mitä ne churrot oikeen on? fiti puhui muistaakseen tässä jaksossa churri (mite kirjotetaankaan eli kulta) ja sitten sanoi churro ja se oli muro, mutta ei ne serranojen churrot muroja ole. Mitenhän churroja tehdään ja saako niitä vaan espanjasta?
mitä ihmeen
6
1937
Vastaukset
- noora81
Churro, katalaaniksi xurro, on espanjalainen hevosenkengän muotoinen, uppopaistettu leivonnainen. Sen valmistukseen käytetään jauhoja, öljyä, ripaus suolaa ja joskus mausteena hiven sitruunaa. Churrot syödään yleensä paksun, melkeinpä vellimäisen kaakaon kanssa.
Churro kuuluu Madridin ruokakulttuuriin. Kaupungissa on tiheästi churreríoita, muualta Espanjasta niitä ei juurikaan löydy.
from: wikipedia- Churreria
Kyllä niitä churroja löytyy muualtakin kuin Madridista, ja ihan yleisesti, en tiedä kuka on tuollaista keksinyt ettei olisi muualla yleisiä, mutta ei pidä paikkaansa
- sitten
on churri(en tiedä miten kirjoitetaan)?
Onks se kulta/muru ? Kun kaikki sitä hokee...- serrano <3
Se meinaa ainakin mun mielestä kultaa tai semmosta..
- nancie
serrano <3 kirjoitti:
Se meinaa ainakin mun mielestä kultaa tai semmosta..
churri = kulta/muru.
mietin tässä, että myydäänkö churroja missään suomessa? ku Ankkarockis oli sellanen koju ja maistoin ja oli kyllä hemmetin hyviä! Kaipailisin kovasti lisää.
- räjähti
ei kannata tehdä niitä! me tehtiin niitä koulussa ja ne jotenkin "räjähti" nii mulla ja mun kaverille tuli rasvaa naaman ja toiselle kaverille kätee!!1 ja se tapahtu kaks kertaa. et en suosittele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770