Pensasrivi portaiden viereen?

mitä suosittelette

Eli pitäisi olla reilun metrin korkuinen eikä levitä liian leveäksi. Rinneangervoa ajattelin, mutta on ehkä liian tylsä, kun niitä on muuallakin meillä.

5

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpottaisi vaihtoehtojen antamista jos kerrot millaiset kasvuolot pensailla tulee olemaan,myös kasvuvyöhyke olisi hyvä tietää.Väritoiveita?Täytyykö kestää lumen paino?

• miriam

on edesvastuutonta ehdotella mitään. Sen henkilön, joka haluaa oikeasti auttaa teitä valitsemaan juuri teille sopivia, kestäviä pensasvaihtoehtoja olisi hyvä tietää missä päin suomea asustelette (kasvuvyöhyke)ja millaiset olosuhteet istutuspaikassa on (valoisuus, maan laatu, istutusalueen koko, putoaako talvella katolta lumet tulevien pensaiden päälle jne.) Ja jos kukkien värillä on väliä, niin sekin olisi syytä kertoa... =).
      Mitä enemmän on pohjatietoa, sitä varmemmin pystyy antamaan varteenotettavia neuvoja.

• mapee

laita jotakin muuta angervoa. Lajeissahan löytyy vaikka kuinka! Myös pensasruusu voisi olla kiva.

Tosin etpä kerro alueen koosta tai olosuhteista joten..

• varjomorelli

ainakin angervojen kasvuolosuhteista ja korkeuksista, googlettamalla sanalla angervot. Siellä vinkkejä vaikka kuinka. Itse pidän keijuangervoista, ovat ryhdikkäitä pikkupensaita ja niin kauniit kukat. Niitäkin on kyllä hoidettava, eli ravinnetta keväällä ja kukkien napsimista pois, kun ovat ruskettumassa. Jos istutat Norjan angervoja, pitää jättää tilaa, sillä angervo levittää oksansa n.puoli metriä joka suuntaan. Jos sitä alkaa esim. rappujen kohdalta harventaa, siitä tulee muotopuoli. Siis tilaa!

• varjomorelli

kiinnostaa kuulla, utelias kun olen. Tuliko kaunis tervetuliaiskuja kotisi pihalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe