Helvetti ja taivas

Nimimerkki

Maailma on ainetta, niin mitä on helvetti ja taivas, untako.

10

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • energiaa? Sehän on aineen toinen ilmenemismuoto.

• Trubaduuri

Retoriikkaa. Molemmat termit kuvaavat sanallisesti jotain sellaista jota on vaikea käsittää koska eivät kuulu siihen konkkretiaan jota käsittelemme jokainen päivä aivoissamme tässä ja nyt asenteella. Ei siis unta ei edes valveunta, mutta ehkäpä jonkin asteista unelmaa, utopiaa.

• uskomattomalle

jonkin asteista unelmaa, utopiaa
        Luuk. 16:24

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

• Trubaduuri
        uskomattomalle kirjoitti:

jonkin asteista unelmaa, utopiaa
        Luuk. 16:24

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Sinä jumalaton ja uskoton pelle, eli ateisti, kyllä varmaan tiedät kaiken itsestäsi, siis oman arviosi
        mukaan. Mutta et sinä suinkan tiedä. Vihasi joka sinua heittelee kuin märkää rättiä paikasta toiseen raivoamaan ja sepittelemään omiasi, vie sinun tuhoon
        takuu varmasti.

• polta sita
        Trubaduuri kirjoitti:

Sinä jumalaton ja uskoton pelle, eli ateisti, kyllä varmaan tiedät kaiken itsestäsi, siis oman arviosi
        mukaan. Mutta et sinä suinkan tiedä. Vihasi joka sinua heittelee kuin märkää rättiä paikasta toiseen raivoamaan ja sepittelemään omiasi, vie sinun tuhoon
        takuu varmasti.

varaparettasikin..tarkoittaako tuo loppu---paatunut pah...pahkaa,vai pahvia vai mita?
        nousitko taas silla viaralla jalalla ylos? kun nuin -huomaa tuo nuin...hiillostaa?
        annahan tuon Luojan auringon paestaa,niin pahoille,kun hyvillekkin-- tuo tietysti tarkoittaa sinua,eiko niin?voe veikkonen--viha-- ei minulla ole tuommoista piirretta oleenkaan..taalla tuo viha tarkoittaa--- Vancouver Island Health Authority (VIHA)..etta taidat puhua poskettomia minulle.
        niin etta aurinkoista vaan paevaa sinulle , ilman V-I-H-AA..L-H

• Trubaduuri
        polta sita kirjoitti:

varaparettasikin..tarkoittaako tuo loppu---paatunut pah...pahkaa,vai pahvia vai mita?
        nousitko taas silla viaralla jalalla ylos? kun nuin -huomaa tuo nuin...hiillostaa?
        annahan tuon Luojan auringon paestaa,niin pahoille,kun hyvillekkin-- tuo tietysti tarkoittaa sinua,eiko niin?voe veikkonen--viha-- ei minulla ole tuommoista piirretta oleenkaan..taalla tuo viha tarkoittaa--- Vancouver Island Health Authority (VIHA)..etta taidat puhua poskettomia minulle.
        niin etta aurinkoista vaan paevaa sinulle , ilman V-I-H-AA..L-H

Tuo "loppu" tarkoittaa tietenkin loppua. Paistetta kyllä riittää jopa jonkun lopuksi.

• kaikessa yksinkertaisuudessaan

Helvetti ja taivas.

Helvetti - on epätäydellisyyttä ja siksi kärsimystä ja kuolemaa - sillä epätaydellinen ei voi säilyä tuhoutuu sanoo Raamattu.

Taivas - on Jumalan täydellisyyttä ja siksi iankaikkista elämää - sillä Raamatun Sanan mukaan Jumalan täydellisyys sisältää myös kuolemattomuuden. Myös se on mukava tietää että Raamatun mukaan ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus itsellään, muta jokainen joka voi yhtyä jumalan täydellisyyteen voi saada siten iankaikkisen elämän Jumalan täydellisyydessä.

• eli ainekin on nykykäsityksen mukaan energiaa. Mielestäni energia ja siten myös eräs sen olomuoto aina voivat esiintyä eri ulottuvuuksissa. Henkinen on yksi ulottuvuus, jossa henkikin on ainetta. Valinnoistamme riippuu, mihin aineen ulottuvuuteen joudumme tai pääsemme. Olemattomuuteen ei henkemme voi kadota yhtä vähän kuin energiakaan voi kadota.

• tähtipöllö

kaikki näkyvä on katoavaista Raamatun mukaan, mutta näkymättömät ovat iankaikkisia.

2. Kor. 4:18

"meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia."

Siirrymme jokainen vuorollamme ikuisuuteen paikkamme valitsemme tällä miten suhtaudumme Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sanaansa.

Jumala kutsuu taivaaseen, mutta on antanut valinnan ihmiselle missä ihminen viettää ikuisuuden.

Jumala pelastus on rajattu yhteen persoonaan Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen (Joh.14:1-6), jos tämä ei kelpaa ihminen herää eräänä päivä helvetissä ja saaden ikuisen tuomion syntiensä mukaan.

• miettiimie

Taivas on täysin erilainen paikka kuin tämä missä me elämme, sitä voisi ehkä paremmin selittää sellaiselta sellaiselle, jolla on isommat aivot selitellä sen ihmeellisyyksiä kuin meillä vajavaisilla ihmisillä on. Ja selityksen vastaanottajankin pitäisi pystyä käsittelemään aivoissaan enemmän yliluonnollisia, ihmeellisiä asioita kuin mitä ihmisen aivokapasiteetit pystyvät vastaanottamaan.
      En tahtoisi mielelläni kommentoida sitä helvettiä, joka on alunperin tarkoitettu rangaistuspaikaksi enkeleille ja niille, eikä ihmisille, mutta jonne valitettavsti useimmat ovat kuitenkin matkalla jätettyään maallisen ruumiinsa maahan tai miten sen sitten kuoltuansa hävittäneekään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6299
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      81
      4859
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      101
      3122
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      2952
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2175
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1566
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      337
      1131
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      92
      1130
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1046
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      824
    Aihe