Minä ihmettelen

Jumalan lapsiko?

Onko Raamattu symboolinen kirja vai ei?
En ole koskaan ymmärtänyt esim. Sitä, kun Eeva lankesi. Hän söi palan omenaa, kun käärme kehoitti.
Jumala nyt tuskin rankaisee ketään, joka tietämättömyyttään syö jotain kielettyä. Kuten lapset, jotka laittaa kaikkea suuhunsa. Käärme lienee seksualisuuden symbooli, ja Eeva lankesi siihen...mutta kai nyt aviopari saa keskenään seksiä harrastaa? Oliko kyseessä vieras mies? Kenen luoma se sitten oli? Ja jos paholainenkin loi ihmisen omaksi kuvakseen, miksi siitä luomiskertomuksesta ei puhuta mitään ja kuka tietää nykypäivänä, kenestä polveutuu?
Ja kun nyt luomisesta puhutaan, niin Jeesushan oli Jumalan ainoa poika. Mitä me sitten ollaan? Olen kuullut puhuttavaa, että olemme Jumalan lapsia, mutta kun Jeesus oli kuitenkin se ainoa.???
Ja Raamatussa kerrotaan, että Aatamin ja Eevan lapset, vai oliko se lapsi, lähti vieraisiin kansoihin, niin mitä ja kenen luomia he oli?

Raamatussa on niin paljon aukkoja, että en voi ymmärtää, miksi siihen yhä uskotaan ja se, onko se vertauskuvallista tekstiä vai aivan totta? Onko se lukijan päätettävä, mikä on faktaa ja mikä fiktiota?

Jumalasta ja sen aikaisesta kansasta vielä sen verran, että kovasti on ihminen kehittynyt ajatusmaailmaltaan viisaammaksi ja avarakatseisemmaksi ja saavuttanut jo Jumalan tason, ehkä ylikin. Tällä tarkoitan sitä, että ihminen ei enää tuomitse vammaista, tyhmää, juoppoa, mielenterveysongelmaista, rikollista ym. syntistä tai huonosti käyttäytyviä niin kuin Raamatun teko aikoihin, vaan ihminen on oppinut ymmärtämään syyn ja seuraus-suhteen ja näin antaa helpommin anteeksi muiden teot ja tavat. Raamatun Jumala taas tuntui olevan melko omaa egoaan ja mahtavuuttaan ylistävä ja valtaansa käyttävä julmuri, jonka rakkauden ohjeetkin ovat melko lapsellisia nykypäivän eläämään rinnastettaessa.

Siis onko Raamattu nyt ihan nykyaikaan sopiva? Eikö se kirja olisi syytä jättää historiaan ja aloittaa alusta Jumalan etsintä ja hänen tarkoitus nykyaikana.

Ihmiset viisastuu ja alkaa ajattelemaan itse.
En kykene itse ainakaan uskomaan koko kirjaan, koska sen jutut ovat vaan niin mahdottomia ja täynnä mustia aukkoja.

2

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe