Hyttyskausi pian pahimmillaan - mistä apua

kutisee

65

35854

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei paras apu

Hyttyskarkotteet ovat ehkä parhaimpia. Ikävää vain, että ne haisevat todella paljon - ja pahalle.

• hyi hyttysiä

löysin tuoksuttoman "myrkyn". ei vielä kokemusta ,mutta lähipäivinä selviää...

• vammajorma
        hyi hyttysiä kirjoitti:

löysin tuoksuttoman "myrkyn". ei vielä kokemusta ,mutta lähipäivinä selviää...

Apteekista saa jotain ainetta mikä auttaa kutiamisen
        lopettamiseen.

• niin...
        vammajorma kirjoitti:

Apteekista saa jotain ainetta mikä auttaa kutiamisen
        lopettamiseen.

...jonka nimi on mm. Hydrocortison.
        Niitä on monia voiteita joiden on tarkotus vähentää esim. allergista tai ötökän pistosta aiheutunutta kutinaa.

• on myös apteekis, joka auttaa
        niin... kirjoitti:

...jonka nimi on mm. Hydrocortison.
        Niitä on monia voiteita joiden on tarkotus vähentää esim. allergista tai ötökän pistosta aiheutunutta kutinaa.

hyttysten aiheuttamaan kutinaan. Se on sellainen puikko kuin huulirasva.

• lääke..

kutinaan on oma virtsa, parmpaa tuskin löytyy..

• suuvesi

auttaa kutiamiseen ja puremiin.

• Lyyli

Joistakin hyvin varustetuista eräliikkeistä löytyy tervanhajuista/-tuoksuista karkoitetta. Tuoksuu hyvälle eikä tosiaankaan ole myrkkyä, lapissakin hyvin toimiva.

• Kiitos tekniikan!
      • hintaa

kyllä kärsin ennemmin pienistä pistoista kun tuosta 650euron laskusta siihen lisäksi kaasupullot ja nuo tabletit

• älä etelänmies huijo

muussaamaan paikalliset moskiitonpuremiin Thaimaan perukoilla. Saattoipa auttaakin, mene tiedä.

Karkotteista paras on perus-Offi, pullotavara. Siinä on tehoaineena 50 % DEET, dietyylitoluamidi joka ei ole "myrkky" vaan toimii blokkaamalla hyttysten tuntosarvissa olevat lämpöaistinsolut ja suunnistusjärjestelmä menee sekaisin.

Sitronellatuotteilla ei kunnon sääskiparvessa tee mitään ja pikiöljy sotkee joka paikan, lisäksi se on oikeasti myrkky, varsinainen karsinogeeni.

• 013

...pullo tahi pari sisäisesti. Ei kutita eikä vituta. Hyvää jusua joka iikalle!!

• 019

:). Jos kuitenkin ennen kossun toimimista jota kuta kerkee vituttaan tai kutittaan niin OISKO OFFi mitään????=?

• Ei tunnu!

Ei tunnu hyttysten puremat, kun ottaa kossua tai tapiota pullon pari jussina. Syökööt ja imekööt ja imeehän ne.

• nii auttaa,auttaa myös ampiaisenpistoon

• REI-SKA

OLEN KUULLU ETTÄ HIILI ON HYVÄ KARKOITE, SITÄ KUN SOTKEE NAAMAAN NIIN JOHAN WÖRKKII...

• Kun ei anna ensimmäisen sääsken syödä...
      niin ei syö koko kesänä.

• Hyttysten syömä

Avupa löytyy kortisonivoiteesta se ainakin auttaa itteeni jos niin pärskeleesti kutittaa:)... Mut kun vuosikausia on altistunut inisijöiden kuppauksiin, niin ei niiden pistoja enää isommin ees huomaa saati tunne.

• keino

estää kutiaminen on ottaa alkukesästä puteli koskenjorman korvatippoja, mennä kalsareillaan lepikkoon istumaan pariksi tunniksi...sen jälkeen pilttipurkillinen valkosipulitahnaa...myöhemmin kesällä ei pistot tunnu eikä kutia...eikä mitkään/ketkään häiritse kesääsi...

• Ystävä sä lapsien

Kannattaa pukeutua hyttyseksi, niin hyttyset luulee sua oikeaksi hyttyseksi ja ei sitten pistä sua.

Paras keino estää kutiaminen on syväjäädytys, vie itsesi Amerikkaan syväjäädytettäväksi niin sinut voidaan sulattaa sitten kun hyttyset ovat kuolleet sukupuuttoon.

Hyttyset saa parhaiten pois omasta pihasta asettamalla niille tienvarteen kylttejä joissa lukee makoisaa lihaa tarjolla ja opastusreitti naapurin pihaan sillä hyttynen on huomattavan älykäs eläin ja useimmat oppivat lukemaan ennen ala-aste ikää.

• Tyyminen

Tämä www.hyttyskarkotin.com on uskomattoman hyvä laite.

• Olkku68

Tässä teille kaupunkilaisille hyvä neuvo hyttysten karkoittamiseksi täältä maalta!!! Toimii takuuvarmasti sillä isäni opetti tämän minulle jollekka vaari oli tämän opettanut ja jota minäkin olen käyttänyt menestyksellisesti jo 35 vuotta! Hiero kaikki ihon paljaat kohdat rajamäen etikalla. Toimii sikavarmasti ja on ekolookinen. Jos hyttynen jonkin ajan päästä alkaa uudestaan kiusaan niin uusi käsittely. Laita terassilla istuskellessasi joka kulmaan etikka lautanen niin johan auttaa. Ja sitten se kutinan hoito!!! Kasta ruokasoodaa veteen ja hiero pistokohtaan ja hups... kutina on poissa! Hyvää mittumaaria vaan kaikille!!!

• moni muukin

Yhh, Siinähän alkaa ihmisetkin karttaa kaukaa!
        Ihan kaupunkilaisena, oletkos tullu ajatelleeks että jotkut saattais olla allergisia hyttysille?? Sitten on taas tottumuskysymys. Landelaisena varmasti moniki asia hyvinki tuttua mikä kaupunkilaiselle ei...

• sisäisesti ja ulkoisesti

toimii varmasti!

• auttaa

olen kokeillut.. ihan sama minkä nisäkkään kusta, parasta on sian-kusi...toimii hyttysvoiteiden tavoin

• todella

Auttaa pitämään myös punkit loitolla. Sipaise valkosipulia vaatteisiin ,nilkkoihin ,käsivarsiin jne. hyttysen puremat kun pesee ja laittaa kortisonia, kutina hellittää.Kannattaa varoa ettei raavi pahasti ihoa rikki.Kannattaa myös ottaa siitepöly allergiaan tarkoitettuja tabletteja ennakkoon vuorokausi ennen,että ehtii vaikutus alkaa.Lievittää kutinaa kummasti.Ampiaisen pistoon auttaa kun hieroo aspiriinia pistokohtaan,kipu hellittää.Mentholin tuoksu on kans mitä hyttyset ei siedä.Niitähän on jos minkälaisia balsameita ja salvoja mentholinhajuisia,esim.lihas venähdyksiin jne.Tiedättekö, jos syö B-vitamiinia jonkin aikaa ennen hyttys kautta, iho erittää hajua jota hyttyset inhoaa. Ihmiset ei välttämättä erota mitään hajua.Hyvää kesää kaikille,hyttysistä huolimatta!!!

• ei itikat pelota

karkottaa kaikki kaksjalkasetkin ulommaksi, jotka ovat itikkaa isompia moninkertaisesti... hih hih..

• helpottaa kummasti
        todella kirjoitti:

Auttaa pitämään myös punkit loitolla. Sipaise valkosipulia vaatteisiin ,nilkkoihin ,käsivarsiin jne. hyttysen puremat kun pesee ja laittaa kortisonia, kutina hellittää.Kannattaa varoa ettei raavi pahasti ihoa rikki.Kannattaa myös ottaa siitepöly allergiaan tarkoitettuja tabletteja ennakkoon vuorokausi ennen,että ehtii vaikutus alkaa.Lievittää kutinaa kummasti.Ampiaisen pistoon auttaa kun hieroo aspiriinia pistokohtaan,kipu hellittää.Mentholin tuoksu on kans mitä hyttyset ei siedä.Niitähän on jos minkälaisia balsameita ja salvoja mentholinhajuisia,esim.lihas venähdyksiin jne.Tiedättekö, jos syö B-vitamiinia jonkin aikaa ennen hyttys kautta, iho erittää hajua jota hyttyset inhoaa. Ihmiset ei välttämättä erota mitään hajua.Hyvää kesää kaikille,hyttysistä huolimatta!!!

Valkosipuli toimii myös jälkihoitona, jos hönttönen on ehtinyt pukkaamaan! Hieraise rakaa valkosipulia paukamaan ja kutina helpottaa!

• Takaan

Ei varmasti kutise kun suihkutat Aloe Veraa puremiin ja tämän lupaan 100% Jos et ole tyytyväinen nin saat rahasi takaisin,jos kiinnostuit niin ota yhteyttä:[email protected]

• Somp

Jos syö jonkimoise kuurin antihistamiinia eli jotain esim. allergia lääkettä ennen vaikka mökille menoa. Nii se kuulemma auttaa niihi puremii niin ,että ei tuu niitä paukamia ja ne ei kutita. Kokkeilkaa

• Julia

Heti hyttysen pistettyä laita Hydrokortisoni-voidetta pistokohtaan. Hydrokortisoni 2,5 g auttaa parhaiten. Myydään apteekista maksaa n. 6 euroa. Tuubi kestää koko kesän vaikka useimmatkin henkilöt sitä käyttäisivät.

• haulikolla

hyttyset poies, on se ainaki hauskkoo, saat vielä lihakeiton niistä hyttysistä, ei tarvii pelkkää vesivellii maitoperunoilla syyvä.

• PAApoo

mun serkulla oli jotaki rohdosvalmistetta jostaki ihmefirmasta (joku verkostomarkkinointi). tabuis oli pinaattii tomaattii porkkanaa yms eikä hyttyset oo ollu kimpus ku serkku tosi pahasti niille allerginen... jos joku tietää ko. verkostomarkkinoinnin niin laittakaa nimi tänne...

• aian aina

tappakaa kaikki! vai alentuuko joku neropatti tähänkn keskusteluun
      '

• suomessa...

kun matkustat fuerteventuralle ja asetut sen tuulisimpaan nurkkaan! ;-)

• Kumpparikoira

laita hammastikku isovarpaan kynnen alle ja potkase seinään niin takaan että hyttysen piston kutina unohtuu vaikka olis useampikin hyttysen pisto.

• kekäläinen

Laita kaiteet pihasi ympärille niin ei sääsket pääse kimppuusi.

• vinkki.

pyyhkäise hyttysen pistoon sylkeä tai voita,kutiaminen loppuu.Piha-alueelta karkotat hyttyset sian kusella,valele reilusti kusta koko piha-alueelle.

• Angel 2

Pyhässä yksinkertaisuudessaan...En ole vuosikausiin kärsinyt hyttysen pistoista, koska joudun käyttämään säännöllisesti antihistamiinia. Sen hetken kun pistää, niin "kirpasee", muuten ei mitään...

• lieksaa

ja votka. kokovartalo puudutus on h

• aloitan

B-vitamiinikuurin jo toukokuun puolivälissä ja jatkan läpi kesän eikä ole hyttyset kiusanneet. Halpa ja hyväksi havaittu konsti. B-vitamiinipurkin ostan marketista, 100 kpl:n purkki maksaa muutaman euron ja riittää kesäksi.

• Vittuuntunu

Miten ne B-vitaminit vaikuttaa?Mä on vetäny 2 vuotta jotaki pillereitä joissa on monia vitamineja(en nyt muista että onko niisä sitä kyseistä B-vitamiinia).
        Mulla on jalat aivan täynnä punasia pisteitä jotka kutittaa aivan pirusti.Osa on alkanu jo märkiin koska räävin niitä kokoajan.

• olen

käyttänyt kohta kaksi vuotta B-vitamiinia eikä se auta hyttysen puremiin mitenkään muuta kuin piristää oloa ja vaikka sitä söisit joka päivä ei se auta,hyttyset pistää silti... ei mikään varma kaino päästä hyttysistä eroon!!!

• Nimetön
        Vittuuntunu kirjoitti:

Miten ne B-vitaminit vaikuttaa?Mä on vetäny 2 vuotta jotaki pillereitä joissa on monia vitamineja(en nyt muista että onko niisä sitä kyseistä B-vitamiinia).
        Mulla on jalat aivan täynnä punasia pisteitä jotka kutittaa aivan pirusti.Osa on alkanu jo märkiin koska räävin niitä kokoajan.

Ei kaikille auta voiteet ja tabut, itse olen niin allerginen itikan pistoille, että nousee kova kuume, aina saa olla peloissaan kun mökille lähtee...entäpä jos siel korvessa ampiainen pistää, on sekin koettu mutta kaupungissa, onneksi täällä on apu lähellä...

• jotain antihistamiinia
        Vittuuntunu kirjoitti:

tuohon kutinaan ja niihin märkiviin paukamiin bepanthen-voidetta (punaista).

• Paukamilla
        Nimetön kirjoitti:

Ei kaikille auta voiteet ja tabut, itse olen niin allerginen itikan pistoille, että nousee kova kuume, aina saa olla peloissaan kun mökille lähtee...entäpä jos siel korvessa ampiainen pistää, on sekin koettu mutta kaupungissa, onneksi täällä on apu lähellä...

Itselläni on myös itikka-allergia.
        Minä löysin apua Zyrtekistä(tai halvempi korvaava
        tuote).Kannattaa hakea resepti(100 kpl)lääkäriltä, ovat melko kalliita ilman.
        Aloitan kuurin n.viikkoa ennen mökille menoa ja syön niitä koko kesän 1/pv.
        Tällä "konstilla" kestää n10-12 puremaa kerrallaan, jos enemmän, kuvaamasia oireita,kuume,isoja paukamia.
        Oletko tietoinen, että lääkäriltä saat reseptin myös "kynään" ,jolla voi pistää itseensä vastaainetta hätätilanteessa(käärmeen purema/ useita ampparin pistoja)?

• vähän B-vitamiinia, osta oi...
        Vittuuntunu kirjoitti:

B-vitamiinitabletteja apteekista, jos sitten auttais.

• luonnon ystävä

Hyttynen luonnostaan karttaa pihkan hajua, koska se pelkää liimautuvansa siihen kiinni. Kerää synkästä kuusimetsästä KUIVIA pihkapaakkuja puun kyljen rosoista. Laita pakastus-muovipussiin. Sulje pussin suu toisella kädelläsi tiiviisti, ja ravistele että syntyy pölyä. työnnä käsi ja hämmentele jotta pöly tarttuu käteesi. Sivele sitä sitten paljaana oleviin paikkoihin. Se ei tahraa mitään. Hyttyset pysyy kahden metrin päässsä sinusta. Vaikuttaa myös mäkäräisiin. ANTAKAA PALAUTETTA minulle , kiittäkää.

• hartsiallergisille

koska havupuun pihkassa on hartsia. (Hartsiallergia voi tulla esim. lakan käsittelystä (maalausalalla tai naisten kynsi- tai hiuslakoista tai oluesta, humalassa sitä).

Jos ei olis tuota pahuksen allergiaa, taatusti kokeilisin. Kuullosti fiksulta keinolta.

• mutta sori vaan
        hartsiallergisille kirjoitti:

koska havupuun pihkassa on hartsia. (Hartsiallergia voi tulla esim. lakan käsittelystä (maalausalalla tai naisten kynsi- tai hiuslakoista tai oluesta, humalassa sitä).

Jos ei olis tuota pahuksen allergiaa, taatusti kokeilisin. Kuullosti fiksulta keinolta.

Hyttynen ei kyllä osaa pelätä pihkaan tarttumista.

• Kesähelmi

Alk per viesti kirjoitettu jo vuosia sitten, mutta pakko kommentoida että kuusen pihka toimii ällistyttävän hyvänä hyttysten, paarmojen ja kärpästen karkottimena! Totesin juuri asian kun keräsin kuusen pihkaa pihkavoiteen tekemistä varten. Ei ollut yhtäkään ötökkää ympärillä, vaan kun pesin pihkan pois käsistä, niin samalla hyökkäsivät ötökätkin kimppuun. Pihka toimii niin haavoihin, ihottumaan kuin ötököiden karkottamiseenkin!

• Kesähelmi

Alk per viesti kirjoitettu jo vuosia sitten, mutta pakko kommentoida että kuusen pihka toimii ällistyttävän hyvänä hyttysten, paarmojen ja kärpästen karkottimena! Totesin juuri asian kun keräsin kuusen pihkaa pihkavoiteen tekemistä varten. Ei ollut yhtäkään ötökkää ympärillä, vaan kun pesin pihkan pois käsistä, niin samalla hyökkäsivät ötökätkin kimppuun. Pihka toimii niin haavoihin, ihottumaan kuin ötököiden karkottamiseenkin!

• asonfaosfn

Mahdollisimman paksu vaatetus, esim. verkkatakki, college jnejne.. ja sitten vielä semmoinen verkollinen hyttyslakki.

• niiden läpi ei pysty pistämään

hyttyset. Usein mökillä pidänkin vaaleita fleecehousuja ja jalassa vielä pörrösukat, niin säästyy nilkatkin. :)

Mutta ihan helleasu tuo ei ole.

• Nahka ennen ruvella

Kutinaan apteekista "vanhanajan mentolispriitä" ja kutina hellittää, kun sitä pumpulilla pistokohtaan sipasee. 50 ml pullo riittää pitkään. Varma keino, mutta ei kannata nauttia sisäisesti...
      Itse olen havainnut, että vaaleat (ja keltaiset) vaatteet ainakin hieman vähentävät inisijöitä ympärillä. Ja tietenkin ne iänikuiset Offit ja tautisesti haisevat poltettavat kiekurat.

• .......

Kokeilkaa tavallista pyykinhuuhteluainetta.. itse testasin jussina ja todellakin toimii.. reilusti vaan käsiin ja levitys hiuksista alas asti.. tuoksuu hyvälle ja ihokin on pehmyt käsittelyn jälkeen.. sain vinkin maaseudun immeisiltä.. Mukavaa ja sääsketöntä kesää kaikille : ))

• sidney23

Hyttysten aiheuttamaan kutiamiseen saa apteekista sellasta ainetta ku mentholsprii sitä ku laittaa hyttysten puremiin ni ei kutise enää. todella hyvä!!!!

• Aaro

Mosquito Magnet on edelleen se paras keino välttyä pistoilta. Meidän perheen käytössä jo kolmatta kesää ja aina vaan ihmetellään sen vaikutusta. www.mosquitomagnet.fi

• NILREW

VOITELE PUREMA KOHTAA SITRUUNALLA MAHDOLLISIMMAN PIAN PISTON JÄLEKEEN. POLTE JA KUTINA LOPPUU SAMAN TIEN.PIDÄ SITRUUNALOHKOJA MUKANA LAUKUSSASI PIENESSÄ RASIASSA TAI PUSSISSA.
      VOIT UUSIA KÄSITTELYN JOS TARVIS.

• Hyttyset hyökkää

Itse olen joutunut hyttysten uhriksi jo 3 kertaa tänä kesänä, en uskalla mennä edes ulos. Hyttyset seuraavat koko ajan kannoilla. Ikkunan takaa nämä inhat otukset vaanivat. Näin Oulussa. tv. Iso Mies 33v.

• kestine toimii

Apteeksita saa kestine-tabletteja ilman reseptiä, mulla ainki toimii, ei enään tarvitse kulkea kortison-rasva mukana jokapaikassa kun ei ne hyttysten pistot kutita kun kestine tehoaa. Pari viikkoa hyttysistä kärsittyäni älysin kokeilla ja nyt yks pilleri iltaisin ja kyllä toimii..

• sevalkosipulista

Tänä kesänä olen kokeillut jotain valkosipuliöljyä/uutetta sivellä iholle ja vaatteille. On kyllä ollut jotakuinkin turhaa. Itikat parveilevat ympärillä ja iskevät ihoon, vaikka olisi öljytty.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Laitoin pari tippaa piparminttulle tuoksuvaa laventeliöljyä parvekkeen oven kynnykselle, yhtään itikkaa ei enää tullut koko iltana sisälle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3704
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2567
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      38
      2104
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1858
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1646
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1492
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      38
      1441
    Aihe