parisuhteessa? Se kaikkein tärkein asia teidän mielestä. Anteeksi kun tuli laitettua kaksi aloitusta peräkanaa, ei oo tarkoitus palstaa vallata...
Mikä on tärkeintä
29
1589
Vastaukset
on tärkeä, vaikea laittaa yhtä tärkeimmäksi mutta kyllähän tärkeää on se, että voi luottaa toiseen eikä tarvitse pelätä petetyksi tulemista.
- petetty
moni allekirjoittaa mitä sanoit. Joskus mietin onko luottamuksen ainoa mittari se petetäänkö fyysisesti.
- ei ainakaan
ne luottamusasiat toteudu, vai mitä?
Onko tämä muuten Kokkolalaisten ikioma palsta, ellei peräti yhden ainoan työpaikan hallussa? - petetty
ei ainakaan kirjoitti:
ne luottamusasiat toteudu, vai mitä?
Onko tämä muuten Kokkolalaisten ikioma palsta, ellei peräti yhden ainoan työpaikan hallussa?tämä on 50 . Menehän siitä vainoharhojesi kanssa.
- Luotettavana
On tärkiä parisuhteesa sekä avoin ja rehellinen.Samaa mieltä ko säkin oot,jepp
Luotettavana kirjoitti:
On tärkiä parisuhteesa sekä avoin ja rehellinen.Samaa mieltä ko säkin oot,jepp
elämässä yleensäkkin, myös työelämässä.
- kumpikin'
hyväksyy ja rakastaa itseään, ja toistaan juuri sellaisena, kuin on juuri nyt.
Toinen tärkeä asia, että viihtyy toisen seurassa, ja on hauskaa, niin sängyssä, kuin vaikka arkisessa ruokapöydässä.
Voi murjaista jopa vitsin, ja osaa nauraa itselleenkin.- petetty
sellaisena kuin on nyt, eikä aja takaa haavekuvaa millaiseksi toista luuli tai haluaisi hänen olevan. Hyvä ohje.
Olet osannut laittaa ajatuksesi hienosti kirjoitukseksi. Kiva, minäkin tykkään noista ajatuksista. Olet minun sielunsisko tai - veli.
Minunkin mielestäni on tärkeintä, että kumpikin saa olla oma itsensä, hyväksyy ja olla hyväksytty.
Ja huumori auttaa arjessa. Pidetään huolta toisistamme. *aamuhalit*- toki toki
tottaha pitää ottaa toinen sellasena ku on siihempä sitä rakastuki et miks pitäs alkaa muuttaa ja muokkaamaan rakkaus jne kasvaa ajanmyötä.Kuhan kunnioitetaan toinen toista.
- torpan poika-
Sängyssä olo sikäli, kuin on kyse nukkumisesta. Muuta ei enää tässä vaiheessa kannata odottaa, mutta tietenkin on nyvä, jos sitäkin sattuu olemaan.
- toistaan
torpan poika- kirjoitti:
Sängyssä olo sikäli, kuin on kyse nukkumisesta. Muuta ei enää tässä vaiheessa kannata odottaa, mutta tietenkin on nyvä, jos sitäkin sattuu olemaan.
vaikka kutitella sängyssä. Iloahan siitäkin saa.
- ihan varmasti sellainen
lämpö ja läheisyys. Ihan tavallisissa arkiaskareissa yhdessä puuhailu, ehkä samansuuntaisia harrastuksia eli ainakin joskus yhdessä menemistä.
Seksiä jotkut pitävät ekana. Kyllä sekin ihan varmasti kelpaa, mutta ei se tärkein ole. Se on yksi hellyyden osoittamisen, kumppanille hyvän olon tunteen tuottamisen tapa. Siihen se kuuluu ja tulee, kun vähän pienempiäkin hellyyksiäkin ensin osoittelee. Kun se on molempien halu, silloin se on täydellistä.
Kun syntyy aito kunnioitus ja halu ottaa kumppani huomioon, silloin on mukavaa, kun se pehmeä lämmin nukkuu käden ulottuvilla vieressä. Ei silloin ole mitään tarvetta juosta vieraisiin pettämään kumppania.
Tämä miehen näkökulmasta.- petetty
mieheltä. Alkuun olisin voinut vannoa että on naisen kirjoittamaa. Tiivistit olennaisen, seksi on tärkeää mutta se on osa muuta elämää, sen pitäisi ´nimenomaan tulla luonnostaan. Miehen puheenvuoro *hmmmmm* ????
- tumpelo
Eri mieltä tuosta loppukappaleesta.
"Pettäminen" on ehdottomasti puollettavissa, jos SE asia ei kotioloissa järjesty.
- RosaLiiin
...parisuhteessa on luottamuksellinen ja rehellinen läheisyys, niin henkisesti kuin fyysisesti
ja keskinäinen kunnioitus.
Kaikkein tärkeintä on niin vaikea sanoa, koska parisuhde elää joka päivä, tänään tärkeintä voi olla huomaavaisuus ja huomenna vaikkapa huumori jne.- petetty
joskus arvostaa yhtä piirrettä, joskus toista. Luottamus tuntuu olevan yhteinen nimittäjä kaikille. Enempi itse korottiaisn ylös tuon minkä sanoit, keskinäisen kunnioituksen, oikeastaan ylimmäiseksi. Sen mukana tulee kaikki muu.
Toisiimme luottaen, raukkauteen uskoen...
Siinä se on kaikessa lyhykäisyydessään.on tärkeä osa parisuhdetta. Minä tiedän kun olen elänyt huonossa parisuhteessa vuosia. Parisuhteessa jossa käydään valtataistelua. Akka työtön ja saa kuulla jatkuvasti olevansa elätti. Ei se oo mukavaa. Vaan nytpä akka sai työtä ja saa ihmisarvonkin. Harmi vaan että pitää muuttaa kauas kotoa. Eteenpäin elävän mieli sittenkin..harhauduin tässä näihin omiini... siis silloin kun kunnioitetaan toinen toistaan, niin eikö silloin myös toimita niin, että itsellä ja toisella on hyvä olla
- syysunelma
toisen kunnioittaminen ja arvostaminen on tärkeää. Toiselle pitää antaa vapautta ja tilaa, eikä kahlita ja pakottaa omaan tahtoon. Pitää myös olla yhteiset pelisäännöt, joita molemmat noudattavat mukisematta. Parisuhteessa pitää tuntea olevansa rakastettu ja hyväksytty juuri sellaisena kuin on.
"Kemioiden" yhteensopivuus!?
Se, mitkä seikat kunkin parisuhteessa koetaan kahden välillä 'tärkeimmiksi', ovat yksilö tai tässä tapauksessa, pitäiskö sanoa, yksikkö kohtaisia asioita ja 'pakon sanelemia' sovelluksia.
Ps. Kesäterveiset kaikille tutuille!
Tietysti myös tuntemattomille.
Toivottavasti kaikilla elämä on OK.- Rosaliiin
...sinulle
Olipa mukavaa pitkästä aikaa saada lukea viestisi...
viisaita mielipiteitäsi olen täällä usein kaivannutkin.
Iloitaan kesästä, valosta, väreistä, lämmöstä...
- pippurinen paketti
Olenko edes oikeutettu vastaamaan tähän,koska olen yli 50v akka ja JO 90-luvun alussa eronnut ja vapaana liihottelen.
Kyllä se on toisen ihmisen kunnioittaminen ihmisenä tärkeintä. Mitä sitten taas pettäminen.
Olen kaiketi outo tapaus,kun sanon,että minua tosiaan närkästyttäisi,jos tietäisin, että toinen osapuoli on jatkuvasti suomi24 sivuilla,joko täällä tai chatissa.Niin helposti viattomista keskusteluista tulee halu tavata se toinen osapuoli jne.En siis pitäisi niin pahana,jos mies hairahtuisi kerran vieraaseen vakoon,kuin sitä,että henkisen minäni seura ei miellytä vaan hän viettäisi aikaansa näillä sivuilla.Siispä,vaikka olenkin sitä mieltä,että parisuhteessa fyysinen ja henkinen puoli kulkee fifti fifti,niin kuitenkin huomaan painottavani prosentin verran enemmän sitä henkistä puolta.
Mukavaa torstaita kaikille :-).- osapuolesi
olis täälä mistä sen tietäisit jos et ite ole täälä??!!Täälä oleminen misä just nyt ei ole pahaa.Täälä jutellaan kaikesta ja vastaillaan.ja jos jotku haluu nähä toisensa ja ovat yksinäisiä niin mikäs siinä.Kaikki me ollaan erilaisia.
- pippurinen paketti
osapuolesi kirjoitti:
olis täälä mistä sen tietäisit jos et ite ole täälä??!!Täälä oleminen misä just nyt ei ole pahaa.Täälä jutellaan kaikesta ja vastaillaan.ja jos jotku haluu nähä toisensa ja ovat yksinäisiä niin mikäs siinä.Kaikki me ollaan erilaisia.
se minunkin kohtaloni täällä,tiedä sitä,mutta minä olenkin täysin vapaa ihminen tapaamaan.
Sallisitko Sinä puolisosi tavata täältä toista sukupuolta? osapuolesi kirjoitti:
Niin, ja toista epäileminen, ei ole kyllä luottamisen lähtökohta...
- suola&sokeri
Minä voisin kuvitella "antavani anteeksi kertalaakin"
Mutta "henkinen suhde" olisi minusta paljon loukkaavampi.
Tokihan saa olla ystäviä
Ja saa keskustella, jutustella syntyjä syviä
Mutta parisuhteeseen kuuluu mielestäni luottamus ja toisen kunnioittaminen - sillä tasolla, että kokee voivansa keskustella kaikesta toinen toisensa kanssa. Purkaa mielipahat ja iloita päivänpaisteesta - jakaa juuri tuon rinnalla kulkijan kanssa elämän suuret tunnot.
Jos toinen hakee tätä sielujen yhteyttä jostakin muualta, loukkaa se minua ainakin enemmän kuin "yhden kerran hairahdus"
Huom! Toistuvasta hairahduksesta homma on kaput. vain keskustelupalsta, monille silkkaa ajankulua ja viihdettä. Kun vaimo tuossa vieressä vahtaa töllöstä ohjelmia, jotka ei minua niin kiinnosta, voin minä olla vaikka täällä. Eipä tuo siitä närkästy, eikä ole syytäkään. Välillä yhdessäkin naurettu jotain hyvää juttua täällä. Ei kai sitä 24 h/vrk tarvi tehdä käsi kädessä samoja asioita yhdessä vaikka seura miellyttääkin.
- kokemuksesta puhun
mies-vm56 kirjoitti:
vain keskustelupalsta, monille silkkaa ajankulua ja viihdettä. Kun vaimo tuossa vieressä vahtaa töllöstä ohjelmia, jotka ei minua niin kiinnosta, voin minä olla vaikka täällä. Eipä tuo siitä närkästy, eikä ole syytäkään. Välillä yhdessäkin naurettu jotain hyvää juttua täällä. Ei kai sitä 24 h/vrk tarvi tehdä käsi kädessä samoja asioita yhdessä vaikka seura miellyttääkin.
Tiedän toki,että tämä on VAIN keskustelupalsta,kuten cahttikin,mutta jumalattoman paljon niitä ukkomiehiä jutuille tulee. Ensin viattomasti ja hetken päästä jo alusvaatteita ja tissien kokoa kyselevät.
Aikoinani minäkin täällä rekatulla nimimerkillä ja profiilissani oli sitten linkki s-postiin eli
kokemuksesta puhun.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804