Verhon ompelua nimeltä adventismi

On teillä adventistit kova työ neuloa aukirevennyttä temppelin verhoa kiinni ja vielä oikein taivaassa.

Adventismin mukaan ovi ensimmäisen ja toisen pyhäkön välillä sulkeutui, kun Jeesus 22.10.1844 meni pyhästä kaikkein pyhimpään taivaan temppelissä ja sulki oven perässään.

Raamatussa ei tällaisesta 1844 sulkeutuneesta ovesta puhuta, vaan pääsy taivaaseen on ollut avoin kaikille Jeesukseen uskoville keskeytymättä jo noin kaksituhatta vuotta.

Kun Jeesus kuoli ristillä Jerusalemin temppelin esirippu Pyhän ja Kaikkein pyhimmän välillä repesi. Samalla kun Jeesus kuoli Hänen lihansa ”repesi”: "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." (Heb 10:19-20) Tämä repeäminen oli merkki siitä, että vanha liitto loppui ja Jeesus meni esiripun taakse Kaikkein Pyhimpään.

Jeesus on ovi taivaaseen: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen" (Joh 10:9). Ovi valtaistuimelle on ollut ristiltä lähtien auki ja ainoa ovi, joka voi olla kiinni on ihmisen oma sydämen ovi. Sillä ovellahan Jeesus kolkuttaa "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." (Ilm 3:20).

Jeesus-ovi aukeaa kaikille, jotka häntä etsivät ja avuksi huutavat: "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan." (Matt 7:7-8)

"Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä." (Heb 4:15) Vanhan liiton ylipapithan eivät olleet synnittömiä, vaan heidän oli uhrattava uhreja itsensäkin puolesta, mutta Jeesus oli synnitön ja niinpä Hän uhrasi itsensä vain toisten puolesta.

"Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti, jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti." (Heb 6:19-20)

41

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiksjeh

      Eipä silti, vaikka itsensä ja kilkuttimmensa aivan silpoisivat, mutta adventisteilla ei ole mitään muille annettavaa. Ei pientä hitustakaan.

      • Jeh, jeh!?

        Olet vain suurisuinen rääppijä, ei mitään oikeaa asiaa koskaan. Tyhmyytesi loistaa jo kauas!

        Siksi toisekseen, mitä täällä sitten nokka auki vartoot, jos et odota mitään saavasi?


      • 7-KERTAISESTI !!! !!! !

        Kiihkoadventistilla so. ellensapatistilla on
        paljonkin annettavaa.

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen;
        ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen,
        kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Matt 12.

        44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."


      • eiksjeh
        7-KERTAISESTI !!! !!! ! kirjoitti:

        Kiihkoadventistilla so. ellensapatistilla on
        paljonkin annettavaa.

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen;
        ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen,
        kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Matt 12.

        44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

        Oletko koskaan tavannut lempeää adventistia?
        En minäkään, paitsi kerran yhden, kun hän yritti käännyttää minua adventismiin, mutta kun kuuden adventikirkossa käyntini jälkeen puhuttelussa en luvannut liittyä, sanoi tuo pastori, että joka käy heidän kirkossaan liittymättä käy vain varastamassa siunauksia, niin jätin senjälkeen siellä käymiset. vuoksi, o


    • opetuslapset

      minkään oven takana, soon väärä tieto. Sehän on meidän kanssa joka päivä maailman loppuun saakka. Niin hän itse ainaski ilmotti.

    • !!!

      Jeesus sanoi olevansa suurempi kuin temppeli: "Hajoittakaa tämä temppeli, niin minä rakennan sen 3 päivässä."

      Jeesus on Jumala!

      Jumala tuli alas taivaasata ja uhrasi itsensä!

      Vertauskuva; maallinen temppeli jäi asujaansa vaille eli hyödyttömäksi, koska täydellinen tuli tilalle, jota ei voi edes verrata ihmisten käsin valmistamaan temppeliin.

      "Onhan meidä pääsiäislampaamme Kristus Jeesus jo teurastettu!

      Viettäkäämme siis juhlaa!

      Jumalan uhrikuolema ristillä oli täydellinen.

      Jumalan ylösnousemus oli täydelinen.

      Jumalan taivaaseenastuminen meidän siaisenamme on täydellinen.

      Jumala katselee itsensä täydellistä tekoa/ uhria Jeesuksessa ja kaikki taivaan joukot ylistävät Hänen suunnatonta armoaan ja rakkauttaan!

      Mitä minä näen?

      Oman vajavaisuuteniko? Ja sen nähtyänio kieriskelen ja pyöriskelen itsesäälissä!

      Voi minua Jumalan kieltäjää ja Hänen sanansa vääristäjää!!!!!

    • taas ...

      tullut taas antamaan todistusta uskostaan.
      Tai olikos se nyt muiden uskosta? tai uskon puutteesta tai mitä se Riitta oikein taas yrittikään selittää.

      PERUS-ERO uskova_1:den ja adventismin välillä ei ole sapatti eikä Ellen - ei, ei- vaan se on että MINKÄLAISEEN Jumalaan he uskovat.

      SE ON SE "SUUUURI ERO".

      Adventistien Jumala on näet kaiken elämän Luoja ja AINOA ylläpitäjä, oikeudenmukaisen rakkauden Jumala ja EHDOTTOMASTI EI mikään ikuisen piinan jumala tai jumaluus.

      uskova_1 taas uskoo Kaikkivaltiaan Luojansa olevan sellainen joka tulee kiduttamaan IKUISESTI sitä osaa luoduistaan joka ei tottele häntä!! Tämä PIINAAVA jumaluus heittää 'uskova_1:den uskon mukaan' itse luomiaan "vastustajiaan" tuliseen pätsiin ja piinaa heitä siellä sitten ikuisesti.

      Tämä on se TODELLINEN suuri ja vakava ero uskova_1den ja adventismin välillä. SE ON VALTAVA ERO!!!! josta ei uskova_1 kovin mielellään paljon kirjoittele - kirjoittelee vaan enemmämkin Ellen vainajan kirjotuksista.

      Koska adventistit kieltäytyvät itsepäisesti omaksumasta tätä uskova_1:den jumaluus kuvaa Luojastaaan - on uskova_1 päättäväisesti ollut nyt kolme neljä vuotta internetissä ja yrittänyt käännyttää adventisteja piinaoppiin ja jos suinkin mahdollista ainakin estämässä muita kääntymästä pois siitä jumalankavasta joka on iskostunut uskova_1:den sydämeen (niinkuin näyttää) lähtemättömästi.

      uskova_1:den pettymykseksi on tulos usein jopa päinvastainen mikä on ollut hänen tarkoituksensa, käy usein nimittäin niin, että lukijat kiinostuvat adventismista tai ainakin Ellen G Whitesta niin sanotusti "liikaa" ja alkavat tutkia lähemmin että mitä se Ellen-täti oikein aikoinaan kirjoitteli??

      Seuraus lukemisista on usein se että monet ovat enemmänkin Ellenin- kuin uskova_1:den kannalla (vaikka eivät siitä viitsi netissä riidelläkään).

      Tiedän muutaman ja täytyy sanoa näin siinä kävi minullekin, että kaiken uskova_1:den kirjoittelun jälkeen en kertakaikkiaan enää voinut olla itse lukematta miksi se Riitta on niin hermostuu kun aletaan puhumaan Ellen G Whitesta. Riitta on kirjoittellut jo vuosikausia näitä Ellen juttujaan ja saanut monet kiinnostumaan adventisti vainaan Ellen G Whiten kirjoituksista mikä on harvinaista jos ajatellaan että Ellen on kuollut ja kuopattu jo kauan sitten. Monet ovat myös todenneet Ellenin kirjoitukset suunnilleen sata kertaa paremmiksi kuin uskova_1:den adventisti parjaukset konsanaan.

      Eikä siinä auta edes sekään että AVK oli niin tyytyväinen uskova_1:den että jo kerkisi hätäpäissään julistaa uskova_1:den uudeksi nykyajan profeetaksikin!! :)) (no ainakin tällä palstala :)

      uskova_1 pitää tiukasti kiinni ikuisen piinan linjastaan ja siitä jumaluuden kuvasta mikä sitä seuraa, ei siis päin vastoin että ensin opettelisi tuntemaan jotain Jumalan ominaiuuksista ja perustaisi uskonsa siihen vaan päin vastoin ENSIN IKUISEN PIINAN USKO ja sen jälkeen loi uskova_1 itselleen uskoonsa sopivan jumaluuden.

      Adventistit tekevät päin vastoin - lukevat ensin Raamattua että minkälainen on Jumala Raamatun mukaan ja sitten uskovat Häneen.


      Tästä johtuu sitten loputkin koko uskoissa - ikuiseen piinaan ei voi oikein saada selitystä ja siksi se onkin suuri SALAISUUS kaikille .

      Adventistien Jumalaa on paljon helpompi ymmärtää Hän on ainoastaan oikeudenmukainen ja rakkaudessaan armollinen kaiken elämän yllä pitäjä.

      • kirjoitukset

        ovat sairaita.


      • uskova
        kirjoitukset kirjoitti:

        ovat sairaita.

        Antti vääristelee muiden kirjoituksia kun ei voi katsoa totuutta silmiin.

        Suurin ERO uskova_1:den ja adventistien välillä on todella käsitys siitä minkälainen Luojamme on. uskova_1 ja Antti uskovat ikuisesti luotujaan piinaavaan jumaluuteen ja adventistit uskoat oikeudenmukaiseen rakkaudelliseen Luojaan ja elämän yllä pitäjääm - TÄMÄ ERO ON TOTTA - miksi siitä ei saa puhua ???

        uskova möykky :)


      • On sulle sairasta?
        kirjoitukset kirjoitti:

        ovat sairaita.

        Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

        Ap. t. 22:7
        ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Ap. t. 22:8
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.


      • selviää sullekin
        On sulle sairasta? kirjoitti:

        Joh. 18:23
        Jeesus sanoi miehelle: "Jos puhuin väärin, osoita, mikä puheessani oli sopimatonta. Jos taas puhuin oikein, miksi lyöt minua?"

        Ap. t. 22:7
        ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
        Ap. t. 22:8
        Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.

        joku kerto vähän totuuksia tulisestä pätsistä ja AVK yritti vähän lieventää.


      • Se originaali?
        uskova kirjoitti:

        Antti vääristelee muiden kirjoituksia kun ei voi katsoa totuutta silmiin.

        Suurin ERO uskova_1:den ja adventistien välillä on todella käsitys siitä minkälainen Luojamme on. uskova_1 ja Antti uskovat ikuisesti luotujaan piinaavaan jumaluuteen ja adventistit uskoat oikeudenmukaiseen rakkaudelliseen Luojaan ja elämän yllä pitäjääm - TÄMÄ ERO ON TOTTA - miksi siitä ei saa puhua ???

        uskova möykky :)

        Minkä kohdan ja kenen kirjoituksesta Antti-veli
        vääristi ja millaiseksi väärsiti?
        Kuinka ihmeessä osaatte syytellä, kun ette
        osaa sanoa, mistä soimaatte!

        Antakaa lukijan arvioida ihan itse.

        Halvenant "uskova"-sanaa sikamaisella käytökselläsi.


      • Eduskuntaanko?
        uskova kirjoitti:

        Antti vääristelee muiden kirjoituksia kun ei voi katsoa totuutta silmiin.

        Suurin ERO uskova_1:den ja adventistien välillä on todella käsitys siitä minkälainen Luojamme on. uskova_1 ja Antti uskovat ikuisesti luotujaan piinaavaan jumaluuteen ja adventistit uskoat oikeudenmukaiseen rakkaudelliseen Luojaan ja elämän yllä pitäjääm - TÄMÄ ERO ON TOTTA - miksi siitä ei saa puhua ???

        uskova möykky :)

        " TÄMÄ ERO ON TOTTA - miksi siitä ei saa puhua ??? "

        Kukaan ei ole kieltänyt sinua puhumasta ja
        valehtelemasta. Mutta tahdomme perustelut,
        mistä syytätte Anttia, Utulilaa, Ekiä, Uskova_1:stä
        ja Stefanusta ja joitain muitakin ihan jatkuvasti.

        Perustelu aina perään, niin hyvä on.
        Sitten voimme arvioida, kuinka läheltä Sanaa
        liippaa teidän uskonne. Antin käsityksissä ja
        perusteluissa ei mitään vikaa ole.

        Ehkä ei teidän syyttelijöidenkään, jos vain
        kertoisitte, mikä on uskonne perusta.


      • Kerro jotain pätsistä!
        selviää sullekin kirjoitti:

        joku kerto vähän totuuksia tulisestä pätsistä ja AVK yritti vähän lieventää.

        Paas kertoin juurta jaksain, mitä tarkotat.
        Mitä totuuksia joku kerto jostaan pätsistä
        ja miten toinen koetti pätsiä lieventää?

        Onkos mielestäs vikaa pätsissä?
        Vaiko sen lieventämisessä?
        Minkäasteiseksi sä arvioit
        tuliset pätsit??

        Täs ois yks esimerkki vertailuun avuks.

        Danielin kirja 3.

        19 Silloin Nebukadnessar tuli täyteen vihaa Sadrakia, Mesakia ja Abed-Negoa kohtaan, ja hänen kasvonsa vääristyivät. Hän käski heti kuumentaa uunin seitsemän kertaa kuumemmaksi kuin tavallisesti,
        20 ja hän käski muutamien vahvojen sotilaittensa sitoa Sadrakin, Mesakin ja Abed-Negon ja heittää heidät uuniin.

        21 Niin nämä miehet sidottiin ja heitettiin uuniin täysissä vaatteissaan, takki ja housut yllä ja päähine päässä.
        22 Koska uunia oli kuninkaan ankaran käskyn mukaan kovin kuumennettu, tulen lieska surmasi ne miehet, jotka veivät Sadrakin, Mesakin ja Abed-Negon uunin suulle.

        23 Ja nämä kolme miestä, Sadrak, Mesak ja Abed-Nego, putosivat sidottuina tuliseen pätsiin.* [Jaetta 3:23 seuraa kreikankielisessä Septuaginta- käännöksessä ja eräissä muissa varhaisissa käännöksissä ns. Asarjan rukous, lyhyt suorasanainen kappale (Herran enkeli viilentää tulen) sekä Kolmen miehen kiitosvirsi tulessa. Raamatun suomennoksessa tämä jakso on sijoitettu jälkikanonisten eli apokryfikirjojen joukkoon.]
        Pelastus ja hyvitys

        24 Kuningas Nebukadnessar nousi äkkiä pystyyn ja sanoi hämmästyneenä hovimiehilleen: "Eikö tuleen heitetty kolme sidottua miestä?" "Varmasti, kuningas!" hovimiehet vastasivat kuninkaalle.
        25 Hän sanoi: "Mutta minä näen nyt neljä miestä kävelemässä vapaina tulen keskellä, eivätkä he ole vahingoittuneet! Ja neljäs näyttää aivan jumalolennolta."

        26 Nebukadnessar meni tulisen uunin suulle ja sanoi: "Sadrak, Mesak ja Abed-Nego, korkeimman Jumalan palvelijat! Astukaa ulos ja tulkaa tänne!" Silloin Sadrak, Mesak ja Abed-Nego astuivat ulos tulen keskeltä.
        27 Satraapit, käskynhaltijat, maaherrat ja kuninkaan hovimiehet kerääntyivät paikalle katsomaan miehiä ja havaitsivat, että tuli ei ollut pystynyt heihin: heidän partansa ja hiuksensa eivät olleet kärventyneet, heidän vaatteensa eivät olleet lainkaan vahingoittuneet, eikä heistä edes lähtenyt savun hajua. [Jes. 43:2]

        Vaikea joidenkin on uskoa tohon pätsiin, sillä
        ei noista pätsipojista "lähtenyt edes hajua".
        Siksipä vissiin erilaisia käsityksiä syntyypi.


      • Riitan Jes 66:22-24
        Eduskuntaanko? kirjoitti:

        " TÄMÄ ERO ON TOTTA - miksi siitä ei saa puhua ??? "

        Kukaan ei ole kieltänyt sinua puhumasta ja
        valehtelemasta. Mutta tahdomme perustelut,
        mistä syytätte Anttia, Utulilaa, Ekiä, Uskova_1:stä
        ja Stefanusta ja joitain muitakin ihan jatkuvasti.

        Perustelu aina perään, niin hyvä on.
        Sitten voimme arvioida, kuinka läheltä Sanaa
        liippaa teidän uskonne. Antin käsityksissä ja
        perusteluissa ei mitään vikaa ole.

        Ehkä ei teidän syyttelijöidenkään, jos vain
        kertoisitte, mikä on uskonne perusta.

        Eli menettekö sapattisin taivaassa katsomaan helvetin kidutusta.

        Jos sanotte kyllä, niin olette uskova_1 Riitan kanssa menossa samaan taivaaseen ja ylistysriitta on sanojenne kanssa samanmielinen.


        Jos sanette ei, niin mikä ero teidän opetuksessa sitten on, mutta kuitenkin ylistätte Riittaa?

        Riitalla on asoita pimennossa ja siksi hän suoltaa ulos kaikennäköistä tekstiä jossa ei ole päätä eikä häntää ja ihmettelen Kantolaakin, miksi hän ontuu sinne sun tänne ja putoilee kuoppaan sun toiseen.
        Epäilisin, että silmävoide ei ole hänenkohdallaan päässyt oikein vielä voitelemaan, että puolisokeuskaihi saa kaikkea aikaiseksi ja vanha muisti palailee hänelle pätkittäin, jossa harhaisuuden kummitukset juoksee verkkokalvolla mennen tullen.


      • Adventismi on ok - on osa kristillistä seurakuntaa. Ja kyllä minä ihan
        mieluusti näkisin lauantain lepopäivänä sunnuntain sijaan. Se olisi selvä
        merkki keskiaikaisen katolilaisuuden rippeitä vastaan. Adventismi ok:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9180038/thread

        Helsingin seudulla ... 25-26.9. Pyhä Henki viikonloppu Annankatu 7.
        Käsittääkseni Kai Arasolan lisäksi mukana on Joel Saarinen.
        http://www.adventist.fi/events/9706

        Jos adventistit opettaisivat että pelastuksen ovi on suljettu vuonna 1844, niin eivät he Pyhän Hengen toiminnastakaan opettaisi, eivätkä
        yllyttäisi armolahjoja pyytämään.

        OPINKOHTA 23 EI OLE OPPI SULJETUISTA OVISTA VAAN AVATUISTA

        23. Kristuksen palvelus taivaallisessa pyhäkössä

        Taivaassa on pyhäkkö, todellinen pyhäkköteltta, jota ei ole pystyttänyt ihminen vaan Herra itse. Siinä Kristus suorittaa palvelusta meidän hyväksemme;
        hän tekee uskoville mahdolliseksi saada hyväkseen hänen sovitusuhrinsa, jonka hän uhrasi ristillä ainutkertaisesti kaikkien puolesta.
        Hänet asetettiin virkaansa meidän suureksi ylipapiksemme taivaaseenastumisensa yhteydessä, jolloin hän myös aloitti välitystyönsä.
        Profeetallisen 2300 päivää käsittävän ajanjakson lopussa vuonna 1844 hän ryhtyi suorittamaan sovittavan palvelutyönsä toista ja viimeistä vaihetta.

        Eiköhän jokainen kristitty hyväksy Jeesuksen esirukoilijanaan taivaissa.
        Ja tuon 2300 päivän sekä vuoden 1844 (tai 1845) v oi hypätä yli, ken ei
        ymmärrä; (en ainakaan minä käsitä 2300 pv:n yhdistämistä v:een 1844).


    • Koskapa tämä aihe on taas tapetilla, niin otetaanpas tämä ylös muistin virkistykseksi.

      • Kopsari

        s ... 25.6.2008 23:53
        VASTAUKSIA: 18 LUKUKERTOJA: 343 TEKSTIKOKO: VIESTIEN ESITYSTAPA:
        tullut taas antamaan todistusta uskostaan.
        Tai olikos se nyt muiden uskosta? tai uskon puutteesta tai mitä se Riitta oikein taas yrittikään selittää.

        PERUS-ERO uskova_1:den ja adventismin välillä ei ole sapatti eikä Ellen - ei, ei- vaan se on että MINKÄLAISEEN Jumalaan he uskovat.

        SE ON SE "SUUUURI ERO".

        Adventistien Jumala on näet kaiken elämän Luoja ja AINOA ylläpitäjä, oikeudenmukaisen rakkauden Jumala ja EHDOTTOMASTI EI mikään ikuisen piinan jumala tai jumaluus.

        uskova_1 taas uskoo Kaikkivaltiaan Luojansa olevan sellainen joka tulee kiduttamaan IKUISESTI sitä osaa luoduistaan joka ei tottele häntä!! Tämä PIINAAVA jumaluus heittää 'uskova_1:den uskon mukaan' itse luomiaan "vastustajiaan" tuliseen pätsiin ja piinaa heitä siellä sitten ikuisesti.

        Tämä on se TODELLINEN suuri ja vakava ero uskova_1den ja adventismin välillä. SE ON VALTAVA ERO!!!! josta ei uskova_1 kovin mielellään paljon kirjoittele - kirjoittelee vaan enemmämkin Ellen vainajan kirjotuksista.

        Koska adventistit kieltäytyvät itsepäisesti omaksumasta tätä uskova_1:den jumaluus kuvaa Luojastaaan - on uskova_1 päättäväisesti ollut nyt kolme neljä vuotta internetissä ja yrittänyt käännyttää adventisteja piinaoppiin ja jos suinkin mahdollista ainakin estämässä muita kääntymästä pois siitä jumalankavasta joka on iskostunut uskova_1:den sydämeen (niinkuin näyttää) lähtemättömästi.

        uskova_1:den pettymykseksi on tulos usein jopa päinvastainen mikä on ollut hänen tarkoituksensa, käy usein nimittäin niin, että lukijat kiinostuvat adventismista tai ainakin Ellen G Whitesta niin sanotusti "liikaa" ja alkavat tutkia lähemmin että mitä se Ellen-täti oikein aikoinaan kirjoitteli??

