Mikä ihmeen hinku ihmisillä on rakentaa tulviville alueille kiinteitä rakennuksia, kuten seuraavassa? http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1546405
Johan niitä ennenvanhaan osattiin rakentaa latojakin niin, että nurkassa oli maahan upotettu pystypaalu ja tulvan noustessa nousi rakennuskin laskeutuen sitten tulvan laskiessa omalle paikalleen takaisin. Nyt olis mahdollisuus käyttää metallisia ja muovisia ponttooneita, eikä tarvitsis olla itkemässä uponneen talon vuoksi.
Kelluvassa vois jatkaa tulva-aikana asusteluakin kaikessa rauhassa, niin kuin ei mitään erikoista olisi tapahtumassa.
Hölmöä rakentamista
5
139
Vastaukset
- ei vain osata
ajatella, kun kaikki on nykyään valmiiksi purtua, sen kuin vain lukee ja oppii ;)
- Late Lapista
Ennen vanhaan hyvään aikaan isännät valitsivat itse talonsa paikan ja piirsivät itse talonsa piirustukset Klubi tai Työmiesaskin kanteen ja rakensivatkin talot ihan itse!
Nykyisinhän nuo rakennus suunnitelmat tehdään jossakin arkkitehti toimistossa mahonkipöydän ääressä , ja vituksi menee rakentaminen, ja home taloja syntyy vaikka ei tulvat eristeitä kastelisikaan!
Jokos olet Kairakettu tontin Tornio ojavarresta ostanut ?????
Late Lapista.On minulla itselläni tonttiasia kunnossa, mutta pari tuttavaa havittele tonttia edelleen. Lähetin sulle sähköpostiakin aiheesta.
Torniojoen varresta vois kyllä itseä kiinnostaa sellainen pieni halpa pläntti, jolle ei rakennuslupaa saa, kunhan vaan venepaikka olis rannassa.- Late la Pissa
Kairakettu kirjoitti:
On minulla itselläni tonttiasia kunnossa, mutta pari tuttavaa havittele tonttia edelleen. Lähetin sulle sähköpostiakin aiheesta.
Torniojoen varresta vois kyllä itseä kiinnostaa sellainen pieni halpa pläntti, jolle ei rakennuslupaa saa, kunhan vaan venepaikka olis rannassa.No niin, pitihän se arvata. 2 lappaloista saman nikin takana. Samat typerät jutut ja molemmilla paska valuu sekä puntista että suusta.
- oma viestisi
Late la Pissa kirjoitti:
No niin, pitihän se arvata. 2 lappaloista saman nikin takana. Samat typerät jutut ja molemmilla paska valuu sekä puntista että suusta.
Sinä se vasta paskaa suollat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.359944- 415404
- 435013
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033841- 133403
- 463216
- 312926
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise702627- 442593
- 562503