RAHAA RAHAA RAHAA

Fger se taas yrittää loiventaa rahan merkitystä vt-seurassa ketjussa "Ei enää korkoa salilainoista" Totuus siitä millä tavalla seurakuntia ja jäseniä 'kannustetaan' lahjoittamaan järjestölle:



Valtakunnanpalveluksemme -lehti 11/86 2:

"Valtakunnan työn hyväksi lahjoittaminen tulisi olla etukäteen suunniteltua ja, mikäli mahdollista, säännöllistä: 1. Kor. 16:2; vrt. 5. Mooseksen kirja 26:10, 11. Israelilaisia pyydettiin lahjoittamaan järjestäytyneellä tavalla monia tarkoituksia varten: 4. Moos. 18:8; 1. Aikak. 29:7, 9. Mitkä ovat joitakin niistä asioista, jotka tarvitsevat taloudellista tukeamme? Maailmanlaajuinen saarnaamistyö, Seuran valtakunnansalirahasto, paikallinen seurakunta jne. Mainitse tiedossa olevista lahjoituksista, jotka käyvät ilmi Seuran viimeaikaisista kirjeistä. Päätä myönteisiin, rohkaiseviin ajatuksiin. Kerro paikallisista tarpeista. Voimme olla iloisia siitä, että kaikki Jehovan järjestössä lahjoitettu raha menee Valtakunnan etujen edistämiseen. Jehova siunaa anteliasta. – Saarn. 11:1."

20

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelpaa.

      Kyllä raha kelpaa uskonnoille ja voittoa on tarkoitus tehdä. Ei mitään anneta ilmaiseksi eikä aina pelkillä välttämättömien kustannusten kannatamisellakaan. Ei VT seuralla olisi muuten niin huomattavaa omaisuutta jos voittoa ei tehtäisi tavalla tai toisella.

    • se,

      Näytti olevan 2000 vuotta sittenkin. Ja mitä selailin muitten palstoja, niin kovin kannustavaa oli sielläkin kymmenyksistä ja kolehdeista huolimatta. Jos lahjoituksila mennään täytyy sekin seikka välillä ilmoittaa.

      Rippeli taannoin kommentoi, ettei hänen mukaansa JT toiminnassa raha ollut mitenkään se pointti. Olisi mukava tietää rippelin nykyinen kanta kun ottaa huomioon VS sivuston tasapäistävän mielenhallinan, niin pakka nuo mirlipiteet väkisinkin kärjistymään ajanmittaan.

      • >>Jos lahjoituksila mennään täytyy sekin seikka välillä ilmoittaa.

        Tottakai. Ja muistuttaa, että jehova siunaa antajaa. Uskonnon varjolla suoritettu törkeä rahastus, oli rahan merkitys vt-seurassa loppujenlopuksi mikä tahansa.

        Että rahalla sitä jehovansa hyväksyntää saa tässäkin lahkossa.


      • se.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Jos lahjoituksila mennään täytyy sekin seikka välillä ilmoittaa.

        Tottakai. Ja muistuttaa, että jehova siunaa antajaa. Uskonnon varjolla suoritettu törkeä rahastus, oli rahan merkitys vt-seurassa loppujenlopuksi mikä tahansa.

        Että rahalla sitä jehovansa hyväksyntää saa tässäkin lahkossa.

        >>>Tottakai. Ja muistuttaa, että jehova siunaa antajaa.


      • se. kirjoitti:

        >>>Tottakai. Ja muistuttaa, että jehova siunaa antajaa.

        >>Kyllä, ihan linjassa näyttää olevan.

        Niin on juu. Kohdassahan kerrotaan kuinka pedofiilirahastoa pidetään yllä.

        Siksi toisekseen osaatko kertoa mistä kyseinen kohta todella kertoo? Siitäkö, että jenkkiläisen lahkon uskonnollista kirjallisuutta tuoetaan vaapaaehtoisen pakon vuoksi?


      • on.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Kyllä, ihan linjassa näyttää olevan.

        Niin on juu. Kohdassahan kerrotaan kuinka pedofiilirahastoa pidetään yllä.

        Siksi toisekseen osaatko kertoa mistä kyseinen kohta todella kertoo? Siitäkö, että jenkkiläisen lahkon uskonnollista kirjallisuutta tuoetaan vaapaaehtoisen pakon vuoksi?

        VAIN sinun mielipiteesi asiasta, ei sen kummempaa. Sihen sinulla on oikeus.


      • minni222
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Jos lahjoituksila mennään täytyy sekin seikka välillä ilmoittaa.

        Tottakai. Ja muistuttaa, että jehova siunaa antajaa. Uskonnon varjolla suoritettu törkeä rahastus, oli rahan merkitys vt-seurassa loppujenlopuksi mikä tahansa.

        Että rahalla sitä jehovansa hyväksyntää saa tässäkin lahkossa.

        no mikäs pulju se pysyy pystyssä ilman rahaa. luterilaiset kiskaisevat sen suoraan veroista.eikä kukaan sano mitään.lisäksi kiertävät rahankeruulistojen kanssa joka vuosi ovelta ovelle-häpeäisivät. kuka ilkeää olla laittamatta kun naapuri varmasti katsoo paljonko laitoit.ainakin täällä perä-öllölässä.


    • "Voimme olla iloisia siitä, että kaikki Jehovan järjestössä lahjoitettu raha menee Valtakunnan etujen edistämiseen."

      Niin no, onhan se kieltämättä "valtakunnan etujen edistämistä" kun pedofiilien uhreja ostetaan hiljaisiksi. Joku voisi tietenkin kysellä, että tietävätkö lahjoittjat todella mihin kaikkeen vt-seura varoja käyttää.

      • sitä.

        piipitetty, että pitäisi saada korvauksia. Nyt kun on saatu, paha oloa sekin näyttää herättävän. Itse sopivat, vastentatoisesti sitä ei voi toteuttaa. Joten suukku suppuun.


      • selvää,

        että mikään toiminta ei ilman rahaa suju.

        Minä lahjoitan kuukausittaisin Kirkon Ulkomaanavulle vakiosumman ja saan sieltä säännöllisesti selvityksen , mihin rahani ovat menneet ja myös kerran vuodessa tilinpäätöstiedot.

        Samoin olen tarkka sijoitustoimissani ja tarkkaan tutkin firman tilan ennenkuin siihen sijoitan.

        Sanomattakin on selvää, että niistä firmoista, joihin sijoitan, saan vuosittain tilinpäätöstiedot ja vuosittain kokuksissa tarkat tiedot siitä, miten sijoituksiani on vuoden varrella hoidettu ja mitä tulevalla tilikaudella aiotaan tehdä.

        Ei varmaankaan syntyisi spekulaatioita vartiotorniseuran rahankäytöstä, jos he vuosittain avoimesti julkaisisivat tilinpäätöstietonsa kuten muutkin "yritykset"

        Mutta selitysvelvollisuushan heillä on ainoastaan jäsenilleen, jotka sitä rahoittavat ja jos he selvityksiä vaativat.

        Ulkopuolisillehan heillä ei ole selitysvelvollisuutta; avoimuus vain vähentäisi spekulaatioita.


      • toki.

        >>>että tietävätkö lahjoittjat todella mihin kaikkeen vt-seura varoja käyttää.


      • sitä. kirjoitti:

        piipitetty, että pitäisi saada korvauksia. Nyt kun on saatu, paha oloa sekin näyttää herättävän. Itse sopivat, vastentatoisesti sitä ei voi toteuttaa. Joten suukku suppuun.

        Vastasit sitten vaihteeksi jotain sellaista, jolla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.


      • toki. kirjoitti:

        >>>että tietävätkö lahjoittjat todella mihin kaikkeen vt-seura varoja käyttää.

        >>Luulisi tietävän kun omalla infosivulla siitä kerrotaan.

        Ja pedofiilikorvauksista on infottu?


    • Syneus(m)

      Mikäli et lahjoita "tarpeeksi", olet huono uskossasi, etkä välttämättä pääse paratiisiin.

      • syneus

        missä niin lukee? Laitapa lainaus ettei jää epäselväksi.


      • Syneus(m)
        syneus kirjoitti:

        missä niin lukee? Laitapa lainaus ettei jää epäselväksi.

        havaintokykyään. Luuletko, että huijarit julistavat julkisesti olevansa huijareita.


      • Syneus(m)
        syneus kirjoitti:

        missä niin lukee? Laitapa lainaus ettei jää epäselväksi.

        havaintokykyään. Luuletko, että huijarit julistavat julkisesti olevansa huijareita.

        Jos luulet nimimerkkiäni feikkaamalla ärsyttäväsi jotenkin, niin totean varsin tyynenä: Haise jehovan vitulle ystäväiseni=)


      • ....
        Syneus(m) kirjoitti:

        havaintokykyään. Luuletko, että huijarit julistavat julkisesti olevansa huijareita.

        Jos luulet nimimerkkiäni feikkaamalla ärsyttäväsi jotenkin, niin totean varsin tyynenä: Haise jehovan vitulle ystäväiseni=)

        Haise jehovan vitulle ystäväiseni=)




        No sä et ainakaan arvosta "totuutta" :-)


      • Syneus(m)
        .... kirjoitti:

        Haise jehovan vitulle ystäväiseni=)




        No sä et ainakaan arvosta "totuutta" :-)

        jätänpä nyt sanomatta mitään. Katsotaan sitten miten puskista räksyttävät jehovat reagoivat. Katson keskustelut seuraavan kerran illalla.


    • ohjeeseen olisi lisätty karmea

      Safiiran ja Ananiaksen kohtalo.
      Miksikähän sitä ei liitetty mukaan?

      Ananias ja Safiira kaatuivat kuolleena maahan kun he yrittivät salata jumalalta omaisuuttaan.
      Sinänsä aika tyhmiä oivat ja siksi kai he joutivat kuolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe