Työmatkalla (2 vrk) vieraalla paikkakunnalla sattunut tapaturma, jonka ajankohta ns. virallisen työajan/ohjelman ulkopuolella. Mistä kuuluu saada/hakea korvausta? Lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta vai omasta vapaaehtoisesta tapaturmavakuutuksesta? Voidaanko siis katsoa päivärahan alaisella työmatkalla olevan vapaa-aikaa?
Vapaa-aika työmatkalla?
6
1289
Vastaukset
- Mä vaan
Hei,
yleensä työtapaturma-asiat ovat kaikkein huonoiten hoidettuja, varsinkin jos olet valtiolla tai kunnalla.
Suosittelisin hakemaan korvauksia vapaa-ajan tapaturmasta.
Voit katsoa Työtapaturma-asian muutoksenhakulautakunna sivuilta, miten niissä yleensä käy (miten määritellään työmatka ja palvelu). Jos on esim. työnantajan järjestämällä liikuntapäivällä, ei korvauksia tahdo tulla millään.
Hae korvauksia omasta vakuutuksesta & käytä yksityistä parhainta mahdollista alueen erikoislääkäriä - jos vakuutusyhtiö sen sallii (pitää pyytää maksusitoumus), kun homma loppuu, käytä työterveyshuoltoa, sieltäkin saa hyvää hoitoa.
Tapaturmasta vuoden kuluttua (tai hilkkua vaille) käy uudelleen erikoislääkärillä (maksusitoumus) tarkistuskäynnillä, jos vähänkään luuloa, että jotain vielä vialla. Ja oikeastaan on hyvä muutenkin tarkistaa, että kaikki mallillaan.
Mukavaa kesää :)- tapaturma
asiallisesta vastauksestasi ja vinkeistä asian "hoitamisessa". Niin, ja sattuu kyseessä olemaan nimenomaan valtio työnantajana. Kerkisinkin jo tässä (aamupäivällä) välissä soittaa Valtiokonttoriin ko. asiassa.
Ja niinhän tuo menee, eli ei korvaa Valtiokonttori. Onneksi on oma vapaaehtoinen vakuutus, tai oikeastaan kaksi (toinen liiton jäsenetuna). - Mä vaan
tapaturma kirjoitti:
asiallisesta vastauksestasi ja vinkeistä asian "hoitamisessa". Niin, ja sattuu kyseessä olemaan nimenomaan valtio työnantajana. Kerkisinkin jo tässä (aamupäivällä) välissä soittaa Valtiokonttoriin ko. asiassa.
Ja niinhän tuo menee, eli ei korvaa Valtiokonttori. Onneksi on oma vapaaehtoinen vakuutus, tai oikeastaan kaksi (toinen liiton jäsenetuna).Jep, näin se menee, vaikka kuinka työnantajan palveluksessa, korvauksia ei tule.
Vastasiko Terhi puhelimeen?
Suosittelen tekemään /tutkimaan, kumpi vakuutusyhtiö korvaa paremmin, liiton vapaa-ajanvakuutus (onko IF, jos kuulut Pardiaan?) vai itsemaksettu vakuutus. Ehdot kannattaa selvittää aika tarkkaan, kummassa paremmat. Ja saattaa olla, että se, joka maksaa paremmin, korvaa erotuksen?
Vakutuusyhtiöiden kanssa vaan sattuu tuppaamaan käymään niin, että tapaturma vaihtuu muuksi sairaudeksi hyvin äkkiä, joten siksi se lääkärispesialisti peliin heti ensitilassa. Käsittääkseni vakuutusyhtiö korvaa yhden käynnin omassa valitsemassa lääkärikeskuksessa.
Ennen tätä käyntiä, ks googlella vakuutuslääkäri lista varmuuden vuoksi. - tapaturma
Mä vaan kirjoitti:
Jep, näin se menee, vaikka kuinka työnantajan palveluksessa, korvauksia ei tule.
Vastasiko Terhi puhelimeen?
Suosittelen tekemään /tutkimaan, kumpi vakuutusyhtiö korvaa paremmin, liiton vapaa-ajanvakuutus (onko IF, jos kuulut Pardiaan?) vai itsemaksettu vakuutus. Ehdot kannattaa selvittää aika tarkkaan, kummassa paremmat. Ja saattaa olla, että se, joka maksaa paremmin, korvaa erotuksen?
Vakutuusyhtiöiden kanssa vaan sattuu tuppaamaan käymään niin, että tapaturma vaihtuu muuksi sairaudeksi hyvin äkkiä, joten siksi se lääkärispesialisti peliin heti ensitilassa. Käsittääkseni vakuutusyhtiö korvaa yhden käynnin omassa valitsemassa lääkärikeskuksessa.
Ennen tätä käyntiä, ks googlella vakuutuslääkäri lista varmuuden vuoksi.tai oikeastaan en muistanut kirjata kuka vastasi,mutta vastaus oli sellainen kuin odotinkin Valtiokonttorista.
Vakuutuksissani on eroa. Toisessa (itse maksamassani) on päiväraha ja toisessa ei, eli haen omastani. Tapaturma on kuitenkin sen kaltainen, että esim. fysioterapia, jota oma vakuutukseni korvaa 10 kertaa, ei riitä. Eli haen jatkot toisesta yhtiöstä (kuten arvasitkin tässä tapauksessa If:stä, jossa kertoja on 15). Olin jo sinnekin yhteydessä ja vihreää valoa näyttivät ainakin tässä vaiheessa:) - Mä vaan
tapaturma kirjoitti:
tai oikeastaan en muistanut kirjata kuka vastasi,mutta vastaus oli sellainen kuin odotinkin Valtiokonttorista.
Vakuutuksissani on eroa. Toisessa (itse maksamassani) on päiväraha ja toisessa ei, eli haen omastani. Tapaturma on kuitenkin sen kaltainen, että esim. fysioterapia, jota oma vakuutukseni korvaa 10 kertaa, ei riitä. Eli haen jatkot toisesta yhtiöstä (kuten arvasitkin tässä tapauksessa If:stä, jossa kertoja on 15). Olin jo sinnekin yhteydessä ja vihreää valoa näyttivät ainakin tässä vaiheessa:)Huomenta,
jos nuo vakutuusyhtiöiden fysioterapiat ei riitä, kysy vielä työterveyshuollon kautta fysioterapiaa. Voi olla soppari 5 krt/vuosi, jonka työterveyshuolto maksaa itse, kuuluu työnantajan ja työtervyshuollon sopimuksiin.
Siis voi kuulua.
Yleensä vaatii sen, että henkilö on työsopimussuhteinen, virkamiehet on niistä ainakin meillä pois-suoljettu.
- Anonyymi
Jos tapaturma sattuu työmatkalla, se on työtapaturma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983