Hei

ensimmäistä kertaa

mulla on ensimmäistä kertaa virtsatientulehdus. Olis pari kysymystä. Eilen kävin terveyskeskuksessa, vein näytteen ja sain reseptin, mutta neuvoja eivät ehtineet antamaan.

Olen täältä jotain lukenutkin, että karpalomehu auttaa ja vitamiinit.
Voiko harrastaa ihan normaalisti seksiä virtsatientulehduksen aikana? Myös suuseksiä? leviääkö bakteerit? Tai voiko tarttua miehelleni?

Joku myös kirjoitti täällä että antibiootit voi kuivattaa limakalvoja. Tietääkö joku mitään hyvää rasvaa tms. mikä auttais, jos niin käy?
Kiitos jo etukäteen avusta.

5

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllä se saattaa tarttua, enkä siis suosittelesi seksin harrastamista tänä aikana. Kai sitä nyt viikon verran voi olla ilmanki :)

• alkup.

me harrastettiin varmaan sunnuntaina (silloin se alkoi, oli oireet), maanantaina ja voi olla että tiistainakin seksiä, kun en vielä tajunnut mikä juttu mulla on! toivottavasti se ei ole tarttunut! voi kauheeta.

Voihan sitä tosiaan viikon olla ilmankin, ja mulla kun on menkatkin kohta, niin ei ole väliä.
        Mitäs mieltä olet, kannattaisko mun miehen nyt tarkkailla tuleeko sille jotain oireita, ja mennä sit lääkärille varmistamaan ettei vaan tullut mitään? En tiedä tuosta miesten virtsatientulehduksesta että millaisia oireita siinä on.

Kiitos vastauksesta!

• ...
        alkup. kirjoitti:

me harrastettiin varmaan sunnuntaina (silloin se alkoi, oli oireet), maanantaina ja voi olla että tiistainakin seksiä, kun en vielä tajunnut mikä juttu mulla on! toivottavasti se ei ole tarttunut! voi kauheeta.

Voihan sitä tosiaan viikon olla ilmankin, ja mulla kun on menkatkin kohta, niin ei ole väliä.
        Mitäs mieltä olet, kannattaisko mun miehen nyt tarkkailla tuleeko sille jotain oireita, ja mennä sit lääkärille varmistamaan ettei vaan tullut mitään? En tiedä tuosta miesten virtsatientulehduksesta että millaisia oireita siinä on.

Kiitos vastauksesta!

Eihän se nyt täysin varmaa ole, että on tarttunut tuo tulehdusta aiheuttava bakteeri. Mutta kannattaa nyt tarkkailla kuitenkin mikäli mitään oireita ilmaantuu. Varmaan miehillä on samankaltaisia oireita kuin naisillakin, varmasti nyt en osaa sano :)
        Lääkäriin ei tarvitse mennä, jollei nyt jotain ilmaannu. Mutta kannattaa heti mennä jos jotain ilmaantuu.

• alkup.

Tietääkö joku, onko normaalia jos virtsatientulehduksen aikaan tulee alaselkä kipeäksi? Pitäiskö huolestua?
      Aion kyllä tänään soittaa lääkärille mutta ajattelin, että jos joku täällä tietäis.. Se tuntuu vähän siltä niinkuin olisi lihaskipua, mutta en tiedä onko se sitä.
      Samoin maha on ollut kolmena peräkkäisenä yönä niin kipeä, että olen vääntelehtinyt tuskissani enkä ole voinut nukkua.
      Tämä on sattunut vielä aina samoihin aikoihin. Sitten lopulta, ehkä noin tunnin kivun jälkeen särkylääke on tehonnut ja olen nukahtanut.

Tuosta mahakivusta soitinkin lauantaina, käskivät seurailemaan sitä ja soittamaan uudelleen, jos jatkuu.
      Äiti ja anoppi kertoivat, että niillä oli ollu ihan hirveät tuskat mutta ei selkä kipeä, silloin kun olivat itse sairastaneet.
      Onko jollain muullakin tullut selkä tämän aikana kipeäksi?

• lölölölölö

alaselkäkipu ei kuulu virtsatietulehdukseen.. voi johtua ihan jostain muusta.

ja vielä: virtsatietulehdus ei tartu ihmisestä toiseen. Se ei ole mikään leviävä tauti, vaan ihan oman kehon oma tauti: bakteereja pääsee jostain syystä virtsatiehyeen ja tulee tulehdus.

tulehduksien ennaltaehkäisemiseksi (jos toistuvia tulehduksia) suositellaan vessassa käyntiä ennen seksiä/uimista tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe