Hän kertoi suviseurapuheessaan tekevänsä työtä ihmisten kanssa, jotka ovat kokeneet väkivaltaa. Hän myös tuomitsi seksuaalisen hyväksikäytön ja kertoi, että kodin pitäisi olla turvapaikka jne. Olipa kiva kuulla, että tuo asia otettiin vihdoin esille.
E. Salin puhui
21
1951
Vastaukset
- kuuntelin
ammattinsa vuoksi tietää seksuaalisesta hyväksikäytöstä, ehkä myös vl-liikkeen sisällä.
Hyvä, kun hän puhui asiasta.- että puhui
meitä vl-yhteisöön syntyneitä rikottuja sieluja taitaa olla ihan tarpeeksi asti jo, toivottavasti edes jonkun perheenisän korvia alkoi seurateltassa kuumottaa.
- hannestapani
että puhui kirjoitti:
meitä vl-yhteisöön syntyneitä rikottuja sieluja taitaa olla ihan tarpeeksi asti jo, toivottavasti edes jonkun perheenisän korvia alkoi seurateltassa kuumottaa.
monen aiheetta isää syyttäneitä äitejä alkoivat väärät valheet ja sadut polttaa. Vaikka, niin luulen, he ovat täysin paatuneita piruja, että eivät voi vääriä valheitaan myöntää.
Kirjoitan näin hirvittävimmän mahdollisen valhemankelin läpi vedettynä. Olen tehnyt 27 rikosilmoitusta ja 60 kantelua/valitusta, joten "syyttäjilläni" on ollut kyllin tilaisuuksia todistaa minua vastaan esittämänsä väitteet, mutta sitä he eivät ole edes yrittäneet. Silti rauhanyhdistyksessä kuin SRK:ssakin uskotaan yhä, että kaikki minua vastaan esitetyt syytökset ovat totta. Kyse on mitä hirvittävimmästä idiotismista, joka näiden omavanhurskaiden johdosta on juurtunut rauhanyhdistyksiin ja SRK:hon. - myötätuntoa?
hannestapani kirjoitti:
monen aiheetta isää syyttäneitä äitejä alkoivat väärät valheet ja sadut polttaa. Vaikka, niin luulen, he ovat täysin paatuneita piruja, että eivät voi vääriä valheitaan myöntää.
Kirjoitan näin hirvittävimmän mahdollisen valhemankelin läpi vedettynä. Olen tehnyt 27 rikosilmoitusta ja 60 kantelua/valitusta, joten "syyttäjilläni" on ollut kyllin tilaisuuksia todistaa minua vastaan esittämänsä väitteet, mutta sitä he eivät ole edes yrittäneet. Silti rauhanyhdistyksessä kuin SRK:ssakin uskotaan yhä, että kaikki minua vastaan esitetyt syytökset ovat totta. Kyse on mitä hirvittävimmästä idiotismista, joka näiden omavanhurskaiden johdosta on juurtunut rauhanyhdistyksiin ja SRK:hon.Ei heru kellekään kakslahkeiselle vl-ukolle!
- hannestapani
myötätuntoa? kirjoitti:
Ei heru kellekään kakslahkeiselle vl-ukolle!
Jolta ei heru myötätuntoa kenellekään kaksilahkeiselle vl-ukolle? Pitäisikö mielestäsi kaikki vl-ukot ottaa kiinni, tuomita kuolemaan ja pakottaa heidät polttoroviolle, kaasukammioon tai hirttää?
- hannestapani
voin todeta, että Eero Salin ymmärtää ihmisyydestä yhtä paljon, mitä lehmä ydinfysiikasta. Hän on täysin vallitsevan saastaisen sosiaalitoimen pirujen opin lumoissa. Jumalan sanan mukaisesta opista hän ei ymmärrä senkään vertaa.
- hannestapani
Tämän kaiken hän tekee hyväntahtoisuuttaan, mutta ymmärtämättä mitään tai havaitsematta, mikä on totta, mikä valhetta tai ymmärtämättä, mikä on Jumalan tahto.
Toisin sanottuna täysi typerys, joten miettikää, mitä kiitätte. Kiitättekö ihmistä, vai Jumalaa? Uskotteko ihmistä, vai Jumalaa ja Jumalan mukaista sanaa? - höpiset?
hannestapani kirjoitti:
Tämän kaiken hän tekee hyväntahtoisuuttaan, mutta ymmärtämättä mitään tai havaitsematta, mikä on totta, mikä valhetta tai ymmärtämättä, mikä on Jumalan tahto.
Toisin sanottuna täysi typerys, joten miettikää, mitä kiitätte. Kiitättekö ihmistä, vai Jumalaa? Uskotteko ihmistä, vai Jumalaa ja Jumalan mukaista sanaa?Eiköhän Jumalan tahto ole, että kenellekään ei aiheuteta traumoja minkäänlaisella väkivallalla.
Kiitän vain ihmistä, joka toi esille asian, josta yleensä vaietaan. Olen uhri itsekin ja Jeesuksen verellä tekijä tekonsa kuittasi. Se oli ehkä saatanan tahto, luulen niin. - mitä tarkoitit?
hannestapani kirjoitti:
Toisin sanottuna täysi typerys, joten miettikää, mitä kiitätte. Kiitättekö ihmistä, vai Jumalaa? Uskotteko ihmistä, vai Jumalaa ja Jumalan mukaista sanaa?Mikä se Jumalan tahto sinun mielestä on? Miksi hyökkäät psykologin kimppuun tuolla tavalla? Pesitkö sinäkin syntisi karitsan verellä ja luulit, että se on Jumalan tahto?
- miten voit
hannestapani kirjoitti:
Toisin sanottuna täysi typerys, joten miettikää, mitä kiitätte. Kiitättekö ihmistä, vai Jumalaa? Uskotteko ihmistä, vai Jumalaa ja Jumalan mukaista sanaa?sanoa tuollaista. Vai oliko tuo tekstisi samaa tasoa kuin niillä sivuillasi valhettelet. Kuka sinua uskoo
- taisikin
kolahtaa???
Voisit pitää pienen puolustuspuheen perheväkivallan, kurinpidon ja vaikkapa insestinkin puolesta. Löytyisikö niillekin Raamatullista perustetta? - hannestapani
höpiset? kirjoitti:
Eiköhän Jumalan tahto ole, että kenellekään ei aiheuteta traumoja minkäänlaisella väkivallalla.
Kiitän vain ihmistä, joka toi esille asian, josta yleensä vaietaan. Olen uhri itsekin ja Jeesuksen verellä tekijä tekonsa kuittasi. Se oli ehkä saatanan tahto, luulen niin.Hän ei tarvitse muuta, kuin jonkun, joka väittää lähimmäistään väkivaltaiseksi, niin HETI hän on valmis lyömään tätä väkivaltaiseksi leimattua. Hän ei näe, eikä todisteista huolimatta osaa uskoa sitä, että esitetyt väkivaltaisuusväitteet ovatkin silkkaa valhetta, panettelua, herjausta ja törkeää kunnianloukkausta.
- hannestapani
miten voit kirjoitti:
sanoa tuollaista. Vai oliko tuo tekstisi samaa tasoa kuin niillä sivuillasi valhettelet. Kuka sinua uskoo
Osoita yksikin valhe sivuiltani, niin saat väitteellesi pontta. Miksi et niin tee? Johtuisiko se siitä, että et kykene nimeämään sivuiltani yhtään valhetta?
Voin kunniani ja omantuntoni kautta todeta, että sieltä et löydä yhtään valheitta. Sen sijaan minua vastaan on esitetty toinen toistaan kuvottavampia valheita. Miten niitä on näytetty toteen? Ei mitenkään, vaikka törkeän kunnianloukkauksen tekijällä, valheiden kertojilla jne. on ollut lukuisia tilaisuuksia todistaa väitteensä: 27 rikosilmoituksen yhteydessä, 60 kantelun tai valituksen yhteydessä. Kertaakaan minua ei ole syytetty, tuomittu tai rangaistu mistään. Päin vastoin, minua on vain kiitetty ja palkittu.
Olet jo asettanut itsesi naurun alaiseksi. Mieti uudelleen, mitä kirjoitat. Kuulut juoruämmien joukkoon. Uskot mitä tahansa väitteitä ilman ensimmäistäkään todistetta. Sinut saa pukea hameeseen. - hannestapani
höpiset? kirjoitti:
Eiköhän Jumalan tahto ole, että kenellekään ei aiheuteta traumoja minkäänlaisella väkivallalla.
Kiitän vain ihmistä, joka toi esille asian, josta yleensä vaietaan. Olen uhri itsekin ja Jeesuksen verellä tekijä tekonsa kuittasi. Se oli ehkä saatanan tahto, luulen niin.vaan kerroin lyhyesti omakohtaisen kokemuksen hänen ymmärryskyvystään.
Mitään väkivaltaa ei saa hyväksyä.
väkivallan muotoja ovat
- henkinen,
- fyysinen
- seksuaalinen
- lapsiin kohdistuva
- lapsia hyväksi käyttävä
- omaisuuteen kohdistuva
- taloudellinen
- jokin muu väkivallan muoto.
Mitään niistä ei saa hyväksyä. Väkivallan aste voi olla lievä - törkeä. Kaikki niistä ovat syntiä ja sotivat Jumalan tahtoa (1.-10. käskyä) vastaan.
Väkivallan asteesta riippuen se on kuitattavissa
- anteeksipyynnöllä,
- anteeksipyynnöllä ja aiheutetun vahingon korvauksella tai
- anteeksipyynnöllä ja maallisen oikeuden määräämällä rangaistuksella.
Raskaimpia väkivallan muotoja ja tapauksia ei voi korvata mitenkään. Silti ihmisen tulee nekin pyytää anteeksi uhrilta tai hänen omaisiltaan - ja kärsiä siitä langetettu tuomio. - hannestapani
taisikin kirjoitti:
kolahtaa???
Voisit pitää pienen puolustuspuheen perheväkivallan, kurinpidon ja vaikkapa insestinkin puolesta. Löytyisikö niillekin Raamatullista perustetta?Kirjoitat: "Voisit pitää pienen puolustuspuheen perheväkivallan, kurinpidon ja vaikkapa insestinkin puolesta. Löytyisikö niillekin Raamatullista perustetta?"
Vastaan:
Mitään väkivaltaa ei saa hyväksyä.
väkivallan muotoja ovat
- henkinen,
- fyysinen
- seksuaalinen
- lapsiin kohdistuva
- lapsia hyväksi käyttävä
- omaisuuteen kohdistuva
- taloudellinen
- jokin muu väkivallan muoto.
Mitään niistä ei saa hyväksyä. Väkivallan aste voi olla lievä - törkeä. Kaikki niistä ovat syntiä ja sotivat Jumalan tahtoa (1.-10. käskyä) vastaan.
Väkivallan asteesta riippuen se on kuitattavissa
- anteeksipyynnöllä,
- anteeksipyynnöllä ja aiheutetun vahingon korvauksella tai
- anteeksipyynnöllä ja maallisen oikeuden määräämällä rangaistuksella.
Raskaimpia väkivallan muotoja ja tapauksia ei voi korvata mitenkään. Silti ihmisen tulee nekin pyytää anteeksi uhrilta tai hänen omaisiltaan - ja kärsiä siitä langetettu tuomio.
Tänä päivänä kaikki väkivalta on helposti todistettavissa. Sen voivat todistaa sen silminnäkijät, sen jättämät jäljet ja tai sanelimen nauhoitukset. Todisteitta esitetty väite väkivallasta jää aina toteen näyttämättömäksi. Sana vastaan sana ei todista vielä ketään syylliseksi tai väkivaltaiseksi.
Nähtävästi Sinulle valehtelemisen yleisyys on kovin outoa. Oletko sinisilmäinen hölmö?
- vielä on toivoa
seuroissa saarnattavan hyväksikäytöstä.
- emme elä paratiisissa
että saarnoissa uskallettaisiin puhua tämän ajan ilmiöistä ja synneistä. Myös monet vl-lapset joutuvat väkivallan ja hyväksikäytön uhreiksi.
- niin rauhallisella
asiantuntijan äänellä sanottu, että tuli hyvä olo. Sitten kun ajattelee, miten laajalle alueelle puhe meni radioinnin ja netin kautta, niin tuntuu, että kerrankin saivat kaikki mahdolliset liikkeen sisäiset hyväksikäyttäjät kuulla, miten väärin ovat tehneet.
- kuulla uudelleen
niin rauhallisella kirjoitti:
asiantuntijan äänellä sanottu, että tuli hyvä olo. Sitten kun ajattelee, miten laajalle alueelle puhe meni radioinnin ja netin kautta, niin tuntuu, että kerrankin saivat kaikki mahdolliset liikkeen sisäiset hyväksikäyttäjät kuulla, miten väärin ovat tehneet.
Minulta jäi kuuntelematta tuo saarna netistä. Onko se tallennettu jonnekin, miten voisin sen kuulla?
- kuuntele
kuulla uudelleen kirjoitti:
Minulta jäi kuuntelematta tuo saarna netistä. Onko se tallennettu jonnekin, miten voisin sen kuulla?
voi kuunnella netissä
http://www.suviseurat.net/2008/referaatti9-fi.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30511706
- 1447156
- 1045972
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425329- 534409
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304319- 623628
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 833248
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223165