Ajattelin tässä kysellä että kuinka moni teistä muista äideistä tekee itse lapsella ruokaa vai ostatteko valmiina purkissa?
Itse ainakin olen tehnyt alusta asti ruuat pojalleni itse perunat porkkanat lihat. Soseet olen kylläkin ostanut valmiina, mutta nuo purkki ruuat eivät ole pojalle maistuneet ollenkaan. Mukavaahan se on tehdä itse ruokaa ja voi tehdä niin paljon ja pistää loput pakastimeen säilöön ja sieltä sitten ottaa vaik reissuun mukaan..
Gallup
7
432
Vastaukset
- itse.......
silloinkun aloteltiin soseitten syönti,mutta oon saanu todeta että ei lapselle kelpaa kun valmiit purkkimössöt...nyt on pakkanen täynnä oma tekosia pöperöitä...mitähän niille tekis......
- Allergikon äiti
Ei ole vielä tähän päivään mennessä löytynyt meidän pojalle sopivaa purkkiruokaa, paitsi Bonan maissisose, eikä sillä pitkälle olisi pötkitty. Poika on jo yli 2v, eli enää ei vauvanruokia kaivatakaan, mutta olisi se vaan kiva, jos tuolle vesselille osaisi joku muukin tehdä ruokaa kuin isä, äiti, pappa ja paikallisen pizzerian tädit.
- valois*
Kaupan ruoista meni maha kuralle jatkuvasti, joten lopetin niiden antamisen, sen jälkeen maha ollut kunnossa. Ei selvinnyt mikä sekoittaa masun, mutta kotiruoka ei ainakaan sitä tee :-O
- ..ei ole kenkiä...
toimin keittäjänä mutta lapseni rakastaa purkkiruokia vaikka on jo 5v.
tykkää kyllä myös äidin tekemästä, mutta kun on päivän ollut hellan ääressä ei kovin usein tule jatkettua duunia enää kotona. - Hanna-täti
Rakastan ruuanlaittoa ja ainoa taito, mitä saatan rehelliseti hehkuttaa itsestäni on ruuanlaittotaito. Ravintolassa ei pahemmin tarvi käydä, koska kotona saa parempaa ruokaa. Kasviksia tulee syötyä paljon ja tykkään kokeilla kaikkea uutta aina aika ajoin. :)
- Joandra
Pääsääntöisesti teen itse; tuleehan se halvemmaksikin, mutta esim. reissuun otetaan kyllä ihan purkkiruoat mukaan ja hyvin on maistunut. Vanhempien luo kun joutuu matkustamalla matkustaa niin ei kyllä tule omien pöperöiden tekeminen heti ekana mieleen. Ja joo, meillä ei ole pakastinta mutta ollaan kyllä ajateltu ostaa...
- Jihuuu
Niin ruoat kuin kaupan soseetkin. No, joskus "hätätilanteessa" on tullut ostettua joku einesrasia josta tytölle lounaan tynkää, mutta vauva-aikana tein soseetkin itse. Ne kaupan soseet on jotain ihan järkyttäviä, hyh hyh. Hippin soseita tuli muutamia kertoja tarjottua, ihan hyvän makuisia mutta se oli huono, että ne kaikki maistui samalta.
Muutenkin tulee päivittäin tehtyä kunnon ruokaa tuoreista aineista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706644
- 594512
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283198- 613017
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271576- 151574
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341379
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471303