Matt 27:51-53
51
Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52
ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53
Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Hautojen aukeaminen esiripun revetessä sen
todisti: Jeesus viimeisen kerran suoritti
temppelipalvelusta Golgatan ristillä.
Nyt voimme vaikkapa suoraan Isää rukoilla
ja muistakaamme, ettei estettä ole ainakaan
minkään synnin tähden, sillä juuri sitä varten
Jumala alentui lihaan, että hän valmistaisi
elävän tien syntiselle, käydä armonistuimen
eteen.
Joh. 4:23
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
Room. 8:26
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
Joh. 16:23
Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille:
jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Savon muassa on kahvila nimeltä "aena aaki".
Niin on myös pyhä Jeesus-tie aena aaki Isän
sydämelle!
Sydämellisesti
Kaikkeinpyhin "aena aaki"
7
236
Vastaukset
- Uskalias armon kokee
Hepr. 4:16
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Hepr. 10:22
niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
Pois pelko, Herran kansa! Tutkivaa tuomiota
saatana harjoittaa loppuun asti, mutta emmehän
sen vanhan vihtahousun eteen käykään!!
Lujat Daavidin armot ovat meidän lapsenoikeutemme.
Ps. 31:24
(31:25) Olkaa lujat, ja olkoon teidän sydämenne rohkea, te kaikki, jotka Herraa odotatte.
Jes. 55:3
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Ps. 4:4
(4:5) Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela.
Luukas 18.
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
[Esra 9:6; Ps. 51:3]
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
[Voidaan kääntää myös: "hän lähti kotiinsa hurskaampana kuin tuo toinen."]
[Matt. 21:31 | Matt. 23:12 ]Ester 5:1-3
1
Kolmantena päivänä Ester pukeutui kuninkaalliseen asuunsa, meni kuninkaan palatsin sisäpihaan ja jäi seisomaan valtaistuinsalin oviaukon kohdalle. Kuningas istui valtaistuinsalissa kuninkaallisella valtaistuimellaan vastapäätä oviaukkoa.
2
Kun kuningas huomasi kuningatar Esterin seisovan pihassa, hän heltyi ja osoitti Esteriä kultavaltikalla, joka hänellä oli kädessään. Ester astui kuninkaan eteen ja kosketti valtikan päätä. [Est. 4:11]
3
Sitten kuningas kysyi häneltä: "Mikä sinun mieltäsi painaa, kuningatar Ester? Mitä sinä minulta toivot? Vaikka pyytäisit puolta valtakuntaa, saat sen." [Mark. 6:23]
Vaikka Ester oli kuninkaan morsian, vaimo, ei hänellä ollut minkäänlaista erivapautta, oikeutta,
astua kuninkaanpalatsin valtakunnansaliin -
ikäänkuin kaikkein pyhimpään.
Sillä peruuttamaton laki sanoi, että pitää olla
kutsun saanut. Muutoin armotta ovella jo tapetaan.
Kuitenkin oli olemassa pieni toivo, jota toivoton
Ester käytti hyväkseen. Nimittäin jos kuningas
osoitti valtikallaan tunkeilijaa, sai hän jäädä
eloon ja astua sisään.
Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Ester
heittäytyi henkensä kaupalla armon varaan.
Ja sai laupeuden osakseen sekä täyden avun.
Jospa sinäkin lukija, tutustuisit Esterin kirjan
sanomaan. Se liippaa läheltä ristin sanomaa.- Ystäväiseni ja kuis sit käy
AnttiVKantola kirjoitti:
Ester 5:1-3
1
Kolmantena päivänä Ester pukeutui kuninkaalliseen asuunsa, meni kuninkaan palatsin sisäpihaan ja jäi seisomaan valtaistuinsalin oviaukon kohdalle. Kuningas istui valtaistuinsalissa kuninkaallisella valtaistuimellaan vastapäätä oviaukkoa.
2
Kun kuningas huomasi kuningatar Esterin seisovan pihassa, hän heltyi ja osoitti Esteriä kultavaltikalla, joka hänellä oli kädessään. Ester astui kuninkaan eteen ja kosketti valtikan päätä. [Est. 4:11]
3
Sitten kuningas kysyi häneltä: "Mikä sinun mieltäsi painaa, kuningatar Ester? Mitä sinä minulta toivot? Vaikka pyytäisit puolta valtakuntaa, saat sen." [Mark. 6:23]
Vaikka Ester oli kuninkaan morsian, vaimo, ei hänellä ollut minkäänlaista erivapautta, oikeutta,
astua kuninkaanpalatsin valtakunnansaliin -
ikäänkuin kaikkein pyhimpään.
Sillä peruuttamaton laki sanoi, että pitää olla
kutsun saanut. Muutoin armotta ovella jo tapetaan.
Kuitenkin oli olemassa pieni toivo, jota toivoton
Ester käytti hyväkseen. Nimittäin jos kuningas
osoitti valtikallaan tunkeilijaa, sai hän jäädä
eloon ja astua sisään.
Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun Ester
heittäytyi henkensä kaupalla armon varaan.
Ja sai laupeuden osakseen sekä täyden avun.
Jospa sinäkin lukija, tutustuisit Esterin kirjan
sanomaan. Se liippaa läheltä ristin sanomaa.Ps. 89:24
(89:25) Minun uskollisuuteni ja armoni on hänen kanssansa, ja minun nimessäni kohoaa hänen sarvensa.
Ps. 89:28
(89:29) Minä säilytän armoni hänelle iankaikkisesti, ja minun liittoni hänen kanssaan on luja.
Jes. 54:10
Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi.
Hei, jos uskot kohtaloon, alapa rakkahin lukija
uskoa hyvän Iskän lahjoittamaan ihanaan kohtaloon.
Jer. 33:11
Riemun ja ilon huuto, huuto yljälle ja huuto morsiamelle, niiden huuto, jotka sanovat: 'Kiittäkää Herraa Sebaotia, sillä Herra on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti',
ja niiden, jotka tuovat Herran huoneeseen kiitosuhreja.
Sillä minä käännän maan kohtalon muinaiselleen, sanoo Herra.
Alla olevien Jeesuksen sanojen tähden moni sanoisi,
että kyllä sinä Antti olet lahjakkaasti helvetin
tuomion ansainnut.
Matt. 5:21
Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
Matt. 5:22
Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion;
ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion;
ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Huomaatko muuten, että ylifariseukset eivät
uskoneet sen suurempaan tuomioon (jae 21) kuin
vain neuvoston tuomioon. Aivan samalla ovat
nykyfariseukset, kiihkoadventistit - ei mitään
helvetti-tuomiota muka edes ole!
Mutta Jeesus vakuuttaa, että sanoillaan loukkaava
on ansainnut itselleen helvetin tuomion.
Voisin minäkin olla ansainnut, mutta enpäs ole.
Sillä pysyttelen lakikilvoittelun ulottumattomissa
olemalla VAIN ANSIOTON PALVELIJA.
Luuk. 17:10
Niin myös te, kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä, sanokaa:
'Me olemme ansiottomia palvelijoita;
olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään'."
Ja vapauttava salaisuus piilee siinä, että Jeesus on jo ansainnut puolestani "helvetin tuomion".
Kun en katso omiin tekoihini - hyviin ja huonoihin - vaan täytettyyn Golgatan ansiotekoon.
Jes 53:10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
1. Piet. 3:18
Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
1. Piet. 2:24
joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
Ei yksikään ylifariseus voi estää MINUN sieluani
laittamasta Jeesuksen sielua vikauhriksi edestäni!- ruottalaisella tuuria
niillä kun ei ole sitä "helvettiä" ollenkaan.
22 Men jag säger eder: Var och en som vredgas på sin broder, han är hemfallen åt Domstolens dom; men den som säger till sin broder: 'Du odåga', han är hemfallen åt Stora rådets dom; och den som säger: 'Du dåre', han är hemfallen åt det brinnande Gehenna.
Siellä vaan kääntymättömät syntiset poltetaan Gehennassa samaan tapaan kuin rikolliset Jeesuksen aikaan (se Gehenna oli siis kaiken saastan kaatopaikka) .. JERUSALEMIN länsipuolella.
