## Syyt mitkä veivät Jeesuksen tien ristille
Kirjoittanut: Aramiz26 1.7.2008 klo 04.47 ##
Noin kyselee Aramiin temppelinvartija,
(moskeijan).
Me kristityt emme kristittyjä olisikaan, ellemme
tietäisi, että Jeesus tehtiin synniksi juuri minun
ja sinun vuoksi.
Kaiken maailman synti tuli
Hänen päälleen ja niin hän kärsi ristinkuoleman.
Kun tiedämme olevamme syntisiä, niin me
arvostamme Golgatan työtä suuresti.
Synti siis vei Hänet rsitille ja seurasi sovitus.
2. Kor. 5:21
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Jes 53:10-11
10
Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11
Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
Ei tarvitse teeskennellä lainnoudattajaa, kun luottaa sovituksen sanaan.
Ei huvita tehdä tahalten syntiä, kun ymmärtää Krsituksen ahdistuksen
minun tähteni, juuri minun.
Tosi adventisti
Kuka syyllinen Herran kuolemaan?
4
108
Vastaukset
- Veli Herrassa
Sak 12.
8 Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
HE KATSOVAT MINUUN, JONKA HE OVAT LÄVISTÄNEET.
Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti,
niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
11 Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.
12 Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta erikseen: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen,
13 Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.
14 (12:13) Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.
Joh.Ilm 7.
3 ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
5 Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6 Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7 Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8 Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
"Juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle"
Hallelujah!
Veli Herrassa ## Syyt mitkä veivät Jeesuksen tien ristille
Kirjoittanut: Aramiz26 1.7.2008 klo 04.47
Hellenistit kirjoittivat Evankeliumit. Ainoastaan Johannes oli alkuperäinen kirjoittaja. Tässä meillä olisi tutkimista riittämiin!?
Juutalaisten mielestä tuntomerkit eivät soveltuneet Messias ennustukseen. ##
Aramiin moskeijan vartija potee kiivasta Jeesus-vihaa, kuten kaikki fundamentalistit.
Evankeliumit ovat kaikki taatun alkuperäistä, luotettavaa tekstiä. Muutenhan olisimme hukassakin. Evankeliumi ei toimisi, jos se olisi puppua. Mm. essealaiset kopioivat niitä
äärimmäisen tunnontarkasti.
Medän Raamatussamme on lisätty mainita niihin kohtiin, joista on useampi versio.
Kuten: Joh 5:3-4
2
Jerusalemissa on Lammasportin lähellä allas, jonka hepreankielinen nimi on Betesda. Sitä reunustaa viisi pylväshallia, [Neh. 3:1]
3
ja niissä makasi suuri joukko sairaita: sokeita, rampoja ja halvaantuneita.* [Nämä odottivat, että vesi alkaisi liikkua. [Osa käsikirjoituksista lisää tähän hakasulkeisiin merkityt sanat.]
4
Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.]
5
Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta.
6
Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?"
7
Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua."
8
Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."
9
Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. [Joh. 9:14]
Käännösvaihtoehdotkin on merkitty, jos jon tulkinannvaraa.
Kuten: Luuk 16:16
15
Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.
[Matt. 23:28; Luuk. 18:11; Ap. t. 1:24; 2. Kor. 5:11]
- Laki ja Jumalan valtakunta -
16
"Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.*
[Jakeen loppu voidaan kääntää myös: "ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."]
[Matt. 11:12,13 | Luuk. 9:2,60]
Lääkäri Luukas kirjoitti korkea-arvoiselle Teofilukselle.
Matteus ja Markus tiedetään evankeliumiensa kirjoittajiksi.
Mutta Johanneksen evankeliumi on ollut alkujaan nimetön.
Kukaan asiantuntija ei kuitenkaan ole kisitänyt, etteikö
se olisi Johanneksen. Siksi siitä tuli "Johanneksen evankeliumi.
Johanneshan (?) salaa evankeliumin tekstissäänkin henkilöllisyytensä.
Kuten:
Joh. 21:7
Silloin se opetuslapsi, joka oli Jeesukselle rakkain, sanoi Pietarille: "Se on Herra!"
Kun Simon Pietari kuuli, että se oli Herra, hän kietaisi ylleen viittansa, jonka oli riisunut, ja hyppäsi veteen. [Joh. 13:23 ]
Joh. 21:20
Pietari kääntyi katsomaan taakseen ja näki, että heidän perässään tuli Jeesuksen rakkain opetuslapsi, se, joka aterialla oli nojannut hänen rintaansa vasten ja kysynyt: "Herra, kuka se on? Kuka sinut kavaltaa?"
Joh. 21:23
Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole. Jeesus ei kuitenkaan sanonut Pietarille, ettei tämä opetuslapsi kuole. Hän sanoi: "Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen?"
Joh. 21:24
Juuri tämä opetuslapsi todistaa kaikesta tästä. Hän on tämän kirjoittanut, ja me tiedämme, että hänen todistuksensa on luotettava.
Tuosta näemme, että vaikka Johannes ei nimennyt evankeliumiaan itsensä mukaan,
voimme täysin luotettavasti olettaa, että se on juuri hänen käsialaansa.
Ilmestyskirjan Johannes tunnustaa omakseen. Tuolloin ei muita apostoleja enää
ollutkaan elossa.
Ja juuri sitähän Jeesus oli tarkoittanut salaperäisellä puheellaan,
että Johannes jää viimeiseksi, eikä häntä myöskään tapeta, kuten kaikki muut.
Maailman LUOTETTAVINTA kirjalllisuutta ja historiaa sekä Jumalan ilmoitusta ovat kaikki
4 evankeliumia.
uskova
ymmärtävä
tietävä- Aramiz26
viestitän; Älä yritä olla minun Muskketti sotureista lainaamani nimimerkin kanssa vitsikäs Käännellen Minun Rekisteröityä nimimekkiäni haluamaasia muotoon . Voinhan minäkin alkaa käyttämään nimmaristasi muotoa Tervaskanto tai lahokanto jos tätä haluat. Tarkastin Nimmarini ja sillä on erikielissä eri tarkoitus. Esimerkiksi Jeesuksen aikainen kieli palestiinassa oli Aramea Jota Jeesus puhui. Mihin muotoon haluat tämänkin kielen kääntää. Esimerkiksi jotkut meille yleiset sanat ovat hävyttömyyksiä toisissa kielissä. Olen kaksi kielinen ja ymmärrän hieman toisiakin kieliä . Sivistynättömälle kuuluu tosiasioiden vääristely. Näytä käytökselläsi voidaanko sinusta käyttää sanaa Herra?
Kuka oli syyllinen Jeesuksen kuolemaan? Tässä on hyvä kysymys? Toinen kysymys kysymys mikä sai Juutalaiset Kirjansa oppineet Ja Rabit tuollaiseen vihan aaltoon. Tästähän meidän piti keskustella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671242- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että338709- 51661
- 112659
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646- 51638
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574