Rakas Ellen, olen tutkinut itsekin

RAUHA TULEE RAUHAA RAKASTAVILLE

Rakas Ellen, tiedän että luet tämän. Sillä sinähän osaat kommunikoida rajan yli.
En hetkeäkään epäile enkeliopastasi, sillä enkelithän ovat täydellisiä henkiolentoja.
Mutta ihmisellä on vajavainen liha ja se voinee tulkita väärin oikeaakin ilmoitusta.
Olen tutkinut kirjioituksiasi, tulkintojasi, enemmän kuin moni adventtikirkkosi
suomalaisen piirikunnan jäsen. Tosin vähemmän kuin rakas uskonsisar Riitta.

Kun enkelioppaasi ilmoitti sinulle, että 2300 iltaa ja aamua ulottuu vuoteen 1844 ja
että "aikaprofetiaa ei enää anneta lisää", minun on mahdotonta omaksua tuota
tulkintaa niin, että "se uskossa sulautuisi minuun".
Sillä mitä mieltä olisi sellaisessa jälkikäteisennustuksessa - ilmoitetaan sillä
hetkellä, johon se päättyy?
Mitä hyötyä olisi tarkemmista yksityiskohdista? Nimittäin 1290 pv ja 1335 pv.
Tarkoitan Danielin kirjan viimeisiä jakeita:

Dan 12:9-13
9
Hän sanoi: "Mene, Daniel. Totisesti, nämä asiat ovat salatut ja sinetöidyt lopun hetkeen saakka.
10
Monet seulotaan, sulatetaan ja puhdistetaan, mutta jumalattomat elävät jumalattomina, eikä kukaan jumalattomista ole tätä ymmärtävä. Mutta viisaat ymmärtävät. [Dan. 11:35]
11
Siitä ajasta, jolloin päivittäinen uhri lakkautetaan ja turmion iljetys pystytetään, on kuluva tuhatkaksisataayhdeksänkymmentä päivää. [Dan. 8:14, 11:31]
12
Onnellinen se, joka jaksaa odottaa ja kestää tuhatkolmesataakolmekymmentäviisi päivää!
13
Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa." [Jes. 26:20]

Kun tulkintasi mukaan 2300 iltaa ja aamua (Dan 8:11-14) päättyy 12.10.1844, niin kuinka sitten Sana
julistaisi 1290 sitä edeltävää päivää hävityksen kauhistuksen ajaksi ja julistaisi
autuaiksi ne, jotka jaksavat odottaa tuon maagisen päivän edellä vielä enemmän, 1335 pv?
Minun on suorastaan pakko tulkita niin, että edessäpäin on vaikea 2300 iltaa ja aamua.
Ja sen lopussa todella vaikeat 1290 pv.
Ynnä että autuas se, joka kestää 1290 päivän päälle vielä 45 pv.

Kirkkauden Herralta saamani armoituksen mukaan tulkitsenkin enkelioppaaltasi saamat tiedot siten, että lopunajassa hallitsee antikristus 2300 iltaa ja aamua. Hän tekee petollisen
rauhanliiton raskaaksi v. 1948 syntyneelle Israelille ja asettaa päämajansa vasta
valmistuneeseen Herran temppeliin. Temppelipalvelusta suorittavat ja temppeliä
vartioiva sotaväki kokee ennennäkemätöntä ahdistusta 1290 pv ja uskolliset pysyvät vahvana
loppuun asti, 1335 pv.

Pääpointtini, avainjakeeni on tämä:

Dan 8:14
Toinen vastasi: "Niin kauan, että kaksituhatta kolmesataa iltaa ja aamua on kulunut; sitten nousee pyhäkkö taas kunniaan."   

Kun Jeesus kaikkien kirkastettujen pyhiensä kanssa saapuu Öljymäelle (Apt 1:111-12), hän
tuhoaa antikristuksen niin, "ettei sitä enää ole" ja rauhanajan temppelipalvelus voi alkaa
Jes 66:20-24 mukaisesti. Sakarjakin ennustaa siitä:

Sak 14:3-5

3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]   
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.   
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]   
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]   
18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.   

Rakas Ellen, jos Sakarja tarkoittaisi iankaikkista kirkastettujen elämää Maan päällä,
ei kaiketi siellä vitsauksilla lyötäisi?

13

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milloin täyttyy Jesajan vii...

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
      21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.

22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
      24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
      Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
      [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Ja keitä se koskee? Sapattia ainakin vietetään
      tuossa, mutta ei kait iankaikkisessa elämässä
      sapattia enää vietetä, sillä "ikuinen sapatinlepo"
      se on. Muuta ei tuosta osaa ajatella kuin että
      tuhannen vuoden rauhanajasta on kysymys.
      Asuttavatko silloin 7. päivän adventistit
      Israelia vaiko juutalaiset? Uskon että juutalaiset
      ja palestiinalaiset etupäässä.

Hepr. 4:9
      Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.

Gazaa jo nyt (Toistaiseksi Länsirantaakin) ja myös Ashdodia ja Akhronia ennen
      pitkää asuttavat palestiinalaiset ovat noita
      filistealaisia.

Sak. 9:7
      Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan.
      Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni.
      Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen. [1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]

Profetioissa on tärkeä ymmärtää, että uskottomat
      tosin hävitetään, mutta se ei tarkoita, että
      nekin, jotka uskovat. Loppurytäkässähän ja jo
      nyt suuri joukko palestiinalaisia uskoo Jeesukseen. Seuraava jae koskee vain jumalattomia
      palestiinalaisia kyseisillä alueilla Israelia.
      Sillä onhan myös Sak 9:7 totta, Herran sanaa.

Sef. 2:4
      Sillä Gassa on oleva hyljätty ja Askelon autio, Asdod ajetaan pois keskipäivällä, ja Ekron hävitetään.

• Opettaja ja apostoli?

Kun Herra tai kuka sitten tuon kaiken takana
      onkaan, ilmoittaa salaisuuden vasta sillä
      hetkellä, kun ennustettava asia on juuri
      täyttynyt viimeistä piirtoa myöden,

Ei ole kyse lainkaan profetiasta, vaan
      tiedon sanoista. En ota kantaa, mistä
      tiedon sanat peräisin, mutta menneeseen
      aikaan viittaaminen on tiedon sanat ja
      tulevaisuuteen on profetia eli ennustus.

Kun ottaa huomioon, etteivät Ellenin
      konkreettiset ennustukset käyneetkään
      konkreettisesti toteen, ei häntä voi
      profeetaksi mainita.
      Mutta entäs opettaja . . . opin luoja
      tai tulkitsija? Siitä voidaan keskustella.

• Vastaamasta ja ...

niin advari sitten tekee uusia aloituksia asian
      kiertämiseksi. Asian jonka edessä jää sanattomaksi.
      Oivallamme sen muutamasta seuraavasta aloituksesta.

• ei vastannut

herjaajien hölmöilyihin.

• ei vastannut kirjoitti:

herjaajien hölmöilyihin.

Mitä hölmöilit, kun Jeesus ei sulle vastannut?

VILPITTÖMÄN SYDÄMEN YLISTYSLAULU

Jeesus ei jää sanattomaksi; hänen vastaamisensa ei
        ole hölmöilystä tai viisastelusta kiinni.
        Vilpitön ja kaipaava sydän saa aina vastauksen
        tavalla tai toisella. Sitä ei aina huomata.
        Rukous voi olla hyvinkin hölmö, mutta se kelpaa.
        Sillä Herramme ensisijainen halu ja tahto on
        auttaa ja ilahduttaa lastaan.

Mutta vilpillinen sydän voipi saada jopa
        ironisen vilpillisen vastauksen.

Ps 18

40 (18:41) Sinä ajat viholliseni pakoon, ja minä teen heistä lopun.
        41 (18:42) He huutavat, mutta kukaan ei auta. He kutsuvat Herraa, mutta hän ei vastaa heille. [Sananl. 1:28; Jes. 1:15; Jer. 11:11; Hes. 8:18; Miika 3:4; Sak. 7:13]

Sananl. 1:26
        niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;

Jaak 2:12-13
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
        13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

Ps 18

24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä.
        25 (18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Ps 18

17 (18:18) Hän vapautti minut vihollisteni väkevistä käsistä, vihamiehistäni, jotka olivat minua vahvemmat.
        18 (18:19) He kävivät kimppuuni onnettomuuteni hetkellä, mutta tuekseni tuli Herra.
        19 (18:20) Hän avasi minulle tien ja päästi minut vapauteen, sillä hän oli mieltynyt minuun. [1. Moos. 26:22 ]
        20 (18:21) Herra palkitsi minut, koska rakastan oikeutta, sain häneltä palkan, koska tekoni ovat puhtaat.

Ps 18

25 (18:26) Herra, sinä olet uskollinen uskolliselle, vilpitöntä kohtaan sinä olet vilpitön.
        26 (18:27) Puhtaat ovat tekosi puhdasta kohtaan, mutta kieron sinä johdat harhaan.
        27 (18:28) Nöyrät sinä pelastat, mutta ylpeiden katseen painat alas.

Ps 18:42(18:43)
        Minä murskaan heidät tomuksi tuuleen, poljen heitä kuin katujen lokaa.

Ps 18

48 (18:49) Hän vapauttaa minut vihollisteni käsistä, antaa voiton vihamiehistäni, vainoojista hän minut päästää.
        49 (18:50) Siksi kiitän kansojen keskellä sinua, Herra, laulan kiitosta sinun nimellesi.
        50 (18:51) Sinä teet voittoisaksi kansasi kuninkaan, sinä olet uskollinen sille, jonka olet voidellut, Daavidille ja hänen suvulleen, nyt ja aina. [2. Sam. 7:16]

• Vastauksesi
        ei vastannut kirjoitti:

herjaajien hölmöilyihin.

Eli että mikä oli hölmöä Antin vaatimuksessa saada
        selvitys Ellenin ilmeisen väärään tulkintaan.
        Ei Antti Jumalaa tai enkeleitä epäillyt, vaan
        erästä tomumajan haltijaa, Elleniä.
        Ja ilmeisen vilpittömästi.

Onko ennustus taaksepäin näkemistä vaiko eteenpäin?

Toistaiseksi Raamattu tarjoaa sulle, joka
        ääliömäisesti Antille vastasit, vain yhden jakeen.

Matt. 22:12
        Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

• olet tehnyt

kun olet lukenut E.Whiten kirjoja pitäppä vain nyt muistissassi lukemasi ja tarkkaile jos ne kirjoitukset sittenkin ovat tosia mitä lopun ajastakin niissä sanotaan, sillonhan sinulla ei ole mitään hätää olethan silloin ymmärtäväinen ja viisas aivan niinkuin Dan kirjassakin kehoitetaan olemaan.

• Vain Anttia, vaan kaikkia

Daniel 12.

12 Onnellinen se, joka jaksaa odottaa ja kestää tuhatkolmesataakolmekymmentäviisi (1335) päivää!
        13 Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa." [Jes. 26:20]

Jos olet israelilainen, kuten Daniel
        ja olet mukana, kun "loppu tulee"
        ja kestät tuon 3½ vuotta antikristuksen
        kurimuksessa - - olet autuas

Tänä päivänä on helppo kestää tuollainen aika
        vaivaa tai vaikkapa sapattivainoa, mutta mutta ...

• oikein käsitä
        Vain Anttia, vaan kaikkia kirjoitti:

Daniel 12.

12 Onnellinen se, joka jaksaa odottaa ja kestää tuhatkolmesataakolmekymmentäviisi (1335) päivää!
        13 Mutta mene sinä siksi kunnes loppu tulee, lepää ja nouse saamaan osasi aikojen lopussa." [Jes. 26:20]

Jos olet israelilainen, kuten Daniel
        ja olet mukana, kun "loppu tulee"
        ja kestät tuon 3½ vuotta antikristuksen
        kurimuksessa - - olet autuas

Tänä päivänä on helppo kestää tuollainen aika
        vaivaa tai vaikkapa sapattivainoa, mutta mutta ...

mitä sinä tarkoitat sapatti vainolla,eihän sapatti vainoa sanota missään raamatussa, vaan ne joutuvat ahtaalle, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon, ja sapattihan kuuluu Jumalan käskyihin.

• oikein käsitä kirjoitti:

mitä sinä tarkoitat sapatti vainolla,eihän sapatti vainoa sanota missään raamatussa, vaan ne joutuvat ahtaalle, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon, ja sapattihan kuuluu Jumalan käskyihin.

Rakkaan Ellenimme pyhäkköoppi on erittäin
        mielenkiintoinen tutkia. Se törmää lahjakkaasti
        Raamatun kanssa. Tuomio siitä toki joudutaan
        lausumaan. Selitän asian.

Raamattu puhuu Uuden Liitonkin puolella pyhäkköopista - nimittäin siitä, ettei ole sitä tarvis tarkemmin tutkia.

Hebr 9:4-6
        4
        siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
        5
        ja arkin päällä kirkkauden kerubit varjostamassa armoistuinta. Mutta näistä nyt ei ole syytä puhua kustakin erikseen.
        6
        Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan,

Että miksikö ei ole tarvis yksityiskohtaisesti
        selvittää pyhäkköpalvelusta ja seremonioita?
        Siksi että Jeesus tuli kaiken täyttäneeksi jo.
        Hän on nyt alati pappinamme, mutta vanhassa
        liitossa täytyi sovittaa yhä uudestaan ja
        uudestaan.

Tietysti saa mielenkiintoista pyhäkköoppia
        tutkailla ja sovitella uuteen liittoon, mutta
        oikein selitettynä Jeesus täytti kaikki kaikessa.
        Enää ei ole mikään pakko kautta elämänsä olla
        pelon ja riittämättömyyden vallassa.
        Kuka lie opettanut pyhäkköoppiin rakastuneita
        pakenemaan tulevaista vihaa pyhäkköopin
        selityksiin verhoutumalla. Sillä Jeesus on ainoa
        pakopaikka.

Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Niin, kuka on neuvonut? Sillä Pyhä Henki neuvoo
        pakenemaan Jeesukseen, eikä pyhäkköoppiin.
        Jeesus on jo hyväksynyt meidät. Hän on
        pyhäkköopin täyttymys, yksin Hän.

Room 15:5-9

5 Jumala, jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä Kristuksen Jeesuksen tahdon mukaisesti, [Room. 12:16; 1. Kor. 1:10; Fil. 2:2]
        6 niin että te yksimielisesti, yhdestä suusta ylistäisitte Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää.
        7 Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi. [Room. 14:1,3]

8 Tarkoitan tätä: Kristus on tullut palvelemaan juutalaisia. Hän on tullut vahvistamaan isille annetut lupaukset osoittaakseen, että Jumala pysyy sanassaan. [Room. 11:29]
        9 Hän on tullut myös, jotta muut kansat saisivat ylistää Jumalaa hänen laupeudestaan, niin kuin on kirjoitettu: -- Siksi ylistän sinua kansojen keskellä, laulan kiitosta sinun nimellesi. [2. Sam. 22:50; Ps. 18:50]

• kun uskot

vainajiin ja haluat vielä lähetellä kirjeitäkin!
      Lopeta tuo ja anna elämäsi JEESUKSEN JOHTOON.
      Hän poistaa sinusta myös syyttäjä hengen ja kaikki muunkin pahan.Jumalan sana kieltää yhteyden ottamisen vainajiin.Eli älä leiki vakavalla asialla.

• Ei mun ole tarvis kirjeitä kiikutella haudalle,
        obeliskin suojaan. Sillä Ellen elää seuraajissaan
        ja he ovat halukkaita keskustelemaan kanssani.
        Eikä mun tarvii "uskoa vainajiin", sillä uskomatta
        se tiedetään ja ymmärretään, että Ellen on vainaa.
        Elviksestä en ole niinkään varma, kun on sentään
        kyse amerikkalaisesta ajattelusta.

Epäilen kuitenkin, ettei Ellen antaisi itseään
        profeetaksi kutsua vaan opettajaksi. Hän tietää
        liiankin hyvin, että enkeliopas on eri asia kuin
        profetian henki.

• on kiellettyä

Raamatun mukaan. "Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja-tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset." 3. Moos. 20:27

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1063
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      837
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      773
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      519
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      515
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      36
      499
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      467
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe