Hyvin ikävä vaiva, joka ilmestyy aina yhdynnän jälkeen :( Onko vastaavanlaisia kokemuksia ja mitä olette tehneet?
Vaiva ei johdu hygieniasta vaan aina käyn suihkussa yhdynnän jälkee. On vain todella ikävää kun oireet ilmestyvät aina seuraavana päivänä. Lääkäriin en ole mennyt vaan olen hoitanu vaivan pois kotikonstein juomalla paljon ja syömällä c-vitamiinia.
Miten kyseisen vaivan saisi hoidettua kokonaan pois?
virtsatientulehdus jatkuvasti..
2
710
Vastaukset
- kohtalotoveri
Itse kärsin täysin samasta ongelmasta monta vuotta, nyt tauti on kuitenkin lähes parantunut. Kotikonstein voit ainakin yrittää välttää saamasta tulehdusta, esim aina yhdynnän jälkeen sinun tulisi käydä pissalla (ne jotkin bakteerit huuhtoutuu pois tai jotain tällästa), juoda/syödä puolukoita tai karpaloita (niillä on ehkäisevä vaikutus)ja sit just hyvä hygienia ja runsas nesteytys.
Mutta kuitenkin suosittelen lääkärissä käyntiä! Saat sieltä antibiootit eikä sen jälkeen välttämättä tule enää tulehduksia, kun ne bakteerit on saatu tapettua! Sekä lääkäri voi myös määrätä tällaisia ennaltaehkäiseviä lääkkeitä (eli otat yhden tabletin yhdynnän jälkeen, jolloin tulehdusriski pienenee). Ei tuo tulehdus varmasti itsekseen mihinkään lähde jos ei sitä kunnolla hoida. Hoitamattomana vaan pahenee!
Niin ja jos sulla pitkään jatkuu tuo sairastelu niin sehän vaikuttaa munuaisten toimintaankin, hyvällä lykyllä oot kohta sairaalassa tiputuksessa.
Itse kärsin lähes viisi vuotta näistä tulehduksista, aina sai yhdynnän jälkeen pelätä että tuleeko tulehdus vai ei... Nyt tulehduksia tulee enää (huolimattomuuden takia lähinnä) korkeintaan pari krt vuodessa. En kyllä tiedä miksi tulehduksia ei enää juuri tule, mutta hyvä näin! - apua
Karsin aivan samasta ongelmasta. Seksin jalkeen on tarkeaa kayda pissalla ja muutenkin huolehtia hygieeniasta. Itse olen saanut apua Urisan-valmisteesta, jota syon paivittain. Urisania saa ostettua luontaistuotekaupoista ja suurimmista ruokakaupoista. Lisaksi laakari on maarannyt minulle estolaakityksen, koska sain toistuvia virtsatietulehduksia. Seksin jalkeen otetaan yksi antibioottti ja tama estaa tulehdukselta. Itse en ota enaa joka kerta seksin jalkeen laaketta, ainoastaan silloin kun tuntuu etta tulehdus on tulossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379