mitä ne churrot oikeen on? fiti puhui muistaakseen tässä jaksossa churri (mite kirjotetaankaan eli kulta) ja sitten sanoi churro ja se oli muro, mutta ei ne serranojen churrot muroja ole. Mitenhän churroja tehdään ja saako niitä vaan espanjasta?
mitä ihmeen
6
1846
Vastaukset
- noora81
Churro, katalaaniksi xurro, on espanjalainen hevosenkengän muotoinen, uppopaistettu leivonnainen. Sen valmistukseen käytetään jauhoja, öljyä, ripaus suolaa ja joskus mausteena hiven sitruunaa. Churrot syödään yleensä paksun, melkeinpä vellimäisen kaakaon kanssa.
Churro kuuluu Madridin ruokakulttuuriin. Kaupungissa on tiheästi churreríoita, muualta Espanjasta niitä ei juurikaan löydy.
from: wikipedia- Churreria
Kyllä niitä churroja löytyy muualtakin kuin Madridista, ja ihan yleisesti, en tiedä kuka on tuollaista keksinyt ettei olisi muualla yleisiä, mutta ei pidä paikkaansa
- sitten
on churri(en tiedä miten kirjoitetaan)?
Onks se kulta/muru ? Kun kaikki sitä hokee...- serrano <3
Se meinaa ainakin mun mielestä kultaa tai semmosta..
- nancie
serrano <3 kirjoitti:
Se meinaa ainakin mun mielestä kultaa tai semmosta..
churri = kulta/muru.
mietin tässä, että myydäänkö churroja missään suomessa? ku Ankkarockis oli sellanen koju ja maistoin ja oli kyllä hemmetin hyviä! Kaipailisin kovasti lisää.
- räjähti
ei kannata tehdä niitä! me tehtiin niitä koulussa ja ne jotenkin "räjähti" nii mulla ja mun kaverille tuli rasvaa naaman ja toiselle kaverille kätee!!1 ja se tapahtu kaks kertaa. et en suosittele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062585
- 1072042
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221867Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2051570Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41565Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991507Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1031121- 581011
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi126983- 64976