Miljoonabisnes

Matsutakesienillä miljoonatulot Suomeen. Noo, yksittäinen poimija tuskin ehtii kesässä kovinkaan hyviin ansioihin, ellei sitten onnistu löytämään hyvää sienestyspaikkaa ja suoraa yhteyttä kuluttajiin, jotka maksavat satoja euroja kilolta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806257852114_uu.shtml

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806257852167_uu.shtml

(Eräs tuttavani lähti etsimään metsistä korvasieniä ja melkein täyden ämpärillisen saikin poimittua. Kilometrejä kertyi auton mittariin kahden päivän aikana 1200 ja lisäkuluna yksi yöpyminen hotellissa).

8

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Late la Pissa

      Lähti etsimään metsästä sieniä ja kilometrejä kertyi 1200 km ?????

      Teidän lappaloisten typeryydessä ei ole mitään rajaa. Sinä ja Late Länkisäääri olette hyvä esimerkki lappaloisten tyhmyydestä, laiskuudesta ja epärehellisyydestä. Etkös sinäkin täällä selitellyt moneen kertaan jotain ajavasi jollain urheiluautolla 2000 km päivälenkkejä??

      SIIHEN MINÄKIN USKON!!! (no en tod.)

      ps. miksi olet kateellinen jopa sienestäjille? Mene sinäkin marjanpoimijaksi ja lopeta kokopäivätoiminen etelän rahoilla loisiminen!

      • Etkö ole kuullut metsäautoteistä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Metsäautotie

        "Suomessa on hyvin laaja metsäautotieverkosto, eikä Etelä-Suomen metsissä voi kulkea muutamaa kilometriä kauempaa suoraan törmäämättä metsäautotiehen"

        Jos siellä metsissä pieniä kävelylenkkejä tekeekin, niin autolla sinne paikan päälle on helponta mennä.

        2000 km ajaa yhden päivän aikana helposti normaalikuntoinen, mutta jos sinä raihnaisena et siihen pysty, niin ymmärrän kyllä.

        "ps. miksi olet kateellinen jopa sienestäjille? Mene sinäkin marjanpoimijaksi ja lopeta kokopäivätoiminen etelän rahoilla loisiminen!"

        Miten niin muka kateellinen sienestäjille, hahhah? Sinä et ymmärrä lukemaasi, siinä vika.

        Poimin kyllä hiukan marjoja omaan tarpeeseen, mutta vielä ei ole se aika. Etelän, tai minkään muunkaan rahoilla en loisi, vaan ihan omillani.


      • eri-mies
        Kairakettu kirjoitti:

        Etkö ole kuullut metsäautoteistä? http://fi.wikipedia.org/wiki/Metsäautotie

        "Suomessa on hyvin laaja metsäautotieverkosto, eikä Etelä-Suomen metsissä voi kulkea muutamaa kilometriä kauempaa suoraan törmäämättä metsäautotiehen"

        Jos siellä metsissä pieniä kävelylenkkejä tekeekin, niin autolla sinne paikan päälle on helponta mennä.

        2000 km ajaa yhden päivän aikana helposti normaalikuntoinen, mutta jos sinä raihnaisena et siihen pysty, niin ymmärrän kyllä.

        "ps. miksi olet kateellinen jopa sienestäjille? Mene sinäkin marjanpoimijaksi ja lopeta kokopäivätoiminen etelän rahoilla loisiminen!"

        Miten niin muka kateellinen sienestäjille, hahhah? Sinä et ymmärrä lukemaasi, siinä vika.

        Poimin kyllä hiukan marjoja omaan tarpeeseen, mutta vielä ei ole se aika. Etelän, tai minkään muunkaan rahoilla en loisi, vaan ihan omillani.

        edelliselle pieni väärinkäsitys. Itse oivalsin, että luonnosssa on suuria ja arvokkaita hm. "tuotteita" kunhan ne vaan saataisi kerättyä ja markkinoitua. Rikastuihan yksi italialainen poliisi herkkutateillakin. Tai rikastuiko, mutta toimeentulonsa kuitenkin on saanut.


      • eri-mies kirjoitti:

        edelliselle pieni väärinkäsitys. Itse oivalsin, että luonnosssa on suuria ja arvokkaita hm. "tuotteita" kunhan ne vaan saataisi kerättyä ja markkinoitua. Rikastuihan yksi italialainen poliisi herkkutateillakin. Tai rikastuiko, mutta toimeentulonsa kuitenkin on saanut.

        Poimijaakaan ei ehkä innosta lähteä nykyisillä polttoainehinnoilla arvosieniä etsimään, jos tulot kattaa vain hädin tuskin kulut.

        Mitenhän onnistuisi kyseisen sienen kasvatus?


      • eri-mies
        Kairakettu kirjoitti:

        Poimijaakaan ei ehkä innosta lähteä nykyisillä polttoainehinnoilla arvosieniä etsimään, jos tulot kattaa vain hädin tuskin kulut.

        Mitenhän onnistuisi kyseisen sienen kasvatus?

        sama mieleen. Kuusamossa ainakin olisi hiekkamaata, vaikka ei mulla. Kyllä sienilläkin saattaisi saada hyvät rahat. Nuorena kollina kun sain marjastaa aivan mieleni mukaan, tienasisn joskus puolukoilla kohtuullisen tuloksen. Onnekseni olen aina päässyt maalle johonkin aikaan vuodesta ja omasta mielestäni ymmärrän myös heidän vaikeutensa ja jopa onnensa.


    • väestölle..

      metsissä olisi hyvät tienestit, kunhan jaksaisivat nostaa perseensä
      penkistä.
      Ei ole oikein järkevää lähteä tuntemattomille syrjäseuduille autolla
      bensaa kuluttamaan.
      Tarttis ekaks olla tietoo, missä sitä poimittavaa on.

      • Tietääkseni ainakin sellaisia karttoja on saatavana, joihin on merkitty hyviä marjastusalueita. En sitten tiedä onko niissä sienistä mitään mainintaa, mutta olispa hyvä olla nekin.


    • J_Julistaja

      Valtiovalta voisi rahdata Helsingin asematunnelissa notkuvat monikulttuuriset huippuosaajat Lapin korpiin sieniä keräämään. Katukuva saataisiin puhdistettua velttoilijoista. Luulisi, että sossutätien hehkuttamille moniosaajille sienien poimiminen olisi helppoa kuin mikä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe