Taavetti kirjoittaa vl-forumilla rauhanyhdistyksen tehtävistä. Heti 1. kohdassa tulee esille johtokunan suoranainen velvollisuus hoitaa sielunhoidollinen tehtävä.
"Rauhanyhdistys on aatteellinen yhdistys, sen aate on Jumalan valtakunnan sanoman levittäminen ja säiilyttäminen ihmisten keskuudessa. Sääntöjen mukaan aatteen kaikin puolinen edistäminen kuuluu johtokunnalle ja/tai erikseen nimetyille toimikunnille. Myös sielunhoidolliset tehtävät kuuluvat Rauhanyhdistyksen aatteen piiriin, se on muutamalla sanalla sanottuna aatteen säilyttämistä aatteen omaksuneiden, eli parannuksen tehneiden ihmisten elämässä. Sielunhoidon tarkoitus on auttaa uskon lahjan saaneita säilyttämään saamansa lahja. Varsinkin jos yhdistyksen alueella ei ole puhujia, kantaa johtokunta päävastuun siitä, että yhdistyksen alueella tulee sielunhoidolliset tehtävät tehdyiksi. Johtokunta ei ole velvollinen kaikkea siihen kuuluvaa tekemään, mutta vastuu sielunhoidon toteutumisesta on johtolunnalla. Johtokunta voi delegoita tehtäviä esimerkiksi paikkakunnan puhujille, tai lähiseudun puhjujille. Tarvittaessa voi apua pyytää vaikka keskusyhdistykseltä."
Taavetilta tekisi mieleni kysyä, että oletko kenties sitä mieltä, että pelkkä Sanan ja evankeliumin julistaminen ei riitä johtokunnan vastuuksi sielunhoidollisena tehtävänä, vaan sen tulee olla myös aloitteellinen ja aktiivinen yksittäisen jäsenen aatteellisuuden määrän mittaamisessa?
http://p3.foorumi.info/vlfoorumi/viewtopic.php?t=2501&start=40
Hoitokokoukset laillisia?
76
2588
Vastaukset
- kicki112
Että ei sitä kaikkea ymmärrä.
Tämä on minun oma ajatus,että jos näin suuriin asiohin aletaan, se täytyis kyllä perustua muuhun kuin ihmisten puheisiin ja olla julkisynnistä kysymys. Kuten täällä on sanottu ja perusustua Raamattuun.
Ja pitäis olla varma asiasta, ja jos siinä on jotku henkilöt, jotka on pahentuneet, niin ensin puhua tämän päähenkilön kanssa, että mikä on totuus.
Minusta pitäis olla paremmin liian varovainen kuin liian rohkea näissä asioissa.
En millään ole ymmärtänyt sitä, silloin kun itse oli mukana, vaikka olenkin ajatellut, että haluan antaa anteeksi.
Ja en halua uskoa kieltää.
Mutta ei se saa sellaiseksi mennä, että puhujat
alkaa toisten poliisiksi.
Itse ajattelen, että jos puhuja on itse silloin viassa, ja nämä jotka vaikuttaa, että siihen kokoukseen joutuu,** se vaikuttaa koko asiaan ja siihen, että minkälainen henki on joko rakkauden henki tai päinvastoin kova ja armoton henki.**
Ja se armoton henki ei rakenna, vaan voi tehdä päinvastsen vaikutksen ja voi leikata ihmisen niin ja lyödä niin alas, että se ei jaksa enää uskoa.
Sanon tämän vaikka itsekään ei aina osaa tehdä kaikkea oikein, mutta jos puhujilla on oikeus tällaiseen, täytyis yksityisellä kristitylläkin olla oikeus puolustautua.
En ole aikasemmin uskaltanut juuri ottaa tähän puoleen kantaa.- kicki112
näin että ensin on puhuteltu ja en itse ymmärtänyt asiaa.
Koska olen ulkopuolelta tullut, ja nämä toiset oli ollut lapsesta asti uskomassa, oli he olleet seuroissa aikuisikään asti.
Mutta itse en ollut käynyt kuitenkaan koskaan tansseissa, eikä minulla ollut oikin poikakavereita, halusin odottaa...
Tunsin, että niin kauan kun on epävarma, ei kannata alkaa sellaisiin asihoin, että se pitäis olla sitten varma, että sitä molemmat haluaa samaa. Ja että sitä soudetaan yhdessä toiselle rannalle.
Minä siis tunsin suurta epävarmuutta näissä asioissa ja varmaan koko tulevaisuutta ajatellen.
Mutta kun tein parannuksen, tuntui paremmalta.
Ja nyt ajattelen, että se Jumala johdattaa, ja Jumala tietää, mutta uskonelämään tulee koettelemuksiakin.
Ja se yksi koettelemus voi olla, että vaikka toinen tekis väärin, sitä ei kannata menettää uskoa.
Menikö ohi asian ?
Mutta sitä oppii varmomaan myös määrättyjä asioita jos tulee kolhuja.
Joita ei edes odottanut että tulee elämässä... - juttu,
kicki112 kirjoitti:
näin että ensin on puhuteltu ja en itse ymmärtänyt asiaa.
Koska olen ulkopuolelta tullut, ja nämä toiset oli ollut lapsesta asti uskomassa, oli he olleet seuroissa aikuisikään asti.
Mutta itse en ollut käynyt kuitenkaan koskaan tansseissa, eikä minulla ollut oikin poikakavereita, halusin odottaa...
Tunsin, että niin kauan kun on epävarma, ei kannata alkaa sellaisiin asihoin, että se pitäis olla sitten varma, että sitä molemmat haluaa samaa. Ja että sitä soudetaan yhdessä toiselle rannalle.
Minä siis tunsin suurta epävarmuutta näissä asioissa ja varmaan koko tulevaisuutta ajatellen.
Mutta kun tein parannuksen, tuntui paremmalta.
Ja nyt ajattelen, että se Jumala johdattaa, ja Jumala tietää, mutta uskonelämään tulee koettelemuksiakin.
Ja se yksi koettelemus voi olla, että vaikka toinen tekis väärin, sitä ei kannata menettää uskoa.
Menikö ohi asian ?
Mutta sitä oppii varmomaan myös määrättyjä asioita jos tulee kolhuja.
Joita ei edes odottanut että tulee elämässä...että olet saattanut elää noiden asioiden yli ja ehkäpä antaa myös anteeksi niille, jotka ovat sinua väärin kohdelleet.
Jumalan lapsilaumassa ei ole pelkoa. Ei tarvitse pelätä ihmisiä eikä heidän mielipiteitään. Lauman paimenena on Jeesus Kristus. Uskova, kyllä erottaa kuuluuko puhujan suusta Hyvän Paimenen ääni vai ei.
Uskovaisen kehotus on: "Tule Jumalan lasten joukkoon. Usko syntisi anteeksi. Siitä saat voiman jättää synnin.
Eikä niinpäin: Kun olet jättänyt synnin ja noudatat perinnäissääntöjä olet uskovainen. Siinä asetetaan uskolle ehtoja. "Ja se armoton henki ei rakenna, vaan voi tehdä päinvastsen vaikutksen ja voi leikata ihmisen niin ja lyödä niin alas, että se ei jaksa enää uskoa."
Itselleni kävi juuri noin. Tosin minua ei hoidettu, mutta näin 70-luvulla monta tapausta, jossa ry:n aloitteesta "hoidettiin" monta ihmistä, vaikka he eivät olleet syyllistyneet mihinkään näkyvään julkisyntiin.
Monet heistä olivat vanhoja lapsuudenuskonsa säilyttäneitä maaseudun ihmisiä, jotka eivät olleet muuttaneet mitään omassa elämässään, mutta silti heidät "pakkohoidettiin" jostakin väärästä hengestä. Tällaista en silloin ymmärtänyt alkuunkaan, enkä ymmärrä vieläkään.
Nämä tapaukset saivat minut ajattelemaan, ettei tuollainen uskonto voi olla Jumalasta lähtöisin.- ne vääryydet,
Joosua kirjoitti:
"Ja se armoton henki ei rakenna, vaan voi tehdä päinvastsen vaikutksen ja voi leikata ihmisen niin ja lyödä niin alas, että se ei jaksa enää uskoa."
Itselleni kävi juuri noin. Tosin minua ei hoidettu, mutta näin 70-luvulla monta tapausta, jossa ry:n aloitteesta "hoidettiin" monta ihmistä, vaikka he eivät olleet syyllistyneet mihinkään näkyvään julkisyntiin.
Monet heistä olivat vanhoja lapsuudenuskonsa säilyttäneitä maaseudun ihmisiä, jotka eivät olleet muuttaneet mitään omassa elämässään, mutta silti heidät "pakkohoidettiin" jostakin väärästä hengestä. Tällaista en silloin ymmärtänyt alkuunkaan, enkä ymmärrä vieläkään.
Nämä tapaukset saivat minut ajattelemaan, ettei tuollainen uskonto voi olla Jumalasta lähtöisin.joita Kicki on joutunut kokemaan.
Uskovien ihmisten tuntomerkiksi annetaan Raamatussa, että heillä on keskinäinen rakkaus.
Tarkkaa tätä tuntomerkkiä. En itse ole vl.
Raamatussa seurakuntaa verrataan ihmiskehoon, jossa erilaisilla jäsenillä on erilaiset tehtävät, mutta kaikki ne tukevat ja hoivaavat toisiaan, jos jokin jäsen on kipeä.
Onko näin vl-liikkeessä. Itse en koe vl-liiketää tälläiseksi.
- Mytytär
Luin hannestapanin palstalta miten keskellä yötäkin on hoitoporukka rynnännyt hoitamaan huhupuheiden perusteella.
- kicki112
Vaan sitä tapaa, että se oli mielestäni yllättävä. Ja samalla meni ihan sanattomaksi.
Sitä kovuutta en olis uskonut.
Ei puhuteltu etukäteen kahden kesken.
En sano, että en mitään olis tehnyt väärin,mutta että liian ykspuolisesti hoidettiin asiat.
Kerroin kokouksen jälkeen miehelleni, että miten ne asiat hoidettiin.
Ja että olin näiltä kahdelta käynyt kysymässä juuri ennen tätä kokousta, että miksi he ei käy meillä.
(koska naapureita oltiin ja itse kävin heidän luona aina).
Ja sanoin silloin yksityisvierailulla molemmille, että minä pyydän anteeksi oman kohdan, että jos omalta puolelta olen jotakin tehnyt väärikn.
Ajattelin itsekin, että onhan sitä voinut loukata heitä, vaikka ei itse olis ymmrätänytkään.
Toinen siunas anteeksi, mutta toinen sanoi äkäsesti, **että ei hän ole mitään tehnyt.**
Hän on näissä RY:n opettajan tehtävissä.
Ja vähän ajan päästä oli kokous. Siellä oli kolmaskin henkilö, joka on joskus aikasemmin puhelimessa kysynyt miten minä ymmärän jonku Raamatun kohdan?
Nämä kaikki 3 oli naisia... - kicki112
kicki112 kirjoitti:
Vaan sitä tapaa, että se oli mielestäni yllättävä. Ja samalla meni ihan sanattomaksi.
Sitä kovuutta en olis uskonut.
Ei puhuteltu etukäteen kahden kesken.
En sano, että en mitään olis tehnyt väärin,mutta että liian ykspuolisesti hoidettiin asiat.
Kerroin kokouksen jälkeen miehelleni, että miten ne asiat hoidettiin.
Ja että olin näiltä kahdelta käynyt kysymässä juuri ennen tätä kokousta, että miksi he ei käy meillä.
(koska naapureita oltiin ja itse kävin heidän luona aina).
Ja sanoin silloin yksityisvierailulla molemmille, että minä pyydän anteeksi oman kohdan, että jos omalta puolelta olen jotakin tehnyt väärikn.
Ajattelin itsekin, että onhan sitä voinut loukata heitä, vaikka ei itse olis ymmrätänytkään.
Toinen siunas anteeksi, mutta toinen sanoi äkäsesti, **että ei hän ole mitään tehnyt.**
Hän on näissä RY:n opettajan tehtävissä.
Ja vähän ajan päästä oli kokous. Siellä oli kolmaskin henkilö, joka on joskus aikasemmin puhelimessa kysynyt miten minä ymmärän jonku Raamatun kohdan?
Nämä kaikki 3 oli naisia...Että miten minusta on tunutnut niin oudolta näiden ihmisten kanssa.
Että se toinen nainen puhuu miehistäkin, että se on sama p. mutta eri paperissa.
Tämä toinen on eronnut, mutta se henki miten se puhui siitä miehestä, ei vastannut minusta oikealta.
Ja se että jos vieranomaiset antaa luvan.
Kyllähän sitä saa kaikkeen luvan, jos haluaa.
Olin ollut hiljaa siihen asti ja en kertonut miehelleni mitään, mutta silloin kerroin niistä pahan puhumisista, ja että miten minä sitäkin oudokusun, että tämän toinen puhuja puhuu yksityisistä ihmisistä ja tietää kaikkien asiat.
Tämä on se joka sanoi, minulle, kun yritin sitä selittää, mutta ehkä väärillä sanoilla, että kun olin ollut heidän luona kylässä, mutta he ei käyneet meillä
Hän vastasi; että vai sinä yrität pakottaa. Siis määräilevä sävy ja yritti johtjana olla.
Olin hiljaa, kyllä sitä itse tietää milloin pitää olla hiljaa.
Tämä sama puhuja vastasi, kun sanoin omasta väsymyksestä, että **itseääliä**
Toinen puhuja teki sitä, että jos sanoin hänelle, että hän on tehnyt jotakin, hän väheksyi sitä ja sanoi, että koska minä olen sellaista sanonut?
Nyt tämä puhuja sanoi minulle, että kokouksessa, kun yritin jotakin sanoa, että sinä olet hiljaa. - onkin
"Luin hannestapanin palstalta"
tosi "luotettava" lähde. - puhuttelun
kicki112 kirjoitti:
Että miten minusta on tunutnut niin oudolta näiden ihmisten kanssa.
Että se toinen nainen puhuu miehistäkin, että se on sama p. mutta eri paperissa.
Tämä toinen on eronnut, mutta se henki miten se puhui siitä miehestä, ei vastannut minusta oikealta.
Olin ollut hiljaa siihen asti ja en kertonut miehelleni mitään, mutta silloin kerroin niistä pahan puhumisista, ja että miten minä sitäkin oudokusun, että tämän toinen puhuja puhuu yksityisistä ihmisistä ja tietää kaikkien asiat.
Tämä on se joka sanoi, minulle, kun yritin sitä selittää, mutta ehkä väärillä sanoilla, että kun olin ollut heidän luona kylässä, mutta he ei käyneet meillä
Hän vastasi; että vai sinä yrität pakottaa. Siis määräilevä sävy ja yritti johtjana olla.
Toinen puhuja teki sitä, että jos sanoin hänelle, että hän on tehnyt jotakin, hän väheksyi sitä ja sanoi, että koska minä olen sellaista sanonut?
Nyt tämä puhuja sanoi minulle, että kokouksessa, kun yritin jotakin sanoa, että sinä olet hiljaa.tuntomerkki on se, että se ei tapahdu puhuteltavan parhaaksi.
Kun Hyvä Paimen itse muistuttaa jostakin synnistä, niin se tapahtuu niin, että huomaa oman vikansa esim. toisen uskovan käytöksestä tai puheesta. Tälläiset asiat eivät latista ihmistä, vaan tulee tunne, että hyvä ihme, kuinka lähimmäiset ovat kärsineet minun vuokseni. Haluan pyytää anteeksi tuota asiaa. - kicki112
kicki112 kirjoitti:
Että miten minusta on tunutnut niin oudolta näiden ihmisten kanssa.
Nyt tämä puhuja sanoi minulle, että kokouksessa, kun yritin jotakin sanoa, että sinä olet hiljaa.ratkaisuna, että kieltää uskon,mutta ymmärrän että ihmien väsyy.
Ja olen samalla tavalla samassa asemassa kuin täällä joku on kertonut, yksin...
Kävimme aikasemmin vaikka missä ja meillä oli ystäviä, mutta näiden kokousten jälkeen, on leikattu kaikki pois.
Ja haluankin olla perheen kanssa vaan. On tullut liian paljon, enkä enää usko yhtä viattomasti ihmiseen, vaikka olis uskovainenkin. Hänkin voi mennä vikaan.
Päivämiehessä oli kirjoitus, että täällä on lasten kengissä kuljettu.
Sen uskonkin, mutta koska muuallakin on ollut väärää henkeä, uskon, että se sama henki leviää muillekin paikkakunnille, kun ollaan samojen henkilöiden kanssa aina. - kicki112
onkin kirjoitti:
tosi "luotettava" lähde.pasltan osoite on?
- varmaan
onkin kirjoitti:
tosi "luotettava" lähde.koskaan olekaan tapahtunut sellaista.
Huomaatko, että Kicki kirjoitti omasta henkilökohtaisesta tapahtumasta elämässään. Sitä ei voi mitätöidä. - kicki112
kicki112 kirjoitti:
pasltan osoite on?
mutta en voi olla väärän puolellakaan silloinkaan, vaikka olis uskovaisestakin kysymys.
- yhtä sun
varmaan kirjoitti:
koskaan olekaan tapahtunut sellaista.
Huomaatko, että Kicki kirjoitti omasta henkilökohtaisesta tapahtumasta elämässään. Sitä ei voi mitätöidä.toista ko. tapauksesta, jota sinä et tiedä, en paikalla olleena, vaan luotettavien välikäsien kautta. Juoruista ei ole kysymys, vaan mm. ko. henkilön omien lasten todistajanlausunnoista oikeudessa. Joskus tekisi mieli läjäyttää täyslaidallinen hänen omakuvansa kiillotuksen ällöttäessä, mutta olkoon. Tiedän ja pidän omana tietonani, koska linja on se, ettei anteeksiannettuja asioita levitellä. Niin suurta syntiä ihminen ei voi tehdä, etteikö sidotuksi joutuminen tekisi hänestä Suomi24:ssa pyhimystä.
- tuomita
yhtä sun kirjoitti:
toista ko. tapauksesta, jota sinä et tiedä, en paikalla olleena, vaan luotettavien välikäsien kautta. Juoruista ei ole kysymys, vaan mm. ko. henkilön omien lasten todistajanlausunnoista oikeudessa. Joskus tekisi mieli läjäyttää täyslaidallinen hänen omakuvansa kiillotuksen ällöttäessä, mutta olkoon. Tiedän ja pidän omana tietonani, koska linja on se, ettei anteeksiannettuja asioita levitellä. Niin suurta syntiä ihminen ei voi tehdä, etteikö sidotuksi joutuminen tekisi hänestä Suomi24:ssa pyhimystä.
hannestapanin! Itse sinä vastaat siitäkin. Tiedät varmaan, ovatko muut häneen oikein suhtautuneet.
Mutta älä tuomitse Kickiä.
Minulle herää rakkaus ja myötätunto.
Hänellä on herkkä omatunto! Hän tarvitseisi läheistensä rakkautta ja kokemusta siitä, että Jumala ja lähimmäiset rakastavat häntä. Siitä hän saisi voimaa, eikä enää joutuisi kiistoihin. - tuomitkoon
tuomita kirjoitti:
hannestapanin! Itse sinä vastaat siitäkin. Tiedät varmaan, ovatko muut häneen oikein suhtautuneet.
Mutta älä tuomitse Kickiä.
Minulle herää rakkaus ja myötätunto.
Hänellä on herkkä omatunto! Hän tarvitseisi läheistensä rakkautta ja kokemusta siitä, että Jumala ja lähimmäiset rakastavat häntä. Siitä hän saisi voimaa, eikä enää joutuisi kiistoihin.viimeisellä tuomiolla, se ei ole minun duunini. Uskovaisen tehtävä on varoittaa, nuhdella, rohkaista, neuvoa, lohduttaa, päästää ja sitoa - yhdessä seurakunnan kanssa.
Kickille toivon anteeksiantavaa mieltä kaikkia taitamattomuuksia kohtaan sekä Jumalan sanan nälkää omassa kotiseurakunnassa. Rukoilen Kickin puolesta.
Sen sijaan on sellaisia ihmisiä, joiden puolesta rukoilemistakin pidän täysin turhana ja hyödyttömänä.
1. Joh. 15:16 Jos joku näkee veljensä tekevän jonkun synnin, ei kuolemaan, hän rukoilkaan, niin hän on antava niille elämän, jotka syntiä tekevät, ei kuolemaan. Jos synti on kuolemaan: senkaltaisista en minä sano, että joku rukoilis. - haluaa pelastua!
tuomitkoon kirjoitti:
viimeisellä tuomiolla, se ei ole minun duunini. Uskovaisen tehtävä on varoittaa, nuhdella, rohkaista, neuvoa, lohduttaa, päästää ja sitoa - yhdessä seurakunnan kanssa.
Kickille toivon anteeksiantavaa mieltä kaikkia taitamattomuuksia kohtaan sekä Jumalan sanan nälkää omassa kotiseurakunnassa. Rukoilen Kickin puolesta.
Sen sijaan on sellaisia ihmisiä, joiden puolesta rukoilemistakin pidän täysin turhana ja hyödyttömänä.
1. Joh. 15:16 Jos joku näkee veljensä tekevän jonkun synnin, ei kuolemaan, hän rukoilkaan, niin hän on antava niille elämän, jotka syntiä tekevät, ei kuolemaan. Jos synti on kuolemaan: senkaltaisista en minä sano, että joku rukoilis.Te muut vain pörhistelette höyheniänne hänen edessään ollaksenne jotakin.
Jumala tarjoaa pelastustaan myös taitamattomille luonteille. Uskon, että Kicki tuntee omat syntinsä. - haluaa, ja
haluaa pelastua! kirjoitti:
Te muut vain pörhistelette höyheniänne hänen edessään ollaksenne jotakin.
Jumala tarjoaa pelastustaan myös taitamattomille luonteille. Uskon, että Kicki tuntee omat syntinsä.siksi rukoilen Kickin puolesta, että hänellä säilyisi tai hänelle muodostuisi uudelleen elävä seurakuntayhteys.
Taitamattomia ollaan kaikki, rintaa ei ole vara röyhistellä kellään.
Kenellä on varaa hakata rintaansa tyytyväisenä: "Onneksi en ole sellainen fariseus niin kuin sinä!" Onko sinulla? - vain suojella
haluaa, ja kirjoitti:
siksi rukoilen Kickin puolesta, että hänellä säilyisi tai hänelle muodostuisi uudelleen elävä seurakuntayhteys.
Taitamattomia ollaan kaikki, rintaa ei ole vara röyhistellä kellään.
Kenellä on varaa hakata rintaansa tyytyväisenä: "Onneksi en ole sellainen fariseus niin kuin sinä!" Onko sinulla?Kickiä, ettette löisi kovin lujaa häntä Raamatulla ja hoitokokousopeillanne päähän.
Hämmästelen rakastamatonta ja tylyä asennettanne lähimmäisiin.
En ole onnistunut elämässäni mitenkään hyvin, mutta toki fariseuskin minustakin löytyy. Vielä tähän päivään asiti onen saattanut uskoa synnit anteeksi. - on varaa
vain suojella kirjoitti:
Kickiä, ettette löisi kovin lujaa häntä Raamatulla ja hoitokokousopeillanne päähän.
Hämmästelen rakastamatonta ja tylyä asennettanne lähimmäisiin.
En ole onnistunut elämässäni mitenkään hyvin, mutta toki fariseuskin minustakin löytyy. Vielä tähän päivään asiti onen saattanut uskoa synnit anteeksi."Hämmästelen rakastamatonta ja tylyä asennettanne lähimmäisiin."
nuhdella vl:ia?
Itse vl:na joudun vain toteamaan, että Jumala, armahda minua syntistä. Vielä on Jumalan armossa ollut varaa ja Jeesuksen veressä voimaa. - toivomassa
on varaa kirjoitti:
"Hämmästelen rakastamatonta ja tylyä asennettanne lähimmäisiin."
nuhdella vl:ia?
Itse vl:na joudun vain toteamaan, että Jumala, armahda minua syntistä. Vielä on Jumalan armossa ollut varaa ja Jeesuksen veressä voimaa.että Jumalan rakkaus heijastuisi enemmän lähmmäissuhteissanne.
Samaa olen pyytämässä tietysti omallekin kohdalleni.
Olen itse saanut osakseni uskovaisten rakkautta, kuuntelua ja kärsivällisyyttä, että tahtoisin sitä osoittaa toisillekin.
Jumalan Rauhan toivotuksella ! - nikille, yhtä sun toista
yhtä sun kirjoitti:
toista ko. tapauksesta, jota sinä et tiedä, en paikalla olleena, vaan luotettavien välikäsien kautta. Juoruista ei ole kysymys, vaan mm. ko. henkilön omien lasten todistajanlausunnoista oikeudessa. Joskus tekisi mieli läjäyttää täyslaidallinen hänen omakuvansa kiillotuksen ällöttäessä, mutta olkoon. Tiedän ja pidän omana tietonani, koska linja on se, ettei anteeksiannettuja asioita levitellä. Niin suurta syntiä ihminen ei voi tehdä, etteikö sidotuksi joutuminen tekisi hänestä Suomi24:ssa pyhimystä.
Ja onko ne lapset sitten aina oikeassa.
Tässä tapauksessa oli kyllä käynyt niin, että vanhemmat teki parannuksen ja luotti liikaa ihmiseen. Ja sanoivat, että vaikeusksita saa puhua, ja jos jotakin tulee saa sanoa, jos äitikin menee vikaan saa sanoa.
Lapset ymmärsivät väärin tämän asian, ja koko asia kieroutu.
Ja puhujatkin saivat lapset puhmaan, ja äiti luuli, että on ihan turvallista, kun lapset on uskovaisten kesken.
Mutta sitten alkoi paukkumaan. Ja kun alkoi tulla hoitokouksia, ja sellaista kovuutta mitä ei ymmärtänyt, äiti lähti hakemaan ulkopuolelta apua.
Eräskin vl.äiti meni ja sanoi tytölle, että jos sinulla on ongelmia, niin kerro minulle. Ja tyttöä pidettiin kolme viikkoa tämän perheen toimesta toisella paikkakunnalla.
Ja hoitkokous ätille, ja äiti haukuttiin puhujan toimesta hulluksi.
Silloin meni tämä äiti erään opettajan luokse, ja eikä jaksanut muuta kun nojasi seinään ja alkoi ääneen itkeä.
Opettaja sanoi, että ilmoittaako hän sossiaalilautakuntaa, äiti lupasi ilmoittaa.
Ja se oli tämän äitin luvalla, kun lapset vietiin, siihen asti kunnes asiat selviää.
Ja tämä puhuja kertoi vaikka mitä tästä äitistä, sosiaalilautakuntaan, ja kertoi, että äiti on vaikea ja isä on heikkö, mutta lapset on hienoja.
Sosiaalilautakunnasta tuli lausunto, että jos lapset on hienoja kyllä silloin on vanhemmatkin hienoja.
Ja sanoi, että lapsiin on vaikutettu.
Heitä kehuttiin aina, ja kun he osasivat soittaa jne.
Ja tässä on yrietty vaan saada lapsia ympärille ehkä tietämättä.
ja psykologi sanoi, että ensin saadaan ihminen puhumaan ja sitten on tällaiset seurauksena.
Siinä on yks ja toinen vaan syytellyt toisia. - trage-
nikille, yhtä sun toista kirjoitti:
Tässä tapauksessa oli kyllä käynyt niin, että vanhemmat teki parannuksen ja luotti liikaa ihmiseen. Ja sanoivat, että vaikeusksita saa puhua, ja jos jotakin tulee saa sanoa, jos äitikin menee vikaan saa sanoa.
Ja puhujatkin saivat lapset puhmaan, ja äiti luuli, että on ihan turvallista, kun lapset on uskovaisten kesken.
Mutta sitten alkoi paukkumaan. Ja kun alkoi tulla hoitokouksia, ja sellaista kovuutta mitä ei ymmärtänyt, äiti lähti hakemaan ulkopuolelta apua.
Eräskin vl.äiti meni ja sanoi tytölle, että jos sinulla on ongelmia, niin kerro minulle. Ja tyttöä pidettiin kolme viikkoa tämän perheen toimesta toisella paikkakunnalla.
Silloin meni tämä äiti erään opettajan luokse, ja eikä jaksanut muuta kun nojasi seinään ja alkoi ääneen itkeä.
Opettaja sanoi, että ilmoittaako hän sossiaalilautakuntaa, äiti lupasi ilmoittaa.
Ja se oli tämän äitin luvalla, kun lapset vietiin, siihen asti kunnes asiat selviää.
Ja tämä puhuja kertoi vaikka mitä tästä äitistä, sosiaalilautakuntaan, ja kertoi, että äiti on vaikea ja isä on heikkö, mutta lapset on hienoja.
Sosiaalilautakunnasta tuli lausunto, että jos lapset on hienoja kyllä silloin on vanhemmatkin hienoja.
ja psykologi sanoi, että ensin saadaan ihminen puhumaan ja sitten on tällaiset seurauksena.
Siinä on yks ja toinen vaan syytellyt toisia.dia. Ei jauheta enää. Osalliset ovat jo liikaa kärsineet.
- kuitenkin
toivomassa kirjoitti:
että Jumalan rakkaus heijastuisi enemmän lähmmäissuhteissanne.
Samaa olen pyytämässä tietysti omallekin kohdalleni.
Olen itse saanut osakseni uskovaisten rakkautta, kuuntelua ja kärsivällisyyttä, että tahtoisin sitä osoittaa toisillekin.
Jumalan Rauhan toivotuksella !toivot sitä vl:ien kohdalle, koska mielestäsi olet kuitenkin sentään vl:ia paremmin onnistunut lähimmäissuhteissasi? Tarkoitatko "rakkaudettomuudella" sitä, että ihmistä nuhdellaan synnistä?
Itse olen saanut osakseni uskovaisten huolenpitoa, puhuttelua ja ennen kaikkea evankeliumia, jossa syntinen on maan päällä tapahtuvalla päästön sanalla taivaassa päästetty synneistään. Myös itse olen omalta puolelta saastaisena, mutta kuitenkin samalla kertaa pyhänä, saanut olla toimittamassa tätä pyhää tehtävää, josta maailma ei mitään ymmärrä.
Voi miten Jumalan lasten joukko, jota sinä nimität rakkaudettomaksi ja tylyksi ja ties miksi, näyttyykään enkelien ja saattomiesten joukkona minulle. Vaikka he omalta puoleltaan ovat viallisia, puuttuvaisia, virheellisiä, taitamattomia. Jeesuksen veri saa siinä joukossa puhdistaa kaikesta synnistä.
Syytä rakkaudettomuudesta minua, mutta jätä muut Karitsan verellä lunastetusta Siionin ostolaumasta syytöstesi ulkopuolelle. Minä näen heidän hyvät tekonsa, miksi et sinä? - nikki. yhtä sun toista
yhtä sun kirjoitti:
Tätä äitiä kehotettiin tekemään ilmoitus, ja tekemään vastahyökkäys.
Mutta tämä äiti ei halunnut väärillä aseilla sotia, vaan kaikesta huolimatta halusi odottaa...
Eipä ole Otsikolla Tiedänpä yhtä sun toista, muuta kun hyvin armoton sydän, eikä oikea vastaa.
Et varmaan ole oikea vl Ei oikea uskon henki ainakaan vastaa.
Minäkin tiedän sen verran, että kaikki mikä särkee yhteistä rakkautta, on synti.
Ja älä sano väärää todistusta lähimmmäsiestä, sekään ei ole muuta kun syntiä.
Jospa tekisit parannuksen, että olet astunut syyttäjän saappaisiin ja valvot toisten ihmisten asioissa. Se valvomapaikka kun pitäis olla omassa sydämessä.
Ja nämä asiat Ei tomi näin, että juorujen perusteella toimitaan. Sillä sitähän se on vaikka sen kiellätkin.
Et vaan ymmärä asioita, ja silloin ei pitäsi työntää sormia toisten asioihin,
Eikä nämä asiat toimi oikein, että et ole ollut itse edes paikan päällä näkemässä tätä tilannetta, vaan nimenomaan juorujen perusteella tuomitset ihmisen.
Sellainen omahyvyys ja omavanhurskaus paistaa selvästi kirjoituksistasi, jota Jeesuskaan ei hyväksynyt.
Ja toisten asioiden väärin valvominen ei ole muuta kuin sitä, josta Jeesus rikkaalle miehellekin sanoi, että mene ja myy kaikki, niin sinulla on oleva tavara taivaassa.
Mene ja myy sinäkin kaikki, sinulta puuttuu synnintunto, ja se armottomuus on vierasta Jumalan valtakunnassa, mikä henkii kirjoituksistasi.
Se on väärästä hengestä lähtevää.
Niitä on paljon jotka teke tällaista myyrän työtä laillasi.
Minulla on kuitenkin varma tieto, että muuallakaan näissä jotka on valvonut tässä asiassa väärin ja josta olet MUKA saanut varmaa tietoa.
Voin sanoa, että se ei ole varmaaa tietoa, vaan juoruja,ja ei ole edes asianomaisen kanssa kesksustellut.
Viranomaisten taholta tuli lausunto, että nämä lapset on saaneet enemmän, kuin normaalisti. - ihan sen takia
nikki. yhtä sun toista kirjoitti:
Tätä äitiä kehotettiin tekemään ilmoitus, ja tekemään vastahyökkäys.
Mutta tämä äiti ei halunnut väärillä aseilla sotia, vaan kaikesta huolimatta halusi odottaa...
Eipä ole Otsikolla Tiedänpä yhtä sun toista, muuta kun hyvin armoton sydän, eikä oikea vastaa.
Et varmaan ole oikea vl Ei oikea uskon henki ainakaan vastaa.
Minäkin tiedän sen verran, että kaikki mikä särkee yhteistä rakkautta, on synti.
Ja älä sano väärää todistusta lähimmmäsiestä, sekään ei ole muuta kun syntiä.
Jospa tekisit parannuksen, että olet astunut syyttäjän saappaisiin ja valvot toisten ihmisten asioissa. Se valvomapaikka kun pitäis olla omassa sydämessä.
Ja nämä asiat Ei tomi näin, että juorujen perusteella toimitaan. Sillä sitähän se on vaikka sen kiellätkin.
Et vaan ymmärä asioita, ja silloin ei pitäsi työntää sormia toisten asioihin,
Eikä nämä asiat toimi oikein, että et ole ollut itse edes paikan päällä näkemässä tätä tilannetta, vaan nimenomaan juorujen perusteella tuomitset ihmisen.
Sellainen omahyvyys ja omavanhurskaus paistaa selvästi kirjoituksistasi, jota Jeesuskaan ei hyväksynyt.
Ja toisten asioiden väärin valvominen ei ole muuta kuin sitä, josta Jeesus rikkaalle miehellekin sanoi, että mene ja myy kaikki, niin sinulla on oleva tavara taivaassa.
Mene ja myy sinäkin kaikki, sinulta puuttuu synnintunto, ja se armottomuus on vierasta Jumalan valtakunnassa, mikä henkii kirjoituksistasi.
Se on väärästä hengestä lähtevää.
Niitä on paljon jotka teke tällaista myyrän työtä laillasi.
Minulla on kuitenkin varma tieto, että muuallakaan näissä jotka on valvonut tässä asiassa väärin ja josta olet MUKA saanut varmaa tietoa.
Voin sanoa, että se ei ole varmaaa tietoa, vaan juoruja,ja ei ole edes asianomaisen kanssa kesksustellut.
Viranomaisten taholta tuli lausunto, että nämä lapset on saaneet enemmän, kuin normaalisti.ihmisiä Suomeen, kun tämä on niin erillään muista, ja että täällä tulee siksi ihan mitä vaan.
Eräskin sanoi, että "täällä potkitaan ihmistä ihan kun vierasta sikaa."
Et sinä voi "Tiedänpä yhtä sun toista"
tämän päähän rakentaa, se on sielunvihollisesta lähtevä ja yhteistä rakkautta särkvää henkeä.
Ja tämä ei ole tieto uskoa.
Jospa teksit seurakunnan edessä vääräst hengestä paranuksen, se väärä henki lähtis sillä.
Jos et tässä ymmärrä tätä, toivottavsti seurakunta hoitaa sinut, ja nin varmasti tekeekin, jos puheet ei muutu.
Ne ei vastaa oikein uskonhenkeen.
Täällä voit ilman nimimerkkiä puhua, mutta Jumalaa et voi pettää. Muista se!
Sielunvihollinen on varastanut sinulta synnit, siitä nämä sinun puheet johtuu. - Aiemman kirjoittaja.
nikille, yhtä sun toista kirjoitti:
Siinä on yks ja toinen vaan syytellyt toisia.En siis kirjoittanut aiempaa K:sta, vaan toisesta.
- onnistunut, mutta
kuitenkin kirjoitti:
toivot sitä vl:ien kohdalle, koska mielestäsi olet kuitenkin sentään vl:ia paremmin onnistunut lähimmäissuhteissasi? Tarkoitatko "rakkaudettomuudella" sitä, että ihmistä nuhdellaan synnistä?
Itse olen saanut osakseni uskovaisten huolenpitoa, puhuttelua ja ennen kaikkea evankeliumia, jossa syntinen on maan päällä tapahtuvalla päästön sanalla taivaassa päästetty synneistään. Myös itse olen omalta puolelta saastaisena, mutta kuitenkin samalla kertaa pyhänä, saanut olla toimittamassa tätä pyhää tehtävää, josta maailma ei mitään ymmärrä.
Voi miten Jumalan lasten joukko, jota sinä nimität rakkaudettomaksi ja tylyksi ja ties miksi, näyttyykään enkelien ja saattomiesten joukkona minulle. Vaikka he omalta puoleltaan ovat viallisia, puuttuvaisia, virheellisiä, taitamattomia. Jeesuksen veri saa siinä joukossa puhdistaa kaikesta synnistä.
Syytä rakkaudettomuudesta minua, mutta jätä muut Karitsan verellä lunastetusta Siionin ostolaumasta syytöstesi ulkopuolelle. Minä näen heidän hyvät tekonsa, miksi et sinä?haluan, että suhtautuisitte rakastavasti myös Kickiin.
Myöskään Hannestapanin yletön mollaaminen ei tunnu mukavalta olkoonpa siihen sitten syytä tai ei. - saavat
onnistunut, mutta kirjoitti:
haluan, että suhtautuisitte rakastavasti myös Kickiin.
Myöskään Hannestapanin yletön mollaaminen ei tunnu mukavalta olkoonpa siihen sitten syytä tai ei.Jumalan valtakunnassa aina kaikki synnit anteeksi.
- saat
saavat kirjoitti:
Jumalan valtakunnassa aina kaikki synnit anteeksi.
sinäkin uskoa kaikki syntisi anteeksi Herran Jeesuksen Pyhässä ja viattomassa veressä. Usko vain aivan iloon ja vapauteen asti.
Jumalan Rauhaa ! - ei ole esiintynyt,
onnistunut, mutta kirjoitti:
haluan, että suhtautuisitte rakastavasti myös Kickiin.
Myöskään Hannestapanin yletön mollaaminen ei tunnu mukavalta olkoonpa siihen sitten syytä tai ei."Myöskään Hannestapanin yletön mollaaminen ei tunnu mukavalta olkoonpa siihen sitten syytä tai ei."
vaikka, kuten tiedät, hän ei ole ollut uskovaisia kohtaan yhtä armollinen. - asettua
ei ole esiintynyt, kirjoitti:
"Myöskään Hannestapanin yletön mollaaminen ei tunnu mukavalta olkoonpa siihen sitten syytä tai ei."
vaikka, kuten tiedät, hän ei ole ollut uskovaisia kohtaan yhtä armollinen.kummankaan osapuolen puolelle.
Mutta, jos saatamme kestää meihin kohdistuneen arvostelun vastaamatta siihen provosoituen , on jo paljon voitettu.
Kun, (tai jos), Jumalan rakkaus pääsee lämmittämään osapuolten sydämiä, niin pahatkin asiat häipyvät armon ja laupeuden mereen.
Olkoonpa rikkeet kenen tahansa. Tutkikoon kukin oman kohtansa.
Toivon Jumalan johdatusta asioihin! - ja , niin..
yhtä sun kirjoitti:
Tuo yllä oleva Kysymys oli
Otsikolle Tiedänpä nimimerkki:yhtä sun
Uskallan epäillä, että ei yhtään. Yhtä epäkypsiltä ja lapsellisilta kuullostaa nämä sinun mielipiteet.
>>>Ja koirat nuoli heidän haavoja.>>>
Näin olet joutunut koiran asemaan otsikko Tiedänpä.
Koiran virka on haukkua toisia. Mutta niissä ei vaikuta Jumalan henki, vaan me palvelee sielunvihollista ja sielunvihollisen tarkotusperiä.
Oletkohan edes vl, otsikko Tiedänpä nimimerkki: yhtä sun toista.
Uskallan ainakin epäillä, että omat asiat eiainakaan ole kunnossa, niin vieras henki vastaa kirjoituksistasi.
Jos olet, niin paljastat itse itsesi, että miten sitä väärää ja armotonta henkeä on taas liikkellä.
Ja että ne hoitokokukset on tarpeellsia ja sinuakin varten, jos ei puheet muutu.
Kuten eäs puhuja sanoi, että se väärä henkinen ihminen ilmaisee itse itsenäs. Nyt tämäkin asia kirkastui mitä tämä puhuja tällä tahtoi sanoa.
Puhutpa nyt miten vaan, puhut itsäsi vastaan.
Tee parannus omista synneistäsi. Sinulla itsellä ei ole syntiä, ja sen vuoksi et voi olla oikealla paikalla.Koska Jeeusus on vaan syntisiä varten.
Ja vielä julkinen parannus täällä, että viot toisia ihmisiä, ja puhut heistä pahaa. Sitähän se on, vaikka kuinka yrität hienolla nimellä esittää asian ja kaunistella totutta.
Ja oletko koskaan kuullut, kun puhujat on sanoneet, että monesti ne lapset ymmärtää omia vanhempia sitten vasta kun ne on kuolleet.
Ja kun niitä kertojia on ollut minullekin, kaikenlaisia, on ollut puhujien lapsia, jotka on sanoneet yhtä sun toista. En ole uskaltanut ottaa kantaa, vaikka olen nähnyt itsekin asioita.
Mutta jos olen vahingossa kallistunut vähääkään sanomaan jotakin väärin, se omatunto on heti muistuttanut siitä.
Ja ei näissä perheissä ole sen kummempaa ollut kun tässä perheessäkään,mitä arvostelet.
Joissakin perheissä tekee lapset itsemurhia, vaikka on puhuien lapsia,mistä luulet sen sitten johtuvan?
Kerran sanoin eräälle nuorelle, että ne teidän lapset kohtelee teitä, sammalla tavalla kun te kohtelette omia vanhempia.
Myöhemminh tämä ihminen kertoi, että hänellä on hyvät välit äitinsä kanssa.
En nyt jaksa kovin virheitä korjailla, kuhan näistä viesteistä ymmärtääs en pääasian. - Tiedänpä yhtä sun toista.
ja , niin.. kirjoitti:
Tuo yllä oleva Kysymys oli
Otsikolle Tiedänpä nimimerkki:yhtä sun
Uskallan epäillä, että ei yhtään. Yhtä epäkypsiltä ja lapsellisilta kuullostaa nämä sinun mielipiteet.
>>>Ja koirat nuoli heidän haavoja.>>>
Näin olet joutunut koiran asemaan otsikko Tiedänpä.
Koiran virka on haukkua toisia. Mutta niissä ei vaikuta Jumalan henki, vaan me palvelee sielunvihollista ja sielunvihollisen tarkotusperiä.
Oletkohan edes vl, otsikko Tiedänpä nimimerkki: yhtä sun toista.
Uskallan ainakin epäillä, että omat asiat eiainakaan ole kunnossa, niin vieras henki vastaa kirjoituksistasi.
Jos olet, niin paljastat itse itsesi, että miten sitä väärää ja armotonta henkeä on taas liikkellä.
Ja että ne hoitokokukset on tarpeellsia ja sinuakin varten, jos ei puheet muutu.
Kuten eäs puhuja sanoi, että se väärä henkinen ihminen ilmaisee itse itsenäs. Nyt tämäkin asia kirkastui mitä tämä puhuja tällä tahtoi sanoa.
Puhutpa nyt miten vaan, puhut itsäsi vastaan.
Tee parannus omista synneistäsi. Sinulla itsellä ei ole syntiä, ja sen vuoksi et voi olla oikealla paikalla.Koska Jeeusus on vaan syntisiä varten.
Ja vielä julkinen parannus täällä, että viot toisia ihmisiä, ja puhut heistä pahaa. Sitähän se on, vaikka kuinka yrität hienolla nimellä esittää asian ja kaunistella totutta.
Ja oletko koskaan kuullut, kun puhujat on sanoneet, että monesti ne lapset ymmärtää omia vanhempia sitten vasta kun ne on kuolleet.
Ja kun niitä kertojia on ollut minullekin, kaikenlaisia, on ollut puhujien lapsia, jotka on sanoneet yhtä sun toista. En ole uskaltanut ottaa kantaa, vaikka olen nähnyt itsekin asioita.
Mutta jos olen vahingossa kallistunut vähääkään sanomaan jotakin väärin, se omatunto on heti muistuttanut siitä.
Ja ei näissä perheissä ole sen kummempaa ollut kun tässä perheessäkään,mitä arvostelet.
Joissakin perheissä tekee lapset itsemurhia, vaikka on puhuien lapsia,mistä luulet sen sitten johtuvan?
Kerran sanoin eräälle nuorelle, että ne teidän lapset kohtelee teitä, sammalla tavalla kun te kohtelette omia vanhempia.
Myöhemminh tämä ihminen kertoi, että hänellä on hyvät välit äitinsä kanssa.
En nyt jaksa kovin virheitä korjailla, kuhan näistä viesteistä ymmärtääs en pääasian.En kirjoittanut sinusta!
- Ei ole oikein
Tiedänpä yhtä sun toista. kirjoitti:
En kirjoittanut sinusta!
liian armoton henki.
- Aatteen mies.
kaikkea. Kun toimitaan aatteen puolesta, ei voi sallia toisen aatteen puolesta tehtävää myyräntyötä.
Luottamustehtäviin valituilta edellytän, että he noudattavat erityistä tarkkaavaisuutta aatteen vaalimisessa.- kicki112
että olin vaistonnut, että jotakin on ilmassa, jota ei itse ymmärtänyt.
Ja siitä joutui maksamaan, että ei ymmärtänyt kaikkea.
Ja kun niitä pahanpuhumisia tuli toisista, ja näistä puhuistakin puhuttiin ja arvosteltiin, yritin olla hiljaa, sillä tavalla, että en sanonut nimiä enkä kertonut toisille. En halunut olla ainakan tieten tahtoen pahan puhuja.
Se olis ollut mielestäni juoruamista,mutta yritin kysyä, että saako uskovainen ihminen tehdä näin?
Enhän tiennyt kaikkea oli niin paljon kaikkea, ja sitä voitiin tuoda uskovaisen puoleltakin, ja puhua minulle eri asioista.
Ja jouduin monenlaisten vaikeitten asioiden kanssa tekemisiin. Ja kun luotin puhujaan, ja kerroin hänelle näistä puhujille, minut otettiin siitäkin kiinni.
Nyt puhuja sanoi, etä koska minulla on aina näin vaikeaa, että minulla täytyi olla väärä henki.
Ja nyt tiedän sitten selityksen näihinkin asiohin, että tämä yksikin ihminen jonka kanssa jouduin olemaan aina tekemisissä ja olin aika läheinen hänelle, sitähän on sukulais-suhteitakin ja voi olla meiläläisissä vaikeita luonteitakin.
Olen silti yrittänyt ymmärtää...
Minulle sanoi eräs lähisukulainen, että Kicki, ei liian hyvä sydän...
- kicki112
mitä olen kokenut, hän kysyi, että enkö ole näitä asioita ennen kertonut. Vastasin että en.
Mutta näin miten vihaseksi hän tuli.
Mutta ne asiat menee aikanaan tasapainoon.
Ja tietenkin heidän täyyy toimia omien etujen mukaisesti, kun kysyin yksityisesti tätä asiaa viestin poistosta sieltä vastattiin, että asiat on palstanpitjäien vastuulla.
Siläpä en halua palstaa, koska en halua niin suurta vastuuta. Mutta sillä voin tämän verran vielä täällä kirjoittaa tai ehkä jotakin,koska tiedän,että voin ottaa nämä viestit pois.- kicki112
aina tehdä .
Sillä minä olen ajatellut ja halunnutkin olla yksin, ja perheeni kanssa vaan, että ei tule enää lisää sellaista, mitä ei jaksa vastaanottaa.
Olen nähnyt, että niitä todellisia ystäviä voi olla kuitenkin aika vähän, oli uskovainen tai ei. Samanlaisia voi ihmisinä olla monessa eri asiassa,
Mutta olen jaksanut selvittä itselle monia asioita jonka vuoksi voin olla ja on syytäkin olla melko tyytyväinen.
Ja siinä on tietenkin omaa miestäkin tarvittu.
Ja sitä voi kumpikin auttaa toisia tällaisissa asioissa.Kunhan sitä ei tue toista väärässä asiassa. - Heräsi kysymyksiä
Minulla heräsi kysymyksiä mieleen tuossa kun luin kirjoittamasi kokemukset ja tapahtumat...
Sinun ei tarvitse vastata minkä ikäinen olet, mutta vanhempani ovat 50-60-vuotiaita.
Olen usein ihmetellyt miksi he ovat hirveän tiukasti suojelleet ettei meidän perheestä pääse asioita leviämään minnekään ja varovat kauheasti uskovaisia ihmisiä (ovat aina tehneet niin). Ja lapsuudesta lähtien on jäänyt sellainen varovainen olo kuin kokoajan oltaisiin valppaina ja että ulospäin näytetään varmasti uskovaisilta eikä koskaan tosissaan olla rennosti uskovien joukossa. Erityisesti äitini on tällainen, ehkä se saattaa vaan hänessä herkemmin ilmetä kuin isässäni.
Mutta usein mietin, onko heille voinut jotain tapahtua kun he noin kauhean varovasti eläneet....
Kaikin keinoin he ovat estäneet ettemme hirveästi ole olleet epäuskovaisten kanssa ja sukulaisten jotka eivät ole olleet enää uskovaisia, niin heidän kanssaan ei ole saanut olla missään tekemisissä...
Tuntuu niin surulliselta välillä kun vanhemmat ei suostu mitään kertomaan. On ikävää että itselle jää aina sellainen kysymysmerkki, että mikä heillä on, minkälaisia omat vanhempani oikeasti ovat... - että Jumala
kicki112 kirjoitti:
aina tehdä .
Sillä minä olen ajatellut ja halunnutkin olla yksin, ja perheeni kanssa vaan, että ei tule enää lisää sellaista, mitä ei jaksa vastaanottaa.
Olen nähnyt, että niitä todellisia ystäviä voi olla kuitenkin aika vähän, oli uskovainen tai ei. Samanlaisia voi ihmisinä olla monessa eri asiassa,
Mutta olen jaksanut selvittä itselle monia asioita jonka vuoksi voin olla ja on syytäkin olla melko tyytyväinen.
Ja siinä on tietenkin omaa miestäkin tarvittu.
Ja sitä voi kumpikin auttaa toisia tällaisissa asioissa.Kunhan sitä ei tue toista väärässä asiassa.johdattaa perhettänne.
Asioita voi arvioida aamatun valossa! JR perheellenne! - Tietokilpailukysymys
Heräsi kysymyksiä kirjoitti:
Minulla heräsi kysymyksiä mieleen tuossa kun luin kirjoittamasi kokemukset ja tapahtumat...
Sinun ei tarvitse vastata minkä ikäinen olet, mutta vanhempani ovat 50-60-vuotiaita.
Olen usein ihmetellyt miksi he ovat hirveän tiukasti suojelleet ettei meidän perheestä pääse asioita leviämään minnekään ja varovat kauheasti uskovaisia ihmisiä (ovat aina tehneet niin). Ja lapsuudesta lähtien on jäänyt sellainen varovainen olo kuin kokoajan oltaisiin valppaina ja että ulospäin näytetään varmasti uskovaisilta eikä koskaan tosissaan olla rennosti uskovien joukossa. Erityisesti äitini on tällainen, ehkä se saattaa vaan hänessä herkemmin ilmetä kuin isässäni.
Mutta usein mietin, onko heille voinut jotain tapahtua kun he noin kauhean varovasti eläneet....
Kaikin keinoin he ovat estäneet ettemme hirveästi ole olleet epäuskovaisten kanssa ja sukulaisten jotka eivät ole olleet enää uskovaisia, niin heidän kanssaan ei ole saanut olla missään tekemisissä...
Tuntuu niin surulliselta välillä kun vanhemmat ei suostu mitään kertomaan. On ikävää että itselle jää aina sellainen kysymysmerkki, että mikä heillä on, minkälaisia omat vanhempani oikeasti ovat..."Kaikin keinoin he ovat estäneet ettemme hirveästi ole olleet epäuskovaisten kanssa"
feikin ylläolevasta lauseesta? Tietokilpailukysymys kirjoitti:
"Kaikin keinoin he ovat estäneet ettemme hirveästi ole olleet epäuskovaisten kanssa"
feikin ylläolevasta lauseesta?"epäuskovaisten"
Me "aidot" sanoisimme: Epäuskoisten..- Tuomiokapituli.
Devoit kirjoitti:
"epäuskovaisten"
Me "aidot" sanoisimme: Epäuskoisten..Se selvimpänä!
Tuntuu niin surulliselta välillä kun vanhemmat ei suostu mitään kertomaan. On ikävää että itselle jää aina sellainen kysymysmerkki, että mikä heillä on, minkälaisia omat vanhempani oikeasti ovat...On hienoa, että kickikin lopulta uskaltaa purkaa omia hoitokokoustraumojaan. Näitä samoja traumoja on tälläkin palstalla purkanut moni muukin, samoin Mopin palstalla.
Itsekin olen elänyt todeksi nuo paljonpuhutut hoitokokousajat. Niin ovat varmaan vanhempasikin.
Jokainen joutui silloin valitsemaan puolensa: Joko muutat entisen uskonkäsitysesi tai joudut ulos siionista. Muita vaihtoehtoja ei annettu.
Hyvin monet valitsivat pienemmän pahan eli myöntyivät uuteen opetukseen muodollisesti, mutta sydämessään uskoivat kuten aiemminkin.
Useimmille lienee ollut raskainta ystävyys- ja sukulaissuhteiden katkaiseminen, johon heidät pakotettiin. Sisäisen kärsimyksen ja tuskan ovat kaikki joutuneet pitämään sisällään vuosikymmenien ajan. Vasta viimeaikoina nettikeskusteluissa on ollut mahdollista purkaa näitä kokemuksia ja traumoja, kuten kickikin vasta nyt uskaltaa tehdä.- on tietysti
Tuomiokapituli. kirjoitti:
Se selvimpänä!
ottaa selvää onko kirjoittaja vl vai ei ! Vl käyttää sanontaa uskoton eikä epäuskovainen.
Mutta miksi puutut moiseen asiaan.
Kirjoittajan vanhemmat ovat vl:ä. Kirjoittaja on lähimmäisesi.
Vastaa hänelle ystävällisesti ja rakastavasti. Hän on yhtä arvokas Jumalan edessä kuin sinäkin. - Tuomiokapituli.
on tietysti kirjoitti:
ottaa selvää onko kirjoittaja vl vai ei ! Vl käyttää sanontaa uskoton eikä epäuskovainen.
Mutta miksi puutut moiseen asiaan.
Kirjoittajan vanhemmat ovat vl:ä. Kirjoittaja on lähimmäisesi.
Vastaa hänelle ystävällisesti ja rakastavasti. Hän on yhtä arvokas Jumalan edessä kuin sinäkin.Enkä jaksa aina olla vain ystävällinen feikeille. Jumala olkoon minulle armollinen, etten aina jaksa pelata tätä peliä feikkien säännöillä.
- feikkaajako, mitä??
Tuntuu niin surulliselta välillä kun vanhemmat ei suostu mitään kertomaan. On ikävää että itselle jää aina sellainen kysymysmerkki, että mikä heillä on, minkälaisia omat vanhempani oikeasti ovat...Miksi keskitytte epäolennaiseen? Pystyttäkö siihen vastaamaan, melko varmasti ette.
Miksi päättelette teksistäni olenko feikkaaja vai en? Kolahtaako jotenkin kirjoitukseni epämukavaksi ja miksi niin? Mieti sitä edes omassa päässäsi.
Kun puhun uskovainen, tarkoitan vanhoillislestadiolaisia, koska minulle on niin pienestä opetettu. Se ei välttämättä tarkoita kuitenkaan sitä ettenkö pitäisi muita ihmisiä uskovaisina. Itseasiassa en edes koe että se olisi ensinnäkään minun tehtäväni. feikkaajako, mitä?? kirjoitti:
Miksi keskitytte epäolennaiseen? Pystyttäkö siihen vastaamaan, melko varmasti ette.
Miksi päättelette teksistäni olenko feikkaaja vai en? Kolahtaako jotenkin kirjoitukseni epämukavaksi ja miksi niin? Mieti sitä edes omassa päässäsi.
Kun puhun uskovainen, tarkoitan vanhoillislestadiolaisia, koska minulle on niin pienestä opetettu. Se ei välttämättä tarkoita kuitenkaan sitä ettenkö pitäisi muita ihmisiä uskovaisina. Itseasiassa en edes koe että se olisi ensinnäkään minun tehtäväni.En kirjoitukseesi ottanut kantaa. Minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa tarinaasi.
- .....kiitos!
Devoit kirjoitti:
En kirjoitukseesi ottanut kantaa. Minulla ei ole mitään vaikeuksia uskoa tarinaasi.
Pitää oikein kiittää.
Onko mielestäsi oikeaa sielunhoitoa sellainen, että ry:n johtokunta määrää kokousajankohdan ja velvoittaa jäsenet saapumaan kokoukseen ry:stä erottamisen uhalla ja vain "aatteelisista" syistä?
Näin on tapahtunut paljonkin. Raamatullista tällainen katumukseen pakottaminen ei käsittääkseni ole. Vai onko?- rämähti
vl-uudelleendelegointi päällensä, syntien-anto-lahko-opin lisäksi: maalliselle yhdistykselle kuuluu VAIN tilaisuuksien järjestäminen sekä tiloista huolehtiminen, kirjan- ja kahvinmyynti yms näperöinti, eikä mikään hengellinen toiminta tai sen johtaminen!
- tekee kaikkensa
saadakseen käännettyä hoitokokoukset omaksi edukseen. Entinen hoitomies kun on itsekin. Mukamaste aatteelista toimintaa.
- Sanan opetuss
olekkaan ensisijaista evankelioimisen lisäksi?!?
- uskon säilyttäminen,
joka on tärkeää!!
Aate on levittäminen ja säilyttäminen ! - aate
uskon säilyttäminen, kirjoitti:
joka on tärkeää!!
Aate on levittäminen ja säilyttäminen !Se on tämän maailman hengestä lähtevä ilmaus.
- ol kirjottanu
aate kirjoitti:
Se on tämän maailman hengestä lähtevä ilmaus.
niin. Hän on vakaa ristitty! Aatteelline yhistys...
aate kirjoitti:
lukiessani Taavetin selostusta ry:n johtokunnan tehtävistä. Olen samaa mieltä, että aate on maallinen ihanne.
En minäkään ole aikaisemmin kuullut puhuttavan uskosta aatteena.
Toisaalta Taavetin sanomaksi sopiikin, koska hänelle seurakunta on kaikki kaikessa, Jumalana niin maallisissa kuin hengellisissäkin asioissa.
Tästäpä tulikin mieleeni, että O.M:n kanssa väännettiin jokin aika sitten kättä vl-elämäntapasäännöistä. Hän oli vakaasti sitä mieltä, että ne ovat vain pelkkiä symboleita. Olin itse sitä mieltä, että niiden merkitys on jonkin verran suurempi vl-opetuksessa. Yhteisymmärrys jäi löytymättä siinä asiassa.- aaate
aate kirjoitti:
on sit kaikkea, mikä kertyy sen varsinaisen uskon eli ytimen ympärille toimintana ja tapoina, jotka ylläpitää porukan yhtenäisyyttä ja tavallaan viestii ulkopuolisille, että tuossa on jokin porukka. Jos ei olisi ktiseurakuntia, vaan kaikki lilluisivat yksin, kukaan ei näkisi mitään aatteellista yhdistystä.
- aate
aaate kirjoitti:
on sit kaikkea, mikä kertyy sen varsinaisen uskon eli ytimen ympärille toimintana ja tapoina, jotka ylläpitää porukan yhtenäisyyttä ja tavallaan viestii ulkopuolisille, että tuossa on jokin porukka. Jos ei olisi ktiseurakuntia, vaan kaikki lilluisivat yksin, kukaan ei näkisi mitään aatteellista yhdistystä.
on väärä sana ja lisäksi maailmallinen ilmaus siihen uskon yhteyteen. Eikä ole sopivaa puhua aatesta, jos puhutaan uskosta.
**Uskomassa olevilla on yhtälainen sananaparsi, josta he tuntee toisensa, ja sama rakkauden henki yhdistää heitä.**
**Ja älkää sovitako teitänne tämän maailman menoon.**
Se *aate*-sanahan on tullut politiikasta ja se sopii myös politiikkaan, ei uskoon liittyvissä asioissa. - tämä varmaan
aate kirjoitti:
on väärä sana ja lisäksi maailmallinen ilmaus siihen uskon yhteyteen. Eikä ole sopivaa puhua aatesta, jos puhutaan uskosta.
**Uskomassa olevilla on yhtälainen sananaparsi, josta he tuntee toisensa, ja sama rakkauden henki yhdistää heitä.**
Se *aate*-sanahan on tullut politiikasta ja se sopii myös politiikkaan, ei uskoon liittyvissä asioissa.on osoitettu, mutta mitenkä yhdistyksen sääntöjä sitten voitais tulkita? Hoitokokoukset jäävät silloin rekisteröidyn yhdistyksen sääntöjen ulkopuolelle? Ovat laittomia!
Vain kokousten järjestäminen ja Jumalan Sanan levittämisen tukeminen on sääntöjen mukaista.
Pitäisikö tarkistaa kantaasi? Muuten hoitokokoukset eivät olisi siunauksellisia, koska ne olivat laittomia. - kicki112
tämä varmaan kirjoitti:
on osoitettu, mutta mitenkä yhdistyksen sääntöjä sitten voitais tulkita? Hoitokokoukset jäävät silloin rekisteröidyn yhdistyksen sääntöjen ulkopuolelle? Ovat laittomia!
Vain kokousten järjestäminen ja Jumalan Sanan levittämisen tukeminen on sääntöjen mukaista.
Pitäisikö tarkistaa kantaasi? Muuten hoitokokoukset eivät olisi siunauksellisia, koska ne olivat laittomia.täällä, että voiko uskosta käyttää sellaista nimitystä, että se olis aatetta.
Hän vastasi, että ei tietenkään, sehän on kommunismia.
Niin että kyllä Taavetilla on mennyt nyt pasmat sekasin, jos hän tätä uskoa rinnastaa aatteeseen.
Ei millään pahalla, mutta toivottavasti tämä asia kirkastuu hänelle. - tutkimuskeskus sanoo:
aate kirjoitti:
Se *aate*-sanahan on tullut politiikasta ja se sopii myös politiikkaan, ei uskoon liittyvissä asioissa."AATE on yksilön todellisuuskäsitystä hallitseva tai yhteisölle ominainen yleisluonteinen käsitys tai pyrkimys. Toisessa yleiskielen merkityksessä aate on yleisesti ajatus, mieleenjohtuma."
niinpä esim. johdannainen "lahkoaate" kuvaa hyvin srk-laisuutta - jos osaan
tämä varmaan kirjoitti:
on osoitettu, mutta mitenkä yhdistyksen sääntöjä sitten voitais tulkita? Hoitokokoukset jäävät silloin rekisteröidyn yhdistyksen sääntöjen ulkopuolelle? Ovat laittomia!
Pitäisikö tarkistaa kantaasi? Muuten hoitokokoukset eivät olisi siunauksellisia, koska ne olivat laittomia. - ihminen vaan
tutkimuskeskus sanoo: kirjoitti:
"AATE on yksilön todellisuuskäsitystä hallitseva tai yhteisölle ominainen yleisluonteinen käsitys tai pyrkimys. Toisessa yleiskielen merkityksessä aate on yleisesti ajatus, mieleenjohtuma."
niinpä esim. johdannainen "lahkoaate" kuvaa hyvin srk-laisuutta>>>T.......
Kirjoittanut: ol kirjottanu 24.6.2008 klo 15.15
niin. Hän on vakaa ristitty! Aatteelline yhistys... >>>
Tämän pilkkakirjoituksen voi jättää omaan arvoonsa.
On ollut vaan yksi täydelllinen, ja me muut olemme vaan erehtyväisiä ihmisiä. "Ja Jumlaan armo ei ole tyhjä ollut meitä kohtaan." (Biblia)
Taavettia pitäis jonku neuova rakkaudella edessä päin,ja niin varmaan tehdäänkin kun se oikea aika tulee. Eikä juoruta ja puhua pahaa selän takana. - ajankohta
jos osaan kirjoitti:
on sitten, kun viimeinenkin hoitomies on kuollu.
Sitten ei kukaan pahentuis!
"Niin että jos hoitokokuksissa on väärin menetelty, eikö ole oikein, että niistä puhutaan sitten kun asiat kypsyy ja jaksaa niitä nostaa esille." - lähdetty
ajankohta kirjoitti:
on sitten, kun viimeinenkin hoitomies on kuollu.
Sitten ei kukaan pahentuis!
"Niin että jos hoitokokuksissa on väärin menetelty, eikö ole oikein, että niistä puhutaan sitten kun asiat kypsyy ja jaksaa niitä nostaa esille."ja poletaan paikoillaan.
Sinulle "Hyvä ajankohta" tämä ei johda mihinkään tällainen armottomuus, ja väärällä tavalla puhuminen.
Ajankohta ei siis ole oikea, jos vastapuolelta ei löydy oikeaa mieltä.
Siinä vaan tehdään palvelusta tämän maailman ruhtinaalle, ei Jumalalle. - katsoi asiaa
aate kirjoitti:
maallisen yhdistyslain kannalta, ja siltä kannalta katsottuna uskotkin ovat aatteita. Muutenhan tulisi paha sekasotku ja riitely siitä, mitkä yhdistykset on perustettu uskoa tukemaan ja mitkä aatetta. Rajanveto olisi vaikeaa ja mielivaltaistakin.
Siksi lain mukaan on erotettu vain aatteelliset yhdistykset muista yhdistyksistä, ja aatteellisille yhdistyksille on erilaiset säädökset kuin muille.
Taavetti yritti kai selittää, että sielunhoito on laillista puuhaa, koska kysymyksessä on lain mukaan aatteellinen yhdistys. - me kaikki,
kicki112 kirjoitti:
täällä, että voiko uskosta käyttää sellaista nimitystä, että se olis aatetta.
Hän vastasi, että ei tietenkään, sehän on kommunismia.
Niin että kyllä Taavetilla on mennyt nyt pasmat sekasin, jos hän tätä uskoa rinnastaa aatteeseen.
Ei millään pahalla, mutta toivottavasti tämä asia kirkastuu hänelle.jotka täällä kiihkoilemme jonkin asian puolesta ym. , olemme hyvin aatteellisia ihmisiä. Meidän aatteemme voi pohjautua johonkin tulkintaan kristinuskosta tai luterilaisuudesta tai ateismista. Kyllä jokainen, jolla on vankkaa filosofiaa ajatustensa perustana, on aatteellinen. Käytännössä ja sisäpiireissä käytetään toki omia termejä eikä tätä maallisempaa.
- kicki112
katsoi asiaa kirjoitti:
maallisen yhdistyslain kannalta, ja siltä kannalta katsottuna uskotkin ovat aatteita. Muutenhan tulisi paha sekasotku ja riitely siitä, mitkä yhdistykset on perustettu uskoa tukemaan ja mitkä aatetta. Rajanveto olisi vaikeaa ja mielivaltaistakin.
Siksi lain mukaan on erotettu vain aatteelliset yhdistykset muista yhdistyksistä, ja aatteellisille yhdistyksille on erilaiset säädökset kuin muille.
Taavetti yritti kai selittää, että sielunhoito on laillista puuhaa, koska kysymyksessä on lain mukaan aatteellinen yhdistys.Uskotaan,
Kirjoittanut: että Jumala 24.6.2008 klo 11.16
johdattaa perhettänne.
Asioita voi arvioida aamatun valossa! JR perheellenne!
Vastaukseni: Tuo lause lohdutti niin, että tunsin ihan sydämessä, että näin se on. Ja se on muistuttamassa minuakin, että vaikka mitä tapahtuu, se Jumala pitää minustakin huolen, ja rakastaa minuakin-
Sittenkin vaikka joskus olen epäillytkin, että jos Jumala on vaikka hylännyt.
Kun joku minustakin joskus sanoo, mutta Kyllä minä tiedän että en osaa edes näillä palstoilla puhua, että en toista loukkais välilllä.
Se oma huonouden tunnekin tulee...
Ja se, että kun kaikki näkee, että kun teen virheitä, että sellainen se VL on...
En halua täällä arvostella VL:iä, enkä oikein ketään mutta sitä haluaa kyllä ymmärtääkin toisia ihmisiä, ja se ihan koskettaa sydämessä asti, jos toiset kärsii. Ne inhimmilliset tunteetkin kuuluu ihmiselle...
Ja jotakihan sitä yrittää tällaisessa tilanteessa sanoa. Joskus se voi mennä kyllä asian ohi. Ei sitä aina osaa puhua niin kuin haluais.
Ja anteeksipyyntöni, että en osaa aina oikein kirjoitella näillä palstoilla, vaan kun sitä on välillä väsynyt, sitä voi ihan tahtomattaan loukata toista.
Ja terveisiä sinne Suomeen täältä lahden toiselta puolen. Ja hyvää kesää kaikille!
PS. Nyt ei ole aikaa olla taas täällä. Ei ainakaan vähään aikaan.
Minulla on nyt omat Blogit laitoin ne omaan Gallleriaani.
Kun klikkaatte nikkini kohdalla, ne näkyy GALLERIA-sivulla kohdalla: Suosikkilinkit.
siinä on 2 Blogia.
Jospa näin ei tulis niin paljon väärin käsityksiä, ja jospa se olis helpompi ymmärtää mitä kirjoitan Blogini kautta. - kicki112
katsoi asiaa kirjoitti:
Taavetti yritti kai selittää, että sielunhoito on laillista puuhaa, koska kysymyksessä on lain mukaan aatteellinen yhdistys."Otsikko: Luulen, että Taavetti
nimimerrki: katsoi asiaa "
Vastaukseni:
Näin minäkin luulen, että varmaan tässä tuli väärinkäsitys.
Ja helpostihan sellainen tulee, jos ei ymmärrä kunnolla, mitä tuo sana aate edes tarkoittaa, kuten minulle kävi.
Onneksi tämä ei ollut tämän vaarallisemapaa--
Ja ne väärinkäsitykset voi onneksi oieta, jos niistä vaan puhuu. Eikä jää itekseen niiden vaikeitten asioiten kanssa, mitä ei ymmärrä kunnolla ;) - seruoissa
kicki112 kirjoitti:
"Otsikko: Luulen, että Taavetti
nimimerrki: katsoi asiaa "
Vastaukseni:
Näin minäkin luulen, että varmaan tässä tuli väärinkäsitys.
Ja helpostihan sellainen tulee, jos ei ymmärrä kunnolla, mitä tuo sana aate edes tarkoittaa, kuten minulle kävi.
Onneksi tämä ei ollut tämän vaarallisemapaa--
Ja ne väärinkäsitykset voi onneksi oieta, jos niistä vaan puhuu. Eikä jää itekseen niiden vaikeitten asioiten kanssa, mitä ei ymmärrä kunnolla ;)on puhuttu siitäkin, että se usko on niin yksinkertainen, että sen kaikki ymmärtää.
Niin sen vuoksi, minusta on ihan turhaa ottaa meikäläisten palstoille kovin paljon sellaisia sanoja uskon yhteydessä, mitä ei ole totuttu käyttämään.
Sen vuoksikin nämä omat Blogit, että siellä saa olla niin kuin itse haluaa, ja käyttää niin yksinkertaista kieltä, että sen ymmärtää kaikki.
Ei usko ole hienoissa sanoissa, vaan sydämessä. - kicki 112
seruoissa kirjoitti:
on puhuttu siitäkin, että se usko on niin yksinkertainen, että sen kaikki ymmärtää.
Niin sen vuoksi, minusta on ihan turhaa ottaa meikäläisten palstoille kovin paljon sellaisia sanoja uskon yhteydessä, mitä ei ole totuttu käyttämään.
Sen vuoksikin nämä omat Blogit, että siellä saa olla niin kuin itse haluaa, ja käyttää niin yksinkertaista kieltä, että sen ymmärtää kaikki.
Ei usko ole hienoissa sanoissa, vaan sydämessä.jossa kirjoitin kielenkäytöstä.
Laitan tämän tiedon näin jälkikäteen..
- *sirkka
en omalla kohdallani kokenut laittomuuksia. Kuten aiemmin olen kertonut, kokouksista poisjäänti oli jo tuolloin tietoinen valinta. En koe, että siinä mielessä oman paikkakunnan Rauhanyhdistyksestä erottaminen olisi ollut laitonta.
Mutta se, miksi tuohon pisteeseen ajauduttiin, onkin se pääjuttu. Syytteitä esittivät paitsi saarnamiehet ja johtohenkilöt, myös ihan tavalliset riviuskovaisetkin.
Laittomuuden rajoja mielestäni hipoo se, että ihmisiä nöyryytettiin yömyöhään jatkuneissa kokouksissa useaankin otteeseen. Inhimillisen kärsimysten määrä on mittaamaton.
Jos jollakin herää tunto ja hän haluaisi tehdä parannuksen teoistaan ja harhaan menneestä uskostaan, on se mahdollista niin kauan kuin on elämää.- Policewoman
... puhtaasti perusoikeuksia.
Rangaistava teko.
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
7 §
Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen ja koskemattomuuteen
Jokaisella on oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen vapauteen, koskemattomuuteen ja turvallisuuteen.
Ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa eikä muutoinkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
Henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ei saa puuttua eikä vapautta riistää mielivaltaisesti eikä ilman laissa säädettyä perustetta. Rangaistuksen, joka sisältää vapaudenmenetyksen, määrää tuomioistuin. Muun vapaudenmenetyksen laillisuus voidaan saattaa tuomioistuimen tutkittavaksi. Vapautensa menettäneen oikeudet turvataan lailla.
8 §
Rikosoikeudellinen laillisuusperiaate
Ketään ei saa pitää syyllisenä rikokseen eikä tuomita rangaistukseen sellaisen teon perusteella, jota ei tekohetkellä ole laissa säädetty rangaistavaksi. Rikoksesta ei saa tuomita ankarampaa rangaistusta kuin tekohetkellä on laissa säädetty.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29611531
- 1447116
- 1045922
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425249- 524361
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304179On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323591- 613584
- 813177
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223115