan tullut hedelmättömäksi vaan kuivettui juuria myöten (20).
Israelia oli jo Vanhassa Testamentissa verrattu hedelmäpuuhun, josta turhaan etsitään hedelmää (Hoos. 9:10, Miika 7:1).
Jeesus käyttää Jerusalemista (Israelista)samaa vertausta. Hän murehtii Jerusalemin kohtaloa (Mark. 13:1,2).
Viikunapuun kuivettuminen oli näyte uskon voimasta.
Jeesuksen esimerkki (23) rukouksen voimasta osoittaa sen, kuinka heikko oma uskomme on. Jeesus kehoittaa rukoilemaan seisten (Seisominen oli tavallinen rukousasento.) uskossa.
Uskon rukoukseen liittyy olennaisesti keskinäisen anteeksiantamuksen vaatimus (25). Uskon rukous on mahdollista vain sille, joka anteeksiantamuksen kautta on tullut uskoon ja siten Jumalan yhteyteen.
Uskon rukous käy mahdottomaksi, jos meillä on anteeksiantamaton mieli lähimmäisiämme kohtaan.
Aiheen tähän keskusteluun sai aikaan viikunapuun kiroaminen, jonka takia Jeesuksen oli teroitettava erityisesti sovinnollista mieltä. Opetuslasten ei ollut lupa käyttää uskon rukouksen voimaa kanssaihmisten tuomitsemiseen. Tuomiotoimi kuuluu yksin Mestarillimme.Tapio522 kirjoitti:
Jeesuksen kiroama viikunapuu (Mark. 11:12-14) ei ainoastaan tullut hedelmättömäksi vaan kuivettui juuria myöten (20).
Israelia oli jo Vanhassa Testamentissa verrattu hedelmäpuuhun, josta turhaan etsitään hedelmää (Hoos. 9:10, Miika 7:1).
Jeesus käyttää Jerusalemista (Israelista)samaa vertausta. Hän murehtii Jerusalemin kohtaloa (Mark. 13:1,2).
Viikunapuun kuivettuminen oli näyte uskon voimasta.
Jeesuksen esimerkki (23) rukouksen voimasta osoittaa sen, kuinka heikko oma uskomme on. Jeesus kehoittaa rukoilemaan seisten (Seisominen oli tavallinen rukousasento.) uskossa.
Uskon rukoukseen liittyy olennaisesti keskinäisen anteeksiantamuksen vaatimus (25). Uskon rukous on mahdollista vain sille, joka anteeksiantamuksen kautta on tullut uskoon ja siten Jumalan yhteyteen.
Uskon rukous käy mahdottomaksi, jos meillä on anteeksiantamaton mieli lähimmäisiämme kohtaan.
Aiheen tähän keskusteluun sai aikaan viikunapuun kiroaminen, jonka takia Jeesuksen oli teroitettava erityisesti sovinnollista mieltä. Opetuslasten ei ollut lupa käyttää uskon rukouksen voimaa kanssaihmisten tuomitsemiseen. Tuomiotoimi kuuluu yksin Mestarillimme.Virsi 326
--
1.
Sinulle kiitos, Isä maan ja taivaan,
on nimes suuri, pyhä, kallis aivan,
ja armosi on vakaa, määrätön,
taivaankin tähtein yli ääretön, ääretön.
2.
Myös minulle on armosi näin suuri,
sinua, Herra, kiitän siitä juuri.
Loit minut kuvaksesi, Herrani,
vahvista kaikkeen hyvään lastasi, lastasi.
3.
Isäni, aina armostasi aivan
pois minut autoit alta vaaran, vaivan.
Kätesi antoi turvan väkevän,
suojele vielä halki elämän, elämän.
4.
Synnistä minut olet pelastanut,
käärmeeltä pään jo rikki musertanut.
Lahjoitit armosi ja rauhasi,
ne Kristus kuolemallaan ansaitsi, ansaitsi.
5.
Armosta anteeksi suo kaikki tyynni
Kristuksen tähden syntini ja syyni.
Palvella sinua suo uskossa
ja anna autuus taivaan levossa, levossa.
--
8.
Luo minuun lujaa mieltä, rohkeutta
julistamaan taas armon avaruutta
ja valtaa, kunniaasi korkeaa.
Se yli taivaittenkin kohoaa, kohoaa.- Eija_Moilanen
Tapio522 kirjoitti:
Virsi 326
--
1.
Sinulle kiitos, Isä maan ja taivaan,
on nimes suuri, pyhä, kallis aivan,
ja armosi on vakaa, määrätön,
taivaankin tähtein yli ääretön, ääretön.
2.
Myös minulle on armosi näin suuri,
sinua, Herra, kiitän siitä juuri.
Loit minut kuvaksesi, Herrani,
vahvista kaikkeen hyvään lastasi, lastasi.
3.
Isäni, aina armostasi aivan
pois minut autoit alta vaaran, vaivan.
Kätesi antoi turvan väkevän,
suojele vielä halki elämän, elämän.
4.
Synnistä minut olet pelastanut,
käärmeeltä pään jo rikki musertanut.
Lahjoitit armosi ja rauhasi,
ne Kristus kuolemallaan ansaitsi, ansaitsi.
5.
Armosta anteeksi suo kaikki tyynni
Kristuksen tähden syntini ja syyni.
Palvella sinua suo uskossa
ja anna autuus taivaan levossa, levossa.
--
8.
Luo minuun lujaa mieltä, rohkeutta
julistamaan taas armon avaruutta
ja valtaa, kunniaasi korkeaa.
Se yli taivaittenkin kohoaa, kohoaa.olla Tapion nimipäivä. Nimppari onnittelut siunausten kera. :)
Eija_Moilanen kirjoitti:
olla Tapion nimipäivä. Nimppari onnittelut siunausten kera. :)
Siunausta myös sinulle ja perhekunnallesi!
Jeesuksen toiminta hedelmättömän viikunapuun kohdalla tuo mieleen
Johanneksen evankeliumin 15. luvun, jossa Jeesus puhuu viinipuusta ja
siitä, että meidän on pysyttävä oksina kiinni Hänessä, Jeesuksessa,
joka on totinen viinipuu.
"Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois
niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen
ja heitetään tuleen, ja ne palavat." Joh. 15:6
Jeesus ei kironnut viikunapuuta osoittaakseen omaa ärtymystään,
vaan antaakseen muistutuksen siitä, miten käy sille viikunapuulle
tai viinipuun oksalle, joka ei tuota hedelmää.
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy
minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää;
sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä." Joh. 15:5
Opetus numero 1. on tuossa sanan paikassa hedelmän kantamisen tärkeys.
Pienempi merkitys - tosin onhan se merkitys sekin, - tulee siitä, miten
Jeesus 'näytöstyyliin' pisti voimateollaan viikunapuun kuivaksi.
Sama vertaus tai Jeesuksen esimerkki voi puhutella monella tavalla;
näin on varmaan myös asia tuon Raamatun paikan kohdalla.Semper.Fidelis: "Opetus numero 1. on tuossa sanan paikassa hedelmän kantamisen tärkeys".
--
Usein me lannistumme, kun emme näe hedelmää ahkerasta kylvötyöstämme huolimatta.
Silloin on hyvä muistaa, että siemen (eli Jumalan Sana) kun kylvetään hyvään maaperään, ei se heti tuota satoa (Matt. 13:23).
Siemen ensin itää (juurtuu), taimettuu ja lopuksi tulee suotuisissa oloissa satoa tuottavaksi kasviksi (puuksi).
Jaakob kehoittaa: "...ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu..." (1:21).
Kun sana on meihin istutettu, pitäisi sen antaa myös rauhassa kasvaa ja vahvistua meissä.Tapio522 kirjoitti:
Semper.Fidelis: "Opetus numero 1. on tuossa sanan paikassa hedelmän kantamisen tärkeys".
--
Usein me lannistumme, kun emme näe hedelmää ahkerasta kylvötyöstämme huolimatta.
Silloin on hyvä muistaa, että siemen (eli Jumalan Sana) kun kylvetään hyvään maaperään, ei se heti tuota satoa (Matt. 13:23).
Siemen ensin itää (juurtuu), taimettuu ja lopuksi tulee suotuisissa oloissa satoa tuottavaksi kasviksi (puuksi).
Jaakob kehoittaa: "...ottakaa hiljaisuudella vastaan sana, joka on teihin istutettu..." (1:21).
Kun sana on meihin istutettu, pitäisi sen antaa myös rauhassa kasvaa ja vahvistua meissä.Meidän kylvötyömme toisten hyväksi ja menestyminen siinä on tärkeä asia.
Kuitenkin ratkaisevaa omalle pelastumisellemme on se, miten Jumalan Sanan
hyvä siemen saa itää ja kasvaa meidän OMAN sydämemme maaperässä.
Luukkaan evankeliumi:
8:18 "Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on,
annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin,
minkä hän luulee itsellään olevan."
Vakavia sanoja, erittäin vakavia sanoja uskon kuuliaisuuden merkityksestä.- hildurvonhopsis
Tuo kohta oli juuri meillä eilen Raamattu-piirin aiheena.
Eräs sisar kerran kertoi hyvän vertauksen tuosta aiheesta:
Jos oksa leikataan pois ja oksastetaan vaikka 1 mm:n päähän puusta - kaikkien oppien mukaan muuten - niin tuo oksa kuivuu ja kuihtuu pois, kunh se ei ole kiinni rungossa, josta saamme ravinnon.
Samoin, jos me emme ole kiinni rungossa, joka on Jeesus, niin me kuihdumme ja uskonelämämme kuolee.
Jeesus sanoi:
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy
minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä." Joh. 15:5
Pysytään Jeesuksessa ja Jeesus pysyy meissä. Ei anneta minkään vieraiden oppien eksyttää itseämme.
Luetaan Raamattua ja noudatetaan vain ja ainoastaan Raamatun opetusta.
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matteus 22:29
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible hildurvonhopsis kirjoitti:
Tuo kohta oli juuri meillä eilen Raamattu-piirin aiheena.
Eräs sisar kerran kertoi hyvän vertauksen tuosta aiheesta:
Jos oksa leikataan pois ja oksastetaan vaikka 1 mm:n päähän puusta - kaikkien oppien mukaan muuten - niin tuo oksa kuivuu ja kuihtuu pois, kunh se ei ole kiinni rungossa, josta saamme ravinnon.
Samoin, jos me emme ole kiinni rungossa, joka on Jeesus, niin me kuihdumme ja uskonelämämme kuolee.
Jeesus sanoi:
"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy
minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä." Joh. 15:5
Pysytään Jeesuksessa ja Jeesus pysyy meissä. Ei anneta minkään vieraiden oppien eksyttää itseämme.
Luetaan Raamattua ja noudatetaan vain ja ainoastaan Raamatun opetusta.
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. Matteus 22:29
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.BibleEfesolaiskirje:
4:15 "vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa,
kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,"
Roomalaiskirje:
8:1 "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
8:1 "So ist nun nichts Verdammliches an denen,
die in Christo Jesu sind, die nicht nach dem Fleisch wandeln,
sondern nach dem Geist."
8:1 "There is therefore now no condemnation to them
which are in Christ Jesus, who walk not after the flesh,
but after the Spirit."
Eräissä käsikirjoituksissa on lisäys (kuten yllä esim. Lutherbibel
ja King James): "ja jotka eivät vaella lihan vaan Hengen mukaan."
Siunausta ja mukavaa päivän jatkoa sisar-Hildurille!
VIIKUNAPUUVERTAUS
Matteuksen 24. luvussa Jeesus opettaa maailman lopun merkeistä, kun opetuslapset sitä Häneltä kysyvät.
Hän puhuu mm. vertauksen viikunapuusta:
24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
24:33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
--
Mitä Jeesus tällä vertauksella viikunapuusta tarkoitti?- taitaa olla useampiakin.
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun israelilaiset saavat valtionsa takaisin, niin sen sukupolven aikana tapahtuu kaikki ennustetut lopunajan tapahtumat. Eli vuonna 1948 syntyneiden aikakauden aikana tapahtuu ylöstempaus ja alkaa valtavat ahdistukset.
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun Israel saa kukoistuksensa, eli pääsee rauhaan ahdistelijoilta kohtaakin sitä rauhan keskellä ahdistus, eli todellista rauhaa ei synnykkään, vaan se rauha on levähdyshetki alkavaan ahdistukseen ja tämä sukupolvi ei katoa ennen, kuin kaikki tapahtuu.
Mitä sinä ajattelet tämän viikunapuu vertauksen tarkoittavan? taitaa olla useampiakin. kirjoitti:
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun israelilaiset saavat valtionsa takaisin, niin sen sukupolven aikana tapahtuu kaikki ennustetut lopunajan tapahtumat. Eli vuonna 1948 syntyneiden aikakauden aikana tapahtuu ylöstempaus ja alkaa valtavat ahdistukset.
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun Israel saa kukoistuksensa, eli pääsee rauhaan ahdistelijoilta kohtaakin sitä rauhan keskellä ahdistus, eli todellista rauhaa ei synnykkään, vaan se rauha on levähdyshetki alkavaan ahdistukseen ja tämä sukupolvi ei katoa ennen, kuin kaikki tapahtuu.
Mitä sinä ajattelet tämän viikunapuu vertauksen tarkoittavan?Edellä kerrottu viikunapuun kiroaminen (Mark.11:12-14, Matt. 21:19) on tosiasiallinen vertaus Juudan kansasta.
Viikunapuun lehtien puhkeaminen, Matt. 24:32, kuvaa kirouksen kuivattaman Israelin uutta elpymistä,(Vrt. Hes. 37), Jeesuksen tulemuksen edellä (vrt. Ilm. 6:13).
Israelin valtion perustaminen v. 1948 liittynee tähän "lehtien puhkeamiseen" (24:32).
--
Jeesus puhuu tulemuksestaan edellisissä jakeissa (Matt. 24:29-31).
Jeesus tulee "niiden päivien ahdistuksen jälkeen" (29).
(Lue "niistä päivistä" Matt.24:1-28!)
Aikamääristä ei voi kukaan tietää tarkkaan, Isä yksin (Matt.24:36).
Mutta tarkkailemalla "viikunapuuta ja kaikkia puita" (Luuk.21:29) voimme tietää, missä ajassa elämme.- ahdistusten
Tapio522 kirjoitti:
Edellä kerrottu viikunapuun kiroaminen (Mark.11:12-14, Matt. 21:19) on tosiasiallinen vertaus Juudan kansasta.
Viikunapuun lehtien puhkeaminen, Matt. 24:32, kuvaa kirouksen kuivattaman Israelin uutta elpymistä,(Vrt. Hes. 37), Jeesuksen tulemuksen edellä (vrt. Ilm. 6:13).
Israelin valtion perustaminen v. 1948 liittynee tähän "lehtien puhkeamiseen" (24:32).
--
Jeesus puhuu tulemuksestaan edellisissä jakeissa (Matt. 24:29-31).
Jeesus tulee "niiden päivien ahdistuksen jälkeen" (29).
(Lue "niistä päivistä" Matt.24:1-28!)
Aikamääristä ei voi kukaan tietää tarkkaan, Isä yksin (Matt.24:36).
Mutta tarkkailemalla "viikunapuuta ja kaikkia puita" (Luuk.21:29) voimme tietää, missä ajassa elämme.jo alkaneen. Maailma on täynnä katasrofeja ja pelko valtaa tilaa rakkaudettomuuden seurauksena, eli laittomuus etsii valtaan pääsemistä.
Jumala lupaa pelastaa filadelfialaiset ahdistuksesta, sillä he ovat kuulleet kaikessa Jumalan Tahtoa ja eläneet sen mukaan, eli on osa uskovaisista, jotka pelastetaan pahasta ahdistuksesta ja osa jää tänne ahdistuksen keskelle. Joka tapauksessa elämme ainakin ahdistuksen ajan aattoa, eli alku on alkanut. taitaa olla useampiakin. kirjoitti:
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun israelilaiset saavat valtionsa takaisin, niin sen sukupolven aikana tapahtuu kaikki ennustetut lopunajan tapahtumat. Eli vuonna 1948 syntyneiden aikakauden aikana tapahtuu ylöstempaus ja alkaa valtavat ahdistukset.
Toiset tulkitsevat sen niin, että kun Israel saa kukoistuksensa, eli pääsee rauhaan ahdistelijoilta kohtaakin sitä rauhan keskellä ahdistus, eli todellista rauhaa ei synnykkään, vaan se rauha on levähdyshetki alkavaan ahdistukseen ja tämä sukupolvi ei katoa ennen, kuin kaikki tapahtuu.
Mitä sinä ajattelet tämän viikunapuu vertauksen tarkoittavan?"...kohtaakin sitä rauhan keskellä ahdistus, eli todellista rauhaa ei synnykkään, vaan se rauha on levähdyshetki alkavaan ahdistukseen ..."
--
Olen joskus kuullut puhuttavan ns. "valherauhasta".
Olisko sinulla jokin Sanan paikka, tai useampia, josta tämä kävisi ilmi.
Raamattuhan puhuu, että ennen Jeesuksen tulemusta ilmestyy "laittomuuden ihminen":
"Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,..." (2.Tess. 2:3).
(Tämä aihe on varsin laaja ja mielenkiintoinen, mutta kannattaa tutkia sitä ajan kanssa. Kun etenemme Markusta, niin tämä aihe tulee esiin 13. luvussa.
Yritän perehtyä ja paneutua siihen silloin tarkemmin, J.H.s)ahdistusten kirjoitti:
jo alkaneen. Maailma on täynnä katasrofeja ja pelko valtaa tilaa rakkaudettomuuden seurauksena, eli laittomuus etsii valtaan pääsemistä.
Jumala lupaa pelastaa filadelfialaiset ahdistuksesta, sillä he ovat kuulleet kaikessa Jumalan Tahtoa ja eläneet sen mukaan, eli on osa uskovaisista, jotka pelastetaan pahasta ahdistuksesta ja osa jää tänne ahdistuksen keskelle. Joka tapauksessa elämme ainakin ahdistuksen ajan aattoa, eli alku on alkanut."Itse ajattelisin ahdistusten jo alkaneen. "
--
Niin minustakin näyttää tämän ajan maailman meno.- kertoo,
Tapio522 kirjoitti:
"...kohtaakin sitä rauhan keskellä ahdistus, eli todellista rauhaa ei synnykkään, vaan se rauha on levähdyshetki alkavaan ahdistukseen ..."
--
Olen joskus kuullut puhuttavan ns. "valherauhasta".
Olisko sinulla jokin Sanan paikka, tai useampia, josta tämä kävisi ilmi.
Raamattuhan puhuu, että ennen Jeesuksen tulemusta ilmestyy "laittomuuden ihminen":
"Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,..." (2.Tess. 2:3).
(Tämä aihe on varsin laaja ja mielenkiintoinen, mutta kannattaa tutkia sitä ajan kanssa. Kun etenemme Markusta, niin tämä aihe tulee esiin 13. luvussa.
Yritän perehtyä ja paneutua siihen silloin tarkemmin, J.H.s)että tuho tulee juuri silloin, kun ihmiset vakuuttavat tosiaan olemaan rauhassa sanoen kaiken olevan hyvin. Ihmiset uinuttavat toinen toisensa uneen ja näin hylkäävät Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt eläen valherauhassa, eli arvottomassa armossa. Nythän on menossa aikakausi, jossa ihminen ei edes ymmärrä miten itseä valvotaan ja sen takia valvoo toistaan, eli ihminen ei usko, että meidän käsketään valvoa itseämme, jotta voimme sillä valvovalla valolla tuoda valoa pimeään maailmaan.
Laittomuuden ihminen ilmestyy varmaan piankin meidän näkyvillemme ja siitä me tunnistamme hänet, että hän on niin röyhkeä, että korottaa itsensä jumalaksi ja tekee taikatemppujaan joihin ihmiset lankeavat. Laittomuuden ihmiseltä puuttuu rakkaus, eli armollinen ja laupias mieli ja sen esiaallot ilmenevät jo Suomessakin, eli tälle laittomuuden ihmiselle tehdään tääälläkin tietä.
Otin tämän kirjeen vuoden 1992 Raamatusta sen takia, kun tuossa on näkyvillä viitteitä, joita voi halutessaan seurata ja tutkia.
1. Tessalonikalaiskirje 5
1 Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa, veljet,
2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. [Ap. t. 2:20; 1. Kor. 5:5 | Matt. 24:43 ]
3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas.
5 Te kaikki olette valon ja päivän lapsia. Me emme kuulu yölle emmekä pimeydelle. [Luuk. 16:8; Joh. 12:36; Ef. 5:8]
6 Emme siis saa nukkua niin kuin muut, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina. [Room. 13:13; Ef. 5:14; 1. Piet. 5:8] kertoo, kirjoitti:
että tuho tulee juuri silloin, kun ihmiset vakuuttavat tosiaan olemaan rauhassa sanoen kaiken olevan hyvin. Ihmiset uinuttavat toinen toisensa uneen ja näin hylkäävät Jeesuksen uskon ja Jumalan käskyt eläen valherauhassa, eli arvottomassa armossa. Nythän on menossa aikakausi, jossa ihminen ei edes ymmärrä miten itseä valvotaan ja sen takia valvoo toistaan, eli ihminen ei usko, että meidän käsketään valvoa itseämme, jotta voimme sillä valvovalla valolla tuoda valoa pimeään maailmaan.
Laittomuuden ihminen ilmestyy varmaan piankin meidän näkyvillemme ja siitä me tunnistamme hänet, että hän on niin röyhkeä, että korottaa itsensä jumalaksi ja tekee taikatemppujaan joihin ihmiset lankeavat. Laittomuuden ihmiseltä puuttuu rakkaus, eli armollinen ja laupias mieli ja sen esiaallot ilmenevät jo Suomessakin, eli tälle laittomuuden ihmiselle tehdään tääälläkin tietä.
Otin tämän kirjeen vuoden 1992 Raamatusta sen takia, kun tuossa on näkyvillä viitteitä, joita voi halutessaan seurata ja tutkia.
1. Tessalonikalaiskirje 5
1 Aikamääristä teille ei tarvitse kirjoittaa, veljet,
2 sillä te tiedätte itse aivan hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä. [Ap. t. 2:20; 1. Kor. 5:5 | Matt. 24:43 ]
3 Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, ystävät, ette elä pimeydessä, eikä tuo päivä pääse yllättämään teitä kuin varas.
5 Te kaikki olette valon ja päivän lapsia. Me emme kuulu yölle emmekä pimeydelle. [Luuk. 16:8; Joh. 12:36; Ef. 5:8]
6 Emme siis saa nukkua niin kuin muut, vaan meidän on valvottava ja pysyttävä raittiina. [Room. 13:13; Ef. 5:14; 1. Piet. 5:8]"...että tuho tulee juuri silloin, kun ihmiset vakuuttavat tosiaan olemaan rauhassa sanoen kaiken olevan hyvin".
---
Kiitos Sananpaikasta:
Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon" (1.Tess. 5:3).
Tähän sopii myös hyvin Jeesuksen opettama vertaus kymmenestä neisyestä Matt.25:1-13 (Koko luku 25!).- hildurvonhopsis
Tapio522 kirjoitti:
"...että tuho tulee juuri silloin, kun ihmiset vakuuttavat tosiaan olemaan rauhassa sanoen kaiken olevan hyvin".
---
Kiitos Sananpaikasta:
Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon" (1.Tess. 5:3).
Tähän sopii myös hyvin Jeesuksen opettama vertaus kymmenestä neisyestä Matt.25:1-13 (Koko luku 25!).Joh. 14:27
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
Jeesus antaa rauhan, ilon, rakkauden ja pelastusvarmuuden sydämeemme.
Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne. 2.Kor. 13:13
- V.T.H
Niinpä,
Millaista hedelmää Hän elämän Herra meitä odottaa? Miten on Hengen hedelmien laita?
Gal.5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen`.
Näyttäisi vähän siltä, että sitä on vain tekeytymällä, siis yritää omassa voimassaan yllä pitää noita, jos sitäkään.
Tarkoitus lienee kuitenkin, että Jumala olisi saanut antaa uuden sydämmen, joka luontojaan tuottaa kaikkea tuota.
Kyse on silloin Jumalan yliluonnollisesta mukaantulosta. Kuten kaikki hengellinen elämä, joka kaikilta osiltaan on yliluonnollista.
Valitettavasti tämä meidän touhu on paljolti pelkkää uskontopoliittista inhimillistä touhua, jolla ei hengellisen elämän kanssa saata olla mitään tekemistaä.
Näyttääkin siltä, että olemme siltä osin vielä rasvanahka pakanoita. Pystyyn kuivuneita hedelmättömiä, tyhjän puhujia, ympäritölleen arvottomia oman ecomme ylläpitäjiä kaikki.
Herra armahda meitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433474Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4032757Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182718Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821827- 871457
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541350- 881077
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711066- 80943
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.30868