"JEESUKSEN TODISTUS ON PROFETIAN HENKI" -Ilm 19:10
- "Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki"
(v. -92 käännös)
Ilm 19:7-10
7
Iloitkaamme ja riemuitkaamme, antakaamme hänelle kunnia! Nyt on tullut Karitsan häiden aika.
Hänen morsiamensa on valmiina,
[Matt. 22:2 | 2. Kor. 11:2; Ef. 5:32]
8
hänen ylleen on puettu hääpuku, hohtavan valkea pellavapuku.
Se pellavapuku tarkoittaa pyhien vanhurskaita tekoja.
[Jes. 61:10; Ilm. 3:5]
9
Enkeli sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka on kutsuttu Karitsan hääaterialle."
Ja hän jatkoi: "Nämä ovat tosia Jumalan sanoja."
[Matt. 22:9; Luuk. 14:15,16]
10
Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi:
"Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi,
jotka olette Jeesuksen todistajia.
Jumalaa sinun tulee kumartaa!"
Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki.
Jokaisessa Jeesuksen todistajassa siis on
profetian Henki - riippumatta lepopäivän valinnasta. On kyky ja velvollisuus arvioida ja
arvostella kaikkia profeettoja ja profetioita.
Sekä tulkita Vanhan Liiton profeettoja.
1. Kor. 14:31
Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua.
Huomaa, ettei Johanneksen luona suinkaan vieraillut ylienkeli Mikael, vaan profetian
Henki hänessä toi esiin Jeesuksen Kristuksen
ilmestyksen, todistuksen Jeesuksesta.
Enkeleitä emme saa kumarrella, sillä meissä on
Jeesuksen Henki. Olemme palvelijoita siinä kuin
kuka tahansa enkelikin, (10. jae).
Karitsan pukuna on Karitsan aikaansaamat rakkaudelliset teot kanssaihmisten parissa.
Katsokaamme, että emme jää sanattomiksi häätalon
avoimella ovella, vaan pukunamme on uskonvanhurskaus.
Matt. 22:12
Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
Herra varjelkoon meitä luottamasta muka
jumalalliseen luontoomme ja kehitysoppiin:
Room. 8:9
Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa. [1. Kor. 3:16; 1. Joh. 3:24]
Gal. 2:20
ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
"Jeesuksen todistus on profetian henki"
8
229
Vastaukset 8
- suoraan Ilmkirjasta
Tätä kolmannen enkelin sanomaa adventistit saarnaavat iankaikkisena evankeliumina.
"Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa,
nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa"- sun-pedonmerkin saaneilla
"Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa" helvetissä nimittäin sunnuntaipedonmerkin saaneilla.
sun-pedonmerkin saaneilla kirjoitti:
"Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa" helvetissä nimittäin sunnuntaipedonmerkin saaneilla.
Jeesuksen todistajissa oleva profetian Henki ei saarnaa tuomiota vaan armon ilosanomaa
joka ikiselle ihmissielulle. Pyhä Henkihän on Jeesuksen Henki.
Kolmen enkelin sanomassakin pääpointti on Armonruhtinaassa, ei helvetissä.
Ilm 19:10
Minä heittäydyin hänen jalkoihinsa kumartaakseni häntä, mutta hän sanoi:
"Älä tee niin! Minä olen vain Jumalan palvelija, niin kuin sinä ja veljesi,
jotka olette Jeesuksen todistajia.
Jumalaa sinun tulee kumartaa!"
Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki.
Ap. t. 8:30
Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
Ap. t. 8:34
Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
Ap. t. 8:35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
Lauantai-adventistia ei seuraa sapattimerkki eikä
sunnuntaikristittyä seuraa pedonmerkki, vaan:
Mark 16:17
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Valtuutettujen merkkien lista kokonaisuudessaan
ja valtuutusasiakirja:
Mark 16:14-20
14
Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15
Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
17
Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
18
nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
19
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
20
Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.
1. Kor. 14:29
Samoin profeetoista saa esiintyä vain kaksi tai kolme, ja toiset arvostelkoot.
[1. Tess. 5:21; 1. Joh. 4:1]
No niitähän löytyy sen verran jo yhdestä
hurskaasta perheestä!
Ap.t. 21:8-9
8
Seuraavana päivänä lähdimme liikkeelle, ja niin tulimme Kesareaan. Siellä menimme evankelista Filippoksen luo ja majoituimme hänen kotiinsa.
Hän oli yksi seitsemästä avustajasta,
[Ap. t. 6:5, 8:5]
9
ja hänellä oli neljä naimatonta tytärtä, joilla oli profetoimisen lahja.
Muita sivutoimisia profeettoja ...
Apt 2:30
Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän
[2. Sam. 7:12; Ps. 89:4,5, 132:11]
Evankelistallakin on kyky tulkita V.t:n profeettoja:
Ap. t. 8:30
Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
Ap. t. 8:34
Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
Ap. t. 8:35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
Evankelista ei johdata sapattin luo vaan Jeesuksen. Profetioista täytyy löytää Jeesus,
eikä sapattisinettiä. Näin on myös Ilm.kirjan
suhteen. Kolmen enkelin sanoma ei todista
sapattisinetistä vaan Jeesuksesta!
ARVOSTELE MYÖS OIKEA PROFETIA, KUTEN TEKI PAAVALI
Apt 21:10-12
10
Olimme olleet kaupungissa jo useita päiviä, kun sinne saapui Juudeasta Agabos-niminen profeetta. [Ap. t. 11:28]
11
Hän tuli luoksemme, otti Paavalilta vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja julisti: "Näin sanoo Pyhä Henki: tällä tavoin juutalaiset Jerusalemissa sitovat sen miehen, jonka vyö tämä on, ja luovuttavat hänet pakanoiden käsiin."
[Ap. t. 20:23]
12
Tämän kuultuamme me yhdessä Kesarean uskovien kanssa pyysimme, ettei Paavali menisi Jerusalemiin.
13
Mutta Paavali sanoi: "Miksi te tuollaista puhutte, miksi itkette ja raastatte minun sydäntäni?
Minä olen valmis kahleisiin ja kuolemaankin Jerusalemissa Herran Jeesuksen nimen tähden."
[Ap. t. 20:24]
14
Kun hän ei antanut periksi, me rauhoituimme ja sanoimme: "Toteutukoon Herran tahto."
[Luuk. 22:42]
HENKENSÄKIN KAUPALLA PAAVALI TAHTOI MENNÄ YLÖS
JERUSALEMIIN VASTUSTAMAAN LAKIKIIHKOILIJOITA
- Paavali, joka oli surmauttanut Stefanuksen
siksi, että tämä kristittynä oli hyljännyt
lain, tiesi että kristityn täytyy päästä
irti laista, ettei hänestä tule vielä
pahempaa kristittynä lainnoudattajana
Apt 21:20-21
20
Sen kuultuaan vanhimmat ylistivät Jumalaa, mutta sitten he sanoivat Paavalille: "Sinä tiedät, veli, että juutalaisia on tuhansittain tullut uskoon,
ja he kaikki vaativat kiivaasti lain noudattamista.
[Ap. t. 2:41; Room. 10:2]
21
Heille on sinusta kerrottu, että sinä opetat muiden kansojen keskuudessa eläviä juutalaisia hylkäämään Mooseksen lain ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja elämästä kansamme tapojen mukaisesti.
[Ap. t. 16:3; 1. Kor. 9:20
Profetoimisen lahjan avulla voidaan saada
lainnoudattaja hiljaiseksi - aivan niinkuin
Jeesus sanoi, tietäen lainnoudattajien sydämen
saastaisuuden: synnitön heittäköön eka kiven.
1. Kor. 14:24
Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
SILLÄ SYNTINEN TOKI TIETÄÄ SYNTISYYTENSÄ, MUTTA
LAINNOUDATTAJA LUOTTAA ITSEENSÄ
Fil 3:2-7
2
Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.
3
Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,
4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
5
joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6
intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
7
Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.
Room. 4:14
Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
Luuk. 18:9
Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
Itse voimme löytää sellaisia vertauksia vaikka
kuinka paljon. Kuten esim että lakipappi jättää
lähimmäisen tiepuoleen, jotta olisi ajoissa
sapattikoulussa. Laupias samarialainen viis
veisaa silmänpalvonnasta.
Mutta Jeesus tosiaan väittää vertauksessaan, ettei
lainnoudattaja edes rukoile Isää, vaan itseään!
Luuk 18:11-12
11
Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili ITSEKSEEN: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
[Jes. 58:2; Luuk. 16:15; Ilm. 3:17]
12
Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
[Matt. 9:14 | Matt. 23:23 ].
Armahdettu syntinen- Selvästi
1. Timoteuskirje Paavalilta - profetian hengessä
1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.
Ulkokultaisuutta täten Raamattu rinnastaa
riivaajiin ja valheenpuhumiseen sekä omantunnon
paatumiseen.
Luuk. 11:41
Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.
Ulkokohtaista hurskautta kaihtava. - sanan todellisuuteen.
Sinulla Antti on nyt sellainen yritys, että yrität lyödä neliskulmaisia palikoita pyöreistä reijistä läpi voimallasi.
Toteutat "poliisiksipääsyn" koetta fyysisellä puolella. Pyrit nousemaan Siinaillesi opettamaan Jumalaa, opettamaan, että
ja tässä tulkintasi.
profetian Henki - riippumatta lepopäivän valinnasta. On kyky ja velvollisuus arvioida ja
näin Antti kirjoitit.
Otat vallan, mitä sinulla ei ole.
Tätä valtaa käytetään ajassamme hyvin paljon hengellisellä kentällä.
Siinä yritetään asettaa Jumalan suuhun erinäisiä ihmisoppeja muka totuudeksi, että Jumala olisi sanonut niin.
Uskonpuhdistus lähtee sydämestä ja sen tekee Pyhä Henki sanansa kautta.
Kirjoitettu on, että Jumalan tahdosta ei katoa yksikään piirto ja ainoakaan kirjain, eikä muuta ole lupa opettaakaan.
Se on naulattu Antikin sydämen ovelle Jeesuksen kalliissa nimessä ja veressä, mutta Antti ei lue sitä vaan tulkitsee ja tulkitsee ihmisopin äärellä päivästä toiseen ja päivästä toiseen.
Sinua nyt muistuttaen sanasta.
Rakkaudella Jeesuksen armoitettu todistaja, HÄnen veressään armahdettu nöyränä tunnustaen Jumalan auktoriteetin ja sen, että Helluntaina asetettiin uudenliiton uskovien sydämiin Jumalan tahto.
Ja siitä ei katoa kirjainkaan, vaan armosta ja Pyhän Hengen johdossa se sydämessä tulee vaeltaa.
Siinä on profetian henki, eli Jumalan todistuksessa, mikä kaiuttaa sitä sanomaa, kirjoitettua sanomaa.
Veli - valheveljelle
sanan todellisuuteen. kirjoitti:
Sinulla Antti on nyt sellainen yritys, että yrität lyödä neliskulmaisia palikoita pyöreistä reijistä läpi voimallasi.
Toteutat "poliisiksipääsyn" koetta fyysisellä puolella. Pyrit nousemaan Siinaillesi opettamaan Jumalaa, opettamaan, että
ja tässä tulkintasi.
näin Antti kirjoitit.
Otat vallan, mitä sinulla ei ole.
Tätä valtaa käytetään ajassamme hyvin paljon hengellisellä kentällä.
Siinä yritetään asettaa Jumalan suuhun erinäisiä ihmisoppeja muka totuudeksi, että Jumala olisi sanonut niin.
Uskonpuhdistus lähtee sydämestä ja sen tekee Pyhä Henki sanansa kautta.
Kirjoitettu on, että Jumalan tahdosta ei katoa yksikään piirto ja ainoakaan kirjain, eikä muuta ole lupa opettaakaan.
Se on naulattu Antikin sydämen ovelle Jeesuksen kalliissa nimessä ja veressä, mutta Antti ei lue sitä vaan tulkitsee ja tulkitsee ihmisopin äärellä päivästä toiseen ja päivästä toiseen.
Sinua nyt muistuttaen sanasta.
Rakkaudella Jeesuksen armoitettu todistaja, HÄnen veressään armahdettu nöyränä tunnustaen Jumalan auktoriteetin ja sen, että Helluntaina asetettiin uudenliiton uskovien sydämiin Jumalan tahto.
Ja siitä ei katoa kirjainkaan, vaan armosta ja Pyhän Hengen johdossa se sydämessä tulee vaeltaa.
Siinä on profetian henki, eli Jumalan todistuksessa, mikä kaiuttaa sitä sanomaa, kirjoitettua sanomaa.
VeliLuuletko, valheveli, etteivät lukijat näe sinun
saivartelusi taakse.
Syytät minua väännöstelijäksi. Vaikka en kumonnut
sinun pieniä piirtojasi lainkaan. Kyllä sinun ne
piirrot pitääkin täyttää pienintä pilkkua myöden.
Mutta todistin sulle Sanan säilällä, että kristityt
hylkäävät Mooseksen lain eli ovat siitä irti.
Raamattu käyttää kumpaakin sanontaa ja sen päälle
vielä aivan suoraan sanoo, että NYT Jumalan
vanhurskaus on ilmoitettu ILMAN lakia.
Sinun nuotinimaisessa saarnassasi on sekin iso
synti, että koetat erotella Jeesuksen todistajista
poijes profetian hengen. Mutta ei Sana sano,
että "Jeesuksen todistus on profetian henki",
vaan että Jeesuksen todistajissa ON profetian
Henki. Mutta lain todistajissa on lain henki.
Mitä valtuuksiini Kristuksessa tulee, niin ei
Hän tarvitse sinun hyväksyntääsi, kun minut ja
itsekunkin kristityn valtuuttaa omassa nimessään.
Kehoittaisin sinua hankkimaan nimen itsellesi,
että Jeesus voisi sinuakin nimeltä kutsua ja
armahtaa Jumalan lapseksi. Varoitan vaeltamasta
tuntemattomana tässä elämässä, sillä kaikkein
tärkeintä on se, että Jeesus tuntee sut nimeltä
ja sä tunnet Jeesus-nimen.
Voisit aluksi opiskella Hänen lempinimiään,
muutaman niistä.
Jes. 9:6 (9:5) (Biblia 1776 väännös)
Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu, jonka hartioilla herraus on; ja hänen nimensä kutsutaan Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies:
Kuolleiden heräämisestä annettiin heti Golgatalla
esinäyte. Samalla hetkellä, kun tie kaikkein
pyhimpään aukesi ikuisiksi ajoiksi ja
pyhäkkösysteemi romutettiin.
Jeesuksesta tuli esirippu,
pyhäkkö ja sovitusuhri
ja
ei suinkaan tutkiva tuomari tai yleinen syyttäjä
vaan puolestapuhujamme ja takuumiehemme.
## Vaikuttaa siltä että kunnon lutherilainen
Kirjoittanut: Aramiz26 23.6.2008 klo 16.49
Kaipaa itselleen loputtoman kidutus nautinnon?
Itse asiassa kuollut ruumis ei tiedä yhtään mitään. en ol koskaan kuullut, että kuolleet kurkistelevat.
Vainaja ei tiedä onko hänet poltettu tai maahaudattu ja takaisin palanneita en ole tavannut? Saarnaaja sanoo tee nyt eläessäsi kaikki mitä tehtävissä on; sillä ei kuolemassa ole tekoa ei ajatusta kaikki on kadonnut.
Olette keksineet tuon Helvetti tarinanne toisianne härnätäksenne. tämä on paljastettu totuus! ##
### Et ole kunnon luterilainen
Kirjoittanut: AnttiVKantola 24.6.2008 klo 22.59
Sillä kunnon luterilainen on nähnyt Raamatun kautta
hautojen aukeavan.
Matt 27:51-53
51
Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52
ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53
Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle. ###
Uusi, elävä tie:
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392331
- 59784
- 41741
Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä
Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne81577Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää202565T.h tuomio
Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin7539- 62522
- 42520
- 45520
Pientä pintaremonttia
Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k16514