Kumman valitset Jumalan valtakunnan vai Gehennan tulen? Jos et valitse Jumalan valtakuntaa saat irvailla sapatista vaikka kuinka paljon, saat keksiä ihan minkälaisia satuja Jumalasta vain haluat vaikka että Isä muka piinaa ikuisesti itse luomaansa elämää tai mitä sitten satut päähäsi saamaan - tosin elämäsi seurauksena on Genenna.. Mutta jos JOS valitset Jumalan valtakunnan niin et saa pilkata Jumalaa tai Pyhiä asioita vaan tutkia mikä on Jumalan tahto ja yrittää elää siinä YMMÄRTÄEN että vain JUMALAN TAHDOSSA voi iankaikkinen elämä tulla kysymykseen - EI MUUALLA. Ehdotan jälkimäistä .. niin että Jeesuksen kuolema ei olisi kohdaltasi turhaa.. Jumala haluaisi että jokainen kääntyisi ja voisi saada iankaikkisen elämän.. siis sinutkin Antti..
Mutta jokaisen on itse tehtävä valintansa. - saivartelua
ruottalaisella tuuria kirjoitti:
niillä kun ei ole sitä "helvettiä" ollenkaan.
22 Men jag säger eder: Var och en som vredgas på sin broder, han är hemfallen åt Domstolens dom; men den som säger till sin broder: 'Du odåga', han är hemfallen åt Stora rådets dom; och den som säger: 'Du dåre', han är hemfallen åt det brinnande Gehenna.
Siellä vaan kääntymättömät syntiset poltetaan Gehennassa samaan tapaan kuin rikolliset Jeesuksen aikaan (se Gehenna oli siis kaiken saastan kaatopaikka) .. JERUSALEMIN länsipuolella.
Kumman valitset Jumalan valtakunnan vai Gehennan tulen? Jos et valitse Jumalan valtakuntaa saat irvailla sapatista vaikka kuinka paljon, saat keksiä ihan minkälaisia satuja Jumalasta vain haluat vaikka että Isä muka piinaa ikuisesti itse luomaansa elämää tai mitä sitten satut päähäsi saamaan - tosin elämäsi seurauksena on Genenna.. Mutta jos JOS valitset Jumalan valtakunnan niin et saa pilkata Jumalaa tai Pyhiä asioita vaan tutkia mikä on Jumalan tahto ja yrittää elää siinä YMMÄRTÄEN että vain JUMALAN TAHDOSSA voi iankaikkinen elämä tulla kysymykseen - EI MUUALLA. Ehdotan jälkimäistä .. niin että Jeesuksen kuolema ei olisi kohdaltasi turhaa.. Jumala haluaisi että jokainen kääntyisi ja voisi saada iankaikkisen elämän.. siis sinutkin Antti..
Mutta jokaisen on itse tehtävä valintansa.Kerro selvällä suomenkielellä, mitä se jumala meiltä tahtoo? Tahtooko jumala eri asioita eri ihmisiltä, vai miksi on kaikenlaisia uskovaksi itseään luulevia?
- Hullukaan ei eksyisi
saivartelua kirjoitti:
Kerro selvällä suomenkielellä, mitä se jumala meiltä tahtoo? Tahtooko jumala eri asioita eri ihmisiltä, vai miksi on kaikenlaisia uskovaksi itseään luulevia?
SE ON JO TÄYTETTY, SANOI PAAVALI !
- tie on valmis, päällysteenä Jeesuksen vanhurskaus
Jes. 35:8
Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy-eivät hullutkaan.
Matt 27:51-53
51
Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
52
ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
53
Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Hautojen aukeaminen esiripun revetessä sen
todisti: Jeesus viimeisen kerran suoritti
temppelipalvelusta Golgatan ristillä.
Nyt voimme vaikkapa suoraan Isää rukoilla
ja muistakaamme, ettei estettä ole ainakaan
minkään synnin tähden, sillä juuri sitä varten
Jumala alentui lihaan, että hän valmistaisi
elävän tien syntiselle, käydä armonistuimen
eteen.
Joh. 4:23
Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Hepr. 10:20
jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.
1. Joh. 3:20
että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
Room. 8:26
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Hepr. 7:25
jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.
Joh. 16:23
Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille:
jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
Savon muassa on kahvila nimeltä "aena aaki".
Niin on myös pyhä Jeesus-tie aena aaki Isän
sydämelle!
Sydämellisesti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051099
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt611062Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103601Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528