        Seuraus lukemisista on usein se että monet ovat enemmänkin Ellenin- kuin uskova_1:den kannalla (vaikka eivät siitä viitsi netissä riidelläkään).

        Tiedän muutaman ja täytyy sanoa näin siinä kävi minullekin, että kaiken uskova_1:den kirjoittelun jälkeen en kertakaikkiaan enää voinut olla itse lukematta miksi se Riitta on niin hermostuu kun aletaan puhumaan Ellen G Whitesta. Riitta on kirjoittellut jo vuosikausia näitä Ellen juttujaan ja saanut monet kiinnostumaan adventisti vainaan Ellen G Whiten kirjoituksista mikä on harvinaista jos ajatellaan että Ellen on kuollut ja kuopattu jo kauan sitten. Monet ovat myös todenneet Ellenin kirjoitukset suunnilleen sata kertaa paremmiksi kuin uskova_1:den adventisti parjaukset konsanaan.

        Eikä siinä auta edes sekään että AVK oli niin tyytyväinen uskova_1:den että jo kerkisi hätäpäissään julistaa uskova_1:den uudeksi nykyajan profeetaksikin!! :)) (no ainakin tällä palstala :)

        uskova_1 pitää tiukasti kiinni ikuisen piinan linjastaan ja siitä jumaluuden kuvasta mikä sitä seuraa, ei siis päin vastoin että ensin opettelisi tuntemaan jotain Jumalan ominaiuuksista ja perustaisi uskonsa siihen vaan päin vastoin ENSIN IKUISEN PIINAN USKO ja sen jälkeen loi uskova_1 itselleen uskoonsa sopivan jumaluuden.

        Adventistit tekevät päin vastoin - lukevat ensin Raamattua että minkälainen on Jumala Raamatun mukaan ja sitten uskovat Häneen.


        Tästä johtuu sitten loputkin koko uskoissa - ikuiseen piinaan ei voi oikein saada selitystä ja siksi se onkin suuri SALAISUUS kaikille .

        Adventistien Jumalaa on paljon helpompi ymmärtää Hän on ainoastaan oikeudenmukainen ja rakkaudessaan armollinen kaiken elämän yllä pitäjä.


      • !!??!!

        joka vanhoja muistelee. olet kuin paikoillesi juuttunut äänilevy. onneksi ei tarvitse uskoa mitään mitä sinä kirjoitat.


      • oikeuden mukaan
        Kopsari kirjoitti:

        s ... 25.6.2008 23:53
        VASTAUKSIA: 18 LUKUKERTOJA: 343 TEKSTIKOKO: VIESTIEN ESITYSTAPA:
        tullut taas antamaan todistusta uskostaan.
        Tai olikos se nyt muiden uskosta? tai uskon puutteesta tai mitä se Riitta oikein taas yrittikään selittää.

        PERUS-ERO uskova_1:den ja adventismin välillä ei ole sapatti eikä Ellen - ei, ei- vaan se on että MINKÄLAISEEN Jumalaan he uskovat.

        SE ON SE "SUUUURI ERO".

        Adventistien Jumala on näet kaiken elämän Luoja ja AINOA ylläpitäjä, oikeudenmukaisen rakkauden Jumala ja EHDOTTOMASTI EI mikään ikuisen piinan jumala tai jumaluus.

        uskova_1 taas uskoo Kaikkivaltiaan Luojansa olevan sellainen joka tulee kiduttamaan IKUISESTI sitä osaa luoduistaan joka ei tottele häntä!! Tämä PIINAAVA jumaluus heittää 'uskova_1:den uskon mukaan' itse luomiaan "vastustajiaan" tuliseen pätsiin ja piinaa heitä siellä sitten ikuisesti.

        Tämä on se TODELLINEN suuri ja vakava ero uskova_1den ja adventismin välillä. SE ON VALTAVA ERO!!!! josta ei uskova_1 kovin mielellään paljon kirjoittele - kirjoittelee vaan enemmämkin Ellen vainajan kirjotuksista.

        Koska adventistit kieltäytyvät itsepäisesti omaksumasta tätä uskova_1:den jumaluus kuvaa Luojastaaan - on uskova_1 päättäväisesti ollut nyt kolme neljä vuotta internetissä ja yrittänyt käännyttää adventisteja piinaoppiin ja jos suinkin mahdollista ainakin estämässä muita kääntymästä pois siitä jumalankavasta joka on iskostunut uskova_1:den sydämeen (niinkuin näyttää) lähtemättömästi.

        uskova_1:den pettymykseksi on tulos usein jopa päinvastainen mikä on ollut hänen tarkoituksensa, käy usein nimittäin niin, että lukijat kiinostuvat adventismista tai ainakin Ellen G Whitesta niin sanotusti "liikaa" ja alkavat tutkia lähemmin että mitä se Ellen-täti oikein aikoinaan kirjoitteli??

        Seuraus lukemisista on usein se että monet ovat enemmänkin Ellenin- kuin uskova_1:den kannalla (vaikka eivät siitä viitsi netissä riidelläkään).

        Tiedän muutaman ja täytyy sanoa näin siinä kävi minullekin, että kaiken uskova_1:den kirjoittelun jälkeen en kertakaikkiaan enää voinut olla itse lukematta miksi se Riitta on niin hermostuu kun aletaan puhumaan Ellen G Whitesta. Riitta on kirjoittellut jo vuosikausia näitä Ellen juttujaan ja saanut monet kiinnostumaan adventisti vainaan Ellen G Whiten kirjoituksista mikä on harvinaista jos ajatellaan että Ellen on kuollut ja kuopattu jo kauan sitten. Monet ovat myös todenneet Ellenin kirjoitukset suunnilleen sata kertaa paremmiksi kuin uskova_1:den adventisti parjaukset konsanaan.

        Eikä siinä auta edes sekään että AVK oli niin tyytyväinen uskova_1:den että jo kerkisi hätäpäissään julistaa uskova_1:den uudeksi nykyajan profeetaksikin!! :)) (no ainakin tällä palstala :)

        uskova_1 pitää tiukasti kiinni ikuisen piinan linjastaan ja siitä jumaluuden kuvasta mikä sitä seuraa, ei siis päin vastoin että ensin opettelisi tuntemaan jotain Jumalan ominaiuuksista ja perustaisi uskonsa siihen vaan päin vastoin ENSIN IKUISEN PIINAN USKO ja sen jälkeen loi uskova_1 itselleen uskoonsa sopivan jumaluuden.

        Adventistit tekevät päin vastoin - lukevat ensin Raamattua että minkälainen on Jumala Raamatun mukaan ja sitten uskovat Häneen.


        Tästä johtuu sitten loputkin koko uskoissa - ikuiseen piinaan ei voi oikein saada selitystä ja siksi se onkin suuri SALAISUUS kaikille .

        Adventistien Jumalaa on paljon helpompi ymmärtää Hän on ainoastaan oikeudenmukainen ja rakkaudessaan armollinen kaiken elämän yllä pitäjä.

        Hän on myös kiivas ja vihassaan tuhoava.
        Jumalan kiivaus on jatkuvaa, kuten "helvetin" tulikin.
        Jumalan tuli ei sammu koskaan. Ei edes "helvetissä".
        Mutta palaako tuli, jos ei ole "polttoainetta"?
        Jumalan tuli ei ainakaan.
        Siispä polttoainetta on ikuisesti riittämiin.

        Emme tiedä saatanan ikää, mutta voimme todeta vain, että hänenkin helvettinsä on jatkunut jo tovin aikaa.


    • !!??!!

      mukaan sovitus jatkuu taivaassa, vaikka sinä et mitään uskokaan. Heprealaiskirjeessä sanotaan ihan suoraan, että Jeesus sovittaa kansan syntejä Jumalan edessä ylipappina, kuten täällä on jo moneen kertaan osoitettu (Hepr. 2:17-18, 8:1-2). Sinä vain et usko Raamattua.

      Kun esirippu repesi, niin se repesi MAANPÄÄLLISESSÄ temppelissä, jolla ei enää sen jälkeen ollut mitään virkaa. Sovitus siirtyi taivaan pyhäkköön, koska Jeesus on se oikea ylipappi.

      Sinun piruilusi ja ilkkumisesi ei muuta Jumalan ilmoitusta, vaikka kuinka sitä vastaan sodit.

      • Pyydä nyt Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä ymmärrystä! Teitkö sen?

        Jos teit, niin lue sitten seuraava:

        Kun Jeesus kuoli ristillä Jerusalemin temppelin esirippu Pyhän ja Kaikkein pyhimmän välillä repesi. Samalla kun Jeesus kuoli Hänen lihansa ”repesi”: "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." (Heb 10:19-20) Tämä repeäminen oli merkki siitä, että vanha liitto loppui ja Jeesus meni esiripun taakse Kaikkein Pyhimpään.

        Eli te siis ompeletta tuota kangasesirippua yhteen ja Jeesuksen ruumistakin yritätte kuroa yhteen ja maalliseen muotoonsa. Mutta molemmat ovat revenneet ja revenneinä pysyvät.

        Jos et pyytänyt ymmärrystä tai painoit orastavan ymmärryksen pois mielestäsi paaduttaen itsesi, niin silloin en voi sinua tuossa adventismin demonioppikierteessäsi auttaa.

        Tuo Heb 2:17-18 kohta ”Sentähden PITI (imperfekti siis mennyttä aikaa, jo tapahtunut parisen tuhatta vuotta sitten) hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu (perfekti eli mennyt aikamuoto, jo tapahtunut parisentuhatta vuotta sitten), voi hän kiusattuja auttaa (käy mihin aikaan vain tämä auttaminen, eikä siihen enää tarvita mitään uutta sovitustekoa tai sen jatkamista Jumalan puolelta).

        Eli tuo vain todistaa sinulle (jos näkevin silmin näet), että sovitus tapahtui 100 % jo parituhatta vuotta sitten. Jos katsot ellenwhitelaput silmillä, niin totuus peittyy ja muuttuu demoniopiksi tutkivasta tuomiosta ja kolmiosaisesta sovituksesta, josta toinen osa alkoi 22.10.1844 ja joka on menossa ja jonka kolmannen osan suorittaa saatana.

        Sitten tuo Heb 8:1-2 kohta ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka ISTUU Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa (ei siis ole mennyt valtaistuimelta 22.10.1844 oven taakse toiseen huoneeseen Isä perässään eikä saatana ole istunut valtaistuimelle ottamaan ei-adventistien rukouksia vastaan, kuten adventismin demoniopit kertovat), tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” Ja töks. Siihen lopetit. Olit kai saanut tuon lauseparin jostain etkä vaivautunut edes avaamaan Raamattuasi. Jos olisit avannut ja lukenut siitä eteenpäin, niin olisit huomannut, että koko tuo luku ja siitä eteenpäinkin käsittelee nimenomaan Vanhan liiton loppumista tekoineen kaikkineen, ja Uuden liiton alkamista. Luepas nyt sitä eteenpäin.

        No voinhan laittaa pari vinkkiä:
        9:1 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
        9:2 Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä."
        9:3 Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
        - ja kuten jo todettiin esirippu repesi (kangasesirippu ja Jeesuksen ruumis esirippuna n. 2000 vuotta sitten)

        jatkuu...


      • 9:7 mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi KERRAN VUODESSA, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
        - siis tuo adventismin oppi, että Jeesus ylipappina pesisi verellään toisessa majassa täyttä päätä syntejä taivaassa alkaen 22.10.1844 ei sovi edes Vanhan liiton Kaikkein Pyhimmän oppiin.

        9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
        - eli nuo pappismenot samoin kuin ruoka- ja juomasäännöt yms. päättyivät jo n. 2000 vuotta sitten, vaikka Ellen White demoninäkyjensä mukaan teitä adventisteja syyllistääkiin omilla ruokasäännöillään – hän teki siinä syntiä ja niin tekee noihin sääntöihin uskovatkin

        9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA KAIKKIAAN KAIKKEINPYHIMPÄÄN ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        - eli Jeesus meni Kaikkein pyhimpään oman verensä kautta ja siihen naulittiin ristille ihmisten synnit, ei niitä mihinkään taivaaseen viety. Niinhän nytkin on ihmisten syntejään katuessaan ja anteeksipyytäessään vietävä ne ristille eikä taivaaseen. Ja Kaikkeinpyhimpäänkin Jeesus meni tuolloin parituhatta vuotta sitten eikä vasta 22.10.1844.

        9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
        9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        - kuolema siis tapahtui ja Uusi testamentti oli mahdollista pistää täytäntöön
        9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
        - huomaatko, miten raskauttava sana adventismin pyhäkköopille! Jeesus uhrasi itsensä kerran, Hänet uhrattiin kerran, kerran Hän verellään vahvisti liiton, kerralla Hän sovitti kaikki ihmisten synnit.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyydä nyt Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä ymmärrystä! Teitkö sen?

        Jos teit, niin lue sitten seuraava:

        Kun Jeesus kuoli ristillä Jerusalemin temppelin esirippu Pyhän ja Kaikkein pyhimmän välillä repesi. Samalla kun Jeesus kuoli Hänen lihansa ”repesi”: "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." (Heb 10:19-20) Tämä repeäminen oli merkki siitä, että vanha liitto loppui ja Jeesus meni esiripun taakse Kaikkein Pyhimpään.

        Eli te siis ompeletta tuota kangasesirippua yhteen ja Jeesuksen ruumistakin yritätte kuroa yhteen ja maalliseen muotoonsa. Mutta molemmat ovat revenneet ja revenneinä pysyvät.

        Jos et pyytänyt ymmärrystä tai painoit orastavan ymmärryksen pois mielestäsi paaduttaen itsesi, niin silloin en voi sinua tuossa adventismin demonioppikierteessäsi auttaa.

        Tuo Heb 2:17-18 kohta ”Sentähden PITI (imperfekti siis mennyttä aikaa, jo tapahtunut parisen tuhatta vuotta sitten) hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu (perfekti eli mennyt aikamuoto, jo tapahtunut parisentuhatta vuotta sitten), voi hän kiusattuja auttaa (käy mihin aikaan vain tämä auttaminen, eikä siihen enää tarvita mitään uutta sovitustekoa tai sen jatkamista Jumalan puolelta).

        Eli tuo vain todistaa sinulle (jos näkevin silmin näet), että sovitus tapahtui 100 % jo parituhatta vuotta sitten. Jos katsot ellenwhitelaput silmillä, niin totuus peittyy ja muuttuu demoniopiksi tutkivasta tuomiosta ja kolmiosaisesta sovituksesta, josta toinen osa alkoi 22.10.1844 ja joka on menossa ja jonka kolmannen osan suorittaa saatana.

        Sitten tuo Heb 8:1-2 kohta ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka ISTUU Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa (ei siis ole mennyt valtaistuimelta 22.10.1844 oven taakse toiseen huoneeseen Isä perässään eikä saatana ole istunut valtaistuimelle ottamaan ei-adventistien rukouksia vastaan, kuten adventismin demoniopit kertovat), tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” Ja töks. Siihen lopetit. Olit kai saanut tuon lauseparin jostain etkä vaivautunut edes avaamaan Raamattuasi. Jos olisit avannut ja lukenut siitä eteenpäin, niin olisit huomannut, että koko tuo luku ja siitä eteenpäinkin käsittelee nimenomaan Vanhan liiton loppumista tekoineen kaikkineen, ja Uuden liiton alkamista. Luepas nyt sitä eteenpäin.

        No voinhan laittaa pari vinkkiä:
        9:1 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
        9:2 Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä."
        9:3 Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
        - ja kuten jo todettiin esirippu repesi (kangasesirippu ja Jeesuksen ruumis esirippuna n. 2000 vuotta sitten)

        jatkuu...

        Raamattuni paremmin, joten minun ei tarvitse sinun höpöjuttusi uskoa.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        9:7 mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi KERRAN VUODESSA, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
        - siis tuo adventismin oppi, että Jeesus ylipappina pesisi verellään toisessa majassa täyttä päätä syntejä taivaassa alkaen 22.10.1844 ei sovi edes Vanhan liiton Kaikkein Pyhimmän oppiin.

        9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
        - eli nuo pappismenot samoin kuin ruoka- ja juomasäännöt yms. päättyivät jo n. 2000 vuotta sitten, vaikka Ellen White demoninäkyjensä mukaan teitä adventisteja syyllistääkiin omilla ruokasäännöillään – hän teki siinä syntiä ja niin tekee noihin sääntöihin uskovatkin

        9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA KAIKKIAAN KAIKKEINPYHIMPÄÄN ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        - eli Jeesus meni Kaikkein pyhimpään oman verensä kautta ja siihen naulittiin ristille ihmisten synnit, ei niitä mihinkään taivaaseen viety. Niinhän nytkin on ihmisten syntejään katuessaan ja anteeksipyytäessään vietävä ne ristille eikä taivaaseen. Ja Kaikkeinpyhimpäänkin Jeesus meni tuolloin parituhatta vuotta sitten eikä vasta 22.10.1844.

        9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
        9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        - kuolema siis tapahtui ja Uusi testamentti oli mahdollista pistää täytäntöön
        9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
        - huomaatko, miten raskauttava sana adventismin pyhäkköopille! Jeesus uhrasi itsensä kerran, Hänet uhrattiin kerran, kerran Hän verellään vahvisti liiton, kerralla Hän sovitti kaikki ihmisten synnit.

        Adventtikirkko opettaa oikein ja Raamatun mukaan, mutta sinä vain piruilet.

        Tällä palstalla on monta kertaa jo todettu, että:

        Hepr. 2:17-18 kertoo sovituksesta taivaassa, joka on jatkuvaa. Alkutekstin muoto kun on progressiota tarkoittava sanassa "sovittaakseen Jumalan edessä".

        Samoin heprealaiskirjeen alkutekstissä ei puhuta kaikkeinpyhimmästä, vaa pyhäköstä. Suomenkielinen käännös on täysin väärässä. Olen tarkistanut asian Raamatun kreikan sanakirjoista.

        joten huuhaata on sinun pölinäsi totuutta vastaan.


      • 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        - miten olisi ihmisten synnit voitu viedä Jeesuksen veren mukana taivaaseen ja niitä siellä pestä ja varastoida saatanan päälle laitettaviksi lopuksi, eihän niitä edes muisteta. Jumala ei muista ihmisten syntejä, jotka on tunnustettu ja anteeksisaatu!


      • 10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

        - ei tarvita Jumalan sanan mukaan enää mitään syntiuhria, ei missään ei Jeesukselta taivaassa ei saatanalta ei miltään.


      • !!??!! kirjoitti:

        Raamattuni paremmin, joten minun ei tarvitse sinun höpöjuttusi uskoa.

        Saat pitää ylpeytesi, sokeutesi ja adventismin harhaoppisi. Se on sinulle rangaistuksena kaikkine kirouksineen siitä, että olet hylännyt pelastuksen Jeesuksessa.


      • !!??!! kirjoitti:

        Adventtikirkko opettaa oikein ja Raamatun mukaan, mutta sinä vain piruilet.

        Tällä palstalla on monta kertaa jo todettu, että:

        Hepr. 2:17-18 kertoo sovituksesta taivaassa, joka on jatkuvaa. Alkutekstin muoto kun on progressiota tarkoittava sanassa "sovittaakseen Jumalan edessä".

        Samoin heprealaiskirjeen alkutekstissä ei puhuta kaikkeinpyhimmästä, vaa pyhäköstä. Suomenkielinen käännös on täysin väärässä. Olen tarkistanut asian Raamatun kreikan sanakirjoista.

        joten huuhaata on sinun pölinäsi totuutta vastaan.

        Juu niin on tällä palstalla monta kertaa todettu, tämähän on juuri harhaoppisten adventistien pesäpaikka, joten täällä sitä Raamatun väheksymistä ja vääristelyä riittää. Luulitko, että tuo oli uutta!


      • arvopohjien erot.
        uskova_1 kirjoitti:

        10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        - miten olisi ihmisten synnit voitu viedä Jeesuksen veren mukana taivaaseen ja niitä siellä pestä ja varastoida saatanan päälle laitettaviksi lopuksi, eihän niitä edes muisteta. Jumala ei muista ihmisten syntejä, jotka on tunnustettu ja anteeksisaatu!

        Kun Riitan sydämeen ei ole lakia pantu, eikä hän opeta niin, vaan on laittomuuden ihminen.

        Riitta vähentää lain omalla vähennyslaskullaan omannäköisen tuloksen loppusumman saadakseen muka oikean luvun, eli 666. ihmisen luvun.

        Laista ei katoa yksikään kirjain ja ainokaan piirto, ennekuin taivas ja maa katoaa, muuta ei ole lupa opettakaan. Mutta Riitta on uhmakas, uhmaa itse Jumalaa, JHWH. ta vastaan.
        Jumalan Pyhyys, Pyhitys on Riitalle kauhistus. Riitalle ei ilmene Jumalan käskyjen arvo pysyvänä, muuttumattomana ja ehdottomana, että pitäisi tehdä parannus.
        Riitta supistaa kristilliset arvot jotka haastavat esim. kymmenen käskyä, jotka on Jumalan maailma arvopohja inhimillisen näköiseksi, eli juuri sen syntiinlangeemuksen maailman makuiseksi.

        Onko Riitalle Ylimmäinen pappi taivaassa yleensä olemassakaan? Miksi Riitta kokee syntien anteeksiantamuksen niin halveksivaksi tapahtumaksi, että hylkää Jumalan antamat arvot, vaikka vähäisimmän käskyn ja niin haluaa opettaa?

        Mikä on Riitan arvovaikuttaja? Maailma, ihmiskäskyinen jumalanpalvelus sen mukaisesti kun liha sen sisällä voi hyväksyä. Farisusmaisesti puhuu naispappeudesta ja "kirkon" hylkäämisen merkinä otsallaan ja kädessä merkki, kun on allekirjoittanut eropaperin.
        Mutta kuitenkin on TAivaan Jumalan arvomaailman hyljännyt ja nimennyt sen ihmisen mukaan, eli "ellensapatti".
        Mikä siinä puhuu, on LIHA. Lihallinen Riitta. Lihallinen Riitta ei puhu Jumalan sapatista, vaan rienaaja olkapäällä uhmaa, uhmaa, uhmaa itse Jumalaa.

        Puhuu esiripun repeämisestä, kyllä, esirippu repesi ja Ylimmäinen pappi on ainut Jumalan ja ihmisen välissä.
        Mutta kun uhmaa Sapatin Herraansa. Luoja Jumalaa, eikä hyväksy Jumalan valtakunnan arvomaailmaa niin Riitta on itse ommellut esirippunsa kiinni.
        Synti on laittomuus, ihminen selittää Jumalan tahdon elämästään mitättömäksi, yksi yhdessä toinen toisessa.
        Eli Riitta, miksi selität itseltäsi esiriput kiinni?

        Sana sanoo, ettei jokainen joka sanoo Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaa, vaan se joka tekee Hänen tahtonsa. Eli Sana ripustaa esiriput ja Sana on tuomarisi.
        Ei adventisti, eikä muukaan ihminen vaan itse Pyhä Jumala. Jeesus ja Sana tuomitsee sinut viimeisenä päivänä. Ei auta vaikka kuinka selittää ajaneensa riivaajia ulos adventisteista ja parantaneen sairaita, jos laittomuuden henki on sisällä.
        Jos sanaa taidat, joka siis tuomitsee, "menkää pois Minun edestäni te laittomuuden tekijät"!...

        ja mihinkä...? Vaara piilee, että ainakin jotkut adventistit tulevat sapattisin katselemaan vaivassa taivaasta sinua jos Jumalan sana näin tuomaroi. Ei auta jos esiriput on auki, koska Sana voi sen sulkeakin.

        Ne sovittamattomat synnit, on Pyhää Henkeä vastaan ja Henki kirkastaa Kristusta ja Kristus kehottaa olemaan seuraajansa. Eli rakennapa arvomaailma Jumalan sanalle, siis kokonaisena, ei vain jotain kohtaa lainaten.


      • sijaisuhrista.
        uskova_1 kirjoitti:

        10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

        - ei tarvita Jumalan sanan mukaan enää mitään syntiuhria, ei missään ei Jeesukselta taivaassa ei saatanalta ei miltään.

        Luulen, että sinulla.


      • Ymmälä
        uskova_1 kirjoitti:

        Pyydä nyt Jumalalta Jeesuksen Kristuksen nimessä ymmärrystä! Teitkö sen?

        Jos teit, niin lue sitten seuraava:

        Kun Jeesus kuoli ristillä Jerusalemin temppelin esirippu Pyhän ja Kaikkein pyhimmän välillä repesi. Samalla kun Jeesus kuoli Hänen lihansa ”repesi”: "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta.." (Heb 10:19-20) Tämä repeäminen oli merkki siitä, että vanha liitto loppui ja Jeesus meni esiripun taakse Kaikkein Pyhimpään.

        Eli te siis ompeletta tuota kangasesirippua yhteen ja Jeesuksen ruumistakin yritätte kuroa yhteen ja maalliseen muotoonsa. Mutta molemmat ovat revenneet ja revenneinä pysyvät.

        Jos et pyytänyt ymmärrystä tai painoit orastavan ymmärryksen pois mielestäsi paaduttaen itsesi, niin silloin en voi sinua tuossa adventismin demonioppikierteessäsi auttaa.

        Tuo Heb 2:17-18 kohta ”Sentähden PITI (imperfekti siis mennyttä aikaa, jo tapahtunut parisen tuhatta vuotta sitten) hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu (perfekti eli mennyt aikamuoto, jo tapahtunut parisentuhatta vuotta sitten), voi hän kiusattuja auttaa (käy mihin aikaan vain tämä auttaminen, eikä siihen enää tarvita mitään uutta sovitustekoa tai sen jatkamista Jumalan puolelta).

        Eli tuo vain todistaa sinulle (jos näkevin silmin näet), että sovitus tapahtui 100 % jo parituhatta vuotta sitten. Jos katsot ellenwhitelaput silmillä, niin totuus peittyy ja muuttuu demoniopiksi tutkivasta tuomiosta ja kolmiosaisesta sovituksesta, josta toinen osa alkoi 22.10.1844 ja joka on menossa ja jonka kolmannen osan suorittaa saatana.

        Sitten tuo Heb 8:1-2 kohta ”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka ISTUU Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa (ei siis ole mennyt valtaistuimelta 22.10.1844 oven taakse toiseen huoneeseen Isä perässään eikä saatana ole istunut valtaistuimelle ottamaan ei-adventistien rukouksia vastaan, kuten adventismin demoniopit kertovat), tehdäkseen pappispalvelusta kaikkeinpyhimmässä, siinä oikeassa majassa, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” Ja töks. Siihen lopetit. Olit kai saanut tuon lauseparin jostain etkä vaivautunut edes avaamaan Raamattuasi. Jos olisit avannut ja lukenut siitä eteenpäin, niin olisit huomannut, että koko tuo luku ja siitä eteenpäinkin käsittelee nimenomaan Vanhan liiton loppumista tekoineen kaikkineen, ja Uuden liiton alkamista. Luepas nyt sitä eteenpäin.

        No voinhan laittaa pari vinkkiä:
        9:1 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
        9:2 Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä."
        9:3 Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
        - ja kuten jo todettiin esirippu repesi (kangasesirippu ja Jeesuksen ruumis esirippuna n. 2000 vuotta sitten)

        jatkuu...

        Raamattu sanoo että temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia.. ei että Jeesuksen liha repesi.. kuka sinulle on sellaista syöttänyt? Se että temppelin väliverho repesi tarkoittaa vain että temppelin virka maan päällä on loppu ja siirretty taivaalliseen temppeliin jossa Kristus toimii ylimmäisenä pappina.

        Etkö sinä edes lue Raamattua?


      • Ymmälä kirjoitti:

        Raamattu sanoo että temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia.. ei että Jeesuksen liha repesi.. kuka sinulle on sellaista syöttänyt? Se että temppelin väliverho repesi tarkoittaa vain että temppelin virka maan päällä on loppu ja siirretty taivaalliseen temppeliin jossa Kristus toimii ylimmäisenä pappina.

        Etkö sinä edes lue Raamattua?

        Loppuun väänsi vielä rautalangasta selvemmin ...

        " No voinhan laittaa pari vinkkiä:
        9:1 Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
        9:2 Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä."
        9:3 Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
        - ja kuten jo todettiin esirippu repesi (kangasesirippu ja Jeesuksen ruumis esirippuna n. 2000 vuotta sitten) "


      • uskova_1 kirjoitti:

        9:7 mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi KERRAN VUODESSA, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
        - siis tuo adventismin oppi, että Jeesus ylipappina pesisi verellään toisessa majassa täyttä päätä syntejä taivaassa alkaen 22.10.1844 ei sovi edes Vanhan liiton Kaikkein Pyhimmän oppiin.

        9:9 Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
        9:10 vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
        - eli nuo pappismenot samoin kuin ruoka- ja juomasäännöt yms. päättyivät jo n. 2000 vuotta sitten, vaikka Ellen White demoninäkyjensä mukaan teitä adventisteja syyllistääkiin omilla ruokasäännöillään – hän teki siinä syntiä ja niin tekee noihin sääntöihin uskovatkin

        9:11 Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
        9:12 meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA KAIKKIAAN KAIKKEINPYHIMPÄÄN ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        - eli Jeesus meni Kaikkein pyhimpään oman verensä kautta ja siihen naulittiin ristille ihmisten synnit, ei niitä mihinkään taivaaseen viety. Niinhän nytkin on ihmisten syntejään katuessaan ja anteeksipyytäessään vietävä ne ristille eikä taivaaseen. Ja Kaikkeinpyhimpäänkin Jeesus meni tuolloin parituhatta vuotta sitten eikä vasta 22.10.1844.

        9:17 sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
        9:18 Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty.
        - kuolema siis tapahtui ja Uusi testamentti oli mahdollista pistää täytäntöön
        9:24 Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhimpään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme.
        9:25 Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
        9:26 sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
        9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
        9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
        - huomaatko, miten raskauttava sana adventismin pyhäkköopille! Jeesus uhrasi itsensä kerran, Hänet uhrattiin kerran, kerran Hän verellään vahvisti liiton, kerralla Hän sovitti kaikki ihmisten synnit.

        Ei taivaassa tietenkään tosiaankaan ole Ilmestysmajan kaltaista systeemiä,
        sillä enää ei uhrata ja Jeesus itse on melkein kaikki, mitä kuvataan
        temppeliin liittyvän. Miksi jotkut eivät tahdo myöntää, että Riitta puhuu
        asiaa?


      • uskova_1 kirjoitti:

        10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        10:16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        - miten olisi ihmisten synnit voitu viedä Jeesuksen veren mukana taivaaseen ja niitä siellä pestä ja varastoida saatanan päälle laitettaviksi lopuksi, eihän niitä edes muisteta. Jumala ei muista ihmisten syntejä, jotka on tunnustettu ja anteeksisaatu!

        "10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        - miten olisi ihmisten synnit voitu viedä Jeesuksen veren mukana taivaaseen ja niitä siellä pestä ja varastoida saatanan päälle laitettaviksi lopuksi, eihän niitä edes muisteta. Jumala ei muista ihmisten syntejä, jotka on tunnustettu ja anteeksisaatu! " (Uskova_1)


      • kelle mitäkin..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "10:17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista."

        - miten olisi ihmisten synnit voitu viedä Jeesuksen veren mukana taivaaseen ja niitä siellä pestä ja varastoida saatanan päälle laitettaviksi lopuksi, eihän niitä edes muisteta. Jumala ei muista ihmisten syntejä, jotka on tunnustettu ja anteeksisaatu! " (Uskova_1)

        Puhuukohan adventistit hieman eri asiasta, mistä sinä puhut.

        Eli synnit on anteeksi saadut, tässä varmaan kumpikin puhuu samasta asiasta.

        Mutta sitten siihen vastuunkantoon.

        Eli Jeesus ei ole syypää syntiin, vaikka maksoi hinnan.

        Saatana taas on syypää syntiin ja ihmisten kiusaamiseen ja sen se saa kannettavakseen loppupelissä, saatana ei sovita mitään, mutta kantaa seuraamuksien hinnan teoistaan, aivankuin rikollinen kantaa seuraamukset.

        Loppupäätelmäni on asiasta se, että -riitta puhuu ja adventistin opetus puhuu eri nurkasta asiasta.
        Riitta ei ole hoksannut tätä syyllisen vastuukysymystä.

        Jumala Luojana on sovittanut ja tarjonnut sovintoa ihmiselle, mutta ei ole syyllinen itse tekemiseen.
        On vain ottanut seurauksen hoidettavakseen.

        Syyllinen on joku langennut enkeli ja sen tehtävä ei ole sovituksellinen kantohommissa, mutta rankaisumäärä tulee siitä, että on Kristusta lyönyt kauttamme ristillä.


      • kelle mitäkin.. kirjoitti:

        Puhuukohan adventistit hieman eri asiasta, mistä sinä puhut.

        Eli synnit on anteeksi saadut, tässä varmaan kumpikin puhuu samasta asiasta.

        Mutta sitten siihen vastuunkantoon.

        Eli Jeesus ei ole syypää syntiin, vaikka maksoi hinnan.

        Saatana taas on syypää syntiin ja ihmisten kiusaamiseen ja sen se saa kannettavakseen loppupelissä, saatana ei sovita mitään, mutta kantaa seuraamuksien hinnan teoistaan, aivankuin rikollinen kantaa seuraamukset.

        Loppupäätelmäni on asiasta se, että -riitta puhuu ja adventistin opetus puhuu eri nurkasta asiasta.
        Riitta ei ole hoksannut tätä syyllisen vastuukysymystä.

        Jumala Luojana on sovittanut ja tarjonnut sovintoa ihmiselle, mutta ei ole syyllinen itse tekemiseen.
        On vain ottanut seurauksen hoidettavakseen.

        Syyllinen on joku langennut enkeli ja sen tehtävä ei ole sovituksellinen kantohommissa, mutta rankaisumäärä tulee siitä, että on Kristusta lyönyt kauttamme ristillä.

        " Riitta ei ole hoksannut tätä syyllisen vastuukysymystä. "

        Ainakaan sinä et ymmärtänyt syyllisen vastuuta. Emme voi syyttää
        saatanaa vaan vain itseämme - emme olosuhteitakaan.
        Meidän vastuullamme on heittää syyllisyys Jeesukselle, nöyrästi toki.
        Meillä ei ole varaa selityksiin, vaan määrätietoisesti ottaa koko
        vastuu ihan kiusaukseen suostumista myöden ja tuomita Jeesus
        puolestamme. Tämä ei kuulu saatanalle enää lainkaan, vaan on
        yksilön ja Jeesuksen välinen asia.

        Jes.53:4
        Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5
        mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden.

        10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11
        Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

        Kun teemme Jeesuksesta syntipukin, niinkuin hän onkin ottanut
        syyt niskoilleen, puolestamme ...
        Siitä että olemuksemme on loppuun asti liitossa pahan kanssa,
        ei tarvitse kantaa syyllisyyttä - kun Hengessä tahdomme vaeltaa -
        vaan Paavalin lailla voimme todeta:

        Room. 7:20
        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo,
        niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Meissä asuu synti, mutta uskovina meissä asuu myös syntipukki,
        Jeesys,
        joka ottaa syyllisyyden kantaakseen, kun olemme liitossa Hänen
        kanssaan.

        Ei adventistinen selitys vallan kauhea ole, mutta käsittääkseni on
        hieman väärin selittää osavastuu saatanalle, sillä se ei ota mitään
        tunnolleen - ei sillä tuntoa edes ole.


    • Herrapelastaa,

      Jeesukseen uskominen riittää. Kaikilla on erilaisia tulkintoja raamatusta. Ei Jeesukseen uskova jää pelastumatta vaikka ei olisikaan aivan oikeassa raamatun eri tulkintojen kanssa. On hyvä jos ihminen voi myöntää myös erehtyneensä. Sinä Riitta et tiedä enempää kuin muutkaan. Kaikki voimme arvailla asioita.

      • Riitan lopputoteamus ansiokkaassa Heprealaiskirjeen selittämisessä ...

        " 10:18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.

        - ei tarvita Jumalan sanan mukaan enää mitään syntiuhria,
        ei missään ei Jeesukselta taivaassa ei saatanalta ei miltään. "

        Joku totesi että Jeesukseen uskominen riittää. Heprealaiskirjeestä
        puolestaan käy ilmi että Jeesukseen uskominen on ensisijaisesti sitä,
        että uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen sovintouhrin perusteella.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe