Hei

ensimmäistä kertaa

mulla on ensimmäistä kertaa virtsatientulehdus. Olis pari kysymystä. Eilen kävin terveyskeskuksessa, vein näytteen ja sain reseptin, mutta neuvoja eivät ehtineet antamaan.

Olen täältä jotain lukenutkin, että karpalomehu auttaa ja vitamiinit.
Voiko harrastaa ihan normaalisti seksiä virtsatientulehduksen aikana? Myös suuseksiä? leviääkö bakteerit? Tai voiko tarttua miehelleni?

Joku myös kirjoitti täällä että antibiootit voi kuivattaa limakalvoja. Tietääkö joku mitään hyvää rasvaa tms. mikä auttais, jos niin käy?
Kiitos jo etukäteen avusta.

5

1003

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Kyllä se saattaa tarttua, enkä siis suosittelesi seksin harrastamista tänä aikana. Kai sitä nyt viikon verran voi olla ilmanki :)

• alkup.

me harrastettiin varmaan sunnuntaina (silloin se alkoi, oli oireet), maanantaina ja voi olla että tiistainakin seksiä, kun en vielä tajunnut mikä juttu mulla on! toivottavasti se ei ole tarttunut! voi kauheeta.

Voihan sitä tosiaan viikon olla ilmankin, ja mulla kun on menkatkin kohta, niin ei ole väliä.
        Mitäs mieltä olet, kannattaisko mun miehen nyt tarkkailla tuleeko sille jotain oireita, ja mennä sit lääkärille varmistamaan ettei vaan tullut mitään? En tiedä tuosta miesten virtsatientulehduksesta että millaisia oireita siinä on.

Kiitos vastauksesta!

• ...
        alkup. kirjoitti:

me harrastettiin varmaan sunnuntaina (silloin se alkoi, oli oireet), maanantaina ja voi olla että tiistainakin seksiä, kun en vielä tajunnut mikä juttu mulla on! toivottavasti se ei ole tarttunut! voi kauheeta.

Voihan sitä tosiaan viikon olla ilmankin, ja mulla kun on menkatkin kohta, niin ei ole väliä.
        Mitäs mieltä olet, kannattaisko mun miehen nyt tarkkailla tuleeko sille jotain oireita, ja mennä sit lääkärille varmistamaan ettei vaan tullut mitään? En tiedä tuosta miesten virtsatientulehduksesta että millaisia oireita siinä on.

Kiitos vastauksesta!

Eihän se nyt täysin varmaa ole, että on tarttunut tuo tulehdusta aiheuttava bakteeri. Mutta kannattaa nyt tarkkailla kuitenkin mikäli mitään oireita ilmaantuu. Varmaan miehillä on samankaltaisia oireita kuin naisillakin, varmasti nyt en osaa sano :)
        Lääkäriin ei tarvitse mennä, jollei nyt jotain ilmaannu. Mutta kannattaa heti mennä jos jotain ilmaantuu.

• alkup.

Tietääkö joku, onko normaalia jos virtsatientulehduksen aikaan tulee alaselkä kipeäksi? Pitäiskö huolestua?
      Aion kyllä tänään soittaa lääkärille mutta ajattelin, että jos joku täällä tietäis.. Se tuntuu vähän siltä niinkuin olisi lihaskipua, mutta en tiedä onko se sitä.
      Samoin maha on ollut kolmena peräkkäisenä yönä niin kipeä, että olen vääntelehtinyt tuskissani enkä ole voinut nukkua.
      Tämä on sattunut vielä aina samoihin aikoihin. Sitten lopulta, ehkä noin tunnin kivun jälkeen särkylääke on tehonnut ja olen nukahtanut.

Tuosta mahakivusta soitinkin lauantaina, käskivät seurailemaan sitä ja soittamaan uudelleen, jos jatkuu.
      Äiti ja anoppi kertoivat, että niillä oli ollu ihan hirveät tuskat mutta ei selkä kipeä, silloin kun olivat itse sairastaneet.
      Onko jollain muullakin tullut selkä tämän aikana kipeäksi?

• lölölölölö

alaselkäkipu ei kuulu virtsatietulehdukseen.. voi johtua ihan jostain muusta.

ja vielä: virtsatietulehdus ei tartu ihmisestä toiseen. Se ei ole mikään leviävä tauti, vaan ihan oman kehon oma tauti: bakteereja pääsee jostain syystä virtsatiehyeen ja tulee tulehdus.

tulehduksien ennaltaehkäisemiseksi (jos toistuvia tulehduksia) suositellaan vessassa käyntiä ennen seksiä/uimista tms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      4423
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      27
      2871
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2305
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1940
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1676
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1622
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1333
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1266
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1222
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      140
      1216
    Aihe