Lidl heittää myymättömät

tuotteet kaatikselle.

113

30067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekevät samoin

      eli heittävät käyttökelpoisia elintarvikkeita roskiin,ainoa syy tähän järjettömään menettelyyn on se että kauppiaat pelkäävät priimatavaran myynnin vähenevän jos ylipäiväisiä tuotteita jaettaisiin ilmaiseksi köyhille.

      • El muikku

        Laki kieltää kyseisen toiminnan.


      • kumma laki
        El muikku kirjoitti:

        Laki kieltää kyseisen toiminnan.

        Mitä porvarihallitus aikoo tehdä sen muuttamiseksi?


      • et joillekin
        kumma laki kirjoitti:

        Mitä porvarihallitus aikoo tehdä sen muuttamiseksi?

        tuli seinä ja "totuus" siten vastaan, kun se vain on lakiin kirjoitettu, ei sitä sen enempää sit tarvi miettiikkä ;)


      • Köyhäilijä

        Kyllä yksi iso syy, miksi kaupat eivät lahjoita yliaikaisia elintarvikkeita on myös se, että pelätään mahdollisia vahingonkorvausvaatimuksia, jos nuo elintarvikkeet aiheuttaisivat jotain ongelmia. Itse törmäsin kyseiseen perusteluun, kun halusin kerran OSTAA (alennuksella tietysti) SAMANpäiväisiä pullapitkoja, joita myyjä oli juuri kuskaamassa kärreillä pois liikkeestä (vanhat pullat kun ovat parasta köyhien ritareiden ainesta); en saanut.

        Mutta onhan KÄYTTÖTAVAROIDEN kuskaaminen kaatopaikalle kuitenkin vielä ihan eri juttu kuin pilaantuvien elintarvikkeiden poisheittäminen!

        Tulipahan taas yksi hyvä lisäperuste sille, miksi en itse - niin köyhä kun olekin - asioi koskaan Lidlissä (tähän asti syynä ovat olleet lähinnä elintarvikkeiden järjettömästä pitkin Eurooppaa kuskaamisesta johtuvat ekologiset haitat sekä työntekijöiden huono kohtelu kyseisen kauppaketjun liikkeissä).


      • syynä

        vois olla ennemmin se että jos kauppa päästää roskiksilleen, tai antaa huonontunutta elintarviketta jollekkin,joka saa vaikka sit jotain oireita, niin tämä joku tekee siitä sitten valituksen tai syytteen tai jotain


      • Ja perustele tarkemmin
        El muikku kirjoitti:

        Laki kieltää kyseisen toiminnan.

        Mikäköhän laki moisen asian kieltää, ettei kauppiaat saisi antaa vielä käyttökelpoisia elintarvikkeita pois? Et varmaan ollut tietoinen mistä mm. pelastusarmeijan ns. leipäjonoihin tulevat elintarvikkeet ovat peräisin? Vai olitko? Samoiten myös kirkon ns. köyhänapuun tulevat elintarvikkeet ovat kauppiailta tulleita lahjoituksia. Ottaisit ensin selvää ennen kuin vastaat moisella asialla.


      • laki kieltää
        Ja perustele tarkemmin kirjoitti:

        Mikäköhän laki moisen asian kieltää, ettei kauppiaat saisi antaa vielä käyttökelpoisia elintarvikkeita pois? Et varmaan ollut tietoinen mistä mm. pelastusarmeijan ns. leipäjonoihin tulevat elintarvikkeet ovat peräisin? Vai olitko? Samoiten myös kirkon ns. köyhänapuun tulevat elintarvikkeet ovat kauppiailta tulleita lahjoituksia. Ottaisit ensin selvää ennen kuin vastaat moisella asialla.

        tässä tarkoitetaan varmaankin ylipäiväisten elintarvikkeiden jakamisen ilmaiseksi köyhille. Siitä on olemassa laki. Käyttökelpoisen ja vielä päiväykset omaavan tuotteen pois heittämisestä tuskin lakia on säädetty.

        Uskoisin ettei pelastusarmeijakaan nyt mitään parasta ennen - päivän ohittanutta ihmisille jaa...


      • khprrr

        Tiedätkö miksi ruokakaupat heittävät elintarvikkeita roskiin? Ei siksi, että saisivat myytyä uutta tavaraa paremmalla hinnalla, vaan siksi, että viimeisen käyttöpäivän jälkeen ruokaa EI SAA EDES ANTAA köyhäinapuun, työntekijöille, kavereille, jne. Kauppa on vastuussa tuotteitä ja jos sairastut tällaisesta tuotteesta, kauppa on vastuussa siitä!!!
        Torvi, kysy jos et tiedä, älä turhaan arvaa!


      • kummia lakeja, mutta
        kumma laki kirjoitti:

        Mitä porvarihallitus aikoo tehdä sen muuttamiseksi?

        jos tällaine laki on, miksi juuri porvarihallituksen sille pitäisi jotain tehdä? Ei sille ole solisalimokkuraatit eikä muutkaan neuvostoliittolaiset mitään aiemmin tehneet... Eikös juuri niiden pitäisi olla "köyhän" asialla?


      • jakaa ne
        laki kieltää kirjoitti:

        tässä tarkoitetaan varmaankin ylipäiväisten elintarvikkeiden jakamisen ilmaiseksi köyhille. Siitä on olemassa laki. Käyttökelpoisen ja vielä päiväykset omaavan tuotteen pois heittämisestä tuskin lakia on säädetty.

        Uskoisin ettei pelastusarmeijakaan nyt mitään parasta ennen - päivän ohittanutta ihmisille jaa...

        Pelastusarmeija ja hursti ja seurakunta jakaa vanhaa ruokaa ja leipää, niin monesti niissä jonoissa seissyt ja vittuuntunut. monesti ihan pilaantunutta ruokaa, juuri sitä mitä ihmiset ei suostu syömään jaetaan köyhille.


      • myymästä parasta ennen päivän mentyä umpeen.Omavalvonta on erittäin tiukkaa suomen maassa.Ja parasta ennen päivähän tarkoittaa sitä että vastuu siirtyy valmistajalta myyjälle sen jälkeen jos joku kuluttaja saa vaikka ruokamyrkytyksen.Kukapa kauppias tällaista riskiä haluaa ottaa itselleen.
        Parasta ennen päiväthän ovat kaikkien meidän terveyden ja hyvin voinnin vuoksi!

        En minä ainakaan ostaisi vanhentunutta tavaraa


      • PAIKKANSA!!!
        khprrr kirjoitti:

        Tiedätkö miksi ruokakaupat heittävät elintarvikkeita roskiin? Ei siksi, että saisivat myytyä uutta tavaraa paremmalla hinnalla, vaan siksi, että viimeisen käyttöpäivän jälkeen ruokaa EI SAA EDES ANTAA köyhäinapuun, työntekijöille, kavereille, jne. Kauppa on vastuussa tuotteitä ja jos sairastut tällaisesta tuotteesta, kauppa on vastuussa siitä!!!
        Torvi, kysy jos et tiedä, älä turhaan arvaa!

        Ei saa antaa edes ilmaiseksi pois. Kaikki mikä on mennyt ylipäiväiseksi, lajitellaan biojätteisiin ja pakkauspäällysteet toisiin roskiksiin. Näin se vaan on


      • Pönti
        Mirellan kirjoitti:

        myymästä parasta ennen päivän mentyä umpeen.Omavalvonta on erittäin tiukkaa suomen maassa.Ja parasta ennen päivähän tarkoittaa sitä että vastuu siirtyy valmistajalta myyjälle sen jälkeen jos joku kuluttaja saa vaikka ruokamyrkytyksen.Kukapa kauppias tällaista riskiä haluaa ottaa itselleen.
        Parasta ennen päiväthän ovat kaikkien meidän terveyden ja hyvin voinnin vuoksi!

        En minä ainakaan ostaisi vanhentunutta tavaraa

        Ne on vieneet kelloja, laukkuja, astioita ym.ym. kaatopaikalle. Ei siis ole kyse ruoasta.


      • voi olla
        jakaa ne kirjoitti:

        Pelastusarmeija ja hursti ja seurakunta jakaa vanhaa ruokaa ja leipää, niin monesti niissä jonoissa seissyt ja vittuuntunut. monesti ihan pilaantunutta ruokaa, juuri sitä mitä ihmiset ei suostu syömään jaetaan köyhille.

        nehän nyt voi jakaa mitä vaan, mutta laki siitä on ettei niin saisi tehdä.


      • mutta ei käytännössä
        voi olla kirjoitti:

        nehän nyt voi jakaa mitä vaan, mutta laki siitä on ettei niin saisi tehdä.

        voi siellä olla eineksiä jotka on 1 tai 2 päivää vielä tuoreita ja sitten on taas sitä missä päiväys on mennyt.


      • Ylipäiväyksellä
        Mirellan kirjoitti:

        myymästä parasta ennen päivän mentyä umpeen.Omavalvonta on erittäin tiukkaa suomen maassa.Ja parasta ennen päivähän tarkoittaa sitä että vastuu siirtyy valmistajalta myyjälle sen jälkeen jos joku kuluttaja saa vaikka ruokamyrkytyksen.Kukapa kauppias tällaista riskiä haluaa ottaa itselleen.
        Parasta ennen päiväthän ovat kaikkien meidän terveyden ja hyvin voinnin vuoksi!

        En minä ainakaan ostaisi vanhentunutta tavaraa

        No niin siis kyseessä olikin ns parasta ennen päiväys tuotteet ja sellaiset jotka ovat sen ohittaneet. Sen laki kylläkin kieltää eteenpäin enään antamasta, mutta kun alussa ei ollut mitään asiaan viittaavaa vain hyvän tavaran roskiin mättämisestä.


      • KYKKYYN
        Köyhäilijä kirjoitti:

        Kyllä yksi iso syy, miksi kaupat eivät lahjoita yliaikaisia elintarvikkeita on myös se, että pelätään mahdollisia vahingonkorvausvaatimuksia, jos nuo elintarvikkeet aiheuttaisivat jotain ongelmia. Itse törmäsin kyseiseen perusteluun, kun halusin kerran OSTAA (alennuksella tietysti) SAMANpäiväisiä pullapitkoja, joita myyjä oli juuri kuskaamassa kärreillä pois liikkeestä (vanhat pullat kun ovat parasta köyhien ritareiden ainesta); en saanut.

        Mutta onhan KÄYTTÖTAVAROIDEN kuskaaminen kaatopaikalle kuitenkin vielä ihan eri juttu kuin pilaantuvien elintarvikkeiden poisheittäminen!

        Tulipahan taas yksi hyvä lisäperuste sille, miksi en itse - niin köyhä kun olekin - asioi koskaan Lidlissä (tähän asti syynä ovat olleet lähinnä elintarvikkeiden järjettömästä pitkin Eurooppaa kuskaamisesta johtuvat ekologiset haitat sekä työntekijöiden huono kohtelu kyseisen kauppaketjun liikkeissä).

        Eikö voi antaa köyhille ja apua tarvitseville Suomalaisille vaiko ylpeys kieltää. Todella järjetöntä toimintaa. Kyllä kelpaisi minullekin ehkä ja käyttökelpoinen ruoka. Ja myöskin monet hakevat juuri pullaa eläimille. Tiedän, kun maalla sitä tehdään. TIETO!!


      • MYYJÄ.
        PAIKKANSA!!! kirjoitti:

        Ei saa antaa edes ilmaiseksi pois. Kaikki mikä on mennyt ylipäiväiseksi, lajitellaan biojätteisiin ja pakkauspäällysteet toisiin roskiksiin. Näin se vaan on

        Aikoinaan 70-80-luvulla sukulaisemme oli eräässä kaupassa töissä - melkein päivittäin hän toi meille ruokaa, jotka olisivat menneet roskiin. HIP HEI


      • *****
        laki kieltää kirjoitti:

        tässä tarkoitetaan varmaankin ylipäiväisten elintarvikkeiden jakamisen ilmaiseksi köyhille. Siitä on olemassa laki. Käyttökelpoisen ja vielä päiväykset omaavan tuotteen pois heittämisestä tuskin lakia on säädetty.

        Uskoisin ettei pelastusarmeijakaan nyt mitään parasta ennen - päivän ohittanutta ihmisille jaa...

        Edellä mainittu laki koskee elintervikkeita, jotka ovat ylittäneet viimeisenKÄYTTÖpäivän, tai ovat näkyvästi pilaantuneita. Viimeisen MYYNTIpäivän ylittäneitä tuotteita saa myydä alennuksella tai jakaa pois, jos eivät ole aistivaraisesti tutkien pilaantuneita.

        Hurstille, pelastusarmeijalle ym. tahoille lahjoitetut elintarvikkeet, ovat voineet olla vielä käyttökuntoisia, kun ne on liikkeestä eteenpäin luovutettu. Mutta nämäkin tahot joutuvat kuljettamaan ja esim. kassittamaan jaettavat tuotteet. Tähän taas kuluu aikaa, vaikka tuotteet mahdollisimman nopeasti pyritäänkin saamaan eteenpäin. Jokainen tietänee kuinka nopeasti esim. leipä homehtuu.


      • maarukka

        Itsekin kaupan alalla, kaikki heitetään hävikkiin mitä asiakkaat tuskin ostavat. Avatut tuotteet,rikki menneet pakkaukset, liian kauan lämpimässä olleet, saman päivän päiväykset (ei saa lain mukaan edes myydä enää) ja hävikkiin saa laittaa myös ne mitä ei itse ostaisi jne... Kauppa saa hävikistä sitten hyvityksen...
        Mutta kyllä meidän kauppa antaa ruokaa joskus mm.seurakunnalle, jos heillä jokin erityinen tarve tai tempaus. Silloin on seurakunta ottanut yhteyttä ja asiasta sovittu, ei niitä nuin vain anneta..Koska kaikki on merkattava hävikkiin.

        Aikoinaan itsekin lidlissä töissä, siellä toimitaan ihan samanlailla, kuin joka kaupassa, että ei ole erikoistapaus. Kohu varmaan siitä, kun heillä roskikset,joita voi tonkia ja näkee sen tavaran määrän mitä hävikkiin menee päivittäin.

        Moni hävikki tulee ihan siitä, kun asiakkaat jättää tavaroita mihin sattuu ja niitä ei voi enää myydä.


      • Ex-Lidl-myyjä
        Köyhäilijä kirjoitti:

        Kyllä yksi iso syy, miksi kaupat eivät lahjoita yliaikaisia elintarvikkeita on myös se, että pelätään mahdollisia vahingonkorvausvaatimuksia, jos nuo elintarvikkeet aiheuttaisivat jotain ongelmia. Itse törmäsin kyseiseen perusteluun, kun halusin kerran OSTAA (alennuksella tietysti) SAMANpäiväisiä pullapitkoja, joita myyjä oli juuri kuskaamassa kärreillä pois liikkeestä (vanhat pullat kun ovat parasta köyhien ritareiden ainesta); en saanut.

        Mutta onhan KÄYTTÖTAVAROIDEN kuskaaminen kaatopaikalle kuitenkin vielä ihan eri juttu kuin pilaantuvien elintarvikkeiden poisheittäminen!

        Tulipahan taas yksi hyvä lisäperuste sille, miksi en itse - niin köyhä kun olekin - asioi koskaan Lidlissä (tähän asti syynä ovat olleet lähinnä elintarvikkeiden järjettömästä pitkin Eurooppaa kuskaamisesta johtuvat ekologiset haitat sekä työntekijöiden huono kohtelu kyseisen kauppaketjun liikkeissä).

        Kuinka voit muka tietää, että työntekijöitä kohdellaan Lidlissä huonosti? Itse olen siellä ollut töissä, ja vaikkei se mikään unelmatyöpaikka minulle ollutkaan, niin kyllä siellä parempaa palkkaa sai kuin monessa muussa kaupassa, työvuoroihin pääsi vaikuttamaan todella hyvin ja useimmat työkaverit JA esimiehet oli mukavia. Tuotevalikoimaakaan sinun on turha kommentoida kun et kerran koskaan käy: myös suomalaisia tuotteita löytyy aika paljon, ja ulkomaisten tuotteiden idea on luoda vaihtoehto "pirkka-monopolille".

        Ja sitten kommentti itse asiaan: Lidl antaa tuoreustakuun ylittäneitä tuotteita avustusjärjestöille, ei vanhentuneita. Käyttötavaroistakin valtava osa menee kaupaksi viimeistään alennuskierroksella.


      • Köyhäilijä
        Ex-Lidl-myyjä kirjoitti:

        Kuinka voit muka tietää, että työntekijöitä kohdellaan Lidlissä huonosti? Itse olen siellä ollut töissä, ja vaikkei se mikään unelmatyöpaikka minulle ollutkaan, niin kyllä siellä parempaa palkkaa sai kuin monessa muussa kaupassa, työvuoroihin pääsi vaikuttamaan todella hyvin ja useimmat työkaverit JA esimiehet oli mukavia. Tuotevalikoimaakaan sinun on turha kommentoida kun et kerran koskaan käy: myös suomalaisia tuotteita löytyy aika paljon, ja ulkomaisten tuotteiden idea on luoda vaihtoehto "pirkka-monopolille".

        Ja sitten kommentti itse asiaan: Lidl antaa tuoreustakuun ylittäneitä tuotteita avustusjärjestöille, ei vanhentuneita. Käyttötavaroistakin valtava osa menee kaupaksi viimeistään alennuskierroksella.

        Kiva kuulla, että Lidlillä on ollut siis aina yksi tyytyväinen työntekijä. Useimmat Lidlin ex-työntekijät ovat kyllä sanoneet ihan muuta.

        Mitä taas kyseisen kaupan valikoimiin tulee, niin olen minä KÄYNYT useammassakin myymälässä (ja täytyy tunnustaa, että joskus jonkun käyttötavaran olen ostanutkin). Toki siellä on niitä suomalaisiakin elintarvikkeita (muistaakseni lähinnä tuoretuotteissa), mutta suurin osa on kyllä kaukaa kuskattua.

        Ja sitä olen oikeastikin ihmetellyt, että kun Lidlissä tuntuu olevan yksi tavara myynnissä aina vain muutaman päivän, että mihinhän ne myymättömät joutuvat? Nyt taisi selvitä.


      • maarukka kirjoitti:

        Itsekin kaupan alalla, kaikki heitetään hävikkiin mitä asiakkaat tuskin ostavat. Avatut tuotteet,rikki menneet pakkaukset, liian kauan lämpimässä olleet, saman päivän päiväykset (ei saa lain mukaan edes myydä enää) ja hävikkiin saa laittaa myös ne mitä ei itse ostaisi jne... Kauppa saa hävikistä sitten hyvityksen...
        Mutta kyllä meidän kauppa antaa ruokaa joskus mm.seurakunnalle, jos heillä jokin erityinen tarve tai tempaus. Silloin on seurakunta ottanut yhteyttä ja asiasta sovittu, ei niitä nuin vain anneta..Koska kaikki on merkattava hävikkiin.

        Aikoinaan itsekin lidlissä töissä, siellä toimitaan ihan samanlailla, kuin joka kaupassa, että ei ole erikoistapaus. Kohu varmaan siitä, kun heillä roskikset,joita voi tonkia ja näkee sen tavaran määrän mitä hävikkiin menee päivittäin.

        Moni hävikki tulee ihan siitä, kun asiakkaat jättää tavaroita mihin sattuu ja niitä ei voi enää myydä.

        Ja onhan se aika oksettavaa mennä kaivamaan kaupan roskiksia.
        En minä ainakaan olisi niin idiotti.


      • eyyr
        Köyhäilijä kirjoitti:

        Kyllä yksi iso syy, miksi kaupat eivät lahjoita yliaikaisia elintarvikkeita on myös se, että pelätään mahdollisia vahingonkorvausvaatimuksia, jos nuo elintarvikkeet aiheuttaisivat jotain ongelmia. Itse törmäsin kyseiseen perusteluun, kun halusin kerran OSTAA (alennuksella tietysti) SAMANpäiväisiä pullapitkoja, joita myyjä oli juuri kuskaamassa kärreillä pois liikkeestä (vanhat pullat kun ovat parasta köyhien ritareiden ainesta); en saanut.

        Mutta onhan KÄYTTÖTAVAROIDEN kuskaaminen kaatopaikalle kuitenkin vielä ihan eri juttu kuin pilaantuvien elintarvikkeiden poisheittäminen!

        Tulipahan taas yksi hyvä lisäperuste sille, miksi en itse - niin köyhä kun olekin - asioi koskaan Lidlissä (tähän asti syynä ovat olleet lähinnä elintarvikkeiden järjettömästä pitkin Eurooppaa kuskaamisesta johtuvat ekologiset haitat sekä työntekijöiden huono kohtelu kyseisen kauppaketjun liikkeissä).

        Ei nykyään ole kaatopaikkoja. On vain jätteenkäsittelylaitoksia.


      • Anonyymi
        syynä kirjoitti:

        vois olla ennemmin se että jos kauppa päästää roskiksilleen, tai antaa huonontunutta elintarviketta jollekkin,joka saa vaikka sit jotain oireita, niin tämä joku tekee siitä sitten valituksen tai syytteen tai jotain

        ja nyt sitten kymmenelle myyjälle lopputili kun veivät vanhoja pullia ja leipiä.kova paikka natsisiwalle,pelkäävät kai myynnin laskevan.minä en ainakaan tuohon läävään enää astu,pitäkööt pullansa.


    • hudbh

      Mitä sitte? Saa jokainen omia tavaroitaan heittää menemään.

      • tuhlausta

        Ei se ihan näinkään ole. Tämä on tuhlausta ja ympäristön pilaamista.


      • ilmastonmuutos vauhdittuu

        Kaatopaikat täyttyy ja ilmaston muutos vauhdittuu. Muissa sivistyneissä länsimaissa jätteet poltetaan jätteenpolttolaitoksissa jossa niistä saadaan energia talteen. Suomessa jätteet viedään kaatopaikalle ja energia menee harakoille.

        Kauheaa tuhlausta.

        Helsingissä kauppojen roskikset on lukolliset että köyhät ei pääse hakemaan ruokaa sieltä.


      • sergei eis
        ilmastonmuutos vauhdittuu kirjoitti:

        Kaatopaikat täyttyy ja ilmaston muutos vauhdittuu. Muissa sivistyneissä länsimaissa jätteet poltetaan jätteenpolttolaitoksissa jossa niistä saadaan energia talteen. Suomessa jätteet viedään kaatopaikalle ja energia menee harakoille.

        Kauheaa tuhlausta.

        Helsingissä kauppojen roskikset on lukolliset että köyhät ei pääse hakemaan ruokaa sieltä.

        ovat laiskoja kierrättäjiä todennäköisesti vaan kohauttavat olkapäitään ja sanovat: ilmastonmuutosta ei voi todistaa.


      • juuuh....
        tuhlausta kirjoitti:

        Ei se ihan näinkään ole. Tämä on tuhlausta ja ympäristön pilaamista.

        Kyllä kai ny rikkinäisen tavaran saa kaatikselle viedä tai anna osottees ni tuodaan sulle ni saat kierrätellä.


      • ehjiä ne on
        juuuh.... kirjoitti:

        Kyllä kai ny rikkinäisen tavaran saa kaatikselle viedä tai anna osottees ni tuodaan sulle ni saat kierrätellä.

        joo mutta kun ne on ehjiä tavaroita.


      • tuhlausta kirjoitti:

        Ei se ihan näinkään ole. Tämä on tuhlausta ja ympäristön pilaamista.

        ei olisi, jos antaisi esim. mulle tai sulle halvemmalla tai ilmaiseksi.
        Tuhlausta on vain kaatopaikalle viedyt tuotteet.
        Tälleen ajattelee suomiasiakas.
        Oikeesti, Lidl kuormittaa Suomen luontoa toiminnallaan.
        Muuten ihan menettelevä kauppaketju mielestäni.


      • DLLLLLL

        Jos mikään laki ei kiellä niin jokainen voi heittää tavaroitaan menemään miten haluaa. Taas uutisaiheet vähissä.


      • EI Fiksuilla
        tuhlausta kirjoitti:

        Ei se ihan näinkään ole. Tämä on tuhlausta ja ympäristön pilaamista.

        Ei kaikki kaupat heitä ainakaan ruokaa roskiin Täällä "RIKKAASSA ESPOOSSA" jakavat ruokaa Hyvä Arki ja Mannala ilmaiseksi kun on päiväys esim. edellinen päivä On kauppiaita jotka heittää roskiin HUOM! ei edes kompostiin!

        Nämä upeat ihmiset tekee tätä ruuan jakoa VAPAAEHTOIS työnä eli hakevat kaupoista jotka antavat esim. Espoossa on kauppias MiniMani joka ei ole KYTKÖKSISSÄ S eikä K TÄLLAISTA SUOMALAISTA KAUPPAA PITÄÄ KANNATTA eli LIDLIT ULOS SUOMESTA
        ja ÄKKIÄ

        Niin ja HUOM! eurosi kun TEBOILILLE KILAHTAA niin äkkiä ne VENÄJÄN UUS RIKKAILLE VILAHTAA


      • ROSKIIN
        EI Fiksuilla kirjoitti:

        Ei kaikki kaupat heitä ainakaan ruokaa roskiin Täällä "RIKKAASSA ESPOOSSA" jakavat ruokaa Hyvä Arki ja Mannala ilmaiseksi kun on päiväys esim. edellinen päivä On kauppiaita jotka heittää roskiin HUOM! ei edes kompostiin!

        Nämä upeat ihmiset tekee tätä ruuan jakoa VAPAAEHTOIS työnä eli hakevat kaupoista jotka antavat esim. Espoossa on kauppias MiniMani joka ei ole KYTKÖKSISSÄ S eikä K TÄLLAISTA SUOMALAISTA KAUPPAA PITÄÄ KANNATTA eli LIDLIT ULOS SUOMESTA
        ja ÄKKIÄ

        Niin ja HUOM! eurosi kun TEBOILILLE KILAHTAA niin äkkiä ne VENÄJÄN UUS RIKKAILLE VILAHTAA

        Yhtälö on nimittäin niin, että jos ei ole hävikkiä=roskiiheitettyjä, ei ole myyntiäkään!!!
        Olen ollut kaupan alalla jo 20 vuotta. Ja niitä ylipäiväisiä ei saa enää lailliseti myydä tai antaa kenellekään. Se vaan on terveysviranomaisten määräys.


      • nainen5
        ilmastonmuutos vauhdittuu kirjoitti:

        Kaatopaikat täyttyy ja ilmaston muutos vauhdittuu. Muissa sivistyneissä länsimaissa jätteet poltetaan jätteenpolttolaitoksissa jossa niistä saadaan energia talteen. Suomessa jätteet viedään kaatopaikalle ja energia menee harakoille.

        Kauheaa tuhlausta.

        Helsingissä kauppojen roskikset on lukolliset että köyhät ei pääse hakemaan ruokaa sieltä.

        etkö itse heitä mitään roskiin???


      • ...ystävä...
        EI Fiksuilla kirjoitti:

        Ei kaikki kaupat heitä ainakaan ruokaa roskiin Täällä "RIKKAASSA ESPOOSSA" jakavat ruokaa Hyvä Arki ja Mannala ilmaiseksi kun on päiväys esim. edellinen päivä On kauppiaita jotka heittää roskiin HUOM! ei edes kompostiin!

        Nämä upeat ihmiset tekee tätä ruuan jakoa VAPAAEHTOIS työnä eli hakevat kaupoista jotka antavat esim. Espoossa on kauppias MiniMani joka ei ole KYTKÖKSISSÄ S eikä K TÄLLAISTA SUOMALAISTA KAUPPAA PITÄÄ KANNATTA eli LIDLIT ULOS SUOMESTA
        ja ÄKKIÄ

        Niin ja HUOM! eurosi kun TEBOILILLE KILAHTAA niin äkkiä ne VENÄJÄN UUS RIKKAILLE VILAHTAA

        "Espoossa on kauppias MiniMani joka ei ole KYTKÖKSISSÄ S eikä K TÄLLAISTA SUOMALAISTA KAUPPAA PITÄÄ KANNATTA eli LIDLIT ULOS SUOMESTA
        ja ÄKKIÄ"

        Saksalaiset sentään ymmärtävät kaupankäynnistä jotain! Lidl tuo hyvää ja selkeä kilpailua ja näyttä ä kuinka kauppaa käydään!

        Mut joo ei silti tuo hyvän tavaran hukaanheitto ole mistään kotoisin!


      • tuhlausta
        ilmastonmuutos vauhdittuu kirjoitti:

        Kaatopaikat täyttyy ja ilmaston muutos vauhdittuu. Muissa sivistyneissä länsimaissa jätteet poltetaan jätteenpolttolaitoksissa jossa niistä saadaan energia talteen. Suomessa jätteet viedään kaatopaikalle ja energia menee harakoille.

        Kauheaa tuhlausta.

        Helsingissä kauppojen roskikset on lukolliset että köyhät ei pääse hakemaan ruokaa sieltä.

        on se, että yhdyskuntajätettä poltetaan. Siinä poltetaan hyvää raaka-ainetta ja saadaan aika kehnosti energiaa. Oletko yrittänyt polttaa vähän nahistunutta porkkanaa? Korvaava raaka-aine haetaan sitten toiseltapuolelta maapalloa öljylähteestä, kun meillä poltetaan muovipussi.
        Polttolaitos levittää vielä elohopean, kadmiumin, lyijyn ym, mitä jätteissä on laajalti ympäristöön sinun hengitettäväksi ja syötäväksi vihanneksissasi ja liha- tai kalaruuissasi. Lisäksi savukaasuissa on paljon kasvihuonekaasuja puhumattakaan dioksiineista ja furaaneista.
        Tiesit tietysti, että dioksiinia tarvitaan kaikankaikkiaan sinut tappamaan vain puolet siitä määrästä mitä päivittäin tarvitset esim seleeniä pysyäksesi terveenä. (Varmaan seuraat sitä seleenin saantia pävittäin.) Niin pienestä se tässä leikissä on kyse. Ja sitä dioksiinia ei ollut muoveissa ennen polttoa!
        Polttoon sopii YTV:n selvityksen mukaan kuitenkin vain 15% Ämmässuolle menevästä tavarasta (palaa haitatta ja tällä hetkellä ei kannata hyödyntää) ja tällöin katsotaan vain taloudellista puolta tämänhetken tilanteessa. Enemmänkin voidaan tulevaisuudessa pelastaa varsin kannattavasti, koska kaikkien matereiaalien hinnat ovat kovasti nousussa. Ehdotettu yhdyskuntajätteenpoltto on vain tavaran hävitystä silmistä pois ilmakehään, tosin kolmas osa jää kuitenkin tuhkaksi kaatopaikoille ja sisältää paljon em. ongelmajätteitä. Tästä jätteenpoltosta esitti juuri 33000 lääkäriä vetoomuksen EU-parlamentille, koska toiminta on kuin pultsareilla: Kun kusee housuun, on hetken lämmin ja sen jälkeen entistä kylmempi. Jätteen poltto luo hiukan kaukolämpöä Euroopan kaupunkeihin, mutta maksu siirtyy myöhäisemmäksi, kun uutta raaka-ainetta lähdetään hakemaan myrskyiseksi muuttuvassa ilmastossa ja näennäinen hyöty maksetaan terveyden huollossa.
        Toivon, että otat laajemmin selvää ennen kuin ehdottelet jätteitä siirrettäväksi ilmakehään kaasumaiseen muotoon. Kiinteän aineen voit siirtää puskutraktorilla, jos se on tiellä. kaasuja et voi enää siirtää ilamkehässä, kun ne siellä ovat tiellä ja sehän on varmaa.


    • julle06

      ..onkohan tää nyt jotenkin sattunut "vuotaa" lehteen esim keskolta tai sokkarin puolelta? ;-) ja huom, nyt on kysymys käyttötavaroista, ei elintarvikkeista ku luin tuolta että laki kieltää.. ei kiellä muuta ku myymästä elintarvikkeita parasta ennen jälkeen asiakkaille. huomaa ero. Jois on rikkinäisii niin minne ne joutuu yleensä.. tuskin Suomessa toimivalla ketjulla niin paljoa rahaa on että heittää kunnossa olevia tavaroita roskiin.. sehän olis sa ku rekat ajais suoraan kaatikselle! ;-) mahtaa keskoa ja s-ryhmää pelottaa ku lidl myy halvemmalla ku he, niillähän on suomessa monopoli asema kahdestaan maahantuonnissa. eivät pääse niin nostaa hintoja ku haluaisivat, nytkin aika hyvät katteet tuplahinta tuotteista. että näin.. meikä suhtautuu näihin hieman epäillen..

      • mieltä

        Olet oikeassa.


      • on että

        Pienet salaliittoteoriat pitää aivot kieroksilla ;)
        Kyllähän hinnat rupeaa karkaamaan pilviin...


      • Ei kiinnosta saksalainen ri...

        Aamulehden artikkeli on jälleen erinomainen esimerkki Lidlin välinpitämätömyydestä ympäristöä sekä työntekijöitään kohtaan. Onneksi on mahdollista asioida toisten kauppaketjujen myymälöissä - saavat saksalaiset asioida omissaan:)


      • ....

        Ihmettelen nykyistä hinnottelua.
        Oluessa on nykyään sääntö et jos mäyris on tarjouksessa vastaavan tuotteen irtopullon on oltava myös.
        Miks ei sit tarjoushinta koske muita tavaroita.
        Esim.jughurttia kun myydään vaik 6prk 2.eurolla.yksikkö tarjoushinta kpl,lta olis tietty 6-osa tarjoushinnasta.
        Miks tää ei toteudu kun oluessa.
        Suurta ihmetystä ainakin minussa.

        Lisäksi käyttöpäivää lähestyvät tuotteet,niitä kun näkee aika usein,ja ne myös varmaan menevät kaupaksi.Itsekin joskus ostanut ja pakkaseen laittanut.
        Parempi niin kuin että heittäisivät roskiin.
        En oikein ymmärrä et jonkun pitää niitä roskiksesta tonkia.Valitettavasti myöhempää kun kotiin ajelen niin joku on vastaavassa touhussa.


      • Anonyymi
        Ei kiinnosta saksalainen ri... kirjoitti:

        Aamulehden artikkeli on jälleen erinomainen esimerkki Lidlin välinpitämätömyydestä ympäristöä sekä työntekijöitään kohtaan. Onneksi on mahdollista asioida toisten kauppaketjujen myymälöissä - saavat saksalaiset asioida omissaan:)

        K-kaupat pitää leivät ja pullat vitriinissä niin kauan että joku ostaa ne.miten ne siellä eivät vanhene.kävin kerran k-kaupassa pyytämässä pahvilaatikkoa,omistaja oli pesemässä jo vihreäksi käyneitä nakkeja,oli vähän vaikean näköinen kun jäi kiinni,sanoi vaan että kyllä kansa syö.


    • .......

      sattuu olemaan miehen veli kaatiksella töissä,niin on tuonu eräänkin kerran lidliltä kaatikselle menevää tavaraa meille.esim:viime kesänä toi kokonaisen kattilasarjan,aurinkovarjon ja sun muuta käyttökelposta kamaa.säästyny pitkä penni ihan älytöntä tuhlausta viedä kaatikselle tavaroita!

    • ............

      viedä kirpparille ja myydä siellä halvemmalla....

    • kesäheinä

      Heittää menemään ruokaa siinä kuin muutkin kauppaketjut.Vahingonkorvauksethan ovat syy tuotteiden kaatikselle viemiseen!olen iloinen,että lidl on rantautunut suomeen.muutoin täällä ei olisi edes tämänkään verran hintakilpailua!hyvät veljet vain ylläpitäisivät hintakartelleja.ruoka on jo nyt liian kallista syötäväksi!

      • ollut..

        kyse ruokatavaroista vaan kierrätykseen ja uusiokäyttöön kelpaavista käyttötavaroista jotka sisältää metallia ym.. Sellaisten rahtaaminen kaatopaikoille on kyllä arveluttavaa.


      • tulo Suomeen

        Lidlin tulo Suomeen aiheutti näissä kahdessa johtavassa S-ja K-ketjussa sen, että heidän hinnoittelussaan alettiin huomioida uusi kilpailija. Lidli on monessa, monessa huomattavasti halvempi. Esim. hedelmät, vihannekset paljon halvempia. Leikkeleissä, juomissa, isot hintaerot. Valikoima on valitettavasti aika suppea, mutta onpahan terästänyt isojen harkintaa, nostaa hintojaan. Lidlin pihassa on omassa pikkukaupungissa kuitenkin aina vaan enemmän autoja p-paikalla. Ja onhan Lidlillä se oma sortimenttinsä, josta löytyy tosi hyviä ja edullisia tuotteita


      • aldi market suomeen kanssa
        tulo Suomeen kirjoitti:

        Lidlin tulo Suomeen aiheutti näissä kahdessa johtavassa S-ja K-ketjussa sen, että heidän hinnoittelussaan alettiin huomioida uusi kilpailija. Lidli on monessa, monessa huomattavasti halvempi. Esim. hedelmät, vihannekset paljon halvempia. Leikkeleissä, juomissa, isot hintaerot. Valikoima on valitettavasti aika suppea, mutta onpahan terästänyt isojen harkintaa, nostaa hintojaan. Lidlin pihassa on omassa pikkukaupungissa kuitenkin aina vaan enemmän autoja p-paikalla. Ja onhan Lidlillä se oma sortimenttinsä, josta löytyy tosi hyviä ja edullisia tuotteita

        aldi market on veilä lidliä edullisempi se pitäisi saada suomeen kanssa, on kuitenkin miljoona jotka elää alle köyhyys rajan niin ruoka on liian kallista.


      • Katson, kelle euroni annan
        tulo Suomeen kirjoitti:

        Lidlin tulo Suomeen aiheutti näissä kahdessa johtavassa S-ja K-ketjussa sen, että heidän hinnoittelussaan alettiin huomioida uusi kilpailija. Lidli on monessa, monessa huomattavasti halvempi. Esim. hedelmät, vihannekset paljon halvempia. Leikkeleissä, juomissa, isot hintaerot. Valikoima on valitettavasti aika suppea, mutta onpahan terästänyt isojen harkintaa, nostaa hintojaan. Lidlin pihassa on omassa pikkukaupungissa kuitenkin aina vaan enemmän autoja p-paikalla. Ja onhan Lidlillä se oma sortimenttinsä, josta löytyy tosi hyviä ja edullisia tuotteita

        Jos s-kauppa kuppaa, jäävät rahat Suomeen, Lidl vie ne Saksaan.
        Persaukisten hommaa juosta hinnan perässä, sano.


    • tulis...

      kaikille kun lidlin tavarat rahdattais suoraan kaatopaikalle..Olen joitain ostoksia tehnyt sieltä ja kaikki tuotteet kestäneet vain hetken tai ollut jo myytäessä viallisia..Ruokatavarat nyt jotenkuten menettelee ,ainakin kotimaiset.

    • liiteri rok! cee a geen ...

      Kuka estää tonkimasta roskista jos luulee et siellä on jotain mitä kaipaa.

      Kyll liiteri on hyvä vaihtoehto.

      Oonkin ihastunu sen tuoretuote valikoimiin.

      Siis aatellaan nyh esimerkiks tomaatteja, liiteri on ainut kauppa missä oon huomannu et ne voi tuoksua.

      Ai niin, meinas unohtua nettisivut, eka yritys jonka oon huomannu tarjoavan navigaattoriin liikkeiten paikannus paikat.

      • Lidlin asiakas

        No ihan hyvä maininta tuo "Roskisten penkominen", mutta mitäpä nillä on enää käyttöä kun ne menee puristimen painamina säiliön pohjalle.


    • maan tavalla

      Mitä eroa tässä on siihen miten suomalaiset toimivat? Ihmisethän heittävät hirvittävästi käyttökelpoista tavaraa roskiin kun eivät viitsi sitä kenellekään antaa. Lidl on siis oppinut kunnolla suomalaisten tavoille!

    • muilta kauppaketjuilta

      Hyvänen sentään tyhmät ihmiset!
      Tämähän on aivan selvästi propagandaa, eli keskon ja s-ketjujen tuottama juttu, jolla heitä halvemman "Liiterin" maine saadaan mustattua (nyt tällä kertaa muodikkaalla ympäristöasialla). Jutussa oikein vielä haastateltiin muiden kauppaketjujen dirikoita, jotka hämmästelivät, että kuinka tälläistä voi tapahtua, vaan ei heillä..
      Haloo!

      Ärsyttää ihmisten yksisilmäisyys, aina ollaan heti kivittämässä milloin milläkin asialla, kun joku joukkohysteria iskee päälle. Itse ei kuitenkaan olla valmiita tekemään yhtään mitään ko.asioiden eteen, Sohvalta käsin on niin hyvä jauhaa paskaa ja mäkkärin ruokaa.

      Itse käyn Lidlissä, koska olen niin köyhä ja siellä ruokakassi maksaa monesti melkein puolet vähemmän kuin muualla. Muutama vuosi sitten napistiin siitä kotimaisuudesta... Mitähän seuraavaksi kesko ja muut tukut keksii??? Amnestyn joukot pihaan? Ilmastonmuutos??

      • alepa ja k-kauppa

        hesan alepassa myytiin keskikaljaa kelo 7 aikaan aamulla, eli rikottiin lakia, sillon mua vitutti.

        k-kauppa on kallimpi kuin alepa, mutta alepassa on vittuimaiset myyjät noin ylimalkaan.


      • nainen5

        mustamaalaamista tosiaan on. Käyn edelleen Lidilissä. Olen sen todennut halvaksi ja hyväksi.
        Fiksut ihmiset kyllä huomaavat mistä on kyse.
        Ärsyttää enemmän tuon keskon ukon ihmettely.


    • Yksi veronmaksaja vain

      Myös Espoon kaupunki tekee osansa. Tässä on vielä se puoli että tämä tapahtuu verorahoilla.

      Esimerkiksi Espoon päivähoito tilaa ruoat viikko ennen niiden käyttöä. Lapsimääriä ei näin ollen ennakoida.

      Tässä voitaisiin tehdä vanhalla tavalla, eli mikäli lapsia ei ole odotettua määrää, voidaan asiasta ilmoittaa vaikka vielä saman päivän aikana päiväkodista ruoan toimittajalle. Tätä nyt vain ei haluta tehdä.

      Näin turhia ruokamääriä kuljetetaan turhaan päiväkoteihin ja sieltä Ämmänsuon kaatopaikalle. Tähän verorahat sitten kuluvatkin. Terveyspalveluissa on paineita, samoin vanhustenhoidossa. Mutta tähän rumbaan rahaa riittää eikä kukaan tee mitään. Näyttää vahvasti siltä että Espoon päivähoidon virkamiehet ja ruokapalveluiden ihmiset eivät välitä asialle mitään tehdä, -heille palkka kun tulee asiaan puuttumattakin. Ja varmasti ovat asiasta kuulleet ja lehdestäkin lukeneet.

      Kukaan ei kärsisi siitä että asia hoidettaisiin kuntoon. Kuka tästä hyötyy? Ruoan toimittavat yksityiset yritykset ja valmistajat. Kuka maksaa? Sinä.

      • jakaa

        ruoat tarvitseville,eikä heittää menemään.Ottajia varmasti olisi.


      • koipireisi
        jakaa kirjoitti:

        ruoat tarvitseville,eikä heittää menemään.Ottajia varmasti olisi.

        http://tikunnokassa.blogspot.com/2007/11/jtejrkytyksi.html

        Sii tuliko jollekin yäätyksenä, että kaatopaikat pursuavat päivän vanhoja elintarvikkeita?!

        Esim. leipomot kärräävät kuorma-autolastillisen leipiä kaatikselle. Ei voi laittaa Biojätteisiin, kun on pussit päällä. Katsokaapa oheinen linkki.


      • Yksi veronmaksaja vain
        jakaa kirjoitti:

        ruoat tarvitseville,eikä heittää menemään.Ottajia varmasti olisi.

        Espoossa on leipäjonoja mutta toisaalla verorahoilla ostettua ruokaa kuljetetaan rekoilla Ämmänsuon kaatopaikalle.

        Espoossa kun äänetetään Kokoomusta niin seurauksena on tietenkin tämä: verorahat ohjataan tietoisesti yrityksille, kuntalaisista, nälkäisistä tai rahanhaaskuusta huolimatta. Kokoomus ajaa tässäkin asiassa yritysten etuja ja voittoja ohi tavallisten kuntalaisten edun. Ja tämä ruokaralli jatkuu nioin kauan kun Kokoomus jyllää Espoossa.

        Sanotaan että "hedelmistään puu tunnetaan". Kyllä, tässä on hedelmiä kylliksi todistamaan taas Kokoomuksen puuhat.

        Espoon kaupunginhallituksessa istuu Kokoomuksen ruokatoimittajien edustaja (Portti Oy:stä), muttei sillä kai ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Vai voisiko olla?


    • Lidl on halpa

      • Periaatteet halpamaisia

        Varmaan on ilo käydä kaupassa, jossa jakoavaimet ja tuoremehut ovat iloisessa sekamelskassa. Ei kiitos, sanon minä.


    • Nalsu86

      vaikkapa sunnuntaisin tai ylipäänsä vaikka viikonloppuisin tai kerran kuussa sellaista päivää/viikonloppua millon asiakkaat voisivat tulla vaikkapa myymälän ulkopuolelta hakemaan "löytökoreista" ilmaiseksi tavaraa tai vaikka 2-luokan tavaraa halvalla ilman palautusoikeutta niinkuin esim. EuropeHouse tekee..myy huomattavasti halvemmalla 2-luokkaan luokiteltuja "rikki"menneitä tavaroita, vaatteita yms... näin hyötyis kaikki!
      Ja jos ei mene kaupaksi 2-luokan tavarana, niin tämän jälkeen joko veisivät lahjoitettavaksi vähävaraisemmille tai järkkäis tommosen löyrölaarin... Mut ilmeisemmin maalaisjärjenkäyttö ei ole noissakaan paikoissa sallittua :o ?

      • äly hoi !

        sitten ostaisi mitään, jos kaupat ilman jakaisi ?


    • Linkissä puhutaan

      lukekaa ensin, ei elintarvikkeista tässä Aamulehden jutussa mitään puhuta. Kyllä yhdistykset saavat jo suoraan tehtailta paljon ruokatarvikkeita, esim. uutuustuotteita, jotka eivät ole lähteneet toivotulla tavalla myymään ja liikkeelle. Sehän on hieno asia, käsittääkseni näissä ei ole päivämäärä mennyt vielä umpaan. Eu:n lainsäädäntöhän kieltää kauppoja myymästä ylipäiväisiä tuotteita.

    • jokke

      Uutinen pitää todellakin paikkaansa. Olin v.2004 Lidlin palveluksessa kun Keski-Suomeen perustettiin uusi jakelukeskus. Lidlin tyylihän on se, että tarjoustuotteet ovat myynnissä vain pari-kolme päivää ja sen jälkeen myymättä jääneet tuodaan jakelukeskukseen. Sinne tulee sekä viallisia ja ehjiä tuotteita. Näitä tuotteita ei enää laiteta myyntiin koska myymälässä on jo seuraavat uutuustuotteet myynnissä. Ylimääräiset tuotteet sitten hävitetään ja uutisessa kerrottiinkin mihin niitä menee. Toki lahjoituksiin niitä menee, mutta osa juurikin kaatopaikalle.

    • ILMAN €

      Näin toimitaan Suomessa. Kaveri on töissä jätehuolto liikkeessä. Kertoi että on löytänyt jäteastioista jatkuvasti kauppojen uutta ehjää tavaraa. Ja kerran kauppias tokaisikin, tingittyäni riittävästi että laittaa mieluummin roskiin, kun tappiolla myy. ja niin siinä käy. vanhenevaa ruokatavaraa kylläkin suuret markettiketjut lahjoittaa hyväntekeväisyyteen ainakin kuopiossa.

    • k-kaupa kallis

      Jotkut levy divarit kuten keltainen jäänsärkijä, maksavat uusista levyistä' aivan tolkuttoman vähän samoin eräät dvd divarit hesan keskustassa, täyttä riistoa.

    • mies vain

      En olemoisen kaupan ovea avannut koskaan vaikka on tuossa lähin kaupa,,suosin kuiteskii suomalaista ja nekin rahan jää tänne ,,ei mee ulkomaille .. ei muuta kun kaupan ovet kii ja se siitä..

    • anni

      niin, tuossa jutussa oli vissiin kyse tavaroista, ei elintarvikkeista..

    • mie vaa

      Se, että Lidl ja muut kaupat heittää käyttökelpoista tavaraa tai elintarvikkeita pois on vain hyödyksi itselle. Ite dyykkaamalla säästän varmaan satoja euroja vuodessa ruokakuluissa. Yleensä roskista löytyy saman päivän leipää ja ihan pussissa olevaa. Sisäfileet ja juustotkin löytyy samasta paikasta eikä maksa mitään.

      Monet kaupathan tosin "pilaavat" dyykkaajien apajat ja kaatavat elintarvikkeiden päälle kloriittia tms. tai sotkevat ruuat niin ettei niitä viitsi ottaa.

      Harmillista on kuitenkin se, että käyttökelpoista tavaraa päätyy turhaan kaatopaikoille, luulisi muitakin sijoituskohteita löytyvän.

      • kameravalvonta myös

        hesassa on nykyään lukolliset roskikset ja kameravalvonta myös. taitaa olla liikaa dyykkajia.


      • mie vaa
        kameravalvonta myös kirjoitti:

        hesassa on nykyään lukolliset roskikset ja kameravalvonta myös. taitaa olla liikaa dyykkajia.

        ei hitto, jokuhan voi vaikka varastaa meidän roskat!! Ja, että pitää oikein kameralla kytätä. Täällä Suomen maassa ei sais kukaan saada mitään ilmaseks!

        Itekin asun pääkaupunkiseudulla (en halua sanoa missä, ettei mee hyvät dyykkausmestat vituiks) ja meilläpäin on myös lukittuja useimmat roskikset, ainakin isoimpien kauppojen. Onneksi on ihan kämpän lähellä kauppa, jossa voi käydä ilmaisilla ostoksilla illalla.


      • stella123
        mie vaa kirjoitti:

        ei hitto, jokuhan voi vaikka varastaa meidän roskat!! Ja, että pitää oikein kameralla kytätä. Täällä Suomen maassa ei sais kukaan saada mitään ilmaseks!

        Itekin asun pääkaupunkiseudulla (en halua sanoa missä, ettei mee hyvät dyykkausmestat vituiks) ja meilläpäin on myös lukittuja useimmat roskikset, ainakin isoimpien kauppojen. Onneksi on ihan kämpän lähellä kauppa, jossa voi käydä ilmaisilla ostoksilla illalla.

        Jos meinaatte Lidlin roskiksia dyykata, ni ihan pienen vinkin voin antaa... ne roskat monesti seisoo varastossa parikin päivää, ennen ku ne ees heitetään pois. Voitte vaan kuvitella sitä kärpästen ja homeen määrää mikä niissä ruoissa on. Ite nähneenä en koskis pitkällä tikullakaan.. hyvää ruokahalua vaan!


      • stella123
        mie vaa kirjoitti:

        ei hitto, jokuhan voi vaikka varastaa meidän roskat!! Ja, että pitää oikein kameralla kytätä. Täällä Suomen maassa ei sais kukaan saada mitään ilmaseks!

        Itekin asun pääkaupunkiseudulla (en halua sanoa missä, ettei mee hyvät dyykkausmestat vituiks) ja meilläpäin on myös lukittuja useimmat roskikset, ainakin isoimpien kauppojen. Onneksi on ihan kämpän lähellä kauppa, jossa voi käydä ilmaisilla ostoksilla illalla.

        ne kamerat on siellä sen takia kun jotkut dyykkaajat tykkää levitellä ihan mielin määrin roskia ympäri pihoja. on toki onneks niitäki jotka sen homman hoitaa myös fiksusti


    • Suomalainen ihminen

      niitä menis pummaan litlistä ??

      • VOISIHAN

        Voisihan sinne laatikon, että SAA OTTAA - omalla vastuulla. juupa juu :=)


    • Aarre

      Ei kauppa voi jaella ilmaiseksi mitään. Se ei tuo rahaa kassaan. Käsittääkseni mitään ei saa edes ilmaiseksi jakaa, jossa viimeinen myyntipäivä on ohi.

      • Aika tampio

        täytyy olla sen, joka ilmoittanut tästä tiedostusvälineille. Itse ainakin olisin ollut hiljaa ja kerännyt kaman pois kaatikselta kuljeksimasta...:> Ihme tomppeleita ihmiset, kun eivät moista hokaa.


    • EVVK.

      Kunnialliset ihmiset eivät liiku lähelläkään Lidliä.

    • Nimetön

      tyhmää..voisi ne tuotteet myydä alennuksella vaik päivää ennen kun menevät ylipäivämääräisiksi. Moni olisi varmaan iloinen.

    • Mutta kuten tässä mainittiin, oli kyse käyttötavarasta, ei elintarvikkeista.

      Eikös se mene niin, että jokatapauksessa se on kaupan hävikki, jos ei mene myyntiin?? Eli olisi aivan sama jakaa nuo tavarat pois?

      Mitä ruokiin tulee, kaupathan myyvät päiväystuotteita -50%, Lidlillä mielestäni jo aikasempana päivänä -30%.

      Itse asioin Lidl kaupoissa juuri sen takia, että samamäärä ostoksia maksaa heillä 5€ kun esim K-kauppa tai Valintatalo, niissä samoista ostoksista saan maksaa helposti 10€.

      Nämä kaupat ovat yhtäläisen matkan päässä minulla, joten kävelen ennemmin Lidliin.

      Tuotteetkin ovat hyviä, ainut mikä äkkisältään tulee mieleen, on maksalaatikko, mutta sekin on Kartanon, eli suomenlipulla koristettu, siitä en itse pidä, muuten kyllä maksalaatikoista.

      Mutta tämäkin on aika ihmisestä riippuvaa, kukin ostaa ja tahtoo haluamiansa tarvikkeita, minulle ne on Lidlistä löytyneet.

      Maito, leipä, margariini, juusto... Ja huomattavasti halvempia kuin kahdessa edellämainutuissa kaupoissani.

      Kun käyn K-kaupassa tai Valintatalossa, kävelen suoraan hyllylle missä on päiväystuotteet, ostan siitä sitten sen päivän ateriani. (valintatalossa tälläistä ei ole, mutta K-kaupassa kyllä)

      Lidlin Light limuissa käytetään Syklamaattia, joita normaalisti ei muissa käytetä ja taisi olla että fetajuusto (99snt) oli pastöroimatonta, mutta muuten en ole löytänyt "ongelmaa".

      Tuokin "ongelma" oli vain kun olin raskaana.

      Itse jatkan asioimistani Lidlissä, ehdottomasti.

      • tytti

        jatkossakin ostan Lidilistä.
        Halpaa ja hyvää.


    • Jaahas..

      Tää on vähän sama, ku kihla tai vihkisormus. Parasta ennen. Näin huumorilla sanottuna. Ite olen ostanut päiväyksen yli mennyttä ruokaa ja hengissä olen. En tietenkään montapäivää yli mennyttä, joita nyt en ole ees huomannu olleen ees myynnissä. Kaksipäivää yli ja ei oo pilaantunutta, ja valmistaa samanapäivänä eväät, kun on ostanu, niin ei ongelmia. Rahaa vähän olevinaan säästyy. Että jokainen taaplaa tyylillään.

    • myyjä36

      Näin tekee ikävä kyllä myös vaatekaupat... en yleistä, että kaikki. Hyviä vaatteita heitetään roskiin, surullista. :/

    • lyyli

      Antakaa kierrätystorille tai kehitysyhteistyö paikkoihin ,missä myydyistä tavaroista varat viedään avustettaville köyhille eri maihin.Miksi hyvää tavaraa tuhlataan näin?

    • että..

      mihin kaatopaikalle ni kyllä ne sieltä äkkiä haettas pois :P

    • Kauppias itsekin

      Uskomattomia viestejä tuosta linkitetystä uutisesta. Ettekö te ihmiset osaa oikeasti lukea? Kyse on käyttötavaroista ja rikkinäisistä sellaisista.

      En myy elintarvikkeita vaan tuotteita. Minunkin pienessä liikkeestäni tulee vuosien varrella yllättävän paljon rikkinäisiä tavaroita.

      Kun kauppaan tulee tavaroita, ne pitäisi toimitusehtojen perusteella heti tarkastaa. Harvoin sitä kuitenkaan ehtii jokaista tuotetta tarkistamaan. Sen jälkeiset virheet on siis kaupan omalla vastuulla. Tuotteita menee myös paljon liikkeissä rikki.

      Kun myy priimaa voi olla vähän vaikea omassa liikkeessä myydä niitä rikkoontuneita. Kun liikkeessä on jotain kakkoslaatuista huomaa, että se estää muuta kauppaa. Asiakkaat nimittäin sen jälkeen katsovat muitakin tuotteita todella epäluuloisesti ja saattavat jättää ostamatta.

      Kun lahjoituksia pyydetään, ei yleensä pyydetä rikkinäisiä tuotteita.

      Itse yritän kunnostaa rikkinäisiä tuotteita, jos ehdin omaan tai henkilökunnan käyttöön. Olen myös kaiken kiireen keskellä yrittänyt myydä niitä kirpparilla, mutta ei sielläkään moni ole valmis maksamaan viallisesta tuotteesta.

      Siksi kaikki mahdolliset nurkat on täynnä epäkurantteja tavaroita.

      Keskon miehen kommentti on täysin turha. En hetkeäkään usko (ja käytännössä tiedänkin), että siellä ei toimita epäkurantin tavaran kohdalla yhtään sen ylväämmin.

      Kauppiaana korostaisin vielä, että kannattaisi oikeasti myös miettiä sitä varsinaista sylttytehdsta eli valmiiksi huonon tavaran tuottajia. Valitettavasti kauppiaana joutuu kohtaamaan surkeaa tavaraa jatkuvasti ja eräänkin entisen tavarantoimittajan tuotteista lähes puolet oli täysin myytäväksi kelpaamatonta. Kyseessä on ihan tunnettu tuottaja, jonka "laadukkaita" kohtuuhintaisia tuotteita en enää jaksa myydä.

      Mutta kun halutaan ostaa halvalla (kuluttajat), niin pitää ymmärtää, että samalla sitoutuu omalta osaltaan osallistumaan ympäristön tuhoamiseen.

      Että eiköhän kaikki katsota peilistä eikä syytellä Lidl:iä. Sitä saa mitä tilaa.

    • -Roskakuski-

      Juu, kyllähän tuo totta on että sinne menee aika paljon esim. ruokaa. puhutaan tuhansista kiloista. laukkuihin ym. tavaroihin en ole törmännyt. mutta jos haluaa halpaa ruokaa ni eiku dyykkaamaan=) Lidlistä löytyy.

    • kaupan täti

      Itse työskentelen turun osuuskaupassa ja joka ilta kerätään sen päivän päivämäärällä olevat ruuat jotka ovat vielä ihan käyttökelpoisia ja kärrätään biojätteisiin ja mitä sinne ei voi laittaa heitetään kaatopaikka jätteisiin.Kyllä se vähän pahaa tekee kun voisin mielelläni viedä ne kotiini ja valmistaa lapsilleni ravitsevia aterioita taikka lahjoittaa ne täysin varattomille..Mutta jos sen teen että sujautan vaikka banaanin mistä on jo päiväys mennyt taikka mitä muuta tahansa mistä minulla ei ole kuittia näyttää voin saada potkut sillä koskaan ei tiedä milloin yllätys käyntejä tekevä tarkastaja on takaovella.Parempi kärrätä roskiin ettei menetä työtään.Näin meillä turun osuuskaupalla..

    • siksi ostan Lidlistä

      Lidlin käyttötavarat on laadukkaampia kuin muissa halpahalleissa.

      • ja laajaa tuotesortimenttia

        Siksi(kään) en asioi Lidlissä.


    • mintsu.AGENTS

      Lidlin myymälöitä asiakkaiden kokonaan.
      Eipä siellä ole käyttökelpoisia tavaroita ollenkaan varmaan ja jos on niin miksi sit heittää kaatopaikalle.
      Itsellä on muutama huono kokemus Lidlistä,ostettiin pojalle haalari yksi Jouluaatto lahjaksi ja se oli isompi koko joten varalle ja kun se sit tänä keväänä otettiin esille ja päälle,niin irtosi heti ensimmäisenä vetoketjun veto kohta,siittä laitoinkin palautteen Lidliin mut eipä oo mitään siihen palautteeseen vastattu.
      Toinen koottiin pojalle käyttämätön auto joka olis nyt ollut sopiva leikeissä iän puolesta,mut eipä renkaat pysynyt paikalla olleenkaan.
      Sit kun sanovat että pitävät henkilökunnan valvonnan alla,niin itseppä huomasin tässä 3 viikkoa sitten kun asioimme Lidlissä,kun yksi myyjistä oli syönnyt työpaikaltansa otetun evään ja maksoi sen sit kassalle olevalle työkaverillensa ja todella oli syönyt varastetun ruoan suoraan sanoen kun oli eväspurkki tyhjä.
      Nehän Lidlissä aina sanovat että henkilökunta on silmien alla näiden omien eväs syöntien kanssa mut eipäs olekkaan.

      • nainen5

        tollasia esimerkkejä löytyy joka kauppaketjusta.
        Käyn Lidilissä edelleen.


      • mintsu.AGENTS
        nainen5 kirjoitti:

        tollasia esimerkkejä löytyy joka kauppaketjusta.
        Käyn Lidilissä edelleen.

        ole kehunukkaan olleenkaan,mut jos palautetta on jostain joutunut sanomaan niin on sentään vastattu.
        Lidlihän tuntui alusta asti siltä että kaikki muka olis halvempaa kuin muualla ja henkilökunta niin täydellistä että vois olla muka.
        Joten höpö höpö itsellesi vai.


    • Sapuskat

      Lidl on päivittäinen käyntini kohde, tarkemmin roskalaatikot..

      Osan vien ravintolaani, jossa asiakkaat maksavat maltaita kirstuuni.

      • roskiksesta

        sinä Lidliltä dyykkaat, tullaan osingoille?
        On meinaan nuo Lidlin roskikset lukossa...


      • Dyykkis
        roskiksesta kirjoitti:

        sinä Lidliltä dyykkaat, tullaan osingoille?
        On meinaan nuo Lidlin roskikset lukossa...

        ... roskikset lukossa. Vai oletko käynyt kokeilemassa jokaisen Lidlin jokaista roskista? Sori, mutta tosimarjastaja ei koskaan paljasta apajiaan ;)


    • siitä?????

      Kyllä minäkin kauppiaana mieluummin maksaisin siitä että myymättömät tavarat viedään kaatikselle kuin että jakelen niitä ilmaiseksi pois.Katsos einstein,kauppiaan pitää saada kassaan rahaakin!

    • Sitoutumaton

      K-kauppa is best! K-kaupasta saa kaikki tuotteet
      paremmalla laadulla kuin mistään muualta paljon halvemmalla kellon ympäri.

      • saakin

        laatua. Ostin tänään K-marketista emmental-juustoa. Kun avasin paketin, se oli kauttaaltaan vihreässä paksussa homeessa. Tokihan tämä olisi voinut sattua muussakin kaupassa, mutta nyt se sattui tässä. Pitää viedä huomenna takaisin ja olla jonkin aikaa ostamatta ko. juustoa.


      • alalla myös
        saakin kirjoitti:

        laatua. Ostin tänään K-marketista emmental-juustoa. Kun avasin paketin, se oli kauttaaltaan vihreässä paksussa homeessa. Tokihan tämä olisi voinut sattua muussakin kaupassa, mutta nyt se sattui tässä. Pitää viedä huomenna takaisin ja olla jonkin aikaa ostamatta ko. juustoa.

        Kaupassa, jossa olen töissä, on tapana laittaa viimeistä myynti/käyttöpäivää lähestyvät elintarvikkeet -50% alennukseen. Harvemmin tarttee niitä roskiin heitellä, menevät yleensä todella hyvin kaupaksi. Itsekin niitä ostelen ja pistän pakkaseen, jos ei heti satu tarvitsemaan.

        Mistä tahansa kaupasta voi joskus löytynyt pilaantunut elintarvike tarkasta omavalvonnasta huolimatta. Näitä ei silti saa sattua usein / säännöllisesti. Tällöin pilaantunut tuote luonnollisesti hyvitetään asiakkaalle ja usein vielä "korkojen" kera.


      • kelttuvaari

        Keskon ruokamuseoissa ei tervejärkinen vieraile.hinnat kalleimmat,tavara vanhaa ja usein homeessa.


    • että näin

      Lidl on ainakin joskus lahjoittanut ruokaa ruokapankkiin (vai mikä onkaan nimeltään), josta esim. työttömät voi hakea ruoka-avustusta.

    • Perheen huoltaja

      Tässähän on TAAS yksi syy olla asioimatta Hitlerin Siwassa!

    • ¥¥¥

      Discover kanavalla tulee sellanen ohjelma kuin "Likaiset työt".
      Siinä se päätyöntekijä meni sikalaan töihin jonne kaupat, ravintolat yms. lähettävät myymättömät ruuat. Sitä ruokaa oli aivan hirveesti.

      Kuinka paljon suomessa on vastaavia juttuja jossa myymättömät ruuat lähetetään sikalaan, eikä kaatopaikalle.

      • Suomessa

        Moinen tapa on Suomessakin ihan yleistä.

        Useat kauppiaat toimittavat esimerkiksi päiväysvanhat leivät talleille hevosille syötäviksi.


    • törkykauppa

      Saksalaista omistajaa ei kiinnosta Suomessa kuin kerätä mahdollisimman paljon euroja pois Suomalaisilta. Eettisyys on siitä kaukana. Lidlissähän joutuu kuulemma työntekijät pyytämään luvan vessassa käyntiinkin.

      https://keskustelu.anna.fi/threads/kuukautiset-lildlissae.1431844/

      "Kuukautiset Lidlissä taitaa olla nöyryyttävää: Lidl- myymälöissä oli pakotettu naispuoleiset myyjät pitämään päässä hiuspantaa kuukautisten aikana, jotta he saisivat käydä vessassa työajalla vaihtamassa siteen. Muutoin, kuulema, ei vessassa käynti ole ollut työajalla salittua."

    • alelaput.löytyy

      Kyllä meidän Lidlissä on alelaputettuja tuotteitakin. Tiedä sitten mitä niille myymättömille käy. Menee varmaan biojätteisiin kuten muissakin kaupparyhmissä.

    • companypolicy

      Näyttäisi nololta myydä alennuksella vanhaksi meneviä. Alelaputhan loistavat kauas. Maine huonona kauppana leviäisi kulovalkean tavoin. On ihan järkevää ettei pilaantuneita tuotteita edes yritetä myydä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      251
      2085
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      96
      1698
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1532
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1150
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      998
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      63
      988
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      972
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe