Televisio on tiedotusväline

opettaja-vl

samalla tavalla kuin radio, internet, lehdet, kirjat jne.

Miten vl-lapsen eettinen ajattelu kehittyy, kun hänelle opetetaan, että yksi tiedotusväline on syntiä ja muut eivät ole.

Eikö lapsille pitäisi opettaa, että kaikista tiedotusvälineistä tulee hyviä ja huonoja ohjelmia, meidän itse pitää oppia valitsemaan hyviä ohjelmia.

Vl-opetus vie lapsen eettistä ajattelua väärään, pahimmassa tapauksessa lapsi pitää kaikkea TV:stä tulevaa syntinä ja kaikkea inernetistä tulevaa hyväksyttävänä.

10

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonnon uhri

Minulta vanhemmat kielti telkkarin katselun koulussa
      mutta oman harkintani mukaan katsoin kuitenkin ja sivistyin hieman sitä kautta.
      elettiin 80 luvun alkua silloin.

• rajoitukset..

vaikuttavat kielten oppimiseen, ja siten koulumenestykseen, ammatinvalintaan jne.

• Vie sitä lestadiolaislapsen eettistä ajattelua väärään paljon muukin lestadiolaisuudessa. Nimim. Omakohtaista kokemusta.

Osasin jo nelivuotiaana nimetä, ketkä menevät helvettiin ja ketkä taivaaseen. Enks ollutkin etevä? ;)

Olin siis aikoinani oikeassa, kun osallistuin televisio tunneille, kiellosta huolimatta?

Kummallista, että minun olisi pitänyt kieltäytyä muka omantunnon käskystä ja kumminkaan omatuntoni ei koulutv:ssä nähnyt mitään väärää, lestadiolaisuudessa sitäkin enemmän.

• kieltäydyin jopa

rytmisestä jumpasta 70-luvulla "Jeesuksen vuoksi", voi itku, tosiaan.

• hannestapani

maailmassa, mutta ette maailmasta."

"Älkää istuko siellä, missä pilkkaajat istuvat."

Näitä kun väärin tulkitsee, voi päätyä vain vääriin johtopäätöksiin. Maailma ja elämä on täynnään väärää ja oikeaa. Jokainen joutuu läpi elämänsä valitsemaan - ja toteamaan tämän tästä valinneensa väärin.

Ihmiselle riittää, että yrittää kaikin keinoin täyttää edes nämä Jumalan sanan mukaiset kymmenen käskyä: http://isansana.com/keskustelu/YaBB.pl?num=1192981960

Muita syntiluetteloita ihminen ei tarvitse. Yksikään ihmispolo ei pysty näitäkään täyttämään. Siksi ihmiselle ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin turvautua Jumalan armoon ja anteeksiantoon. Sitä varten Jumala lähetti ihmiselle ainoaksi puolustajaksi Poikansa Jeesuksen. Häneen uskovilla on pelastus. Mutta lähimmäistään kohtaan armottomille ei Jumala anna mitään anteeksi.

• kulttuuuri?

Jos klassinen musiikki tai urut on ok, mutta baletti tai nykytaide... Eikö siinäkin olejokin vinksallaan.. Jumala itse on luonut rytmin, värit, moninaisuuden, jota ei edes pystytä tavoittamaan, ei edes urkumusiikilla...

• hanslailai...

Sain vl:iltä pyyhkeitä että laulan renkutuksia kun hyräilin tuota lastenlaulua, jossa on kertosäe 'hansvilivili hanslailai'... Laulun nimeä en enää muista. :)

• muut kehoitukset?
        hanslailai... kirjoitti:

Sain vl:iltä pyyhkeitä että laulan renkutuksia kun hyräilin tuota lastenlaulua, jossa on kertosäe 'hansvilivili hanslailai'... Laulun nimeä en enää muista. :)

Raamatussa kehoitetaan juopumaan hengessä ja olemaan sammuttamatta henkeä. Raamatussa kehoitetaan täyttymään jatkuvasti Pyhällä Hengellä. Miksi Pyhän Hengen ilmentymät pitää niin tomerasti kieltää? Mutta sitten joku maailman alun kohta "täyttäkää maa" otetaan määräyksenä.

• synninpahe

Syntiä on liikkuva aihe.
      Sun on jo se tiedettävä.

Aikoinaan vidoi yksi vl-suviseuran pystytystä.
      Julistettiin synniksi.
      Ja SRK - muuttumattomana julistuksena- tuomitsi TV: synniksi jo 1960 luvulla.

"Miten vl-lapsen eettinen ajattelu kehittyy, kun hänelle opetetaan, että yksi tiedotusväline on syntiä ja muut eivät ole."

Kuuntele enemmän saarnamiesten sanaa. Ja usko heitä. Tiedotusvälineet tuo vain saastaa uskovaisten mieleen ja elämään.

• ettei oteta

Jumalan lahjoittamia keksintöjä käyttöön evankeliumin julistamisessa.

Radiokin oli ennen syntiä, mutta nykyään siitä kuunnellaan suviseuroja.

Miksi suviseuroja ei televisioida?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2917
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2468
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      42
      2147
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1798
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1399
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      992
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe